Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Bokito, wat zielig dat je zoontje kinkhoest heeft gehad. Dat nou net je vader daarmee terug moet komen uit Polen. Ik kan me voorstellen dat je je heel schuldig hebt gevoeld. Had overigens de inenting al bescherming gegeven na een maand, want dat vraag ik me eigenlijk af, of zo'n inenting wel meteen bescherming biedt (maw: wellicht had je het helemaal niet kunnen voorkomen).

Skoempie, verhalen niet inkorten, het is juist leuk veel te lezen! Ik heb ook mijn teennagels geknipt en gelakt, deze week. Wel iets minder netjes dan normaal. En als het echt niet meer lukt, vraag ik het mijn schoonmoeder wel, zij is pedicure. De bikinilijn scheren heb ik wel definitief opgegeven (dat vraag ik mijn schoonmoeder maar niet , ze loopt tegen de 80, ik denk dat ze een hartverzakking krijgt als ik haar dat vraag). De laatste keer heb ik zo op de tast staan harken met een scheermes dat het wel leek of ik een schaap in bad had geslacht en het was ook niet erg mooi geworden.

Ons bed is te laag (maar 45cm hoog) voor klossen, dus ik moet aan de bierkratten. En ik heb er 6 nodig en 3 planken om het enigszins een beetje stabiel te krijgen. Ons bed (2x een 70cm boxspringonderstel) heeft namelijk wel een poot of 10. Even kijken of ik ze bij de AH kan ritselen. Wij zijn nl. echt geen bierdrinkers.

Ik ga niet thuis bevallen, dus het is alleen voor de verzorging. Ik heb aangegeven dat ik na de bevalling wil bepalen of er een kraamverzorgster in opleiding mee mag lopen. Ik kan nu echt niet bepalen of ik dat trek, als ik een butbevalling heb gehad denk ik niet dat ik er erg veel zin in heb. Ik ben normaal gesproken al erg op mijn privacy gesteld.

Frans, ik zie je al lopen in je sexy hempje met uitfloepende borsten en de afdruk van een dik kraamverband in je megaslip eronder uitpiepend .

Ik heb bij de hunkemoller een effen petrolkleurige pyama met kantwerkje aan de hals gekocht plus een wit badjasje tot boven de knie en met een roze ruche. En bij de C&A heb ik een vlotte, rode snoopypyama gekocht, een pyama met een zwarte broek met gestreept truitje en een witte pyama met een overslag (wel vastgestikt) en van dezelfde serie een lang hemd met overslag die ik weer op verschillende pyamabroeken kan dragen.

Vandaag een badje, aankleedkussen (waskussen dus, haha), flesvoedingsspullen, kraamverband en weer veel kleertjes gekocht.... we zijn bijna klaar!
Ik heb een moederfiets gekregen!! Zomaar, net!! We zouden naar Ikea gaan om onze keuken te bestellen, maar we reden de verkeerde kant op, dus ik zeg, waar ga je naartoe, we moeten hier links hoor. Toen kreeg ik te horen dat er een verrassing voor me was en dat een heleboel mensen er al van af wisten en ik kan zo slecht tegen verrassingen, jongen...

Maar dit is echt een supercadeau! Een hele mooie paarsigroze fiets met twee zitjes erop, fietstassen en de buggydrager al kant en klaar. Laat maar komen die tweede baby! Al moeten we natuurlijk nog een hele tijd wachten voor we met de nieuwe baby mogen fietsen...

Ik heb gister bij Kruidvat een flanellen pyjama gekocht voor 4 euro. Je mag er niet te dicht bij open vuur meekomen staat erop, maar eerlijk gezegd was ik dat toch al niet van plan

Oud en nieuw vieren wij bij onze beste vrienden. Drie jaar geleden was ik bij de bevalling van hun tweede zoon, die bleef net lang genoeg zitten tot het 31 december was, dus 's middags gaan we verjaardag vieren en 's avonds komen we terug om aan de nepwijn te gaan. Gelukkig geeft zij nog bv en ben ik dus niet de enige sjaak die champagne aan zich voorbij ziet gaan...
O ja, niet dat je denkt dat haar driejarige nog aan de tiet hangt. Ze heeft inmiddels ook een dochter erbij die in juli geboren is...
Het lijkt wel of het schrijfnivo hier steeds harder gaat is bijna niet meer bij te houden.

Hier een kort berichtje kom net bij een huisje vandaan en krijgen aankomende maandag de sleutel.

Het is niet groot maar wel gezellig en ligt in een mooie buurt.

Dus dat wordt nog even druk aankomende weken.

Ben alleen bang dat ik zelf niet zo heel veel kan maar heb gelukkig een aantal mensen die ons graag willen helpen.

Dus begin het weer een beetje positief in te gaan zien.

Verder heb ik vanochtend een gipsafdruk van mijn buik laten maken.

De vriend van mijn moeder gaat daar een beeld van maken.

Alleen schrok ik hoe groot die gipsafdruk was.

Nu even een uurtje op bed ben echt kapot van zon dag.
hahahahaha Bagheera je omschrijving van Frans die naar het toilet strompelt! hihihihiihi( sorry hou wel van een beetje leedvermaak, maar zo heerlijk beeldend)

Wij hebben juist een hoog bed, dus met klossen wordt het te hoog. moeten nog maar ff kijken hoe we dat gaan doen. Bed moet min 70 cm hoog zijn geloof ik. (we hebben zo'n noresund met xtra dikke matrassen van de ikea) en maar 4 poten ben als de dood dat je daar door heen zakt man. Maar wil ook geen bed in de woonkamer. Vertik ik pertinent.

en de babykamer is klaar!!heb ff een vervelend meisje naast me staan die van alles wil.mn knopjes drukken
Jaaa, eindelijk een huis voor B12. En ga er maar rustig van uit dat jij helemaal niks kan doen in huis!! Nee hoor, je mag je alleen bemoeien met de inrichting, maar beloof me dat je geen doos of verfkwast aanraakt. Je moet zometeen uitgerust zijn om je kind te kunnen verzorgen.

Volgens onze kraamzorg moet de top van de matras op 80 cm hoogte staan. Ik ga denk ik toch gewoon een extra matras op de mijne mikken als het zover is. Schuiven, ammehoela! Met een aangespoelde walvis erop valt er niks te schuiven...
Heeeeeeeeeee B12!!!! Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
Yeah, een huis voor B12. Gefeliciteerd...!! Fijn dat het toch nog gelukt is. En inderdaad, gewoon lekker bemoeien met de inrichting, meer ook niet. En ga je niet te druk maken, hoor....wij, vrouwen, kunnen nog wel eens de eigenschap hebben om alles perfect tot in details afgewerkt te willen hebben. Maar echt, wat nu niet komt...kan later altijd nog....

Succes in ieder geval!

Heb vandaag ook een aantal pyama's gescoord bij Hunkemoller en ook een lekkere warme badjas gekocht...het was jammer genoeg alleen wel superdruk en kon ik me mateloos irriteren aan de toon van sommige verkoopsters daar....maar hey, zij zullen meer last van zichtzelf hebben dan dat ik met ze heb...toch?

Verder heb ik manlief op dit moment 'aan het werk gezet', hij is de muur van de babykamer opnieuw aan het verven nu. En ja, hier moet ik hem echt aan zetten. Als ik ga afwachten wanneer hij dit spontaan uit zichzelf doet, zitten we ergens in april 2011 of zo. Sommige mannen, pffffff...........
Ibbeltje, gefeliciteerd met je mamafiets!!!. Daar zal je vast heel blij mee zijn. En ook kinky kleurtje, paarsroze, hihi!!

En B12 ook gefeliciteerd met je huisje. Zoals de dames al zeiden, blijf rustig aan doen.

Had vanmiddag beetje bijgelezen en ben ook benieuwd naar hoe het met je gaat Sjaanie. Ik hoop zo dat het meevalt.

En over bed in de woonkamer, het is idd niet ideaal, gelukkig heb ik een vrij ruime woonkamer, dus dat scheelt en naast de box is hier niks extra's bijgekomen. Het is m'n eerste kindje, dus nog geen speelgoed e.d. Denk dat het met de tweede idd een ander verhaal wordt.

Mooi, eten is aan de kant, nu tijd voor een lekker lang ontspannend bad! Ik zit momenteel iedere avond in bad en kan het iedereen die een bad heeft aanraden. Verder is die nieuwe kookpudding van dr Oetker verrukkelijk. Ik zit dan met pan en al op schoot op de bank voor de TV.

Fijne avond iedereen en alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst!!

Groetjes Skoempie
Yeeeee b12 een huisje! En idd wat de andere dames zeggen, JE DOET HELEMAAL NIKS!!!!!! is erg lastig (weet ik uit ervaring) het vliegt je aan en je kan/mag niks zelf terwijl je graag wil. Zorg ervoor dat je huisje in de basis helemaal klaar is (zodat je iig niet hoeft te kamperen) en de rest komt vanzelf wel. (en zo zaten wij 2 jaar later nog steeds met een half afgemaakt huis:-D)

Ik heb een aantal big shirts (met betty boop en met Liefde is...) very itchy maar het maakt me echt niet uit wat ik aan heb als mensen op visite komen. Ze hebben toch alleen maar oog voor de baby (en de GEWELDIGE BABYKAMER) en ik heb toch het liefste m'n mega grote slaapshirt aan. Heb wel een hemdje met "ingebouwde bh" en warop staat "babyinside" en is erg handig met de bv de eerste week. verder niet zoveel bijzonders hoor.

gaan heir idd ook maar een matras bovenop mijn matras leggen. We hebben 2x 1 persoons matrassen dus dat moet wel goed komen denk ik.

@skoempie, echt een hele pan met pudding!!!!!!! meine gute meid waar laat je het!

enwat betreft bad (we hebben er 1 joehoe) als ik eruit wil krijg ik zo'n rare puntbuik (in de lengte net diastase maar tis het niet, want is geen scheur die uitpuilt) moet me dan helemaal op m'n zij draaien voor ik met goed fatsoen eruit kan komen teveel gedoe. En m'n buik komt niet onder water dus die wordt koud. hmmmm ben dan wel walvis, maar ook in het water voel ik me dan niet echt happy.
Lees wel veel maar aan schrijven kom ik niet altijd toe.

B12 gefeliciteerd met je huisje! Het komt vast allemaal goed!

Ibbel, wat een enorm leuk cadeau van je vent!

In het januaritopic zijn inmiddels al 3 vrouwen bevallen, het wordt enorm spannend vin dik. Nog twee weken tot de 37e week. Ik ben er helemaal klaar voor. Alles hebben we in huis, bierkratten (de afgelopen maanden al gespaard) voor onder het bed. Nieuwe nachthemden en een nieuwe warme pyama, meer zo'n huispak. Alleen nog even wachten tot na 5 januari als manlief weer terug is van zijn werkreisje.

We zijn weer in friesland bij schoonouders, die hebben een bad maar kan na het badderen niks meer en voel me dan 80 jaar dus dat doen we maar niet meer.

Ben nu precies 20 kg aangekomen, veel he. Maar volgens VK zie ik er goed uit, de baby is al helemaal ingedaald en is ook goed gegroeid. Bloeddruk 105/75. Wordt nu eerder lager dan hoger.

Hoe gaat het met Sjaanie?

Degenen die de baykamer nu af hebben: Fijn he; geniet ervan.

Ik ga er regelmatig even in zitten en geniet enorm.
Bagheera, haha, jij bent toch niet toevallig mijn schoonzusje die met open mond toekeek .

Oh ja een badjas, die wil ik ook nog hebben. Ik vind dat echt zulke lelijke dingen, maar nu lijken ze me wel erg handig.

B12, joepie wat enorm fijn dat je een huis hebt!! En inderdaad heul moeilijk, maar jij mag alleen tips geven enzo. Je hebt juist een enorm goed excuus om niet mee te hoeven verhuizen!

Ibbel, wat een leuke verrassing zeg. Wat lief! Ik heb ook een moederfiets, het is echt een tankje, maar heel stevig. Bevalt erg goed!

Wij krijgen morgen ons nieuwe bed. Is al vrij hoog, dus ik ga even kijken of wij er klossen onder kunnen zetten of dat we iets anders moeten regelen.

In bad gaan vind ik heerlijk. Bij het eruit gaan heb ik geen gekke buik, maar als ik an de zit naar de ligstand ga, dan zie je altijd even een baby op mijn buik liggen. Ziet er bizar uit. Ik kan er nog wel goed uitkomen, dus dat scheelt.

Haha een hele pan pudding leeglepelen op de bank. Lekkerr
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ja, vooral die vanille-variant is goddelijk. Dit komt misschien ook omdat mijn Oma (Beppe) vroeger ook warme vla maakte en die precies zo proefde.

En idd, als ik uit bad wil en van lig naar zit ga, dan moet ik mijn buik even aanspannen en ziet ie er wel heel raar uit, maar ik had nog niet bedacht dat dat het kindje zou zijn. Ik ga er vanavond extra op letten. Verder zit ik altijd met manlief in bad, dat is ons moment om even bij te kletsen over de dag en over andere dingen, en helpt hij me altijd om weer uit het bad te klimmen. Ik ben vorige maand een keer uitgegleden in de badkamer toen ik alleen was en sindsdien mag ik niet meer alleen uit bad. Lief he.

Gisteravond hadden we het over waar het kraambed dan ongeveer zou moeten, want er moet wel goed licht zijn. Zegt hij dat ik dat kraambed maar moet vergeten en maar gewoon op de keukentafel moet gaan liggen. Die heeft ook meteen de goede hoogte (90 cm) en daar hangen mooie grote lampen boven. En als je aan't bevallen bent heb je toch niet door waar je op ligt. NOU, DACHT HET NIET HE!!!! Ik ga niet op een harde houten tafel liggen, juist als je al veel pijn hebt wil je toch zo comfortabel mogelijk liggen? En die tafel kan zo naar het raam geschoven worden en dan zetten we het kraambed wel onder die lampen. Het is opzich lief dat ie meedenkt, maar om dit soort uitspraken kan ik radeloos worden. Moet ik het dan echt allemaal in mijn eentje doen? Ik heb tot nu toe alles gedaan, ik geloof dat hij een keer mee is geweest naar een babywinkel voor een wandelwagen. Tja, zegt ie, het is nou eenmaal een vrouwending. Als die kleine er is kom ik je heus wel helpen hoor!. Voor veel vrouwen herkenbaar denk ik.

Naja, sorry, moest even zeuren. Zoals Beyonce al zingt: He's just a boy.....

Groetjes Skoempie
Skoempie, dat meen je niet!!! Was het echt serieus, die suggestie van de keukentafel? Ik heb met mijn collega hier namelijk een grap over gemaakt en dan in de betekenis van belachelijk. Gewoon niet op ingaan, deze suggestie uit je geheugen wissen en als de bevalling begint, je man de tafel laten wegschuiven en het bed laten neerzetten. Hij is wel weer heel lief om mee in bad te gaan (dat doet die van mij dus echt nooit)

Gelukkig leeft de mijne wat meer mee (maar hij wilde ook wel ontzettend graag kinderen en heeft mij echt een beetje moeten overhalen). Hij is zelfs netjes naar zwangerschapsyoga mee geweest en gaat mee om alle spulletjes uit te zoeken. Hij is beter op de hoogte van alle babyspullen dan ik. Hij trok wel een beetje wit weg om de inhoud van het kraampakket. Hij had niet verwacht dat een bevalling een nogal primitieve, bloederige aangelegenheid is en zit nu te miepen dat hij de navelstreng niet door durft te knippen.

Ik ga normaal iedere dag in bad, maar ik durf niet meer omdat maandag bij de fysio is geconstateerd dat mijn hoge buikspieren beginnen te wijken. De fysio mompelde nog iets van baby ligt nog hoog en met het harde koppie boven, maar ik moet wel voorzichtig doen. Ik doe normaal aan redelijk zware krachttraining en heb daardoor onwijs sterke buikspieren en ik gebruik deze (door de rug- en bekkenklachten) veel en wat te woest en ik moet er niet aan denken dat dit onherstelbaar beschadigt. En als ik uit bad probeer te komen, span ik de buikspieren enorm aan omdat ik anders niet omhoog kom en ik ben bang dat de buikplaten een keer 'openschieten'.

Ik begin overigens nu echt vocht vast te houden. Mijn handen zijn dik, rood en 's ochtends kan ik van beide handen de drie laatste vingers amper bewegen.

We gaan echt naar het eind kruipen..... ik vind het wel heel spannend worden! Gisteren de proefdruk opgehaald bij de drukker en deze was uiteraard niet goed. Dus maandag weer een nieuwe poging. Ik heb wel de enveloppen meegekregen en ik heb de adreslijst gisteren opgesteld, dus ik kan de komende dagen gaan schrijven.

B12, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning. Doe wel lekker rustig aan! Laat de rest maar gewoon over je heenkomen. Als jij en de baby maar een schone, warme slaapplaats hebben, dan kom de rest later wel!
Super B12 dat je maandag de sleutel van je nieuwe huis krijgt. Lekker genieten straks in een huis dat helemaal nieuw ruikt

Heb net een doos vol spullen van de Hema bezorgd gekregen. heb die, heel lui, via internet besteld omdat ik het anders op de fiets naar huis moest zien te krijgen. Begint nu de goede kant op te gaan met de babyspullen. Bijna alles in huis maar nog niet in de babykamer.

We gaan vanmiddag lekker met een vriendengroep naar eenn boederij die gehuurd is. Schijnt een grote vijver in de tuin te liggen waarop geschaatst kan worden. Niet door mij trouwens hoor!! Kan wel schaatsen maar moet er niet aan denken dat ik nu onderuit ga. Daarvoor nog even langs mijn ouders want die zijn lekker aan het oliebollen bakken en dat vind ik er nu echt bijhoren. En vriendlief is al in alle vroegte naar zijn broer gegaan om met carbit (of een ander goedje) en een melkbus in de weer te gaan. Dat zijn net van die dingen waarvan ik hoop dat onze telg niets mee heeft

Heel veel plezier vanavond en een top 2009!!!!
Haai dames!

Het gaat weer wat beter met me, ik moet rustiger aan doen he! En nu doe ik dat en voel ik me echt beter, bloeddruk was gister ook weer terug in normalere staat, 128/80. Dus geen vreselijk hoge onderdruk meer.

Wat een drukte hier, ik mis mijn laptoppie, hij is stuk en nu moet ik dus de hele compu aanzetten om te lezen, en dat zit niet zo comfortabel als onderuitgezakt in een stoel beneden..

Ik heb oei ik groei ook besteld! Leek me wel wat en anders verkoop ik hem wel weer.

Skoempie, kan je hem neit naar zolder sturen vannacht? Doe ik ook hoor, want ik zie het vanavond al helemaal gebeuren.. Haha.. Dan heb ik namelijk het grote bed en hij 1persoons..

Bagheera, wordt het met bierkratjes dan wel hoog genoeg? Dat zou mooi zijn, want ons bed is idd ook 44 cm zonder klossen en met klossen wordt het niet hoog genoeg.. Dat zou mooi zijn, ik zal vanavond even aan de vriendengroep vragen of ze ze bij ons in willen leveren ipv de supermarkt in het dorp..

Oeh lekker Frans, een nieuw bed kan je lekker rollebollen ! Fijn en Ibbel een nieuwe fiets!! Leuke dingen allemaal!!

Floor, gek he dat er idd al 3 van januari bevallen zijn..

Ik ga een oliebol eten (ben toch pas 8 kg aangekomen, kan er nog wel bij).. (of gaat het nu fout, als ik dit schrijf en zo blijf denken de laatste weekjes?? )
Skoempie: wat een humor heeft die vent van jou zeg! Snap dat je hem op die momenten wel een klap op z'n kop kan geven. Maar dat maakt hij met de bad momenten dan wel een beetje goed hoop ik!

B12: gefeliciteerd met je huis, ga jij maar lekker aanwijzingen geven vanaf de bank of zo. Niet teveel op je hals halen (is misschien makkelijker gezegd dan gedaan) en succes met alles!

Pyama's: heb bij de hunkemuller een nachthemd gekocht met een overslag aan de bovenkant voor de BV en verder heb ik nog wel wat pyamabroeken en shirts in de kast. Kan mij op dat moment volgens mij ook niet zo erg schelen.

Ibbel: wat een ongelooflijk leuk cadeau zeg van ibbbelman! Echt superlief van hem!

Fijne oud en nieuw allemaal! Engel
Bagheera: lees net over je adressenlijst. Ik heb een lijst gemaakt in word onder etiketten. Een paar etikettenvellen gekocht bij de hema en ze kunnen worden geprint. Hartstikke handig kun je ook steeds nog adressen toevoegen als je iemand bent vergeten. Als je alles hebt print je het uit en plak je het op de enveloppe.

Engel
Lekker veel geschreven hier!!!

Vandaag m'n 3e verlof dag en moet nou toch onderhand eens van die bank af komen.... Wat went dit snel zeg!!!

Hebben jullie eigenlijk al last van striae op je buik? Zit er bij mij nog niet, maar volgens mij begin ik nu wel licht van die scheurtjes te zien. Weet niet bij de hoeveelste week dit meestal komt, dus of de meeste vrouwen het rond deze tijd al hebben, of dat dat echt pas rond bijv 38 weken komt of zo...?

@ Bagheera; de baby ligt bij mij ook in een stuit, kaarsrecht, hoofdje boven... Mag vrijdag weer naar de VK. Weet jij wanneer je precies door gaat naar de gyn als de baby niet gedraaid is? Na mijn vorige bezoek heb ik héél véél draaien gevoeld, dus het zu me niet verbazen als de kleine al wel gedraaid is, maar ben wel nieuwsgierig. En beetje spannend ook wel hoor.

Ga deze week beginnen met alles te wassen. Tijdens de intake van de kraam wees ze mij er op dat alles gewassen moet worden met een PH-neutraal wasmiddel. Iemand een goede tip? Zou niet weten welke ik moet pakken. Heb boven 10 soorten staan denk ik (Aldi, AH, Omo, Ariël, steeds uit de aanbieding) maar die PH-neutraal is zeker een speciaal merk??

Heel veel plezier allemaal vanavond!!! En zijn jullie vrienden ook zo blij dat ze vanavond een BOB hebben????
Sjaan, fijn dat het met je bloeddruk weer beter gaat. Je zult je wel flinke zorgen hebben gemaakt, buiten dat je je niet goed voelde.

Ik hoop dat het bed hoog genoeg wordt, anders heb ik ook geen oplossing, ik ga niet in een 1-persoonsbed liggen, welke ik ook niet heb. Maw: ze doen het er maar mee. Ik beval niet thuis, dus het is dan puur voor de controle en verschoning. En als ze dat weigeren, laat ik de verschoning wel door iemand anders doen. Hoe de controles dan worden opgelost, weet ik niet, zie ik dan wel. Eerst maar die kratten zien te regelen. Die zullen als ik ze op de kant zet, toch wel de 35 cm halen? Planken hebben we nog van een vaste kast die mijn man getimmerd heeft.

Engel, ik wil graag de adressen zelf schrijven. Ik heb er een (nieuwe) kalligrafeerpen voor gekocht en mooie turkooise inkt. Ik heb een mooi handschrift (zeg ik bescheiden, maar ik krijg hier heel vaak complimentjes over) en ik vind het wat persoonlijker dan etiketten, ik ben hier echt een beetje een zeikerd in. Komt misschien omdat ik als van oorsprong een klassiek geschoolde directiesecretaresse ben en ik etiketten associeer met een zakelijk mailing .
Konela, ik heb geen idee wat het protocol is als de baby nog in een stuit ligt. Bij mij is hij nog niet gedraaid. Ik voel het koppie rechtsboven, het ruggetje ligt links en de billetjes linksonder. Hij zit denk ik in een kleermakerszit. Ik voel hem ook af en toe rechtsboven met zijn handjes, steekt hij denk ik een duimpje in zijn mond. Ik heb ook vrijdag de controle bij de verloskundige. Maar ik heb voor maandag al een afspraak bij de gynaecoloog om het bevallingsprotocol vast te leggen voor als de bevalling bij de verloskundige niet vlot, dus misschien kan ik dan die afspraak wel gebruiken. Op de site van het ziekenhuis las ik dat ze meestal een draaipoging doen met 36 weken en als het een keizersnede wordt, dit na 38 weken gebeurt. Die draaipoging is overigens in maar iets van 45% succesvol. Bij eerste zwangerschappen nog minder omdat dan de boel nog redelijk strak is. Dus ik weet eigenlijk niet of ik hier (want er blijken toch wel wat risico's aan te zitten) wel heel erg veel zin in heb. Ik wacht het gewoon wel even af.

Bij mij is niets gezegd over wassen met een ph-neutraal wasmiddel. Ik heb alles gewoon gewassen (wel 2x, dat kon ik dan weer niet laten) zonder wasverzachter. Je hebt PH-neutraal wasmiddel dat Neutral (even uit mijn hoofd) heet. Kun je gewoon bij de supermarkt kopen.

Striae heb ik (nog) niet. Ik ben ook nog maar 6 kilo aangekomen en ik ben 37 jaar, mijn huid is niet meer zo strak als vroeger, dus ik heb ook wat minder kans op striae. Mijn moeder kreeg bij haar eerste kind striae tijdens de bevalling, maar zij was toen ook nog maar 22 jaar. Ik hoop dat ik striaeloos blijf, ik vind zo'n zwangerschap al een hele aanslag op je lijf. Maar je doet er helemaal niets aan, je hebt hier -behalve oppassen dat je niet te snel bovenmatig aankomt- geen enkele invloed op. Misschien ga ik de laatste weken nog wel liters vocht vasthouden en scheurt de huid alsnog.

Wij blijven thuis, dus ik BOB voor niets... maar normaal is het ook geen probleem, mijn man drinkt namelijk eigenlijk nooit alcohol, dus die is het meest van de tijd de BOB.
Hallo!

B12: gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Skoempie: Wat een verhaal?! Was hij echt serieus?

Sjaanie: Fijn dat het weer beter met je gaat!

Konela en Bagheera: Ligt bij jullie de placenta aan de voorkant? Mijn verloskundige zei dat als het kindje in stuit ligt en de placenta aan de buikwand, dat ze dan geen draaipoging doen. Te gevaarlijk voor de placenta. Maar dat zal waarschijnlijk ook wel weer verschillen per vk.

Ik heb striae op mijn billen en het begint nu ook een beetje op mn bovenbenen te komen. Op mijn buik (nog) niet.

Sinds een paar dagen heb ik af en toe een wat zeurende pijn helemaal onderin mn buik. Soms met wat steekjes erbij. Zou dit van het indalen kunnen zijn? Ze lag bij de vorige controle wel al met haar hoofdje in het bekken. Nou we zullen het dinsdag wel horen bij de vk.

Vanavond eten we eerst bij mijn zwager die jarig is vandaag en daarna gaan we naar vrienden toe. En manlief is inderdaad blij dat ik kan bobben

Het begint nu wel echt spannend te worden allemaal he? Ben benieuwd wie hier het eerste kindje zal krijgen!

Fijne jaarwisseling allemaal!
Dag dames!

Laatste dag van het jaar en dan gaan we 2009 in!! Het jaar van onze kindjes! Iedereen heel veel plezier vandaag!

Striae: Bij eerste zwangerschap kreeg ik dat pas in de laatste paar weken. Een paar kleine scheurtjes rond de navel en onder de buik. Maar het is voor iedereen anders. De een heeft er aanleg voor en krijg meteen striae, de ander houdt een prachtig egale buik. Geen pijl op te trekken.

Keukentafel als kraambed: Ik ga nu even voor je man opkomen, Skoempie. Toen ik van dochter aan het bevallen was vond verloskundige het bed te zacht (bij het persen zouden mijn billen wegzakken) en zij heeft toen zelf de keukentafel geopperd. Helemaal niet een hele rare gedachte dus! Uiteindelijk hebben we zo'n opblaasbaar kampeermatje op het bed gelegd en dat maakte het bed stevig genoeg, maar anders was het de tafel geworden!!

Buikspieren: Voorkomen dat je diastase krijgt!!! Is erg vervelend en pijnlijk. Probeer goed de schuine buikspieren te gebruiken en verstevig eventueel je buik door met je handen kruislings over je buik de spieren naar elkaar toe te duwen als je ze aanspant (dan is het wel erg lastig om uit bad te komen, maar voor andere momenten).

Sjaanie: Wat fijn dat je bloeddruk weer is gezakt. Scheelt een hoop stress! Hou je nog maar even rustig, dan kan de beeb lekker blijven zitten!

Ga nu oliebollen bakken, tot later!

Liefs Lein
Hoi,

Hmm dat klinkt griezelig van die buikspieren. De mijne zijn niet bepaalt getraind, dus dan zal het wel loslopen toch? Ik kan ze toch niet echt meer gebruiken volgens mij

Haha Skoempie ik zie je al liggen op tafel tussen de borden boerenkool . Ik heb ook zo'n man hoor. Die is ook niet bepaald van het meedenkende en meelevende soort. gelukkig op andere manieren weer leuk

Ik had bij MIlena de babykleertjes met Neutral gewassen. Had er eigenlijk niet meer over nagedacht, maar dat ga ik nu ook maar weer doen denk ik.

Ik heb nu nog geen extra striae. Heb al wel van de vorige zwangerschap. Toen had ik tot op het laatst niks en kreeg ik het pas tijdens de bevalling. Ach ja wordt licht en dan zie je er bijna niks meer van.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Al lang niet meer heer geweest...sorry.

Bij mij was het de kraamzorg die opperde op de keukentafel te gaan liggen als ik het perse wil(met matras natuurlijk, om lekker te liggen) omdat bed huren nogal dure aangelegenheid is volgens haar. Ik neig nu trouwens toch meer naar ziekenhuis, dus daar hebben ze prima bedden

Hier ziek kind, ik voor mn gevoel al drie maanden aan het snotteren en hoesten en proesten, nog steeds iedere ochtend spugen en word ik gek van de pijn in mn linker bil. Zit een zenuw klem. Jullie raden het dus al; baby mag van mij komen.(dream on....duurt nog ff)

Alvast een hele fijne jaarwisseling, op naar het voor ons bijzondere jaar 2009!!!

Groetjes, NJB

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven