!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Oeioeioei, Frans en Bokito...... zowel mijn broer als mijn zus hebben beiden een kindje van het tijdens de borstvoedingsperiode voor-het-zingen-de-kerk-uit-sex (de kindertjes zitten wel lekker dicht op elkaar ) dus ik zou er maar echt mee oppassen!

Zoon gaat weer een beetje pruttelen, ik schrijf later verder!
De seksuele voorlichting in huize Bagheera was dus niet zo'n succes, haha
RH en Normaal zijn ook niet mijn ding. Tentfeesten ook niet trouwens...

Wie zou er nou ook alweer naar The New Kids? Was jij dat Ibbel? Of is dat alweer een hele tijd geleden?

B12, wat naar van de liesbreuk van Jesse. Heb je de huisarts al gesproken?

Huggies vind ik vreselijk, vallen erg klein. Eens maar nooit weer. Wij hebben altijd Kruidvat. Op het kdv ook.

Ringel, wat lastig dat Fenna zo onrustig is. Helaas kan ik je niet helpen. Ken het gedrag niet zo. Helpt het als je in een hele prikkelarme omgeving gaat zitten/liggen?

Frans, helegaar niet ontaard. Wat Ibbel zegt, pas als Bojan er ook van gaat drinken...

Oppassen: ligt eraan wie, maar zeker niet op Zoon nu. Is met borstvoeding en zijn onrustige drinken te lastig en ik wil hem niet meer dan 1 fles per dag geven. Heb al zo'n moeite met kolven... Ik wil ook niet dat er 'zomaar' opgepast wordt omdat de opa's of oma's dat zo leuk vinden (ik heb geen uitleenartikel geproduceerd die de familie rondgaat omdat dat zo 'leuk' is). Alleen als wij iets hebben. De logeerpartijtjes komen wel als Dochter en Zoon oud genoeg zijn om dat zelf echt leuk te vinden.

Vuurkorf en rose!!! Krijg er nu al zin in. Heerlijk weer die lange, warme, zomeravonden!

Bokito, heb geen verstand van de koperspiraal, maar dat borstvoeding als anticonceptie zou dienen is een grote fabel. Dat werkt alleen als je kindje heel regelmatig komt (geloof dat er dan niet meer dan drie of vier uur tussen mag zitten), minimaal een x aantal minuten drinkt en dat dan elke dag. Bij inieminie afwijking van deze regels is er alweer kans op een eisprong.

En ik laat Zoon ook op schoot slapen hoor. Met name 's ochtends. Maar hij wil dan ook echt niet in zijn wieg, dus het moet maar. Als hij achttien is zal hij het vast niet meer doen.

Ik ben zooooo blij met de Puckababy!

Zoon slaapt nu al sinds vrijdag elke middag een aantal uur in zijn wieg!! Ik kom nu eindelijk echt aan Dochter toe. Boekje lezen (ze houdt erg van lezen, kent meerdere boekjes uit haar hoofd en leest ze zelf ook voor aan haar knuffels in bed), puzzelen, Aandacht!! 's Ochtends wil hij er nog niet aan, dus dan krijgt hij zijn welverdiende portie moederschoot!

Dochter gaat goed! Afgelopen donderdag controle gehad en de heup zit nog steeds goed in de kom. Over vier weken weer, nog 5% kans dat hij eruit schiet in de tussentijd.

Zoon gaat dan ook meteen voor foto's. Hoop, hoop, hoop dat hij geen afwijkingen heeft.

Met mij gaat het redelijk. Ben blij dat ik baas heb laten weten dat ik er niet ben eind april, geeft een hoop rust. Vind het wel moeilijk om tijd voor mezelf te vinden met twee kids. Ik kom er niet aan toe. Vandaag weer gesprek gehad en 'moet' van psych mijn verdriet toelaten en uiten. Moeilijk. Heb een meditatie-oefening meegekregen, zodat ik mijn hoofd wat leger kan krijgen (ben een echte denker...).

We gaan ons best doen!

Liefs Lein
oef, ben blij te horen dat het normaal is dat ik freek niet graag bij een ander laat behalve bij manlief of schoonmoeder.

En Frans het is niet erg hoor! Hij krijgt er niks van.

Ik zou ook kiezen voor voorbehoedsmiddelen bokito.

Koperspiraaltje: je menstruaties kunnen er beduidend heftiger van worden! Is niet erg maar je moet het wel weten.

Zoon huilt, tot zo
Klinkt erg goed Lein! Ik duim voor je dochter dat de heup in de kom blijft! Dan is alle moeite niet voor niks geweest. En natuurlijk dat onze zoons "het" niet hebben. Wij hebben die echo pas in juni dus dat duurt nog wel een hele poos.

Hier wil zoon graag in slaap vallen, na zijn laatste flesje. Dan heeft hij buikkramp en dan is dat echt het enige wat hij wil. Daarna leg ik hem ook op zijn buik te slapen, anders wordt hij weer wakker. Dat mag ook niet.

laters
Hier mijn tante die dacht dat ze door de borstvoeding niet zwanger kon worden.

En ook heel snel weer na de zwangerschap zwanger was.

Tussen mijn neefjes zit dus ook maar 10 maand.

Lein fijn dat het goed gaat met je dochter!

Hopelijk gaat het ook snel weer zo goed met jou.

Heb je veel aan de gesprekken?

Vind het echt knap hoe je het hebt gedaan allemaal.

Mischien helpt het mooie weer ook een beetje voor je.

Ringel wat vervelend dat Fenna zo hangerig is.

Heb geen tip voor je helaas.

Floor ik ben ook niet iemand die Jesse graag naar de oppas doet.

Wij hebben alleen mijn moeder die soms op kan passen en is er gister even voor een paar uurtjes geweest.

Moet eerlijk zeggen dat ik dat nog best moeilijk vind.

Jesse is vanochtend bij de huisarts geweest en moet helaas geopereerd worden aan zijn liesbreuk.

Morgen hoor ik hoe en wat als het goed is omdat hij niet in een gewoon ziekenhuis geopereerd kan worden.

Daar doen ze de operatie niet onder de leeftijd van 1 jaar.

Daarnaast spuugt die ook nog is heel veel de laatste dagen nu net met nutriton begonnen hopen dat dat helpt.

Moeten nu tijdelijk even heel weinig voeding maar dan ieder 1 1/2 uur.

Meike en Biaha hoe is het met jullie?
Even m'n hart luchten hoor....

Schreef ik een paar dagen geleden nou dat het huilen minder is geworden...? Pffff, heb m'n portie weer gehad de afgelopen dagen.

Sinds 1,5 week gebruiken we Pepti-voeding tegen de kma. Leek allemaal beter te gaan, maar sinds het weekend wil ze ineens veel minder drinken. Haar uitslag lijkt een beetje terug te zijn in haar gezicht.

Eerst dronk ze 6 x 120. Toen gingen we over op 5 flessen en werd het 5 x 120. Dus niet méér dan 120 per keer. CB zei toen dat dat vanzelf wel zou komen, maar ze zeiden ook dat ze "maar matig" gegroeid was. Nou, sinds een paar dagen gilt ze het uit tijdens het drinken van de fles, net of het drinken zeer doet. Meestal begint het na de boer, maar soms ook vanaf de eerste slok. Vanochtend en net heeft ze 100 op en vanmiddag 75. Dus 275 i.p.v. 450 die ze eigenlijk uit 3 flessen zou moeten hebben.

Ik had met het fototoestel gefilmd hoe ze tekeer gaat tijdens het drinken van de fles en schoonmoeder heeft dit aan ka laten zien. Die adviseerde toch langs te komen.

Vanmorgen was het weer zo erg, gillen van de pijn tijdens het drinken en echt blijven gillen. Ik wist het gewoon niet meer! Heb HA gebeld (huilend) en kon 's ochtends nog langskomen. Veerle in de buikzak en naar ha gewandeld. Dikke ogen van het huilen en natuurlijk keken alle mensen in de wachtkamer naar dat kleine babytje. Ik weer huilen toen ze vroegen "ze is toch niet ziek....". Ik weet niet of het door de hormonen komt, of dat kinderen je gewoon zó kwetsbaar maken. Maar ik kan het echt niet aanzien als ze zoveel pijn heeft.

HA heeft een verwijzing geschreven voor ka en daar kunnen we vrijdag terecht. Toen ik belde voor de afspraak en vertelde hoeveel Veerle nu dronk zei degene aan de tel "en de ha vond het geen spoed dan???". Want met spoed mag je eerder komen. Als ze haar fles van vanavond en vanacht weer zo slecht drinkt dan ga ik morgen ha terug bellen dat ik eerder naar de ka wil. Ga niet tot vrijdag wachten als Veerle maar de helft drinkt van wat ze binnen zou moeten krijgen...

Maar heb vandaag wat afgebruld hoor. M'n ogen zijn er helemaal dik van.

En wat er tot overmaat van ramp ook nog gebeurde > de tel gaat en vriend neemt op. Hoor ik hem zeggen "ja, vrijdag zijn we thuis, dat is goed hoor". Dus ik vraag hem wie er vrijdag komt, zegt tie "ja, één of andere vrouw van Felici-tatias of zo, die komt een pakketje afgeven". Eikel!!! Ik wil die vrouw dus echt niet binnen hebben. Gelukkig belde ze met nummerherkenning, dus ga zo terugbellen dat ik geen interesse heb. Of zal ik voor straf zelf weg gaan en die vrouw bij vriend achterlaten? Hij is namelijk vrij vrijdag, hahaha.

Nou kleine meid ligt nu bij vriend op schoot een beetje te doezelen, beetje te huilen. Ga zo denk ik even onder de zonnebank.

Vraagje voor de moeders die kv geven > hoeveel drinken jullie kindjes nu???
Aaah Konela, hoop dat er snel iets uitkomt,

Linn krijgt nu 5x150 maar sinds donderdag (prikken) spuugt ze heel veel. Kan dat door de prikken komen? Elke fles wel de helft/een kwart uiteindelijk weer terug..
Konela, wat naar! Ik kan me voorstellen dat je het niet kunt aanzien. Ik zou in ieder geval de huisarts bellen voor een spoedverwijzing. Of Veerle nou iets beter gaat drinken of niet. Zal het jou boeien of die man/vrouw je lastig vindt? Zoon drinkt hier 5 x 165, maar is wel een knoeipot en lekt nogal. Dus ik denk dat er zo'n 5 x 140 in blijft zitten.
B12, balen zeg van dat liesbreukje. Wat zielig dat Jesse geopereerd moet worden. Hij is nog zo klein....

Hoe is het met je wond, eigenlijk?

Lein, wat fijn dat het goed gaat met je dochter. Ik vond de foto op de hyves wel erg zielig, wat wordt je kind dat toegetakeld. Ik hoop dat het met jou ook snel wat beter gaat!

Het etentje was super! Echt superchique gegeten en we hebben ervan genoten. Helemaal tussentijds vergeten mijn moeder te bellen om te vragen hoe het met zoon was .

Vanochtend weer gesport (jaja, opgemaakt en wel, haha) en dat gaat wel goed, alleen ik krijg wel last van de wond zelf. Dat gaat trekken en zeer doen, maar volgens de fysio (waar ik dan net vandaan kom) kan dat van het sporten komen. Ik trainde nogal fanatiek en behoorlijk zwaar en heb moeite om me in te houden, maar ik moet nog rustig aan doen.

Zoon zit in een mopperuurtje. Hij ligt in de box en krijgt de werking van het activitycentre door, zo schattig. Nou, ik moet er weer naar toe!
Konela erg hoor als je kindje zo huilt. Milena huilde dus ook zo veel en zo vreselijk hard. Duurde geloof ik een week of 6/8. Ik werd er helemaal gek van. We weten niet waardoor het kwam, maar als je weet dat het komt doordat je kindje pijn heeft, lijkt het me nog erger. Als het niet beter wordt, dan zou ik ook bellen voor een spoedverwijzing hoor!

B12, aaah arme Jesse. Hoe komt zo'n liesbreukje? Is het een zware operatie. Gatsie het lijkt me echt niks, je kleintje zo in het ziekenhuis!

Ik ben eigenlijk niet zo moeilijk met oppassen . Nou ja, niet bij iedere wildvreemde natuurlijk, maar mijn zus/ schoonzus ouders en schoonmoeder mogen oppassen hoor. Zij vinden het leuk en MIlena vindt logeren ook hartstikke leuk. Toen ze klein was, maakte het haar niet uit en sinds ze 1 is ofzo gaat ze erg graag. Ze giing ook best vaak logeren, alleen net na Bojans geboorte wilde ik het niet, want ik wilde niet dat ze dacht dat ze weggestuurd werd ofzo. Alleen zo'n eerste keer vind ik niet zo leuk. Brrr, misschien vindt ie het wel helemaal niet leuk om te logeren en stel dat ie gaat huilen en ze krijgen hem niet stil .

Ibbel, net als jij dan hoor, ook al word ik gek van het gekrijs, ik wil toch zelf troosten, want ik kan dat het beste.

Lein, fijn dat het goed gaat. Heb je berichtje op hyves gekregen en de website bekeken, allleen nog geen tijd gehad om te reageren . Hopenlijk hoort Sam bij de 95 % waarbij het wel goed zit nu!!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hmmm, ze krijgt nu de fles (ligt weer flink te vechten) maar had dus geen plas in haar luier. Nog nooit meegemaakt... Dat is volgens mij wat je in de gaten moet houden als ze slecht drinken, of ze nog wel genoeg plassen. Hopelijk zit de volgende luier wel vol.

Bedankt voor jullie lieve knuffels!
evn snel, ben Grey's aan het kijken met een huilende (krampjes) baby.

Konela is het geen kiss of reflux? maarehh..morgen gewoon bellen voor een spoedverwijzing! heb ik wel geleerd na dat gedoe met zoon. eisen dat er een kinderarts naar kijkt!

en ja...kinderen maken je week!

felicitasmeut afbellen,zit toch niks leuks in die doos! (2 luiertjes,mini sudocreme proefverpakking pyamapapje...)

b12 wat vervelend voor je mannetje! heeft hij er veel last van?

hoe gaat het met je wond?

floor zou je het kunnen filmen en op hyves kunnen zetten hoe jullie freek laten plassen en poepen? ben toch wel nieuwsgierig!

bagheera fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad!

we gaan het wel gewoon veilig doen hoor, weet alleen nog niet of ik een spiraal wil of niet.
bellen dus!!! echt op je gevoel afgaan. succes vannacht!
Konela, hier dus waarschijnlijk ook een kindje met kma. Ook hier sinds vrijdag begonnen met nutrilon pepti. Ging 1 dag geweldig, maar nu is het huilen met de pet op. 3 slokken drinken en dan hoor je zijn buikje beginnen te rommelen. En dan gaat ie idd krijsen en duwt de speen eruit. Dan wil ie toch weer een slok en weer direct krijsen. Is ook erg onrustig na de voeding, schoppen met beentjes en slaan met armpjes en dat soms wel 2 tot 3 uur lang. Heeft ook walletjes van vermoeidheid. Ik hoop dat de pepti gaat werken. Moet na 1 week beter gaan zeggen ze. Maar dat is bij Veerle niet het geval, toch. Zeker naar de ka gaan zou ik zeggen, zeker als er de volgende luier ook weinig tot geen plas in zit. T drinkt heel vaak kleine hoeveelheden van 60 tot max 120 per keer en dan zo'n 8 a 9 keer per dag. Ik ben er ook helemaal emotioneel van, het is zo zielig als je kindje pijn heeft en je niks kunt doen. En dan doe ik voor mijn gevoel ook nog mijn andere zoontje tekort, want T is veel op schoot. Nou ja, een dikke knuffel van mij en hopelijk gaat t snel beter met onze pukjes!!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Even snel een dikke knuffel voor Konela en Draakjenoah

Hopelijk is het snel opgelost allemaal, het lijkt me erg zwaar.

Gewoon bellen hoor Konela! Je moet er niet mee blijven zitten.
Vanaf hier ook een mega dikke voor Konela en DraakjeNoah. Wat moet dat verschrikkelijk zijn voor jullie brrrrr.

Als ik jullie verhalen lees, dan proef ik de machteloosheid en frustratie...en zo wil je je als nieuwbakken mama niet voelen . Krijg er zelfs tranen van in mijn ogen (jaja hormonen zijn nog volop aanwezig)

konela, naar die HA van je en kom op met die spoed. Dat kleine meisje mag niet langer lijden!!!
Niet zwanger worden met BV? dacht het niet! zou het er zeker niet op wagen!

En hihi kunnen ze toch 2 dingen tegelijk en dat op het moment supreme

Ben ook nog niet weg geweest. Is hier ook wat lastiger en zeker nu want het seizoen gaat beginnen. dus (veel) werk aan de winkel. Maar ach heb er geen problemen mee.

Heb vandaag ook weer veel gedaan. Waren vandaag wel gesloten maar heb de 1ste helft van de kamers eens even goed doorgelopen (alle ramen gelapt enz).

Ben nu echt helemaal kapot, merk het gelijk aan mijn rug. Kan bijna niet meer lopen zoals in mijn zwangerschap.

@ Ringel, zou best kunnen zijn dat ze zich van meer bewust is en dus ook nieuwsgieriger. Of dat ze moe (zeer geprikkeld) is. Dat heeft Merle nl ook. Als ze heel moe is wordt ze nijdig en gaat krijsen en wild happen maar drinken ho maar.

Merle drinkt sowieso altijd al erg snel. meestal is ze met een minuut of 7 a 8 wel klaar. Best fijn.

Met oppas heb ik totaal geen problemen, althans als het maar een select aantal personen zijn, ouders-schoonouders en zus.

Hidde slaapt er ook graag, toch ben ik ook zo'n muts die denkt dat ik het beste kan troosten en vertroetelen

oja wb plassen in bad.... voor hidde lijkt het wel een sport om in bad te plassen. Kan hem er maar niet van overtuigen dat het echt niet fris is. maar ik ga echt niet steeds het bad verversen.

Ben ik dan ook ontaard??????
ja barrel, héél erg ontaard ;) M'n zusje liet de kinderen altijd plassen in bad als ze net het bad aan had gezet. Zo spoelt de plas gewoon weg en hebben ze toch in bad geplast ;p

En rustig aan doen he! (haha makkelijk praten zo vanaf de bank maar je snapt me denk ik wel!)

Draakje en Konela hoe is jullie nacht gegaan?! Hoop echt dat jullie kleintjes snel van de pijn af zijn...

Draakje kan je anders niet samen een boekje lezen of tv kijken? Dan heb je T op schoot en C naast je en kan je toch lekker met allebei knuffelen!

Tijdens m'n post van gister is zoontje in slaap gevallen en pas om 5 uur werd hij weer wakker!!!

En om 7:15 begon hij te mopperen dus heb hem maar gauw aangelegd, was nog erg moe en had nog even geen zin in een peutertje dat over het grote bed aan het stuiteren was ;)

Summer, jammer dat je bent gestopt maar je bent dan ook Summer en niet zwart/wit gevlekt... Je hebt iig een paar weken (of ondertussen al bijna 2 maanden zelfs!) bv gegeven, toppie!

Fijne dag allemaal!
Konela hoe is het nu ?

Jee en DN, jij bhebt het ook al zo zwaar. Hoe is het nu met jou?? Lijkt me helemaal niet makkelijk zo. Zeer herkenbaar overigens het schuldgevoel naar je andere kind. En dan heb ik nog een makkelijke baby en een makkelijke peuter.

Haha gelukkig is iedereen hier ontaard. Milena zal vast ook wel in bad plassen, maar dat zie je dan niet he met een meisje . Net heb ik he weer in bad gedaan, lekker even mama Bojan tijd als Mileen naar het kdv is en nu hij baddere leuk vindt, baddere we dus lekker. Nu plaste hij niet in bad, maar op de commode. Haha lekkerrrr.

Het is echt zo'n zoeterd, kan er niet over uit. Om half 9 werd hij wakker met honger. Maar ik moest Milena wegbrengen. Hij dus in de mc mee naar school. En weer naar huis, toch zo'n 3 kwartier. Alleen in de auto op de terugweg huilde hij, verder niet! Liefje.

Barrel, wel zwaar dat je nu al weer moet werken zeg. Ik ben zelf best blij dat ik pas half mei weer ga beginnen (of eind mei zelfs denk ik). Niet zozeer dat ik het lichamelijk niet aankan, maar mijn hoofd zit bijvoorbeeld ook nog best vol.

Vannacht ook weer goede nacht: 2330 en 430. E gelukkig kon ik zelf ook weer slapen na 430. Dat is nl meestal mijn probleem. Ik val pas om een uur of 6 weer in slaap en uiterlijk 7 uur wordt Milena wakker.

Vandaag lekker rustig dagje. Mileen op kdv, strax komt mijn zusje-die-op-springen-staat langs.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
@ Draakjenoah, klinkt heel erg herkenbaar wat jij schrijft met dat onrustige drinken. Pfff, echt heel erg rot is het. Ik heb gegoogled op "baby huilt tijdens de fles" en het enige wat er dan uitkomt zijn moeders die zelf een topic openen m.b.t. dit onderwerp. Veel reacties van andere moeders die het herkennen, maar nergens een oorzaak. Alleen 1 iemand schreef dat zij werkt op een kdv en dat zij 1 kindje hadden met dezelfde klachten en die bleek echt de melk niet te lusten. Op het pak Pepti staat ook "de melk is anders van smaak, maar de meeste baby's drinken het wel graag". Zou dat misschien kunnen, dat T het echt niet lust?

Krijg jij de Pepti vergoed of haal je het zelf??? Heel veel sterkte in elk geval...

Hier een goede nacht gehad. Veerle kreeg om 21 uur de fles en sliep tot 5 uur. Gelukkig vannacht wel een plasluier en ook gepoept. Volgens CB zou ze tussen de 750 en 900 per dag moeten drinken en ze heeft gisteren 485 op, dus echt te weinig. Als we er 90 á 100 inkrijgen is het veel. Heb vanochtend HA gebeld en de ass zou overleggen, dus wordt terug gebeld.

Bagheera, gebruikt je de Puckababy nog en helpt het? Vind het trouwens wel heel knap hoor, dat jij alweer aan het sporten bent! Verder dan "denken aan" sporten komt het hier niet...

Frans, ik heb ook zo'n ligding voor in bad. Gebruik jij dat in het grote bad of in het kleine badje? En was Bojan ook onrustig tijdens het badderen zelf, of alleen met aan- en uitkleden?

Jouw omschrijving van Milena komt aardig overeen met die van Veerle! Maar het gaat over dus.... Wat zal een jongen zoals Bojan een verademing zijn, hahah!

Bokito, Veerle slaapt eigelijk alleen tussen de voeding van 17 en 21 bij ons op schoot. Had haar eergisteren tussen die voeding in bed gelegd en toen sliep ze zo vast, dat ze om 21 u "uitgeslapen" leek. Dus dan houden we haar beneden, de rest van de dag slaapt ze in de wieg (of in wandelwagen als we weg gaan). Behalve als ze van die pijnen heeft, dan hou ik haa tegen me aan of in de buikzak.

Oh ja, volgens mij is het een fabeltje dat je niet vruchtbaar bent tijdens de bv. Ik heb altijd begrepen dat je dan juist héél vruchtbaar bent, hihi. Succes!

Ibbel, heerlijk de woe av vrij Weet je al wat je gaat doen morgen?

Lein, fijn dat de PB werkt en ook dat het met dochter beter gaat!

B12, wat erg dat Jesse geopereerd moet worden! Weet je al wanneer en hoe lang hij dan moet blijven? En mag je er zelf ook bij blijven???

Sjaanie, spuugt de kleine nog steeds? Geen idee of dat door de prik kan komen, maar het is wel toevallig dat het tegelijkertijd is begonnen....

Gisterenavond belde een vriendin van mij dat een kennis van haar voor vanavond een model nodig heeft om geknipt te worden. Heb me maar "opgeofferd", dus wordt vanavond lekker geknipt! Heb nu zo'n lelijk kapsel. 1 dag voor de bevalling mezelf laten knippen en nu ben ik net zo'n Duits jongetje > korter van boven, lang in de nek. Hopelijk kunnen ze het vanavond een beetje bijschaven.

Over het oppassen. Ik heb daar ook veel moeite mee. Zeker als Veerle zo huilt en onrustig is. Aan de ene kant echt behoefte even weg te zijn, aan de andere kant voel ik me vreselijk schuldig. Wie kan haar nou beter troosten dan ik... Ben ergens ook een beetje bang dat anderen haar vervelend vinden als ze zo hard huilt. Ook al is het van de pijn, ben ik toch bang dat anderen denken "jeetje, wat een stomme baby zeg, die jankt alleen maar". Moeder en zus proberen dit (heel lief) echt uit mijn hoofd te praten, maar ergens voel ik die angst toch een beetje....

Nou, ga iets doen hier. Het is tijd om nuttig te worden. Fijne dag allemaal...
Kom gewoon even stiekum spieken of alles naar wens gaat hier.

Poeh Konela en DN Ik weet hoe het is, een huilend kind van de kma. Neeltje heeft 6 weken gehuild met dezelfde symptomen. Bleek van de bv te komen. Toen ben ik voormelk gaan afkolven en was het over gelukkig! Hopelijk vinden jullie ook snel de oplossing!!!!

Plassen in bad: nog niet gezien. Wel plast hij alles onder op de weegschaal, is hij in het ziekenhuis al mee begonnen Ook Neeltje plast niet in bad, volgens mij.

Puckababy: dat is toch gewoon zo'n slaapzak zonder mouwtjes? Kun je dan niet gewoon zijn armpjes in een slaapzak stoppen? Ik ben wat dat betreft echt een leek hoor, hier slapen ze heerlijk gewoon in slaapzak en dekentje.

Hier gaat alles prima. Ventje heeft 2 nachten doorgeslapen, nu is hij sinds het weekend weer terug naar 1 nachtvoeding. Maar ik vind het niet zo erg, 1 keer eruit. Hij start de nacht al om 21.00 uur, dus het is niet gek. Overdag is hij een lief, lachend ventje. Zijn mobiel is zijn favoriete speelgoed op het moment, die krijgt nog meer lachjes dan wij

Gelukkig hoef ik pas 25 mei weer te gaan werken. Poeh, dat je van de overheid al moet werken als je kindje 10 weken is zeg. Ik moet er niet aan denken.

En dan morgen de eerste prikken
haha die verhalen met RH. Inderdaad Floor dat soort dingen gebeuden in mijn tijd bij de concerten van Normaal. Tjonge wat keek ik daar mijn ogen uit

Vind het ook zo gaaf dat zoon het spelen in de box zo leuk vindt. Hij grijpt trouwens nog niet echt bewust naar speelgoed hoor. Zijn handjes komen er langs en dan probeert hij het nog een keertje...gaat ook wel eens niet goed . En wat hij ook heerlijk vind is naar de wolkjes te kijken. Box staat voor het raam en hij heeft dus een mooi uitzicht.

En ja ze worden inderdaad groot! Heel leuk maar ook wel snel. Heb af en toe ook het lege buik-gevoel (vond ik toen ook zo wennen).

Het schijnt toch normaal te zijn dat baby's soms maar 1x per week of nog ietsjes langer poepen? Vind het zelf ook best lang en zoon heeft er soms een dag of 3/4 tussen en dat kan je al merken aan zijn krampjes. Vraag me inderdaad af of je er iets aan moet of kunt doen dus ben ook benieuwd naar reactie van Kabouter (maar moet nog verder lezen hoor)

Floor, hier doet zoon het ook altijd heel goed buitenshuis maar is vervolgens wat hangeriger/meer vechtend tegen de slaap als we thuis zijn. Denk dat het ook het verwerken van alle indrukken is.

We waren zondag trouwens even bij een optreden van vriend en zoon genoot met volle teugen. Vind het zo gaaf om te zien hoe makkelijk hiji mij opspoort tussen al die mensen. Hij volgt me echt continu. Is echt zo leuk om te merken.

Barrel, fijn om te lezen dat dat wat er was er niet meer is Meisjes schijnen echt heel hard te kunnen krijsen he? Hier heeft zoon echt een begrenzer. Hij wil soms wel harder maar het gaat niet (gelukkig). En al weer aan het werk?? Is je zwangerschapsverlof nu al voorbij? Bah, zou er niet aan moeten denken. En vind het niet raar dat je er even in moet komen

Ai en Jesse een liesbreukje.Kan dat zo maar gebeuren??

Ringel, klinkt alsof Fenna zich bewust wordt van haar omgeving en alle indrukken op wil slurpen. Ik zou op een rustige, schemerige plek voeden (onze slaapkamer) en er verder op vertrouwen dat ze gewoon datgene drinkt wat ze nodig heeft. Als ze voldoende plast is dat ook een goede indicator. Je hebt even een nieuwsgierig meisje

En die Sleepy wrap is echt heerlijk. Moet alleen zelf wennen aan hoeveel kleding ik zoon aan moet doen. De laatste keer had ik hem bijna gaar gestoofd. Geen wonder dat hij zo lekker sliep

Frans, help het dat je je borsten eerst helemaal gaat leeg kolven voordat je gaat slapen. Ben bang dat je dan de productie stimuleert en er dus eigenlijk niet veel moet opschiet. Hier is bed ook standaard nat 's avonds. De kompressen kunnen het niet aan of zitten op de verkeerde plek en het lekt er dan gewoon langs. Zo fijn zijn als kolven wel een oplossing is want dan ga ik ook beginnen.

Zoon begint wakker te worden (in box) en ligt met open ogen op zijn knuistjes te sabbelen en oogt heel tevreden. Even kijken hoe lang hij het volhoudt voor hij wil drinken.

Dit eerst maar even posten.
Hier wil ik ook nog niet dat iemand op zoon past. Kan ook nog niet want heb geen borstvoeding in de koelkast staan dus mama moet in de buurt zijn. En ik kan het ook het beste Zal me er binnenkort wel toe gaan zetten hoor want de drang naar eigen tijd begint wel groter te worden.

Lein, fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat. Goed dat je actie hebt ondernomen.

en hij begint te huilen....even voeden
Potverdorie, wat een ellende met sommige kleintjes. Ik ben op alle gebieden een leek, dus ik kan geen tips of adviezen geven, maar ik hoop echt dat de kleintjes met kma snel opknappen en goed gaan drinken, dat Fenna rust terug vind tijdens drinken en dat de operatie van Jesse goed gaat.

Voel me bijna schuldig, maar wil het toch kwijt...ik straal van trots, echt als je me zou zien, zou je verblind worden. Vandaag voor het eerst naar CB geweest. Zoon is nu 52 cm en precies 4 kilo! Dus al een kilo gegroeid! Verder was ook alles goed, heel helder, geen voorkeurshouding, kan koppie al mooi optillen enz... allemaal plusjes! Verder heeft ie heerlijk ontspannen liggen kijken tijdens de onderzoeken. De arts zei, omdat jij zo'n relaxte moeder bent, is je kind dat ook. Ze had helemaal geen adviezen voor me omdat het zo goed ging!! Ben echt met een giga big smile naar huis gelopen, want was best een beetje zenuwachtig van te voren.

Hier kreeg zoon 6x 120 in de fles, maar de arts zei vandaag dat als hij ze helemaal leeg drinkt, het best wel een stapje hoger mag. Dus nu heeft hij net 150 gehad en ook die keurig leeggedronken. Ik voed nog steeds op verzoek, dus ben benieuwd hoelang het duurt voor hij weer komt. Meestal was het om de 4 uur... Enne, hier toch 2 keer per dag een dikke poepluier. Wat een zit er dan tussen het ene en het andere kindje...

En hier is het nog niet nodig geweest dat iemand oppaste, weet niet hoe ik dan reageer. Zoon gaat nu meestal nog gewoon mee. Zaterdag bijvoorbeeld hebben we gezellig bij vrienden gezeten, reiswieg, babyfoon en luiertas mee en dan gaat hij lekker boven slapen terwijl wij beneden een wijntje drinken. Gaat prima.

Konela, ben niet meer naar de bruiloft geweest, was het een beetje vergeten omdat het zulk mooi weer was en we heerlijk buiten zaten. Bedacht het me pas s'avonds toen ik in bed lach...(schaam, schaam)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven