Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Angelcare (je hebt ze ook van macsi cosi pff hoe schrijf je dat ook al weer??? sorry geen zin om op te staan en te checken)

En ik zweer erbij!!!!!

Het kindje van mijn 1ste gastouder is erdoor gered, vind die ene vals melding het meer dan waard!!!!!
Hier ook een gewoon matrasje, we kopen een aerosleep als mevrouw net als ik een buikslaapster wordt.. Het is trouwens geen alarm-iets ofzo hoor, dames.. gewoon een soort extra dun 'matrasje' op je matras, emt een honingraatstructuur.

Bluester, gelukkig dat het ok was! En Mara ook! Ik voelde me ook zo bezwaard als ik een keertje extra belde, maar goed.. het zei zo..

Engel, wel fijn dat ze nu in de goeie richting ligt, alleen getrek en gesjor is minder..

Ringel, ik denk dat onze baby's contact hebben dan, hier ook erg onrustig, buik gaat van links naar rechts en voel toch echt steeds duidelijk een voet uitsteken. Bij mij helpen rennies wel iets, maar kleine porties eten etc.

Ohja, babywas doen.. Heb ook nog niets gedaan (schaam me diep..) dus morgen moet ik het echt eens gaan doen.

Wij wachten nog steeds op een stukje kast, nu is ie niet af (de deuren zijn er nog niet.. moet ik ook morgen doen, bellen!!)

Oei Fesa, goeie onderdruk, ben jaloers!.. ik had maandag 110boven-85onder, weer 5 hoger dus..

Hee, ik lees iets over indalingsweeen, ik heb die denk ik ook, af ent oe zoooo nare pijn, dan kan ik echt ff niet meer op of neer eigenlijk.. Vanmiddag de halve middag geloof ik.. Ben vanmiddag uit pijn-nood maar 2x in bad geweest, maar nu is het weer over.

Nou, ik ga weer ff een stukkie film kijken (heb de helft nu al gemist, amar goed..).

Ohja, was er hier nog iemand die zo zweette 's nachts? Ik heb de afgelopen nachten elke nacht wel 4x een ander shirt aangetrokken, kletsnat, en dan een natte nek+haren, klotsende oksels, zweet zit zelfs tussen mijn vingers.. (ach.. ik kan in elk geval -20 aan vannacht..)
Ohja, hoe hoog is jullie bloeddruk ongeveer? Ben gewoon nieuwsgierig hoor.. zat net alles op het rijtje van mijn afsprakenkaart een te bekijken.. ik ben met stip gestegen iig..
Mararoulette: je bent echt geen overbezorgde moeder, hoor. Beter 20x te veel aan de ctg dan 1x te weinig als je ziet wat er op het spel staat. En daarbij is het altijd goed dat er serieus naar gekeken wordt.

Engel, hoe lag jouw baby oorspronkelijk? Deed het draaien zeer? Ik heb donderdag een afspraak om te kijken hoe de baby ligt (nu nog steeds in stuit voel ik). Ik denk er overigens aan om hem niet te laten draaien.

Bluester, wat heerlijk dat de echo goed was!

Ik heb wel ambities, maar kan ze helaas niet zo goed meer verwezenlijken door mijn gezondheid, ik werkte voor mijn verlof 21 uur en dat blijf ik wel doen. Al ga ik wel gebruik maken van (onbetaald) ouderschapsverlof.

Wij hebben in de babykamer van 12 vierkante meter een commode, een meidenkast en een vaste schuifkast van 2 meter breed en 60cm diep. In de meidenkast (1 la en 3 planken achter deuren) heeft mijn man planken verwijderd en een roede ingezet zodat daar de babykleertjes kunnen hangen. De schuifkast is nog niet in gebruik voor de baby, daarin zitten nog wat spulletjes van ons. Ik moet dat nog opruimen. De babykamer was onze kleedkamer.

Gelukkig is de baby vandaag wat rustiger. Hij was ingedaald (met zijn billetjes) maar is hier met een hoop bombarie weer uitgeklommen. 's Nachts uiteraard. En gisteren en vannacht was hij ook heel druk, hij heeft amper geslapen en ik ben helemaal beurs van binnen. En heb dus ook twee nachten amper geslapen.

Ik heb vandaag mezelf een beetje verzorgd: benen geschoren, wenkbrauwen en wimpers geverfd enzo. Mocht ik ineens bevallen, dan lig ik er in ieder geval netjes bij al moeten de benen iedere week en de wenkbrauwen om de drie, vier weken.
Jeetje Barrel, wat naar dat je zo'n pijn hebt. Is dit er vandaag ingeschoten of loop je er al langer mee? En heb je iets gedaan vandaag of gister wat heel intensief was? Het advies dat ik kreeg bij 14 weken zwangerschap, ik had toen namelijk al last van mijn bekken was de benen zoveel mogelijk bij elkaar houden (bijvoorbeeld in en uit de auto stappen) en je schrap zetten (dus spieren aanspannen) bij bewegingen als opstaan. Dit heb ik braaf gedaan sindsdien en ik heb eerlijk gezegd helemaal geen bekkenklachten meer. Alleen als ik me te druk heb gemaakt voel ik het een beetje. Ik hoop dat je morgen wat beterder voelt, anders toch echt gaan bellen hoor!!

Hier een ruime kinderkamer met een ledikant en een hele grote commode met 4 kleine en 4 grote lades en een heerlijke schommelstoel erin. Boven commode 2 planken met vakjes voor spulletjes als lotion en billencreme. Ik heb geen kast meer nodig, hier kan alles voorlopig wel in. Verder staat het babybadje er en ligt er een mooi kleed op de vloer.

Wat fijn dat sommige van jullie nog een echo krijgen. Doen ze hier jammer genoeg niet aan. Alleen als er iets is en het gaat hier gelukkig allemaal goed. De kleine schopt mijn ribben wel bont en blauw en ik heb soms als ik lig en op wil staan het idee dat het koppie tegen mijn schaambot tikt. Het voelt echt alsof 2 botten elkaar raken, heel apart... herkent iemand dit?

Ik wens jullie allemaal een goede nacht met veel slaap, hoewel ik vermoed dat de meeste van jullie net zo wakker zijn als mij s'nachts...

Groetjes Skoempie
Helaas loop ik hier al langer mee, maar de laatste week wordt het beduidend (veel) erger. Weet ook niet waarom.
Barrel: Het kan nooit kwaad om nog even langs een fysio of anderssoortige therapeut te gaan. Al is het alleen maar voor de ontspanning en/of wat houdings- of bewegingsadviezen. Misschien maakt het die laatste weken net wat makkelijker.

Sjaanie: Mijn bloeddruk was vorige week 120/73.
oh ja, over de uiterlijke verzorging,

ik was ook van plan om vanaf week 35 oksels en benen keurig bij te gaan houden, en dat kan ik zelf nog wel denk ik. Maar hoe doen jullie het daaronder?? Of is dit een 'gevoelig' onderwerp??
Nee hoor Skoempie, geen gevoelig onderwerp. Is al eens uitgebreid besproken. Mijn man doet het.
Barrel zou toch even gaan hoor! Je moet nog even en om al die tijd nou nog pijn te hebben...

Commode; bovenste la rompertjes, sokjes en pakjes.

In de kasten ernaast hydro's,moltons enz. Maak morgen anders wel foto's en zet ze op hyves, is het gelijk duidelijk! (het kamertje is zo goed als klaar trouwens!)

Floortje, zou denk ik nog iets meer rompertjes nemen/vragen. Ik heb heel veel witte rompertjes en idd met spuit en spuugvlekken is je machine niet altijd gevuld terwijl je rompertjes wel op zijn!

Met de pakjes moet je het wel redden, die krijg je vaak nog zoveel!

Wij hebben een gewoon matrasje. Zoon was heel toevallig super lui en ontdekte pas met 10 (!) maanden dat hij ook in bed kon omrollen! Als hij bek en bekaf is valt hij gewoon op z'n rug inslaap, voor de rest vinden we hem altijd op z'n buik met z'n knietjes onder zich getrokken!

En die weeen herken je wel hoor! Nu had ik dan een super bevalling, van de eerste wee tot het eerste huiltje van zoon zat 6 uur. Ik dacht echt dat ik doodging.. haha zodra je dát denkt is je bevalling echt begonnen ;p

Fesa je mag de hydro's idd niet strijken! Maar nu moet ik zeggen dat ik handdoeken uit de droger ook minder goed vind drogen dus ik gooi de hydro's gewoon over het wasrek.

Houd je er wel rekening mee dat je je baby nóóit alleen op de commode mag laten en dus de eerste dingen (luiers,rompers,pakjes) echt bij de hand moet hebben liggen?!

Zie vaak dat de commode aan de ene kant van het kamertje staat en de kast aan de andere kant, of aan de haakse muur. Dat werkt dus niet! Of je moet iedere keer alles van te voren klaar leggen maar als je baby 1 keer spuugd of poept tijdens het verschonen ben je al de klos!

Morgen lekker vrij!!! Nou ja vrij, heb vanavond geen reet gedaan in huis dus mag morgen hard aan de slag maar toch!

Weltrusten! op een fijne, pijnloze en slaapvolle nacht voor iedereen!
quote:Bokito schreef op 06 januari 2009 @ 21:45:

Wij hebben een gewoon matrasje. Zoon was heel toevallig super lui en ontdekte pas met 10 (!) maanden dat hij ook in bed kon omrollen! Als hij bek en bekaf is valt hij gewoon op z'n rug inslaap, voor de rest vinden we hem altijd op z'n buik met z'n knietjes onder zich getrokken!

Bokito, het is alsof ik over mijn dochter lees (ligt ook met haar billen de lucht in), zou het liggen aan de geboortedatum?!?

Hai,

Hmm 'daaronder' kan ik echt niet meer bij. Vorige zwangerschap was ik in het wilde weg wat aan het ontbossen en heb ik per ongeluk in mijn schaamlip geknipt *AUWWWWWWWWWWWWWWW* . Dat ga ik dus maar even anders oplossen nu (lees vent lief aankijken ). Mijn benen zou ik graag scheren, alleen heb ik daar nu allemaal rode jeukbultjes op. Lijkt me niet zo'n goed idee dan. Hmmm beter nog even niet bevallen dus .

Wij hebben in de het kamertje (niet zo groot, denk 10 vierkante meter ofzo). een wiegje, een kleine kast en een commode. De kast die bij de commode hoort, blijft op MIlena's kamer. Die is iets groter en de kast is echt te groot voor de babykamer. Maar ik ben toch niet zo van het ophangen, dus dat komt wel goed .

Mijn bloeddruk was vorige keer 120 over 65. Morgen mag ik weer naar de vk. Ben benieuwd.

Barrel, wat enorm balen dat je zo'n last hebt zeg. Trekt het weg als je een tijdje beweegt?

Wat bij mij wel eens een beetje wil helpen is heen en weer wiegen met de heupen. Heb ik van Origineel gehoord .

Vandaag ben ik uitgegleden. het is hier nogal glad buiten. Ik moest mijn dochter halen van het kdv en her parkeerterrein was 1 ijsbaan. Dochter was rreselijk eigenwijs, dus die moest onder de arm en toen we naar de auto liepen, gleed ik uit. Nu heb ik wel meer last van mijn bekken en schaambeen. Auwauw. Baby vond het ook niet leuk, want ik kreeg ook meteen een serietje harde buiken
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey Bokito en Lein *zwaai*
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oh nee, Frans! Wat naar! Je bent niet op je buik gevallen? Ben je nog langs een huisarts geweest voor de zekerheid?
*Zwaai en handkus terug*
Bloeddruk 100/60

Bikinilijn... 1 grote ramp! Scheer alles maar weg op de tast. Wil toch wel kijken of ik het kan harsen zodat ik niet om de 2/3 dagen weer dat mesje erbij moet pakken.. Wil niet door de vk geschoren worden als ik gehecht moet worden! Oksels doe ik sowieso altijd.

Mara, heel goed dat je bent gegaan hoor! En dat zijn kinderen hoor, zodra jij er iemand bij haalt doen ze het niet meer, of in jou geval juist wél! Wen er maar aan ;p

Engel was de draaipoging eigenlijk pijnlijk? Hoop idd dat ze nu gewoon blijft zitten zoals het hoort!

(ga nu écht slapen!)
Nou ja nog gauw een zwaai en handkus terug ;D

Oei Frans wat schrikken!!!
Haha, als ik op mijn buik zou vallen, zou de rest van mijn lichaam de grond niet eens raken. Nee ik gleed echt weg, dus viel zeer oncharmant op mijn billen *plof*

Heb alleen last van mijn bekken en rug, dus ik denk niet dat ik naar de huisarts hoef hoor. Baby werd waarschijnlijk alleen even flink hene en weer geschud.

Heb wel flink gescholden trouwens. Niet zo opvoedkundig verantwoord vrees ik. Milena was ook heel erg boos dat we zomaar vielen

Welterusten!
Gelukkig maar! Laten we hopen dat het bij wat beurse plekken blijft en het snel over is.

Slaap lekker, ik ga ook!
quote:frans3 schreef op 06 januari 2009 @ 21:51:

Hai,

Hmm 'daaronder' kan ik echt niet meer bij. Vorige zwangerschap was ik in het wilde weg wat aan het ontbossen en heb ik per ongeluk in mijn schaamlip geknipt *AUWWWWWWWWWWWWWWW* .

(sorry beetje leedvermaak )

Dat ga ik dus maar even anders oplossen nu (lees vent lief aankijken ). Mijn benen zou ik graag scheren, alleen heb ik daar nu allemaal rode jeukbultjes op. Lijkt me niet zo'n goed idee dan. Hmmm beter nog even niet bevallen dus .

Barrel, wat enorm balen dat je zo'n last hebt zeg. Trekt het weg als je een tijdje beweegt?

Wat bij mij wel eens een beetje wil helpen is heen en weer wiegen met de heupen. Heb ik van Origineel gehoord .

Hoe meer ik beweeg hoe erger . Kan nog geeneens met zoon even in de sneeuw wandelen

Dat wiebelen is idd lekker.

Vandaag ben ik uitgegleden. het is hier nogal glad buiten. Ik moest mijn dochter halen van het kdv en her parkeerterrein was 1 ijsbaan. Dochter was rreselijk eigenwijs, dus die moest onder de arm en toen we naar de auto liepen, gleed ik uit. Nu heb ik wel meer last van mijn bekken en schaambeen. Auwauw. Baby vond het ook niet leuk, want ik kreeg ook meteen een serietje harde buiken

He get dat is nou net wat je niet kan gebruiken!! Wel goed opletten dat je je niet slecht of iets gaat voelen he?!
Frans, schrok je niet heel erg toen je viel? Je bent nu toch een stuk kwetsbaarder. 'Gelukkig' viel je op je achterwerk!

Barrel, ik zou altijd nog even naar de fysiotherapeut gaan, hij/zij kan je ook heel goede tips geven over je houding, ademhaling, etc. waardoor je je bekken en rug kan ontlasten.

Bikinilijn scheren heb ik opgegeven. Ik kan er niet meer bij en nadat ik een bloedbad heb veroorzaakt door op de tast met het scheermes te harken, heb ik besloten dat het me echt niet boeit hoe het groeit en bloeit daaronder en scheren komt wel weer als ik er goed bij kan.

Mijn bloeddruk: onderdruk altijd rond de 78 en de bovendruk varieert nogal van 165 tot 105.

Pffff, ik hoop dat ik vannacht wel een beetje kan slapen. De baby is redelijk rustig (die is helemaal uitgeput van zijn feestje) maar ik heb zulke onrustige benen....... maar zo te horen heeft iedereen moeite met slapen.
pffff deze nacht zit er ook weer op!

Slapen was altijd een feest, maar helaas....

Druk dagje vandaag dus stort me maar vol goede moed op deze (koude) dag.

Helaas kan je niet schaatsen op de Moezel, wil wel weten hoe hidde dat vind.
Oja mijn bloeddruk ligt meestal rond de 60/120. Heel netjes dus.
Goedemorgen,

Effe klagen hoor, wat heb ik ongelooflijk k****t geslapen vannacht. Ik heb echt geen oog dichtgedaan. Kon eerst al niet in slaap komen, werd daarna wakker van een nachtmerrie en kon weer niet in slaap komen, moet vanmiddag maar bijslapen.

Draaien: Was niet echt een pretje, dochter lag diagonaal dus niet in stuit, eerst langs de buitenkant een hoop gevoel en gedruk op te kijken waar het hoofdje lag. Daarna echt duwen en trekken voor de juiste richting. Toen dat allemaal achter de rug was ook nog inwendig om te kijken of ze nu in het bekken zat, helemaal geen pretje, deed echt zeer. Het positieve is dat ze als het goed is nu wel gelijk vastligt in het bekken en dat bij het inwendige onderzoek bleek dat ik alvast 2-3 cm ontsluiting heb, scheelt straks weer. Schijnt vaker voor te komen bij een tweede omdat je baarmoeder dan weker is. Na het onderzoek thuis ook hele brokken slijm verloren, vast de slijmprop maar daar had de VK me al voor gewaarschuwd dat er door al dat gedoe het een en ander los zou kunnen komen.

Bloeddruk: 100-55 (ik heb altijd een lage bloeddruk)

Frans: voorzichtig aan maar de komende dagen hoor, had Milena zich nog pijngedaan of had je haar nog vast?

Kamertje: wij hebben alleen een grote commode en nog geen kledingkast, commode heeft drie lades en twee legplanken. Heb in 1 lade alle kleding zitten, in de andere hydrofielen en handdoeken en in de derde de verzorgingsproducten. Heb een aantal manden met deksel voor het beddengoed en andere dingen en heb zelfs nog ruimte over. De kamer is ook niet zo supergroot heb besloten om later gewoon een kast erbij te kopen als het echt niet meer past.

Sjaanie: ik was die lekkere zweter, gelukkig is het nu wat minder, VK zei dat het wel eens een blaasontsteking kon zijn maar dat was het niet bij mij. Heb er ongeveer een week of 4 last van gehad.

Fijne dag allemaal Engel
Hsllo meiden,

Hier gister laatste werkdagje gehad, gelukkig maar, want trok t bijna niet meer. Gelukkig was ik ziek toen ik laatste nachtdienst moest draaien.

Nu weer tijd om bij te houden en te lezen.

Jeetje, al een bevalling geweest van kabouter, dat is schrikken.

Verder ben ik ook een zweter 's nachts, niet heel erg, maar wel drupeks tussen mn mijn borsten.

Scheren daar beneden heb ik nog niet gedaan, maar mag man doen, wil niet een hele bos hebben als ik straks bloot lig

Barrel, wat naar van je bekken, hier behoorlijk heftig geweest, maar heb veel baat bij caeser, oefeningen om bekken los te maken/houden en vooral houdingsadvies. Vorige zwangerschap fysio gehad, deed niet heel veel, want was waarschijnlijk ischias, een zenuwbeknelling)

IK zou zeker kijken of je no ergens terecht kan.

Hier ook slecht slapen, erg onrustige benen en vaak plassen.

Nou ja, kan ik vast wennen aan onderbroken nachten.

Gister bij verloskundige geweest. Kindje ligt met koppie naar beneden, maar nog niet ingedaald. Heb af en toe wel last van zeurende pijn, zal idd wel indalingsweeen zijn. Bloeddruk blijft mooi laag, 110/60

Moet eigenlijk nog alles doen mbt baby, dwz alles wassen etc.

Baby komt met ledikant bij ons op kamer, dus moet gaan bedenken of ik dan commode op noah's kamer gebruik voor baby en dan dus de kast in tweeen splitsen qua kleding voor beide. We hebben nog een zolder, maar wil kleine daar niet leggen en bovendien zit de kans erin dat we dit jaar nog gaan vehuizen, wil dus niet allerlei dingen moeten verbouwen. Wel jammer, want bij noah vond ik het erg leuk om zijn kamertje in te richten. Nou ja, maken we wel goed in nieuwe huis :-)

Hier trouwens wel het advies om hydrofiels te strijken, werkt antibacterieel en zeggen hier dat ze dan meer water opnemen, raar die tegenstrijdigheden. Nou ben ik toch al niet van het strijken, weet niet eens waar de plank staat

Maar mams komt helpen en die neemt ijzer mee, fijn!

Als iknou vaker schrijf, hoef ik niet van die lange berichten te doen, ik ga mijn best doen

Fijne dag iedereen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven