Full House deel 3
dinsdag 15 februari 2011 om 12:56
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.
7-4-'10399510,7 kg.
78 cmAatje
16-6-'1034655685 gr
61,9 cm6575 gr.
65,9 cm8320 gr.
71,8 cm9455 gr.
75,6 cmLmeisje
10-7-'1039006530 gr
60 cm8080 gr.
61 cm9260 gr.
70 cmOotje
15-7-'1020004975 gr
54 cm5950
60 cm7100 gr.
64 cmJongste
2-9-'1036505420 gr
60,5 cm6950 cm
66,58035 gr.
70 cmRmeisje
28-10-'1036005470 gr
59 cm6965 gr.
64 cmBengeltje
25-2-'113000Umini
2-3-'1129805450 gr
60 cm
Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Link naar het derde deel -> Full House
Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
7-4-'10399510,7 kg.
78 cmAatje
16-6-'1034655685 gr
61,9 cm6575 gr.
65,9 cm8320 gr.
71,8 cm9455 gr.
75,6 cmLmeisje
10-7-'1039006530 gr
60 cm8080 gr.
61 cm9260 gr.
70 cmOotje
15-7-'1020004975 gr
54 cm5950
60 cm7100 gr.
64 cmJongste
2-9-'1036505420 gr
60,5 cm6950 cm
66,58035 gr.
70 cmRmeisje
28-10-'1036005470 gr
59 cm6965 gr.
64 cmBengeltje
25-2-'113000Umini
2-3-'1129805450 gr
60 cm
Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010
Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Link naar het derde deel -> Full House
Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
vrijdag 15 april 2011 om 21:10
Wat me opvalt, tussen 7 en 9 is ootje al 8x wakker geworden. Dan twijfel ik of ik haar niet te vroeg laat slapen. Liedje zingen, wiegen, ze slaapt weer. Maar dat herhaalt zich wel 8x
Ze murmelt eerst en als je niet zingt dan gaat ze heel hard gillen.
Snachts slaapt ze naast mij wel anders, ze maait ook wel of murmelt maar dan pakt ze me beet en slaapt.
Inslapen gaat goed, doorslapen dus niet zo, veel " wakker word" momentjes
Hebben de andere babies dit niet ?
Ze slaapt wel door bij reactie (zingen, aaien, borst en dan ook meteen en bij borst direct) daar ben ik wel blij mee en als ik op tijd slaap ( zoals gister ) is het een kleine moeite maar ik merk dat ik de avonden vaak loop te tutten, omdat ze zo'n korte slaper is.
Ze murmelt eerst en als je niet zingt dan gaat ze heel hard gillen.
Snachts slaapt ze naast mij wel anders, ze maait ook wel of murmelt maar dan pakt ze me beet en slaapt.
Inslapen gaat goed, doorslapen dus niet zo, veel " wakker word" momentjes
Hebben de andere babies dit niet ?
Ze slaapt wel door bij reactie (zingen, aaien, borst en dan ook meteen en bij borst direct) daar ben ik wel blij mee en als ik op tijd slaap ( zoals gister ) is het een kleine moeite maar ik merk dat ik de avonden vaak loop te tutten, omdat ze zo'n korte slaper is.
vrijdag 15 april 2011 om 21:13
vrijdag 15 april 2011 om 22:05
haha viool je werkdag alweer vol snel gaat dat! maar ook wel weer leuk natuurlijk per wanneer gaat dat in?
Hebben jullie geen antroposofisch bureau in de buurt? Hier is er wel een maar was spreekuur op mijn werkdag dus ging hem niet worden helaas. Maarja ik kan altijd langs bij mijn super goede antroposofische arts echt soms denk ik wat zeg je nou??? maar ze heeft altijd gelijk en altijd een goede oplossing. Ze kijkt naar het hele kind/ volwassene. Gelukkig zijn mijn kinderen heel gezond maar soms als ik erheen ga neemt ze alle tijd, observeert echt het hele kind etc.
Heb jij ook geen antro arts?
amalia ben je niet veels te laat met boeken voor pinksteren? Zulke huizen zijn meestal een jaar van tevoren al geboekt. wel leuk en sardegna leuke huizen!
Amalia gaan jullie nog op vakantie in mei? er staat me iets bij???
Wij gaan over een week een week naar texel hoera! Met hemelvaart met vrienden naar frankrijk en dan is het al heel snel zomervakantie hier (1 juli) leuke vooruitzichten!
ik ben een beetje in de mopper modus de afgelopen dagen weet niet zo goed waarom ik kan weinig hebben, dochter heeft ook vreselijke peuterbuien daar kan ik ook weinig van hebben. Niet leuk ik snauw zoveel bah
morgen shoppen met een vriendin in Utrecht kan de batterij weer even opladen
Hebben jullie geen antroposofisch bureau in de buurt? Hier is er wel een maar was spreekuur op mijn werkdag dus ging hem niet worden helaas. Maarja ik kan altijd langs bij mijn super goede antroposofische arts echt soms denk ik wat zeg je nou??? maar ze heeft altijd gelijk en altijd een goede oplossing. Ze kijkt naar het hele kind/ volwassene. Gelukkig zijn mijn kinderen heel gezond maar soms als ik erheen ga neemt ze alle tijd, observeert echt het hele kind etc.
Heb jij ook geen antro arts?
amalia ben je niet veels te laat met boeken voor pinksteren? Zulke huizen zijn meestal een jaar van tevoren al geboekt. wel leuk en sardegna leuke huizen!
Amalia gaan jullie nog op vakantie in mei? er staat me iets bij???
Wij gaan over een week een week naar texel hoera! Met hemelvaart met vrienden naar frankrijk en dan is het al heel snel zomervakantie hier (1 juli) leuke vooruitzichten!
ik ben een beetje in de mopper modus de afgelopen dagen weet niet zo goed waarom ik kan weinig hebben, dochter heeft ook vreselijke peuterbuien daar kan ik ook weinig van hebben. Niet leuk ik snauw zoveel bah
morgen shoppen met een vriendin in Utrecht kan de batterij weer even opladen
zaterdag 16 april 2011 om 08:15
Rw soms kan je gewoon minder vrolijk zijn toch, maar leuk voelt dat niet. Ik heb geen antro arts, zijn hier allemaal mn collega's in mn omgeving.
Ik heb een goed gevoel bij mn keuze en kijk er soort naar uit naar mn studiestad te gaan!
Het valt me op dat sommige echt wat zonder de baby doen, uit eten, winkelen... Dat heb ik nog nooit gedaan, deels; niemand die met haar wil en kan zijn voor zolang ( man wel met werk laatst )
Ik heb een goed gevoel bij mn keuze en kijk er soort naar uit naar mn studiestad te gaan!
Het valt me op dat sommige echt wat zonder de baby doen, uit eten, winkelen... Dat heb ik nog nooit gedaan, deels; niemand die met haar wil en kan zijn voor zolang ( man wel met werk laatst )
zaterdag 16 april 2011 om 09:06
zaterdag 16 april 2011 om 09:25
Ja bizat he eigenlijk, mn werk en 3x 25 minuutjes zonnebank en missch 10x een zumbales die doorging voor de rest continu ootje op de arm ongeveer wel ! Nu klaag ik niet want het is het allermooiste wat er is maar bijv shoppen en baby, schilderen en baby dat gaat niet samen ! Dus mn creativiteit en mn hipheid staan op nul momenteel. Schijnbaar ben ik toch meer dan dat ( maar het zijn wel mijn oplaadpunten - uiterlijke verzorging en creativiteit) en soms zie ik moeders je ziet er gewoon vanaf dat ze veel meer aan zichzelf toekomen maar ik realiseer me niet altijd dat er ook moeders zijn die meer netwerk hebben. Zo heb ik kennissen die hun hele gezin op zaterdag en zondag bij oma afleveren ja dat zou mijn idee niet zijn maar dat verklaard een hoop!
Ik wil mn dochter ook om me heen en ik probeer gewoon die maskertjes tussendoor, soms een zonnebankje en kleding komt wel weer. Ik geniet nog steeds van de knusheid van de bv en dat is een mooi oplaadpunt dat ik straks niet heb. En ootje is heeeeel vrolijk, blij kind, knuffelig en warm.
En ik vind het al heel wat haar voor mn werk weg te brengen ( dat beken ik nu en plein public)
Ik wil mn dochter ook om me heen en ik probeer gewoon die maskertjes tussendoor, soms een zonnebankje en kleding komt wel weer. Ik geniet nog steeds van de knusheid van de bv en dat is een mooi oplaadpunt dat ik straks niet heb. En ootje is heeeeel vrolijk, blij kind, knuffelig en warm.
En ik vind het al heel wat haar voor mn werk weg te brengen ( dat beken ik nu en plein public)
zaterdag 16 april 2011 om 10:00
Viool, heeft Ootje een knuffellapje of zoiets? Hier heeft jongste zo'n labeldoekje, een knuffelkip van babyDeglingos en een knuffelleeuw van Difrax. Lekker zachte dingen, waar ze haar wang tegenaanlegt, en zich dan overgeeft aan haar slaap. Misschien is dat het?
Hier wil jongste wel wat meer aandacht op het moment. Maar dan vooral aandacht in de zin van op de arm, en dat gaat niet altijd. Nu ligt ze lekker in de box te spelen, kan ze de boel goed in de gaten houden.
Hmmm, hoofd gaat weer neer.... en weer omhoog en lachen, omdat er naar haar gekeken wordt
Hier wil jongste wel wat meer aandacht op het moment. Maar dan vooral aandacht in de zin van op de arm, en dat gaat niet altijd. Nu ligt ze lekker in de box te spelen, kan ze de boel goed in de gaten houden.
Hmmm, hoofd gaat weer neer.... en weer omhoog en lachen, omdat er naar haar gekeken wordt
zaterdag 16 april 2011 om 10:07
Ach Tieger lief !!!
Ootje heeft een peppa knuffel in bedje ( soort lapje - was tip van forum hier )
Vannacht heeft ze gewoon heel de nacht naast me geslapen en was 1x wakker, drinken, sliep weer. Ja zo wen ik haar natuurlijk aan mij dat begrijp ik ... Maar ze kan dus prima achtereen slapen.
Ze ligt nu wel al een half uur te slapen, wat een rust dan in huis. Heerlijk, nu doe ik niks in huis, ben wat foto's aan het bekijken die ik straks in de huiskamer wil hangen. 1 foto is heel gaaf maar van de 3 jongens. Maar dat is mss niet leuk voor Ootje ! Dat is wel grappig, die foto past nu niet meer, nu we met 1 erbij zijn !
Ootje heeft een peppa knuffel in bedje ( soort lapje - was tip van forum hier )
Vannacht heeft ze gewoon heel de nacht naast me geslapen en was 1x wakker, drinken, sliep weer. Ja zo wen ik haar natuurlijk aan mij dat begrijp ik ... Maar ze kan dus prima achtereen slapen.
Ze ligt nu wel al een half uur te slapen, wat een rust dan in huis. Heerlijk, nu doe ik niks in huis, ben wat foto's aan het bekijken die ik straks in de huiskamer wil hangen. 1 foto is heel gaaf maar van de 3 jongens. Maar dat is mss niet leuk voor Ootje ! Dat is wel grappig, die foto past nu niet meer, nu we met 1 erbij zijn !
zaterdag 16 april 2011 om 10:47
Puberbuien. Om 10 uur eens beneden en dan een la opentrekken, het gaat niet zoals je wilt, schudden, alles valt en met een stalen gezicht met het gepakte mes aan tafel je boterham smeren. Grrrr. Dus ik: zo doen we dat niet. Leg alles terug. Duwt alles terug ( kijkt niet eens )
Ja niemand kan hier wat normaal in een la stoppen is niet miiiijjjnnn schuld !!!
Ik wilde eigenlijk rdam in maar man vind het gezellig als ik in de buurt ben als hij klust dus bkijf thuis dat bespaart me zeker 50 euro babyspul en prul
Ja niemand kan hier wat normaal in een la stoppen is niet miiiijjjnnn schuld !!!
Ik wilde eigenlijk rdam in maar man vind het gezellig als ik in de buurt ben als hij klust dus bkijf thuis dat bespaart me zeker 50 euro babyspul en prul
zaterdag 16 april 2011 om 11:06
Ik denk ook dat je een beetje laat bent voor pinksteren amalia. Maar dat vlaamse schuur huis wil ik zeker nog een keer heen
RW lekker shoppen vandaag, leuk in utrecht! En daarna misschien wel weer uit de mopper buien. Over een jaar klagen we met je mee over peuterbuien (uma, bengel en rikst nu al trouwens). gedeelde smart en zo.
Viool, ik zou daar echt doodmoe van worden hoor, van een niet/slecht slapende baby. Gauw regelen dat je ook wat tijd weg van alles hebt, al is het maar een uurtje per week. Misschien de oppas waar ze op maandag heen gaat een keertje extra inschakelen? Lmeisje slaapt ook met een lekker zacht knuffeltje. Als ik vraag: waar is hondje? Gaat ze ook echt zoeken, zo grappig. En als ik haar slaapzak aantrek en ik geef hondje wordt'ie meteen stevig in de knuffelhoudgreep genomen.
Tieger jouw jongste is ook wel heel makkelijk volgens mij?
RW lekker shoppen vandaag, leuk in utrecht! En daarna misschien wel weer uit de mopper buien. Over een jaar klagen we met je mee over peuterbuien (uma, bengel en rikst nu al trouwens). gedeelde smart en zo.
Viool, ik zou daar echt doodmoe van worden hoor, van een niet/slecht slapende baby. Gauw regelen dat je ook wat tijd weg van alles hebt, al is het maar een uurtje per week. Misschien de oppas waar ze op maandag heen gaat een keertje extra inschakelen? Lmeisje slaapt ook met een lekker zacht knuffeltje. Als ik vraag: waar is hondje? Gaat ze ook echt zoeken, zo grappig. En als ik haar slaapzak aantrek en ik geef hondje wordt'ie meteen stevig in de knuffelhoudgreep genomen.
Tieger jouw jongste is ook wel heel makkelijk volgens mij?
zaterdag 16 april 2011 om 19:05
Ik ben geen buurtmens weet nou nooit wat ik hier mee moet, vind het alleen maar lastig, dat zomerweer en geen structuur meer. Man is dan van gezellig enzo en gister en vandaag ook met de buren voor de deur. Ik wou al half 6 eten maar 7 uur en ik heb al twee keer er heen gelopen en 3x gebeld maar al die lui blijven maar hangen. Omg ik heb ootje al eten gegeven en op bed gelegd. Het is dat de kinderen er niet zijn vandaag. Oja man roept ook vaak " het is weeeekend ! Hou op met die tijden!" viool is saai. Dat jullie het weten !!!
Ootje ligt in haar wieg taaaa ta tataaaa
Ik heb haar foto gepost. Ze was vandaag weer zo schattig, vrolijk, typisch ootje. Oja en wakker!
2x geslapen maar kort.
Ootje ligt in haar wieg taaaa ta tataaaa
Ik heb haar foto gepost. Ze was vandaag weer zo schattig, vrolijk, typisch ootje. Oja en wakker!
2x geslapen maar kort.
zondag 17 april 2011 om 09:39
Viool, ik herken dat wel hoor, zeker het 1e 1/1,5 jaar kon ik moeilijk afstand doen van de jongste. Scheelt wel dat hij nog veel borstvoeding kreeg tot 1,5 jaar, daarna nam dat snel wat af. Maar echt weg voor mezelf deed ik alleen als ik ging dansen (en eerst 1 x, veel later pas 2x per week) en uit logeren ging hij pas voor het eerst toen hij ruim 1,5 was. Schoonzus en zwager brengen hun kinderen al na een paar maanden weg om te logeren zodat ze zelf de deur uit kunnen, niet mijn idee. Maar goed iedereen is daar weer anders in.
Ik heb even wat mindere dagen, heel moe en helemaal niet fit, pik ook alle virussen op die ronddwalen doordat m'n weerstand nog niet goed is. Heb woensdag een paar uurtjes gewerkt en donderdagavond een afscheidsfeestje van een collega gehad dus bijna alle collega's weer gezien, wel leuk maar heel vermoeiend. Morgen wordt ik gebeld door mijn lg om af te spreken hoe we het reïntegreren gaan aanpakken. Ben op heel benieuwd hoe dat zal gaan. Vandaag rustig aan en genieten van het zonnetje, gaan jullie nog wat doen?
Ik heb even wat mindere dagen, heel moe en helemaal niet fit, pik ook alle virussen op die ronddwalen doordat m'n weerstand nog niet goed is. Heb woensdag een paar uurtjes gewerkt en donderdagavond een afscheidsfeestje van een collega gehad dus bijna alle collega's weer gezien, wel leuk maar heel vermoeiend. Morgen wordt ik gebeld door mijn lg om af te spreken hoe we het reïntegreren gaan aanpakken. Ben op heel benieuwd hoe dat zal gaan. Vandaag rustig aan en genieten van het zonnetje, gaan jullie nog wat doen?
zondag 17 april 2011 om 12:15
Ik ben thuis, breng man af en toe wat lekker brood etc want ja hij zit nu maar binnen te klussen met dit weer. Grappig toch hoe de buurmannen altijd komen snuffelen, als je hier klust, dan komen ze mee loeren.
5x5 jeetje nou dan zou ik inderdaad rustig van de zon genieten!
De zon geeft ook weerstand ( niet te veel dan weer niet he )
Vanmiddag een verjaardag.
Zijn jullie nu ook zogehecht aan je ritme met baby of zou ootje zo ritmisch zijn dat ik nog extra er op let. Ik was altijd wat losser, niet dat ik op de klok ben maar ik hecht er aan dat dr dagen op elkaar lijken en echte andere dagen daar kijk ik niet naar uit, wel apart wat kinderen hebben doet maar zij zijn ook normaler en rustiger dan in vakanties, uitjes etc
5x5 jeetje nou dan zou ik inderdaad rustig van de zon genieten!
De zon geeft ook weerstand ( niet te veel dan weer niet he )
Vanmiddag een verjaardag.
Zijn jullie nu ook zogehecht aan je ritme met baby of zou ootje zo ritmisch zijn dat ik nog extra er op let. Ik was altijd wat losser, niet dat ik op de klok ben maar ik hecht er aan dat dr dagen op elkaar lijken en echte andere dagen daar kijk ik niet naar uit, wel apart wat kinderen hebben doet maar zij zijn ook normaler en rustiger dan in vakanties, uitjes etc
zondag 17 april 2011 om 17:42
Net leuk nog even met ootje op de verjaardag buiten gezeten ( was in het park daar kwam ieder naar toe ) nu thuis, zo koken.
Morgen werken.
Ohhhh ik krijg nu de kriebels joh, straks een huiskamer beneden. Ik dacht voor dan de gietvloer en achter misschien de vissengraat maarja eigenlijk dom want achter wordt uiteindelijk eetkamer & keuken en daar leek gietvloer me handig. Eigenlijk so wie so lastig inrichten want dat betekent dat de inrichting die ik nu bepaal ook later op andere plek moet. Maar ik kies eerst de sfeer toch op de voorruimte dus op wat mooi is voor nu ( voor hetgeval dat het langer gaat duren en dan heb ik teminste iets goeds )
Maar joepie straks heb ik ruimte! Eerst afwachten.....
Laaaaaastig!! Maar eerst is het keuken en eetkamer
Morgen werken.
Ohhhh ik krijg nu de kriebels joh, straks een huiskamer beneden. Ik dacht voor dan de gietvloer en achter misschien de vissengraat maarja eigenlijk dom want achter wordt uiteindelijk eetkamer & keuken en daar leek gietvloer me handig. Eigenlijk so wie so lastig inrichten want dat betekent dat de inrichting die ik nu bepaal ook later op andere plek moet. Maar ik kies eerst de sfeer toch op de voorruimte dus op wat mooi is voor nu ( voor hetgeval dat het langer gaat duren en dan heb ik teminste iets goeds )
Maar joepie straks heb ik ruimte! Eerst afwachten.....
Laaaaaastig!! Maar eerst is het keuken en eetkamer
maandag 18 april 2011 om 09:05
Hmmm dan hoop ik dat het er mooi uitziet. Want ik hebwel gezegd dat ik kies / ontwerp maar als man het resultaat niks vind ik verander, of concessie doe.
Vissengraat is ook heel mooi maar 3 !!! Jongens en man met werkschoenen die door mn huis banjeren ( in en uitlopen in de zomer ) volgens mij krijg je een gietvloer echt fris schoon en hout slijt en wordt dan vies.
Beetje estetisch gedacht aan strakke vloer maar ook praktisch.
Vrienden hadden zo'n vloer, voelt lekker maar inderdaad wat amalia en man zeiden. Ruimtelijk maar kaal. Nu denk ik dat ik met foto's, schilderijen enwat mooie accenten wel echt sfeer kan maken.....
Man neemt van de week vrij om baan te maken voor de stucer...
Ik ga zo maar naar mn werk haha ik zit hier op een bankje te forummen aan de haven, in de zon ! Ik houd van de ochtend zon.
Goede ( werk ) dag allemaal.
Vissengraat is ook heel mooi maar 3 !!! Jongens en man met werkschoenen die door mn huis banjeren ( in en uitlopen in de zomer ) volgens mij krijg je een gietvloer echt fris schoon en hout slijt en wordt dan vies.
Beetje estetisch gedacht aan strakke vloer maar ook praktisch.
Vrienden hadden zo'n vloer, voelt lekker maar inderdaad wat amalia en man zeiden. Ruimtelijk maar kaal. Nu denk ik dat ik met foto's, schilderijen enwat mooie accenten wel echt sfeer kan maken.....
Man neemt van de week vrij om baan te maken voor de stucer...
Ik ga zo maar naar mn werk haha ik zit hier op een bankje te forummen aan de haven, in de zon ! Ik houd van de ochtend zon.
Goede ( werk ) dag allemaal.
maandag 18 april 2011 om 10:22
Leuk viool, nadenken over je inrichting. En het klinkt nu alsof er dan toch echt snel iets gaat gebeuren, man vrij en stucer. Fijn, eindelijk vooruitgang.
5x5 reintegreren, spannend. Ook leuk denk ik, weer iets anders dan thuis zijn krijg je misschien juist wel weer een beetje energie van.
Wat was het een heerlijk zonnig weekend en de hele week schijnt mooi te blijven. Wat is het toch geweldig om zo'n enorme tuin te hebben met dit weer. We hebben echt buiten geleefd gisteren en zaterdag.
Het goeie nieuws is dat de vaatwasser het weer doet. Het mindere nieuws is dat Lmeisje nog steeds draait en spookt 's nachts.
5x5 reintegreren, spannend. Ook leuk denk ik, weer iets anders dan thuis zijn krijg je misschien juist wel weer een beetje energie van.
Wat was het een heerlijk zonnig weekend en de hele week schijnt mooi te blijven. Wat is het toch geweldig om zo'n enorme tuin te hebben met dit weer. We hebben echt buiten geleefd gisteren en zaterdag.
Het goeie nieuws is dat de vaatwasser het weer doet. Het mindere nieuws is dat Lmeisje nog steeds draait en spookt 's nachts.