Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ook even hier juichen misschien helpt het als ik het op 2 topics doe haha

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Joehoe, wat een geweldig nieuws voor Ibbel! Hoop dat het doorzet!

Bagheera > over het flesje. Veerle woog gisteren 3890 en zij kreeg 7 x 100 ml. Op advies van mijn schoonmoeder gaven wij de late fles al 120 ml en sinds paar dagen drinkt ze steeds vaker 6 i.p.v. 7 flesjes. Arts op cb zei dat we gewoon 6 x 120 mogen aanbieden. Zij zei "bij bv voedt je ook op verzoek, dus met de fles kan dat ook". Verder zei ze dat 6 x 120 helemaal niet teveel is, dus overvoeden kan je daar niet mee en als ze genoeg hebben dan geven ze dat zelf aan.... Dus haar advies is voeden op verzoek.

Schoonmoeder net geweest. Neusdruppeltjes gegeven (pippetje helemaal in dat kleine neusje gepropt, de arme stakker), zetpilletje in de bips en ook nog met een watje haar neusje schoongemaakt van binnen. Veerle werd vuurrood, zo woest was ze toen mijn schoonmoeder met dat watje aan het peuren was. Wel de weg weer vrij gemaakt, maar ja, dat snapt zo'n kleintje niet. Was echt aandoelijk en dan zie je ook weer dat meiden echte vinnige dingen kunnen zijn. Zó schattig.
met z'n tweeen op 2 topics en yetimannetjes, dat moet werken... Kom op Ibbel zoek je rust dat helpt echt....

Wij maken ons hier wel druk!!!

:

doet ff gezellig mee voor Ibbel!!!!!

Ik hoop zooooo dat ibbelmeisje is geboren in de afgelopen nacht!

Weet jij al iets meer Esbabe?

En skoempie.....hoest bij jou?

Hier prima nacht gehad, heb Mayte's wakker worden weten te rekken tot 6.30. Lief was om 4.45 al op, want moet "helemaal" naar Nieuwegein voor een OR overleg.......en moest daar om 9.00 zijn. Die heeft ook een fijne dag dus.....Maar is zo'n lawaai makert s'ochtends......(als een olifant de trap op en af enz enz)

Ben alleen nog even benieuwd hoe ik mezelf en beide meiden nu qua tijd en wie waar in huis ga wassen, voeden enz enz. En ga vanaf vandaag toch proberen of Fenna de "lange " slaapjes boven in d'r wieg kan doen, zodat ik beneden meer tijd en aandacht heb voor Mayte. Wat een uitzoekerij zeg met 2 hummels.
Vanmorgen om kwart over 6 kreeg ik een mail van Ibbel dat het zeker begonnen is! Als ze zit om de 10 min een wee, als ze loopt iets sneller. Het wordt in ieder geval geen stortbevalling...

Huppel maar raak meiden!!! Vandaag moet minimeisje geboren worden!!!
Ben heel benieuwd hoe Ibbels nacht is geweest!!

Hier een heerlijke nacht... om 20.45 de fles, 22.15 uur naar bed (normaal zit er nooit zolang tussen maar was i.v.m. komst schoonmoeder). Geslapen tot 3.00 uur, flesje gekregen en om 3.40 uur terug in bed. Geen kickje gegeven en geslapen tot 7.30 uur. Wat een engeltje!!!

@ Bagheera, ik dahct nog aan jouw post m.b.t. dat slapen. De 2 nachten dat Veerle niet sliep na de fles, was toen ze "klaarwakker" was naar mijn idee. Normaal, als ze wel metee inslaapt, is ze zichtbaar hartstikke moe na die fles en vallen haar ogen half dicht. Dan slaapt ze meteen zodra ze in bedje ligt. Hoe is jouw zoon na de nachtfles? Is hij slaperig, of juist klaarwakker??? Dat maakt ook veel verschil denk ik?

Hoevaak hebben jullie kindjes (degenen die flesvoeding krijgen) een poepbroek? Hier 1x per dag en ik vind dat toch wel weinig hoor... Bij jullie ook zo? En zit die poep dan ook ze lekker tussen die ieniemini-schaamlipjes (bij de dochters dan, he....)? Pffffff, sta echt 5 minuten die kleine lipjes open te houden om alle poep er uit te halen.....
Die Ibbel!!!! Nu wordt het echt spannend zeg..... Zal duimen!

@ Ringel > succes vandaag! Lijkt me een hele puzzel, zo de dag plannen met 2 van die hummels. Wordt een strak schema!!
Voor wie het nog kan volgen: Esbabe laat weten dat Ibbel laat weten dat de weeën nu behoorlijk beginnen toe te nemen. Ze komen nu om de 3 a 5 minuten.

Zet de klapstoeltjes maar klaar. Er komt een klein meiske aan!
Wat leuk, we krijgen live-verslag! Go Ibbel!
Joehoe Ibbel, GO GO GO!!

En Skoemp.. Wie wilde er als laatste?? Nee hoor, hoop dat het bij jou ook snel begint.

Ik blijf vandaag eens een dagje thuis, afgelopen dagen alleen maar overal en nergens geweest, maar dat ga ik nu merken met een hele flinke verkoudheid en me niet erg lekker voelen.. Dus lekker tijd om te kletsen hier!

Eerst ff teruglezen nu..
Go Ibbel! Mijn klapstoeltje staat klaar!

Hier een zo opgewekte engel. Vannacht mocht ik slapen van mijn kleine meisje van 22.30 tot 04.30 en daarna nog tot 07.30 uur ik ben gewoon helemaal blijf. Ze ging na de voeding van 04.30 zelf gewoon weer slapen zonder gedoe. Konela en Ringel ook lekker geslapen lees ik. Dan kunnen we er weer even tegenaan!

Konela: hoe gaat het met Veerle, je hebt gelukkig wat beter kunnen slapen.

Ringel: succes met je twee meiden vandaag! Lijkt me inderdaad een hele puzzel met twee verschillende ritmes en dan ook jezelf nog.

BV meiden: hoeveel krijgen jullie uit je borsten als je kolft? Ik krijg gewoon niet meer dan 60 cc uit een borst. Normaal drinkt ze ook een borst maar dan moet ze toch meer binnenkrijgen dan 60 cc. Als ik haar uit een flesje geef doe ik er 120 cc in en daarna is ze tevreden. Hoe is het bij jou gegaan gisteren Frans?

Kabouter:, ik las op een site dat je moet kijken naar het lichaamsgewicht van je baby en dat je per kilo tussen de 120-180 cc voeding geeft en dit deelt door het aantal flesjes tot 3 maanden 6 a 7 per dag.

Ga lekker douchen tot later
4 cm (stukken beter dan toen bij Seppe)!! Om 12 uur komt de verloskundige weer. Ze heeft mijn lievelingsverloskundige, hoera!

En dames... harder cheeren mag hoor!
Voor 10 uur, iedereen gewassen, gevoed en aangekleed!

Late rmeer ga met meisje knippen en plakken en het zandkasteel is voorbij.
Floor: Ik denk dat je Lein bedoelde in je vorige post? (sterkte met je meisje..) Het meisje hier is momenteel errug lief! Heeft denk ik een sprongetje gemaakt.

Gister op CB geweest, ze was nu 51 cm en 3700 gram. En nog steeds een kleintje dus.

Hier geven we al een hele tijd 6 flesjes, vuistregel is: aantal kg lichaamsgewicht (3,7) x 150 ml = 555 ml melk per 24uur. Gedeeld door 6 flessen: 92,5 per fles. En dat is MINImaal. Ze drinkt hier wel iets meer hoor! We geven nu 5x 115 en 1x 130 (laatste fles).

En soms word ze dus niet wakker voor haar laatste fles. Dan krijgen we haar met geen mogelijkheid wakker, best alstig wat je dan moet doen.. We doen het maar een beetje op gevoel.

Ze slaapt hier namelijk als een os. Soms wel wat lastig met inslapen, maar we laten haar wel eens een klein beetje huilen. Maar niet langer dan 20 á 30 minuten. Maar meestal zijn de anchten van 23.30/00.30 tot 07.30/08.30. En vannacht van 21.00 tot 04.00, toen maar gevoed en toen tot 08.15..

Heeel OK dus, mag zeker niet klagen.

Frans: hier ook 1 lachje tegen mama... Papa heeft er al veel meer kado gehad.. Terwijl ik toch echt meeeeeeer flesjes geef en echt meeeeeer met haar bezig ben.. Haha die kleintjes hebben het al in de gaten zo..

Fijn, Ringel, zo'n herrie makende man.. Die heb ik ook. Echt irritant soms. Succes met je 2 dames vandaag, zal wel een hele klus zijn.

Ik vraag me ook wel eens af wat nou fijn zou zijn om een 2e te krijgen.. (ja ik durf daar aan te denken hihi), en als ik hier dan zo de verhalen lees.. Maar idd, het is ook een fase en daar moeten de peuters hier ff doorheen, maar lijkt me erg moeilijk om te zien dat ze gemeen gaan doen tegen de baby! Sterkte voor de dames die hier 'last' van hebben!

Frans: Leuke foto's op hyves. Je hebt trouwens grote tieten zeg..
auauauauauaua

Vanuit het hol van de leeuw!

Om 12 uur komt de vk terug om te kijken wat ik ben opgeschoten. Tot nu toe lijkt deze bevalling totaal niet op die van Seppe. Toen had ik na de weeenopwekkers pas 4 cm. Ze zijn behoorlijk scherp, maar douchen helpt goed. Vanaf halfacht vanochtend is het zeg maar goed op dreef.

De slaapkamer is lekker opgestookt, de kruiken en kleertjes liggen al klaar en Seppe is hier net nog even geweest om met zijn buikzusje op de foto te gaan.

pufpufpuf, tot later...
Ibbeltje: succes! Ben heel benieuwd hoe je bevalling gaat!

Ik heb me ook niet veel van het advies van de arts van het CB aangetrokken, hoor. Ik voed op verzoek omdat ik echt niet inzie waarom ik een kind wat het goed doet en mijn inziens zich niet overeet, honger moet gaan laten lijden. Ik had ook begrepen 150cc per kg minimaal en dat 180cc per kg normaal was. Zoon is heel regelmatig en vraagt en krijgt al een tijd 6 flessen per dag van 120cc en aangezien hij sinds een paar dagen om de 3,5 uur komt ipv om de vier uur, heb ik het sinds gisteren opgehoogd naar 135 per fles. Daarbij is het een enorme knoeierd met drinken, ik weeg de hydrofiel die we als slab gebruiken voor en na de voeding en hier zit gerust 10cc in. Ik heb gewoon GBV (GezondBoerenVerstand) en die arts zoekt het maar uit met haar adviezen. Want dat advies over die voeding is niet het enige waar ze de plank mee mis heeft geslagen. Zoon had een schimmeltje in zijn liezen, zei ze. Daar moest ik miconazolcreme voor smeren. Ik gekocht en gesmeerd, zie ik zondag een allergische reactie op de plek waar ik het gesmeerd heb, net of de huid verbrand is. Ik meteen gestopt met smeren, maandag CB gebeld, moest met apotheek overleggen, naar apotheek, die stuurt me door naar huisarts en wat blijkt? Zoon heeft helemaal geen schimmel en dan is die creme veel te agressief . Ik heb het echt een beetje gehad met die CB-arts.....

Man is vannacht zo ontzettend ziek geworden, 40 graden koorts en kortademig. Dus vanmorgen naar huisarts geweest (wat een onderneming zeg, ik moest rijden omdat hij daar echt niet toe in staat was), heeft hij ordinair de echte griep en is daar nog wel een week mee zoet. Hij moet uit de buurt van zoon blijven. Nou, man is al vier dagen ziek en heeft zoon gezoend en gevoed, dus dat advies is wat te laat. Ik hoop nu wel dat zoon geen griep krijgt.

De nachten zijn hier nog steeds een drama. Ria Blom ken ik niet, maar wij gaan wel zo om met de slaaphygiene van zoon en ik hoop van harte dat het binnenkort wat beter zal gaan, want het is nogal slopend.

Zo, een heel stuk. Heeft Ibbeltje haar baby al ?

En heeft Skoempie zich al gemeld?
Go Ibbel GO!!!

groetjes Elke (maart 09 mama)
Wat spannend Ibbel zet m'n op!

Bagheera: met GBV kom je vaak het verst toch. Kan me voorstellen dat je het nu helemaal gehad hebt met die CB arts, zeggen dat hij een schimmeltje heeft en dan is die creme veel te agressief. Heb je niet de neiging om op dat mens te slaan of zo. Zielig toch voor je zoontje, heeft hij er nog last van.

Verder succes met je zieke man, hoop idd dat hij jullie zoon niet heeft aangestoken.
*** Springt op de tribune om mee te dansen voor Ibbel***

O, Skoempie: zowel december als januari hadden een a.s. moeder waarvan de baby maar niet wilde komen. Ik geloof dat jij dat voor februari bent...

Ook een dansje voor jou hoor, en een knuffel

*** blijft vandaag zitten ***
Hup Ibbel! Wat leukzo'n live-verslag! Pufferdepuf, zet 'em op meid! En jij ook Skoempie, wat is dat wachten irritant he.

Voor de flesvoedingmama's: wij geven Guus ook 6 flessen per dag met 120 cc, maar dat drinkt hij lang niet altijd op. Zijn nachtritme is nog erg wisselend, dus soms krijgt hij een extra fles, als hij bijvoorbeeld om 01.00 uur komt en om 05.00 uur. Vannacht sliep hij van 22.00 u tot 03.00 uur, maar daarna was het drama en heeft hij 2,5 uur gehuild. Zodra we weg gingen na het troosten begon hij weer. Hopelijk is dat maar een fase...

Guus heeft ook maar 1 poepluier per dag en soms slaat hij een dagje over. Ik heb het gevraagd op het Cb en daar vertelden ze me dat dat normaal is voor flesvoeding. Er mag maximaal 3 (!) dagen tussen zitten. Nu lijkt me dat wel erg veel...

Bagheera, wat balen dat je man de griep heeft! Wordt voor jou ook een zware week dus...hopelijk heeft zoon de griep niet overgepakt.

Konela, wat zielig dat Veerle ziek is. Zo'n kleintje snapt natuurlijk nog helemaal niet wat er aan de hand is. Ik zou het ook niet 'aandurven' om zo'n neusje schoon te maken. Ik vind het al zielig om Guus' nageltjes te veilen...

Haha Sjaanie, ik denk ook al na over een tweede. Ik ben heel mijn zwnagerschap goed ziek geweest en had een pittige bevalling, maar toch 'plan' ik al vooruit. Ik wilde altijd kort op elkaar twee kinderen, omdat mijn broertje en ik ook maar eenjaar en drie maanden schelen en ik dat altijd heel leuk heb gevonden. Wij hadden als kind bijna nooit ruzie. Maar nu na de ks 'moet' ik dus minimaal een jaar wachten. Nou ja, het is niet anders. Op zich ook wel goed om eens helemaal te ontzwnageren. Mijn beste vriendin is 7 maanden na de bevalling weer per ongeluk zwanger geraakt en zij vind haar tweede zwangerschap nu wel heel zwaar.
@ Bagheera, wat rot dat je man zo ziek is. Let idd maar goed op met de kleine man, wij hebben Veerle aangestoken. Gelukkig niet ernstig, maar is natuurlijk beter te voorkomen...

En die cb arts! Ik zou het vertrouwen echt kwijt zijn... Heel vervelend, want dat hoort toch juist de plek te zijn waar je terecht kan als je onzeker bent!

@ Mientje, jullie dus ook maar 1 poepluier... Ik dacht dat dat er veel meer hoorden te zijn, maar is dus normaal....

Zijn vandaag bij ha geweest > longetjes klonken helemaal schoon, dus gelukkig geen longontsteking. Gewoon "uitzieken", mag max 2 weken duren (waarvan er 1 al half voorbij is).

Skoempie nog niet gemeld vandaag? Zou leuk zijn als die gelijk met Ibbel ligt te bevallen!
Laatste update: 5 cm voor Ibbel zijn in the pocket...

(jij gek, die hier zelf nog komt hangen... hahahaha... forumverslaafd hoezo?)

Ik ga zo even kijken of Ibbels mam koffie heeft (woont hier 100 m vandaan). Kunnen we samen duimen draaien.

Esbabe
Hoi meiden!

Go Ibbel go!!! Ben benieuwd! En ook voor Skoempie: zet 'm op!

Minifesa krijgt ook ongeveer 6 flesjes van 120 cc. Soms drinkt ze m leeg en soms ook niet. Gisterenavond had ze nog enorme trek en heb ik nog 30 cc bijgemaakt. Hier doen we het ook op gevoel en zolang zij tevreden is, gaat het goed. Meisje weegt trouwens al 4400 gram! De wijkverpleegkundige had de weegschaal meegenomen. Over een week hebben we de eerste échte afspraak bij het CB. Ben benieuwd hoe het hier gaat, als ik de verhalen van sommigen van jullie lees. De verpleegkundige was iig erg aardig en vond dat we goed bezig waren. Maar ik ga mn kleine meisje 's avonds toch echt maar wat meer aanbieden

Poepluiers: Uk poept meestal 1x in de 2 dagen sinds we op flesvoeding over zijn gestapt. Vinden het wel erg weinig maar idd bij het CB zeiden ze dat het geen kwaad kan. Waarschijnlijk gaat ze efficient om met haar eten.

Gebruikt iemand van jullie eigenlijk infacol? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.

Verder gaat het hier goed (eindelijk ;)). Meisje is bijna 4 weken en sinds een dikke week kunnen we ook echt van haar genieten, omdat ik niet meer ziek ben. En ik denk dat ik vanmorgen een eerste lachje heb gezien. Is wel erg vroeg, dus misschien is het wel wishfull thinking Zal er vandaag even extra op letten
ooooh dat lachen! Ik vind het geweldig! (heb er dan ook al een heleboel gehad en vooral wanneer ik over d'r wangetjes aai krijg ik eigenlijk standaard een big smile, dus jullie kunnen raden wat ik veel doe :-))

Hier infacol...superspulletje mits je het wel VOOR iedere voeding geeft. Heb het ook een paar dagen tussen door gegeven. Eerst 1 borst, verschonen, infacol en dan weer voeden, maar ik merk dat het beter werkt als je het geeft voor de 1e borst. Dus nu, meisje wordt wakker, infacol, voeden, verschonen en de 2e borst (als ze daar al trek in heeft) en het werkt gewoon goed, want krijsen van de krampjes doet ze eigenlijk weinig meer. Dikke boeren en natte scheten des te meer.

en HUP IBBEL HUP!!!!!!!!!!! puf hier met je mee.......succes en ik hoop dat het nu snel gaat. (na 5 cm gaat het altijd met een noodgang geloof ik) Hou je ons op e hoogte Esbabe?

Ik moet zeggen dat zo'n dag alleen me beter af gaat dan wanneer Lief ook thuis is. Best weird eigenlijk. Maar zal te maken hebben dat ik dan m'n eigen plan trek en de meiden daarin mee neem. Kan ook veel meer hebben. Fenna heeft eigenlijk nog niet geslapen vandaag en heeft net ook weer een hele poos liggen huilen. Kan het dan beter negeren en richt me dan vooral op Mayte. OOk zij is beter te spreken vandaag, heeft zowaar een hele boterham op! (weigerde de afgelopen dagen standard elk eten wat we haar voorzetten) Heb stofgezogen, met Mayte geplakt en geknipt, we hebben de lunch achter de kiezen (alle 3) alles alweer opgeruimd en beide meiden liggen te tukken. De wij jonge ouders is net binnen dus ga zo maar eens heerlijk onderuit op de bank.

@Bagheera beterschap voor je vent....echt vet bagger dat hij ziek is. Weet er helaas ook alles van....sterkte meid!
Ringel wat goed dat je alles al gedaan hebt! Ik ebn even naar de markt geweest en heb zoontje gevoed bij m'n zusje. Woon in een durrup en ben dus pas net weer thuis.. Haha wel leuk dat iedereen even naar zoontje en de bevalling vraagt maar dat ik dan ook al hún verhalen aan moet horen... Zoon ligt dus nog niet op bed (is nog met z'n fles bezig) terwijl hij er normaal al ruim een uur in ligt.

En dan heb ik hier in huis nog niet eens iets gedaan...

Skoempie waar ben je?! Net als Ibbel aan het bevallen met dit mooie weer?! Of juist lekker aan het genieten?

Zou stiekum tot nog wel een dagje met je willen ruilen hoor! Vond het zwanger zijn toch wel heel erg lekker en vooral bijzonder!

Maar ik snap ook hééél erg goed dat je je kleintje lekker vast wilt houden, knuffelen, kussen en wil showen aan iedereen!

Ach zoon heeft wallen tot op aan z'n knieen, ga hem echt naar bed brengen nu!

Hij is trouwens ontzettend lief voor z'n broertje en is alleen heel erg dwars als we zoon eerst naar bed brengen.

Dus we brengen eerst zoontje naar bed en dan zoon, dan gaat alles goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven