FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Zou het kunnen dat de bv minder voedzaam is nu ik aan het afbouwen ben en dat hij daarom onrustig is?
Wind, volgens mij ligt het gewoon aan het kind. Hier sliepen de kinderen alledrie de eerste 6 maanden amper overdag. Pas toen ze leerden zitten, spelen en kruipen gingen ze wat structureler slapen overdag. Een van mijn kraamhulpen zei ook: de eerste 2 weken zijn ze nog moe van het geboren worden en slapen ze veel, daarna zijn ze gewoon minder moe en slapen ze ook minder. Afbouwen heeft volgens mij weinig invloed op voedzaamheid melk, maar je kan het natuurlijk altijd testen door een paar dagen wat meer flesvoeding te geven.
En hier schijnt (itt tot gisteren) de zon en spelen de jongens al heel lang buiten. Heerlijk!
quote:anky schreef op 23 februari 2010 @ 14:49:

Wind, volgens mij ligt het gewoon aan het kind. Hier sliepen de kinderen alledrie de eerste 6 maanden amper overdag. Pas toen ze leerden zitten, spelen en kruipen gingen ze wat structureler slapen overdag. Een van mijn kraamhulpen zei ook: de eerste 2 weken zijn ze nog moe van het geboren worden en slapen ze veel, daarna zijn ze gewoon minder moe en slapen ze ook minder. Afbouwen heeft volgens mij weinig invloed op voedzaamheid melk, maar je kan het natuurlijk altijd testen door een paar dagen wat meer flesvoeding te geven.

En hij is weer wakker

En huilt hard. Gekke is door dat afbouwen is dat ik nu ga twijfelen of hij geen honger heeft. Met de borst legde ik hem dan gewoon aan, maar met die flesvoeding mag hij maar een max. aantal voedingen per dag (5).
Ja, dat is wel lastig inderdaad. Ik weet eigenlijk niet eens precies hoe dat zit met flessenvoeding en aantal voedingen enzo.

Maar goed, slapen deden ze hier overdag eigenlijk nooit langer dan een half uurtje ofzo (de kraamweek uitgezonderd). Nou niet dat je met deze info wat opschiet, maar het komt dus vaker voor.
Het zal wel helemaal nieuw voor je zijn zo met die flesvoeding Wind. Kan het me voorstellen. Alsof het weer een eerste kindje is, qua voeden. Het kan toch best zijn dat je door het afbouwen minder melk aanmaakt oid? Vind het niet raar gedacht. Minder voedzaam lijkt me niet, maar wel minder melk.

Ja, hier nu ook zon, gelukkig. Ik ga Schorrie zo uit school halen en dan met hem op de fiets Knorrie ophalen.
Alle ervaringen zijn fijn om te lezen. Gek is dat... ik weet niet meer zo goed hoe het bij KW en BRS ging. Die sliepen volgens mij wel overdag, maar ook veelal hazeslaapjes. ZCHT doet niet eens een hazeslaapje want valt niet in slaap

Ach, dat knuffelen is ook wel fijn en die draagzak van Morrie een uitkomst!
Maar als hij bij jullie ligt valt hij wel in slaap, dus hij wil wel zou ik dan denken.

Slaapt hij wel in de wandelwagen? Daar sliepen mijn kinderen als roosjes in, ook als hij gewoon stilstond.
Ja, omdat hij nu nog zo'n vijf keer per dag de borst krijgt en twee keer de fles weet ik niet zo goed welke richtlijn ik aan moet houden qua voeden. Op verzoek (bv) of max. 5 voedingen per dag (fv bij 4 kilo).

Volg mijn gevoel en omdat ik nog bv geef houd ik die richtlijn aan en dus geeft GW hem, as we speak, de fles. En hij had duidelijk honger.
quote:Morrie schreef op 23 februari 2010 @ 15:03:

Maar als hij bij jullie ligt valt hij wel in slaap, dus hij wil wel zou ik dan denken. Slaapt hij wel in de wandelwagen? Daar sliepen mijn kinderen als roosjes in, ook als hij gewoon stilstond.Hij slaapt heel licht bij ons op de arm en vaak na veel strijd. Hij wil wel maar lijkt er niet aan toe te willen geven. Net tijdens de lunch heb ik hem in de Bugaboo gelegd en was hij nu wat pruttelen wel even in slaap gevallen (een kwartier ofzo).
Volgens mij gaat dat maximum echt om flesvoeding, heeft te maken met dat de niertjes niet meer kunnen verwerken dan een liter oid toch? Volgens mij kun je borstvoeding nooit teveel geven, ook niet als je het naast fv geeft.

En het zal ook niet op de mililiter aankomen lijkt me.
En voor dat slapen, wellicht is inbakeren toch een idee? Als hij in die draagzak wel goed slaapt. Of had je nou al een inbakerzak?
quote:Morrie schreef op 23 februari 2010 @ 15:32:

En voor dat slapen, wellicht is inbakeren toch een idee? Als hij in die draagzak wel goed slaapt. Of had je nou al een inbakerzak?Je haalt me de woorden uit de mond Morrie . Ik lijk wel de inbakermaffia. Maar ik stuur je met alle liefde de pacco op he Wind, echt, ik zweer erbij (maar dat hadden jullie inmiddels al door he?). Ik heb echt nog steeds zo'n spijt dat ik Dim nooit heb ingebakerd, ik weet zeker dat het hem veel rust zou hebben gegeven en misschien was hij dan nooit zo lang zo'n slechte slaper gebleven. Maar goed, hij sliep ook 's nachts niet, dus anders. Maar toch. En als je het zielig vindt kun je dan niet zo'n zak die Pebbles heeft proberen?
Stuur maar op, LLL. Of geef me je rekeningnummer dan maak ik eerst de verzendkosten over naar je. Hoef jij niet te betalen natuurlijk.

Hij heeft net weer op bed gelegen maar echt max. 10 minuten geslapen. Nu heb ik hem weer in de draagzak bij me en hij slaapt binnen een minuut. Hij ligt zelfs te snurken
Ik vind het wel fijn dat hij zo lekker in Knorries zak slaapt. Goed karma ofzo . Echt lief.

Wanneer had jij eigenlijk dat keelonderzoek Wind?
Wind, hoe sta je momenteel tegenover kraamvisite?
Hoe ik sta tegenover kraambezoek? Positief

Keelonderzoek... ehm, eh tja, ik heb nog niet gebeld.

Durf niet

Zitten jullie ook schaatsen te kijken?

Wij wel, maar vind de 10 km de meeste saaie afstand.
quote:Morrie schreef op 23 februari 2010 @ 19:29:

Ik vind het wel fijn dat hij zo lekker in Knorries zak slaapt. Goed karma ofzo . Echt lief.

Ik ben er ook echt heel blij mee! We gebruiken hem dagelijks. Of als draagzak of in de Maxi Cosi als we naar buiten gaan. Lekker warm.

Echt een superding en zou hem zelf hebben gekocht als ik hem niet van jou had mogen lenen.
Ja, hier ook schaatsen, maar het is zo'n end inderdaad dat je ook andere dingen doet tussendoor.

Kunnen jullie volgend weekend, zaterdag of zondag? Vind het wel leuk om dan langs te komen met Harrie en Schorrie en Knorrie als jullie dat ook zien zitten.
Volgend weekend kunnen we volgens mij wel. Gezellig als jullie met het hele gezin komen! Vinden KW en BRS ook leuk denk ik
Ik moet mijn agenda ook nog even opsnorren, wil het graag combineren met een keer brengen of halen van Leen, nog even puzzelen met agenda's.

Was prima dagje, vond de film (Iep) mwoh, vond Kikkerdril veel leuker. En dan hebben ze hier ook nog 15 minuten uit gesneden en daarom heeft de regisseur mot met de film maatschappij (en ik vond het al een tikje saai, dus ik weet niet hoe het was geweest met 15 minuten erbij ).

Bij LaPlace gelunched, heerlijk . Had McD niet als optie gegeven, vond het wel best.

Ik vind die andere kleuren heel mooi trouwens. Ga ik onthouden voor als ik wat wil .
ZCHT heeft net een voeding op en ligt in zijn wieg en is wakker.

Ik lig er naast in bed en probeer zo iets meer afstand te creëren. Geloof niet dat ik succes heb en ga hem er maar uit halen
Ik vind Iep er een beetje eng uitzien

Hoe vonden de kinderen de film, Lien?

Welke kleuren vond je mooi?

Ben heel benieuwd naar het hakenlogo van Morrie met meer haak en andere kleuren.
LLL, jij vroeg laatst om een tip voor een zomervakantie in Oostenrijk. Ik las pas in een tijdschrift over dit gezin die in Oostenrijk voor zichzelf zijn begonnen. Ziet er erg leuk uit! Misschien iets voor jullie? Ze hebben ook familiekamers en kinderopvang
Ik vond Iep ook te eng eigenlijk, grappig had het daar vorige week nog over in het zwembad en ik werd niet begrepen. Ik wilde ook niet, maar viel uiteindelijk alleszins mee.

Die retro achtige kleuren van groen/blauw/bruin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven