Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ai, pas in slaap vallen rond half 6 's ochtends. Zo erg is het hier gelukkig niet. Slaap je dan overdag ook nog??
Zo was het wel Frans...
Hmmm, ik woon in een nogal "criminele" buurt en sinds een paar weken vinden hier erg veel overvallen plaats bij mensen thuis. En de slachtoffers > bejaarden en hoogzwangere vrouwen. Vanochtend weer zo'n sms-je van de politie "uitzien naar een man van 1.80 m, enz". En weer was het slachtoffer een hoogzwangere vrouw... Hij wacht je op als je naar buiten gaat, dreigt met een mes, bindt je vast en haalt vervolgens je huis leeg. Ik krijg het er wel benauwd van hoor. Vriend belde net dat ik voor niemand de deur open mag doen en heeeeeel goed uit moet kijken.

Nou dat moest ik even kwijt, nu weer verder in huis....

Ennuh, die nachten zijn idd verschrikkelijk he.... Mijn vriend baalt er nu ook wel van. Heb trouwens veel last van het geluid van dat bedzeiltje. Dat heb ik op mijn matras gelegd en als ik nu omdraai lijkt het wel alsof ik een zak chips open trek. En aangezien ik ongeveer iedere 20 minuten omdraai.... Hebben jullie dat ook??????
He jakkes konela, wat eng! Goed oppassen idd.

Hier nog geen zeiltje, zal er over 2 weken aan moeten geloven. Vorige keer vond ik dat vreselijk. Heb toen bij thuiszorgwinkel een overtrek van plastic gehaald. Die blijft veel beter zitten en kraakt ook minder. Misschien een idee?

Irritant dat maagzuur he, t scheelt iedere nacht weer, de ene keer word ik er echt wakker van en andere keer gaat t goed. Rennies werken hier goed.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Ja, dat is een hele goede, plastic overtrek.... Want dit is zo vervelend...

Wat hebben we het toch zwaar he; moe, onrustige benen, maagzuur, niemand slaapt meer en ga zo maar door... Waarom moeten wij arme vrouwen hier toch allemaal doorheen voordat we al die prachtige kindjes op de wereld kunnen zetten???
He jakkes, Konela! Bbbbrrrr, lijkt wel GTST-achtig zo!!

En idd, waarom al dat ongemak? (net weer fijn een rennie op hoor..)
Getsie Konela, van dat soort dingen snap ik helemaal niets en maakt me ook erg boos. Kan me voorstellen dat je nu even heel achterdochtig bent als je de straat op gaat.
Frans, heb gelijk ook maar een foto van mijn buik ernaast gezet.. Grappig om naast elkaar te zien!

Loewyz, wil jij eens kijken bij mijn eigen hyves, deze kan je niet zien op mijn eigen hyves he? Als het goed is.. Als dat zo is, kan ik wel een paar foto's vd babykamer op hyves zetten, maar wil niet dat ze op mijn eigen hyves komen.. (de babykamer is 1 groot verboden terrein voor bezoekers in ons huis..)
Man ik zou m'n huis niet meer uitdurven als er zo'n sujet (hou van antieke woorden) bij mij in de buurt zijn opwachting zou maken. Wel knap trouwens dat hij een hoogzwangere dame kanherkennen. Voor het zelfde geld is het een nogal corpulente dame.....

Luiers..eeeeeuuuuuhhhhh ik heb 1 pak maat 1 in huis en dat is omdat die in een doos zat......Ik heb luiers iig. Ik denkdat we tzt maar een voorraadje bij het kruidvat moeten halen ofzo. Die hebben we in eerste instantie bij Mayte ook gebruikt, maar we gebruiken nu al maanden de luiers van de Lidl. Zat eerst zo'n handig plasindicator streepje op (werd van geel naar blauw) en nu zijn ze al voor de 2e keer "verbeterd" maar die zitten voor wijffie perfect (en zijn mucho cheapo dan andere luiers) helaas hebben ze geen new born variant.

Ben vandaag ff voor meisje aan het freubelen geweest. Ze had zo'n setje (tafeltje met 2 stoeltjes) en die zag er wat krakkemikkig uit. Had een poos geleden plakplastic van Kitschkitchen gekocht en dat heb ik er nu omheen gefrabiceerd. Ze heeft alleen de tafel nog mar gezien en daar is ze al helemaal wild van, nu de stoeltjes klaar zijn ben ik wel benieuwd wat ze er van vindt (ze ligt nu thank god te slapen)

ga zo nog ff naar boven en het hemeltje op maat maken. (heb vitrage bij de Ikea gekocht en die op zo'n hemelpiekstang/ stok gedrappeerd!) maar die is nog te lang. Als het goed is moet er zoveel overblijven dat ik die ook nog voor het raam kan hangen (kantelraam) en wellicht nog een beetje kan creabeaen met lampjes.......

En verder krampt de buik gewoon lekker verder.....vrijdag naar de vk ben benieuwd wat ze zegt. Weten jullie toevallig wat autief leiden is? (staat met dikke rode koeieletters op m'n zwngerschaps kaart, dus lijkt me wel belangrijk?)
autief leiden? Geen idee.

Ja, rare maten hoor die kindermaten, twee maten 56 zijn helemaal niet even groot. Eerst zien wat de beeb goed past voordat het straks te klein geworden is.

Succes met de kramp Ringel: niet fijn denk ik.

Ik voel me beter dan van de week, alleen nog een zere keel.

Ben weer goed gekeurd bij de VK, ik heb ze nu allemaal gezien voor de bevalling dus dat ik ook erg fijn! De baby is van een gemiddelde grootte, dus dat is ook goed nieuws. Mijn baarmoeder zit nu echt tot aan mijn ribbenboog maar dat dacht ik al. Tegen mijn zere rug adviseerde ze een tuinstoel neer te zetten, dan kun je telkens een andere stand kiezen.

Dat gaan we vanavond van zolder halen.

Vandaag gewinkeld bij een megazaak. De thee was gratis, wat een service! Van mijn lieftallige zus een babybad gekregen en bijbehoren. Daarnaast nog een boek gekocht waarin je de eerste 5 jaar van je kind kan bijhouden. Moeten alleen wel foto's in van de stamboom dus direct de opa's en oma's gevraagd. Hihi, verder hoef ikzelf niet al te veel in te vullen. En er is ruimte voor opmerkingen van het bezoek.

Gegeten bij ikea en daarna naar huis. Dan heb ik het wel helemaal gehad hoor. Maar o,zo leuk!
Bagheera, wat een lieve collega's heb je zeg!!

Engel, ik vind je temperatuur ook laag. Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik zit zwanger meestal boven de 37 graden en niet zwanger toch wel minstens op 36.5. Maar misschien staat bij jou de kachel altijd al wel wat lager.

Ik ga morgen voor de zekerheid nog een keer langs de vk. Ik voel me erg slapjes en dizzy. Vorige week was m'n hb aan de lage kant, en ik denk dat ik toch graag aan de staalpillen ga.

Getver Konela, wat een hork woont er bij jou in de buurt. Is dat toevallig in Zeist? Ik las dat daar al meer zwangere vrouwen mishandelt zijn. Ik heb een waterdichte molton van de Hema over het matras liggen. Je denkt misschien dat het onzin is om die voor een paar weken aan te schaffen, maar je kan hem over een paar jaar goed gebruiken als je kind naar een grote mensenbed kan en nog niet helemaal zindelijk is 's nachts. Het kraakt niet, zweet niet, voelt niet raar... O ja, het scheelt wel dat wij twee eenpersoonsmatrassen hebben, want met een tweepersoonsmatras koop je hem dus wel maar voor een paar weken...
Zo ik ben er weer hoor!

Ibbeltje wij gebruiken zo'n molton nog steeds hoor! Nou zweet vriend ook wel heel erg en hebben het dus ook nodig, maar toch!

Konela wat een eng verhaal zeg!!!Jemig zou idd ook de deur niet opendoen als ik niet wist wie er voor de deur stond!

Floortje jij zei toch iets over de groeischatting? Echt, neem dat niet serieus! Een vriendin zou een baby 'van ongeveer 7 pond' krijgen (de vk had wel gezegd dat ze er nog een kilo naast kon zitten hoor!) maar die kreeg dus een dikke 9 ponder!!!

M'n moeder zou ook een kleine baby krijgen omdat ze veel vruchtwater had. Nou mooi niet, had dus weinig vruchtwater en een grote (4,5 kilo) baby!

Misschien is het tegenwoordig anders met de echo's maar zou er wel rekening mee houden dat jullie baby toch iets groter kan zijn!

Ik heb volgens mij niks gelezen over het opmaken van het bed tijdens de bevalling...

Maar die kraamverzorgster is er dan niet voor niks, laat haar dat bed maar lekker opmaken hoor! Lekker makkelijk is dat, om nu te zeggen dat je het bed dubbel op moet maken zodat het makkelijker is voor de kv!

Ohja wie weet waar de luiers nu het goedkoopste zijn, bij de Etos of de Digros?

Bij de Etos zijn 3 pakken nu 20 euro en bij de Digros 3 voor 25 nogwat maar ik kan dus niet zien om welke aantallen het gaat! (2 en 4+)

Wil morgen even inslaan nl! (en zal je net zien dat de bilendoekjes bij de dirgos 1,33 kostten terwijl ik daar vorige week bij de Etos nog 1,49 voor heb betaald...)

Skoempie sterkte met je schoonvader!

Ik weet niet meer wie er 2 neefjes had gekregen.. Maar gefeliciteerd!!! Ik heb ook een neefjestweeling (zeg ik dat goed zo?!) en het is zó leuk! (iig deze ventjes zijn heel lief voor elkaar ;p)

Ga nog even op hyves kijken en dan lekker naar bed!
Bokito,

Digros maat 2: 80 stuks x 3 pakken = 240 voor 25,99 = 0,108 p.stuk

Etos maat 2: 62 stuks x 3 pakken = 186 voor 19,98 = 0,107 p. stuk

Andere maten weet ik niet.. En ik heb bij de kruidvat billendoekjes van Zwitsal gehaald, omdat ik die lekker vind ruiken, 6 pakken (van 72 stuks) voor 9,89.

Hihi, leuk, zo'n vergelijkend warenonderzoek op hyves.. Summer, jij hebt volgens mij net zo'n soort buik als ik, qua grootte etc. Hier nog steeds geen striaeetje te zien trouwens (afkloppen..)
pfffft als er maar geen poep en plas doorheen komt waardoor je extra moet wassen (en dus extra moet betalen) vind ik het allang best.

adressenlijst is hier bijna klaar.

En ik heb officieel een pepermuntjes verslaving. Heb me de hele dag in kunnen houden om naar zolder te lopen om de zak opte halen (de zak beneden is ondertussen leeg) maar vanavond na het eten kon ik het toch niet laten en zit sindsdien dus weer pepermuntjes te (vr)eten. Neem ze voor vanavond maar niet mee naar boven. anders lig de hele nacht ook nog te kauwen.

en ik ga zo maar eens richting bed. zit met opzet al niet voor de tv. zo nog ff boekie lezen en dan hopelijk een iets rustiger nacht dan de afgelopen nachten......
Hai meiden,

Een paar drukke dagen gehad dus weinig tijd om hier te kijken. Had wel een hoop te lezen zeg! Maar ik vergeet ook steeds de helft van wat ik gelezen heb.

Zeiltje: Had van de week het zeiltje uit het kraampakket op m'n bed gelegd, maar dat was geen succes. Vervelend gekraak en gezweet. Ibbeltje had dacht ik al eerder verteld over die molton dus die heb ik vandaag gehaald bij de hema. Was nog in de aanbieding ook! Wij hebben ook twee eenpersoonsmatrassen, dus ben benieuwd...

Kleertjes: Die maten kloppen inderdaad echt vaak niet! Ik leg soms de shirtjes maar op elkaar om een beetje te bekijken hoe groot het is. Begin nu wel heel erg benieuwd te worden hoe groot dit meisje is. We krijgen ook nog een liggingsecho dus misschien kunnen ze het daarop een beetje zien.

Maagzuur: Blegh... Gaviscon helpt bij mij wel gelukkig.

Wat eng Konela!! Durf je nu nog wel alleen de straat op?

Luiers: Heb nu 2 pakken van maat 1 in huis. Zal van de week ook vast 2 pakken van maat 2 halen. Welke billendoekjes adviseren jullie (ervaren mamas )? Of zijn ze allemaal wel goed?

Ik ga gauw even kijken op hyves naar de buiken! Zal er ook een van mij op zetten. En volgens mij worden die fotos uit niet op je eigen profiel gezet hoor Sjaanie.

Ik duim voor een goede nachtrust voor iedereen!
quote:ringelding schreef op 12 januari 2009 @ 15:54:

@Lady, je mag echt wel douchen als je weeen zijn begonnen. Is meteen een mooie check of het echte weeen zijn nl. Door het warme water gaan je spieren zich ontspannen en echte weeen worden juist daardoor heftiger (=goed, want snellere ontsluiting) oefen- en voorweeen nemen daardoor af. Wat niet mag, is in bad gaan als je vliezen zijn gebroken. DIt heeft te maken met de "open" verbinding die ontstaat tussen de baby en de "de grote boze buitenwereld" en een gevaar op infecties.

En je schoonmoeder is een wijze vrouw. Je herkent het, ook al denk je het niet herkennen. een wee is ook niet te omschrijven, omdat deze door elke vrouw weer anders wordt beleefd. Het doet pijn (echt verrekte pijn) maar wanneer je, je mee laat voeren in die pijn, maakt lichaam zelf pijnstillers aan (endorfine's???) waardoor die pijn te handelen is. de pijn neemt toe, tot een hoogste punt en neemt dan weer af. Bedenk me opeens dat het wel te vergelijken is met een orgasme.....je werkt naar een hoogtepunt toe, je bereikt het hoogtepunt en vervolgens neemt het tevreden en verzadigde gevoel af (tot je bedenkt dat je er nog wel 1 "lust" en nog een keer voor dat gevoel gaat) Alleen voelt een wee niet fijn.

Probeer anders het boek "duik in je weeeen" ergens te lenen of te kopen. ik vond het erg fijn om te lezen.

o en tearjerkers? Bambi, Dombo, love actually, kerst uitzending van All you need is love, de babyboom afleveringen op "uitzending gemist" of op de site zelf.......

Ringelding, bedankt voor je reactie.

Ik geloof graag dat het voor iedere vrouw anders aanvoelt. Dat is ook begrijpelijk, ieder mens ervaart dingen anders.

Een wee te vergelijken met een orgasme, alleen dan minder prettig neem ik aan?

Het is allemaal zo ontzettend nieuw en vreemd, elk gevoel, elke beweging.

Gelukkig ben ik hierin niet de enige...
Goodmorning!

Het is nu net 5 uur geweest en ben alweer een tijdje wakker.

Draaien, plassen, krampen, snurkende manlief, pffft...

Na een aantal wat mindere dagen (gister en eergister) hoopte ik me vandaag weer wat actiever te voelen. We zullen zien.

Luiers, daar had ik het toevallig van de week met manlief over. Dat ik luiers moest gaan kopen, waarop hij antwoord "hoezo?!". Ik zei "wat denk je wat die kleine anders om zn kontje krijgt en zn behoeftes laat!?". Antwoord hij: "ohw ja.."

Mannen, pffft... Okay, ik geef toe dat ik nog niet alles heb en ook niet aan alles denk, dat komt vaak pas beetje bij beetje, maar die man, in ieder geval die van mij, die slaat echt alles!

Hoewel hij ook wel lief is hoor. Na dat ik mijn lijstje met spulletjes die aangeschaft moeten worden had nagelopen raakte ik in 'paniek'.. Luiers, had ik nog niet. Badolie/zeep, had ik nog niet. Creme, had ik nog niet. Gelijk in de stress, wat ook niet bevordelijk is kan ik mededelen.

Maar... manlief ging even met een vriend langs het gwk en kwam terug met én luiers én creme én badproducten!

Nou had ik liever geen zwitsal gehad, net als dat ik géén nijntje wil, maar goed, ik moet niet klagen. Wat heb ik het, ondanks dat ik er soms anders over denk, toch getroffen met mn vent.

Geboortekaartjes, alles komt zo snel dichterbij. Wij hebben niet gekozen voor geboortekaartjes. Tenminste, het is meer... (even kijken of ik de site kan vinden) "geboorte" presentje

Idee van manlief, echt super gewoon!!! Wel een beetje passen en meten, maar ach... Wij waren er snel uit, gelukkig.

Jeetje, wat wilde ik nou nog meer typen?!

Ik weet het niet meer... irritant die vergeetachtigheid!

Ga nog even terug in bed. Straks douchen en komt schoonzuster me ophalen. Lekker een dagje vrouwendingen doen, alsof we dat nog niet genoeg doen, haha...

Groetjes!!
goedemorgen.

Hier gelukkig en betere nacht gehad, wel vanaf 5.00 wakker (oa ook door gesnurk van Lief) maar Mayte had bedacht dat het wel fijn zou zijn om tot 7.15 te blijven liggen, dus heb nog 45 kunnen soezelen tot ze kwam (Lief heb iker om 6.30 maar uit geschopt)

maasgzuur: gaat op en af, heb ook gaviscon (met anijs smaak) en ik vindt het zooooooooo goor, dat ik het eigenlijk niet wil nemen (en dus maar weer pepermuntjes ga (vr)eten.)

Vanacht ook wel weer wat nare dingen gedroomd. zo voelde ik de baby vanochtendn iet bewegen en meteen allerlei akelige gedachten door m'n hoofd, gelukkig gaf de baby toen wel een por. en er was nog wat, O ja, dat ik toch niet al teveel op een eerdere bevaling moet rekenen (hoewel ik het wel heeeeeel graag wil) maar ff kop d'r bij en die 2 weken extra er bij rekenen.....

voel me onrustig en ietsiepietsie hyper.......en erg onzekre momenteel. Bah........
Goeiemorgen allemaal,

Ringel ik heb antagel van de apotheek en dat smaakt naar pepermunt en is goed te drinken.

Kost 5.50 ofzo en neem het alleen voor de nacht werkt echt goed.

Hier ook weer een rotnacht onzettend veel krampen gehad.

We gaan vandaag beginnen met over verhuizen.

Ik ga met een vriendin hier inpakken en mijn vriend met een vriendin in het nieuwe huis uitpakken.

Vanavond gaan ze veel grote dingen verhuizen.

Het is even kijken hoe het gaat maar we gaan of vanavond of morgen avond over.

Ben blij als alles straks klaar is.

Fijne dag allemaal!
bedpo: hier krijg je hem mee als je de klossen gaat halen.

Brr, Konela, wat een eng idee!! Goed oppassen hoor, maar ja, al te paranoia word je ook niet blij van. ENG!

Maagzuur: vannacht geen last gehad met een combi rennie/vanillevla. Hopelijk blijft dat zo.....

billendoekjes: toevallig deze week begonnen met pampers doekjes. Die zijn niet fijn! Ze laten hele fijne korreltjes poep achter op de billen. Ik ben tevreden over zwitsal en huismerk etos. Bumblies heeft ons meisje na 2 dagen heeeeel erge luieruitslag van, dus die raad ik ook met klem af.

Hihi, lady, wij wilden pertinent géén bumba of woezel en pip. Zo STOM!! Maar ja, meisje is jarig geweest en nu helemaal over de top van Bumba en ze heeft een leuk kegelspel van woezel en pip. Je ontkomt niet aan de commercie.....

Nare dromen: check. Vannacht een paar keer wakker geworden met het beeld van een gewond meisje, een meisje dat niet meer ademde, etc...... Volgens mij komt dat ook omdat je lichter slaapt nu. Maar fijn is anders.

Manlief was zo fijn om vanochtend zijn wekker lekker lang te laten piepen. Waardoor meisje dus ook wakker werd. Fijn! Maar ja, gelukkig heeft ze de hele ochtend heel lief gespeeld totdat ze naar het kdv ging, dus eigenlijk was het wel gezellig. Maar ik ga zodadelijk nog wel even bijslapen denk ik
goedemorgen! Hier weer onrustig geslapen, kleine ook een keer of 3 wakker, denk aan doorkomende kiezen, want eet ook slecht. Zelf ook vaak naar de wc en zweten. Is die molton van de hema voldoende waterdicht voor een plens vruchtwater?

Schatten van gewicht is bijna niet te doen, ook niet met groeiecho. Was al blij dat hoofdje gemiddeld was, vorige keer was dat bovengemiddeld en dat was niet fijn.

Wij grbruiken hier wel doekjes van bumblies en gaat goed. Eigenlijk wissel ik af en koop wat er in de reclame is.

Jeetje B12, nu nog verhuizen, lijkt me niet fijn. Doe je rustig aan?

Geloof dat ik hier een boekje moet gaan lezen, er liggen er nu 5 op mijn toetsenbord, tot later.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
jemig zeg, hier ook al zo slecht geslapen! Droomde dat ik op vakantie was en dus miste dat Ringel al was bevallen?! Maar ik moést dus op hyves kijken en dat kon niet, zó frustrerend!

Ik gebruik alleen nog pampers sensitive luierdoekjes. Zijn lekker nat met een soort olie laagje, krijg je echt alles mee weg!

Ik ga dan maar naar de Etos, krijg je nog babyzegels bij!

Ik wou ook geen nijntje/bumba/speelgoed met licht en geluid... haha nou meneer zei nog geen mama maar wel nijntje! Je ontkomt er écht niet aan! En óh wat zijn we alle3 blij met de Babywalker van Fisher price! Echt een superding!

Ik zou half 10 bij m'n moeder zijn maar moet nog douchen.. haha dat ga ik dus niet redden!

Fijne dag vandaag!
Hihi, bokito en draakjenoah, zo zie je maar weer. De doekjes die jullie noemen komen er hier nooit meer in. En luiers van een ander merk dan pampers? Mij niet gezien na enkele heel slechte ervaringen. Terwijl inderdaad vriendinnen zweren bij luiers van de Lidl. Het is zo persoonlijk, gewoon een kwestie van uitproberen.
Oh jee als ik dat zo allemaal lees valt er inderdaad niet echt aan te ontkomen dat er spullen van Nijntje, Bumba of iets dergelijks in huis komen. Laat ik dan zeggen dat het niet iets is wat ik zelf voor de kleine zou kopen.

Was dit de nacht dat de zwangere vrouw slecht slaapt ofzo? Dat lees ik bij zowat iedereen tenminste... Laten we hopen op een betere nacht voor iedereen komende nacht, haha...

Ik zit te wachten tot schoonzus er is om mij op te pikken.

Stuurde om iets over 9 een berichtje dat ze ging vertrekken, moet ongeveer 80 km rijden, dus nu is het afwachten...

Iedereen een geweldig leuke dag alvast!!!
Goedemorgen, hier goed geslapen. Helaas wel al sinds 7 uur eruit maar ik heb de luxe dat ik vanmiddag gewoon weer plat kan. Wat direct een stuk fijner is voor mijn rug.

Over billendoekjes kan ik niks nuttigs zeggen, ik heb 1 pak gekregen van zwitsal maar nog niet gebruikt. Sowieso ben ik van de washandjes en vind ik al die doekjes stinken en klef. Mijn grootste vraag aan de normale mens is dan ook: droog je de billen van je kind daarna af?

Ik ga vandaag de geboorte-enveloppen schrijven en de was doen.

Laters!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven