Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Tieger balen zeg van je werk. Kan die buikpijn niet komen omdat je weer druk bent nu? Ik rende van de week even naar de brievenbus en hoewel ik al bijna een half jaar geleden bevallen ben, deed het zeer in mijn buik. Ik denk toch dat dat ook wel met de bevalling nog te maken kan hebben.

En ook zielig van je zoon en de boterham. Sneu he dat soort dingen. Heb jij dan ook niet zoiets van: ik heb dit nu eenmaal gezegd dus ik moet me er aan houden maar waar ben ik aan begonnen???

Zo zei man gisteren dat oudste zijn jas aan moest trekken of anders de rest van de dag op zijn kamer kon gaan zitten. Vind ik echt een stomme opmerking want alsof je een kind vanaf 12 uur de rest van de dag op zijn kamer zet. Hij ging zijn jas niet aandoen maar ook niet naar zijn kamer want ze moesten naar zwemmen.

Maargoed, soms zeg je iets waar je al meteen jezelf bij in de vingers snijdt. Hier dan hoor.

Nog een kwartier en dan begint het sintfeestje hier. Ik weet nog niet hoe ik de zak ga aanbieden. Staat nu in de gangkast. Buurman aan laten bellen? Valt wel op midden op de dag Stel dat andere kinderen dat zien, valt hun droom meteen in duigen.

Het stinkt hier lekker naar boerenkool jummie. Dat hoort bij Sinterklaas toch?

Zo gezellig nachtje hier:

Om 10 voor half 4 werd A wakker. Ik was verrast, dat is toch 3 uur later dan half 1. Goed ik was dus best blij en pakte haar snel.

Om 4.09 keek ik op de klok. Kennelijk een beetje in slaap gevallen ofzo, want normaal drinkt A maar 10 min. Ze lag ook niet te drinken. Ik leg haar in bed, val half half in slaap en hoor haar om 4.33 huilen. Weer gepakt en ze dronk gretig. Zeker om kwart over 3 niet gedronken ofzo.

Ik leg haar 4.45 terug en om 5 uur weer huilen. Dus ik schop man maar eens uit zijn bed. Die zit met haar op haar kamer, licht aan op de gang (? ik hou het altijd donker maargoed, geen commentaar). Gaat de deur van de slaapkamer open om 5.15, middelste. Ik zeg wat is er? Komt man aan, A lag weer in bed maar B had het koud. Die mocht heel even bij man in bed opwarmen. Ik draai me weer om en hoor gesnik. Oudste. Ik daar naartoe: wat is er? Ik wil niet alleeeheeen. Nou, kom maar even bij mij in bed.

Draai draai. Na een kwartier legde man ze terug gelukkig. Half 6.

Ik draai me er weer in, kom net in een lekkere slaap, deur open. Middelste weer. Wat is er? (mijn standaard zin midden in de nacht ). Jij moet mij nog een kusje geven in bed.

Daar word ik altijd heel schagerijnig van, maar ik weet nu uit ervaring dat als ik naar zijn bed ren en dat doe, ik 10x sneller bezig ben dan hem uitleggen dat dat niet nodig is midden in de nacht.

En toen, kon ik om kwart over 6 eindelijk mijn ogen dicht doen.... Pfff. 10 over 8 kwamen ze weer en sprong man uit bed. Ik kon nog een uurtje blijven liggen en werd wakker van A om 9.15.

En nu ben ik zoooo moe.

En ik ben ook nog AM (alleenstaand moeder) deze week want man vliegt morgen naar Amerika. Donderdag ga ik achter hem aan, maar tot die tijd... slik. Ik ga gewoon met de kinderen om 7 uur erin iedere avond.

Ik ga de boerenkool afgieten.

En ik wil weten waar Bengel aan denk bij de avatar van Viool. Zet je het op Hyves?
oh jemig wat een lap tekst! Sorry!
Amalia argh meisje ik zit bij te lezen in de kroeg aan de tiramisu en koffie verkeerd.

Wat een gedoe bij jullie snachts ! En ik merk dat IK al sacho reageer, meer als eerst bij mviool, met een zucht, zo van jaaa hoor net gedronken en weer wakker. Ook om 4 uur (1 kant ) en 5 uur. En toch weer rond 7 wakker. En ik lag al zo laat.

Hoe heb je het gedaan met de zak ??

Leuk altijd ! Man kookt vanavond.. Mmm
Amalia, oudste hoeft niet meer te blijven zitten, heb gemerkt dat dat helemaal geen zin heeft. Hij mag wel gewoon spelen, maar krijgt zijn boterham gewoon weer voorgeschoteld als middelste wel wat lekkers mag.

Maar ik baal er wel flink van. Vooral omdat het maken van afspraken over het plassen en poepen en eht vragen om een schone luier dus gewoon niet lukt, en ik eigenlijk niet meer weet hoe we daar mee om moeten gaan. Eigenlijk zal hij het misschien op de harde manier moeten leren, en dat hij niet meer mee mag doen, maar dat vind ik eigenlijk te ver gaan...

Vanmorgen in ieder geval weer een hoop gedoe, hij wilde niet aankleden, zelfs niet toen ik een zwarte piet had zien lopen buiten. Uiteindelijk toch zover gekregen dat we de boel konden opruimen en gaan versieren. En bij het zoeken naar knutselpapier op zolder lagen daar ineens allemaal pakjes.

We hebben toch nog een gezellige middag gehad, oudste is toch nog verwend met lego, een cars-puzzel en dingen voor de treinbaan. Middelste heeft een klein doosje playmobil, een boek, stempels en poppenspullen gekregen. En jongste een houten babygym van ikea, kleren en een boekje. Alledrie een muts van Ikea (oudste een vikingmuts, middelste een taart met 3 kaarsjes, jongste een 'plop'muts). Samen nog een dvd van Toy story 2, en het spel Knappe koppen. Ben benieuwd hoe ze dat vinden, we hebben het uiteindelijk nog niet gespeeld, want ze waren te druk met alle andere dingen.

Inmiddels zit oudste de compilatie van het Sinterklaasjournaal te kijken, en lijkt hij wat bijgedraaid te zijn, gelukkig. Zou het dan toch allemaal van de spanning te zijn?

Kerstboom komt hier over het algemeen een paar dagen voor kerst, meestal hebben we er eerder geen tijd voor. Dit jaar waarschijnlijk het weekend ervoor of zo denk ik. Moet eerst nog even bedenken waar ie neergezet wordt, vorig jaar stond ie op de plek waar nu de box staat. Dus dat is wat lastiger, en om nou de hele kamer weer om te gooien, daar wordt man vast niet blij van

Amalia, lekker dat soort nachten Hoe hebben jullie het nu gedaan met de zak?

Bengel en Roze Wolk, leuke vieringen gehad vanmiddag?

En de rest?

Ik ga nu nog even een was in de machine mikken, is dat ook weer gedaan. Vanavond maar eens lekker gaan vouwen, er ligt een hoop
Zo tieger dat hebben jullie weer gehad! Zelfs vorig jaar ( 9 en 10 ) waren ze vreselijk druk, opgewonden en niet aanspreekbaar met sint en kerst. In januari had ik ineens weer heel sndere kinderen. December altijd " teveel " winter, feestdagen, volop school, rapporten ..

Onze oudste had vrijdag ( conform verwachting vwo advies ) deze maand dus gericht scholen bezoeken. Mviool zijn ze ook aan het klaarstomen, wordt zelfde advies maar is spelerig en ongestructureerd dus moet nu handtekening onder huiswerk etc
goed hoor viool 2 jongens straks naar het vwo!

tieger fijn dat het toch nog een leuke dag is geworden!

amalia bijna naar amerika ben je al zenuwachtig? Spannend hoor!

Vandaag weer een gezellige dag gehad, kinderen weer schandelijk verwend, wel heerlijk dat je ze dan de rest van de dag (en de komende weken) niet meer hoort want dan zijn ze lief aan het spelen, ze kunnen namelijk heel goed spelen allebei!

kerst; hier ga ik de komende wk al beginnen met de kerstversiering en hoop uiterlijk volgend weekend een boom te hebben, dat had ik vroeger niet maar sinds dochter is geboren (2 januari) beginnen we snel en gaat het na kerst allemaal weer in de doos vanwege de verjaardag anders word het allemaal wel wat veel kerstspullen en slingers enzo haha

viool kun jij je kerstboom niet ondersteboven hangen? heb ik wel eens ergens gezien vond ik een erg leuk idee en scheelt ruimte!
Zo, overleefd

Het was hartstikke leuk. Jongens kregen van zwager en schoonzusje een hele gave Carsracebaan. Die pakten ze als eerste uit, dus zwager en man gingen dat ding in elkaar zetten. Een half uur later hadden we nog niets uitgepakt en gingen de jongens zich vervelen.

Goed, mannen even van het bouwen afgehaald en verder uitgepakt. Leuke dingen allemaal. En de racebaan staat nu te pronken in de kamer.

Schilderij bleek toch bij de buren te liggen, kwam de buurman even brengen. En bedankt voor het briefje postbode . Ik ben er onwijs blij mee, erg leuk geworden.

Tieger, moeilijk ja, van oudste. Mss triple P of How2Talk2Kids ook wat voor jou? Wellicht haal je er tips uit. Ik vind het voor L wel goed werken, en dus ook voor mezelf.

Zo, ik ben moe en ga nog even mijn chocoladeletter opeten en dan naar bed. Hopen op een rustige nacht...
Zo chocoletter op oef!!

Ik voel me tien ton. Ben moe, gaar, brak, heb het gehad

en waarvan ?

Man en ik zijn erg samen de laatste tijd, veel samen doen en erg als vanouds. Hebben het ook beiden meer naar ons zin zo. Waarom we datcmeestal niet doen dan ? Nouja het is in elk geval opsteker!

Amalia ben je klaar met kolven voor A ? Of geef je haar iets anders ?

Ik heb over twee weken etentje en uitstapje. Is het echt erg om baby bijv voor die ene dag per maand flresje kv te geven ? Bij mviool altijd live gevoed maar was niet per se dat dat moey.
Heb de jongens nog half uur laten liggen en kwam zelf mn bed ook niet uit ! Dus briefje fat ze iets te laat zijn, ook voor het eerst in de loopbaan. Whaa ootje kwam 5x !!

Ook ging ze haar klagerige gezang kletspraatjes snachts doen.. Dat was schattig maarman verzocht mij vriendelijk daar wat aan te doen gezien hij er om zes uur weer uit moest.
Wat een leuke sintverhalen allemaal! Hier was het ook erg gezellig. Jongens waren wel een beetje hyper, maar het viel hartstikke mee, ze waren ook erg lief en blij. En meisje vond het geweldig, want ze lag op een kleedje op de grond en wij zaten alle 4 om haar heen gedichten voor te lezen en pakjes uit te pakken. Leuke spellen voor de jongens, gaan we veel plezier aan beleven.

Minder: ze hebben ook een dino gekregen, en dat was dus voer voor enge dromen bij jongste zoon. Uiteindelijk beloofd dat ik dino in de servieskast zou stoppen met de deur op slot, toen was 'ie een beetje gersutgesteld en ging slapen. Schatje...

Moeilijk hoor tieger, dat je even niet altijd weet wat je met je oudste aanmoet. Misschien idd eens in triple P verdiepen wat Amalia zegt. Je weet nooit of er iets van goeie adviezen voor je bij zit.

Viool weer prutnachten, wat balen. Hopelijk pakt ootje snel het doorslapen weer op. Als de 'sprong' voorbij is misschien weer?

Amalia leuk zo'n schilderij! A had een schattig geboortekaartje. Ik heb van de kaartjes van alledrie naamschildjes voor op de slaapkamerdeur. Mat-zilverkleurige plaatjes met de tekening erin gegraveerd.
Viool, tuurlijk kun je een flesje kv geven. Maar als het over 2 weken pas is kun je toch gewoon 1 of 2 voedingen (of zelfs 3 of 4) vooruit kolven voor in de vriezer? Hoe bevalt de kolf trouwens?
Amalia, ben je nou alleen vanaf vandaag? Succes... En dan eind deze week naar NY? Heerlijk, maar spannend ook lijkt me.

Ik heb nog goed nieuws trouwens: voorlopig werk ik op dinsdag alleen de ochtend. Meisje hoeft dan dus maar tot 2 uur naar de creche en 's middags is ze lekker thuis en drinkt ze ook gewoon gezellig bij mij. Ik ben zo blij hiermee! Fijn hoor, dat mijn nieuwe baas zich zo flexibel opstelt. Alleen als in de toekomst de dependance van de praktijk ook op dinsdag open gaat zal ik wel de hele dag moeten werken, maar dat is pas over 1 of 2 maanden waarschijnlijk. Het klinkt misschien overdreven maar ik ben echt opgelucht. Voel me zoveel beter bij deze halve dag.
De dino zit trouwens nog steeds in de servieskast
ik vind het kolven lastig en als ik nou gewoon relaxed ben dan kan ik waarschijlijk een voeding kolven ( heb al 80 cc liggen )
De kolf is goed ( nu ik nog )
Sardegna daar moet hij ook zitten ! Dino is eng oh je kan hem vrienden laten worden met een andere knuffel en dan hoort hij erbij
Ach de arme dino in de servieskast

Nou Viool, we kunnen elkaar de hand schudden; hier ook een prutnacht. Ik moest er gewoon van huilen. Voel me dan zo eenzaam.

A kwam om half 3, nou op zich goed want ik had al lekker een kleine 4 uur geslapen. Maar toen weer om half 5. Dat vind ik echt onzin, maar na een kwartier pruttelen/huilen koos ik voor mijn nachtrust en heb haar gevoed.

Daarna huilen tot kwart over 6! En ik stond huilend boven haar bedje over haal bol te aaien. Dit vind ik dus echt niet leuk en ik weet ook niet meer wat ik moet doen. Ik wil haar laten liggen, maar zo rond die 6 uur worden de jongens er wakker van. Geen optie dus.

Man vliegt vanavond dus ik denk dat ik A na de 1e x voeden maar in zijn kant van het bed leg.

Ik vind het ook zo erg haar zo achter te laten donderdag.Moet mijn moeder er 3x uit ofzo voor een flesje?

Zucht....

Viool, doordat A onrustig is ;s nachts heb ik niet 20 voedingen kunnen kolven maar 10. Ze krijgt dus de ene x bv en de andere x fv.

Ik ben trouwens sowieso wel klaar met voeden denk ik. Ze is onrustig, ik kan er 3x uit in de nacht en dat gedoe met m'n shirt omhoog heb ik ook wel gezien. Ik denk dat ik het vanaf de 16e ga afbouwen (is ze een half jaar). Alleen de ochtend en avond nog ofzo. Ik heb het deze keer eigenlijk helemaal niet als leuk en romantisch ervaren helaas. Ik liep toch in het begin al te hannessen en pijn enzo? En ze heeft mooi al het goede gekregen een half jaar lang, prima toch?

En toch word ik er ook wel verdrietig van. Maar dat kan oververmoeidheid zijn .

Het is wel mijn laatste aan de borst

Maargoed, mijn eigen lijf weer terug (ehh nouja, van mezelf, niet terug ha ha) is ook wel lekker.
Arme viool en amalia, die prutnachten zijn zo rot. Vooral als ze na een voeding weer huilt in haar bedje.Arme A en arme amalia. Misschien gaat het wel hartstikke goed als je er een paar dagen niet bent, en dus niet beschikbaar bent voor aan de borst. Ik hoop dat je het in NY een beetje kunt loslaten en gaat genieten (vast wel). Borstvoeding is heel veel waard, maar een beetje (nacht)rust in de tent ook hoor! En wat je zegt, je hebt het toch maar mooi een half jaar vogehouden, ondanks de pijn aan het begin en alle onrust.Daar kun je trots op zijn.
amalia, elke babytijd is anders en ook elke keer bv geven toch? Je hebt als mama van 3 flink wat bv ervaring en weet dan denk ik prima te onderscheiden wat een goede tijd is om te stoppen bij dit kleintje. En ze heeft al een half jaar binnen! Super mooie basis zoveel kinderen krijgen dat niet.

Ik snap je dubbele gevoel maar dat hoort bij het stoppen, of dat nou bij een jaar, 3 weken of 6 maanden is, dat is altijd een dubbel moment. Je hebt inderdaad weer een andere verhouding tot je lijf, tegelijk zal je het missen ergens, tenzij je echt erg "klaar"bent maar daar moet je ook het type voor zijnn, voor de ander blijft het nml altijd halfslachtig of twijfelend. Dat lijkt mij wel een lekker gevoel als je het echt zo zeker voelt... Ik heb er geen ervaring mee, bij mviool geleidelijk afgebouwd en rond zijn derde stopte hij vanzelf. Maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik het zo lang ga doen dat bedoel ik ook te zeggen Amalia, het is elke keer anders en de derde is ook weer anders omdat er al zoveel kindjes zijn waartoe je beschikbaar staat en de momenten / gevoelens van compleet van jezelf zijn zijn dan ook weer heel anders. Teminste bij mij. Ik was bij mviool echt altijd en altijd betrokken, bij ootje denk ik nu weleens "nu even niet ik wil even..."niet dat dat altijd kan, maar goed. Dat heeft volgens mij te maken met het hebben van meer kinderen en dat je ze allemaal even aandacht moet/wil geven. Als ik er tegen een sta te preken, of bij huiswerk help, of voorlees, moet Ootje weleens wachten, al is het maar dat ik niet bij de eerste kik reageer.

Wat vind je zelf een mooie tijd om te stoppen? Hoe was dat bij de anderen? Voelde het toen ook duidelijk van ik wil stoppen? En staat je man achter je beslissing of maakt dat voor jou niet uit?

Ja ik ben nu echt gaar van de nachten weer. Het hoeven maar een paar dagen te zijn en je voelt je weer zo anders. Ik heb gewoon helemaal geen zin ook om dingen te ondernemen even. Dus ik blijf wat thuis hangen vandaag maar ook daar kan ik eigenlijk niet tegen want normaal ben ik juist van hup op de fiets en gauw even "zus en zo"Dat is voor mij het moeilijkste van de babytijd dat ik wat minder actief ben en ook niet tot echte actie kom. (valt wel mee hoor maar in verhouding tot de afgelopen jaren lijkt het wel of ik in de stroop vast zit, zo voelt het nu echt, dat is hoe ik nu leef, minder kwikzilver meer dikke stroop ) en hoe minder ik doe hoe minder ik vooruit kom. Het is dus denk ik inherent aan thuis zijn, bv geven, nachten die nog heviger zijn dan stappen, dat je je anders gaat voelen. Nou ik vind tegenwoordig dat het ook gewoon weer een nieuwe fase mag zijn, meer dan eerst nog, kinderen is toch voortdurend groter worden en andere stappen dus wanneer jij vind dat het tijd is voor de nieuwe fase zet jezelf in het zonnetje, neem het serieus, laat een traan (logisch toch) maar durf er ook van te genieten (want dat mag vaak ook niet, dan moet het per se moeilijk zijn, wie weet voelt het dit keer ook anders toch dat hoeft niemand voor jou in te vullen)

Ik vond vroeger de kleertjes die ze niet meer pasten sentimenteel enzo maar dat heb ik nu niet, ha leuk nieuwe kleertjes denk ik nu.
Kijk, viool wet er altijd weer een mooi verhaal omheen te schrijven als iemand het moeilijk heeft. Dat vind ik nou zo leuk aan jou, en aan het forum in z'n algemeenheid trouwens.
Jullie zijn lief
haha sardegna misschien moeten we als louche italiaanse vrouwen met babbeltruc oude kreupele mannetjes gaan versieren??

Als ze bij mij aankomen met zo'n verhaal dan ga ik ze slaan zijn jullie g... helemaal verpiept??? Ik voel me k.. en jullie komen met zo'n piep piep verhaal.

Haha.

Nee hoor. Maar ik bedoel het niet zo, het floept er gewoon uit zo'n verhaal en ik wil er zeker geeen mooi verhaal om breien.

Het zal mn 'werk wel zijn...

Ik vind jullie ook lief. Ik ben helemaal blij met het forum. Ik praat soms beter met het forum dan met een vent
verander dat soms in meestal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven