Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Eh, ambitie is zeker nog niet weg. Ik had besloten een jaar thuis te blijven bij zoon(want contract was afgelopen en uit idealisme wilde ik geen baby naar kdv sturen) Ik had eerst 6 weken zomervakantie en toen verlogf. Nog voordat ie kwam, had ik het gehad met het thuiszitten. hahha. In week 9 na de bevalling werd ik gebeld of ik interesse had in een baan, die goed te combineren was met kind. Ik ging akkoord onder de voorwaarde dat ik kinderopvang rond zou krijgen. In 2 weken rondbellen is dat gelukt. En is zoon naar kdv gegaan, en dat ging super! Nu met nr 2 er zo dicht op neem ik wel ouderschapsverlof op, zodat ik langer thuis ben om alles een beetje onder de knie te krijgen(af en toe de kriebels, hoe ga ik het in vredesnaam doen?!?!?!) maar daarna weer lekker aan het werk. Het is wel veel, al die ballen omhoog houden, maar het is ook o zo lekker!!!
Tja ambitie is er wel maar merk dat je nu wel echt keuzes moet gaan maken. Ik woon in Groningen en werkte meerdere dagen in de week in de buurt van Utrecht en dat gaat dus niet meer. Betekent dus dat ik mijn managementbaan heb opgegeven en vanaf vandaag de inhoud weer in ga. Ben dus nu weer consultant en dat geeft me veel meer flexibliteit qua tijden en kan ik veel beter vanuit Groningen uitvoeren. Heb het er wel heel moeilijk mee gehad maar wil de komenden maanden echt alle tijd aan de baby geven. Verder had ik nog heel veel verlofdagen staan van vorig jaar en die heb ik aan mijn zwangerschapsverlof gekoppeld. Dus ik begin half juli weer met werken en dan kan ik nog wel wat doen met oudderschapsverlof of de nieuwe dagen van 2009. Kortom qua financien is het daarmee wel rond te krijgen maar mijn ambitie is even stil gezet. Niet dat ik deze baan niet heel erg leuk vind hoor maar het is toch anders.
Ik heb nooit ambitie gehad, wel heel veel dromen, maar te schijterig om ze uit te voeren.

Ben opdit moment de hoofdkostwinner in huis en Lief is druk bezig om een andere baan te zoeken, maar heeft de tijd niet echt mee (heeft facility management gedaan en is nu KAM coordinator bij een groot bouwbedrijf, maar ze hebben daar al aangegeven dat ze zijn werk uren willen verminderen) hij wil fulltime gaanwerken, zodat ik of kan stoppen met werken, of een klein baantje kan nemen.

Maar als het is zoals het nu is, dan neem ik na m'n verlof ouderschaps verlof op (ga dan 24 uur ipv 32 uur werken) en krijg daar van een 1/4 betaald.(euh ik werk 24 uur en krijg er 26 uitbetaald) Dit trekken we net maar hebben het dan niet ruim (die 25 miljoenwas dan ook meer dan welkom geweest) maar ik vind het belangrijker dat m'n kinderen opgroeien met ouders die aanwezig zijn dan dat ze alsmaar an het werk zijn omdat die kinderen anders niet onderhouden kunnen worden.....

zo en nu ligt m'n wijffie eindelijk te slapen en ga ik ff buizen.
Hihihi Floor, gewoon positief blijven hoor en je eigen koers varen (die kan je altijd nog bijstellen indien nodig!)

Hier alles wit en het sneeuwt aan een ruk door.

Maar heb niet echt de neiging om er door heen te rennen, ben meer een tropische potvis )

Trouwens er valt hier niets te rennen want mijn lijf gaat nu echt tegenstribbellen (de hele dag en nacht!!)

Ambitie, ja aanwezig maar niet ten koste van alles.

Wij hebben nu een bedrijf waar we in de winter heeeeeeel veel tijd hebben voor de kinderen en in de zomer veel minder. Maar we zien ze elke dag behalve de tijd dat Hidde op school zit.

Dat was in Nederland wel anders ook al waren we elk weekend vrij. Ben erg blij met mijn leventje zo, het is het totaalplaatje he?!
het is idd meer een combinatie van werk en ge zin, de jusite balans zeg maar. Ik vind het super fijn dat ik zoon iedere dag vroeg van het kdv kan halen uurtje of 4, , en op zn laatst half 6. daardoor voelt het voor mij allemaal heel goed, en trekt zoon het ook nog eens goed, dus daarom geen twijfels. Maar ik zou zeggen: wacht af hoe het hebben van een kind je bevalt(wat trouwens in iedere leeftijdsfase weer een beetje anders is) en hoe jij daarbij wilt werken. OOk financien spelen daarbij natuurlijk een rol. Wij wonen in een dure regio, buurt valt nog wel mee, maar grond is hier gewoonweg duur. Tuurlijk hebben we daarvoor gekozen maar wil je echt veel goedkoper gaan wonen dan moeten we gewoon weg hier, bij alle familie vandaan, en dat willen we niet. Kortom, het komt allemaal neer op keuzes maken!
ik heb lang gedacht dat ik graag een thuisblijfmoeder wilde zijn maar ik heb nu zulk leuk werk; ik wil echt niet stoppen, voor geen goud. (nu ja moet er iets ernstigs zijn met de kleine ofzo dan is het niet anders).

Maar ik ben erg tevreden over mijn werk en mijn baas over mij en alles is te overleggen. Zo ook bij manlief op het werk. Ik denk dat ik aan zo'n 15 uur opvang in de week kom, maximaal. En dat vind ik prima voor een kind. Als baby is het misschien wat veel maar als ze wat ouder worden dan is het alleen maar leuk om met andere kinderen te spelen.

Mijn vriendin doet soortgelijk werk en heeft hetzelfde kdv en is enorm enthousiast dus ik denk dat het allemaal wel goed komt!
shit.. heel verhaal geschreven mept zoon weer eens op een paar knopjes..

Maar ik ben dus thuis maar pas daar wel 12 uur in de week bij op omdat we het anders niet redden. Lang leve de kinderbijslag! Haha het is niet veel maar wel net genoeg om iedere keer weer de grote dingen van te kopen! (autostoeltje,voetenzak voor bugaboo,kinderstoel)

Vriend heeft een eigen bedrijf en pas na 3 jaar kan je echt zien of je er wat aan overhoud. laat hij nou dit jaar pas begonnen zijn... hahaha dus we moeten nu gewoon heel goed opletten!

Moest wel lachen, m'n moeder heeft last van nesteldrang... Of ze mocht helpen om de babykamer af te krijgen ;p Túúrlijk!!!

Ben ook wel benieuwd of er nog een 11stedentocht komt! Echt bizar gewoon dat een hele generatie nooit op natuurijs heeft kunnen schaatsen! (en een ondergelopen tennisbaan is natuurlijk géén natuurijs!)

Gek dat er al een paar bijna thuis mogen bevallen! Ik nog 3 weken, vind dat dan wel weer lang klinken hoor!

Ga eens naar het eten kijken. Vriend moet werken dus ben alleen met eten, zo ongezellig... Maar ja ben niet de enige deze week!
Hier wordt alles anders, ben benieuwd. Eigen bedrijf in Italie, dus woonden we eigenlijk al 4 jaar lang 6 maanden in NL (winter) en 6 maanden in Italie (zomer). Bedrijf wordt nu verkocht (waarschijnlijk gaan we dit jaar nog wel een paar weekjes naar Italie toe met de baby, maar alleen als het goed voelt..lang verhaal ) en vriend werkt nu als ZZPer en ik werk tijdelijk vanuit huis.

Zodra het even kan wel weer een baan buitenshuis, de muren komen hier thuis nu wel op me af. Maar geen concrete plannen en dat hoeft ook even niet. Laat nu eerst alles op me afkomen. Het loopt toch nooit zoals we het hebben gepland en daar hou ik stiekem ook wel van.

Ben jaloers op de sneeuw bij sommigen van jullie. Vind het zo fantastisch en mooi. Wel een stuk gewandeld met de hond vandaag langs het IJsselmeer, was wel koud zeg! Ik raak zo snel buiten adem en met die kou al helemaal. Was half aan het hyperventileren. Maar was wel heerlijk en ben blij dat ik nog fit genoeg ben.

Grappig Skoempie, heb ook een opleiding Toerisme gedaan.
Summerbreeze, was dat ook in Breda? Ik zat op de NHTV en heb een geweldige studententijd gehad in Breda, geweldige stad!! Echter trekt het toerisme me niet meer zo.

Ik denk dat ik zo nu en dan de vacaturesites in de gaten ga houden, maar kijken of er iets op staat. Ik merk wel aan mezelf dat ik de motivatie en ambitie even kwijt ben.

Ben trouwens nu zo'n 15 kilo aangekomen en dat op mijn kleine lijfje is best veel. Ben nu zo'n klein propje.. je kan me bijna rollen. Heb er ook wel last van met bewegen, is toch 15 pakken suiker die je extra meesleept...

Vraagje, gebruiken jullie een nappywrapper of gewone pedaalemmer voor de luiers? Of is er misschien nog iets wat handiger is?

Groetjes Skoempie
wij hebben de diaper champ, daar kunnen gewone pedaalemmerzakken in. Scheelt stukken in prijs met andere speceiale zakjes. Wel is hij niet geheel reukvrij, dus wij gaan poepluiers nu maar in luierzakjes stoppen(die zijn trouwens niet zo duur) maar zo'n ding vinden we wel een uitkomst, tuurlijk een normale emmer werkt ook, die je iedere dag leegt, maar dat deden we niet trouw genoeg
Hoi!

Hmm ik heb nog steeds ambitie hoor. Althans niet minder dan ik al had. Nu ben ik niet zo ambitieus, maar ik wil toch wel graag werken hoor. Vorig jaar werkte ik 4 dagen, maar dat vond ik iets teveel. Voor mezelf was het prima, maar mijn man werkt minimaal 40 uur en is van iedere 6 weken 2 weken weg. In zijn baan is het lastiger om minder te gaan werken dan in de mijne, dus zou ik 2 dagen gaan werken. Nu werk ik dus inmiddels niet meer op die school, maar nog wel steeds 2 dagen. Ideaal vind ik: man 4 dagen en ik 3. Maar dat zit er voorlopig niet in

Mijn dochter is enorm leuk! Ze is echt een schatje en ik vind het heerlijk om bij haar te zijn. Maar ik vind 2 dagen werken ook echt heerlijk. En als je dan toch weg bent bij je kind, kun je beter werk doen wat je leuk vindt toch?

Bokito, jij zegt steeds dat je niet werkt, maar ik vind 12 uur in de week op 4 kinderen passen wel werken hoor!

Donderdag de eerste schaatstocht op natuurijs!

Wij zijn trouwens uit de tekst op het geboortekaartje! Had een mooie tekst gevonden en vanmiddag geskypt met mijn man. Hij vond het ook een mooie tekst, jeujj!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oh en wij hebben de nappy wrapper, maar ik vind het echt een vreselijk ding. Wij mikken de luiers er nu zonder zakken in en legen hem als hij vol is. Poepluiers gooi ik altijd meteen in de kliko en de plasluiers stinken niet zo.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Wij hebben gewoon een prullenbakje staan. Zit hij vol leeg ik hem, poepluiers gaan meteen naar beneden de bak in, net als bij Frans ;)

Gaaf trouwens dat jullie een tekst hebben gevonden!

Ik weet ook wel dat ik werk hoor, maar zo voelt het niet echt omdat ik wel thuis bij zoon ben, snap je?!

(nou ja, als ik moe ben en de kids vervelend heb ik wel ineens 'gewerkt' haha ligt een beetje aan m'n humeur ;p)

ga naar bed, zoon heeft nog steeds 39,9 dus ik verwacht óf een zware nacht te krijgen of een zware dag morgen!

(en als dat niet zo is heb ik hopelijk een keer lekker geslapen!)

weltrusten!
Haai dames!

Waaaaah een baby geboren!! Kabouter!! Gefeliciteerd!! Ik ga snel teruglezen..

Gelukkig nieuwjaar!! Wat een hoop te lezen weer, hebben jullie het niet druk gehad met de feestdagen??
Nee in Amsterdam Skoempie

Na heel lang met toeristen gewerkt te hebben, trekt het mij ook niet meer zo enorm haha. Ben liever zelf toerist

Hier een Nappywrapper. Wonen in een appartement dus geen eigen vuilcontainer.
Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe ik er na de bevalling over denk maar ik zit momenteel vol ambitie. Het is juist een van de redenen dat ik jong kinderen wilde zodat ik daarná carriere kan gaan maken. Ik moet in ieder geval voor juli/augustus mijn scriptie af hebben en begin daarna aan de post-doc docentenopleiding. Natuurlijk zal ik aan het begin iets minder ambiteus kunnen zijn omdat ik verwacht dat een carriere met kleine kindjes wel wat lastig te combineren is maar ik heb tijd zat om dat later allemaal weer in te halen na een jaar of 4/5.

Ik ben niet zo bang dat ik thuis ga zitten daar ben ik een te rusteloos typje voor. Ik heb mij nu ook al behoorlijk zitten vervelen en gedacht aan een baan maar kleine kans dat je aangenomen wordt met een dikke buik dus tot nu toe alleen scriptie werk geprobeerd te doen.

Diaper Champ die wil ik ook! Ik zag het van de week bij de babydump staan, maar heb hem nog maar niet gekocht aangezien iedereen aan mijn hoofd zeurt voor kadootjes

Ons geboortekaartje gaat ontworpen worden door de vader van mijn vriend, hij is grafisch ontwerper. Eerst wilden we het niet omdat hij dan eerder zou weten wat het werd maar nadat we een erg leuk ontwerp van zijn hand gezien hadden zijn we toch overstag gegaan en hebben de afspraak dat het één groot geheim tussen ons drietjes is :-D.

Ik heb vandaag onverwachts nog even aan de CTG gelegen. Pff wat is dat saai zeg. Ik was ongerust omdat kindje gister en vanacht weinig bewoog en de Vlos stuurde mij door naar het ziekenhuis voor mijn eigen gemoedsrust. Bleek dat er toch wel wat baarmoederactiviteit was (die ik overigens bijna niet voelde) maar omdat ik voor de rest geen ontsluiting had was het niets om mij ongerust over te maken. En natuurlijk op het moment dat ik aan dat apparaat gelegd wordt begint kindje een circusvoorstelling te geven. Mijn buik bewoog alle kanten op, voelde mij een beetje een overbezorgd moedertje. Maar goed alles is weer nagekeken en alles was goed. Nu hoef ik mij in ieder geval geen zorgen te maken.
Ik heb vrijdag een gesprek met iemand van een werving en selectiebureau over of ze wat voor me kunnen betekenen na mijn verlof. Vorig jaar had ik enorm wilde plannen over dat ik manager van onze afdeling zou willen worden, maar na de zwangerschap was alles anders. Doordat ik drie keer per dag kolfde was het best moeilijk om mijn werk goed op te pakken. En toen ik stopte met kolven was ik gauw genoeg weer zwanger, met alle gevolgen voor mijn werk van dien. Straks wil ik drie dagen gaan werken en ook weer kolven op het werk. Maar ja, ik ben nu dertig, dus tijd genoeg voor grote plannen. Ooit wil ik nog mijn eigen zaak hebben, een winkel met een internetshop erachter ofzo.

Mara, goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken. Better safe than sorry, toch?
Bluester, je hebt vandaag je echo, ik hoop dat alles goed is...
He mararoulette, hoe oud ben je dan? En schrikken dat je aan de CTG moest natuurlijk, maar gelukkig niks aan't handje.

En Kabouter, hoe gaat het met jou en de kleine?

En Frans, weet je al wat die rode bultjes zijn?

Trouwens gelezen dat zo'n wikkeldoek wel goed is voor de heupjes, en dat het ook kan helpen tegen plat koppie. Op het forum hierover wordt dit niet genoemd. Weet iemand van jullie dit?

Zowiezo nog maar weer een paar keer het knopen oefenen... is een tijdje geleden.

Oh, en waar gebruik je zigzagwatten voor??

Zo, weer genoeg vraagjes gesteld geloof ik... en mijn omgeving noemd mij al een wandelende encyclopedie....
Voor het met alcohol schoonmaken van de babythermometer. Voor iets anders hebben wij het niet gebruikt.
wij ook niet idd (de zigzag watten dan) Ik heb nog steeds de zak met watten uit Mayte's kraampakket in de badkamer hangen. En heel soms als m'n de-make-up op is wil ik ze ook nog wel eens gebruiken.

@mara better safe than sorry idd. Gelukkig alles goed. En toch al wat baarmoederactiviteit?

en verder, Mayte vanmiddag 1e keer psz. ben er helemaal vol van. Stap zoveel richting zelfstandigheid......Lief komt er speciaal in z'n lunch pauze voor naar huis. Wil dit soort dingen dus echt niet missen. Lief he......
Mara, fijn dat je nu weer gerustgesteld bent. Ben het helemaal met de anderen eens. Als jij ongerust bent dan moet er iets gedaan worden om je gerust te stellen. En wat wordt er dan met baarmoederactiviteit bedoeld? Is dan de verweking begonnen?

Ah Ringelding, je dochter stapt zo een nieuwe fase in en gaat naar "school" kan me voorstellen dat je man erbij wil zijn en ook wel fijn voor jou.

Hier inmiddels ook een circusvoorstelling in mijn buik.Baby reageert vanochtend wat heftig op de koffie en ik word helemaal afgeleid. En had het al zo moeilijk om weer in het werkritme te komen

Vanmiddag inderdaad voor de echo..ben benieuwd.
Het klopt natuurlijk wel dat je beter een keer teveel dan te weinig kunt gaan maar voelde mij toch een beetje ongemakkelijk

Wat betreft de baarmoeder activiteit dat was mij ook niet helemaal duidelijk. Er zat een extra metertje op dat dat in de gaten hield en op schaal van 100 (wat ik zo kon zien) zat ik een met een patroon op 20. Wat ik dus echt niet voelde ik zag het alleen op het metertje staan. Daarnaast leek mij 20 van de 100 toch ook vrij laag. (Dat vond ik zelf dan). De gyn vroeg er erg lang op door en wilde even controleren of ik niet al ontsluiting had. Ze zei dat het op zich geen kwaad kon dat harde buiken bijvoorbeeld ook gemeten werden maar dat zodra ik al ontsluiting zou hebben dit wel als (voor)weeen geteld zou worden. Maar gelukkig zat alles nog potdicht en hoefde ik mij nergens druk om te maken. Ik houd het zelf op harde buiken of indalingsweeen. Ik denk dat ik een echte wee toch wel wat duidelijker voel dan dit

@Skoempie ik ben 25. En zigzag watten heb je die nodig dan?

Ik krijg van de week mijn kraampakket opgestuurd misschien zit het daar al in en anders loop ik wel even naar de apotheek.

@Bluester Spannend, gingen ze nu nog naar de niertjes kijken of haal ik je nu met iemand anders door de war?
Gewicht: gisteren heb ik mijn kraamverslag er nogeens bijgepakt. Ik ben toen in de kraamweek 12 kilo kwijtgeraakt. Dus alles wat ik er vanaf nu nog bijkom, moet er later nog af

Schaatsen en sneeuw: wanneer is het weer warm en lekker en begaanbaar en...... ik haaaat de winter!

Skoempie: ik heb wel wat ambitie, maar ik heb het ook weer op een laag pitje staan. Ik ben kostwinner, en samen met mijn perfectionisme zorgt dit dat ik wel een goede baan wil/heb. Maar echt een leidinggevende functie moet je fulltime voor werken. Dat heb ik er niet voor over, ik wil ook 1 dag in de week voor de kleinen zorgen. Dus ja, wel ambitie, maar met mate

Luiers: gewone luieremmer en iedere dag even een schone zak erin. Ik ruik hem nooit!

Mararoulette, die ctg's zijn saai he? Maar wel lekker dat alles goed is nu. Wel fijn dat ze ook die baarmoederactiviteit zagen. Ik heb uren aan zo'n ding gelegen met mega weeën, maar ik heb daar nooit 1 bewijs van gezien En nu maar wachten op het echt werk.

Ringel, succes met de psz!

Mara, die watten zitten inderdaad in het kraampakket. En niet nodig hoor! Ik heb inderdaad nog een bijna volledige zak hangen. Het enige waar ze hier voor werden gebruikt was het schoonmaken van het naveltje. Toen dat na een dag een 3 afviel, is de zak met watten niet meer gebruikt.

Poeh, wat ben ik blij met het kdv! Vanmorgen was ons meisje om 5.45 wakker. Ik heb haar tot 8 uur bezig gehouden, terwijl ze eigenlijk alweer wilde slapen. Ben om 8,15 toen ik terugkwam direct mijn bed in gedoken en ik heb geslapen! tot 11 uur compleet van de wereld. En dan heb ik nog tot 17 uur om helemaal niets te doen. Morgen mamadag, dus ik moet mijn krachten sparen
Bluester succes vandaag! Ik hoop je snel te lezen hier met positief nieuws!

Mararoulette gelukkig was alles goed. Schrikken is dat he? Ik kreeg de tip om op je linkerzij te gaan liggen van een andere forumster (als je de baby niet voelt). Bij mij helpt het. Kindje laat mij hier ook weleens schrikken door heel lang heeeeel stil te liggen. Echt een rustig baby'tje hierbinnen.

Soms denk ik echt, zou dit het nu al zijn? Dan krijg ik menstruatiekrampen en ook van die typische rugkramp erbij. Dan denk ik..O jee..ik ga bevallen, ik ga gewoon bevallen. Hahaha.. En dan ebt het na een halfuurtje weer weg. Herkenbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven