!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Sorry Sjaan... niet bij nagedacht.

Ben zo terug...
ik heb al 10 spekjes gegeten. 11 nu. Zo maar even afwassen, anders is heel de zak leeg. oh nee, das 400 gram. hihi, dan wordt je wel heeel misselijk.

Vanochtend heeft de knappe Guus weer heel goed gedronken. Hij was al om 6 uur wakker! Van de prikken van woensdag heeft hij bijna geen last gehad. Gelukkig.

Arme mini-Bokito met zijn koorts. En dan in deze hitte. Gelukkig gaat het vanavond regenen.

@Ringel: wat naar dat Fenna ergens anders niet wil drinken. Ik begrijp je ongeruste gevoel heel goed. Dan zit je ook niet ontspannen op je werk.

@ kabouter: bedankt voor de tips! Heb inderdaad een papspeen gepakt, en dat ging best goed. De CB arts noemde het nutribeton en ik snap nu wel waarom.

Had ik al bijna nummer 12 te pakken. Afwassen dus.

Doei!
bijgelezen, zometeen meer eerst mannetje op bed leggen voor het onweer start
sorry mientje, ik ga je niet helpen met de spekkies want die vind ik vies. Je moet de hele zak alleen leeg eten.

He bah, ringel wat ontzettend K dat je kleine meid zo raar doet met eten bij een ander. De fles weigeren okee maar nu ook de lekkere fruithapjes?

Hier trouwens standaard om de 4 uur eten, vaak 1x per dag zit er 5 uur tussen omdat meneer s morgens zo vroeg begint.

Mientje; is er al een gesprek geweest tusen jou en g.o? Ik blijf haar vreemd vinden. Heeft het go-buro nog andere mogelijke go's voor je in de aanbieding?

Verder wens ik al geprikte kinderen toe dat ze maar weer snelheel lekker in hun velletje zitten.

Lein wat fijn van de fietskar-komst. Ik ken die niet met hangmat, alleen die waar de maxicosi in moet. Hoe heet die? Mijn collega haar dochter is nu nl ook in het gips, 10 maanden oud.

hier een hangerige huilerige freek vanmorgen. Wat hardere ontlasting en wat tanden die op doorkomen staan. Zal wel pijn hebben. Vanmiddag even stad in geweest met manlief, oma pastte op. Hihi na de fles, freek in de box, oma op de laptop.

Nu slaapt ie gelukkig alweer lekker. Hij had echt de hele ochtend huilbuien zodra hij het bed zag! Zijn we niet gewend maar nu alweer stukken beter. Ik ben wat dat betreft een echte volhouder. Ik zie dat je moe bent, je blijft in bed totdat je geslapen hebt. Hielp niet echt, hij sliep vanmorgen maar 30 minuten! Daarna nog twee keer een uur. Niet veel voor zijn doen. Merk dat hij echt niks wil missen en ook wel wat last van de warmte heeft.
Wat is het heet zeg.... Heb er genoeg van, nu mag het wel afkoelen hoor! Ook V is vandaag wat jengelig, heeft denk ik ook last van de hitte.

Was vandaag al om 6.50 uur op m'n werk (en had toen dus al gedoucht, aangekleed én 30 min in de auto gezeten). Wilde graag vroeg thuis zijn want op 't werk is het helemaal niet te harden. Nu lekker vroeg weekend!!!

Heb sinds 'n paar dagen fruithap gegeven en dat gaat goed! Bied het 2x aan (fles van 10.30 en 17.30) en ze eet op een dag bijna een heel potje. Als ze de lepel ziet gaat haar mondje wijd open. Dan een grote hap, perst ze alles weer naar buiten, ik vang het op, stop het terug en dan slikt ze het door. We moeten nog ven oefenen dus! Vind het zo leuk met het lepeltje. Wat worden ze al groot he...

Ze maakt nu ook allerlei andere geluidjes. "Die-die-die-da-da-da-neh-neh" en zo heel de tijd door.

Omrollen pas 3x per ongeluk. Ineens lag ze op haar buik. Draait wel helemaal tot op de zij, maar dat laatste zetje lukt nog niet.

In bed draait ze wel helemaal de klok rond. Bij jullie ook? Leg haar op bed en na 10 min ligt ze met haar hoofd op het voeteneind. Ik stop de puckababy helemaal onder het matras (Frans > zou dat bij Bojan ook niet helpen als hij 's nachts op zijn buik rolt???) maar ze weet zich soms toch helemaal los te murwen.

Hoe is het eigenlijk met Mara? Is ze op vakantie? En B12?

Draakje, hoe gaat het bij jullie? Geef jij nog steeds Nutramigen? Wat is dat toch vies he...

Skoempie, jouw vriend zal vast niet balen dat hij de staafmixer niet voor zijn verjaardag krijgt, haha! Heb je al iets gemaakt?
Welk merk fruihapjes geven jullie trouwens? Ik vond het prijsverschil tussen Olvarit en Friso best groot, verbaasde me. Bij de AH zag ik zo snel geen huismerk potjes fruit (alleen vanaf 6 mnd). Ben benieuwd welke jullie gebruiken.
Hmmm, net wortel geprobeerd. Eerst huilen, een héél zuur gezicht en daarna kokhalzen. Is het wennen aan de smaak of zou ze het niet lusten? Moet nog wennen aan haar signalen, we snappen elkaar nog niet zo goed denk ik. (Ze zit nu trouwens winden te laten, hihihi, lekkere dame).

Hoe lang blijven jullie het proberen? Betekent kokhalzen "wennen" of dat ze het niet lusten......? Vind het zo zielig.
het is wennen, konela.

Hier vanavond verse worteltjes van het land en ook kokhalzen.

Ik moest daar erg om lachen en dan gaat f gewoon vrolijk door met eten. Meeste gaat er hier nu ook in.

Ik heb geen flauw idee wat je moet kopen voor potjes. Ik ben nog niet door de gekregen potjes heen maar ze smaken allemaal naar niks vind ik.

hier lekker regen
Heb niet helemaal bijgelezen. Ik heb er te weinig concentratie voor. Zag de hapjes even snel voorbij komen maar daar zijn wij nog niet aan begonnen. De spuitjes gingen hier heel goed ze heeft er niet eens koorts van gehad en ik merkte ook niet erg veel aan haar in gedrag.

Ik ben een hele tijd weggeweest ik had het even helemaal gehad met alles :(. Mijn Opa is vorige week overleden en daar heb ik het wel moeilijk mee gehad. Uitgerekend op het moment dat ik naar het zuiden ging voor de crematie kreeg ik een virus waardoor ik helemaal uit de running was. Ik heb twee dagen niet voor ons meisje kunnen zorgen. Gelukkig zat ik bij mijn ouders en konden zij wel veel van de zorg overnemen en was ik op de dag van de crematie wel beter.

Nu gaat het gelukkig beter maar ik zit nog steeds niet lekker in mijn vel. Mijn scriptie loopt niet zoals ik wil en ik heb super weinig energie. Mijn moeder had supradyn voor me gekocht en dat lijkt een beetje te helpen. Ik wilde eventueel een voeding vervangen door een fv maar fv lijkt te zwaar te vallen bij I. dus dat gaat niet door denk ik zo. Verder ben ik echt super prikkelbaar mijn vriend kan werkelijk niets goed doen... heel irritant voor ons allebei. Sorry voor het enorme ego bericht zit een beetje in de knoei met alles en moet het even kwijt.
Oh Mara, wat K**!!! Gecondoleerd met je opa, wat verdrietig zeg. Lief van je ouders dat ze het even van je hebben overgenomen, wat kan je je ouders dan soms toch nodig hebben.

Blegh van die scriptie. Na zo iets, en ook nog ziek te zijn komt zo'n scriptie even op de laatste plaats. Zit er een deadline aan? Sterkte hoor (en ook voor jouw vriend.....).
Ah Floor, lachen om het kokhalzen, hahaha. Maar ze keek er zo zuur bij. Ben maar gestopt, maar misschien is het gewoon wennen. Morgen dan nog maar een keertje proberen. Idd > wat zijn die potjes vies zeg (wortel in elk geval).

Zo, vriend is werken, meisje slaapt en ik zit lekker thuis te werken, mijn uurtje van vanmiddag in te halen. HIer nog steeds geen regen trouwens, wel afgekoeld.

Ga de kleine meid wakker maken, ze moet nog een flesje en ze slaapt en slaapt en slaapt maar door.
Oh Mara, even een knuffel voor jou. Het verlies van je opa is al heel heftig en dan ga je ook nog eens lichamelijk onderuit. Kan me voorstellen dat je er even helemaal door heen zit. Ik wens jullie heel veel sterkte en die scriptie komt echt wel. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet te forceren.

Bokito, koorts na aanleiding van de spuiten...wat zielig Gaat het nu al weer wat beter of is tie nog van slag?

Wat zijn jullie al " ver" met de hapjes!! Hier nog niet begonnen. Zoon heeft wel extra water gekregen de afgelopen dagen en aan een stukje watermeloen gelikt maar verder wil ik eigenlijk nog niet gaan.

Hier zitten die derde spuiten er ook in en gelukkig geen heftige reactie van zoon. Hij slaapt wel ietsjes meer maar dat kan ook door het warme weer zijn gekomen. Hij is trouwens ook 65 cm. Wat zijn veel van onze hummels 65 cm!!

Ik weet niet of ik zo blij ben met dat kleine buitje regen. Het is nog veel drukkender geworden en het zweet stroomt in straaltjes van mijn lijf. Morgen jarig en heb de spinnenwebben uit de bbq geveegd dus heb wel mooi weer nodig. Zal toch wel??

En oh ja.....de ingredienten voor de meeting
Mara: Wat een ongelooflijke rotsituatie zeg... Gecondoleerd met je opa. En dan die scriptie, kan me voorstellen dat je hoofd daar even totaal niet naar staat. Hele dikke en veel sterkte!

Konela en Floortje: Haha ik moest stiekem ook wel een beetje lachen de eerste keer dat Y. fruit kreeg. Toen kokhalste ze ook. De tweede keer al niet meer, en sindsdien ook niet meer gedaan bij nieuwe smaken ofzo. Dus inderdaad gewoon af en toe een hapje geven. Ik las ergens dat het wel tot 10 keer kan duren voordat een kindje een smaak leert kennen.

Groeten zijn hier trouwens nog meer favoriet dan fruit.

Bokito: Hoe is het met je mannetje? Nog steeds koorts?

Ringel: Wat vervelend dat Fenna niets wil eten.. Had ze misschien ook een beetje last van de warmte? Y. drinkt de laatste dr flessen ook niet helemaal leeg.. Dus ik geef wat water in haar flesje af en toe tussendoor. Of met een lepeltje, vindt ze helemaal geweldig

Meeting: Ik denk dat ik Y. ook maar meeneem dan, als iedereen haar baby meeneemt Verder is er al veel opgenoemd. Ik wil ook wel nog iets bakken, maar misschien wordt dat een beetje te veel?
Och Mara, sterkte meid. Even rust pakken en die scriptie komt volgende week wel weer. Prioriteit is dat jij weer lekker in je vel zit.

Mientje, jij aan de spekkies, ik zit ...durf het bijna niet te zeggen... aan de droge worst..!!!

T heeft afgelopen nacht slecht geslapen door de hitte. Van 21 tot 24 uur toen tot 03.30 gehuild, wat ik ook probeerde, hij bleef huilen, soms even een kleine pauze, dan dacht ik dat ie sliep, wil ik hem neerleggen, weer huilen... Gelukkig is het vannacht wat koeler.

T is nog steeds niet geopereerd. De dokter is op vakantie, dus kan ook nog wel even duren denk ik. Ik had gebeld om te vragen of het mogelijk is om met een foto of echo te kijken of er echt een liesbreukk zit, maar daar beslist die dokter over. Nu was de bobbel vandaag wel weer zichtbaar, dus ik ga ervan uit dat hij een heeft en wacht de oproep van de operatie maar af.

Heb vriend het kado al gegeven, maar zit nog in doos...Hij doet het nog prima op de flesjes,,, is meer dat wij als ouders het zo leuk vinden om met hapjes te beginnen. Dus krijgt hij morgen een of twee hapjes peer... Verder laat ik hem wel regelmatig op fruit als meloen, appel, nectarine e.d. sabbelen. Iemand vroeg mij of ik aan;t replayen ofzoiets ben, maar geen idee wat dit is.

Is jullie menstruatie alweer regelmatig? Ik ben altijd erg regelmatig geweest. Ik heb 2 keer regelmatig gehad na de zwangerschap en had naar mijn idee afgelopen weekend weer gemoeten, maar nog steeds niks. Als ik het maandag nog niet ben kan ik met een beetje pech weer met de februariploeg meedoen, van 2010! AARRRCH.

Ibbel bedankt voor je lijst... zal even googelen, heb jij al deze doeken dat je er zoveel van weet? Kan ik dan niet op de meeting een van je overkopen? Jij komt toch ook?

Ga nog maar een stukje droge worst pakken....
Bluester: Alvast gefeliciteerd!! Morgen zou het zonnetje weer volop schijnen zei Erwin vanavond. Wel minder warm, dat vind ik wel lekker hoor. Op het werk was het echt plakken en zweten vanmiddag. Y. is bij oma lekker in badje geweest.
@mara....dikke knuffel en gecondoleerd. Wat een gedoe zeg. sterkte.

Fenna heeft vandaag erg vaak willen drinken. Maar wel steeds erg droge luiers. Gisteren heeft ze 5.30 voor het laatst bij mij gedronken en pas om 15.00 weer. eergisteren van 13.00 tot 21.00 niks gedronken. Vind ik toch best wel lang en dan helemaal met dit weer. En dan steeds die droge luiers...vind het maar helemaal niks.

Maarrrrrrr daar komt ws binnen kort verandering is, want Lief heeft per 1 sept een nieuwe baan!!!!! joehoe....ben al helemaal aan het bedenken wanneer ik kan gan stoppen met werken. Rust in de keet.

Maar toen ik vanavond heel driftig aan het opruimen was (geregend dus afgekoeld, dus energie) m'n knie verdraaid en kan bijna geen kant meer op met been (moet meteen aan jou denken Sjaan. Toch?)

sorry voor ego.....
Ringel!!!!!!!!!!!!!!! Zat net aan jou te denken!! Zou ze al.... zou ze al....? Wat een geweldig nieuws van die baan!!! Oh, zo heerlijk voor jullie!!!

Fenna drinkt idd weinig. Zeker met die hitte. Goed in de gaten houden zou ik zeggen. En wat rot van je knie... Voorlopig dus maar niet meer opruimen zou ik zeggen, zie wat er van komt.
GO Skoempie, hihihi, al toe aan de 2e ronde???
Jeueueueh! Voor Ringel! Echt heerlijk dat je lief de baan heeft. Kun je lekker met hart en ziel voor je meisjes zorgen.

Wel vervelend dat Fenna zo weinig drinkt met dit warme weer. Je kan op de huid op de handjes ook zien of ze genoeg vocht binnenkrijgt he. Zodra die huid blijft staan heeft ze te weinig vocht. Hopelijk heeft Fenna de smaak snel weer te pakken.

Och Mara, gecondoleerd. Wat heftig dat alles zo bij elkaar komt. Misschien dat lekker veel knuffelen met je kleine meid je goed doet. En idd, met die scriptie komt het echt wel goed. Die concentratie komt ook wel weer terug. Sterkte en knuf.

Haha, die Veerle met de vieze worteltjes.Guus vond de worteltje ook alleen de eerste keer maar lekker. Wel lekker dat je vrijdag eerder naar huis kon Konela.

Fesa, ik geef Guus nu ook wat extra water te drinken. Soms drinkt hij wel 4 of 5 slokken achter elkaar.

Oh Skoemp, zou je echt al in de tweede ronde zitten? Ik ben sinds de bevalling nog steeds onregelmatig ong. en sinds ik sport is het hier al weken feest.

Een vriendin van mij is eind augustus bevallen en is nu ook al weer 3 mnd zwnager. Wow! We waren eerst even samen zwanger en nu is zij dus al weer zwanger. Pff, dan merk ik wel dat de herinneren vor mij nog iets te vers zijn om al een nieuwe ronde in te starten. Entoch moet ik er heel veel aan denken nu 2 van mijn vriendinnetjes net weer zwanger zijn...

Vandaag en morgen heb ik zelfs nog verlate kraamvisite! Vanmiddag komen vrienden uit het zuiden die ook net een dochter hebben gekregen en gaan we lekker picknicken in het Vondelpark. Morgen komt een oud-collega van vriend, dus dat is meer 'werkvisite'.

Nu maar even vlug de wc schoonmaken.
Gister heeft lief een computernetwerk aangelegd.Maar het werkt nog niet optimaal.

Mara gecondoleerd met je opa.

Ringel lekker dat je vent een baan heeft. Geeft jou ook meer rust.

Bij Tessa beginnen met de happen volgende maand pas mee. Ze vind de flessen nog lekker. En ze heeft best wel veel last van krampen gehad. Van het cb mocht ik trouwens niet met fruit beginnen. Onder het motto dat vind ze toch wel lekker.

Wat zal ik maken voor de meeting? brownies, quiche of tapenade en tzaziki met turks broods. Zeg het maar. Ik bak wel. ;O)

Nu maar aan de boodschappen
geniet nooit met mate
Konela, kokhalzen komt van het wennen. Ik geloof er niet in dat kinderen iets niet lusten als ze het voor het eerst eten. Pas na tien keer aanbieden en weigeren kun je zeggen dat ze iets echt niet lust. Potjes heb ik bij Seppe nauwelijks gekocht. Zelf maken is net zo makkelijk.Bij de AH hebben ze een leuk boek, Opperdepop, met allemaal groente en fruit hapjes erin, en De Keukenkikker is een leuke site. Ik kookte al het fruit eerst en dan de staafmixer erdoor. De Avent Viacups zijn heel handig om de hapjes in te vriezen.

Ringel wat een geweldig nieuws!

Mara, knuffel voor jou! Wat voor fv heb je geprobeerd? Het is wel waar hoor, tenminste hier ook, dat je door de bv behoorlijk prikkelbaar kan zijn...

Skoempie, ik heb een Hoppediz gehad, maar verkocht, nu een Vatanai Maruyama, een BBslen PassionFruit als sling en een Yamo-ssc voor vriendlief en om Seppe op de rug te dragen. Geen doek teveel dus... Als je me een budget geeft, kan ik wel eens voor je gaan rondneuzen overigens... En het is Rapleyen

Tweede ronde, Mila is nu bijna vier maanden. Seppe was 6,5 maand toen ik van Mila zwanger raakte. Dus jullie overleven het best mocht je nu zwanger raken. Weet je, de zwangerschap vond ik behoorlijk pittig, maar nu vind ik het alleen maar leuk dat ze zo snel op elkaar gekomen zijn.Vorige week vroeg iemand zelfs of ze een tweeling waren, haha. Ok, het was wel een bijziende oude kerel, maar toch...

Kabouter, ik zeg tzaziki met turks brood, hmmmm

Sjaan, als ervaren meeter zou ik zeggen, haal plastic bekers en bordjes in huis, dan kan alles meteen in de vullusbak. Jij hoeft verder niks te kopen, want het is jouw huis. De rest neemt gewoon iets mee, niet teveel en niet te weinig om die paar uurtjes mee door te komen. Heb je op de Hyve al een tijd neergezet? En je adres?
Mara en gecondoleerd. Ik hoop dat je je snel beter voelt. Welke fv heb je geprobeerd? En hoe merkte je dat het zwaar viel Misschien kun je een ander merk proberen. Milena kon bv alleen tegen Nestle Nana, dus kreeg ze dat.

Wij zijn ook nog niet met de hapjes begonnen trouwens. Hij moet nog een maandje wachten . Dat kokhalzen komt volgens mij niet omdat ze iets 'vies vinden'. Ik denk eerder dat ze de smaak en de substantie raar vinden. Ze zijn natuurlijk alleen maar ana melk gewend.

Ringel wat balen dat Fenna niks drinkt. Ook niet met de rietjesbeker? Lastig hoor. Je zou toch denken dat ze echt wel zou drinken als ze honger/dorst krijgt. Eigenwijs meisje. Hoe ging het vandaag? Had ze weer meer plasluiers?

Bojan heeft ook minder plasluiers met dit warme weer trouwens. Hij drinkt ook minder, wel vaker. Tja, ik heb zelf ook minder honger, maar ik zou toch zien dat ie wat meer zou drinken.

Gefeliciteerd met de nieuwe baan van je vent!!Ga jij nu stoppen met werken?

Bojan is vannacht ui logeren geweest. Is hartstikke goed gegaan! Ik had me van tevoren ongans gekolfd en hij had 600 ml drinken bij zich wat allemaal op is gegaan. Klein vreetzakkie

Milena was bij haar tante logeren en wij zijn naar een bruiloft geweest. Toch wel lekker even zo zonder kindjes, maar ik was toch wel weer erg blij om ze vandaag weer thuis te hebben (totdat Milena van vermoeidheid een anderhalf uur durende huilbui kreeg en Bojan gezellig meedeed :O ). Milena vertelde trouwens in de trein tege haar tante dat ze papa en mama niet gemist had, maar Bojan wel. Waarna ze thuis nog even gesnikt heeft, omdat ze Bojan zo gemist had. Haha drol.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Konela haha Veerle is dus ook lekker aan het klokdraaien . Dat doet Bojan ook, maar dan nu op zijn buik terwijl hij er boos bij gilt . Hij ligt niet meer in de puckababy, ik heb hem een paar weken geleden uit gehaald omdat hij zich steeds omdraaide. Hij ligt wel in een gewone slaapzak trouwens, lekker warm
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Even snel, lees zo bij en dan weer naar bed. Zoontje heeft nog steeds koorts, schommelend van 38.5 tot 39.9 Hij heeft soms pijn als ik hem oppak, echt heel zielig. Maar drinken doet hij nog wel gelukkig (hahaha zit niet voor m'n lol wakker beneden, wou even vertellen dat hij nog steeds ziek is maar nog wel drinkt nu ik toch wakker was..)

Mara ik vroeg me al af waar je was. Hele dikke

Ga weer gauw, vriend gaat nu zitten frituren en ik krijg spontaan kotsneigingen...
Even snel...

Hier loos alarm! Maar het stomme is dat ik vanochtend het echt jammer vond dat ik ongi ben geworden. Ik had vannacht al helemaal liggen zwijmelen over nog een kindje....maar nu denk ik dat het wel goed is zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven