Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
*** Weer op de tribune voor de laatste loodjes***

Meike en Jannes: heel erg gefeliciteerd met jullie babyjongetjes!!! Geniet er lekker van.

Voor Ibbeltje en Skoempie nog even een aanmoedigingsdansje:

*** verdwijnt weer stilletjes van de tribune om heel snel weer terug te komen***
Mara, de lactatiedeskundige zei tegen mij:

Als ze helemaal niet uit je borst heeft gedronken geef je 90cc uit een flesje, 1 borst dan 60cc erbij en 2 borsten 30cc erbijgeven. Voor nu dan zeg maar. Heb jij misschien ook wel een beetje en houvast. :-) Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik dacht ik zeg het ff.

Ik geef ook geen voeding met een spuitje meer hoor. Dat is idd echt aanklooien en heel erg lastig vooral midden in de nacht als je slaapdronken bent. Dat ding zoog ook best veel lucht op wat ook weer krampen veroorzaakte. Ik vond het een drama.
Gefeliciteerd iedereen met de nieuwe baby's! En Skoempie en Ibbeltje... Het is nu echt jullie beurt hoor! Ik ga proberen m'n vliezen nog even dicht te houden tot jullie zijn bevallen
Meld, zelfde als gister. Vandaag lekker naar buiten met dit mooie weer... Nieuwbakken mama's gaan dat ook doen met hun kleintjes?

Vroeg ik me gister af toen ik even op mijn kraambed 'klom' staat jullie bed alweer op normale hoogte of nog steeds met klossen eronder?

Ibbel, hoe ist met jou?
Net even opgezocht voor de grap wat het sterrebeeld van ons kindje wordt, Vissen... Schijnen hele gevoelige kindjes te zijn met grote fantasie... hmmm, hoop dat dat niet gaat botsen met de schorpioen die ik ben en mijn Friese nuchterheid...

Zit ik niet over in hoor... ben niet zo bijgelovig en denk dat het voor een groot deel met opvoeding te maken heeft hoe een kindje zich ontwikkeld...en natuurlijk het karakter, maar denk dat ook dat grotendeeld geerfd word van de ouders. Maar ben wel benieuwd wat voor kopstukje wij krijgen...
GO IBBEL en SKOEMPIE GO!!!!!

Zo vreemd dat jullie nog met een dikke buik lopen (nouja met inhoud, mijne is nog niet weg *zucht*)

Hoop dat jullie ook snel kennis mogen maken met de nieuwe wereldburgers. Lang zal het iig niet meer duren!

Over dat voeden met een spuit dat is toch alleen maar van toepassing de 1ste 4 dagen?! Daarna kan je toch gewoon een flesje gebruiken. Althans dat is mij verteld, heb ook de 1ste 4 dagen bijgevoed met spuit en daarna met fles. Was geen enkel probleem. Gelukkig hoeft dat nou niet meer, ze heeft ook wel duidelijk voorkeur voor de borst.

En hoelang drinkt ze uit de borst. Heel verschillend, maar meestal eigenlijk niet langer dan 10 min per borst.

Nu krijgt ze ook een hele stoot melk te verwerken in die 10 min. ik heb genoeg (meer dan) en ze verslikt zich zeeeeer regelmatig. Best zielig om te zien.

Helaas gaat ze wel meer spugen. dacht eigenlijk dat dat alleen bij de fles zo was (of was dat whisfull thinking??)

Nouja de wasmachine wordt lekker bezig gehouden en ik ook

Vanacht eigenlijk best goed gegaan. Ze kwam zo om de 3 uur maar sliep ook gelijk weer verder. Erg prettig.

Alleen even verschonen was er niet bij. In een poging een luier om 3.45 uur te verschonen had ik er gewoon 4 nodig. Elke keer als ik de luier om had scheet ze 'm weer vol! pffff
Mara, ik ben trots op je dat je nog even doorzet. En supergoed van je dat je de lactatiekundige hebt geraadpleegd. Ik zou net zo vaak de borst geven als je kleintje dat wil. Ook als je net een half uur geleden bent gestopt met voeden. Gebruik het lekker als zoethoudertje, ze moet wel drinken natuurlijk, je tepels zijn geen fopspenen. Er komt vanzelf meer regelmaat in, tot die tijd fungeer jij als wandelend buffet .

Hou haar luiers goed in de gaten, je kan een kind met borstvoeding niet overvoeden qua calorieen, maar als de poep wittige vlokjes krijgt is het niet helemaal verteerd en heb je dus eigenlijk teveel gegeven.

Barrel, Seppe verslikte zich ook vaak en veel, en spuugde ook best vaak, ik ben toen één borst per keer gaan geven, ook vanwege de wittige vlokjes. Dat werkte goed.

Hier is nog steeds alles rustig. Om twee uur komt de verjaardagsvisite en ik heb net nog even gelegen. Kon niet slapen jammer genoeg, m'n benen voelen wiebelig...
Meike en Jannes gefeliciteerd met jullie zoontjes! Toch een flink mannenaandeel in februari zeg. Je hebt wel een zware bevalling gehad Meike, petje af hoor.

Guus heeft spruw, het arme mannetje. Zijn tongetje is helemaal wit en zijn wangen ook. Nu hebben we een vies medicijntje voor hem en gelukkig pakt hij dat goed. Dan ben ik toch wel trots dat hij zo flink is Hij doet nu ook heel lang overzijn fles, omdat drinken pijn doet bij hem. Soms zijn we wel een uur bezig, maar uiteindelijk drinkt hij dan toch 90 of 100 cc. Morgen moet ik weer met hem naar het CB omdat ze er zeker van willen zijn dat hij niet afvalt nu.

Ik heb mijn bed nog steeds op bierkratten staan, omdat ik zo zelf wel makkelijk uit bed rol. Die buik doet toch best nog zeer.

Gisteren was ik naar de kapper gegaan (heerlijk!) maar na het achterover leunen bij het haren wassen moest die arme kapper me echt even omhoog helpen. Toen voelde ik me wel even een oude vrouw...

Bokito, Guus heeft 's avonds ook de tic dat hij alleen bij mij in slaap valt en absoluut niet in zijn eigen bedje. jammer is dat ik dan juist kapot ben en hem juist in bed wil leggen. We tobben dus nog een beetje aan. Slaapt jouw zoon ook niet in de box overdag? Of heb je geen box? Onze KV vertelde dat ze nog maar weinig mensen ziet die een box hebben, daar was ik eigenlijk wel verbaasd over.

Nu gaan we even wandelen.

Hup voor Ibbeltje en Skoempie!!
Hier een uitgeslapen ringel. ons wichie heeft vannacht van 20.00 tot 3.45 geslapen en kwam toen pas om een voeding!!!! hmmm lekker hoor.

Ik geef Fenna net zoveel te drinken als ze zelf wil. In principe hou ik aan dat ze ongeveer 12 minuten effectief drinkt (via de kv gehoord die bij een andere vrouw dit heeft genoemd....hoe kom je aan je info?) maar goed ongeveer een 15 minuten. Dan verschonen en de infacol (echt retegoed spul, als je kindje veel last heeft van krampjes, kan ik je dit echt aanraden) en dan de volgende borst ook weer een 15 minuten, of zolang ze effectief drinkt. Ik ben heel streng wat betreft sabbelen, dat mag dus niet en koppel haar dan ook af (ff pink in de mondhoek en tussen de kaakjes) even boeren en of ze slaapt, of ze krijgt nog en slok. Soms komt ze na een uurtje weer en krijgt ze een slok, of ze komt na een paar uur weer......bij de laatste drinkt ze wel meer, maar ach vind het ook wel gezellig omhaar zo lekker bij me te hebben.

Hier staat e box sinds gisteren. Merk wel dat ze er een beetje aan moet wennen, zoveel bewegings ruimte, ze heeft er nu een paar keer in gelegen zowel alleen in de box als in het wippertje. Maar Mayte is de grootste fan van de box, die kan er ook lekker in liggen...met dekentje....superwijffie.

Hier vanmiddag ook even wezen wandelen en de eendjes brood gegeven....wel lekker hoor. VInd het groot voordeel van in deze periode bevallen, dat wanneer je de slag een beetje te pakken hebt van kindje verzorgen, dat dan de mooie tijd weer is angebroken en dat je lekker met je kind de hort op kan......ze kunnen dan ook weer wat beter tegen een stootje, errug prettig.

Skoempie en Ibbel .... duimen draaien dat vor jullie de dag ook snel aanbreekt.
Hmm zoals ik het lees verschilt het nogal hoeveel borstvoeding er gegeven wordt. Ik heb zelf ook bedacht dat ik haar gewoon voed als ze komt. Ze komt alleen niet zo vaak. Ik geef haar sowieso om de 3 uur voeding en als ze blijft jengelen dan kan ze nog wel iets krijgen. Maar dat heeft ze vandaag nog niet gedaan. Ze slaapt eigenlijk prima door. Ze valt na de voeding in slaap en ik haal haar na een uurtje of 2,5 weer het bed uit als ze niet uit zichzelf komt. (Dit doet ze ook met de flesvoeding dus ik verwacht dat het wel snor zit).

Ze drinkt hier ook ongeveer 10 a 15 minuten per borst. Ik wacht meestal tot ze zelf 'ontkoppelt' tenzij het echt te lang duurt. De laatste twee voedingen stopte ze zelf na 12 a 15 minuten en lag ze weer te ronken. Ik denk dat het wel goed gaat tot nu toe. Ik heb ook tussendoor nog wat gekolfd en dat gaat er in ieder geval vanavond in zodat ze lekker kan slapen.

Ik ben wel blij met jullie het geeft toch wat aanknopingspunten over het hoe en wat

Mocht ik morgen nog vragen hebben of onzeker zijn dan bel ik de lactatiedeskundige nog een keertje.
Ringel, hier ook infacol, superspul idd..

Morgen meer van mijn kant.. Nu eten geven...
Skoempie en Ibbeltje: nog even de laatste loodjes. Moed houden hoor!!! Ik duim voor jullie en doe nog even een dansje:

Wow Ringel, wat een doorslaperd! Heerlijk hoor, hopelijk blijft dat vanaf nu zo!!!

Over in de box slapen... Mijn vriendin heeft 3 kinderen, de eerste 2 liet zij steeds in de box slapen overdag met als gevolg (tenminste, dat denkt zij zelf) dat haar kindjes 's nachts niet in bed konden slapen omdat het veel te stil was. Die kinderen waren gewend om overdag in de box te liggen en dus "gezelschap" om zich heen te hebben. Haar 3e kindje legde zij consequent boven in het wiegje om te slapen en hij was de enige die 's nachts ook in bedje wilde, want volgens mijn vriendin was hij gewend aan slapen in zijn kamertje. Ik heb dit wel eens vaker gehoord en laat Veerle daarom overdag nooit in de box slapen. Even "spelen" in de box na het flesje en als ze moe is naar bedje om te slapen. Maar toch lees ik het best veel, dat baby's overdag in de box slapen. Weet niet of het toeval was bij haar, maar kan me er wel iets bij voorstellen...
@Konela, ik leg Merle overdag wel in de box hoor en dan slaapt ze daar ook wel. 's ochtends en 's avonds gaat ze vast naar haar bed. Heb niet het idee dat ze er onrustig van word, nu zorg ik er wel voor dat het niet te lawaaiig is. maar ik ga bv wel stofzuigen en dan slaapt ze echt direct (vreemd wijffie)

Maar het kan best zijn dat veel babies er overprikkeld van raken.

Hier eentje die echt niet zolang drinkt als ik dat van jullie lees.

Nu voed ik op verzoek en kijk ook niet echt naar de tijd. Vind het ook heerlijk om haar bij me te hebben.

Ibbel dank voor de tip van witte vlokjes die had ik nog nooit gehoord. heb ook gelijk gekeken, maar nee

Heb wel het idee dat ze goed groeit als ik zo naar haar (alsmaar boller wordende) wangen kijk hihi.
Zucht, kan niet slapen....

Nog een leuk boek over borstvoeding: Eten voor de kleintjes, van borst tot boterham van Stefan Kleintjes. Staat vol met tips over voeden, kolven, ongemakken, bewaren van bv en met het geven van vaste voeding na zes maanden tot aan vier jaar.

Ringel, lekker he, dat het een beetje lente-achtig begint te worden, als het nu ook maar droog blijft kunnen we fijn naar buiten met de spruiten.
goedemorgen.

helaas vanacht geen doorslaperd, maar wel een erg gezellig en goedlachs wijffie.

De oppas belde vanochtend of ik Mayte wat later kon brengen, omdat haar zoontje zichzelf helemaal had ondergepoept. Ik weet niet wat het is hoor, maar het lijkt wel of er een soort verstoppingsziekte heerst. Lief kan ook al dagen niet poepen (heel sneu) hij heeft van de week een laxeerpil genomen (zo erg was het dus) en hij heeft zitten jodelen op het toilet. OOk mayte heeft er momenteel moeite mee en bij me zelf gaat het ook niet zo lekker......fijn hoor (NOT)

Maar moet nu ff zien hoe ik dit ga organiseren met Fenna en Mayte en voedingen en mezelf ook enigzins schoon en fris en fruitig de deur uit te krijgen.

Ibbel en Skoempie nog niets? verdorie........

@Marianne ik vind het wel tof dat je onze laatste dames zo blijft aanmoedigen vanaf de tribune......

box, Fenna moet er nog ff aan wennen dat ze daarin wat meer ruimte heeft dan in de wagen of in d'r wieg. Maar voor een minuut of 10 vind ze het wel leuk om er in te liggen. Slapen doet ze nog niet, maar wil er in houden dat ze iig 2 slaapjes in de wagen of in de wieg doet en de rest mag ze in de box doen. Als ze dat wil. OP de buik neer leggen is goed voor het oefenen voor het nekje, checken ze ook de 1e keer op het cb. Er is niks mis mee om ze op de buik weg te leggen, kan erg fijn zijn wat betreft krampjes. en verder....de 1e drie maanden malen ze er niet om of er veel of weinig lawaai is als ze in de woonkamer liggen, daardoor slapen ze ook rustig door als je aan het stofzuigen bent of ander lawaai maakt. Pas na 3 maanden kunnen ze hier last van krijgen en is het beter om ze ergens te laten slapen waar het rustig is.

Met MAyte hebben we het ook zo gedaan en zoals al gezegd, iig 2 slaapjes boven in bed. Ze gaan steeds minder slapen maar ze hebben voor een lange periode nog een slaapje s'ochtends en s'middags plus dan nog de nacht. Mayte slaapt nog altijd tussen 13.00 en 15.00 (iig 2 uur per middag) en tot een jaar geleden ook nog s'ochtends tussen 9.00 en 11.00 (zo ongeveer)
Nope, hier een heel rustig nachtje gehad. Vandaag naar de VK en wil vragen of ze wil kijken (voelen) of er al wat gaande is en zoja of ze wil strippen.. heb mijn zinnen op morgen gezet namelijk.
Hoe laat moet je? Kan ik even voor je duimen en goede vibes je kant op sturen.
Skoempie en Ibbel, ik hoop zó voor jullie dat jullie snel jullie kleintjes in jullie armen hebben!!!

De andere dames, GEFELICITEERD!!!!

Zoontje ligt wel in de box maar probeer hem zoveel mogelijk in z'n wiegje te laten slapen. Bij zoon deed ik dat niet (ging veel de hort op en dan sliep hij in de wagen) maar ik merkte echt aan hem dat hij er last van had.

Zoontje heeft vandaag een regeldagje... Heb nu alleen even geen zin in gelurk aan m'n borst iedere 1,5 uur dus hij ligt nu in een doek met speen in de box. (eh ja, hij is dus nu in slaap gevallen... zo maar naar boven brengen dan!)

Wij mochten in de kraamweek het bed al laag zetten. Zoon was door de kv op bed gezet, hij doet lomp en hij viel er vanaf. Kv voelde zich ontzettend schuldig terwijl wij vonden dat zoon lomp deed en zich aanstelde. (hij huilde heel hard omdat hij was geschrokken maar had verder niks. Is nogal een dramaking en zeker toen papa kwam kijken deed hij er nog een flinke schep bovenop ;p)

Dus toen zei de kv in overleg met de vk dat het bed laag mocht. Vond het ook wel lekker hoor, ik moest iedere keer over de hechtingen draaien om uit bed te komen en dat was nogal pijnlijk..

Vannacht gedroomd dat we weer sex hadden, zonder condoom... hahaha ik geloof dat ik weer zin heb ;) Maar ja het is nog niet helemaal dicht dus we moeten over een paar weken maar gaan stuntelen!

Hoe doen de bv-moeders dat eigenlijk? Gaan jullie aan die cerazet (?)pil of alleen condooms?

De gyn had nl gezegd bij zoon dat het het beste was om helemaal geen hormonen te gebruiken en de vk bij zoontje zei weer dat die cerazet helemaal geen kwaad kon bij bv.

Ohja ik voed voor de rest ook op verzoek hoor, alleen moet er wel minstens 2 uur tussen zitten.

Over 2 weken hebben we het kraamfeest! Ik heb er echt heel veel zin in! Een vriendin van me is ook net bevallen en die heeft dus 3 keer per dag visite.. Moet er echt niet aan denken!

Frans hoe gaat het met je?! Slaapt Bojan al wat beter?

Ga zoon weer aandacht geven en vanmiddag weer eens bijlezen!
Hier ook nog tribune volk voor Skoempie en Ibbel Zet 'm op meiden, het gaat echt echt echt binnenkort ook bij jullie gebeuren.

(even een keer andere poppetjes, misschien helpt het)

Zijn er nog meer mensen? Want de tribune is een beetje leeg. Dat kan niet hoor, kom erbij, kom erbij. Marianne: ik heb een heerlijke zomerse vruchtensalade omdat het lente wordt. Wil je ook wat? Nog meer mensen interesse?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hier ook goede vibes naar Skoempie , hoop dat je gestript kan worden!! Ibbel hoe is het met jou? Jullie zijn vast al aan het meekletsen met maart he? Lijkt me wat leuker dan hier alle verhalen over niet dorslapende maar wel heul schattige baby's terwijl je eigen baby nog in je buik zit. Nou 1 troost, maartbaby's zijn ook heel erg leuk. Mijn dochter is van 18 maart

Ik voed Bojan eigenlijk helemaal op verzoek. Heel soms op mijn verzoek , maar meestal niet. Ik maak hem niet wakker eigenlijk voor eten. In het begin moesten we hem van de kraamzorg wel wakker maken, maar hij eet zoveel beter als hij zelf wakker wordt met honger. Hij heeft dan wel meteen ENORME honger en schreeuwt moord en brand . Het wisselt heel erg hoe lang hij drinkt en ook wel hoeveel hij drinkt volgens mij. Soms 10 minuten heel krachtig en soms een half uur en dan lekker op zijn gemak. Tja, ik doe er soms ook langer over dan andere keren. Als ik het gevoel heb dat hij weinig gedronken heeft, mag hij als hij piept binnen het uur weer aan mijn borst. Anders eigenlijk niet, dan hou ik er minimaal 2 uur tussen. Mijn tepels doen nog behoorlijk zeer en dan heb ik er niet zoveel zin in om hem voor iedere snack aan de borst te slingeren. Hij drinkt nu zo om de 3/4 uur we zitten op 6/7 voedingen per dag.

Vannacht ging harstikke goed, om 2100 flesje, om 2200 uur gebadderd en wel in bed en geslapen tot 200 uur! Daarna gedronken tot half 3 (meeeen en daarna moest ik kolv en, want ik werd om 200 uur wakker met een enorm ploffende lektiet, hele bed was nat, gatver. En er bleef maar een harde plek inzitten. Ik ben best bang voor borstontsteking, dus de harde plek er maar even uitgekolfd) en weer geslapen tot half 7. Toen moesten we toch opstaan, dus dat kwam mooi uit.

Ik geef trouwens 1 borst per keer. Daar heeft hij genoeg aan en hij drinkt mijn borsten nooit leeg. Ik voed nu trouwens met een tepelhoedje, dat is voor mij wel fijner. Maar wel wat meer gehannes, helaas (hoedje wordt glad en blijft soms moeilijk op zijn plek zitten).

Bojan ligt wel in de box, maar hij slaapt er niet echt in. Korte slaapjes,maar sochtends slaapt hij sowieos een keer lang in zijn eigen bedje of in de wagen en 's middags ook. Tenzij we weg gaan, maar hij is wel erg flexibel. Slaapt in de maxicosi en dan kun je hem zonder dat hij wakker wordt, overhevelen naar de wandelwagen bak. Dat kon bij Milena nooit Hij is sowieso wel een heel zoet baby'tje.

Arme Guus heeft ook spruw dus. Wij ook. Eerst heb ik 2 kuren Nystantine (of zoiets) gehad en nu Daktarin. Wat een gore plakzooi zeg. Arme Bojan kan het echt haast neit wegkrijgen. Zit hij te kolhalzen en hij moet er ook van spugen. Vanochtend nog mijn hele bed ondergespuugd. Armerd. En hij moet ook huilen als hij het krijgt . Ik vind het echt zo zielig, maar het helpt hem wel gelukkig. Wat heeft Guus? En is hij er al vanaf?

Wel heel leuk om te lezen hoe het hier met iedereen gaat en met de baby's!!

Marianne, ik vind het ook super van je dat je hier op de tribune blijft!!! Heel lief! Ik lees wel eens mee met januari en het gaat goed met Melle he? leuk om te lezen dat het zo'n lekker ventje is en dat je zo verliefd op hem bent!

Skoempie, Milena is ook een vissen, ik ben een kreeft en Bojan is een waterman. . Haha maar ik heb er verder niks mee. Alleen staan vissen en kreeften bekend als hele emotionele en gevoelige mensen Tis gezellig hier thuis dus
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey Bokito! Ik ben een beetje traag, dus had je bericht nog niet gezien! Ha jij voedt hetzelfde als ik dus, er moet minimaal 2 uur tussenzitten. Hier nog geen regeldagjes eigenlijk, maar dat komt natuurlijik door mijn overproductie. Regelen is niet nodig.

Wij gaan aan de condooms trouwens en daarna wil ik een spiraaltje (oh gruwel, maar het kan toch niet erger zijn dan bevallen?). Kraaverzorgster zei dat de Cezarette wel kon, maar huisarts en vk waren er nniet erg enthousiast over. Condooms dus maar. Volgens mij ben ik trouwens al weer ngesteld. Was 3 dagen gestopt met vloeien, nu ineens weer helderrood bloed en (en dat was de beste aanwijzing) ik was 1 dag voordat ik weer ging bloed strontchagerijnig . Lucky me!

Bojan slaapt weer helemaal goed! Maar ik stop hem dan ook voor de lange slaapjes lekker in de puckababy. Ziet er wel een tikje zielig uit, soort rupsje met een groot hoofd . Maar het helpt hem goed! Hoe is het bij jullie?

Chica, wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend? Ik lust wel wat van die lekkere vruchtensalade! Ik zet er lekkere smoothies bij!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
11.45 bij VK zijn, dus ga nu even klaarmaken daarvoor. En ik ben idd ook bij maart aan't meelezen, maar dat doe ik al een tijdje. Vind het daarom niet minder leuk om jullie verhalen te lezen hoor... kan ik alleen maar van leren en dromen hoe het straks bij ons zal zijn...

Tribunedames... bedankt!.
Skoempie, succes vandaag!

Hier even een vraagje aan de moeders? Zijn jullie 's avonds al op pad gegaan met de kleintjes? Ging gisteren eten bij mijn ouders en Veerle kreeg daar rond 18.00 uur de fles. Even kroelen en om 19.00 uur de kinderwagen in om wat te slapen. Maar dat deed ze dus niet. Misschien was het te druk (ze stond eerst in de woonkamer bij ons)? Overdag slaapt ze er wel in, maar dan ga ik meestal ergens wandelend heen en dan valt ze vanzelf in slaap. Maar nu hebben we haar in de reiswieg gelegd echt als zijnde een bedje. Huilen...

Nou huilt ze sowieso vaak 's avonds tussen die 2 voedingen, maar was benieuwd of jullie dit al gedaan hadden en zo ja, waar leggen jullie de baby's dan te slapen?
Goedemorgen allemaal,

Skoempie: weet niet of je het nog leest maar veel succes vandaag bij de VK. Hoop dat het lukt met strippen.

Ibbeltje: jij ook heel veel succes met de laatste loodjes, kan nu toch niet meer lang duren voor jullie!

Tribune: heb nog lekkere cake voor jullie.

BV: ik geef ook op verzoek en dat is ongeveer om de 3-4 uur, nu is ze vannacht veel wakker geweest en dan slaapt ze overdag wat langer. Ibbel: hoe kom je aan die info over die wittige vlokjes, volgens mij heeft engeltje die in haar poepluiers. Ik laat haar ongeveer 10 minuten per kant drinken en als ze gaat tutten haal ik haar eraf. Moet wel zeggen dat de productie bij mij nog steeds toeneemt. Engeltje is nu drie weken en ik begin nu te lekken als ze langer dan 4 uur slaapt, m'n bh maat is ook weer een cup opgeschoven als ze helemaal vol zitten. Wie heeft er trouwens nog tips voor welke tietpads te gebruiken? Heb nu uitwasbare maar zie je door je shirt heen.

Mientje: hoop dat Guus snel van de spruw af is en jij ook natuurlijk.

Boxslapen: had al voor de bevalling de box opgezet. Ik hou haar 's middags in de box (de late middag) en doe haar dan rond 18.30-19.30 uur in haar bedje om te slapen. Ze slaapt gewoon in de box en vind het ook wel gezellig als ze wakker is.

Slaapzak: gebruikt iemand van jullie al een slaapzak? En als je ze een slaapzak aandoet voor de nacht dekken jullie ze dan nog met iets toe, lakentje of zo?

Wij gaan straks weer even met condooms aan de slag (nu nog even niet). Wil nog een tijdje bv geven en zie iets met hormonen niet zitten. Daarna denk ik weer de pil, of man moet eindelijk eens over zijn angst heen komen en zich laten steriliseren of misschien moet ik het zelf maar laten doen.

Frans: dat is snel dat je nu al weer ongesteld bent. Bij mij is het vloeien ook wel eens een dagje weg maar dan weer terug, wel roodhelder bloed. Heb trouwens wel echt zo'n ongesteldheidgevoel in m'n buik. Misschien ben ik ook wel ongesteld zonder dat ik 't weet.

Engel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven