Full House deel 3

15-02-2011 12:56 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'113000Umini

2-3-'1129805450 gr

60 cm

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
Oh leuk RW !!! Foto! Oh ik heb toch wel brood gesmeerd maar doe ik niet altijd hoor en ook de jongens wil ik voor het middelbaar onderwijs zelfstandig hebben, daar hebben ze zelf ook meer aan!
Goeiemorgen, kom even spieken naar bengel-nieuws. gister nog geen nieuws dus, behalve over data. Ik snapte je mailtje hoor Jammer dat het niet de 14e geworden is, dat was mooi symbolisch naar je overleden vriendin geweest idd.

Verder alles gelezen, maar niet zo reageerderig, sorry, te moe, nog ziek. Gister van 8 's ochtends tot 10 's avonds gewerkt (wel 2 uurtjes thuis geweest om te eten en te voeden), dat helpt ook niet mee. Dacht dat ik om zou vallen maar ik heb het gered. Vandaag even niks, alleen de kinderen en lekker thuisblijven. Sorry voor de klaagzang.

Amalia gefeliciteerd met jullie 21-jarig samen zijn, dat is een ode aan de liefde!
Viool, de omslag kwam in groep 4? Slik, dat is voor oudste dus dit jaar... Hij is nog heel lief en klein eigenlijk, maar ook groot en eigenwijs tegelijk.
Krijg net een mailtje van vriendin: haar 2 maanden oude baby slaapt al een paar weken heel goed door 's nachts, sinds ze haar op haar buik legt. Op haar buik, nou ik vind dat toch griezelig hoor, bij zo'n kleintje. Moet ik nou gewoon blij voor haar zijn dat haar baby doorslaapt of voorzichtigjes informeren of ze dat zelf niet een beetje spannend vindt?

Trouwens Viool, ik snap je donderwolk bij 3 wekkers heel goed. En ik heb echt met je te doen dat het slapen van Ootje nog niet zo opschiet. 7 mnd slaapgebrek is gewoon veeeeeeeel te lang. En hoewel Lmeisje ook nog niet de hele nacht in 1 x doortrekt, daarin veel variatie aanbrengt, ben ik al heel gelukkig met 1 voedinkje en de rest in diepe rust.

Slaapt Ootje nu meestal bij je in bed? Slaapt ze dan wel goed? En als je haar dan teruglegt in haar wiegje, boos??
weeeeeeeer mijn hele tekst weg!

Pfffff....

Nou ja, ik zwaai even naar jullie. Wij gaan zo lekker weg!

Tot maandag! Ik hoop, dat er dan een klein Bengeltje bij is!
@sardegna ik leg haar wel steeds terug. Maar een uur later ishetweer raak. Ik gadan eerst wiegen ofaaien maar als ze dan nog huilt is het toch borstdrinken en dan valt ze weer heerlijk in slaap, dan leg ik haar weer terug maar soms vallen we samen in slaap. Het blijft een heen en weer bootje zo want ik blijfwel volhouden met terug leggenmaar naast mij slaapt ze door en in wiegje wordtzewakker. Zodra ze naast mij ligt en onrustigraakt, raakt haar handje mij endan valt ze weer in slaap. In de wieg lig ik niet en dan lijkthet dat ze daarvan wakker schrikt.

Oh groep 4 ging om kleine dingen. Tussen de middag ergens knakworsten met fris, een filmpje of spel wat wij nietdoen - kijken etc.

Tegelijk zijn ze klein en lief ja..
Dag rikst !!!
Het is al 5 uur en nog niets van bengel, zou het dan nu toch zover zijn?!
Ik ben er, kwam even naar bengel spieken! Spannend???

Later meer, vanavond goed?
Oeh, spannend dus, van Bengel... Ik hoop het voor haar!

Pff, ben lichtelijk gesloopt. Kinderfeestje van oudste, was behoorlijk vermoeiend. Eén jongetje is behoorlijk druk, luistert ook niet altijd even goed, maar het zijn wel goede vrienden. Verder nog twee meiden, die lekker hun eigen gangetje gaan, en middelste. Jongste was lekker naar de creche, heeft die geen last van de drukte, en hoeven wij ook geen rekening met haar te houden.

Hier ook niet altijd even gezellig hoor. En 3 wekkers... daar kan ik me ook zo aan irriteren bij man, die laat de wekker vaak nog snoozen. Waardoor hij soms nog weer in slaap valt, door de wekker heen Zo maak je natuurlijk ook geen vrienden met de buren, al helemaal niet op de tijden waarop de wekker bij ons afgaat (tussen 6 en 7, buren zijn hele dag thuis).

Nu nog even verder kijken, en dan maar eens iets aan het eten gaan doen.
quote:amalia schreef op 18 februari 2011 @ 17:16:

Later meer, vanavond goed?Wat nou als we nee zeggen?
Vrienden met de buren nou men maakt zo ook geen vrienden met mij !!

Wat me wel begint op te vallen is dat mensen onderschatten wat een baby verzorgen inhoud, het is een focus die je met niets kan vergelijken- een soort baby gilt - mama trilt/ reageert, dat is zoiets intens. Mn werk is er piece of cake bij. Oppervlakkiger. Het komt niet zo binnen. Ik vind dit gewoon fysiek keihard werken want heel mn lijf reageert continu op haar. En ik heb het idee dat zoiets gewoon een van de meest intense appels ( geen appel ) is op een mens. Moet ook want het is zorgen en overleven.

Maar dan omschakelen naar iets als wrtkmodus is echt een wereld van verschil!!
Eten. Ik had een plan, aanbieden en blijve proberen. Niet nodig;

Stampot andyvie couscous bietje wortel aardperen avocado bloemkool brocolli etc etc !?!? Hele bakken gaan er in, hahaha ik lig elke dag in een deuk om haar
Oh, nou, die Ootje eet veel zeg, goed toch? Drinkt ze minder borst ook daardoor, merk je dat?

Hele berg vocht uit mijn oor kwijt, voelt wel wat beter daardoor, iets minder oorpijn en hoofdpijn.

Ik denk dat Bengel aan het bevallen is hoor, anders was ze toch allang hier geweest?
Ja, helemaal eens Viool, het zorgen voor een (aandachtvragende) baby wordt door velen zwaar onderschat. Mijn eerste twee babies vond ik een veel zwaardere periode dan nu de derde trouwens, dat maakt wel veel verschil.
Ik zit op hete kolen hoor, voor onze Bengeltje. (vreemd poppetje... het idee was iets actief bezorgds? dat klinkt ook raar trouwens)
Actief is ie zeker ADHd ?!

Sardegna je oor ! Hallo ! Is dat niet ontstoken?!

Ik denk ook dat Bengel bevalt

Volgens mij Sardegna is " de laatste " gewoon minder zwaar, je bent helemaal opgeruimd, blij, wilt er van genieten en verder geen gedoe meer van meer en hormonen en nestdrang. Dit is de hekkensluiter, je hebt meer ervaring, alles loopr al gestroomlijnd. Bij mviool genoot ik trouwens net zo maar dat kwam ook door mn scheiding, ik dacht ook toen dat dat mss het was, want wie zegt datdat geluk je nog eens overkomt. Dus ook heel bewust genoten.
Ach ja, de laatste..... maar ze is ook echt veel makkelijker hoor. De jongens konden makkelijk een uur of langer achter elkaar huilen, overdag of erger nog: 's nachts. Doet Lmeisje niet, ook toen ze ieniemienie klein was niet (10 minuutjes max).

Ja, mijn oor is ontstoken, daarom doet 'ie ook zoveel pijn. Vooral de kou in vandaag, au au. Voorhoofdsholte aan dezelfd kant ook ontstoken. grrrr. Als na weekend niet beter ga ik antibiotica slikken, amoxycilline mag bij borstvoeding.

Ik hoop zo dat Bengel een mooie bevalling aan het beleven is...
RW hoe gaat het trouwens met jouw oren/keel/holtes etc, helpen de poedertjes een beetje? Wat zit daarin trouwens, in antroposofische poedertjes? Kan me er nog even niks bij voorstellen.
Sardegna als het erg is ( ik neem meestal niks ) neem ik dr vogel bij voorholte / bijholte. Slik je dat swinters dan blijft het zelfs uit.

Oei 10 min huilen.... Ootje huilt er hooguit 5 daarna sta ik er naast en het leek dan wel langer hoor....op osteo huilde ze langer ... Soms wel 15 minuten dan mocht ik haar pakken. Ze is een pittige zei ze. Ze weet heel goed wat ze wil en toestaat. En ze uitte zich door hard krijsen maar liet de behandeling wel toe, goed hoor van haar.
Bengel??
Antroposofisch ja vaak gebruiken ze poeders van gemengde inhoud bijv

http://www.weleda.nl/zelfzorgmiddelen/z ... -tm-z.html

Ook weleens edelstenen ( gemalen pyriet of kalk of kwarts )
Die 10 minuten is allang niet meer van toepassing hoor viool, was alleen de eerste weken. De jongens gingen gewoon door, soms hadden ze die buien. Oppakken, rondlopen, wiegen, zingen, knufflen, binnen, buiten, nou ja niks hielp dan dus. Word je gek van hoor. Rikst heeft dat met B ook gehad dacht ik.

Ha amalia, ja bengel is aan het bevallen, wist je dat nog niet
Huh, gemalen edelstenen? Nou, ik ga toch voor gewoon doorsnee AB hoor.
Haha meid meid je mist wat

ik ga bed in, man slaapt ook al.

Amalia @ wat at jij met je romantische diner??

Oh-oh ik voel me een vreetzak tussen die SBers hier. Heb net 6 merci chocolaatjes op en vanmiddag 3 koekjes.

Ben wel trots op jullie !! Ik ga ook van de lente hoor maar nu even nog niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven