Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Hoii,

Ik knip ook geen labels uit hoor. Tenzij ze hard of groot zijn ofzo . Ook geen phneutraal wasmiddel.

Kabouter omdat je Tessa achter moet laten in het ziekenhuis. Lijkt me niet makkelijk!

Contraction timer had ik de vorige keer niet nodig .

Lichamelijk ben ik ook wel klaar met deze zwangerschap. Mentaal nog niet, dus kind mag lekker blijven zitten tot Valentijnsdag. Vind ik wel een mooie dag om geboren te worden, dus dar ga ik maar voor .

Bokito die man van jou. En andere mannen hier. Men. Mijne kan ook zo zijn hoor. Niet dat ie hardop zit te zeuren (ahum hij zou niet durven ), maar hij kan wel veelbetekend kijken. De afgelopen dag was hij thuis en dat doet hij veel: klussen, veel weg enz en hij vindt dat ik dat allemaal ook moet. Zo heeft hij me ook ingezet bij het omhoogtillen van ons nieuwe bed enzo. En ik ben dus zo'n sukkel die dan ook echt mee gaat sjouwen (maar in alle eerlijkheid, ik had daarna niet meer last van mijn bekken oid).

Maar nu heb ik hem net weggebracht naar schiphol. Hij is nu voor het laatst een week naar Maleisie. Ik zie er wel tegenop om een hele weel alleen voor Milena te zorgen. Maar goed, een weekje is natuurlijk zo voorbij en dan bllijft hij thuis tot de bevalling. Jeujj
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Pfff Frans, een week zonder man! Heb je wat extra hulp van familie of vrienden? Gelukkig is het de laatste week. Succes!

Loewyz, veel plezier vandaag en van harte gefeliciteerd!!

Hier weer een slapeloze nacht. Onrustige benen, een meisje van anderhalf in het grote bed en een zieke, snurkende man (kan geen oordop tegenop...)

Helaas geen logeerbed, alleen campingmatrasjes en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in... Kan niet wachten tot er beneden het kraambed staat, dan kan ik daar slapen. Nog drie weken...
Lein, heeldikke knuffel.

heb verder weinig te vertellen, ws wel, mar heb eenhoofd vol watten (ben net wakker) later meer
Origineel, zo ligt die van mij ook. Het is niet zo dat ik af en toe gezellig een been voorbij voel komen, maar meer dat mijn buik straktrekt doordat er een rug verschuift.

Konela, ik ken ook horrorverhalen van draaipogingen, die ik je overigens bespaar, maar die verhalen zijn wel van heul lang gelee, er zou inmiddels toch wel meer bekend zijn over stuitbevallingen zou je zeggen... En bij een keizersnee ben je over het algemeen alleen verdoofd met een ruggenprik. Je bent dus niet volledig van de wereld.

Loewyz, gefeliciteerd met je kleine grote man!

Ringel, ik zit ook in de watten. Volgens mij is dat een symptoom en betekent het dat je in jezelf keert. Ik heb trouwens ook vaker hoofdpijn en dorst, jullie ook? Ringel, hoeveel lauwe cola drink jij op een dag
Konela, voor die therapie kun je kijken op stuitligging.nl. Ik ga het niet doen, want ik ben er eigenlijk te laat voor (dat krijg je als je maar om de 3 weken controles krijgt). Zoals ik het begrepen heb, moet je daar zo'n twee weken voor uittrekken en heeft het het meeste resultaat in week 34. En ik was gisteren 35 weken.

Wat draaipogingen betreft, ik zal kijken of ik de link nog vinden kan, maar ik ben het een en ander gaan uitzoeken. Ik had al gelezen over draaipogingen in het ziekenhuis waar ik ook half/half onder behandeling ben, en dat is een dagopname waar je baby gecontroleerd wordt met de ctg en waar ze direct kunnen ingrijpen (dus spoedkeizersnede) als de baby het slecht gaat doen van de draaipoging. De verloskundige had het er vrijdag over dat zij ook draaien in de praktijk. Let wel: dit is dus zonder ctg en als het dus mis gaat, moet jij eerst maar es in het ziekenhuis zien te geraken. Het artikel wat ik gevonden had, was geschreven door een gynaecoloog die absoluut tegen draaien door verloskundigen was doordat zij niet goed zijn uitgerust voor wanneer het mis gaat en het blijkt dat zorgverzekeraars verloskundigen gesubsidieerd hebben zodat zij het draaien op de praktijk konden leren. Niet omdat dit beter/sneller is, maar puur omdat het geld bespaart voor de zorgverzekering (maar die bezuiniging blijkt gezien het percentage versies dat lukt, verwaarloosbaar terwijl er hogere risico's aan verbonden zitten). Bij de eerste zwangerschap is de kans dat het draaien lukt, al relatief heel klein. In totaal (dus ook vrouwen die al kinderen hebben) is het slagingspercentage maar iets van 45% en bij de eerste kind noemde betreffende gynaecoloog een percentage van -ik meen- 14%.

Ik ben sowieso niet voor draaien omdat ik het idee heb dat mijn baby al een stuk met zijn billetjes in het bekken is ingedaald (het koppie ligt nu zeker 7cm lager dan vorige week) en omdat ik het slagingspercentage erg laag vind voor de risico's die de baby loopt. Als de baby in een stuit blijft liggen, dan ga ik ook niet aan een vaginale bevalling beginnen. Ik vind dat de baby teveel risico's loopt (botbreuken, klemzitten, verdraaide heupjes, etc.) en de helft van de vaginale stuitbevallingen eindigt in een spoedkeizersnede. De risico's bij een keizersnede zijn voor de moeder en dan nog met name bij een volgende zwangerschap. Aangezien ik 37 jaar ben en wij vooralsnog totaal niet de intentie hebben voor een tweede, lijkt ons voor mij een keizersnede de beste keuze.

Ik ben ook bang dat ons kind niet gezond zal zijn. De dochter van mijn zus heeft een ongeneeslijke ziekte waar ze vroegtijdig aan zal overlijden en het is zo'n ontzettende lijdensweg en ze is zo ontzettend ziek, dat is echt een schrikbeeld. Ik heb daarom een DNA-onderzoek gehad en ik ben godzijdank geen drager van deze ziekte en wij hebben ondanks een gunstige uitslag van de combinatietest toch gekozen voor een vruchtwaterpunctie. Maar goed, die mogelijkheid heb ik uiteraard gehad om mijn leeftijd, al was de gynaecoloog het he-le-maal niet met mij eens en heb ik er echt om moeten zeuren terwijl het mij standaard aangeboden had moeten worden (dit was overigens nog voor de combinatietest, die had hij mij ook al niet aangeboden). Maar er blijven nog genoeg ziektes over die mij door het hoofd schieten. Nu moet je je niet door angst laten regeren, maar vanzelfsprekend is een gezond kind niet.

Ik ga eerst even dit stuk posten voordat ik deze hele lap kwijt ben.
Bij een geplande keizersnede kun je kiezen voor een ruggenprik.

Ik hoop dat als ik een keizersnede krijg, dat dit bij mij lukt, ik heb nl. vrij veel littekenweefsel tussen mijn wervels van een operatie en ik heb een breuk in de 1e lendewervel, dus ik hoop dat ze die naald er nog inkrijgen, want ik zou toch wel ontzettend graag bij de geboorte van onze zoon willen zijn.

Lein, wat vervelend, die onrustige benen! Je kunt er dan inderdaad maar beter uitgaan, maar het kost je wel je nachtrust.

Frans, sterkte de komende week!

Loewyz, gefeliciteerd met je zoontje, geniet lekker van zijn verjaardag!

Ik ben net zoals Frans, lichamelijk ook wel klaar met zwangerzijn, hoor. En mentaal nog niet omdat het nu wel heel eng gaat worden. En ik heb buiten de verwachte bekken- en rugproblemen (die al minder zijn dan voorspeld) niet zoveel te klagen buiten de normale zwangerschapskwaaltjes. Ik ben nog maar 6.5 kilo aangekomen, heb nog geen spataderen, aambeien of straie. Wel maagzuur, slecht slapen, onrustige benen en heel veel betonbuiken en sinds een paar weken last van het carpaal tunnelsyndroom, als ik 's ochtends wakker word, kan ik van beide handen de laatste drie vingers amper voelen en gebruiken. Maar gelukkig trekt dat weg in de loop van de dag. Ik heb zelfs niets te klagen over mijn man. Die doet gewoon zijn aandeel in het huishouden en het stuk wat ik niet meer kan, erbij. Nu hebben wij gelukkig wel wekelijks een werkster, dat scheelt.

Ik heb gisteren de enveloppen voor de geboortekaartjes geschreven en ik heb nog een lijst van iets van 30 punten liggen die ik af wil handelen voor de baby komt, maar ik ben wel een beetje lui en lusteloos. Ik moet van mijzelf vandaag minimaal 3 punten wegwerken (ik zoek de kleinste klusjes wel uit...).
ik was eventjes niet online, te gezellig bij schoonouders. Ik lees even alles bij en dan vertel ik hoe super het nog bij mij gaat, okay?
Sterkte dames, het zijn de laatste loodjes en die kunnen enorm zwaar zijn maar het doel heiligt de middelen!!

Hier alles oke, ik voel me goed, heb alweer 2 nachten de klok rond geslapen. Dan voel ik me helemaal top!

Hier gaat manlief morgen naar Polen, ik zal hem missen. Hij vind het zelf het ergste want wie weet ga ik bevallen maar zelf denk ik zeker te weten dat ik niet ga bevallen. Ik heb alleen met hem te doen. Ik heb gelukkig geen kindje rond lopen dus ik ga lekker niksen, vriendinnen en zus ontvangen en Thee drinken. Dinsdag nog een gezellige nieuwjaarslunch van mijn werk. Een paar leuke dingen en de rest lekker boeken lezen, dingen koken waar manlief niet van houdt enz. Vrijdag komt hij weer terug dus het is maar kort dat ik echt alleen ben.

Ik ben wel enorm gegroeid, vanmorgen zag ik 21 kilo erbij op de weegschaal. Maar het is nog vol te houden. Vrijdag nog dik een uur in een kleine dierentuin rond gelopen. Viel me niks tegen. Bij schoonouders ging ik iedere dag 6 minuten op de hometrainer en dat wil ik thuis wel volhouden. Dus iedere dag naar de supermarkt of het dorp fietsen.

Ik doe verder helemaal niks, schoonmaakwerk mag ik laten liggen voor het volgende weekend. Nu is ook niks vies bij ons want we hadden het laatst helemaal schoon gemaakt en de katten meegenomen.

Gisteren een babypotje gekocht en een schattig rompertje en vestje in mt 62-68. Ik zit in 50-58 nl an best vol!

Heel lief grijs met streepjes. Mijn schoonouders waren erbij en dan is het best lastig om niet te laten weten dat het een jongetje wordt. Maar het is gelukt hoor! Kwam mijn schoonmoeder met iets heel blauws aan, ik zeg tsja dat vind ik niks. Jij denkt wel dat het een jochie wordt maar ik weet wat het word en dan vind ik dat niet mooi. Keek ze me oprecht verbaasd aan. haha, even geinen.

Andere mensen die zij kennen zijn ook weer opa en oma geworden en daarbij had de echoscopiste gezegd dat het een meisje werd en het was toch een jochie!! En opa en oma hadden de roze jurkjes gespot in de commode. Hele familie van slag! Om te lachen toch! Wij zijn nooit zo zeker geweest of wat ze zei wel klopte dus houden we het geheim.
Heb nog niet alles bijgelezen maar even een hele snelle vraag > mijn zus is nu aan het bevallen (zoooo spannend, ga zo naar het ziekenhuis, ze krijgt een tweeling en ligt nu flink te puffen)... Maar ik wil even naar de stad om geboorteversiering voor haar te halen. Weten jullie of de Hema of V&D dat verkoopt? Of anders welke winkel??? Ik rij om 12.00 uur weg, dus hopelijk leest iemand dit nog voor die tijd...

@Barrel > met labeltjes knippen bedoelde ik de prijskaartjes, hahaha. Die had ik er nog niet uitgehaald... Ik heb ook geen waslabels e.d. geknipt hoor, behalve als ze extreem groot waren.
Hey Konela,

spannend zeg!! Hema hangt er een beetje vanaf hoe groot d4e Hema is. Prenatal verkoopt het sowieso. Bij de V&D heb ik het nooit gezien. Maar ik woon niet in een heel grote stad en de Hema en V&D zijn niet zo groot bij ons. Leuk leuk dat je tante wordt!

Ook spannend al die kindjes die nog in een stuit liggen. Mijne lang vorige keer goed, maar nu heb ik het idee dat het misschien weer gedraaid is. Volgens mij voel ik voeten onder en een hoofd boven. Maar ik vind wel moeilijk om te voelen hoe hij ligt hoor. Nou ja volgende week weer naar de vk en dan hoor ik het wel.

Lein, die onrustige benen zijn irritant he? Ik heb het nu ook af en toe. Dan moet ik gewoon schoppen en lopen enzo. Heel irritant.

Bagheera omdat je nichtje (toch?) zo ziek is. Kan me voorstellen dat bij jou de angst er dan ook goed inzit.

Ik ga even mijn dochter vermaken!

Groetjes Frans
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hema en V&D weet ik niet, volgens mij bij zo'n sigarenwinkel, Milo ofzo waar je ook die foute mokken en T-shirts met je leeftijd erop kunt halen. Hebben jullie niet een soort feestwinkel? of Fopwinkel? Had ze zelf ook nog niks in huis? Pfff,, lastig, ik moet daar ook nog naar kijken. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Alvast gefeliciteerd met je 2 nieuwe tantezeggers!! en succes voor je zus!!

(ik kijk al tegen 1 op, laat staan dat je 2 moet..pfff, pfff, pfff)
Goedemorgen allemaal,

Heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar nog niet aan toegekomen mee te schrijven.

Allereerst iedereen natuurlijk een fantastisch 2009 toegewenst! Hoop dat het een mooi jaar voor jullie allen mag worden,

Kabouter, onwijs gefeliciteerd met kleine Tessa...! Fijn dat het ook goed met haar gaat, dat is toch het belangrijkste. Ik schrok wel eventjes van je verhaal, het komt allemaal angstaanjagend dichtbij allemaal.

Loewyz, alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je kleine man,

Bagheera, je zorgen over een ongezond kindje herken ik ook wel enigzins, hoor...Ik ga er ook niet klakkeloos vanuit dat wij een gezond kindje krijg en kan me hier nog wel eens wat zorgen over maken. Ik val zelf totaal niet in de risicogroep, maar toch....je weet natuurlijk maar nooit. Ik heb ook vaak sterk het idee dat ik zelf niet goed voor mijn kindje heb gezorgd gedurende de zwangerschap. Ben redelijk 'nuchter' met mn zwangerschap omgegaan. En de laatste tijd ben ik een leeuwin, loop ook continu ruzie te maken met manlief en de kleine hoort dat natuurlijk ook. Maar probeer zelf maar te denken, als het zo is, dan is het zo. En probeer er niet zoveel aan te denken, want je moet natuurlijk ook wel kunnen genieten van je zwangerschap.

Mannen? Ach, begin me er niet over. Wat zijn dat soms vreemde wezens,

Lichamelijk gaat het hier eigenlijk best goed. Ik lees hier verhalen over +21 kilo al en niet zonder voedingskussen kunnen slapen. Ik heb hier gelukkig geen last van, zou ook niet weten hoe ik met zo'n voedingskussen moet slapen. En zit nu op +3 kilo, dus dat valt natuurlijk ook wel erg mee. Over dit laatste was ik best ongerust, maar volgens de verloskundige hoort en past deze buik bij mijn lichaam. En de grootte van je buik zegt niets over de groei van je kindje. Nou, ik probeer dan maar vast te houden aan dit gegeven (al vind ik het niet erg logisch klinken, maar goed)

Hier verder druk met de babykamer, . De kamer gaat denk ik wel erg mooi worden, de overheersende kleuren zijn zilvergrijs en wit. Wil deze eind volgende week toch echt af hebben want moet me voor mijn gevoel nog 'mentaal' gaan voorbereiden op de komst van de kleine of zo, en wil de laatste paar weekjes niet meer erg druk zijn.

Zijn jullie al helemaal klaar voor de bevalling? Babykamer al af, en eventuele ziekenhuistasje al klaarstaan?

Nou, ik ga maar eens even wat opruimen,

Fijne dag allemaal!
Konela, de grote warenhuizen zoals Hema en V&D verkopen deze inderdaad wel, en prenatal ook.

Ik ga er maar vanuit het wel grote vestigingen zijn, omdat de meeste grote vestigingen juist koopzondagen hebben...

Succes!
hoi allemaal,

Louwyz proficiat met je kleine man .

Ik heb een fotootje van Tessa op Hyves gezet zo dat jullie haar kunnen bewonderen. Gister was ze 50 gr in een dag gegroeid.Mijn borstvoeding is echt pokon.

Trouwens het ziekenhuis is ongeveer 15-30 min rijden ligt aan de spitsuren. Dus goed te doen. Alleen vermelden me ze in het ziekenhuis dat je na een sectio 6 weken niet mag auto mag rijden van sommige verzekeringen.

Gelukkig doet de mijne daar niet moeilijk over.

Gister wel een echte jankdag gehad. Echt om niks lag ik al te brullen . leve de zwangerschapshormonen. En helaas struisvogelmode helpt dan ook niet meer
geniet nooit met mate
Kabouter, wat een mooi meisje! Goed dat ze gisteren zoveel was aangekomen! Ze doet het echt goed he? En jij ook, je bv kolven, heen en weer naar het ziekenhuis en herstellen van je bevalling. Men ik zou om minder een jankdag hebben hoor!!
Kabouter, wat een schatje is Tessa (ben uiteraard meteen even gaan kijken op hyves)! Ze ziet er goed uit!

Ik kan me voorstellen dat je af en toe een day-off (nodig) hebt. Je hebt het nogal voor je kiezen gehad, zeg. Gewoon af en toe aan toegeven, kan erg opluchten en daarna kun je weer verder!
Barrel, ik voelde dat de kleine was ingedaald doordat ik al een week of 4 niet meer rechtop kan zitten. Doordat zijn bolletje zo diep zit, zit er dus tegen mijn heupbeen echt iets "in de weg". Misschien heb jij dat ook al, dat je weet dat ze indaalt?

Loewyz, wel leuk he, zo'n ventje dat helemaal meeleeft! Dat vind ik wel jammer soms, dat wij ons meisje helemaal niet kunnen voorbereiden of zo. Dadelijk is het broertje er opeens.

Bagheera, wat een eikels zijn die gyns ook he? dat hij dan niet begrijpt dat jullie je zorgen maken! Maar niet doen hoor, je hebt nu alle bevestiging die je kan krijgen. Zorgen maken kan altijd nog als hij geboren is en het blijkt niet goed te zijn. Nu nog even niet doen!

Floortje een potje?????? Dat duurt nog 2,5 jaar minimaal hoor!

Meike, klaar voor de bevalling? Wat dat betreft mag hij vandaag komen! Nee, natuurlijk niet, 34 weken is te vroeg, maar bij wijze van spreken. Want ja, ik ben mijn lijstje helemaal aan het volstouwen met dingen die ik nog moet doen, maar als het ventje zich aandient zal hij met open armen worden ontvangen

Afgelopen vrijdag zijn we op kraamvisite geweest. Wat is zo'n meisje van een maand oud klein!!!! Maar wel weer even lekker om alvast te voelen hoe het ook alweer was

O ja, indalen helpt niet tegen maagzuur helaas. ik heb er nog nooit zoveel last van gehad als de afgelopen 2 nachten. Een paar keer wakker geworden met mijn hele mond vol maagzuur. Bah!!!

En dan ga ik nu met een tijdschriftje op de bank.
Kabouter wat klein!!!!!!!!!!! en lief!!!!!!!!

Wat goed dat het zo'n pittig wijffie is.

Tja tranendal, wat iemand al zei dat komt ook met veeeeeeeel minder.

quote:Konela schreef op 04 januari 2009 @ 11:13:

Heb nog niet alles bijgelezen maar even een hele snelle vraag > mijn zus is nu aan het bevallen (zoooo spannend, ga zo naar het ziekenhuis, ze krijgt een tweeling en ligt nu flink te puffen)... Maar ik wil even naar de stad om geboorteversiering voor haar te halen. Weten jullie of de Hema of V&D dat verkoopt? Of anders welke winkel??? Ik rij om 12.00 uur weg, dus hopelijk leest iemand dit nog voor die tijd...

Wauw wat spannend!!! Wat gaaf om tante te worden van 2 kleine frummels en zo lekker dicht bijelkaar uitgerekend, leuk hoor!

@Barrel > met labeltjes knippen bedoelde ik de prijskaartjes, hahaha. Die had ik er nog niet uitgehaald... Ik heb ook geen waslabels e.d. geknipt hoor, behalve als ze extreem groot waren.

Floor hehe daar ben je weer met je regelrechte positiviteit!!

Enne een babypotje hihi (of bedoel iets anders dan voor zindelijkheid?)
Meike +3 kg

Wauw dat is om jaloers op te worden!!!

Origineel, ik denk dat ze ook al de weg naar buiten aan het opzoeken is want het zit nu allemaal zo laag. En rechtop zitten is echt een crime. Nog een weekje wachten op bevestiging.

En wat betreft zorgen maken over een gezond kind... check!

maarja ik denk dat iedereen wel eens door zijn gedachten laat gaan. Heb wel tegen mezelf gezegd dat ik er nu niets aan kan veranderen en dat ik gewoon moet genieten van de komende kleine meid en wel zie als het moment daar is, toch?!

Hier de laatste dingen klaar aan het zetten, eigenlijk alleen nog de box en dan kan ik naar nederland. Ik ga pas zondag.

Dus de box kan ik op mijn gemak doen hihi.

Verder eigenlijk alles wel zo goed als klaar.

Volgens deze methode kan je kind al veel eerder uit de luiers zijn...
Dat boek is voor baby's die net geboren zijn t/m 6 maanden oud. Ik vind dat wel heel erg jong om al zinlijk te moeten zijn. Ik had in de planning om vanaf de eerste verjaardag hier rustig aan mee te beginnen door een potje in de woonkamer te hebben staan, idd op de signalen van de kleine te letten en dan hopelijk op tijd op potje te kunnen zetten. Op een gegeven moment zal de kleine zelf dit potje opzoeken. Op die manier is onze uk hopelijk voor zijn tweede verjaardag zinlijk. Ga jij het wel op die manier van het boek proberen Ibbeltje??

Oh ja, voor het schema Loewyz:

Skoempie, 26 jaar, uitgerekend op 27 februari van eerste kindje. geslacht houden we nog even geheim. Ik zal echter voor het gemak veel in de hij vorm schrijven.

Groetjes Skoempie
Kabouter: Wat een scheetje! En wat super dat ze zo goed groeit!

Ik bof geloof ik wel met mijn mannetje als ik alle verhalen hier zo lees Tuurlijk heeft hij ook wel eens opmerkingen waar mn nekharen van overeind gaan staan, maar over het algemeen is hij heel lief en meelevend. Neemt veel werk uit handen en praat ook veel tegen mn buik Merk ook aan mezelf dat ik heel veel behoefte heb aan zijn aanwezigheid... Misschien ook een vorm van een nestje bouwen...?

Zorgen over gezondheid, check. Ben eigenlijk de hele zwangerschap vrij nuchter geweest en er gewoon "vanuit gegaan" dat alles wel goed is. Maar nu alles dichterbij komt, maak ik me steeds meer zorgen.

Ik denk dat de kleine ook al een stukje lager ligt weer. Zal het dinsdag wel horen. Maar inderdaad nog steeds veel maagzuur. Had gehoopt dat dat minder zou worden

Over dat wassen, wassen jullie ook knuffeltjes ed? Heb er al een aantal gekregen namelijk. De nesteldrang begint toe te slaan, ga deze week alles wassen.
Zoals Ibbeltje al aan gaf: ik ga het volgens het boekje ,wat ze liet zien, proberen.

Voordat de baby 6 maanden is moet je ermee beginnen.

Het idee komt uit ontwikkelingslanden; de baby's gaan vanaf dag 2 mee met moeders op de rug in een draagdoek. Ze bevuilen hun moeder nooit. Dit komt omdat ze vele malen per dag boven de grond gehouden worden om te plassen/ poepen. De baby wordt niet zindelijk maar leert dat hij het niet in zijn broek moet doen. De baby leert wel vanaf dat ie kan kruipen/ lopen dat het op het potje cq de wc hoort. Het kindje is pas als hij eraan toe is zindelijk (1,5 tot 2 jaar oud) in de zin zoals de meesten het gebruiken. Voor de tijd hoef ik dus al beduidend minder luiers te wassen. Want met wasbare luiers voelt het kindje dat die in zijn broek gedaan heeft, wat niet betekend dat het kind natte billen heeft.

Dus vanaf de geboorte voor en na het slapen en eten wordt de kleine boven het potje gehouden.

Ik word regelmatig voor gek verklaard maar dat neem ik op de koop toe:)
Was eergisteren aan het bijlezen en wilde reageren op de eerste februaribaby maar werd gestoord door bezoek. Dus nu pas een reactie....

Kabouter, gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Fijn dat het lekker loopt en ze zo goed groeit op jouw BV. Je klinkt helemaal blij en daar word ik weer blij van.

Ben heel benieuwd naar de draaipogingen van de baby's die in stuit liggen want volgens mij ligt die van ons nog lekker overdwars. Heb gisteravond geprobeerd hem te lokken naar een goede houding maar weet nu echt niet meer hoe hij ligt. Ach, dat zullen we dinsdag wel zien want dan hebben we de echo om naar de niertjes te kijken dus zullen we de houding ook wel zien.

Verder staat het ledikantje nu in het kamertje en ben ik nog niet gewend aan het idee dat daar straks een lief klein hummeltje in ligt. Pff komt wel dichtbij nu hoor.

En Konela, ben je inmiddels tante geworden???

Lijkt me moeilijk om zo'n hummeltje zo snel zindelijk te krijgen maar past wel in jouw luierfilosofie

Morgen weer werken en moet zeggen dat ik er niet veel zin in heb. Ben benieuwd of ik de drie weken ook echt vol ga maken. Lichamelijk gaat het prima hoor maar merk dat ik me steeds meer ga afsluiten voor de buitenwereld en dat lijkt me niet goed als werkende vrouw. Ach we zien wel...
Kabouter gefeliciteerd Wat moest dat schrikken zijn voor je! En wat is ze mooi. Zo klein en lief. Gelukkig groeit ze goed.

Bluester, jij mag ook bijna voor de controle he? Vind je het spannend of gaat het allemaal wel? Ik leef met je mee!

Meike, ga weg met je 3 kilo Ik kom met de dag aan volgens mij haha.

Zijn er hier ook al mensen met oefenweeën? Af en toe krijg ik echt al flinke kramp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven