!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Pfoe, sorry voor alle taal en spelfouten...
Vandaag naar het weeg uurtje van het cb geweest. En onze bolle is deze week 240 gr aan gekomen.

Ik geef haar 6x90-110 per keer en dat drinkt ze echt niet allemaal op.ik denk dat ze per dag 480 ml.binnen krijgt.

Ze weegt nu 3980.

Als ze de komende 2 weken haar best blijft doen mag hoogstwaarschijnlijk de nachtvoeding er af

Konela. als veerle gewoon aan komt(haar eigen lijn op de curve volgt,dus niet afbuigt)en de luiers nat heeft. Is het meestal minder spoed. Maar voor de onrust en het huilen is het wel meer spoed. Dus ik ben benieuwd wat de ha zegt.
geniet nooit met mate
hi! het is even geleden (schaam schaam), maar nu toch weer een bericht van de moeder van Guus (ik moet er nog zo aan wennen om dat te zeggen!).

Konela, wat moet je tobben met Veerle! Balen zeg. Die speciale voedingen van Nutrilon schijnen best vies te zijn. ik gebruik voor Guus hypoallergene voeding en de kraamhulp raadde me bij de intake al aan om daar direct mee te beginnen, omdat het anders zo wennen was. maar ja, je zou denken dat het huilen dan een paar dagen zou duren en dat je meisje er dan aan gewend zou zijn. Overigens huilde Guus vorige week ook zo hard en dronk hij zo weinig. Hij was wel gewoon 2 ons aangekomen en nu drinkt hij voor het eerst 2 x per dag een fles van 150 leeg. Hopelijk gaat het bij Veerle ook over!

Kabouter, wat goed dat Tessa weer zoveel is aangekomen! Ze maakt het goed he, ondanks haar vroege start.

vorige week was ik met Guus naar de HA, omdat zijn beentjes nog steeds zo raar trillen. De CB arts wist niet wat het was en verwees me dus door. Ik ging ervan uit dat ik een 'daar groeit ie wel overheen mevrouwtje' bericht zou krijgen, maar dat gebeurde dus niet. Zijn beentje trilde ook bij de huisarts (het is dan net een klein konijntje) en die stuurde me meteen door naar de kinderarts. Ik was wel verbaasd, want ogenschijnlijk heeft Guus er zelf helemaal geen last van. Daar aangekomen bleek dat ze hem meteen wilden opnemen ter observatie. Dat was wel schrikken! Ze dachten aan epilepsie, maar gelukkig bleek dat het niet te zijn. na een nachtje mocht hij weer naar huis - zonder diagnose overigens. En ik maar moeilijk doen met m'n moeder laten oppassen... Nu moest ik hem zomaar ineens achterlaten!

Ahhh, een klein mannetje met een liesbreukje. Wanneer moet hij geopereerd worden? Sterkte alvast hoor!

Skoempie, groot gelijk dat je trots als een pauw bent. heerlijk toch als alles goed is!

Zijn alle mannen eigenlijk al weer terug van (werk)bezoeken enzo? Lijkt me zwaar hoor, om het in je eentje te doen.

Succes voor alle tobbende moeders.
Ben nog aan het lezen. Maar voor ik het vergeet:

Bokito, ik kan nu niet zo makkelijk filmen omdat ik alleen ben maar als man terug is dan zullen we het filmen. Het is niks bijzonders hoor! Ik sta bij de commode en nadat zijn luier af is gegaan houd ik hem zoals op de foto te zien is, boven zijn potje. Dan zeg ik psss. En afhankelijk van zijn reactie reageer ik.

Als hij plast dan zeg ik goed zo! en als hij perst wacht ik (soms wel 5 minuten) tot hij gepoept heeft (Weer goed zo!), of het komt soms nog niet, en als hij wild met zijn benen schopt en (bijna) huilt, is hij klaar of hoeft hij niet. Als ik moe ben ga ik op de stoel zitten met het potje tussen mijn benen en hem in mijn armen. Staan kost mij soms nog te veel energie. Gisteren viel hij zo in slaap, hahahaha.

Ik probeer hem te begrijpen en tot nu toe lukt dat dus aardig, op dit gebied. En als hij poept of plast in zijn luier is er geen man over boord natuurlijk. Maar hij leert wel dat je het eigenlijk op het potje moet doen en dat de luier alleen voor nood is. Tenminste dat denken wij.
Jaa Floro, ik ben ook benieuwd!
Ging vanmiddag de verwijzing voor de ka ophalen bij de ha (wat een afkortingen!) en toen bleek dat ha mij net aan het bellen was. Kon gelijk even binnenkomen omdat ze toch even snel naar Veerle wilde kijken. Doet haar broekje uit en het eerste wat ze zag was een dikke vette plasluier. Haha, had beter even een lege om kunnen doen.

Nee, ben natuurlijk blij dat ze goed plast, maar natuurlijk net als je bij de ha bent zijn de klachten minder...

Ha zei dat Veerle niet "heel goed" in haar vocht zit, maar dat ze zeker geen spoedgeval is. Moet haar nu water geven tussen de voedingen door en ipv om de 4 uur, om de 3 uur voeden. En dan morgen even laten weten hoe het gaat....

We hebben een goede dag vandaag (niet gegild gelukkig), maar ze blijft gewoon weinig eten. Dus we kijken weer even aan.

Hier trouwens ook een echte ontaarde moeder (ik schaam me diep). Stopte de tut van V in mijn mond voordat ik hem aan haar gaf en ineens bedacht ik me dat ik net een glas melk leeg had gedronken. Lekker bij een baby met kma. En ik me maar afvragen waarom haar klachten niet over gaan....

Zit nu te wachten op de "oproep" van de kapper. Kennis moest 2 mensen knippen. Nummer 1 is nu aan de beurt en ik wacht op het telefoontje dat ik mag komen. Ben benieuwd...
Konela en DN meisje huilt soms ook heel erg hard van de krampjes dat geeft zo'n machteloos gevoel. Kan mij niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn om dat dagin daguit met je kindje te hebben.

En Konela meisje huilt hier ook iets meer nu door de krampjes en ik herken je gevoel wel. Ik ben ook bang dat mensen hun geduld verliezen of dat ze wanhopig worden en dat dan uitstralen naar mijn meisje toe. Ik ben zelf namelijk heeel geduldig en rustig en ik wil graag dat anderen dan ook zoveel geduld hebben met mijn meisje. Ergens ben ik dus een enorme softie dat ik daadwerkelijk geloof dat die ene keer dat iemand zijn geduld verliest of wanhopig wordt echt erg is voor haar Het zal er wel mee te maken hebben dat ik zelf echt extreeem gevoelig ben voor sfeer, ik kan er echt niet tegen als er spanningen in de lucht hangen. (Oh help nu klink ik echt als een hypersensitieve muts maar goed het zij zo )
Hihi floortje die methode doet mij denken aan de tijd dat vriend en ik vreugdedansjes maakten voor ons hondje als hij een plasje buiten gedaan had toen hij een pupje was. (Hoop dat je hier niet boos om wordt).
quote:mararoulette schreef op 07 april 2009 @ 20:41:

Hihi floortje die methode doet mij denken aan de tijd dat vriend en ik vreugdedansjes maakten voor ons hondje als hij een plasje buiten gedaan had toen hij een pupje was. (Hoop dat je hier niet boos om wordt).
Ik heb ook met tepelhoedje gevoed bij T Frans, maar na 6 weken kon ik ineens zonder tepelhoedje voeden. Het schijnt dat ze rond de 6 a 8 weken zuigreflex krijgen. Maar T had het tepelhoedje nodig omdat hij over de tepel heen gleed, weet niet waarom Bojan een tepelhoedje nodig heeft, maar misschien een keertje proberen. Ik kon daarna een stuk makkelijker voeden, helemaal omdat de melk er aan alle kanten langs lekte. Handdoeken waren niet aan te slepen :S.

Badderen doen wij ook vaak na de voeding. We wachten wel eventjes, maar eigenlijk spuugt C niet als hij in bad gaat. Deden we bij T ook en ging prima.

Wij hebben wel een fietskar aangeschaft, had echt geen zin om een zomer niet te kunnen fietsen. Maar ik ben benieuwd hoe vaak we hem gaan gebruiken.

Wat heerlijk dat Melle niet geopereerd hoeft te worden Marianne.

Bij T was ik altijd drijfnat van de melk. Ik sliep zelfs zonder iets aan maar op een handdoek anders werd ik wakker van de koude plekken. Nu heb ik er gelukkig minder last van. Heb trouwens een slaapbustier gekocht. Een soort bh hemdje. Zit heerlijk, voelt echt niet als een bh en de compressen blijven redelijk goed zitten. Veel beter dan de hemdjes.

Wanneer C ’s avonds heel verdrietig is neem ik hem ook op schoot hoor Bagheera of in elk geval bij me. Dus hij ligt elke avond of op schoot of in het voedingskussen naast ons.

Wat vervelend dat je zelf zo slecht slaapt.

Wij hebben ook een andere auto gekocht toen T geboren was. Ook idd een station, ideaal heerlijk ruimte achterin.

(Schoon)ouders. We treffen het echt. Beiden dringen zich absoluut niet op. Respecteren hoe wij het willen en doen niks raars eigenlijk.

Paracetamol. Bij T hebben wij heel weinig paracetamol gebruikt. Bij koorts vind ik het eng omdat T van het ene op het andere moment hoge koorts krijgt en paracetamol de koorts onderdruk en dan de koorts nog sneller kan stijgen. Bij prikjes masseerde ik vaak het beentje na de prik zodat de vloeistof snel verspreid werd. En hij heeft gelukkig weinig last van de prikjes gehad, alleen sliep hij wat meer.

Wat heb jij super je best gedaan om T bv te kunnen geven Summerbreeze. Echt petje af. Kan me voorstellen dat het niet leuk was om de knoop door te hakken, maar wel heel begrijpelijk.

Klinkt goed chique uiteten gaan Bagheera. Is bij ons echt een eeuwigheid geleden dat wij iets met z’n tweeën hebben gedaan hebben.

Ik probeer C zoveel mogelijk uit de zon te houden. Soms ontkom je er niet aan, maar hij ligt zoveel mogelijk in de schaduw.

Sporten. Ik probeer zoveel mogelijk te wandelen (en dat is niet zo moeilijk met dit heerlijke weer), maar zolang ik de nacontrole bij de vk nog niet gehad heb ga ik nog niet sporten. Wil eerst weten dat alles weer op z’n plek ligt.

Wat sneu dat Jesse een liesbreukje heeft B12. Hoe is het met je wond?

Hoe ging het vandaag het met drinken van Fenna Ringel?

Als er hier in bad geplast wordt verschoon ik heb bad niet. Misschien wel heel ontaard, maar dan blijf ik het bad verschonen vrees ik.

Wat fijn dat de kindjes een stuk beter slapen in de puckababy.

Super dat dochter het zo goed doet Lein. En fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij de psycholoog.

Oh Konela. Hoopte zo dat jullie het gevonden hadden met de voeding, maar nu huilt Veerle toch weer. Zo frustrerend.

Hier ontzettend aan het genieten van het mooie weer. Heerlijk naar buiten en stukken wandelen. Zelfs lekker buiten gevoed, ging ook prima.

C begint ook steeds meer mee te krijgen van zijn omgeving, hij begint steeds meer te volgen en te herkennen. Zo leuk. Hij is ook goedgekeurd bij het cb. Hij weegt nu 5200 gram en is nu 58 cm. Super gegroeid dus.
Vandaag nam hidde zelfs een slok badwater met plas erin hihi nu ben ik het toppunt van ontaard

Merle slaapt nu gelukkig maar was vandaag weer heel onrustig en afgelopen nacht ook, helaas. Ze blijft maar zo verkouden gelukkig geen koorts. Hoop dat vanacht iets beter gaat *please*

@bluestar, ik heb geen zw verlof aangezien wij een eigen zaak hebben. Maar zo erg is het niet wij wonen boven in het hotel dus ben dagelijks op werk, letterlijk en figuurlijk

Irritant he dat als je bij de ha bent je kind bijna altijd opeens! niet meer zo ziek lijkt. Hebben wij een keer met hidde gehad. Thuis een x onbeschrijflijk krijsen en ziek zijn bij de huisartspost niets aan de hand en lekker spelen in het kinderhoekje aaaaghhhh.

Ga vlug nog ff strijken, kom er maar niet aan toe. Moeten toch wat aan he?!
Ah Barrel, nee hoor, dan bedoel ik het tóch anders... Pas als je hem een beker van zijn eigen plasbadwater laat drinken ben je echt ontaard

Mara, ik snap je wel dat je niet wil dat je kind het gevoel krijgt dat ze mensen tot wanhoop drijft. Dat stadium zijn wij hier al heel lang voorbij. Af en toe wordt ik bijvoorbeeld enorm wanhopig als Seppe met zijn handen in zijn eigen poepluier wil maaien, of persé niet in de kinderstoel wil zitten, of persé wel met de beker op tafel wil slaan. Dan moet ik echt even op de gang gaan staan en tot tien tellen om te voorkomen dat ik implodeer.
Ibbel, dat heb ik ook hoor. Soms als ze heel veel huilt kan ik het ook niet meer aan. Dan ga ik ook eventjes weg en laat ik haar even huilen. Maar ergens voel ik mij dan toch een beetje ontaard om dat woord dan maar te gebruiken. Als ik jou stukje zo lees kan ik mijn borst wel nat maken voor de peutertijd
Skoempie, heerlijk toch dat het zo goed gaat! Voel je zeker niet schuldig hoor, lekker genieten. Ik word helemaal gelukkig als ik jouw berichtje lees, het straalt er vanaf!!

Origineel, succes vandaag met de prikjes... Laat even weten hoe het gegaan is.

Veerle heeft alweer 3x achter elkaar een flesje van 120 op! Ik snap écht niet waarom ze het de ene keer uitgilt en de andere keer drinkt ze wel. De afspraak zal echt geen spoed worden, we laten hem maar gewoon op vrijdag staan. Giseren was ze zo vrolijk... Misschien hebben wij gewoon een hele, hele vreemde eigenwijze baby. Ben benieuwd wat er vrijdag uitkomt.

Wat hebben jullie voor speelgoed nu voor de baby's? Wij alleen een boxmobiel met een muziekje (en 1000 andere dingen waar ze nog te klein voor is). Dan zit ze in haar wippertje in de box naar dat ding te kijken. Heb aan 1 beestje een fel oranje lapje gehangen waar ze bij kan, soms raakt ze hem en 1x heeft ze hem er af geslagen. Was volgens mij echt toeval.

Maar na 10 minuten is ze die boxmobiel (en dat vreselijke geluidje) wel beu. Hebben jullie andere speeltjes die leuk zijn? Heb nog een aantal kadobonnen liggen van de babyborrel, dus als iemand een leuke tip heeft voor speelgoed...

Die boxmobiel heb ik te leen van een vriendin. Haar zoontje is er te groot voor, dus heeft ze hem hier gehangen. Maar zo grappig, want er zit een afstandsbediening bij om dat ding aan en uit te zetten. Erg he! Die geef ik dus niet aan m'n vriend, want dan weet ik hoe het gaat als ik weg ben en er is voetbal op tv > Veerle in de wipper en als ze jengelt drukt hij vanaf de bank snel op dat knopje, haha! Wat ze toch allemaal verzinnen he...
Hihi Konela, hier ook een afstandsbediening.. alleen nog niet gebruikt. Ik heb ook een fel dingetje over 1 vd knuffeltjes gehangen.. Ben benieuwd naar vrijdag..

Hier gilt ze het af en toe trouwens ook uit tijdens/direct na de fles, maar dan laten we haar maar een beetje uitrazen en troosten haar maar dan. Laat Veerle trouwens wel goede boeren?

Skoemp, wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat, word ik blij van.

Oei Ibbel, dat wordt nog wat in de peuterfase dan..

Weet je wat gek is: als ik mijn zwangere vriendin zie, mis ik mijn buik zo erg en wil ik er weer 1.. Maar ik wil het nog helemaal niet..

Ben trouwens ook benieuwd naar speelgoed, wij hebben ook niet zo veel..

B12, hoe is het met de wond en weet je al wanneer Jesse geholpen wordt?
Die buik... ik mis hem vreselijk!! Heb in mijn tas altijd de 2 mapjes met de foto's die ik van m'n buik heb laten maken. Zo mooi.... Moest van de week gewoon huilen toen ik m'n positiekleding ging opruimen in een doos naar zolder. Moet nog niet denken aan een 2e, maar het zwanger-zijn... liever vandaag nog dan morgen!
Hoi!

Haha een mobiel met afstandsbediening Hier niet (helaas), ik moet toch echt met mijn kont van de bank afkomen als ik hem aan wil zetten. Hier wordt er gespeeld met de mobiel., het spelen is dan heel hard lachen naar ed beestjes en er tegenaan meppen. Grappig om te zien, want Mileen had er nooit veel belangstelling voor.

Jannes, he dan ga ik het ook eens zonder tepelhoedje proberen. Ik vind het aan de ene kant een handig ding, maar aan de andere kant ook vervelend. Hij moet toch steeds uitgespeold worden en he moet hem niet vergeten als je weg gaat enzo. Ik gebruik er een omdat mijn tepels zo'n pijn deden en ik het moeilijk vind om Bojan goed aan te leggen.

Haha ik tel ook vaak tot 10 hoor. Een keer heeft ze dus een klap op haar billen gehad, omdat ik zooooo boos iop haar was. Hielp trouwens niet, ik voelde me rot en zij gilde nog steeds. Meestal zeg ik dan: ik zet jou op de gang, want mama is nu heel boos. Of 'mama gaat even weg, want mama is nu heel erg boos op jou' . '

Andere mensen hebben echt niet meteen een hekel aan baby's die huilen hoor. Zeker opa's en oma's niet. Mijn moeder doet haast niets liever dan heen en weer lopen met mijn huilende kind (waarbij ze mij beschuldigend vraagt wat ik gegeten heb, zucht).

Kabouter, jij kolft alle voedingen voor Tessa? Super dat ze het zo goed doet nu! Knap hoor, zeker na haar vroege start!!

Skoempie, haha ik dacht al wat glimt hier zo op het scherm . Wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat bij jou!!

Oh even mijn dochter aan het verven zetten.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Wij willen heel waarschijnlijk maar 2 kinderen, dus nu is alles 'voor het laatst'. Binnenkort de zwangerschapskleding opruimen en wegdoen, alle babykleertjes waar meneer uitgegroeid us, gaan meteen weg. Dat is soms ook wel even slikken hoor.

Man is gelukkig al weer thuis. Zaterdag is ie thuisgekomen. Voorlopig blijft hij 2 weken thuis en dan moet ie weer een week weg. Vandaag heeft hij vrijgenomen en ik kon dus vanochtend even lekker helemaal alleen naar de kapper. Haha vroeger was dat iets wat moest en nu is het zo fijn om even iets alleen te doen.

Hier zijn we van 6/7 naar 5/6 voedingen gegaan. Hij drinkt ook veel, soms zelfs 2 borsten nu. De nachtvoeding is er nog, maar hij laat nu steeds meer tijd tussen de nachtvoeding en de eerste ochtendvoeding, nacht om 400 uur en dan ochtend om 8.54 had ie vandaag bijvoorbeeld. Hij heeft vandaag pas 2 keer eten gehad. Wel een beetje vreemd, maar ja ik ga hem toch niet wakkerschudden . Ook erg fijn, want dan kan ik slapen totdat dochter wakker wordt en dat was om 7.30 vanochtend, jeujj.

Mientje, dat was wel schrikken van Guusje zeg. Je wil toch dat ze dan zeggen dat het iets hee normaals is, wat vanzelf weer over gaat. Waar komt dat trillen nu door dan?

B12 weet je al meer ver Jesses operatie?

Wow mijn dochter is een kunstwerk aan het maken!!

Hier gaat alles helemaal goed. Gisterenavond hadden we kraambezoek en om 2200 uur heb ik em wakker gemaakt om te showen en dan meteen te eten . Ontaard, ik weet het. Maar hij deed het hartstikke goed, tis zo'n lieverdje. Meteen lachen naar het bezoek en daarna lekker eten en naar bed Hij slaapt trouwens echt zo goed, Rond 1900 uur naar bed, dan tussen 22 en 24 eten meteen slapen daarna, nachtvoeding, meteen slapen daarna, ochtendvoeding en daarna gaat ie ook vaak snel weer slapen. Hij is ook gewoon moe dan. Ik ben dit echt niet gewend, maar het is echt heerlijk zo'n vrolijke lekker slapende baby!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik mis mijn buik niet (hmm hoe kan ik ook, hij zit er voor het grootste gedeelte nog ) . We l het gezellige gevoel van een baby in je buik. Maar over het algemeen ben ik blij dat ik me weer zo lekker kan bewegen!
Ja Frans, ik mis dat gezellige gevoel idd!!
Konela, bewaar die bonnen lekker voor als Veerle wat groter is. Dan kun je dan mooi wat duurder speelgoed kopen. Ze heeft er nu nog helemaal niks aan. En al dat dure Vtechspul, weet je, het ziet er leuk uit, maar of het goed is voor je kind... Ik ben zelf nogal van het prikkelarme, dus wij hebben eigenlijk niet zoveel speelgoed. Seppe vind het het allerleukste om met een omgekeerd plastic keukentrapje door het huis te schuiven en alles wat hij tegenkomt erin te mikken. Een duwkar laat hij links liggen, de fisherprice boerderij met hinnikend paard laat hij voor wat het is, het activity centre kan hem niet boeien, maar een mand met wasknijpers is dan weer het einde... lekker goedkoop!

Herkenbaar hoor, het lege buiksyndroom. Ik had het de vorige keer ook. Daarom ben ik ook al na zes maanden weer zwanger geworden. Nu heb ik het gelukkig niet. Drie kinderen is hier geen optie.
Ja! Mara, daar lijkt het dus op! Mijn theorie is dus ook: als een hond het kan, waarom een baby niet? En dan ipv buiten op het potje! En wat is beter dan belonen?

O, god met al die nieuwsgierigen voel ik me net een of andere goeroe die iets uit gevonden heeft. Ik heb het echt niet zelfbedacht hoor, alleen zelf uitgeprobeerd.
Hello again.

Lees hier over lege buik syndroom! Geen last van hoor, in de kraamweek heerlijk de positiekleding aan de straat gezet! Ik zou best nog kinderen willen, maar zonder zwangerschap svp....

Afstandsbediening: hier ook! Ik dacht eerst dat het overbodig was, maar nee, heel handig. Zeker tijdens het eten

Ons ventje doet het trouwens geweldig. Vandaag cb. Wel heel erg huilen om de prikken. Ik hoop dat het daarbij blijft, arm ding.... Maar hij is nu 5470 gram en 58 cm groot. Bijna van de "kleine" maat 62 af Ons reusje doet het goed op mama's melk. Hij heeft nu al 2 weken ca. 8 voedingen op een dag, dus dat gaat prima! (zeker omdat er maar max 1 ´s nachts is).

O jee, mijn pc doet heel raar, even posten......
Over speelgoed gesproken. Wij hebben sinds een week dus die mobiel met afstandsbediening. Heel luxe ding, met heel veel muziekjes. Die verveelt ons ook niet snel. Wat Neeltje heel leuk vond en wat nu ook voor Nelis uit de kast gaat komen is zon ding waar ze onder kunnen liggen. Ik kan het niet anders uitleggen, weet even niet hoe het heet. Zijn 2 bogen die kruislings lopen of zoals bij ons een rekje waar dingen aanhangen. Dat vond ze geweldig! Verder is het gewoon goed om met papa of mama te babbelen en te lachen, dat kunnen ze uren volhouden.

pc blijft raar doen, ik stop maar met forummen denk ik.
Ik mis mijn buik totaal niet. Ik ben zo blij dat ik weer normaal kan bewegen! Ik wil juist supergraag mijn oude figuur terug en ben daar ook hard voor bezig. Aan een tweede moet ik echt nog even niet denken. Op zijn vroegst komt die er in 2011 of 2012. Maar dat er nog 1 komt, dat staat wel vast voor mij. Drie kinderen vind ik wel een optie!

Alle zwangerschapskleding is hier al weken geleden opgeruimd, hoefde hte echt niet meer te zien. Grappig hoor, zulke versch. meningen/ gevoelens daarover.

Skoem: Fijn dat alles zo goed was.

Kabouter: Super dat Tessa het zo goed doet.

Mientje: wat heeft ie nou met zijn benen?

DN: is het nog steeds huilen in het kwadraat?

Frans: wat leuk he als je kind zo de show steelt! Ik ga vanavond met hem naar mijn werk, ook leuk, hoop ik.

Konela: gelukkig drinkt ze weer beter.

(Toen freek zijn groeisprongetje nam huilde hij meer en wilde hij ook weinig te drinken, maar dat duurde maar 2 dagen).

Speelgoed: Wij hebben een rammelaar waarin 6 gekleurde balletjes door een glazen buisje in een poesje verdwijnen. En een paard die lawaai maakt met zijn voeten. Die zijn allebei favoriet. Het maakt lawaai en is gemaakt van zachte en harde materialen. Soortgelijk speelgoed zag ik bij de prenatal deze week in de aanbieding. Het merk is: de Ark van Noah.

Freek is dol op alles wat rammelt. Mept en lacht en hij is echt dolenthousiast. Het is speelgoed vanaf 0 maanden.

We hebben ook een mobiel en die vindt hij ook erg leuk. Al met al speelt hij zo'n 15 minuten per dag maar hij probeert echt dingen te pakken.

Gisteren me rot gelachen, freek probeerde zijn speen weer in te doen. Filmpje ga ik op hyves zetten.

Hij wordt nu wakker, ik ga hem eten geven, doei

Freek krijgt nu 5x180 omdat hij hiervoor 6x150 makkelijk op dronk. Maar 180 drinkt hij eigenlijk maar twee keer per dag leeg. De andere keren drinkt hij ong. 150. Dat is al meer dan de babies die eerder geboren zijn maar hij dronk altijd al veel voor zijn leeftijd. Het slapen begint hier een beetje een probleem te worden. Hij slaapt namelijk steeds meer het liefste op de buik. Las ik deze week in de wij jonge ouders dat dat echt niet mag ivm wiegendood. En dat babies vanaf 6 maanden pas sterk genoeg zijn om het hoofd op te tillen als er iets voor hun mond/ neus zit. OEPS. Toch lijkt het, als ik hem zie, wel oke. Hij ligt altijd heel stil en met zijn neus/ mond naar 1 zijde. Wel afwisselend ivm afplattend hoofd maar goed.

Vanmorgen na de voeding van 5 uur wilde ik heel graag nog even slapen. (Ben nu best moe omdat ik al drie weken fulltime voor hem zorg.) Ik ben 15 keer naar hem toegegaan om hem speentje te geven of te kalmeren omdat hij hard huilde. De 15e keer heb ik hem op zijn buik gelegd en ik kon nog 2,5 uur slapen. Daarna direct bij hem gekeken want ik was toch wel bang, maar hij light nog precies hetzelfde dan. Toen ontbeten en daarna moest ik hem wakker maken voor zijn voeding. Nu slaapt hij nog terwijl 1 uur zijn tijd zou zijn. Terwijl als hij op zijn rug ligt dan wordt hij ruim een uur voor zijn voeding alweer wakker. Echt raar. Maar ik voel me er rot bij omdat ik overal lees dat het echt niet mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven