FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Ik heb nog steeds een sip onderbuikgevoel.

Schorrie was vanochtend ook helemaal van slag bij het zien van de beelden. Ik had hem wel voorbereid, maar nog was het zien van de emoties wel heel heftig voor hem. Gelukkig ging de juf het vanochtend in de kring bespreken .
Het is ook echt het gesprek van de dag hoor, op alle plekken waar ik kom, school, kinderdagverblijf, werk, koffieautomaat, iedereen heeft het erover.
Ik vind het ook nog steeds erg...

En nu ook nog de 4-mans bob die niet meer meedoen. Het zit niet meer in Vancouver.
quote:nathje schreef op 23 februari 2010 @ 23:27:

Ik vind het zo erg en ik kijk normaal nooit schaatsen, kun je nagaan als je een echte fan ben.Precies, ik als niet schaatsfan wilde niet eens naar bed, eerst reacties zien. Wat erg.
quote:Morrie schreef op 23 februari 2010 @ 23:29:

Nu nog een filmpje kijken? Dan ga je dus pas na 1-en slapen?

Mijn eerste idee was dat je bij sommige filmpjes in bed niet aan afkijken toekomt . maar oke, heel flauw.
En Moshje gaat sinds 2 weken 's avonds zo ongeveer na de voeding van 19-20 uur (net hoe het uitkomt) naar bed en slaapt. Dus onze avonden zijn al rustiger. Eindelijk. Betekent wel dat hij de nacht niet meer in de ochtend verlengd, en na voeding van 7-8 uur wakker is. Maar toch beter.

En..., pas sinds zaterdag slaapt hij ook overdag in zijn wiegje. Zo ook nu. Na de voeding eind van de ochtend doe ik hem in Puckababy en slaapt hij echt wel 2-2,5 uur boven.

Dus met ongeveer 3,5 maand heeft Moshje toch eindelijk een ritme.

En tot die tijd sliep hij overdag in mijn armen, op mijn schoot, in Pebblo's armen, in auto, bakfiets of in de wagen, maar pas nadat we ook eerst hadden gewandeld.

En alles komt terug, Groot Pebbeltje deed dat ook.

Je hebt mijn kleine Puckababy, misschien daar al even mee proberen? Moshje is ook wel een erg beweeglijk kind en maait zich echt wakker of komt niet in slaap.
Ik heb nog steeds een beetje buikpijn van het schaatsen gisteren.

Wat erg zeg. Voor allebei. Heb ook echt medelijden met Kemkers. Wat moet dit aan hem vreten zeg. Dat schuldgevoel en niets kunnen doen om het ongedaan te maken. Dit moet toch leiden tot een vertrouwensbreuk was het eerste wat ik dacht? En het schaatsen is door 7 miljoen mensen (alleen al in nederland) bekeken!

Die Puckababy heb ik al inderdaad!

Dat is dat larvending

Fijn Peb dat Moshje ritme heeft!

Daar waren jullie aan toe en geeft misschien ook al meer rust thuis.

LLL, link van Oostenrijk gezien?

Zou ZCHT hier hebben mee gelezen gisteren? Gisteravond heb ik hem uiteindelijk niet uit zijn wiegje gehaald en heeft hij heel de avond in zijn wieg geslapen. En nu ligt hij sinds 11.30 uur in bed. Heb hem wakker weggelegd en hij is is zijn handen gaan bewonderen (zo mooi.. die rond vliegende armen die hij volgt zonder het besef te hebben dat ze van hem zijn) en in slaap gevallen. Heerlijk! Heb net de was weg gevouwen en ga nu de administratie van fantasie-rijk doen.

Even vraagje over afbouwen:

Vannacht huilend zitten voeden zoveel pijn had ik weer. Na de voeding werd het nog erger en daarna geen borst meer gegeven en gewoon de fles. Wil zsm afbouwen want vind het te pijnlijk. Ik voed nu gewoon niet meer en ben van plan wanneer de borsten gaan stuwen pas te gaan kolven. Zou dat zo goed gaan?
Ja, ik had de link gezien, bedankt nog! Heb 'm aan Sjaak laten zien maar zijn inmiddels toch weer bezig met Frankrijk en hebben daar nu een hele leuke camping gevonden. Voor niet al te achterlijk veel geld, 1054 euro voor een chalet op een camping aan zee, voor twee weken. Ik zag echt prijzen voorbij komen, ik werd er naar van.

Lekker dat Moshje een ritme begint te krijgen Pebb.

Ik ga even op zoek naar pacco-doek. Ben nu even thuis met Dim want BSO heeft studiedag maar moet vanmiddag nog werken, fotoshoot voor een nieuwe campagne die ik echt niet af kon zeggen. Ik neem de nintendo maar mee, mag ie ook eens een keer ongelimiteerd ds-en.
Wind, waarom bel je geen lactatiekundige? Die hebben vast een snel-afbouw-schema. Of hier op het bv forum kun je daar ook goed advies over krijgen.

Ik denk namelijk wel dat je op deze manier een borstontsteking in de hand werkt. Maar....dat weet ik ook niet zeker.
LLL., mag ik de link naar jouw niet-te-achterlijk dure camping?
Schorrie en zijn vriend KW-van-school spelen buiten. Schorrie kwam al piepend aan de deur net want KW-van-school wil niet van de skelter af terwijl Schorrie erop wil.... Ik hoor ze nu ruzien in de straat. O, nu staat er 1 aan de deur....
Joy!

Hier nog geen concrete vakantieplannen ivm onzekerheid vwb inkomsten. Kan GW er niet van overtuigen dat vakantie toch wel heel lekker is, juist in deze situatie. Hij houdt spaargeld liever achter de hand. Ach, we zien wel... waarschijnlijk boeken we op het laatste moment want dan weten we ook hoe we ervoor staan. Van het weekend nog 800 euro gestort naar de priverekening om bij te vullen. En ja, dat houdt ook een keer op.

Zal laktatiekundige eens bellen.

Bedankt voor de tip.
Ze zijn geloof ik weer vrienden, zijn nu op het dakterras aan het rommelen.

Bij ons is het juist Harrie die steeds maar roept dat we kosten wat kost op vakantie gaan, terwijl ik me dan afvraag van welk geld. Maar ben het met jou en Harrie eens dat vakantie wel echt heel lekker en fijn is, ook voor de kindjes.

Dus hier ook boeken op het laatste moment, of op het moment dat er weer geld over is.
Net jankend aan de telefoon gezeten met de lactatiekundige. Ik kan gewoon niet stoppen met huilen... het is nu zo definitief. Ik stop echt met de borstvoeding en vind het zo erg, maar ik kan het niet meer.

Hoe ik het wil gaan doen is goed. Kolven op de momenten dat ik stuwing ga voelen, maar goed naar mijn lichaam luisteren.
Ja, dat kan ik me voorstellen Wind.

Maar heel goed dat je hebt gebeld, en dat je zelf al had bedacht wat de juiste manier is.

Moeilijk hoor.
Hopelijk kan ik het over een tijd huilloos bespreken maar zit er nog zo midden in. Echt kut... zodra het over bv gaat moet ik janken.

Kemkers geeft om 16.30 uur een persconferentie.

Ontslag?
En ik word gek van die pijnlijke toeschietreflexen!
Nee joh, ontslag, denk je dat echt? Ik niet. Ik hoop ook van niet.

Over een tijd kijk jij terug op 2 mooie borstvoedingsperiodes en 1 flesvoedingsperiode met ook zo zijn voordelen!
Ik hoop het ook niet. Vind het zo zielig voor hem!

Ontslag zou wel een emotionele beslissing zijn omdat het pas gisteren was.
Ach Wind wat naar dat je er zo mee zit. Denk je wel dat als het straks helemaal afgebouwd is dat je er soort van vrede mee hebt? Die pijnlijke toeschietreflexen had ik bij Poppetje ook, man wat was dat irritant. Ik heb toen ook nog overwogen om te stoppen, en had met mezelf afgesproken om het zes weken aan te kijken. Voelt dat syndroom ook zo, alsof er iemand keihard in je tiet knijpt? Echt zo pijnlijk. Maar bij mij was het alleen dat, dus duurde een minuutje ofzo en dan was het weer weg. Heel af en toe had ik het ook ineens tussen twee voedingen door, dan moest ik ook echt even stilstaan en adem inhouden.

Ik ben net thuis van mijn werk, Dim is echt superlief geweest. Goed geluisterd en rustig in een hoekje zitten spelen. Lief manneke.
Oeh, kom net van zwemles met Schorrie en het afzwemmen is in zicht. Hij heeft nu het lintje gekregen waarna je meestal na 2 weken mag afzwemmen! Alleen is het afzwemmen over anderhalve week dus het komt net niet goed uit.
Leuk zeg Morrie! Maar komt het echt op die paar dagen aan?

Het zou wel super zijn zeg, als hij mag afzwemmen.

Wat vervelend voor je Wind. Ik hoop dat je snel van de BV af bent want dat maakt het niet makkelijker.

Nu even eten!
Ik heb geen idee of het op die paar dagen gaat aankomen eerlijk gezegd. Maar ik weet van vriendinnen dat als hun kinderen hun oranje lintje hebben, ze vaak 2 weken later hun zwarte krijgen en dan direct de eerstvolgende afzwemdatum mee mogen doen. eigenlijk zou Schorrie dus zwart al na een week moeten krijgen om mee te kunnen doen, en dat lijkt me wel heel snel.

En ik weet ook dat ze bij ons zwembad wel echt heel erg streng zijn. Maar we zullen zien, het is al fijn dat het in zicht is idd.
Waarom komt he niet uit, Morrie?

Wel heel stoer dat hij al af mag zwemmen! Wat gata het snel hé?

Bij KW kijken ze volgende week wie er de eerstvolgende keer mogen afzwemmen. Zou wel lekker zijn als hij een diploma heeft voor de zomervakantie.

Gerard Kemkers blijft en neemt geen ontslag.

Goede beslissing, denk ik, voor nu. Kijken hoe groot de vertrouwensbreuk is op de langere termijn voordat er drastische beslissingen worden genomen. Dat gun ik die man echt niet.

LLL, Raynaud voelt tijdens het aanleggen en drinken (en naarmate de voeding vordert wordt het steeds heftiger/meer ondraaglijk en dan koppel(de) ik de jongens ook meestal af) alsof er met messen in je tepels wordt gestoken aan alle kanten en daarnaast een zeer branderig gevoel. Dat branderige gevoel wordt na de voeding nog veel erger. Mijn tepels worden dan ook spierwit (al het bloed trekt er uit) en voelen verbrand aan.

Ik heb net, na de laatste voeding vannacht om 02.30 uur), voor het eerst gekolfd. Heb twee keer 30cc gekolfd en borsten voelen nu weer goed. Nog wel vol maar geen stuwing. Ben benieuwd.
Omdat er volgende week zaterdag afzwemmen is, maar hij als hij 2 weken na vandaag zijn zwart krijgt (en dus op mag voor het afzwemmen) dan is dat dus na de afzwemdatum en moet hij wachten tot half april (niet dat dat een ramp is hoor). Maar dat zijn mijn eigen berekeningen en theorien hoor, er is niemand die dit tegen me gezegd heeft .

Misschien ben zo best snel afgebouwd Wind, zei de lactatiekundie daar nog iets over, hoe lang het zou duren?

Doet kolven geen pijn trouwens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven