Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Weet niet meer wie, maar die is zich aan't inhouden qua eten... ik heb juist helemaal geen honger meer de laatste week. Ik ontbijt, soms lunch ik, maar dan niet meer dan 2 boterhammen en avondeten krijg ik ook maar voor de helft op. Ook tussendoortjes taal ik niet meer naar, de lekkere honger is ook helemaal voorbij. Raar he.. denk dat mijn maag in de verdrukking zit en het daardoor komt, hoop alleen wel dat mijn kleine genoeg binnenkrijgt. Zelfs de kookpudding van dr Oetker hoef ik niet momenteel... en dat zegt heel wat!!.
Skoempie: Is inderdaad een neusspray die de toeschietreflex stimuleert. Ik had geen problemen bij het voeden van dochter, alleen het kolven lukte voor geen meter. Ik voel de toeschietreflex niet (niet als dochter dronk en niet bij kolven), dus die spray hielp de boel wat (nog niet optimaal, maar beter dan zonder spray). Je moet deze spray via de huisarts regelen, maar daar had ik geen afspraak voor nodig. Heb gebeld, verhaal uitgelegd en kon m zo ophalen.

Poep bij bevalling: yep. Hoorde de verloskundige opeens zeggen: oh, daar komt wat ontlasting. Kon me er niet druk over maken, was met hele andere dingen bezig!!
Hier weer even een berichtje van mij.

Het is erg druk hier en ben echt op nu.

Heb deze week weer twee dagen in de winkel gestaan bij mijn vriendin.

En afgelopen maandag hebben we de sleutel gekregen van onze nieuwe woning.

Vandaag moest ik zowel naar de internist als de gyneacoloog.

Dus weer druk dagje gehad en zo komen ze hier in huis onze vloer eruit halen.

Ik hoef zelf weinig in het nieuwe huis te doen en vind dat erg raar ben ik ook niet echt gewend.

Dus ben hier druk alles in orde aan het maken en hoop dat we over een goeie week over kunnen en dat ik dan de tijd krijg om een beetje bij te komen.

Kindje ligt nog steeds in stuit en over twee weken gaan als dat nog steeds zo is het proberen te draaien.

Ik heb daar helaas geen keuze in zoals ik het begreep.

En zie er nu al tegen op dus hoop dat het kindje toch nog uit zichzelf gaat draaien.

Als het draaien niet lukt mag ik zelf kiezen wat ik wil stuitbevalling of keizersnee.

Hb was weer iets gestegen gelukkig en zit nu op 6.0.

Bloeddruk was ok vandaag 150/85 maar dan wel met medicijnen.

Over twee weken moet ik weer terug voor de controle.

Het lezen is voor mij hier niet bij te houden zo snel gaat het.

Floor las dat je schreef bij hoge bloeddruk dat je zoutloos moet gaan eten.

Maar dat doen ze niet meer.

Rust en medicijnen is vaak het enige wat helpt.
Ja, die neusspray heb ik gebruikt! Syncorticon heet het, je moet het inderdaad bij je huisarts halen, maar het werkt wel. Ik heb het vooral uit voorzorg gehaald omdat ik bang was dat die tsr niet zou komen in mijn kolfkamer zonder slot en stemgeluiden van collega''s op de achtergrond. En langs de A2 op een parkeerplaats, of in de parkeergarage in mijn Peugeot Partner , buitendienstfunctie hè, maar alleen al het feit dat ik wist dat ik de toeschietreflex kon opwekken maakte dat ik het niet echt nodig had. Ik voelde het wel heel goed bij het livevoeden, die tsr, echt een maf gevoel, beetje orgastisch, maar dan niet...

Is die twix nog beschikbaar

Floor, de difraxflessen passen ook in de prenatalflessenwarmers, maarreh, heb je geen magnetron dan?? Alleen bv moet je toch verwarmen met de flessenwarmer? Je hoeft alleen maar wat water in de fles te doen, even in de magnetron, poeder erbij, rustig schudden en klaar is klara. Je hoeft niet eens meer voorgekookt water te gebruiken.
He Ibbeltje, mag borstvoeding niet in de magnetron om warm te maken???

En bedankt voor de info over de neusspray dames, ik zal het onthouden. Ik dacht eerst dat het voor het kindje was, zodat het beter door de neus kon ademen tijdens het voeden...

Nog 1 dagje werken en dan weekend!! En dan de laatste week in!!! Einde is in zicht...

Mooi.. tijd voor lekker warm badje..
B12, je schrijft dat je geen keuze hebt of er een draaipoging gaat komen. Daar heb je toch zelf een stem in? Als je nu dat risico en gedoe niet wil dan kun je toch direct kiezen voor een stuitbevalling of keizersnede of zie ik dat verkeerd?

Volgende week zullen wij dat gesprek wel voeren met de verloskundige want dan hebben we weer controle. Hoop dat de baby voor die tijd de juiste houding wel heeft gevonden maar ja...
quote:Skoempie schreef op 08 januari 2009 @ 19:12:

He Ibbeltje, mag borstvoeding niet in de magnetron om warm te maken???

.Nee, magnetron is niet geschikt. Je kan het maar een paar dagen in de koelkast bewaren. Invriezen kan wel drie maanden, je ontdooit het in de koelkast en verwarmt het in de flessenwarmer. Twee voedingen kun je mengen zodat je een hele fles hebt. En het romige laagje wat aan de randjes van je diepvriesbakjes blijft kleven kun je met een theelepel erdoor scheppen. Ik heb Avent Via-bakjes, heel handig. Die passen onder aan de Isiskolf met een adapter. Later kun je ze gebruiken om fruit en groentehapjes in te vriezen. Ik ga nu een medelakolf gebruiken en dan giet ik de oogst over in de Viacups. Ik heb het inderdaad ook meegemaakt dat ik in de tram druppel uit mijn tas voelde komen en dat zo'n bakje was gaan lekken door mijn hele tas, getver... Ik vond het vroeger ook altijd zooo goor als de dop van mijn melkbeker los was gegaan in mijn tas... Kijk anders even op de site www.borstvoeding.com
Oh, en trouwens, ik ben niet zo van foute tvseries kijken, maar ik heb vanmiddag wel mee staan schalmen met mijn cd van Westlife
HAHAHAHA Ibbel!

Is Westlife net zo erg als Nick en Simon? Want daar maak ik me schuldig aan.....
B12, laten we hopen dat je kindje nog draait in de tussentijd! Ik zou het ook raar vinden als je zelf geen stem hebt in het wel of niet draaien. Er zit toch een risico aan.

Heb je voor jezelf al besloten wat je gaat doen als het kindje in een stuit blijft liggen?
Kun je er zelf trouwens iets aan doen om het kindje alsnog te laten draaien?
Die neusspray is dus vooral bedoeld voor het kolven, dus die heb je niet meteen 'nodig' (als je hem al nodig hebt) baby kan prima ademen met borstvoeding, zelfs als je denkt, hij ligt helemaal tegen mn borst aangedrukt. Daarom hebben baby's zo'n 'raar' neusje met hoge neusgaatjes, das gemaakt voor de borstvoeding.

Borstvoeding opwarmen idd niet in de magnetron, maar flessenwarmer, of au bain marie. Tip: ik heb er 1 van Philips, die automatisch de tijd 'bedenkt' obv een aantal gegevens(bevroren, ontdooid, hoeveelheid) Maar ook dat heb je pas nodig als je met kolven aan de gang gaat en de baby door iemand anders laat voeden(vaak na zo'n 6 weken mee beginnen)

Florotje; ik snap niet zo goed waarom je, als je zo milieubewust bent, aan de friso wil. Waarom ga je ook al weer geen borstvoeding geven?

Sjaanie: ja idd, heeeeel raar dat op de grond poetsen niet meer zo goed wil maar ik ben eigenwijs....gelukkig is het poetsspul nu op, heb het niet meer gekocht vanmiddag, dus nu even 'rust' haha. Ook druk bezig hier met de babywas, das een stuk leuker. En goed voor mn gemoedsrust, dat maxi cosi bekleding ed nu ook schoon is, en er weer om zit. had al visioenen van baby in maxi-cosi zonder bekleding, op r harde plastic...

Eten gaat ook hier niet super(nog steeds niet) Vaak s ochtends beschuit(met muisjes, ben maar vast begonnen, hahaha) smiddags 'vergeet ik vaak' door middagslaapje, dan eet ik soms laat in de middag nog een boterham, waardoor avondeten helemaal niet meer lukt...(sowiezo geen zin in....)

Ben wel gek op kookprogramma's! maar die hebben nog geen resultaat. Kan niet wachten tot na de bevalling, weer lekker eten!!

Januari topic is idd gaaf, lees iedere dag mee. gaat super snel daar, maand is nog maar net begonnen!!

Groetjes, NJB
Bluestar ik hoorde dat het zou kunnen helpen door op handen en knieen te gaan leunen en dan een beetje heen en weer schommelen. De logica snap ik alleen niet helemaal!

Engel, beetje stomme vraag mss, maar hoe voelen ze inwendig of je kindje vast ligt in je bekken? Is dat net als bij toucheren?

Wou dat ze dat eens wat voorzichter deden...

Ik heb vandaag bij de Etos billendoekjes gekocht. Die van Pampers waren in de aanbieding dus maar gelijk 2 pakken van 6 gehaald, maar denk dat ik toch nog maar bij ga halen. Weet echt niet meer hoeveel doekjes ik in het begin gebruikte!

En heb er gelijk een hoop babyzegels bij gekregen dus ik denk dat als ik weer ga ik m'n kaart alweer vol heb!

Nou we moeten dan maar snel ons kindje gaan erkennen! Het is alleen een beetje jammer dat die s*kkels nooit open zijn... ja 3 ochtenden van half 9 tot half 12 ofzo en op woensdagavond ook nog even. Moeten we volgende week wo maar gaan.

Heb gister vanaf 's middags hele harde buiken gehad. Pas vannacht stopte het rond een uurtje of 3 dus ik ben gáár! Kon ook echt niks meer doen en er ligt nu dus een mooie stapel was op me te wachten.. Wou dat we ook een werkster hadden!

Weten jullie wat je kan doen tegen pijn in je heupen? Het brandt echt verschrikkelijk, kan ook amper slapen door de pijn. Morgen maar de cesar bellen, hopelijk is er wat aan te doen. Heb geen zin om zo nog 6 weken verder te lopen!

Ik heb ook bijna geen trek meer, maar heb meer het idee dat ik ziek ga worden en dat ik daardoor geen trek heb.

Nou ja morgen alleen tdm 2 kids en daarna lekker weekend!!!
Origineel: hoop gewoon dat je bloeddruk daalt en dat je niet naar de gyn moet. Had wel al eens gelezen dat je er niet al te beste ervaringen mee hebt! Hoe hoog is je bloeddruk normaal?

Bagheera: Alles voelt gewoon anders, mijn buik zit anders, ik voel het kind op hele andere plaatsen dan ik de afgelopen 36 weken was gewend, vanaf dat ik d'r voelde dan natuurlijk. Ik wilde vanochtend om boodschappen op de fiets maar moest nu echt wijdbeens op m'n fiets gaan zitten, zal een leuk gezicht zijn geweest.

Goed beziggeweest vandaag, alle babywas in de kast nu, wel nog even een pyama gekocht voor de beeb, boodschappen gedaan, cadeau gekocht, magnetron schoongemaakt enz. Die twee dagen rust hebben me echt goed gedaan ik kan er weer tegenaan.

Engel
Bokito: ik heb geen flauw idee, ik denk dat dat bijna hetzelfde is als toucheren. Mijn Vk zei dat ze echt in de baarmoeder kon voelen, ze deed het inwendig met de ene hand en met de andere hand langs de buitenkant en voelde op de botten van je schaambeen.

Engel
Engel! Je maakt me bang Zitten ze dan met twee handen daarbinnen?? Brrr. Ik ben blij dat ik nog niet zoveel weet en laat het lekker komen zoals het komt.
Oh Engel dat lijkt me idd niét lekker...

Kabouter hoe gaat het eigenlijk met je?! Het lijkt me zó heftig om elke keer te moeten kolven en steeds maar naar het ziekenhuis te moeten rijden... En je meissie die nog zo klein is..

Mara, sommige dingen kan je juist beter wél weten! M'n moeder wist dus helemaal niet dat er werd getoucheerd tijdens de bevalling, zaten er in eens 2 vingers in d'r .... Je schrikt je rót dan hoor! (en nee dat doen ze maar met een paar vingers hoor ;p)

Maar idd, laat het maar lekker over je heen komen, zo'n bevalling is toch al super bizar. Zelfs nu bij de 2de ben ik weer net zo bang/ gespannen/ nieuwsgierig als bij de eerste keer (en zie ik er weer net zo tegenop)

Fijne avond nog!
Bluester fijn dat de echo goed was.

Lijkt me toch een geruststelling en een fijn gevoel.

Bokito minder dat je zon pijn hebt aan je heup heb geen idee wat je er aan zou kunnen doen.

Hopen dat ze bij de cesar je kunnen helpen.

Ik wil graag overal op reageren maar vergeet elke keer alles als ik weer terug lees.

Wat ik ervan begreep heb ik geen keuze in het wel of niet draaien en proberen ze het altijd.

En weet ook niet of je het kindje zelf kunt laten draaien of het te helpen heeft de gyneacoloog ook niks over gezegd.

Maar ga zo toch ff googlen om te kijken.

Ik heb wel een keuze in keizersnede of stuitbevalling.

En ik denk dat ik dan voor keizersnee ga kiezen.

Alleen het nadeel daaraan is dat dat met 38 1/2 week gebeurd en heb eigenlijk de tijd nog even nodig als we straks verhuisd zijn.

En vind de risico's groter bij een stuitbevaling als bij een keizersnede en je hebt dan ook nog een kans dat je dan als nog een keizersnede krijgt als het niet lukt.

Maar vindt het wel een moeilijke beslissing.
b12, kijk anders even op de website stuitlig.nl. Als je vroeg genoeg begint met de moxatherapie, heb je iets van 80% kans dat je baby nog draait. Het is weliswaar een alternatieve wijze, maar absoluut niet agressief of schadelijk.

Wel vreemd dat je geen keuze hebt of het gedraaid wordt of niet. Ik ben vanmiddag weer bij de vk geweest en de baby ligt nog steeds in een stuit en wij hebben besloten de baby niet te laten draaien. En de vk heeft ons niet eens geprobeerd over te halen. Misschien kwamen we wel heel resoluut over, maar er was geen discussie. En als de baby niet draait, dan kies ik voor een keizersnede. Volgende week heb ik weer een afspraak (ben dan 36+5) en is de baby nog niet gedraaid, dan word ik doorverwezen naar de gynaecoloog.

50% van de vaginale stuitbevallingen eindigen alsnog in een keizersnede en je weet natuurlijk niet of je baby zelf besluit met 38,5 week te komen, straks wil hij al met 37,5 week geboren worden.

Er is genoeg informatie op internet te vinden over stuitliggingen, draaien en bevallen met stuitliggingen. Kijk anders ook even op de website van het diakonessenhuis in Utrecht. Daar kun je doorlinken naar een folder van de NVOG, daar staat van alles over de stuitliggen, het draaien en de voor- en tegens van zowel vaginaal bevallen van een stuit of een keizersnede.
Goeiemorgen!

Ik heb geen pijn meer! En echt super geslapen dus ik kan er weer even tegenaan! Zoon ligt ook nog steeds in bed, pas om kwart voor 8 begon hij enorm te kletsen en een half uur later zei hij 'beta huiwa' (beetje huilen) en begon hij te piepen!!! Dus het ligt aan op de gang en z'n fles in de magnetron maar hij is nu (8.40) dus nog steeds tevreden... Dit is een dag om van te genieten!

Balen jullie ook zo dat we nu niet kunnen schaatsen? Ik heb zó de kriebels (terwijl ik een ramp op schaatsten ben ;p) maar alleen het 'geklonk' van het ijs... Zo'n mooi geluid!

Had ik eigenlijk al gezegd dat alles goed was bij de vk? bloeddruk 90/60 baby kon ze héél goed voelen liggen (rug links, voetjes rechts en koppie beneden) en ben nu bijna 17 kilo aangekomen maar ze vond dat ik een prachtige buik had en ook niet bizar veel aankwam dus eigenlijk ebn ik dan wel tevreden!

Ohja ze wou ook nog wel een inwendig onderzoek doen om te kijken of ik van die harde buiken al ontsluiting had gekregen... maar ja om nou 5 weken van te voren te weten dat ik 1 of 2 cm heb teerwijl de baby toch nog zolang moet blijven zitten vind ik een beetje onzin!

Fijne dag allemaal, werk ze voor degenen die nog moeten werken... Gelukkig is het morgen weer lekker weekend!!!
Wat ik weet van manieren om een stuit baby te laten draaien is dat je evt acupunctuur kunt doen, en voetreflex massage? en zo zijn er nog een aantal "alternatieve" manieren om het draaien te beinvloeden. Maar ik blijf het raar vinden dat je een draaipoging moet laten gebeuren. Hallo, tis jouw lijf........en jij beslist wat daar mee gebeurt hoor. Op je strepen staan!

en wat en nacht goed slapen al wel neit met je kan doen he. Ik bruis momenteel (nou ja, heb al veel opgerbuikt) van de energie. Gisteravond "nog even" de keuken uitgesopt, maar ben om 21.30 naar bed gegaan omdat ik lag te slapen op de bank. Nadeel: was om 00.30 wel wakker omdat ik op dat moment m'n "normale" portie slaap had gehad. Heb nog ff tot 2.00 beneden gezeten (en lauwe cola zonder prik gedronken) en wer naar bed gegaan. Kreeg toen een heftige maagzuur aanval (raar he na die cola) en ben naar de zolder gegaan zodat Lief iig nog wel ff lekker kon slapen. Ben daar als een blok beton in slaap gedonderd, tot ik werd gewekt door het stemmetje van MAyte....meisje na sjool!
NJB: natuurlijk zou ik ook graag borstvoeding geven! Helaas heb ik 11 jaar terug mijn borsten laten verkleinen van 70 FF naar 70 C. Mijn tepels zijn daarbij verplaatst waarvoor de tepelkanalen doorgesneden zijn. Toen was het pure noodzaak, ik had enorme last van mijn rug en was ik er heilig van overtuigd dat ik geen kinderen wilde en daarnaast ben ik zelf ook met de fles groot geworden. Dus zag ik er niet zo'n probleem in.

Nu is het wel jammer maar omdat ik altijd positief denk zie ik de positieve kanten van flesvoeding zeker in. (Je weet hoeveel de beeb binnen heeft gekregen, manlief kan de voedingen doen).

Heb sinds gisteravond hoofdpijn op 1 plek, bij mij rechterwenkbrauw. Heel onaangenaam. Is ondanks de brave 11 uur slaap niet over gegaan. (Volgens mij was het koud want de katten lagen allebei stijf tegen me aan dus ik lag niet helemaal toppie). Vandaag komt manlief thuis (joehoe) en ik wilde nog wel wat boodschappen doen voor die tijd. Maar met hoofdpijn toch minder leuk. Gelukkig schijnt hier een prachtig zonnetje dus dat is dan wel weer een goede reden om erop uit te gaan.

Bokito; ik heb zelden harde buiken (in totaal 3 keer) maar als het zolang aanhoudt zou je haast denken dat de bevalling al begonnen is.

Ik vind het zo spannend, wanneer het begonnen is, manlief gebeld moet worden als hij er niet is, de VK........

En dan kijk ik naar dta bedje en naar die kleine schattige kleertjes, smelt..

B12 sterkte met toekijken. Ik had dat gevoel al op vakantie. Normaal werk je gewoon mee maar nu sta je aan de zijlijn.
Hier weer een berichtje aan het babyfront.

Het gaat heel goed met tessa.

Alle monitoren zijn weg,maar de neussonde zit er nog wel.

Ze mag sinds 2 dagen een rompertje aan.

Gister heeft ze voor het eerst uit de borst gedronken .

(De zuig reflex wordt ongeveer bij de 34e week aangelegd).

Het flesje drinkt ze als ze niet moe is in een draaikolk naar binnen.

Met mij gaat het wel goed,soms natuurlijk wat minder. Pijn aan de wond. hoera voor de paracetamol!!!.

Ik heb woensdag een stukje auto gereden.Ging ook al goed.

Ik moest echt naar de kapper.
geniet nooit met mate
B12, is inderdaad een lastige beslissing. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen. Sterkte in ieder geval.

Fijn Bokito, dat je zo goed geslapen hebt! Lekker ook als de kleintjes meewerken!!

Die van mij doet dat dus niet... Heeft vannacht weer bij ons willen slapen en werd elk uur even huilend wakker om daarna weer in slaap te vallen. De mama heeft dus niet zo best geslapen. De papa heeft niets gemerkt, heerlijk als je zo overal doorheen kunt slapen!

Ze wil nu ook niet spelen, wil alleen maar 'Bumba kijken'. Nou ja, dan maar even slechte moeder. Gisteravond heeft ze zelfs aan tafel Nijntje mogen kijken... Ze wilde Nijn kijken, ik zei: 'Als je klaar bent met eten', dame pakt haar bord, geeft dat aan mij en zegt: 'Klaar!' Hmmmmm. Dan maar eten en tv tegelijk voor een keer. Kan het allemaal niet zo goed hebben ook, geen zin in de strijd.

En we hebben geen water.... Ook heel vervelend. Waarschijnlijk is ergens een leiding bevroren ofzo. Ik wil zo graag douchen. Hoop dat het snel opgelost is.

Oke, weer uitgeklaagd en ego-af!

Liefs Lein
Floor, ik zit ook regelmatig even op de babykamer te zwijmelen bij de wieg en de kleertjes, heb er zo'n zin in!!

Kabouter! Super dat het zo goed gaat en dat ze uit de borst heeft gedronken! Misschien een rare vraag, maar waarom mocht ze eerder nog geen rompertje aan? Is de huid dan nog te teer?

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven