Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Goedemorgen,

Hier 'officieel' eerste dag verlof en ja hoor, de stress begint al toe te slaan. Ik wil klaaaar zijn, maar ben het nog lang niet. Voor mijn gevoel moet ik nog heel veel kopen. Er moet nog het nodige aan de babykamer gebeuren. Mn kofftertje moet nog ingepakt enz enz enz. Ik ga zo effe een bak koffie zetten en maar een lijstje maken. Ik heb er ook echt niet van geslapen vannacht, omdat ik zat te denken over wat er allemaal in mn toilettasje moet, over dat ik nog adapters voor de maxi-cosi nodig heb, over dat ik eigenlijk nog geen voedingsbh heb, over dat ik vind dat de babykamer bij nader inzien toch een ander kleurtje verf nodig heeft. Pffff.....slecht en weining geslapen.

* klaagmodus weer uit*

BV, ben ik wel van plan te geven. Heb al wel een wiegje op onze kamer klaarstaan, en ben wel van plan de baby de eerste paar weken op onze kamer te houden. Vind het wel zo gezellig en maakt het makkelijker met voeden ook. Manlief gaat denk ik wel op de proef worden gesteld omdat hij natuurlijk gewoon wel vroeg op moet....

Opmerkingen over mn buik? Ja, zo af en toe...krijg met name te horen dat ik een bescheiden buikje heb en dat ik m naar voren draag....Ach, als de baby maar lekker groeit daarbinnen...

Ben wel erg benieuwd naar hoe die kleine eruitziet, hoor...

Jassen gaan hier ook niet meer echt dicht, maar is nog net wel te doen. Ga geen zwangerschapskleding meer kopen voor de 6 weekjes die ik nog moet...

Namen; al wel wat ideëen, maar zijn er ook nog niet helemaal uit, hoor....meisjesnamen echt zat, maar jongensnamen, toch wel erg lastig...

Verder ben ik de laatste tijd erg druk, kan me erg snel opwinden, kan snel ruzie maken, ben in ieder geval erg scherp...kan dit ook met de zwangerschap te maken hebben? Vind het soms wel zielig voor de baby, dat ie zo'n drukke moeder heeft die zowat de hele dag aan het praten/discussieren/'schreeuwen' enz is....

Straks naar de vlos, heb er wel weer zin in. Ben voor mijn gevoel ook al te lang niet geweest.

En verder ga ik nu aan de koffie en lijstjes...

Fijne dag allemaal!
Meike, op de site van babybrabbel kun je allerlei to do lijstjes maken voor je bevalling, nuttigh ende vermaackelyck zeg maar... en je hebt meteen een opgeruimd hoofd. Voedingsbeha moet je nu bij Hema halen. Leuke modelletjes en kleurtjes voor weinig geld. Maar dan moet je wel een gangbaar cupje hebben en niet het formaat Help van Skoempie...

Je symptomen die je beschrijft horen inderdaad bij het huisdier Zwangere Draak . Je bent een leeuwin aan het worden Meike, jammer voor je man dat je zo fel bent, maar ook dat hoord erbij.
Over de naam, mijn schoonvader is erg ziek, hij heeft kanker en het ziet er niet heel goed uit, dus mijn vriend wou toch wel graag vernoemen. Wat ik heel logish vind. Nu heeft mijn schoonvader vreselijke ouderwetse en ook nog duitse voornamen, dus ik was daar minder blij mee. Nu heeft de beste man een boot die hij helemaal zelf gemaakt heeft. De naam van die boot wordt ons kindje z'n tweede naam. Dan wordt hij toch nog vernoemd en krijgt een hele bijzondere naam. Ik denk dat mijn schoonvader heel trots zal zijn want die boot is zijn grote liefde.

Tja, en cup H is idd geen pretje, maar ik heb niet veel meer last van mijn rug als anders. Is wel lastig met BH's kopen, die zijn vaak niet mooi of sexy, maar heel saai. Het lijkt me dan ook geweldig om ooit een keer een Livera binnen te kunnen lopen en zo een setje te pakken wat ik echt mooi vind ipv, ergens achterin een half uur moeten zoeken naar iets wat redelijk past.

Ook mijn winterjas past bijna niet meer dicht, alleen bovenste knoopje.

En ik heb het babyuitzetlijstje van de Prenatal aangehouden. die hebben zo'n groot boek met voorin een lijstje. Je hoeft niet alles wat er op staat, maar het meeste klopt wel. Ik zou trouwens niet alles bij de Prenatal kopen, dat kan veel goedkoper bij Hema e.d. Ook heb ik van de kraamzorg een lijstje gekregen met wat er in huis moet zijn. Dus de belangrijkste dingen zijn er en mocht er toch iets ontbreken dan kan ik altijd manlief of familie of vrienden vragen het mee te nemen.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met kraamkado's? Ga je afwachten wat je krijgt? Of geef je aan bepaalde mensen aan wat je graag zou willen hebben? Ik zou bijvoorbeeld heel graag het boek Oei, ik groei willen hebben. Dat is een leuk kraamkado, maar ik weet niet of je om zoiets kan vragen of dat dat onfatsoenlijk is.

En dat van het rekken wat mijn schoonmoeder beweerde klonk mij ook niet logisch in de oren. Blij dat jullie het ook onzin vinden. Maar ik vind wel dat je bang gepraat wordt door je omgeving als het je eerste kindje is. Tenminste hier heeft iedereen allemaal tips en adviezen die vaak in strijd zijn met elkaar. Ik ben iemand die dan het internet opgaat om te kijken wat wel en niet waar is, anders wordt ik stapelgek denk ik.

En Ringelding, ben je ook Fries?. Omdat je je Oma, Beppe noemt en dat is toch typisch Fries.

Groetjes Skoempie
Wat een hoop bij te lezen!

Skoempie, welkom! En bij ons op de kamer slapen: ons meisje heeft 6 weken bij ons geslapen. Rooming in wordt de eerste 4 weken geadviseerd hier, dus wij waren heel ruim En borstvoeding heb ik gegeven tot ik weer zwanger werd en opdroogde (6 maanden), dus ik hoop dat minimaal deze keer weer te halen.

Winterjas: ik heb een leren jack van een periode dat ik 15 kilo zwaarder was (niet zwanger dus, eigenlijk nog maar 3 kilo zwaarder dan nu ). Deze past dus nu ook nog. Dik vest eronder en ik heb het lekker warm.

Barrel, vocht vasthouden: check! Ook hier sinds een dag of 2. Hoort er allemaal bij........

Nieuwe positiekleding: dacht het niet! Ik wil ook niet nog een keer zwanger zijn, dat scheelt wel!

Let op met de uitzetlijstjes hoor!! Daar staan hele rare dingen en hele rare aantallen op. Weest kritisch dames! Bijvoorbeeld navelbandjes: geen idee waarom die erop staan. En rompers, 2 stuks? Denk rustig aan een stuk of 8 minimaal. En zo zijn er nog meer dingen.

Hier was het na 4 weken wel weer "gezellig" Maar ik was dan ook helemaal niet ingescheurd of zo. En na 3 weken was het vloeien ook klaar. Wie weet hoe het deze keer gaat. en nu gaat het ook nog wel lekker, 1 keer in de week halen we nog steeds wel, soms meer

Namen: sinds de 26 weken of zo zijn we eruit. Kaartje ligt bij de drukker!

kraamkado: als mensen vragen wat ik wil, kan ik ze soms nog wel wat noemen. Maar ik moet zeggen, bij een tweede is dat heeeeeel weinig. Ik wil een nieuwe mobiel boven de box (de vorige hebben we kapot gedraaid), maar verder weet ik het niet. Gelukkig heb ik familie en vrienden met veel fantasie en een kind van het andere geslacht, dat scheelt

Hehehe, weer bijgelezen. En vast nog dingen gemist.

Dadelijk naar een verjaardag van mijn neefje (12 alweer, wat groot!). En dan morgen een dagje niets! Kunnen we verder aan het kamertje. Manlief is aan het schilderen op het moment. Ik kan nog heel veel, heb niet zoveel klachten, maar schilderen gaat me boven mijn pet helaas.
Ik wacht gewoon af wat wij krijgen voor kado's. laat me graag verrassen . Maarja wij hebben al veel.

Maar het Oei ik groei boek... mag je zelfs van mij hebben. Wat een onding. Heb daar nou helemaal niets mee. Sprongetje hier, sprongetje daar brrrrrr

Ik sowieso niet zoveel met die boeken. Vind het wel leuk om bv Kinderen of Ouders van nu te lezen ivm de verschillende ervaringsverhalen en invalhoeken uit de praktijk en niet zo theoretisch. Maar ach smaken verschillen toch?!

Jeempig maatje Help ja daar hoor je vaker dat mooi lingerie erg moeilijk aan te komen is. Ik heb ook maatje Help na de BV periode (maar dan in de trand Help waar zijn ze gebleven )

Heb eigenlijk naar geen lijstje gekeken. Alles wat we toch niet blijken te hebben kopen we alsnog wel. Makkelijk!

Tja dat is het makkelijke als je al een kleine hebt rondlopen/kruipen.
volgens mij begint de humor er ook meer in te komen...hehehehehe.

Uitzet: heb me heel goed geprobeerd te herinneren wat we bij Mayte vooral heeeeel veel hebben gebruikt. dat waren dus heeeeeeel veel hydrofielen. En die eerste lading zit in de wasmachine (HOERAAAAA ben met de babywas begonnen en ik krijg gewoon zin om te strijken!) en wat te krijgen...sja ik ga er vanuit dat mensen met veeeeel kleertjes aan komen zetten, dus die heb ik niet veel en ik denk dat we idd een nieuwe muziekmobile voor boven de box en evt misschien een lodger shelter op een lijstje gaan zetten. verder niet zo veel nodig. Is alleen voor de leuk.

@skoempie, ik ben idd fries van geboorte maar woon alweer meer dan 10 jaar in Groningse. Mayte wordt wel fries-en nederlandstalig opgevoed, Fries is m'n moeder taal en daar kan ik me het beste in uitdrukken (iig wel naar m'n kind toe)

euh..........Meike, laat je ajb niet helemaal van de wijs brengen door alles was "moet" hebben. wat ook al is gezegd, het meeste is dikke onzin en bedoeld om 1e keer ouders het geld uit de zak te kloppen. Wel goed om een lijstje te maken.

Heb zelf een lijstje met wat ik heb,z odat ik niet steedshoef na te kijken of het er dadwerkelijk is.
Hoi allemaal!

Ben ik even 2 dagen weg, heb ik 2 bladzijden bij te lezen! Gezellig hoor!

Wij willen de baby ook eerst graag bij ons op de kamer houden. Heb een wiegje waar ze in kan. Als we een beetje regelmaat hebben enzo dan kan ze denk ik in haar eigen kamertje slapen.

Wil ook graag borstvoeding geven. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. Heb vrij kleine borsten, maar dat schijnt niet uit te maken

Winterjas: Ik heb ook een grijze winterjas van mamalicious. Draag ik al heel lang eigenlijk en het zag er in het begin niet eens zo heel hobbezakkerig uit. Hoop de kleine ook in de draagzak onder die jas te kunnen dragen.

Namen: Sinds een aantal weken zijn we er eindelijk uit! Moet wel opletten dat ik het niet zeg met andere mensen in de buurt. Voor ons voelt het namelijk nu al heel gewoon dat ze zo heet.

Kraamkado's: Ik heb er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht. Weet nog wel een aantal dingen die ik aan mensen kan vragen, de rest zie ik wel.

Ziekenhuistasje: Heb ik nog niet ingepakt. Probeer me wel af en toe te bedenken wat ik nodig zal hebben. Maar vind dat erg lastig moet ik zeggen.. Heeft iemand daar een lijstje van? of een internetsite waar ik zoiets kan vinden?

Wij zijn direct na de kerst lekker naar Antwerpen geweest! Laatste 'reisje' met zijn tweetjes. Was erg lekker, maar wel koud!! Brr... Ook erg slecht geslapen. Veel maagzuur, plassen etc. En ik miste mn voedingskussen! Ben benieuwd of ik vannacht weer beter slaap in mijn eigen bed.
Oh Fesa, kleine borsten maakt idd niets uit. Ik heb normaal een kleine B en ik kon bij Hidde ook nog hele weeshuizen voeden als ik wilde.

Zou bijna denken dat ik het voedseltekort in Afrika kon aanvullen
oja en slapen zonder voedingskussen..... no way. Dan slaap ik helemaal niet. Kan nu al moeilijk liggen en ben helemaal beurs bij mijn bekken 's ochtends bleh.
Ik heb ook cup help en dan heel groot. Volgens mij zijn grotere borsten juist wat lastiger met bv geven dan kleine, omdat je zo'n enorme borst hebt. Ik vond het heel lastig om Milena goed aan te leggen, dat is dus uiteindelijk ook niet gelukt.

Ik kan mijn eigen winterjas nog aan. Die heeft twee ritsen, de buitenste kan niet meer dicht, maar de binnenste nog wel. Ik ga zeker geen nieuwe jas meer kopen voor die paar weken.

Milena heeft de eerste paar weken op onze kamer geslapen. Maar ze maakte zoveel herrie dat ik op een nacht dat ik weer niet kon slapen, haar midden in de nacht teruggerold heb (hebben wiegje op wieltjes) naar haar kamertje . En we sliepen meteen allemaal een stuk beter

Oh wie had het nou over couperose plekjes? Ik heb dat dus ook. Aan Milena heb ik een plekje op mijn wang onder mijn oog over gehouden. NU zag ik pas tot mijn zeer grote schrik dat op mijn andere wang ook een plekje zit. Ben ik wel weer symmetrisch dat wel

En bloedneus, check. Heb ik ook. Irritant!

Ziekenhuistas had ik de vorige keer niet. Ik dacht dat dat wel zou kunnen op het moment dat de bevalling begon. Nu had dat maaaaaakkelijk gekund, want het duurde allemaal nogal, maar ik heb er geen seconde meer aan gedacht. Ach in geval van nood kun je vast nog wel snel wat bij elkaar rapen.

Met de buik gaat het goed. Vandaag te druk geweest en nu kan ik een lekkere serie harde buiken wegpuffen. Dat vond ie dus duidelijk niet zo leuk. Met mijn bekken gaat het hoe drukker hoe beter. Beetje vreemd, maar bekken kan veeeeel slechter tegen zitten en liggen dan tegen lopen. Buik en rug denken daar anders over, dus nu probeer ik de balans te vinden . Volgens de vk wordt deze baby groter dan Milena. Met de zwangerschap van Milena moest ik nu al rust houden omdat ze niet goed groeide. Dus dat gaat al een stuk beter. Verder is het nog steeds iedere nacht overgeven vanwege maagzuur. Maarrr dat zijn de klachten. Want eigenlijk vind ik het wel heel erg leuk en gezellig om zo'n baby in mijn buik te hebben. Aan de ene kant kan ik niet wachten om te zien hoe hij eruit ziet en hoe hij zal zijn (ik stel me precies een baby'tje als Milena voor), aan de andere kant is dit zeer waarschijnlijk de laatste keer dat ik zwanger ben en kan het me niet lang genoeg duren

Skoempie, wat erg dat je schoonvader zo ziek is. Mijne is dus een paar maanden geleden overleden, ook kanker. Zoon krijgt zijn naam als tweede naam (en de naam van mijn vader als derde. Milena heeft ook als 2e en 3e naam de namen van haar oma's)

Ik weet idd ook niet goed wat nog te vragen als kraamcadeau. Ik laat me graag verrassen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ons weekendje texel ben ik dus echt niet zonder voedingskussen heen gegaan hoor! Is misschien veel extra bagage, maar een beetje nachtrust is ook wat waard hoor. En lekker man ff naar Antwerpen!

@Frans, bij mij werkt dat dus ook zo, bekken en heupen varen wel bij lopen en dingen doen, buik en rug hebben dar idd een andere mening over. Moet zeggen dat ik de laatste tijd veel in kleermakerszit zit (en dan wel je rug goed strekken, m'n therapeut heeft het dan over "je ketting laten zien") en dat is toch wel een erg aangename houding.

Ben vandaag met de babykamer bezig geweest. Ben zo trots op mezelf dat ik echt een kei ben in het goed inschatten en kunnen combineren van kleuren zonder dat ik staaltjes oid bij me heb (heb ws een goed kleuren geheugen) het wordt gewoon nog leuker dan ik had bedacht. Ben vandaag stukjes behang aan het uitsnijden geweest en deze op de commode en de kledingkast geplakt zodat alles lekker matcht! hihihihi.....

En de babywa is er door, nu nog strijken en inruimen en dan is het klaar. Kwam erachter dat ik eignelijk maar een paar setjes kleding in huis heb. Heeft er ook mee te maken dat we niet weten of het een jochie of een meisje is, maar kleren zijn zo gekocht natuurlijk (o joeppie heb daar ook zo'n zin in)

dus eignelijk zo goed als klaar! laat de baby maar komen hoor!

@fesa, misschien dat ze op babybrabbel een lijstje hebben met wat je evt mee zou kunnen nemen?

wat er bij mij zeker mee gaat

- douchemuts

- eigen toiletspullen (deo, douchegel shampoo evt parfum en iets van mascara)

- shirtjes/hemdjes voor tijdens de bevalling

-schone pyama voor na de bevalling

- 2 paar dikke sokken

- (voedings) bh

-onderbroeken (neem wel ruime want er komt een hoop kraamverband in)

- lippenbalsam

-druivensuiker

-iets te eten + lezen voor lief (als hij daar al aan toe komt)

- fotocamera

- oplader voor zowel telefoon als camera

-telefoon

- lijstje met wie je wil bellen als de baby geboren is

-2 pakjes voor de baby, maat 50/56 +mutsjes+slofjes

maxicosi plus winterzak of winterjasje

-muntjes voor de rolstoel

euh..............(en vergeet je ziekenhuispasje niet! als je die hebt) en leg van te voren de nummers voor de kraamzorg neer voor als je partner in eerste instantie alleen huiswaarts keert en jou en de baby de volgende dag pas mag op halen. En(zoals in ons geval) de papieren voor de erkenning klaarleggen, dan kan dat met de aangifte meteen op de bus voor de gezamenlijke voogdij. Hoop dat je hier wat mee kan?
Oh gelukkig nog meer die nog geen naam hebben. Tot 2 weken had vriend nog niet eens suggesties, maar nu hebben we in elk geval een paar opties.

Ik wil je niet bang praten Skoempie, maar van mijn cup groot zijn geen theezakje overgebleven. Nee hoor gewoon nog een cup gegroeid. Al is het niet helemaal goed te vergelijken, want ik gaf nog bv toen ik zwanger werd. Gelukkig zit er bij ons in het dorp een lingerie zaak die ook leuke bh’s heeft in maat groot en in de uitverkoop zijn ze dan nog goed te betalen. Maar anders kapitalen :-S.

En kleine borsten kunnen prima bv geven hoor Fesa. Zoals Frans zei is het met grote borsten soms nog wel lastiger om de baby goed aan te laten happen. Ik kijk alweer uit naar cup bloemkool :-S.

Dat heb ik nog nooit gehoord dat je dan de baby de navelstreng kan krijgen Skoempie. Wel heb ik eens gelezen dat babies in de buik de navelstreng wel om hun nek hebben, maar dat dit geen kwaad kan zolang je niet aan het bevallen bent.

Tas heb ik nog niet ingepakt. Heb wel gehoord dat slippers fijn zijn wanneer je gaat douchen. Ook dikke sokken zijn erg fijn. En vergeet niet een muntje om evt in de rolstoel te doen. Ook moet je je per 1 januari volgens mij kunnen identificeren. Dus ook rijbewijs oid meenemen. Al zullen ze je vast niet weigeren.

Wat naar dat je schoonvader zo ziek is Skoempie. Lijkt me erg moeilijk. En jij je schoonvader tijdens je zwangerschap verloren Frans.

Gelukkig kan ik mijn winterjas nog dichtkrijgen. Als het niet meer lukt kan ik een poncho van mijn moeder lenen voor de laatste weken.

Een tip qua tips , neem mee waarvan je denkt dat je er iets mee kan en laat de rest het ene oor ingaan en het andere oor uit. Met wat gezond verstand kom je een heel eind.

Kraamcadeaus. Ik zou echt niet weten wat ik zou kunnen vragen. Ik laat me verrassen.

Goed bezig Ringeling. En als je tijd overhebt na al dat wassen. Hier moet alles nog gewassen ed worden, dus als je je verveeld......

Vandaag gewerkt. Merk wel dat alles wat trager gaat, dus de volgende keer maar wat minder kletsen met de cliënten. Maar gelukkig geen last van mijn rug gehad en dat is ook wel wat waard.

Slapen moet ik ook echt met een kussen. Gister was ik hem kwijt en ik werd toch wakker met een zere rug. Echt vervelend. Tot 2 weken kon ik nog prima op mijn buik slapen, maar dat kan ook echt niet meer.

Ik heb ook materiaal besteld voor het geboortekaartje. Hoop dat het ontwerp dat ik in mijn hoofd heb gaat lukken. Laatst gewoon niet van kunnen slapen. Had echt het idee dat de bestelling helemaal fout ging. Fijn dat malen.
Fesa: Met Ringel in de buurt heb je baby-brabbel helemaal niet meer nodig!!! Je moet ook nog je zwangerschapskaart meenemen, verder heb ik niets aan Ringels lijst toe te voegen!
Hallo Dames,

Tja, hier heb ik dus last van, gewoonweg niet kunnen slapen en dus s'nachts om 20 over 3 achter de laptop zitten met een beker warme melk. Maar wel lekker bij kunnen lezen.

Ringelding, ik vind Koos een hele mooie naam. Gewoon lekker Nederlands. Tegenwoordig moeten de namen steeds gekker en exotischer wat soms niet eens bij het kindje past. En bedankt voor je lijstje, die moest ik ook nog.

Frans, wat erg dat jullie je schoonvader kwijt zijn geraakt tijdens de zwangerschap en dat hij dit wondertje niet meer heeft mogen meemaken. Ik was daar ook heel bang voor, maar tot nu toe ziet het er naar uit dat hij de kleine nog wel gaat zien. Maar het geeft wel extra stress wat natuurlijk nooit goed kan zijn.

Ik had gehoord dat het boek Oei, ik groei zo goed was, maar jullie ervaringen zijn dus anders. Hebben jullie misschien tips voor mij dan? Over hoe ik de eerste paar jaar het beste doorkom, qua tandjes, kinderziektes en ander groeiperikelen? Wellicht dat het gewoon op gevoel wel goed gaat, maar ik ben altijd erg rationeel ingesteld ( nuchtere fries he:). En natuurlijk is ieder kindje anders, maar ik wil het zo graag goed doen. Om eerlijk te zijn ben ik gewoon doodsbang. Jij bent, nog meer zelfs dan je partner, verantwoordelijk voor het welzijn van zo'n klein mensje. En tot nu toe is mijn moederinstinct nog ver te zoeken. Meer dames die hier wel eens slapeloze nachten van hebben?

En hier geen last van bloedneus, wel van bloedend tandvlees met tandenpoetsen, maar dat is zo weer over.

Ik heb sinds een paar dagen een voedingskussen om mee te slapen en moet er nog aan wennen. Tot nu toe ligt hij als ik wakker wordt naast het bed ipv in het bed. Dit komt misschien ook omdat ik niet echt last heb van mijn bekken. Alleen na een hele drukke dag wil ik ze wel eens voelen, maar voor mijn werk loop ik veel, dus het blijft wel in beweging en dat scheelt volgens mij enorm.

Geboortekaartje al uitgezocht en proefafdruk binnen. Die is erg mooi, dus moet volgende week akkoord geven en dan is het klaar. Dan na geboorte alleen de datum nog doorbellen en dan worden ze gedrukt. Hier krijgen we de enveloppen ruim voor de tijd, dus ik kan de adressen er van te voren al opschrijven. Erg handig.

Inmiddels kwart voor 4, dus ik ga maar weer eens een poging doen om te slapen. In ieder geval alles even van me af kunnen schrijven en dat schijnt te helpen. Ik ben toch blij dat ik me hiervoor heb aangemeld. Bedankt dames.

Groetjes Skoempie
Wat naar, ouders die ernstig ziek zijn als jij ouders wordt. Ik moet er niet aan denken. Heel veel sterkte!

Hier af en toe een bloedneus(-je) als ik mijn neus snuit. Maar dat gebeurt mij 'normaal' ook wel eens.

Ik ben ook wel benieuwd hoe mijn borsten uit de strijd komen. Ik vind ze er voorlopig niet beter op geworden, ze lijken wat te verslappen, maar misschien is dat optisch bedrog omdat er zo'n enorme gespannen, pronte buik onder prijkt . Ik heb aan het begin van de zwangerschap 3 goede bh's gekocht en dat was een dure, maar nuttige investering. Ik ga altijd naar een speciaalzaak en laat de bh's uitzoeken. Ik kom er al jaren en de eigenaresse is heel deskundig. Soms koop ik toch een bh bij de hunkemoller of hema, maar die blijven dan na twee keer ongedragen in de kast liggen omdat ik de pasvorm van de dure bh's gewend ben.

De baby ligt nog steeds in een stuit en ik heb echt het gevoel (wat nergens op gebaseerd is) dat hij niet uit zichzelf gaat draaien. Hij heeft dus eigenlijk nog best de ruimte en maakt hier behoorlijk gebruik van. Hij is nog steeds druk en kan hard trappen. In mijn blaas. Ik daarentegen heb de indruk dat mijn lijf nu echt te krap gaat worden voor ons tweetjes . Omdat hij nog steeds zo hoog ligt en ik dus 1 long amper kan gebruiken en alleen muizenhapjes kan eten. Maar grazen doe ik de hele dag door, dus te kort kom ik niet.

Kraamcadeaus vragen we niet. Ik zie wel waar mensen mee aan komen.

Vanmiddag kan ik de proefprint en de enveloppen van de geboortekaartjes ophalen.

Ik vind het wel heel eng worden. Binnen 2,5 en 7.5 week ben ik mama. En is mijn man papa, maar in hem heb ik een grenzeloos vertrouwen .

Ik kreeg een voorproefje van angstige moedergevoelens toen ik met 30 weken in het ziekenhuis werd opgenomen met bloedingen. Ik kon aan niets anders meer denken dan dat het goed moest gaan met ons kind en dat ik me niets ergens kon voorstellen dan dat ik het kindje zou verliezen (of veel te vroeg geboren zou worden met alle problemen). Toen kwam de verantwoordelijkheid wel behoorlijk binnen.

Ik heb gisteren 4 pyama's en een bedjasje gekocht voor de kraamperiode. Uiteraard alles nieuwe collectie, in de uitverkoop kon ik niet slagen. Maar nu kan ik er in het kraambed ook een beetje netjes bijliggen.

Ik ga even een stukje rondlopen, de kleine zit weer flink te schoppen en als ik loop, heeft hij meer ruimte.

Fijne dag!
Skoempie, heel veel sterkte de komende tijd...

Bij een 2de laat je het wel hoor, om er 's nachts uit te gaan!

Haha maar ik snap je wel hoor! Ik heb bij zoon de eerste inenting een maand uitgesteld omdat ik hem nog zó verschrikkelijk klein vond. De kans dat hij kinkhoest zou krijgen was héél klein en na heel veel protest van vriend heeft hij uiteindelijk toch toegestemd.

Komt m'n vader terug van een week werken uit Polen met kinkhoest. Ik heb het dus ook gekregen en m'n eigen zoon besmet. Gevolg> een zoon die verschrikkelijke hoestbuien had en een paar keer is gestopt met ademhalen. Na een week ziekenhuis (hij dronk nog amper en was heel veel afgevallen) mocht hij weer naar huis. Heb me nog nooit ZO schuldig gevoeld

Nu waren er nog wel meer kindjes met kinkhoest rond die tijd maar omdat die ouder waren (en dus ook al de 2de inenting hadden gehad) kregen zij het in veel mindere mate.

Het is alleen zo dubbel, op het moment zelf vond ik dat ik deed wat mij het beste leek voor m'n zoontje... En dat er toen kinkhoest heerste was dus dikke pech.

Deze baby krijgt dus wel gewoon de inentingen op de tijden dat het hoort (alleen mag vriendlief dan met hem gaan )

Ik kan dus alleen maar zeggen dat je écht wel dingen fout gaat doen maar dat je daar alleen maar van leert!

Nou moet ik ook wel zeggen dat zoon echt super makkelijk is, op een paar keer koorts na is hij ook niet echt ziek geweest en hebben we amper slapeloze nachten door doorkomende tandjes gehad.

En anders kan je altijd hier je vragen nog stellen

Ziekenhuis koffer heb ik nog niet klaar staan, de kleertjes liggen nog bij m'n moeder. (en ik kan gewoon niét geloven dat ik voor 37 weken beval!) Dus ik heb nog even!

Engl ik vind het vooral bijzonder dat allebei je kindjes dezelfde vader hebben! Want dat hoor je maar heel weinig als er zoveel leeftijdsverschil tussen zit!

Ga idd toch maar wel het jurkje kopen! Ben ook nog jarig met 38 weken en dan moet ik er natuurlijk wel leuk bij lopen

Gaan de moeders nog schaatsten/ sleen met de kleintjes? Ik ga mss even kijken bij de ijsbaan maar denk dat vooral ik het snel zat ben in de kou!

(en ik moet nog heul veul doen in huis...)

Sjaanie moest je gister nog naar het ziekenhuis? Of was alles verder goed?!

Weet even niet meer wat er allemaal geschreven is dus ga de box annex opslagplek maar even leeghalen. Kan hij vanavond omhoog!
Ringel, ik heb het al eerder gezegd, maar ik denk dat het tijd is om je baan in de zorg op te zeggen en verder te gaan in de interieurbranche.

Skoempie, ik zweer bij Oei ik groei, al was het alleen maar om in een lastige tijd te beseffen dat ook dit een fase is die voorbij gaat. Maar het gaat vooral om de herkenning. Er staan een hoop dingen in die behoorlijke open deuren zijn en voorbeelden van dingen die het gemiddelde kind zou moeten kunnen op die en die leeftijd terwijl die van jou het nog lááng niet kan. Je moet het boek niet als je bijbel beschouwen, maar ik vind het een handig ding. Lekker vragen dus als kraamcadeau.

Verder vraag ik eigenlijk ook nooit aan vriendinnen of ze nog iets nodige hebben of wensen, maar koop ik waarvan ik denk dat ze het leuk vinden. Vorig jaar hebben we heel veel geld gekregen bij Seppe, we hadden gezegd dat we aan het sparen waren voor een TrippTrapp, die zijn niet heel goedkoop.

En heb je die doos van de Etos aangevraagd? Dan krijg je na de bevalling een dame van Felicitas op visite. Zij heeft een aardig boek over kindereuvel, niet duur en wel praktisch. Er is ook een heel mooi boek Kinderspreekuur van Michaela Glockler over opvoeding en ziekte bij kinderen, vanuit de antroposofische visie, moet je wel van houden, maar ik vond het fijn om eens iets anders te lezen dan wat je op het consultatiebureau hoort. Verder heb ik nog de Groeiwijzer van nul tot een jaar en Regelmaat en inbakeren aangeschaft als hulpjes bij de opvoeding. Zijn ook leuke kraamcadeau's.

Of een abonnement op Mama, for all fabulous moms, minder zijig dan Kinderen en Ouders van nu, maar met lekker veel glamour. Dat moederinstinct komt vanzelf wel. En iedereen geeft tegenstrijdige adviezen, en weet je, er is niet één manier die de juiste is... Behalve dan die van jou, als je je eigen gevoel blijft volgen komt het wel goed, Skoemp. Je komt niet op me over als een halvegare in ieder geval.

Bagheera, ga je voor een stuitbevalling als de baby nog niet is gedraaid, of ga je voor een draaipoging?

Bokito, gets wat vervelend met die kinkhoest. Ik heb er bij Seppe over getwijfeld wat ik zou doen met de inentingen. Hij heeft ze tot nu toe allemaal gehad, maar volgende maand staat de bmr-prik op het programma. Nu twijfel ik toch weer of ik wel wil dat hij die krijgt. Hier in de stad is het niet ongewoon, vanwege alle antroposofen dat kinderen een afwijkend prikprogramma hebben, maar dat betekent natuurlijk ook dat er in verhouding best veel kinderen niet ge-ent zijn en dat ook het risico op uitbraak van een ziekte groter is.
Goedemorgen!

Super Ringel, dat lijstje, heb 'm meteen gekopieerd en opgeslagen. Dankjewel! En heb de zwangerschapskaart er nog even bij gezet Lein.

Vannacht een stuk beter geslapen, dankzij het kussen. Mocht ik nog een nachtje ergens anders moeten slapen neem ik 'm zeker ook mee.

Ik heb het Oei ik groei boek gekregen van mijn broer en schoonzusje. Een andere schoonzus had 'm al en heeft er best veel in gelezen en gekeken. Inderdaad wat Ibbel zegt, het is geen bijbel, maar er staan leuke herkenbare dingen in.

Jeetje Bokito, wat naar die kinkhoest! Ik vind kleintjes zo zielig als ze ziek zijn... Mn nichtje (net 1 jaar) heeft aan beide oren een oorontsteking gehad. Is nu doorgebroken dus er loopt continu troep uit d'r oortjes, waar ze ook weer last van heeft.

Waar heb jij je pyama's gekocht Bagheera? Ik ben nog steeds op zoek.
Voordat ik het vergeet, vannacht herinnerde ik het me: wie van jullie zei ook weer dat ze nexium slikte? Weet je wel dat dat niet samengaat met borstvoeding? Ik heb afgelopen jaar met mijn suffe kop een pilletje van mijn man geslikt in plaats van de vitamines die ik moest hebben. Toen heb ik een dag lang van de huisarts de borstvoeding moeten weggooien! Dus als je borstvoeding wilt geven, zou ik op tijd overstappen op andere medicijnen!

En nu ga ik verder lezen.
Oei ik groei: een kind heeft alleen sprongetjes als je het boek gelezen hebt. Anders heeft het gewoon: honger, tandjes, iets te verwerken, slaap, is ziek of gewoon hangerig, etc........

Cupmaat: ik ben van D naar E gegaan tijdens de borstvoeding. Die E is tot nu toe gebleven. Ik weet niet of het over een half jaartje F is.........

Boeken: ik ben niet zo van de boekenwijsheid op dit gebied, omdat het bij mij eigenlijk nooit klopt. Hier kun je ieder uur van de dag met het CB bellen. Dat heb ik een keer of 2 gedaan.

Bokito, die kinkhoest!! Zo zie je maar weer. Neeltje heeft, omdat ze op rare dagen naar het cb moest in verband met de feestdagen, juist al met 6 weken haar eerste prikken gehad. Ach, dan ben je er maar vanaf, toch? In januari krijgt ze al haar laatste!

Kraamzorg: ik ben er vandaag achter gekomen dat ik bij een ander bureau sta ingeschreven dan vorig jaar! Blijkt een foutje van de ziektekostenverzekeraar te zijn. maar ja, ook dit bureau is niet snel met de intake: ik heb vandaag gebeld, waarschijnlijk bellen ze zelf half januari. Ach, er zal in ieder geval wel iemand komen. Wie haar dan betaalt zal me worst wezen!

Gaan jullie nog wat leuks doen met oud en nieuw?
Hey meiden,

Winterjas: Ik pas gewoon nog twee jassen ondanks een mega buik gaat alles nog dicht, wat een geluk hé!

Skoempie: opvoedtips haal je toch het beste uit de praktijk, kom je er niet uit dan kun je altijd op internet surfen of het aan een vriendin of je moeder vragen. Doe maar gewoon wat jou het beste lijkt! Bij mijn eerste kwam echt iedereen met goedbedoelde adviezen aanzetten maar we hebben altijd gedaan wat ons het beste leek en fouten maakt iedereen! Kan me wel voorstellen dat je ongerust bent over hoe dat nu allemaal moet met zo'n kleintje erbij, had ik ook bij de eerste.

Meenemen: misschien je eigen kussen als je dat prettig vind of je voedingskussen, walkman als je je even wilt afsluiten met muziek die je rustig maakt en je badjas is ook wel heel erg lekker voor na het douchen of als je het koud krijgt.

Kraamkado's: Nog niet over nagedacht, was wel van plan om een lijstje te maken voor bij de telefoon als iemand er naar vraagt en voor de rest laat ik me verrassen.

Oud en Nieuw: Wij blijven lekker thuis met dochter. Hoop dat ik 12 uur haal en niet voor die tijd in slaap val.

Engel
Oud en nieuw zitten we net als andere jaren uit met de vriendenploeg, beetje vuurwerk afsteken en ik denk dat ik dan naar huis ga. Mijn vriend gaat natuurlijk nog wel uitgebreid op stap, ik denk dat ik bij voorbaat maar op zolder ga slapen. Mijn neus staat zo op scherp tegenwoordig, Snuf de Hond is er niets bij, dat ik die alcohol-lucht naast me echt niet verdragen kan. Ik ben de afgelopen maanden wel vaker naar zolder verhuist.

Vandaag echt last van nesteldrang, mijn keukenkastjes zijn van binnen en buiten helemaal gesopt, ook de babywas draait op volle toeren. Zo nog even stofzuigen en dweilen en denk dat ik dan even de stad in ga om mezelf lekker te verwennen met iets nieuws. Hema heeft opruiming geloof ik.

Ohja! Ik kon vanochtend nog mijn eigen teennagels knippen!! Had ik niet verwacht met zo'n dikke buik, ging ook met wat meer moeite, maar toch!. Moet er niet aan denken dat ik zoiets aan iemand moet vragen om te doen. Brrrr.

Bokito, wat naar met die kinkhoest. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je schuldig voelde, maar je dacht dat je er goed aan deed. En het is gelukkig weer goed gekomen. Ik begrijp dus dat de kleine veel prikjes krijgt in z'n eerste levensjaren. Ik kan daar denk ik ook niet tegen, wel slim om manlief dat te laten doen.

Dat lijstje naast de telefoon m.b.t. kraamkado's is wel slim. Ik ben zelf wel altijd iemand die vraagt wat de ander nog zou willen hebben. Als er nu iemand naar vraagt kan ik het zo opnoemen en misschien nog handiger is als mijn vriend de vraag krijgt, dan staat hij ook niet met z'n mond vol tanden.

Wat doet de kraamzorg bij jullie late intake Orgineel, ik had de mijne al in november. Maar zoals je zegt, als er maar iemand komt. Mij werd trouwens gevraagd of er een stagaire bij de bevalling aanwezig mocht zijn, wat is jullie ervaring hiermee?

En over klossen onder het bed. Hier moet je verplicht een 1 persoonsbed hebben wil je met klossen kunnen werken. Die hebben wij niet dus hier kun je de thuiszorg bellen en die brengen dan een kraambed. Dit kan vanaf de 37ste week. Volgens mij zit dit ook nog in je ziekenfonds. En na de kraamtijd halen ze het bed weer op. Het bed komt hier in de woonkamer, dus opzich wel handig voor als er visite is, kun je lekker op bed blijven liggen. Nadeel is dat je wel zo'n groot gevaarte in je kamer hebt staan. Maar ach, het is maar voor hooguit 2 weken.

Ibbeltje, bedankt voor de boekentips, ik zal zo in de stad even kijken naar wat mij echt aanspreekt ipv de adviezen van mijn omgeving op te volgen.

Bagheera, dat was vast schrikken met die bloedingen. Is nu alles weer rustig?

Ik merk dat mijn verhalen altijd wel erg lang zijn, ik zal proberen ze wat in te korten.

Groetjes skoempie
Hai,

Nee hoor snuf niet inkorten! Gezellig juist toch?

De meeste dingen gaan vanzelf hoor als je een kind hebt. Ik had voordat Mileen er was echt geen moedergevoelens. Zelfs nadat ze er was, werd ik er niet meteen door overweldigd. Inmiddels heb ik ze wel,dus komt vanzelf goed. Ik denk altijd maar dat iedereen fouten maakt, ook moeders, maar dat het zolang je zielsveel van je kind houdt, allemaal wel mee zal vallen met de schade. En dat zielsveel houden van, dat komt echt wel!

Bokito, ah ja dat had je wel eens verteld dat je zoontje kinkhoest had gehad. Zielig zeg. Ik had vorig jaar ook kinkhoest en dat is echt niet fijn. Bij kleintjes is het ook gevaarlijk omdat ze het slijm niet op kunnen hoesten he?

Schaatsen??? Ga jij zelf nog schaatsen? Ik zou wel willen, maar ik durf het echt niet aan. Mijn man is niet echt een schaatser, dus ik heb de man van mijn zusje gecharterd om binnenkort een keer met MIlena het ijs op te gaan. Ben benieuwd

Wij gaan met oud&nieuw naar een oom van mijn man die een feestje geeft. Is een leuke man en er komen ook andere leuke mensen dus dat wordt wel gezellig. Vervolgens blijven we bij mijn schoonmoeder slapen. Daar zie ik wel een beetje tegenop. Ik ben al heel slecht in logeren en nu kan ik ook nog eens niet goed in bed liggen. Bovendien heb ik bijna iedere nacht een kotssessie, die heb ik ook het liefst thuis. Maar ja, het is wel het handigst en dus moet ik maar een nachtje niet zeuren

Bagheera inderdaad, waar heb je die pyjama's gekocht? Ik zie alleen hele lelijke of van die bigshirts met beertjes erop *griezel*. Deze keer wil ik het beter aanpakken dan vorige keer. Toen had ik daar helemaal niet an gedacht en het was niet erg leuk toen ik onder toeziend oog van heel veel kraamvisite naar de douche moest strompelen om te plassen in mijn hele korte tikje sexy nachthemdje waar mijn borsten uitfloepten.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Skoempie, zolang een bed in de woonkamer? Moet er niet aan denken, samen met box, speelgoed voor de kleine en je meubels. Gelukkig passen onder ons bed gewoon klossen en krijg ik er 6 mee.

Stagiaire: ik zou het doen! Vorig jaar hebben we dus ook 7 van de 8 dagen 2 kraamhulpen gehad. Ideaal. Alles wordt extra goed uitgelegd en er zijn 4 handen voor was/stofzuigen etc. Dus er blijft tijd over voor gezellige dingen als kletsen, extra tips, lekker wandelen en zo.

Skoempie, kun je niet bij ons ook wat nesteldrang komen uitleven
Ik kan je nesteldrang ook wel gebruiken Skoempie!! Hier ook nog wel wat kastjes die gesopt mogen worden. En sterkte met je schoonvader, ik hoop van harte dat je je kindje nog aan hem mag voorstellen.

Moedergevoel: Was er bij mij ook niet meteen. Ik was de eerste weken alleen maar heel erg onzeker en bang dat er wat zou gebeuren met dat kwetsbare mensje (maar misschien is dat juist wel moedergevoel?). Ik vroeg me ook steeds af wanneer ze weer opgehaald zou worden door haar echte ouders, alsof ze bij ons logeerde. Gelukkig verandert dat vanzelf in de loop van de tijd!! Heb geen boek met opvoedingsadviezen. Haal mijn info van internet of bij (schoon)moeder.

Schaatsen: Al geen vijftien jaar meer gedaan. Ik zakte door mijn enkels, viel, kreeg pijn, werd nat en koud en bloedje chagrijnig, dus heb toen maar besloten dat ik beter af ben langs de kant met warme chocolademelk (met tic in de zwanger- en borstvoedingsvrije periodes).

Stagiaire: Mijn eerste bevalling is geleid door een verloskundige-stagiaire. Ik had daar totaal geen problemen mee. De 'hoofd'-verloskundige zit ernaast, alles wordt dubbel gecontroleerd en er is ruim de tijd voor aandacht, vragen en problemen. Je kunt altijd op het moment zelf nog vragen of ze weg wil gaan als het toch niet bevalt.

Bed: ik kan niet boven bevallen vanwege een bloed-linke trap en geen water boven, dus hier komt ook een bed in de woonkamer (gewoon een eenpersoonsbed van schoonouders, op bierkratten). Na de bevalling gaat die zo snel mogelijk weer weg. Als je thuis wilt bevallen moet je toch wat...

Liefs Lein

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven