Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Joepie Meike gefeliciteerd!! Leuke naam en wat een zware bevalling! Poeh.

Jannes, jij ook gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar je verhaal.

Jee nu Skoempie en Ibbel nog. Als die nu morgen bevallen, zijn we mooi in februari klaar

B12 wat enorm balen van je wond zeg. Jeutje dat het nog maanden kan duren.... daar zit je niet op te wachten zeg.

Loewyzz, wat heerlijk dat je man 2 weken thuis was. En lekker dat Yenthe zo meedraait. Voor Merijn is het ook zo wennen dat ie de aandacht ineens moet delen. Komt vast goed!

Hier komt visite er om 2030 er ook nog wel in, tenzij we geen zin hebben. Mijn ouders hebben er ook een handje van om onverwachts op de stoep te staan. Mijn hele familie eigenlijk. Niet altijd handig.

Barre, toen Bojan steeds losliet met drinken, bleken we spruw te hebben. Heb je al in haar mondje gekeken?

Mara, sluit me ook helemaal aan bij Ringel hoor. Het is goed zolang jij het vol kan houden, daarna niet meer. Maar ik snap helemaal dat je er vreselijk van baalt en heel verdrietig van wordt

Lein, is er al meer nieuws over je dochter?

Vanochtend is Bojan geslaagd voor de oortest, jeujj. Zijn oren doen het in ieder geval .

ow voedselalarm. ff kolven
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Jannes & Meike > gefeliciteerd met jullie mannen!!!! Leuk, dat de mannen ineens met zoveel komen!

Ibbel & Skoempie, nou meiden, jullie zijn de hekkensluiters. Spannend hoor, hoop voor jullie allebei dat de kindjes snel komen. Tenzij jullie nog zo genieten van de zwangerschap natuurlijk dat jullie graag nog even doorlopen....?

Loewyz, wennen joh, als je man weer gaat werken! Samen thuis is zo lekker en nu gaat het weer echt beginnen. En bij jullie is het natuurlijk de 2e, dus de dagen zullen behoorlijk druk zijn. Geniet nog maar een van het weekend samen!

Barrel & Lein, jullie schreven allebei over onrustige baby's. Bij Veerle begon dat toen ze ongeveer 1,5 á 2 weken oud was. Ineens veel meer huilen, jengelen, ik werd er zó onzeker van! Veel minder slapen, niet in de wieg willen, etc. Nu is ze 4 weken en het is sinds een paar dagen gestopt, zomaar ineens!!! (Op een huil/jengel uurtje na tussen 21 en 22). Mijn schoonzus is 12 feb bevallen en haar dochtertje heeft het ook sinds een dag of 3 en volgens mij zijn jullie kindjes ook rond de 2 weken??? Volgens mij herken ik een patroon! Kinderen rond de 1,5 á 2 weken worden gewoon ineens een beetje stout.... Misschien slaat het nergens op maar het valt me wel echt op dat het allemaal rond de 2 weken is.

Mara, weet je al of je doorgaat met de bv? Ik heb echt bewondering voor moeders die bv geven. Zeker als het niet soepel gaat, het vraagt zóveel van je! Ben er zelf ook mee begonnen, maar het kwam niet op gang na ks en daarom over gegaan op fles. Ik vond het jammer, maar ben er niet verdrietig om geweest. Maar kan me goed voorstellen dat, zeker als je echt graag bv wil geven, het zo teleurstellend is als het niet blijkt te werken! Maar ik vind echt, het krijgen van een kindje en het verzorgen is de eerste weken al zo zwaar... Als dan ook de bv niet wil lukken en je hebt daar zoveel stress van, dat je je absoluut niet schuldig moet voelen om te stoppen! Kan me echt voorstellen dat het slopend is.... Probeer te kiezen voor hetgeen je echt wil, maar laat je absoluut niet leiden door opvattingen als "als ik stop is dat falen", "ik moet dit volhouden, want zoveel vrouwen geven bv", etc.... En probeer als je heel graag bv wil geven nog even door te gaan, maar laat het absoluut niet ten koste van jezelf gaan hoor!! Sterkte!

Ringel, grappig, hier zo'n beetje hetzelfde ritme. Eerst doorslapen van 20.00 uur tot 2.30 uur. Gisteren kwam ze uit zichzelf om 00.00 uur, toen om 4.00 en toen om 8.15. Ik had gedacht dat ze, omdat ze de nacht eerder 6,5 uur achter elkaar had geslapen, misschien wel de nacht door zou slapen als ze voor het laatst om 00.00 uur kwam. Maar toch werkt het wekkertje van die kleintjes dus toch anders!
Meike en Jannes, gefeliciteerd! Ik hoop dat het goed met jullie gaat.

Mara, als je kolft is je opbrengst veel minder dan wanneer je meisje zelf bij je drinkt. En hoe meer je aan bijvoeding geeft hoe moeilijker je eigen melk gaat stromen. Zorgen maken is ook niet goed voor de aanmaak. Heb je al een lactatiekundige geraadpleegd. En valt ze te veel af, of is het nog binnen de marge. Echt niet zomaar opgeven hoor, met een beetje hulp kun je zo ver komen. En inderdaad die syncorticon zorgt voor een toeschietreflex zodat ze beter kan drinken.

Ik wil niet overkomen als een strijder van de borstvoedingsmaffia, maar het valt me wel op dat er zoveel kinderen flesvoeding krijgen. Ik geloof heus dat iedereen een weloverwogen besluit neemt, maar ik wil ook graag iedereen die even in een dipje zit vertellen dat het heus beter wordt. Je bent net bevallen, moe, je wil je lichaam terug, en de hormonen terug op hun plek, en borstvoeding vraagt nu eenmaal meer van je lijf en leden dan flesvoeding, maar als je wat verder in de herstelfase zit is het zo fijn en praktisch om zelf te voeden. Goed, dat wilde ik gewoon even zeggen, wil echt niemand voor het hoofd stoten... en het is zéker niet bedoeld als trap na voor degenen die zich stiekem toch schuldig voelen vanwege de flesvoeding.

Skoempie, hoe gaat het met jou nu? Ik merk dat ik het hele bevalgedoe heb losgelaten en dat het me eigenlijk niet meer uitmaakt hoe lang het nog duurt.
Hai Ibbel, hier alles nog rustig... is zo raar, vandaag was ik uitgerekend, heb zoveel maanden naar deze dag toegeleefd en nu is ie bijna voorbij zonder dat er iets gebeurt is...

Heb me er ook maar bij neergelegd dat het een maartkindje wordt, 01-03-09, 03-03-09 en 09-03-09 vind ik wel leuke data. Maar hoop toch dat ie er volgende week is hoor, ookal ben ik er wel minder mee bezig dan ik afgelopen weken was. Heb het weekend weer lekker vol gepland, zodat ik er niet zoveel aan hoef te denken. En wil maandag wel aan VK vragen of ze kan voelen of er al iets gaande is en evt wil strippen...

Denk wel dat jij eerder gaat bevallen hoor... al is het alleen maar omdat ik ooit geroepen had dat ik als laatste wou en dit simpelweg mijn 'straf' is daarvoor....

Jannes, vond het al verdacht dat ik je nog niet hier had gezien, gefeliciteerd meid!!

En Meike, wat heb jij ons in spanning laten zitten, je hebt nog wel lang doorgelopen zeg...

Aan alle overige dames, weer succes vannacht met de kleintjes qua voeding e.d. Ik hoop dat jullie weer een paar uurtjes extra kunnen slapen.
@Jannes en Meike van harte gefeliciteerd met jullie mannetjes.......

Wat Ibbel zegt is wel waar, later, als alles wat meer loopt dan is het zooo practisch om borstvoeding te geven, geen gehannes met poeders flessen en de juiste temp, maar direct uit la tiete en op de juiste temperatuur.....ready to go. Maar qua werken vergt het wel weer veel organisatie vermogen om je kindje datgene te geven wat het nodig heeft. Ik heb dan ook zwaar respect voor de dames die fulltime hebben gekolfd (of kolven) want dat ik best pittig en je bent ongelooflijk veel tijd kwijt met de voedingen.

Heb trouwens een vragje over het kolven. Ik ben nog niet begonnen, omdat ik iig 6 weken live wil voeden en altijd heb begrepen dat je na die periode beter kan beginnen met kolven. Maar ik heb ook gelezen dat een aantal vanjullie kolven om de overproductie tegen te gaan (of te compenseren) maar zat me al een tijdje af te vragen of je dan juist die over productie niet stimuleert? Zit hier af en toe ook met een borst die niet wordt gedronken, voelt ff niet zo fijn, maar dat zakt na een poosje ook weer af. Is het niet beter om de natuur zijn gang te laten gaan en zo vraag en aanbod goed op elkaar af te stemmen?

Grmpf, vandaag met Mayte naar huisarts, want ze heeft een ontstoken vingertje (van het peuteren) en een erg akelig uitziend neusgaatje (ok vanhet peuteren) op de psz wilden ze graag weten of het geen krentenbaard was. Mijn pols is zwaar naar de kloten en ik dus ook naar huisarts gegaan, beide met afpsraak!!!! kom ik bij de praktijk, Mayte wordt ff gezien door een assitente...die haalt er onze huisarts bij.....die kijkt ook ff, en wil weg lopen. Dus ik vraga, ja en mijn pols dan? daar kwam ik ook voor. dokter:" ja maar ik heb nu geen spreekuur, dus je kunt geen afspraak hebben" o zeker dat ik wel een afsprak heb. Dus ze knijpt in m'n pols en stuurt me met een recept voor een ontstekingsremmer/pijnstiller naar de apotheek.......nu helpt dat wel voor even. Maar ik vind dit geen doen en zit er zwaar over na te denken om een andere huisarts te nemen. Is namelijk niet het eerste geintje wat ze flikt. pffffft dokters......
Konela: volgens mij heb je gelijk met dat schema over die onrustige baby's engeltje is morgen drie weken en sinds een aantal dagen ook niet te genieten. Wil niet in bed, valt alleen in slaap op schoot en als je haar dan terug legt gaat ze krijsen. 's nachts wil ze alleen op je borst slapen.

Jannes en Meike: gefeliciteerd met jullie zonen!

Skoempie en Ibbeltje: zet 'm op meiden nog even en dan zijn we qua baby's helemaal compleet!

Mara: kijk inderdaad hoe je er zelf onder bent, als dit gewoon te zwaar voor je wordt heb je er alles aan gedaan om het te laten lukken en hoef je absoluut geen schuldgevoel te hebben!

Hier ook gestart met kolven. Heb na de ochtendvoeding om 08.00 uur gekolved en 40cc is gelukt. Wil proberen om nu iedere dag wat te kolven en haar ook eens met een flesje te voeden. Niet om een bv over te slaan maar om haar met een flesje te wennen.

Ligt nu weer te krijsen dus tot morgen
Ringel: lekker dan zo'n huisarts, kan me voorstellen dat je daar geen vertrouwen meer in hebt! Zou inderdaad een andere zoeken.
Hoi!

Ringel, als je meteen voor of na een voeding kolft, dan stimuleer je niet extra. Althans dat is mij verteld. En mijn borsten zaten echt te vol. Bojan kon niet aanhappen omdat het van die kogelronde ballen waren, de melk kwam veel te snel, zodat hij zich verslikte en ik was er zelf ook heel beroerd van, had ook echt koorts enzo. Ik kolf nu mijn borsten niet meer leeg, heb het idee dat Bojan ze veel beter leeg drinkt nu. Is dus toch op elkaar afgestemd inmiddels. Ik kolf wel een flesje die mijn man dan geeft. Ik wil heel graag dat Bojan aan de fles went en dus krijgt hij 1 keer per dag een flesje. Morgenavond gaan we voor het eerst een avond samen weg en komt mijn schoonzusje oppassen. Waarschijnlijk gaat zij dan het flesje geven. Hmmm, daar moet ik nog wel even aan wennen

Vanavond dronk hij 150ml uit het flesje trouwens, kleine vreetzak

Vandaag wezen wegen en meneer is nu 4100 gram. Is al 500 gram aangekomen. Haha en ik me maar afvragen waar die 8 onderkinnen vandaan kwamen. We hebben ook nog steeds spruw, ander medicijn gekregen nu. Mijn tepels doen heel erg zeer, zit echt huilend te voeden soms (vandaar ook 1 keer de fles). Vanmiddag voor het eerst met een tepelhoedje gevoed, dat was wel iets minder pijnlijk gelukkig.

Ibbel en Skoempie, ik hoop dat het voor jullie snel begint. Het lijkt me eigenlijk niet zo leuk voor jullie dat iedereen al bevallen is. Maart is wel een hele mooie maand voor een kind hoor: mijn dochter is van maart

Konela, ik zag ook je topic. Fijn dat het nu weer zoveel beter gaat!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ringel, leuke huisarts heb je.
JAAAA! Jannes, gefeliciteerd met je zoon! Hoe reageerde de grote broer? Hoop dat je bevalling goed is gegaan. Had je de man weer of 1 van de dames dit keer?

De mannen gaan in ieder geval gelijk spelen, misschien zelfs wel winnen als Skoemp ook een man werpt!!

Konela, goh, dat zou zomaar eens kunnen, dat de baby's rond twee weken onrustig worden. Heb jij ook niet eens zoiets gezegd, Ringel?

Ibbel, je hebt helemaal gelijk voor wat betreft bv.

Frans, we hebben maandag een afspraak met de orthopeed voor dochter, dan horen we meer.
Jannes GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!

jeempig het is idd wel heel snel gegaan met de knullen. Ach hebben de dames goed de keuze

Zou het zeker even met de huisarts bespreken en bij geen gehoor een ander zoeken. Is toch veel te belangrijk, er moet een vertrouwensband zijn nietwaar?!

Heb idd in haar mondje gekeken, maar dan moeten er toch witte spikkels op haar tong zitten en dat is niet zo.

Ben maar even strenger geworden met de rust en regelmaat en het blijkt vooralsnog te helpen. Ze slaapt de hele avond al (nu de nacht nog hihi).

Vond het kolven al makkelijk, maar nu met a la tiete is helemaal makkelijk! Probeer ook zeker weer 6 mnd zo te voeden, ben positief!

heb trouwens wel een heel erg enthousiaste tsr! Echt te pas en te onpas komt de melk of wil te voorschijn komen.

Kan ook echt niet zonder pads, vorige keer ook al niet. hebben jullie dat ook???
Hier een hele hele knappe dochter. Vannacht heeft ze van 01.00 tot 08.00 uur geslapen. Ze is wel vanaf 20.30 uur tot 22.30 uur wakker geweest gisterenavond. Schrok vanochtend echt met een schok wakker van waar is 't kind en is alles goed met der. Gelukkig lag ze nog lekker te slapen. Heb haar gisterenavond toen ze niet wilde slapen wel "toegesproken" dat d'r moeder en vader ook wel eens wilde slapen.

Frans: een hele fijne avond vandaag! Geniet er lekker van. Heb zelf volgende week een uitje met vriendinnen verheug me er nu al op. Hoe is het met kolven dan? Is dit net zo pijnlijk als voeden? Hoop dat de andere medicijnen aanslaan.

Ringel: heb het ook opgezocht wanneer je het beste kunt kolven en kreeg als antwoord direct na de ochtendvoeding, zit er best nog wel veel in of 1,5 uur na het voeden. Ik kolf nu al een paar dagen na de ochtendvoeding en dit gaat hartstikke goed. Ik kolf nu 1 x per dag zat vanochtend op 60 cc en geef nu om de 2 dagen 1 flesje met ongeveer 100 cc. (Heb ik pas 1 dag gedaan hoor) Probeer straks 2 x te gaan kolven of er 100 cc uit te krijgen voor een voeding.

Skoempie: het kan vandaag nog hoor! En anders maart is toch ook prima, ben zelf ook een maartmoeder!

Fijn weekend allemaal!
Jannes en meike gefeliciteerd met jullie mannetjes!!

Dat kinderen pas bij de 2-3 week gaan huilen en jengelen komt dat ze eerst goed moeten uitrusten en bijkomen van de bevalling. Als ze dan eenmaal de energie hebben dan willen ze zich laten horen.

Vanacht zelf een bagger nacht gehad. Gister had Tessa heer eerste prikjes gehad. Maar eventjes gehuild. Woog nu 3200 gr en is 52 cm. Dus deze week weer 200 gr aangekomen.

Maar vanacht na de voeding van 3.00 uur.Heeft het monstertje ons wakker gehouden tot 5.30.Dronk maar 20 ml. Heel veel last van lucht.

En ze is ook verkouden en een beetje kort ademig. Dus half recht op in bed gaan zitten met er. Sliep binnen 1 min. Tot 7.00. begon weer te huilen van de honger. Weer niet echt willen eten . Lekker tussen ons ingelegd in slaapzakje. en sliep weer verder. Tot 9. uur toen moest lief opstaan voor het werk. Om 10.00 uur dronk ze weer helemaal de fles leeg
geniet nooit met mate
Hmmm misschien toch ook mijn kolf uit het vet halen en even uitkoken en nieuwe dingetjes en dangetjes erop zetten (witte fiepjes en zo)

Ik ook trots op dochter....heeft van 00.30 tot 5.30 geslapen. Hoeraaa. Waren met z'n 4tjes om 7.30 beneden maar Mayte vond het nodig om de hele ochtend alte gaan stieren. Niet willen eten, niet drinken, niet aankleden. Ja ze wil het allemaal wel, maar wanneer het har utkomt en dat is op momenten dt het ons niet uitkomt. Hoe bloed onder de nagels van daan hal gedrag. Fenna is een schatje en zoekt ook al echt contact en ze kan lachen! Zo geweldig om te zien......

We hebben de box vandaag even proviorisch inelkaar geflanst, ding was helemaal uit z'n verband geraakt op de een of andere manier, nu met superlijm en ductape vast n hij is iig Mayte proof (die heeft er flink aan staan rammelen en doen) dus met fenna moet het ook wel lukken.

Het inloop spreekuur hebben ze hier bij het cb echt op een onmogelijk tijdstip. van 15.30 tot 16.00 (hmmmmm is toch echt een half uur)

Zo Lief is boodschappen doen, Mayte mee en Fenna ligt te tukken in de wagen en moeders kan eindelijk gaan douchen (ik stink zo naar zweet, hebben jullie dat ook?) en o ja bij mij komt de melk er ook te pas en on te pas uit, lang leve de tietenpads.
Jannes en Meike Gefeliciteerd!

Mara even om je een hart onder de riem te steken: het wordt beter en vooral méér! Ik weet helemaal hoe je je voelt! Je verhaal is zo herkenbaar. Ik kolf nu na elke voeding en heb nu gewoon genoeg, het moest bij mij ook echt op gang komen en oh wat voelde ik me klote de 1e week vooral. Voed je nu ook met een spuitje? Dat vond ik het ergste.

Dochter wil ook niet goed aan de borst zoals je misschien hebt gelezen, heel soms, en dat is frustrerend maar ben blij dat ze op deze manier toch mijn borstvoeding binnenkrijgt. Heb nu eindelijk routine in het kolven.

Voor de zekerheid staan er wel kant en klaar pakjes Nutrilon in de koelkast en dat geeft me ook wel een veilig gevoel.

Frans bedankt voor al je tips en geniet vooral vanavond! Wat ga je doen??

Ibbel wat balen dat je nog geen ontsluiting had hoop dat het snel gaat beginnen voor je.

Ik ben zo moe! We hebben helemaal niks gepland voor dit weekend, heerlijk vooruitzicht. Dochter vanochtend weer gekrijsd door krampen, echt zo zielig. Na een paar lange uithalen en een hele vieze luier inclusief een paar harde scheten was het gelukkig over. Ik was zo moe dat ik al begon mee te huilen. Nu ligt ze weer lekker te slapen.
Even een snelle meld, want ik ben voorlopig nog erg druk. We zijn met de belastingzooi bezig, men, wat een shit zeg, al die papieren over de aankoop van je eigen huis enzo. pfff.

En er moeten nog taarten gemaakt worden voor morgen. Er staat al een kwarktaart op te stijven in de koelkast en zometeen ga ik met de monchoutaart aan de gang.

Tot later,
Gister was de buurvrouw op de koffie. Blijkt dat de hele straat steekproefsgewijs uit geloogd is om alle papieren van 2006 nog een keer op te sturen. Omdat dit dit nieuwbouw huizen zijn willen ze weten wat ze met de overwaarde gedaan is. Helaas ( gelukkig ) hadden wij ons andere huis toen nog niet verkocht.

Maar binnenkort er toch mee beginnen met de belastingen. Kijken of we nog veel kinderkorting krijgen.
geniet nooit met mate
Meld met baby in buik,

wel hele onrustige ochtend gehad, toch met vriend de stad ingegaan voor nog een paar dingetjes, Ringel had gezegd dat lopen goed zou zijn... dus ben benieuwd.

Later meer, nu eerst even uitpuffen...ben bekkie-af...
Wow Engel, van 1.00 uur tot 8.00 uur!!! Dat is echt super zeg...

Hier sliep de kleine meid gisteren door de late fles heen. Besloten haar wakker te maken, om te kijken of dat werkt. Zo zielig om dat hummeltje uit de slaap te halen... Maar goed, wakker gemaakt, fles gegeven en die ging er natuurlijk maar half in. Dus kwam madam gewoon weer om 2.30 en 6.30 uur. Dus aan wakker maken doe ik niet meer hoor, heeft echt geen zin!

Verder voelen vriend en ik ons allebei belabberd vandaag. Keelpijn, verkouden, zo'n grieperig gevoel. Zou het liefst in bed kruipen, maar helaas, moet nog boodschappen doen want we krijgen eters vanavond. En vriend is nu voetballen, dus die kan ook niet, grrrrrr.
Bah Konela kan je die eters dan niet afzeggen Wij hebben echt bewust een weekend niks omdat we ons ook zo belabberd voelen. Lekker hoor!

Skoempie, vermoeiend he winkelen op het einde haha! Maar lopen schijnt idd goed te zijn. Hopelijk begint het voor jou ook snel nu.

Sterkte ibbel met de belastingzooi.

Dochter ligt voor het eerst te slapen in de box! Schattig! Heb haar op haar buikje gelegd. Hou het goed in de gaten.
Oefenen jullie dat al veel, op het buikje? Wij af en toe wel 5 minuutjes, of als ze even op de borst ligt of zo, maar niet echt met wegleggen. Is dat ergens goed voor, slapen op de buik?
Wie op hyves het namentopic heeft gelezen weet wat wij krijgen en weet dus ook wat de eindstand is tussen de jongens en meisjes...:)

Verder hier hele dag al zere buiken bij het staan en lopen en zitten. Op het moment dat ik ga liggen is het over, blijf het raar vinden. Verder verlies ik nu grotere harde stukjes slijm, zonder bloed... kan dit de slijmprop zijn?? Of is die altijd met bloed?

Weet dat dit nog niks zegt over de bevalling, maar toch...

Ibbel, wanneer je maandag je formulier download, is het voor een groot gedeelte al ingevuld en hoef je alleen maar te controleren en/of te verbeteren... Als je in 2008 een huis hebt gekocht is het wel lastiger dan normaliter idd. Succes

Verder baal ik dat het wielrennen weer is begonnen, heb zo'n vriend die daar de hele dag naar kan kijken en ligt nu dus op mijn kraambed in de woonkamer, prinsheerlijk met een zak paaseitjes wielrennen te kijken...mopper, mopper....
Skoempie, spannend joh, ben benieuwd of het gaat beginnen! Hoop het voor je...

Hier baby-alarm. Om 17.45 op bed gelegd, huilen, huilen, huilen. 18.30 uur naar beneden gehaald, half uurtje gekroeld tot ze bijna in slaap viel. Toen weer naar boven in het bedje en nu.............. alarm. Ze hoeft pas over een uur weer te eten, dus honger zal het niet zijn. Soms zijn het monstertjes, net nu mama zich ziek voelt. En papa....... die is lekker naar de voetbal. Alweer ja, vamiddag zelf voetballen en nu kijken naar de voetbal. Wat een leven hebben die mannen toch he. Las dat het bij Skoempie precies hetzelfde is, hij in het kraambed wielrennen kijken, hahaha.
Skoempie, wij hebben dus net in oktober een huis gekocht en sinds november 2007 een kind, dat schijnt het allemaal iets ingewikkelder te maken.

Dat je een zere buik hebt kan ik me wel voorstellen, maar ja, het zegt niks over je eventuele bevaldatum. En slijm verlies ik ook al dagen, maar ook dat past bij de termijn. Zolang er geen bloed bij zit zegt het allemaal weinig. Maar ja, er zijn ook hordes vrouwen die de slijmprop pas verliezen tijdens de bevalling.

Bij Seppe ging ik vier dagen over tijd. Dus toen verloor ik zeg maar morgen de slijmprop met bloed, begon het die dag echt te rommelen en zette het door van zondag op maandagnacht. Ik was toen ook op een donderdag uitgerekend.

Een februaribaby zit er voor mij niet meer in. Raar hoor, maandenlang was februari dé maand in mijn hoofd en nu wordt het gewoon een maartbaby.

En Skoempie dat jij als laatste gaat is nog lang niet gezegd, want ik riep twee volle manen geleden nog dat ik de volle maan in maart wel wilde halen, dan kom ik op 11 maart uit, wat ook nog best zou kunnen want dan ben ik nog niet eens twee weken over tijd.
Ik ben eventjes weggeweest, mijn internet lag eruit na de aanschaf van een draadloosmodem. Maar nu ben ik er weer en kan ik straks ook vanuit bed, vanaf de bank, achter de tafel en zelfs op de wc internetten

Iedereen bedankt voor de lieve opbeurende woorden.

Ibbel ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik voel het echt niet als een trap na, het is namelijk hoe ik zelf ook denk. De borstvoeding is inmiddels wel redelijk op gang aan het komen. Ik heb vandaag rond de 400 ml gekolfd en heb meisje in de ochtend ook de borst aangeboden. (Waar ze ook van drinkt). Omdat op het moment dat mijn kraamhulp wegging het er naar uitzag dat het niet echt op gang ging komen had ik op dat moment ook weinig inzicht in de zin of onzin van het doorgaan met kolven of niet. Ik heb gister dus ook even de lactatiedeskundige van de kraamzorg gebeld en die zei mij vooral door te gaan en gaf ook wat tips. Ik voel mij nu dus een stuk beter over de borstvoeding. Ik had zelf ook het gevoel dat ik het nog niet genoeg tijd gegeven had en ik hoop dat het nu beter gaat.

quote:summerbreeze21 schreef op 28 februari 2009 @ 11:33:

Mara even om je een hart onder de riem te steken: het wordt beter en vooral méér! Ik weet helemaal hoe je je voelt! Je verhaal is zo herkenbaar. Ik kolf nu na elke voeding en heb nu gewoon genoeg, het moest bij mij ook echt op gang komen en oh wat voelde ik me klote de 1e week vooral. Voed je nu ook met een spuitje? Dat vond ik het ergste.

Dochter wil ook niet goed aan de borst zoals je misschien hebt gelezen, heel soms, en dat is frustrerend maar ben blij dat ze op deze manier toch mijn borstvoeding binnenkrijgt. Heb nu eindelijk routine in het kolven.

Voor de zekerheid staan er wel kant en klaar pakjes Nutrilon in de koelkast en dat geeft me ook wel een veilig gevoel.

Ik dacht inderdaad al te lezen dat er nog iemand was die opstart problemen had/heeft. Het is in ieder geval fijn om te lezen dat het niet bij iedereen alleen maar van een leien dakje verloopt en dat het ondanks dat toch nog goed kan komen. Ik geef meisje de afgekolfde borstvoeding met de fles. Ik weet dat dat over het algemeen afgeraden wordt maar omdat ze op een gegeven moment zoveel afgevallen was vond de kraamhulp het onverstandig om met spuitjes/cupjes aan te rommelen. Aangezien er op dat moment echt niet meer af mocht gaan. Ze heeft in principe ook niet zo veel last van een probleem met aan de borst drinken behalve dat ze er waarschijnlijk aan het begin te weinig energie voor had. Ik merk nu dat ze op het moment dat ik haar vast heb ze naar de borst zoekt en probeert te happen... met een bijna blauwe wang als gevolg Ik heb trouwens ook kv in huis, mocht ze echt blijven huilen dan kan ik dat er nog altijd in gooien

Nu heb ik besloten morgen over te stappen op alleen borstvoeding uit de borst. Aangezien ik vandaag gezien heb dat er echt genoeg in zit voor een aantal voedingen per dag. Ik heb namelijk ook het gevoel dat de productie beter gestimuleerd wordt als zij drinkt dan dat ik het zelf kolf. De lactatiedeskundige zei mij dat ik rustig de borst kan geven en daarna nog kan kolven om het restje nog aan meisje te geven. Dat ga ik dus doen. Ik vind het wel een beetje moeilijk aangezien ik dan dus niet precies weet wat ze binnen krijgt maar zoals Ibbeltje en de lactatiedeskundige ook al zei meisje krijgt er (waarschijnlijk) meer uit dan de kolf dus dan zou er voldoende in moeten zitten.

Maar dan nu een vraagje voor de borstvoeders onder ons. Hoe lang laten jullie je kindje maximaal drinken? Mijn kraamhulp zei dat langer dan een half uur onverstandig is omdat ze dan teveel energie verliezen met het drinken. En hoe vaak bieden jullie de borst aan? Ik heb zelf de neiging om op het moment dat ze wakker is/ wordt (meestal om de drie uur) de borst aan te bieden. En soms als ze wat eerder (na bijvoorbeeld 2 uur) komt geef ik haar ook een beetje bv 40 ml ofzo dan is ze daarna weer rustig (nu nog allemaal gekolfd). Kun je dat ook zo met de borst aanpakken?

Oh en Meike en Jannes gefeliciteerd natuurlijk! Mooie datum de 17e

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven