Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Gisteren goede beurt, aannemer in huis en de envelop van autoverzekering bleek te zijn dat we niet verzekerd meer waren ( incasso mislukt ) oh jullie kunnen je het voorstellen ?? Wij auto lenen... We hadden dus kookworshop met mans zaak. Was leuk!
Leuk viool, kookworkshop. Wat hebben jullie gemaakt? Schatrige ootje verhalen, herkenbaar ook. Leuk zijn dreumesjes he?

En gogogogo met de aannemer komende week, hihaaa, vaart erin en heerlijk de ruimte binnenkort.

Tieger beterschap met oudste. Ik vind uit eten gaan met hele gezin ook leuk juist (kinderen zelf ook trouwens). Negatieve lading geven ze eraan zeg, om op die manier tegen je nichtje te praten.

Vanmorgen gezwommen met alledrie. Lmeisje vond het leuk en af en toe beetje spannend. Maar ze houdt van water hoor, springt er aan het handje zo in met een big smile. Kopje onder en gespetter in haar gezicht (t was best druk) vindt ze niet erg. Heerlijk makkelijk zo, oudste ABC en middelste AB, dus ik hoefde alleen op lmeisje te letten. Jongens hebben nu ook de leeftijd dat ze zich gewoon zelf douchen, afdrogen en aankleden, zo kun je nog eens relaxed naar het zwembad in je eentje met drie kinderen

Vannacht rond 12 en wel even eruit geweest om te troosten, toch wat last van kies denk ik.
Viool was de wijn lekker
Zo man weer thuis. Fijn
Zo het was weer gezellig !!! Alleen flauw ik dacht hm ik neem een slok maar man had meer op en die gaat dan op de bank liggen en zzzzzzzz. Dus ik dacht wees verstandig en neem maar thee weer dus uiteindelijk was het best een suffe bedoening

Goed hè deze week gaat er vast een leuke foto op Hyves verschijnen van de vloer en daarna een vaste inbouwkast en dan heel snel een foto van de almost famous viooltafel leuk hè dat je daar zo op kan verheugen.

Sardegna dat is echt fijn hè ! Dat heb ik natuurlijk ook met zwemmen, ook vorig jaar in t vakantiepark. Makkelijk hè

Alleen ik zie ootje nog niet kopje onder gaan, tenminste ik doe met zwemmen de springoefeningen maar ik trek haar dus nooit onder, sommige zie ik dat wel doen. Ik laat net heel even haar neus soms 1 sec mee
Ha fijn Amalia man weer thuis !
Ben benieuwd naar de foto's!

Waarom doe je haar niet onder water viool? Ze kunnen nu nog afsluiten. Of mss al niet meer... Maar dan wennen ze er vast aan
Vind t beetje eng !

Ben weeeerrr AM vanaf morgen. En deze week zouden we s'avonds samen schilderen en keuken maken :( juist!!!! Hm.

Morgen komt wel de aannemer, pas om 11 uur maar okee. Man en aannemer zouden in de avond samen doorwerken nou dat gaat nu dus ook niet door.

Zo vergaderen.

Man wrijft me trouwens 6x per dag onder de neus hoe stom ik ben dat ik de auto onverzekerd liet rijden en bla bla bla bla ja dat weet ik nu wel, soms ben ik liever alleen hè als je dan iets verkeerd doet geen haan die er naar kraait

Ik zei nog : als je nou eens ophoud met verwijten en zeuren zou ik het ook nog eens oprecht vervelend kunnen vinden !!

Is het ook want ws gespot en dus boete erop
Viool is dat jou schuld dan? je hebt geeneens een rijbewijs?

Balen dat je man weer weg moet en dus niet aan jullie huis kan werken. Ik ben wel benieuwd naar die heeeele mooie familietafel!

Sardegna klinkt inderdaad wel heel makkelijk zo met 3 kinderen zwemmen. leuk hoor!

Amalia fijn je man weer thuis. hoe lang is hij weggeweest?

Laatste dag gewerkt, morgen nog cursus en dan pas weer volgende wk donderdag werken heerlijk!
tieger hoe is het met oudste? En ben jij weer helemaal beter?

En amalia stoer je oudste zijn B diploma! Hoe lang doen ze daar gemiddeld over?

Uma heeft je oudste zelf er ook last van? Of heeft ze het niet echt door? In dat geval zou ik het laten rusten. Het komt waarschijnlijk vanzelf. Of misschien is judo wat voor haar? Of scouting ofzo? Misschien word ze daar wat zelfverzekerder van?

Ik ga zo douchen val bijna in slaap heb ik niet vaak zo vroeg!
Uma, ik herken, dat heel erg van mijn oudste. Die is ook op zichzelf. Speelt vaak alleen op het plein.

Het is wisselend bij hem. Zo spreekt hij 2 a 3x in de week met iemand af en zo weer 3 weken niet. Hij is echt een fladderaar. Geen echte vaste vrienden. Dan met die en dan weer es met die. Daardoor valt hij dus ook heel vaak buiten de boot met feestjes.

Hij durft eigenlijk ook niet bij andere kinderen thuis te spelen.

Heb jij het idee dat umaxi er zelf last van heeft?

Ik werd er ook altijd verdrietig van. Maar ik zie nu, dat hij niet gepest wordt ofzo. Gewoon een beetje een outsider. Voor zijn gevoel heeft hij genoeg vrienden. Hij ervaart het niet zoals ik het ervaar en is happy zo. Daardoor kan ik het ook makkelijker naast me neerleggen.

Viool, stom van man om boos op jou te zijn. Wat rs al zegt: jij hebt geeneens een rijbewijs??!!

Fijn, dat er een aannemer aan de slag gaat! Jippieieieie! Goed geregeld!

Wel jammer, dat je weeeer am bent....

O, dat lijkt me echt relaxed zwemmen zo, Sardegna! Met 2 kinderen die zichzelf kunnen redden. Leuk uitje dan ook!

Is lmeisje inmiddels helemaal opgeknapt!

Amalia, goed, zeg! B-diploma voor oudste!

En zo te horen ging het am zijn lekker! Fijn, dat de kinderen zo lief waren! En hoe gaat het nu met je nieuwe neefje??

Tieger, hoe is het met jou en oudste? Hopelijk weer wat opgeknapt??

Rs, wat lekker, straks een dikke week vrij! Pffff, wel verdiend na het vele werken/cursussen. Is er trouwens al meer bekend over je baan??

Middelste is hier nog steeds om achter het behang te plakken. Echt erger dan erger... Ik ben gewoon helemaal klaar en mijn manieren hoe het aan te pakken zijn op.

Hij luistert gewoon niet. Bah, echt de hele dag door. Zeg ik nee, doet hij ja. En ook broer en zusje pijn doen enzo.

Daarnaast elke avond sinds deze week een uur lang gillen/schreeuwen: ik moet plassen, ik moet poepen, ik wil een andere pyjama, ik wil mijn kerstboompje op mijn kamer, ik wil em niet, blablablabla. En er is niet doorheen te breken. Net ook weer...wat ik ook probeer: aardig, boos, negeren...het maakt niet uit. Ik was klaar en heb hem maar laten schreeuwen. Hij heeft een traphekje bij zijn deur. Na 11/2 uur ein-de-lijk de deur dicht en stilte. Pffff, ik trek dit niet!
O, even iets anders....halen jullie dreumesen ook steeds de kerstballen uit de boom? Jongens deden dat echt niet, maar R. blijft stug volhouden. Nu onderin maar de niet breekbare ballen

De kerstkransjes hangen inmiddels niet meer op grijphoogte, want die griste ze er ook uit.

Nu staat ze dus steeds voor de boom, handjes in de lucht, te reiken naar de onbereikbare chocolaatjes: "mmmmmmm, lekker!"

En als er dan geen reactie van ons komt (en die komt er niet, want ik vind het niet nodig, dat ze kerstkransjes eet) is het uiteraaard....gillen! Whaaaaa, dramaqueeeen!
rikst dat is hier dus ook met oudste (wat is dat toch met die oudste?) hij heeft het zelf niet echt door. Hij heeft een heel goed vriendje maar die is ook best op zichzelf dus dan spelen ze leuk samen naast elkaar Dochter is zo anders, scheelt denk ik ook weer.

En wat lastig van je middelste. Heb je enig idee hoe het komt?

haha die kerstboom, hier niks eetbaars erin. man en kinderen zijn echte snoepkonten dan is ie zo leeg!

J is helemaal gek van 1 engel die erin hangt, daar zit hij wel eens aan maar verder niet gelukkig. gisteren had hij de telefoon bij de engel gehouden ging hij kletsen whaha wat moesten we lachen de engel in de kerstboom aan het bellen...
Hihi de kerstboom! Dat zou ootje ook doen.

Weet je wat : ze stond vanmorgen met haar fietsje naast de AH krat en zoooo gek toen ik keek reed ze achteruit met een blik .... Hm.... Ik ging dat eens onderzoeken... En ik rook aan haar mOndje en zag in de AHkrat een open zak patatje joppie chips. (!!!!!!!) mevrouw stond om 8 uur zichzelf te voorzien van chips, iets wat ze natuurlijk noooooit mag.

Oh ??? Nou ik voel me verdomde rot erover over die auto . De premie gaat automatisch maar ik doe onze admini. Ik weet waarom omdat ik het tenminste doe! maar ik heb er geen talent voor ( vorm discalculie waardoor ik cijfers niet altijd " begrijp" kost me veel moeite )

En doordat ik 3 weken AM was gewoon die brieven niet geopend want ik snap al dat gedoe met RDW en verzekeringen etc niet zo. Maar ik heb het nu gedaan en nouja gewoon vervelend dat ik dat steeds weer hoor dat we door mij failliet hadden kunnen gaan ( bijv als je ongeluk maakt)

Maar gezien man vaak expres dingen laat gaan en boetes krijgt heb ik gezegd dat ik t niet eerlijk vind want ik doe dit echt niet met opzet, het was zo druk de afgelopen weken !!!

RW de taf el was een droom van me, eentje met plek voor ons gezin van 6 en ook voor vrienden en familie. Ik vind dat een gastvrij gevoel en gezellig! ( mag ik best weer wat meer worden als het af is !) teakhout met 8 vaste stoelen en twee plekken aan de kop.

Heeeeel cool
Ohhhhhhhhh lachen : !!!!!!!!!!! Ohhhhh haahaa

Nu staat ze dus steeds voor de boom, handjes in de lucht, te reiken naar de onbereikbare chocolaatjes: "mmmmmmm, lekker!"

En als er dan geen reactie van ons komt (en die komt er niet, want ik vind het niet nodig, dat ze kerstkransjes eet) is het uiteraaard....gillen! Whaaaaa, dramaqueeeen!
Rikst deed lmeisje ook met die kerstballen, maar is nu over gelukkig. Oh ik zie R al staan, gillend voor de boom omdat ze chocola wil Divaatje.

Tieger bij jou iedereen weer beter incl jijzelf?

Viool stom zeg dat jij de hele tijd moet horen van die verzekering. Gewoon niet meer op ingaan. Je regelt verdorie al zoveel voor man, voor eigen zaak, voor hele gezin. Stom.

Hoe gaat de aannemer? Foto van je tegels graag

Fijn zeg RW, vakantie, jeeee. Geniet lekker!

Amalia ga jij nou op vakantie met kerst? Of daarna?

Bah blaasontsteking. Bah bah. Halve nacht op de wc doorgebracht, niks aan (en koud steeds eruit). Nu kuurtje, dus hopelijk snel minder.

Lmeisje bijna van de schimmel af, paar rode plekjes nog. Ze sliep van 19.30-7.30, nou dat is echt nog nooit gebeurd. Heerlijk (ook voor haar zelf)
Heb heel leuk jurkje gekocht voor mezelf afgelopen weekend, was winkelen samen met oudste. Best strak, maar stond toch goed, opsteker voor mijn zelfbeeld . Vrijdag kerstdiner met grote club vrienden en bekenden: nieuw jurkje aan, zwarte legging, hooggehakte laarzen, yessss, I feel good.
Yes ! Kleding is zoooooo belangrijk !

Mooie hakken sexy !

Minder van die blaasontsteking.

Ja man is nooit zo tactvol hoor en kan het beste doorzagen hier.

De aannemer is bezig. Ik ben benieuwd hoe mijn vloer er vanavond uit ziet. Man komt eerder om een noodkeuken te frutten.
Nou, ik doe de pc eens aan om te typen, zie ik meteen die Britt hiernaast staan. Denk dat dit een eenmalige actie van me was ha ha.

rikst, hoelang doen ze over zwemmen? tja, het schijnt dat ze rond 6 jaar wel B hebben. Als je met 4 jaar begint doen ze er 2 jaar over, als je met 5 begint 1 jaar. Het heeft vooral met de kracht in de armen te maken.

Ach wat een gedoe met middelste. sneu hoor. Heb je How 2 Talk 2 Kids in huis? Ik vind het een goed boek. Niet zozeer omdat het wonderen verricht (maar ook wel hoor!) maar je leert jezelf er ook door te beheersen. Ik kon heel druk en onrustig worden van een dwarse middelste hier. Of een onredelijk boze oudste. Heb ik nog wel, maar ik snap ze nu beter. Nog steeds niet, maar eerst snapte ik ze HELEMAAL niet haha. Mss voor onder de kerstboom, mooi kadootje voor jezelf?

Wie vroeg het? Ik ga 2e kerstdag skien met man, komen we vrijdagavond terug. En de 1e week van januari hebben we een huisje in Sauerland. Gaat man eerst met middelste, dan kom ik een dagje, en dan laat ik oudste achter.

Mijn superduperouders passen lekker in ons huis op, helemaal geweldig!

Oh, battery low, doortypen.

Hier geen interesse in de kerstboom wiehoeoeoeo!!!! Ze doet iets wat niet ondeugend is ha ha.

Nou, de pc valt uit.

viool ik heb je gewhats appt net. Kijk je even?
Veel plezier met skieen Amalia m'n man is jaloers

Ootje kreeg een likje van m'n ijsje. Ze greep het en liet het niet meer los, ik trok het uit haar handen en toen werd ze zo rood en kwam er een fontein van tranen ..... Help ik schrok zo dat ze het ijsje weer kreeg :(
Ojee viool, je kweekt een Aatje

T is hier trouwens elke nacht raak . Krijsen!!! Gister heb ik haar laten huilen, dat werkte na 10 min. Vannacht was het te zielig. 2 min met haar gezeten en toen was t goed.

Maar lekker irritant zeg
Ootje roept nu heel de tijd IJS !!!

Huh. Nouja. Wat een type zeg. Man en ik zaten te kijken van wat is dit ??? Ons babietje ?!

Née dus ons dreumesje.

Een PS in huis. Ik denk dat dat nog voor commotie gaat zorgen. Dviool blij. 13 en z'n eerste PS. Mviool ook blij. Man niet: wat zijn dit voor idiote spellen ??? Viool ??? Mogen ze dat??

Spellen met slaan en schieten.

Volgens mij zijn bijna al die spellen zo. Ik vind het niks. Maar ik krijg ze echt niet meer aan het knutselen. Ja voor sinterklaas. Maar verder ? Lezen, tekenen soms. Tv zeker wel Elke dag.

En dus de computers. Ik vind het me ook niet zo best staan maar ik heb liever dat de vrienden hier komen games spelen Dan dat ze in de stad hangen met elkaar. Toch ? Een plek waar niks kan en mag is ook niks hoor. Ik wil dat ze kritisch blijven maar ook dat ze t cool vinden om Thuis te zijn, ook met vrienden. Anders gaan ze dit elders doen en Dan
Die spelen pffff alles over oorlog zo wat !!! Man en ik zijn echt ouderwets of normaal ? Waarom zo geweldadig ? Soort stratego met echte beelden sorry ik klink als oude muts hè

Ik denk dat zulk tiener speelgoed er bij hoort, dus beter dat ik er een verhouding toe vind en een keer mee spelen hè .

Maar ooohhhhhh wacht maar jullie komen ook aan de buurt. Nou ... Uma niet denk ik...
Zo, hier is iedereen de deur weer uit Oudste is nog niet helemaal fit, maar wel fit genoeg om vanmorgen naar school te gaan, zodat hij vanavond ook naar het kerstdiner op school kan. Vond dat anders ook zo sneu. Morgen dan nog een dagje, en dan vakantie.

Middelste begint nu ook met hoesten, klinkt niet lekker Zelf ben ik ook aan het hoesten, ga van het een over naar het andere

Op het werk was/is het een chaos. Vorige week interne verhuizing gehad, en de vorige keer hoefden we de dossierkasten niet uit te pakken. Deze keer wel, dus we hebben zo'n 30 grote kratten (ik denk ongeveer 60 verhuisdozen?) met dossiermappen. En als klapper komen we zo'n 6 kasten tekort, echt, het is zó slecht geregeld. Tot zo ver de productiviteit Gelukkig werk ik vandaag thuis, hopelijk is het vrijdag wat relaxter en staan de kasten er al. Kan dan de hele boel weer ingeruimd worden.

Oh Viool, hoe herkenbaar! Jongste gaat er ook even voor zitten hoor, als er wat lekkers voorbij komt (plakjes worst, kaas, nog meer kaas , kroepoek), en het principe van eerst dit, dan dat snapt ze nog niet helemaal. Maandagavond wilde ze nog wel een stukje van mijn vlees, gillen dat ze deed toen het niet meteen kwam. Om vervolgens heel chagerijnig te kijken toen ik er wat van zei

Man is gisteren met middelste bij het cb geweest, voor de laatste check. En ze is zo gegroeid in haar doen en laten... Niet huilen bij de prik (ze vond het wel heel spannend), raadspelletjes doen over wat ze op haar arm heeft (de pleister), netjes het rondje natekenen dat de dokter tekende, echt top gewoon. Ze is nu 18 kilo (zwaarder dan oudste) en 109 cm, dus ook al een aardig eind.

Hmmm, heb nu een bodem voor de soesjestaart in de oven staan, ruikt lekker

Viool, hoe ziet de vloer eruit?

Sardegna, bah, blaasontsteking. Slaat de kuur al aan?

Rikst, hier heb ik het boek van How2talk2kids ook liggen, en wat Amalia zegt, het helpt jezelf ook wat relaxter te krijgen. Heb het nog niet helemaal uit, maar man en ik zijn inmiddels zover dat we een heel stuk minder mopperen, en dat zo vlak voor kerst

Amalia, lekker hoor, skiën. En wat knap van oudste, met z'n B! Oudste kwam van het weekend ook al terug met de mededeling dat hij volgend jaar zijn diploma zou halen. Ik vrees dat hij het idee heeft dat hij het over twee weken dus gaat halen (want dan is het volgend jaar), dus ik heb wel voorzichtig duidelijk proberen te maken dat het vast nog wel iets langer duurt. Zelf schat ik in dat hij eind volgend jaar mag afzwemmen, dan heeft hij er ruim een jaar opzitten. En daarna gewoon lekker door

Nu nog even wat doen, moet straks ook nog even naar school om oudste te halen, die moet oefenen voor het kerstspel. En daarna nog even naar de bso gebracht.
Ha ha tieger ik dacht huh tekent je jongste nu al rondje ?! Niet goed gelezen

Wat een fijne gewaarwording dan, dat dat prikje ook niet meer zo heftig valt.

Tegels gaan goed, nouja, wel probleem dat er iets niet uitkwam en bijbestellen duurt 2 weken. Ik heb maar een " creatieve" wijziging aan gebracht dat ging me best goed af. Hij moest nu wel een stuk uitbikken. Kostte dus veel tijd. Hm kijken hoe t afloopt qua uren.

Ik denk dat de vloer morgen of vrijdag klaar en gevoegd is, ook in de kast. Dat is best een aardige klus / budget maar dan zijn we wel verder. We hebben voor de keuken een gaaf gasfornuis ( 5 pitten )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven