Full House deel 3

15-02-2011 12:56 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'113000Umini

2-3-'1129805450 gr

60 cm

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
Goedemorgen!

Gisteren kon ik de hele dag niet op het forum komen, maar zo te zien was ik de enige. Ik snap af en toe niets van dat forum.

Met babybengel gaat het heel erg goed. Hij drinkt, hij slaapt, hij poept en hij lacht. Hij is zo lief. De laatste nachten heeft hij 8 uur tussen zijn voedingen gelaten. Dus als ik de voeding van 21 uur nou zou gaan verschuiven naar 23 uur, dan kan ik doorslapen. Maar dat doe ik nog maar niet, anders kom ik in de knoei met de ochtendspits. Bovendien vind ik het erg lekker om voor 22 uur in bed te kunnen liggen.

Ik heb al bijna een week het gevoel dat ik tegen een borstontsteking aan zit (iemand ervaring mee?). Ik heb onwijs veel pijn in mijn rechterborst, en vooral bij het drinken en de periode na het drinken. Verder steeds van die pijnlijke steken en harde plekken.

Vrijdag en zaterdag heb ik koorts gehad en voelde ik me echt helemaal niet lekker. Lag vrijdag al direct om half 10 te slapen.

(Mijn prinsje ligt nu knetterhard te snurken in de wagen, echt zo komisch! Maar dat even tussendoor!). Gisteren ging het iets beter, maar nog niet echt lekker, vandaag weer iets beter, maar de pijn blijft. Wie weet wat te doen?

Ik durf bijna niet zonder jas naar buiten, bang om de kou erop te krijgen. Maar ik kan nu toch wel zo naar buiten, of niet?

Ik ga die snurkerd inpakken om zo zijn grote zus van school op te halen.

Tot vanmiddag!
Ik ga vanmiddag ook al jullie belevenissen lezen hoor!
borstontsteking, helaas ruime ervaring (bij beide jongens). Rust, paracetamol, borst goed leeg laten drinken, kwarkkompres na het drinken, warm kompres/warme douche voor het drinken (zet melkkanaaltjes goed open), onderkaakje van bengelbaby aan de kant van de harde/zere plek (dat kwadrant van je borst waar het onderkaakje zit wordt het beste leeggemasseerd tijdens een voeding). Dat zijn zo'n beetje mijn tips. Vooral die laatste heeft hier soms tot wat kunst en vliegwerk geleid (op de kop drinken in bed, bij plek bovenin borst) maar helpt altijd goed. Volgens mij doet amalia gekneusde koolbladeren in haar bh.
Oh, en beterschap natuurlijk

Week is lang hoor, hopelijk ben je er snel vanaf nu de koorts voorbij is.
Bengel, idd kwark erop, of koolbladeren. Als het je idee hebt dat je een vochtbult krijgt, acuut aan de bel trekken bij de huisarts, da's niet goed (had ik bij middelste). Hopelijk zet het niet door, en gaat het gauw weer beter

Pfff, net een werkinhoudelijke discussie gehad met een collega, het leek eerst een nog wel grappige welles/nietes discussie, tot bleek dat die collega dus wel serieus was. Daar werd ik ook een beetje fel van, en daar kan ik niet zo goed tegen.

Nou ja, nu eerst maar even buiten zon pakken, dat klaart de lucht vast een beetje
Beterschap bengel ! Inderdaad rust en anders aanleggen. Vooral extra vroeg slapen en masseren met warm water onder de douche erop
Sorry heb nog ff niet bijgelezen - Umini heeft het een beetje opn haar heupen laatste dagen - krampjes? Ze ligt nu bij me in de wipstoel te slapen (eindelijk!) en daar ga ik haar dus maar even niet uithalen, haha.

Umidi ligt ook in bed, Umaxi is naar school. RUST!

Wat is dit genieten trouwens zeg dit weertje... voel me helemaal opknappen, zwangerschpshormonen weg, ik voel me langzaam weer een beetje Uma worden
Hallo! Nog steeds snotverkouden (hooikoorts?) dus weinig puf

Bengel je hebt idd borstontsteking, balen. Ik sluit me aan bij alle tips van Sardegna. Sterkte!

Viool gietvloer krast wel hoor! En hout ook maar dat kan je nog bijwerken.

Umini is gelukkig ook normaal . Niet alleen maar voorbeeldig

Rikst hoe is het nu idd met je man? Wel een gek verhaal hoor, schrikken!

Wow donderdag slapen de jongens bij m'n ouders en Aarje
Aatje bij mijn zus logeren. Zijn man en ik alleen! We zouden een etentje hebben maar dat gaat niet door. Maar de 3 meiden van m'n zus stonden zo te juichen dat ze zou komen dat we het maar zo gelaten hebben. Gaan man en ik lekker samen eten .
Dank voor alle tips, het meeste ben ik idd al mee bezig. Vooral de warmte en de rust. Ben vanmiddag dan ook nog even een uurtje heerlijk gaan slapen toen mijn oudste naar school was. Mijn middelste is de hele dag naar kdv, dus dat kwam mooi uit.

Amalia is toch heerlijk, samen eten zonder de kinderen. Proef je tenminste weer eens wat je eet, en heb je het nog warm ook, hahaha.

Sardegna nog steeds spoken met jouw meisje. Het houdt maar niet op hè!

En wat een verwennerij hè als je het hele weekend lekker buiten kunt leven. Het blijft de komende dagen ook nog zulk mooi weer.

Rikst hoe is het met je man idd. Toch wel fijn om hem weer thuis te hebben, maar wat schrikken idd zeg!

Viool wat is een fietijzeren vloer?
Dank voor alle tips, het meeste ben ik idd al mee bezig. Vooral de warmte en de rust. Ben vanmiddag dan ook nog even een uurtje heerlijk gaan slapen toen mijn oudste naar school was. Mijn middelste is de hele dag naar kdv, dus dat kwam mooi uit.

Amalia is toch heerlijk, samen eten zonder de kinderen. Proef je tenminste weer eens wat je eet, en heb je het nog warm ook, hahaha.

Sardegna nog steeds spoken met jouw meisje. Het houdt maar niet op hè!

En wat een verwennerij hè als je het hele weekend lekker buiten kunt leven. Het blijft de komende dagen ook nog zulk mooi weer.

Rikst hoe is het met je man idd. Toch wel fijn om hem weer thuis te hebben, maar wat schrikken idd zeg!

Viool wat is een fietijzeren vloer?
Ik typ het woord Gietijzeren vloer (dat was althans de bedoeling, met een G en niet een F), en ik denk wat een raar woord! Dat ga ik teruglezen, zie ik dat er GIETVLOER staat.

Dus Viool wat is een gietvloer?
Wat fijn hè Uma dat je je weer een beetje jezelf voelt. En helemaal met dit mooie weer, wat zijn wij toch 2 bofkonten dat we nu nog verlof hebben, en lekker van het mooie weer kunnen genieten.

Wanneer moet jij weer aan de slag?

Oh ja ik ga op hyves weer een topic openen over de vakanties, want ik ben zo benieuwd wie er gaat, waarheen, wanneer en voor hoe lang!
Leuk Amalia tijd voor jezelf / elkaar en blij nichtjes met Ootje. Ootje staat bij buren met man in garage, ze ging meteen lachen ! Het was even met gemopper maarja ik heb ook gewerkt, gehaald, gebracht etc en ik ben heeeel gaar, veel werkoverleg en afspraken en ja de behoefte aan bepaalde rust.

De wendagen van O op kdv wil ik proberen met vriendin te leren haken. Misschien volgende week al een dag.

En ik ga niet koken! We halen maar wat. Of ik nou moe ben of ziek ?? O was van twee tot drie wakker ( kletsen )

Bengel gietvloer foto post ikwel op hyves, een soort beton vloer

Oja ik heb zin in x met man uit eten maar oppas voor 3! Kinderen ?! Hoe doen jullie dat ? Verdelen ?
Amalia lekker samen eten is ook niet verkeerd! Waar zijn de jongens heen ?

Bengel-baby 8 uren tussen de voedingen! Wat luxe, heerlijk!! Wat vervelend dat je je niet goed voelt, komt die koorts niet juist door een borstontsteking? Die steken herken ik wel. Kun je die harde plekken niet wegmasseren onder de douche of in bad? Beterschap!

Ik moet trouwens medio juni weer aan de slag, heb nog 4 weken onbetaald verlof achter mijn bevallingsverlof geplakt. Wanneer moet jij weer?

Viool als wij met zn tweeen uit eten gaan komt mn moeder meestal hier oppassen, hoeven de kinderen niet de deur uit... dus als je een vriendin/familielid kunt strikken
jemig uma wat gaat het snel nog vier weken! Gaan jullie nog op vakantie deze zomer?

bengel borstontsteking auw ik vond het pijnlijker dan bevallen sterkte alle tips die ik had zijn al genoemd

amalia leuk toch lekker samen uit eten! Wij hebben donderdagavond oppas, gaan we de vakantieboodschappen halen, tijdschriftjes kopen, naar de kapper heel kneuterig maar wel lekker, de kids zijn vrijdag allemaal vrij man werkt wel maar dan wil ik het liefst de winkels vermijden! En van inpakken komt dan ook vast niks zaterdag gaan we weg...

wat een heerlijk weer he heb al mijn kleding uitgezocht heerlijk ik pas alles weer van twee jaar geleden hoera!
Haaaaai!!!

Bah, Bengel, wat rot...borstontsteking....Hopelijk heb je baat bij alle tips hier. Beterschap!

Viool, wat fijn, dat er nu eindelijk actie is bij jou wat betreft je huis! Weet je al wanneer de stucer komt??

En ik zou ook zeggen: gooi nu gewoon die gietvloer erin!

Wanneer mag Ootje voor het eerst gaan wennen op het kdv?

Wij hebben trouwens ook een oppas voor als we een avond/ochtend/middag weg moeten/willen. Gewoon een meisje van 18. Gaat prima. En als we een weekendje doen, brengen we de kinderen naar onze ouders.

Amalia, getsie hooikoorts....

Gaat het vandaag alweer wat beter?

En wat lekker, de kinderen uit logeren! En jullie lekker uit eten!

Mmm, fijn Uma, nog tot half juni verlof! En met dit mooie weer is het wel echt top!

Sneu van de krampjes...

Tieger, hoe gaat het nu met jou en je werk? Heb je wat meer rust kunnen creeeren? En hoe is het met je collega afgelopen gisteren?

RW, jaaaa jippie, de kleding past, lekker vakantieshoppen! Klinkt goed!

5x5, spannend om te gaan beginnen met reintegreren! Heb je er een beetje zin en vertrouwen in?

Hoe gaat het nu inmiddels met je dochter op school? Heeft ze haar draai al een beetje gevonden?

Volgens mij heb jij bij je kleine huurhuis met gedateerde keuken toch echt wel een supertuin, Sardegna! Tenminste het klinkt grooooot en heerlijk!

Hier alles ok! Gister begonnen met fruithap. R zat steeds zo te gillen en drinkt minder goed. Dus volgens mij tijd voor binnenkort een fles minder en wat anders erbij. Dus gister wat peer gepureerd en...ze at het gewoon op alsof ze nooit anders heeft gehad. Geen vies gezicht, maar gewoon hap, hap (nou ja...slurp slurp) weg! Grappig hoor!

Verder zijn we druk bezig in onze achtertuin. Devvorige bewoners hadden overal hegjes en struikjes staan. Net een doolhof. En niet praktisch voor de kinderen dus...inmiddels al heeel veeeel eruitgetrokken en een stuk grasgelegd. Morgen de rest van de steentjes eruit halen en dan wordt er vrijdag en zaterdag gestraat. Dan is er eindelijk ruimte voor de kidsomrond te rennen/fietsen. Beetje jammer dat het vrijdag straaalend weer wordt en ik dan met 3 kidshier binnen zit..

Trouwenssss... oudste fiets ineens! Hahaha, zou ie stiekem meelezen hier?
Rikst, zo wat een jonge lezer

Wat leuk dat R zo lekker eet, dit is het bourgondische babietjes forum!

Het KDV

Ja verhaal apart. Dit was so wie so mn dag niet maar dan had ik ook nog eens een KDV wat maar niet belt, dat was ik zo zat, weet je wat ik ga zelf wel bellen. Ik bel ze, oh ja oh goeddat u belt. Kom op ! Het is vrijdag vakantie voor 2 weken wat als ik dan een vakantie had ?

Afspraak gemaakt voor kennismaking morgen, bellen ze het weer af.

Ik hoop dat dit eenmalig was. Ik wil me goed voelen en gerust en goed voorbereid etc zijn.

Roze wolk wat klinkt dat gezellig, samen naar kapper, tijdschriften halen! Veel plezier

Rikstheb je die oppas ook voor je jongste ?

Ik heb pas 1x twee uur met man iets gedaan sinds 9 maanden nu alweer.

Oppas aan huis lijkt me wel fijn. Lekker rustig, geen gehaal en gebreng.

Ik heb een project tijdelijk afgezegd, waar ik de tijd vandaan moet halen om nog iets nieuws op te zetten weet ik gewoon niet. Heb het twee jaar terug natuurlijk gedaan met het gezondheidscentrum maar er gaat zoveel tijd in zitten en dan zit ik niet eens in het bestuur van de stichting. En nu weer een tweede op zetten ?

Naast mn therapiedagen, workshops, teambuildings ? Klinkt misschien gek want Rikst en Tieger en Rw en Sardegna werken meer uren, alleen ik heb veel voorbereiding etc, ook 1,5 dag.
Rikst jij bent dus de tuin aan het kortwieken ?

Ik had ooit een volkstuin en in een dag had ik heel die tuin een soort om zeep geholpen, kon niet meer stoppen met snoeienhaha.
leuk een volkstuin lijkt me ook heel leuk lekker je eigen groenten verbouwen!

Viool volgensmij werk je meer dan ik hoor ik werk ongeveer 20 uur per wk en gelukkig nooit in het weekend!

leuk r alweer aan de fruithap gaat hard! foto!!!!! leuk dat het gelijk goed ging groot dan alweer he! Kun je vrijdag niet naar de kinderboederij ofzo?

J gaat nu het mooi weer is iedere dag in bad hij is echt helemaal zwart s'avond shet is echt een buitenkind, spelen in de zandbak, bij de waterbaan hij vind het heerlijk en hoogtepunt is fietsen op zijn driewieler hij geniet er zo van! Hij buikschuift (!) nog steeds dus zijn kleding gaat aardig in de vernieling maargoed hij geniet zo,.

Zal er eens een foto van maken hoe hij eind van de dag eruit ziet. Morgen ga ik met hem naar de kapper, hij heeft het zo warm en een enorme bos haar. Voor de vakantie wel lekker even wat korter. Wat hebben jullie kindjes aan s'nachts nu? Bij J is het nu 23 graden op de kamer hij heeft een romper met lange mouw aan en een dunne slaapzak.
Rw wat schattig ! Helemaal viespoetsie...

Ik moet nog beetje wennen, nooit gehad met andere kinderen, als ze zich insmeert met eten ofzo...

Ootje draagt wollen romper en slaapzakje dat is nml koel in de zomer, het reguleert je temperatuur, doordat het ademt. Ze voelt lekker aan zo. Een katoenen dekentje over haar slaapzakje. Als het warmer wordt zonder deken, snachts is het hier gewoon fris, nu nog wel.

Hm doordat ze niet genoeg pasteltinten hebben ga ik weer kijken naar felle kleurtjes haakwol.

Voordat ik het weet heb ik weer felle kleuren. Nee dat wilde ik dus niet! Ik wil ton sur ton inrichten en de felle accenten doseren.

Nouja okee ... Een fel kussen ?! Eentje dan
Rw jij werkt meer hoor! Maar inderdaad ik zit wel in de weekenden. Maar heb jij geen scholing en intervisie dan ?
R aan de fruithap, leuk! En ze eet het dus zo op, grappig zeg. Bij Lmeisje duurde dat wel een paar weken. En B op de fiets, goed zo!

Bengel ben je weer beter? Anders zou ik toch eens de HA bellen hoor, duurt echt lang bij jou.

Amalia ook beter? Of was het nou hooikoorts... Ging het logeren van Aatje goed? Leuk hoor, even samen uit eten.

Uma is umini alweer wat gekalmeerd of nog krampjes? Oei oei oei wat kan dat vermoeiend zijn, een kramperige, huilende baby. Sneu ook voor umini. Huilt ze 's nachts ook of kom je wel een beetje aan slapen toe?

Viool slim hoor, dat je jezelf een beetje afremt met opdrachten voor werk. Je bent toch druk zat met gezin van 4, verbouwing en een man die heel veel van huis is. Wel balen dat het eerste gevoel bij KDV niet helemaal top is. Even afwachten maar hoe de kennismaking gaat.

Ja leuk, foto van J die de hele dag door de tuin gescharreld heeft! Eet hij geen gras en planten? Doet Lmeisje wel: gras plukken en opeten.
Viool ik werk ook maar 20 uur ongeveer. Maar vaak langer 's avonds dan waar ik voor ingeroosterd sta. En natuurlijk nog veel dingetjes thuis voor onze eigen praktijk.

Ben even kwijt wie iets vroeg over de tuin: idd, hele grote tuin, kleine 1000m2. Echt een superplek wat dat betreft (dan neem ik die gare keuken nog maar een zomer lang op de koop toe )
Ach Saedegna wat klinkt dat al groot ook dat gras plukken en eten!

Ootje had een rozenblad van de vaas bloemen getrokken en een blauw druifje spriet !

Oja vannacht droomde ik dat ze ging kruipen en toen staan en lopen meteen !

1000m2 wow wat een tuin ! Was de tuin al goed aangelegd? Dat scheelt een hoop.

Vandaag viel me op hoe lawaaierig het in de stad is. Ik dacht ik wil hier weg.

Hoe is t met 5x5 ???

En Amalia nog last met dit weer ? Van de week zag ik dus echt het stuifmeel in wolken uit de boom waaien !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven