Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Verjaardag was leuk!

Later meer, geen tijd
Halloooo,

zat net even met middelste in het zkh, die heeft een spreidbroek gehad en moet nu jaarlijks op controle. WAs nog niet okee Volgend jaar weer terug.

Maar ik moet nog even een belafspraak maken, want we moesten zo lang wachten (B: dokter komt niet meer mama, ik wil naar huis) dat ik met een hele moeie Aatje zat en een verveelde B zodat ik niet meer helemaal heb meegekregen hoe nu verder.

Verjaardag was super. Feestje bij de brandweer ook. Nou ik ga dus nooit een feestje thuis doen, dit beviel zo goed. En de kinderen hebben genoten, mooi.

Ik moet weer weg, nog steeds trouwens niets van Pinkel gehoord

Ik ga nu L ophalen, kom later wel weer buurten. maar ik zit nog met een zieke A (morgen naar de dokter, ze hoest en spuugt nu ook slijm op, zucht), B aan de diarree en een stuiterende L die eigenlijk ook gesloopt is. Prettig allemaal ha ha.

Doei!
irritant dat lange wachten in het ziekenhuis en kunnen ze dan nu nog wat doen aan zijn heupen? En was het na die spreidbroek dan nog niet helemaal goed?

zielig dat a nog steeds ziek is, hopelijk heeft de dokter een wondermiddel! houd ze ook wel wat binnen?

viool leuke plannen, is dat huis wel bewoonbaar? Waarom wilden jullie het ooit verkopen? Hadden jullie het ook samen gekocht ooit? werkse verder!

Ik heb nog steeds een wattig hoofd sjonge duurt lang. Vandaag lekker relaxt dagje, werkster was er, vanmiddag heel lang naar bed en nu nog maar een beetje bankhangen.

Nou wil ik morgen echt weer helemaal beter zijn, dan wil ik het halen/brengen/zorgen eigenlijk weer zelf doen
Ze houdt wel wat binnen hoor RW, anders was het helemaal dramatisch. Maar haar eetlust is veel minder, ze neemt 100cc per keer en weigert ook heel vaak. En ze spuugt nu ongeveer 1 of 2x per dag. Niet meer heel veel, maar toch nog wel echt een plens. Dus wel weer wat beter. Maar nu sinds 2 dagen dat slijm erbij, vind ik niets hoor.

Gatver wat is jongste zoon vervelend, hangerig. Al 2, 3 weken. Gek word ik ervan. Ik kan daar niets mee hoor. Ga even wat doen.

En dan weer huilen. Bij minste of geringste aanraking; je doet me pijhijn!! Boeheooeheo.

zucht.

Maar ook met vlagen echt zo ontzettend vrolijk en gezellig zoals normaal. Ik vind het geen groeisprong meer hoor, echt raar.

Ik ben zoooo moe. Wil ook met een leeg huis gewoon naar bed maar het gaat maar door door door.

Vanavond koor. Liever ga ik niet maar het is wel lekker even eruit.

Nou, wat een klaagzang, sorry hoor.

Ik ga hyves even bijlezen.
Ik klaag pas op hyves :( oopssorry !!

Ootje is nog steeds hangerig.

RW dat huis was het emigratie ("ik vertrek") plan van man en ex. Alleen het huwelijk vertrok.

Toen heeft man besloten uit te kopen. We zagen FR dan als potje om huis te verbouwen want ja we waren ineens met weer n heel gezin. We verkochten het binnen 3 weken, ongeloofelijk, echter het moet dan eerst nog 4 maanden in FR te koop staan, toen notaris, koper wilde wel CU. Toen keeeg deze het CU maar niet. 11 maanden verder en toen hebben ze de boel gecanceld.

We waren op dat moment de fransen Zo zat. Vuil spelletje. En totaal andere cultuur als NL.

In eerste instantie wilde ik ook geen huis daar, ging meestal door naar t echte zuiden. FR is voor mij puur " de weg naar .." " je moet er door of overheen meer niet "

even over het huis. Dat is 4 bij 5 ofzo, met een nog af te bouwen verdieoing erop. De bouwtekeningen liggen hier nog om een nieuw huis te bouwen. Vioolman heeft het ontworpen ( ik weet wel zeker dat dit hele plan van vioolman was want ex daar zit een volgster in- nu vond ze het toch te gortig zeker )

leuk wetenswaardigheidje: precies mijn tekening van een ideaal huis.

Maar als vakanriehuis houden we t als het is.

Keuken is nieuw en mooi met kookplaat en nieuwe kraan etc.

Kozijnen en vloer nieuw. Gevel moet gestuct en geverfd.

We moeten een eko toilet of pottypot meenemem en er is een buitendouche.

Het land is 6700 m2 dat is geweldig. S'avonds alleen wij& de sterren. Een kant buren en pas een weiland verder de boer.
Sorry voor de taalfouten, ootje op arm en ik typ met links
klinkt wel heel gaaf viool! Wij zijn juist helemaal gek van frankrijk! wel achterlijke procedure zeg, wat dat betreft is het wel weer typisch frankrijk snap je hem nog haha

Ik zit net dat topic over wanneer heeft jou kind zijn zwemdiploma gehaald te lezen. Hier is het inschrijven vanaf 4 en dan ben je met 5 jaar aan de beurt. Heb al min of meer besloten dat we het met zoon nog gaan uitstellen. Hij is nog zo klein, 16 kilo, maat 98/104 (hij is nu 4,5) lijkt me fyiek heel zwaar voor hem en dan een lange weg te gaan volgensmij lijkt me ook niet leuk voor hem.

Misschien doe ik tzt zoon en dochter wel tegelijk op prive les ofzo is dan wel duurder maar volgensmij wel efficienter.

Heeft iemand daar ervaring mee?
het gaat trouwens sinds de kerstvakantie wel weer erg goed met hem, geen poep en plas ongelukjes meer echt super! Wel nog moe na de griep en heel wit maar dat komt wel goed.

In maart ga ik (voor het eerst) met ze naar het theater; de bibaboerderij musical leuk! Mijn moeder gaat ook mee, in het beatrix theater gaan we met de trein nu al zin in!

Ik klets maar een beetje tegen jullie aan man gaat al naar bed is ook grieperig.....
Leuk RW theater! Zulke dingen schieten er bij in..

Zwemles met mviool ramp van 3e en babyzwemmen tot 3e, tot 9e elke week en ook priveles. Pas bij schoolzwemmen A gehaald!

Jaaaa ik snap precies wat je bedoeld met dat zinnetje over Fr ... Helaas

maar ik ben nu ook erg happy met onze beslissing!! Ootje gaat redelijk opgroeien in n leuk frans dorp ( super mooi dorp in dordogne)
hier hebben ze dus geen schoolzwemmen, bestaat dat nog steeds?
Boehoe aatje is al vanaf half 8 aan het huilen . En ze huilt nooit. Echt, nooit. Zo zielig. Wat is er toch??
Ja RW alle scholen hier doen schoolzwemmen vanaf groep 4-5. ( hier 5) dacht dat dat landelijk was maar mss regionaal dan ??

Amalia wat rot ! Ik heb het met Ootje al een paar dagen maar zij stopt wel zodra ze bij me zit. En Aatje ? Sterkte Amalia daarmee, pittig en voor haar zo zielig.

Ondanks haar pittige fase geniet ik zo van haar. Vandaag vroeg iemand of ze 1 is ?!! Maar ze zat in haar zak / pak. En haar toet is dan zo bol ( zie je haar hele hoofd en niet alleen die wangen dan zie je echt dat ze kleiner is)

ze kijkt me steeds zo grappig aan met hele grote ogen
Amalia als ze niet ophoud mss vragen of huisarts langs wil komen om haar oortjes te checken ? Of doen ze dat niet ? Ik heb wel eens gehoord dat dat erg pijn doet en dat ze dan erg huilen.

Hier nog geen waterpokken trouwens. Nu bijna 5 dagen terug mee in aanraking geweest
Iemand een grote rol behang ??
Goedemorgen!

Amalia het wil maar niet lukken bij jou hè. Schiet niet op, kan me voorstellen dat je moe en op bent.

RW ben je zelf weer een beetje mobiel? Oftewel hoe voel je je?

Viool voor wie heb je die rol behang precies nodig? Is het zo erg?

Hier gelukkig alles rustig. Mijn jongste zit bij ons in de heropvoeding, en dat heeft even heel veel strijd (vooral met mij), tranen en tijd nodig. Maar het is wel echt nodig, want haar opvoeding leek er de laatste weken een beetje bij ingeschoten. Dus we zijn weer superconsequent en streng. Het gaat nu al beter dan 2 dagen geleden, dus ik heb goede hoop.

Ben vandaag alweer 39 weken (althans volgens mijn eigen berekening). Maar het zal nog wel een poosje duren. Alles is rustig in mijn buik.
Bengel goed dat je dat ondanks hoog zwanger volhoud ! Daar heb je straks profijt van.

Hier erg erg drukke kinderen. En de new kids turbo taal ben ik zo zat !
Bengel wat spannend!!! 39 weken al! Oh wat leuk. Ben zo benieuwd naar de naam

Viool, ik heb heel veel behang Sterkte daar met je new kids. Ik moet er om lachen maar het lijkt me zo erg! Ik was al in shock toen een vriendje op het feestje van oudste zaterdag zei (hoord ik hem tegen een ander vriendje zeggen): ik zag z;n lul.

Ik heb hem even apart genomen en gezegd dat ik dat soort taal niet wil. Maar, maar, zijn gulp stond open en ik zag zijn piemel.

Dus ik zei dat hij precies wist welk woord ik bedoelde en dat hij de rest van het feestje in de auto kon gaan zitten met die taal.

Hmm, eigenlijk best streng Nouja, ik heb het niet meer gehoord daarna, en hij had het nog prima naar z'n zin.

Aatje en Beetje na laten kijken bij de ha. A nog niet uitgedroogd en vrolijk. Geen rare buik oid. ik heb een neusspray tegen het slijm gekregen en het moet deze week stoppen met spugen anders terug komen.

B heeft lichte druk achter zijn oren, vandaar hangerigheid. Kan erger worden en weer afnemen op een dag. Het is niet echt ontstoken, maar wel een vervelend gevoel af en toe. Als hij over 2 weken nog zo hangerig en pieperig is (hij is ook moe, alles doet pijn) dan gaat hij een bloedonderzoekje doen.

Ha zei ook dat het mooi weer moet worden en lekker weer naar buiten.

Ben meteen met ze naar de appie gewandeld voor een frisse neus.

Ik heb nog niets van Pinkel gehoord. Ze is wel op haar eigen Hyves actief. Ik zal daar ook even een berichtje achterlaten.
He get Amalia, wat naar dat Aatje nog steeds niet beter is. Wel geslapen vannacht? En B ook al niet in orde.

Viool klinkt gaaf zeg, die plek in FR. Gaan jullie er komende zomer heen? Dan is Ootje al 1, gek idee of niet?

RW, oudste is met 5.5 pas begonnen met zwemmen (grote stad, wachtlijst enzo), heeft in totaal 1jaar les gehad ( met onderbreking vanwege verhuizing) en had toen A en B. Jongste zoon is nu een jaar bezig en kan zich inmiddels aardig redden in het diepe, ik denk over een maandje of 2 op voor A (hoop ik). Hij doet er dus veel langer over, maar is ook een jaar eerder (met 4.5) begonnen. Het belangrijkste vind ik dat hij er veel lol in heeft. Hij zag vorig jaar grote broer iedere week gaan en wilde ook heel graag, dus heb ik hem er gewoon op gedaan met het idee we zien wel. Dan doet hij er maar langer over, t is wel iedere week lekker een uurtje spelen/sporten voor 'm.

Bengel 39 weken, hoera, eind komt in zicht. verstandig dat je de teugels nog even flink aanhaalt bij je jongste, is ze weer even goed op de regel voor de baby komt. Wel pittig lijkt me, met je hoogzwangere buik, goed dat je doorzet.
Amalia gelukkig dat ze geen griep heeft maarja wel zielig he... Als ze zo klein en uit hun hum zijn. Nu eerst wilde ik nog wel winter maar nu is het zo koud en ben ik het zat. Weer huis koud, weer wollen dingen aan. Doe nu maar zacht weer, voorjaar, de zon op mn huid !!

Dan kan je ook meer buiten zijn, moet je nou toch eens zien hoe lang ik alweer binnenzit in een piepkleine ruimte ! Het is wat, gek genoeg, het went.

En sinds we van Fr besloten hebben kan me het minder schelen dat ik veel te klein, half af en alternatief woon het voelt gewoon zo luxe straks naar mn eigen stekje te gaan in de zomers en daar wat op te bouwen.

Of ben ik gek geworden ? Is het dan toch gebeurd en have I gone nuts ?? Nee. Dat geloof ik niet. Ik ben wel benieuwd of ik portugal niet ga missen. Maar volgens mij loopt dat wel los, als het daar ook leuk is, lekker eten, nou mss wel eens voor paar dagen naar de cote d'azur want ik houd wel van strand. Maarja eerlijk gezegd vooral vroeger, in mooie bikini. Maar daar geef ik nu niet zo om (hee ik droomde hier vannacht nog over grappig )want ik kan m beter thuis laten haha. En dan mn eigen stukje land, heerlijk, schilderen, een schommel knutselen vooe in de boom, bloemen plukken

jajaja ik houd mezelf lekker van mn huishouden af.

Meiden nu werk ik maar 1 hele dag maar zo'n werkdag is aan de ene kant relaxed, soort vakantie, tegelijk is vertrekken, thuiskomen, kokem etc zo'n spitsuur dat thuis zijn ook zo zijncharme heeft. Hoe ervaren jullie dat ?

Wil iemand zon bestellen ?? En dan ijsjes ??
Amalia ik ben zelf eigenlijk ook wel heel erg benieuwd naar de naam, hahahahhahahaha!

Ik hoop echt dat je kinderen snel op zullen knappen.

Viool ik wil ook heel graag zon en heel veel licht en nog meer ijsjes. Waar kan ik dat bestellen dan?
Sardegna heb ik nou het nieuws over het overleg van het nieuw te bouwen huis gemist? Dat hadden jullie toch vrijdag?
Vind het dan wel vreemd van Pinkel, als ze wel actief is op hyves, dan leest ze haar mail ook vast wel. Hmm..... beetje raar. Hoop dat we snel iets van haar horen.
Amalia heb je haar ook mail gestuurd, dat laatste mailadres was niet van pinkel he !
Ik check het net, het klopt niet. Ik moet het in het eerste smsje gestuurd hebben ! ( met al die mail adressen )
Oh, ik kan voor opheldering zorgen...jullie hebben inderdaad een verkeerd emailadres gebruikt (ipv naar Pinkeltje naar mij verstuurd). Zag dat er laatst een mailtje was binnengekomen, maar die was helemaal niet aan mij gericht dus. Alleen ben ik niet zo helder meer om dat te beseffen bloos , zag alleen in de gauwigheid een mailtje langskomen maar had het nog niet gelezen (pas net geopend).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven