!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
@konela: T lust de pepti wel, maar heeft gewoon soms ineens buikkramp en gilt dan. T lijkt vandaag wel beter. Heeft ook een goede nacht gehad, maar 1x gevoed om 4 uur, ben blij! Alleen heeft hij nu al 4 dagen niet gepeopt, moet morgen de ha bellen als er vandaag niks komt.

Jeetje floor, wat ben jij goed bezig zeg en dat zonder je man, knap hoor. Ben ook erg benieuwd naar een filmpje over het potje.

Origineel, fijn dat t beter gaat met Nelis en dus ook met jou!

Hier ook in bad plassen en ik verschoon dat dus echt niet.

Jeetje mientje, wat raar dat trillen, hopelijk niks ernstigs, maar zo klinkt t niet.

Lein, wat goed dat je gesprekken met psych hebt en je nog niet hoeft te werken. Hopelijk gaat t steeds wat beter.

Ik ga ff met boek op de bank, kleine t SLAAPT, HOERA!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
ff ego.

Pols is nog steeds waardeloos en daardoor niet veel achter pc....

Fenna is idd een vreselijk allert kind en wil alles zien en meemaken. heb d'r nog net geen blinddoek voorgedaan maar ze is nu wel een stuk rustiger dan een paar dagen geleden. Zal wel sprongetjes tijd zijn geweest...

We zitten nu op 5/6 voedingen en....tatatataaaaaa ze heeft gisteren van 20.30 tot vanochtend 7.30 geslapen!!!!!! lekkere doorslapert....maar ik en tieten helemaal van de leg....

zo weer genoeg getikt....later weer meer en hopelijk wat meer reactie...
Wat goed, die vraag over speelgoed en spelen, want ik vraag het me dus ook af hoe ik moet spelen met die kleine. Hij is veel wakker overdag, slaapt misschien 2 uurtjes en kan zich wel even vermaken met de mobiel boven de box, maar na 2 keer het muziekje gehoord te hebben vind ie het genoeg en wil vermaakt worden. Ik loop nu veel met hem door het huis zodat hij kan rondkijken en ik vertel hem dan wat ie ziet (alsof ie ook maar een woord ervan begrijpt) maar dat houdt mama weer geen uren vol. Dus ik weet niet zo goed hoe ik hem bezig moet houden, of geinteresseerd... heb wel vandaag besloten een wipper aan te schaffen. dan kan hij vanuit daar alles bekijken.

Over op de buik slapen, ik weet dat het overal staat dat het niet mag, maar overdag kun je het zowiezo wel doen volgens de kraamhulp. Omdat je dan toch zo'n iedere 10 minuten in de wieg kijkt (ik tenminste). Verder slaapt zoon hier vaak bij mij op de buik op zijn buik, dus buik tegen buik. S'ochtends is hij altijd rond 6 uur wakker en wil dan na het flesje niet terug in z;n eigen bed, omdat dit mij te vroeg is om uit bed te gaan, leg ik hem op mijn buik in ons bed en zo slapen wij uit tot 9 uur, dan badderen en flesje en dan kan de dag beginnen. Ik merk dat ik dan niet echt slaap, meer een beetje doezel en stijf op mijn rug lig, maar ik vind het niet hinderlijk. Misschien een optie, ookal zegt iedereen dat dat ook weer niet goed is.

Hier dikke regenbuien...niks aan. Ben net bij schoonzus geweest en heb 3 vuilniszakken propvol kleertjes meegekregen in verschillende maten. Ga ik zo maar eens sorteren denk ik.

en moet nog boodschappen halen, iemand nog een lekker recept voor het avondeten? Weet soms even niet meer wat ik moet koken, moeilijk iets origineels te verzinnen.

Oh en hier wil ik ook heel graag een tweede en het liefst zo snel mogelijk...mis het zwanger zijn ook wel, hoewel ik wel lekker weer op m'n buik kan slapen nachts en natuurlijk veel mobieler ben. Helaas mag ik vanwege de keizersnee het eerste half jaar tot een jaar niet zwanger worden, dus moet nog even geduld hebben. Verder wil ik wel weer rond dezelfde tijd zwanger worden, om zo weer rond maart/april te bevallen. Dan komt het mooie weer eraan en kun je lekker naar buiten. Dus volgend jaar juni/juli gaan we er weer voor, als het aan mij ligt... (en het ons gegunt is natuurlijk) Dan zit er 2 jaar tussen de kleintjes, dat vind ik wel leuk.
Ja, Skoempie, twee jaar vind ik ook wel mooi, maar drie is ook goed.

Fijn zo'n zus met zak vol kleertjes!

Ik vind het niks als hij bij mij in bed slaapt, dus dat is geen optie. Hij ook niet hoor. Wil wel op mijn borst slapen als ik zit maar niet als ik lig. Zijn hoofd moet hoger liggen dan zijn lijf. En uren zitten in bed vind ik ook niet leuk.

Ik loop niet met hem rond om hem dingen te laten zien maar als ik met hem loop, laat ik hem wel alles bekijken als hij erna kijkt. Ondanks het speelgoed wordt hier niet lang in de box gespeeld hoor. Wel kan hij steeds langer gewoon liggen en ergens naar kijken, naar buiten ofzo.

Vanmorgen keek hij op straat en in de winkel ook overal naar, geinig!

Ringel: ik ben jaloers dat Fenna zo goed slaapt en meneer hier niet. Van 20:30 tot 1 en dan tot 5 of 6, als ik geluk heb.

Maar niet op je pols, wat balen. Ik begrijp dat het nog niet in het gips zit? Veel pijn dus en advies ws: zo min mogelijk belasten... Jaa, handig met twee kindjes. Zucht, heel veel sterkte!

DN: Hopelijk poept T alsnog vandaag!
RIngel, sterkte met je pols. Dat is echt niet fijn!!

Hier slaapt ze 's nachts wel goed, overdag alleen voor geen ene meter.. Vandaag ook weer niet. Ze slaapt van 23.00 tot 07.00 of soms wel tot tegen 09.00. Maar overdag is het de hele dag gejengel..
Ik heb helemaal geen last van het lege buiksyndroom. Ik ben super blij dat ik weer helemaal van mijzelf ben. Daarnaast vond ik de laatste paar weken ontzettend vermoeiend omdat ik mijzelf continu gek maakte of alles wel goed was met de baby. Ik ben blij dat ze er nu is, nu begin je elkaar pas te kennen vind ik. Ik kan nu niet zeggen dat ik echt het gevoel heb een band te hebben door mijn zwangerschap. Voor mijn idee is die band echt begonnen met opbouwen toen ze er was.

Een tweede ja lijkt mij leuk. Maar ik wil eerst van ons meisje genieten. Ik ben zo benieuwd hoe ze is als ze een jaar is. Daar wil ik wel even echt tijd voor hebben op dat moment Dus ik denk dat er toch zeker minimaal 2 jaar tussen zal zitten.

En drie kinderen zou ik overigens ook geen probleem vinden denk ik nu nog
JAAA, het is me gelukt een fimpje te plaatsen op hyves. Dus als manlief er is zullen we nog een filmpje plaatsen.

Liefs Floor
Hier even een berichtje vanuit het ziekenhuis in Groningen.

Maandag werd Jesse s'middags erg ziek en huilde ontzetten veel en hard.

S'avonds toch de huisartsenpost gebeld en doorgestuurd naar de eerste hulp in Almelo.

Toen bleek dan die een darmklem had.

We zijn toen met spoed om 22.00 naar groningen gegaan daar zou die dan om 01.00 geopereerd worden.

Tijdens de autorit van 2 uur is toen de darm weer terug gegaan en werd er besloten het eerst 24 uur te laten rusten.

Omdat als ze toen zouden gaan opereren dat er een kans was dat de zaadleider zou beschadigen.

Nu is hij vanmiddag geopereerd en als alles goed gaat mag hij morgen naar huis.

Ik vond het vrij heftig voor zon klein mannetje maar het ziet er allemaal heel goed uit tot nu toe.

Zodra ik thuis ben ga ik weer bijlezen en wat meer meeschrijven.

Liefs B12
B12 jeetje wat een schrik zeg. Arme Jesse en arme jullie. Gelukkig dat het er nu allemaal goed uit ziet. Is dit wat ze eerst dachten dat het een liesbreuk was? Kan dat allemaal zomaar ontstaan, wat eng zeg. Dikke wat zullen jullie geschrokken zijn
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Floor, haha dat filmpje is echt heel grappig!

Even opscheppen: we zijn net met zijn viertjes uit eten geweest (haha ik weet het, tis pas 7 uur en we zijn al weer terug ). Bojan was zoooooooooooooooooo zoet. Hij lag lekker in de maxicosi te slapen, terwijl wij pizza aten. Daarna heb ik hem thuis uit de mc uit zijn doek gehaald en weer in bed gelegd. Hij werd wel wakker, lachte even en ligt nu weer te slapen . Zoet toch?

Mileen vindt uit eten gaan zo gezellig, ze gedraagt zich ook netjes dan! (haha behalve dat ze met haar handen eet dan, maar twas pizza dan mag dat toch?). Leuk hoor.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Jeetje B12, heftg zeg, zo'n darmklem is heel erg spoed, gelukkig was de darm alweer teruggegaan was en nu de operatie goed is verlopen. Strekte met je kleine ventje! Hoe is het met de wond van je keizersnede?
Mientje, wat ontzettend schrikken! Maar fijn dat ze het meteen zo serieus namen. Weet je nu al iets meer?

Origineel, ik zou nog héél vaak zwanger willen zijn, maar zonder kinderen svp. Misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen ;)
Oh B12, wat schrikken! Arme Jesse... Wat hebben ze nu precies gedaan bij hem? En mogen jullie erbij blijven. Nou ik hoop dat hij morgen naar huis mag! Sterkte...
B12 lijkt mij erg heftig zeg! Ik hoop dat jullie zoontje weer snel de oude is en lekker mee naar huis mag.
B12: sterkte, jeetje wat schrikken zeg! Ik hoop dat het nu snel weer goed gaat. Gelukkig ging de darmklem vanzelf even voorbij, sjonge, wat een gedoe. Beterschap voor Jesse!

Was net op mijn werk en de kindjes waren heeel erg blij om mij te zien. En de jongeren wilden allemaal Freek vasthouden. Gelukkig heb ik daar geen moeite mee. Er hing zelfs een foto van ons vlak na zijn geboorte gemaakt, uitgeprint in de woonkamer! Ik was niet vergeten en iedereen kijkt enorm uit naar het moment waarop ik weer ga werken, icl. ikzelf
OOh B12, jemig zeg, dat is even schrikken! voor jou!! EN een hele dikke beterschapskus voor Jesse van Linn.

Floor, fijn om te horen dat ze je niet vergeten zijn!! Is prettig he!? En leuk dat ze zo meeleven.. Hier wilden 39 volleybalkindjes 'baby-Linn' ook vasthouden, maar dat was me ietsie te veel van het goede (ze zijn tussen de 5 en 8 jaar)..

Ohja en Floor: leuk filmpje!!
Gadverdarrie B12, wat een schrik!! En wat zielig voor je mannetje. Je voelt je dan zo machteloos he. Gelukkig lijkt alles goed en ik duim mee voor je dat ie morgen naar huis mag. Dan moet ie daar nog herstellen, maar kan hij wel lekker in vertrouwde omgeving doen en lekker veel in mama's armen liggen, toch?
OCh jeu B12.......wat een gedoe, maar gelukkig nu alles weer oke. Raar idee dat je nu redelijk dichtbij me zit....helaas niet op een leuke manier...beterschap voor je mannetje.

hier alles oke, maar moet Mayte even in de kleren heisen voordat Fenna weer wakker wordt.....

toedels
B12, wat fijn dat het goedgekomen is, maar wat een schrik!

Skoempie, natuurlijk mag/moet je kindje op zijn buik liggen overdag. Als je het 's nachts maar niet doet.

Konela, ik zal het draagmoederschap in gedachten houden

Wat heeft Nelis een last gehad van zijn prikken zeg! Neeltje huilde een uurtje, maar hij heeft de hele middag, van 13 tot 21 uur gehuild. Arm ding.... En arme mama, want ik heb vannacht amper geslapen van de pijn in mijn bekken. 5,5 kilo rondzeulen de hele dag met nog aandacht voor een kruipende peuter is niet iets wat je met een zwak bekken moet doen.

Maar goed, ze hebben beiden heerlijk geslapen, ze voorspellen mooi weer, dus wie weet kan ik vandaag lekker naar buiten. Maakt het weer een beetje goed
Bah, origineel. Zielig dat hij er wel zoveel last van had. En jij maar rondsjouwen, in doek of zo op de arm? Ik krijg ook ontzettend veel last van mijn schouders door het dragen, voeden etc. Het lijkt hier wel mooi weer te worden, lekker aan de wandel vandaag!

Ik wilde weten of hij wel op zijn buik mag (niet Skoempie), maar niet alleen liggen, nee echt uren achter elkaar om te slapen. Anyway, ik houd hem goed in de gaten en s nachts doe ik het niet. Hij slaapt zo heel erg fijn en ik zie er niet echt een gevaar in.

Ik ben nog helemaal in de wolken van mijn werkbezoek gisteren! En Freek hield zich in die drukte enorm goed, ik ben trots op hem!

B12: ik hoop snel weer wat van je te horen!

Dank voor jullie enthousiasme voor de video. Vinden jullie dat hij het lang vol hield? Dat streelt mijn ego, ik sta zelf ook te boek als een doorzetter, net als mijn moeder en zus.

(Schoonvader van zus overleed vorige week en hij nam afscheid met de woorden: als mijn kinderen net zoveel zouden doorzetten als jij dan komt het wel goed.) Snif. Mijn hormonen zijn ook nog niet op het normale peil.

Dat krijg je als je veel hebt meegemaakt als kind (scheiding, ziekten), dan wordt je een doorzetter en een vechter.

Ik ben ook wel trots op mezelf dat ik hier na drie weken eenzaamheid nog vrolijk zit. Morgen komt manlief terug en hij blijft 1 week, was eerst 3 dagen, en daar heb ik onwijs veel zin in. Het gaat super met mij en met Freek en dat is toch geweldig. Sorry, even ego-berichtje...

Bokito: ik moet ook altijd heel erg wennen als man weer terug is. Slapen de katten niet meer bij mij. Meer rotzooi in huis, rekening houden met zijn waak-slaapritme wat omgekeerd is aan de mijne. Etc.
Jakkes B12, da's niet leuk.

Skoempie, is 2 uur slaap op een dag niet wat weinig? Ken je het boek Regelmaat en inbakeren van Ria Blom? Daar staan veel tips in over kinderen die weinig slapen overdag.

, Mila poept, gaat dat bij jullie ook altijd zo explosief?
Hier gaat t nog steeds niet lekker. Kleine T heeft nog steeds niet gepoept en wil nu ook nog maar weinig drinken. Hij is zo zielig! Naar ha geweest. Weer andere voeding gekregen. Nutramigen, daar zit volgens mij niks meer in waar je allergisch op kan reageren. En lactulosesiroop om te laxeren. Hopelijk gaat ie snel poepen.
B12 Gelukkig gaat het nu weer goed, beterschap. Laat je snel wat horen?

Skoemp, wat slaapt jouw zoontje weinig zeg!

T is op haar langst een uur wakker na een voeding en begint dan echt te gapen.

Floortje super dat je man morgen weer even terug is. Heb je die andere man trouwens nog gezien? Is dat helemaal bekoeld?

Ik ga nu je filmpje kijken, hij is aan het laden.

Draakjenoah wat balen dat hij nog steeds niet lekker gaat. Wat moet dat ook zwaar voor jou zijn. Trek je het nog een beetje?

Ibbel hier ook een explosieve poeper haha. Het knalt eruit.

Hier gaat alles helemaal ok. Sinds een paar dagen slaapt ze echt elke nacht door van 23.00 tot 7.00 dus er zit goed ritme in voor haar en voor vriend en mij.

Ben ook thuis weer aan het werk gegaan en ja... op dieet en aan het sporten geslagen. Pfff dat valt even tegen..

Ik denk niet aan een tweede, vriend ook niet. Weet dus ook niet of er een tweede komt eigenlijk.
Lekker Summer, zo'n ritme. Mila doet het ook goed. Ze krijgt rond halfnegen de laatste voeding en wordt ze pas rond halfvier 's nachts weer wakker. Ik maak haar dus pertinent niet wakker rond twaalven.

Draakje, arme T, ik hoop dat de Nutramigen het voor hem doet. Hoe gaat het met je blues?
Lekker he als ze zo'n ruk achter elkaar maken

Auto hebben we sinds maandag weer terug. Het was echt een gevalletje pech, monteurs hadden het nog nooit meegemaakt. Ze zeiden nog..'Jullie zullen je wel kapot geschrokken zijn'.

Joh..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven