Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Ben vandaag, paar dagen eerder dan verwacht, ongesteld worden.
Aaaa, jammer, ADL...

Mmm, leuk hoor, al die opmerkingen, Pinkeltje. Niet dus. Ik snap ook gewoon niet wat mensen er mee willen. Waarom zou je dat zeggen?!!

Steunkousen alweer aan? :-) Lijkt me sowieso al waardeloos en dan met dit weer...

Oooo, de voorstelling van zoon was zo leuk! Het was Sebastian de spin van Annie M.G. Schmidt. En dan nog wat extra spinnenliedjes erbij. Lieieieief!
Hoe'st met de belastingdienst afgelopen, Viool??
Lief Rikst, zo'n stukje met liedjes. Zat je lekker te smelten?

Jammer ADL, maar nieuwe ronden nieuwe kansen. En met zomer-/vakantietijd misschien wel extra goeie kansen, je weet nooit.

Amalia bedankt voor je kaartje. Superlief kaartje, echt leuk!

Tja Viool, die belastingdienst.... nog wat wijzer geworden vandaag?

Lastig he Tieger, die namen. Maar ook leuk, om er weer een te mogen verzinnen. Balen van die bekkenklachten.

Pinkeltje, ik vind dat zo suf, al die mensen die een mening hebben over hoe dik je buik wel of niet zou mogen/moeten zijn. Lekker trots naar voren dragen hoor, mooi!
Pfoeeeeee na de beladtingdienst nog zo'n briefje ..... Fiiiiijjjjjnnnnn

maar de belastindienst is ( gelukkig ) afgerond

naar een ( niet zo gunstige maar gelukkig wel mogelijke ) betaalregeling
Jaaaaa, Amaliaaaa, kaartje is mooi! Dank je wel!
Kom trouwens net bij rapportgesprek oudste vandaan. Hij ligt qua leesniveau wat voor, dat wist ik wel, maar volgens juffen is hij het niveau van groep 4 al ver voorbij (zit nu in groep 3). Ze had het er wel over dat er volgend jaar een andere methode komt, die veel meer uitdaging in begrijpend lezen biedt. Ik hoop maar dat dat genoeg voor 'm is. Hij moet het niet saai hebben in de klas, of lui worden natuurlijk.

Merk het aan jongste ook al, taalgevoel zit ze blijkbaar in het bloed. Hij is nu 4 (zit in groep 1), maar kan ook al eenvoudige zinnetjes lezen. En ik stimuleer het echt niet. Sociaal en qua gedrag zijn ze helemaal hun leeftijd hoor, maar dat lezen en woordgebruik van ze.... maak ik me soms een beetje zorgen over. Zal wel moeder-eigen zijn.
Viool, krijg het af en toe spaans benauwd van jouw verhalen over belastingdienst e.d. Ben benieuwd wat ons allemaal voor sores te wachten staat aan het eind van ons eerste jaar als eigen baas.

Wel fijn dat je een regeling hebt kunnen treffen. Wat een gedoe.
Ik verwaarloos jullie, goed teken hè? Kraamvisite. Komt op gang . Alles goed hier, ben wel bojgelezen maar even geen puf te reageren, sorry.

ADL, balen...

Pinkeltje, iedereen heeft altijd wat te zeggen, lekker vermoeiend
@sardegna wij hebben een geschiedenis met boekhouder, daarom is een goede boekhouder ( en zeker met de start ) onmisbaar. Het is nu puinruimen. En probleem is niet de boekhouder maar jij bent uiteindelijk verantwoordelijk
Joehoe, meisje heeft van elf tot tien over zes geslapen!!! En ik heb hoofdpijn, Wallen en watten in m'n hoofd van het lange slapen. Ben nu echt aan het inhalen wb slaap dus de vermoeidheid komt eruit.

Viool al een kalender gemaakt ?

Even Hyves bijlezen.

Reep zit zo in m'n hoofd, hebben jullie dat ook

?
Mee eens Viool: een goede boekhouder bij start is geld waard!

Adl..balen zeg. Ik hoop dat je een nieuwe ronde nog met goede moed tegemoet gaat. Kop op!

Ik heb een peuterpuber in huis...en ze is 1,5. Ze is een draak met slapen de laatste drie dagen (zelf ook aan meegewerkt, door te denken dat ze niet moe is en uit bed te halen..fout!). Vanavond staat haar wat te wachten. Stom, dat ik zelf als ontwikkelingspsycholoog (ben ik nl ook in afgestudeerd) het bij mijn eigen kinderen moeilijker zie gebeuren... Efijn, onze dochter staat dus alleen maar te gillen en krijsen in haar bed, wil eruit, gaat compleet over de rooie van boosheid en slaapt dus telkens om 21 uur pas. Om vervolgens de volgende ochternd om 6.30 wakker te worden en in haar ogen te blijven wrijven. Vanavond doen we een systeem van na 5 min kijken en geruststellen IN BED, dan na 10 min en dan elke 15 min terugkomen als ze blijft huilen, tot ze in slaap is gevallen. De eerste dagen schijnen verschrikkelijk te zijn, maar na 2 weken zou het volledig over moeten zijn. En pinkelman en ik zijn het zat, want we hebben zelf geen avond meer zo!

Dus afgesproken dat we vanavond om de beurt lopen (voetbal he?) en het 2 weken vol gaan houden. Als je tussendoor nl toegeeft, is het hek van de dam.

Ik heb geen zin in een peuter die straks over me heen loopt als ik net bevallen ben. Hoorde van de oppas een verhaal van een peutertje wat ook zo begon, maar ook haar macht over de baby ging laten gelden door kussen op het gezicht te duwen, de baby op te pakken en te gooien.... was het nichtje van de oppas. Dat gezin heeft ook hulp gekregen. Nou, zo ver ga ik het niet laten komen! Nou weet ik ook niet of dat kind wel helemaal ok was gedragstechnisch gezien, want mijn dochter heeft overdag best manieren ;)

iemand trouwens ervaring mee?
Ai nee pinkeltje, geen ervaring. Lastig zeg. Mss à la THE nanny steeds terug in bed leggen zonder wat te zeggen. Blijven herhalen, dat win je dan echt. Moeilijk hoor...
En wat jullie nu doen is trouwens nog beter ja. Tja en voetbal... Goeie timing van dochter
Hier ook geen ervaring pinkeltje (gelukkig). Maar jullie plan van aanpak klinkt als prima, succes vanavond.

Amalia, ik denk ook steeds aan Chocoreep. Zo akelig. En wat zou er aan de hand zijn?
Amalia bedankt voor jullie kaartje, vind hem heel erg mooi! Past ook zo mooi bij haar naam!

Sorry voor uitblijven van reacties, het gaat hier niet zo lekker. Ben moe, verdrietig en hoop in de vakantie wat bij te kunnen tanken.
Uma dat is toch logisch ? Wat jij nodig hebt dat is waarschijnlijk niet voorradig, dus je zal wel op je teentjes rondhobbelen, hoop dat er inderdaad een rustige warme tijd aanbreekt- om weer wat op te laden. Kunnen jij en je man het samen beetje bepraten af en toe ( gevoelens )
Uma: wanneer begint je vakantie? Lekker uitrusten en bijtanken idd! Groot gelijk...

Wat is het warm buiten he? Lekker met die steunkousen ;) Zit nu binnen achter de laptop te werken, dat is prima uit te houden moet ik zeggen!

ik heb volgende week 2 workshops die ik moet geven, dus ik heb nog wat voor te bereiden. Wel leuk hoor. De ene is voor kinderen en de andere voor trainers. Ik ga dus maar snel weer met power to the point ;)
Lieve Uma, ik hoop echt voor je dat je een beetje opknapt van je vakantie en dat dat je een beetje kunt ontspannen met man en meisjes samen. Even van elkaar genieten en verder niks hoeven

Pinkeltje, steunkousen met dit weer, pfff da's warm. Heb je airco binnen? Succes met de powerpoints.

Hoe is het bij jou Amalia, sta je er alleen voor nu? (kraamverzorgster is weg toch?) Of heb je hulp/is man thuis?

Viool, volgens mij hebben we een goeie accountant, dus hoop dat we voor excessen behoed zullen blijven
Uma, ik hoop dat je in de vakantie echt kan bijtanken. Het is ook nogal wat . Hoe gaat het lichamelijk, nog pijn/last?

Sardegna, mijn moeder is hier en vlgd week ook nog. Heerlijk . Echt een schat met ADHD verschijnselen. Ik doe dus maar snel zelf iets als ze even boven is ofzo . Ze is kv geweest tot vorig jaar dus vindt het geweldig. En de jongens ook. Oudste vroeg al: woont oma hier? Ha ha dat is wel erg eigenlijk...
Hey Uma, ook ik hoop echt, dat je in de vakantie een beetje kunt genieten met en van je gezin. Het is ook zo heftig waar je doorheen gaat momenteel

Pinkeltje, wat zul je het warm hebben met die steunkousen!

Lekker dat je moeder nog een poosje komt helpen, Amalia. Handig zo'n moeder die kv is geweest!

Moet zeggen, dat Reep hier ook regelmatig door mijn hoofd spookt. Vind het ZO erg....
Pinkeltje, erg herkenbaar! Hier ook een peuterpubertje van ruim 1,5 die 's avonds aan het spoken is. Ze zijn op deze leeftijd echt aan het uitproberen soms.

Uma, doe maar rustig aan en denk lekker om jezelf. Logisch dat je lekker aan vakantie toebent.

Menstruatie heeft goed doorgezet, en daarmee gaan m'n darmen ook weer op hol, vaak is het maandelijks rond m'n menstruatie erger. Ben wel blij dat m'n cyclus nu niet zo lang was, hopelijk blijft dat zo. Met m'n handen lijkt het wat beter te gaan, laatste 2 dagen. En afgelopen dinsdag heb ik m'n 2e autorijles gehad, was leuk weer!
Goeiemorgen.

NL weer een wedstrijd gewonnen, hoera. Heb gekeken met alcoholvrij biertje erbij, is toch niet helemaal mijn smaak. Maar het was wel weer eens een keer grappig om bier te drinken.

Ik ga eens even lekker baantjes trekken in het zwembad, in de zon!
Bavaria alcohol vrij? Vies hè? Die van warsteiner is erg lekker maar nergens te krijgen. Er is 1 kroeg in A'dam die dat had maar verder nooit meer ergens gezien.

Ben blij, slapen van moppie gaat goed hier! Dat is heel wat waard hè?
Wat fijn dat ze goed slaapt Amalia! Dat scheelt zoveel, als je zelf ook een beetje rust hebt af en toe. Loopt de borstvoeding goed?

pfff, krijg het afgelopen uur weer bij iedere beweging die ik maak harde buiken. Volgens mij is de baby er flink door ingedaald de afgelopen week.

Jongste heeft verjaardag juffen vandaag en is verkleed als leeuw naar school. Heb 'm een beetje geschminkt ook, zo schattig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven