Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
viool slaap lekker

amalia misschien een sprongetje?

tja nu doe ik eens via 'reageer' reageren maar nu kan ik niks teruglezen. hmmm

o ja rikst verhuizen, echt het heeft mij een paar jaar van mijn leven gekost wat een georganiseer zeg en vooral met kinderen ik blijf voor altijd hier wonen

gisteren informatieavond bij zoon op school, best grappig dan ga je als ouders van naar zo'n basisschool voelde me ineens zo groot, raar want als je drie kinderne hebt ben je ook aardig volwassen maar toch voelt dat niet altijd zo, maar gisteravond wel.

Gelijk besproken dat zoon naar de logopedist moet heeft iemand daar ervaring mee? hij praat heel onduidelijk, kan heel veel letters nog niet goed uitspreken, terwijl hij wel een hele grote woordenschat heeft en graag praat, wel zielig ik versta hem dus niet altijd. (heeft 3 jaar uit een fles gedronken zou dat echt de rede zijn? o jee een ontaarde moeder)
Ach viool, ik heb bij oudste en middelste ook zo vaak moeten huilen van vermoeidheid. Dan wilde ik eindelijk even gaan liggen en wheeeeeeeeeeeeeeeeeee keihard babygehuil. Ik liep regelmatig een huilend kind rond te wiegen in mijn armen terwijl ik zelf een gezellig potje meehuilde. Dus ik snap je helemaal hoor. En logisch toch, dat je met zo'n megaslaapgebrek en alle andere toestanden van verbouwen en kapotte apparaten enzo allen een babyfocus hebt en de rest een brijig soepje wordt? Er sluimert orde aan de horizon der chaos... Tot die tijd:

Goed van je Bengel, dat je rust neemt en de vermoeidheid toelaat. Wel moeizaam voor je zo, hou je het een beetje vol om voor je bengeltjes te zorgen?

Whaaa Tieger! Wat een verhaal! 't is natuurlijk onwijs balen voor je dat je nu weer moet wachten, maar wel grappig ook, dat het zo gek loopt allemaal. Sterkte maar weer. En wie weet wat de nacht je brengt.

Hoe zou het met pinkeltje zijn...

Amalia, Lmeisje heeft ook bijna iedere avond dat huilen met overstrekken, maar die is dan echt moe. Dan laat ik haar even lekker tegen me aan uithuilen (duurt meestal maar 5 minuutjes ofzo), dan wordt ze al iets rustiger en vallen de oogjes dicht: speentje + puckababy, even aaien en lekker slapen in bed Zou het kunnen dat het bij A ook vermoeidheid is? Lmeisje spuugt trouwens ook veeeeel, hele plassen soms. Dus misschien heeft het ookwel met reflux te maken ja. Dat is het lastige aan babies hè, je weet 't eigenlijk nooit precies (ik tenminste niet, ik doe altijd maar wat )
Amalia, op zich helpt rechtop houden wel, maar dat hoeft niet. Net als met alle andere tips...

Oudste heeft hier flink gespuugd, had een flinke reflux. Die spuugde ook niet net na de voeding, maar soms ook nog vlak voor de volgende. Was echt geen peil op te trekken. Rechtop houden had geen zin, het enige wat (tot op zekere hoogte) hielp was het niet proppen met de fles. Het laatste beetje er nog inkrijgen was garantie op spugen zeg maar.

En nu ga ik richting bed, hopen dat het vannacht door gaat zetten...
Nee RW, geen ervaring met logopedist. Wel toevallig een briefje van middelste dat ze in groep 2 alle kinderen aan een logopedische screening onderwerpen. Neefje is trouwens stuk beter gaan praten na wat logo-bezoekjes.
Roze wolk, ik zou even moeten zoeken in m'n boeken uit m'n pabotijd... heb als het goed is nog wel ergens een logopedieboek liggen. Weet wel dat ze tot een bepaalde leeftijd bepaalde klanken niet perse goed hoeven te zeggen, volgens mij tot 5 of 7 of zo. Maar dat zou ik moeten nazoeken...

En anders gewoon navragen bij de logopedist, voor hetzelfde geld krijg je gewoon wat tips of oefeningetjes...
Hoop op een mooie, gezonde Tieger-baby morgen, slaap lekker!
Arme moeie Viool...

Tieger, ook pabo gedaan? Leuk ik ook.

Sardegna, mss moe ja, ze valt tegen mij aan in slaap. Maar als ik haar op bed leg voor half tien gaat het niet werken.

RW...ehhh MEVROUW RW . Jaahaa, moeder van drie, je bent geen meisje meer. Dat werd mij vrijdag ook weer eens duidelijk helaas hi hi.

Goed Aatje erin leggen.
Meld! Met baby in buik, helaas..ben het helemaal zat. Met 4cm ontsluiting nam de activiteit weer af en ja,natuurlijk breken ze hier geen vliezen nu. Dus lig nu op de afdeling en vanochtend kijken ze verder. Had slaappil gekregen,want was natuurlijk hyper en baalde v alles. Wel lekkere nacht gehad,4x eruit om te plassen,maar goed. Toen ik gisteren binnenkwam zeiden ze dat ze me met 4cm niet meer naar huis sturen,maar later weer wel. Lekker...en dan thuis wachten tot mn vliezen breken natuurlijk...wat een gedoe zeg.

Tieger: bij jou dus ook nog niks! Wat een teleurstelling!

Ga even het geluid v mn telefoon uitzetten, wel zo aardig voor mn buurvrouw.
Hè pinkel

Het gaat nu echt niet lang meer duren, hou vol!!

Tieger, heb je je kindje al in je armen??
2x vannacht. Ze is dan heel erg aan het slikken en drinkt maar kort dus volgens mij is het idd reflux. Ik heb nu haar hoofdeinde wat hoger liggen, hoop dat dat helpt. Eigenlijk hoor ik haar al langer slikken, dus mss heeft ze er al lang last van en gaat het nu

Pijn doen. Zielig
2x vannacht. Ze is dan heel erg aan het slikken en drinkt maar kort dus volgens mij is het idd reflux. Ik heb nu haar hoofdeinde wat hoger liggen, hoop dat dat helpt. Eigenlijk hoor ik haar al langer slikken, dus mss heeft ze er al lang last van en gaat het nu

Pijn doen. Zielig
Jee.. Wat een valse starten dames.. Dat lijkt me met bevallingen NIET leuk.

Maar aan de andere kant, zo kan het dus ook elk moment wel gebeuren !

Hier nog apatisch ben tot de conclusie gekomen dat ik mezelf in de weg zit. Ik zou echt opknappen als ik het huis gedaan heb maar zie er als een berg tegenop doordat ik me moe voel. Dus ik laat het en daar voel ik me ook moe van. Haha! Hoe erg kan je zijn. Meestal heb ik van die energie vlagen dat ik dan ineens un 1 dag alles doe waar ik al die dagen tegen ophik maar die vlaag mag dan wel gaan komen.

Mag ik een beetje nesteldrang lenen ?

Nou pinkel en tieger houd moed ! Zet hem op!

Jullie hebben een grotere klus te klaren... En ik ben zo nieuwsgierig naar jullie babietjes !

Oviool voed ik nu ook op verzoek en in schema wanneer het mij uitkomt. Soms vind ik dat toch wat rommelig hoor. Maar dan weet ik dat er nooit langer als 3 uur tussen voedingen zit. Heb ik bijv een afspraak om 1 uur en heeft ze om 11 uur gedronken leg ik haar toch even aan omdat ik niet wil dat door de afspraak van 1 haar tijd tussen de voedingen te lang wordt.

Oja weet je wat ik wel heel fijn vind ?lopen, bij vriendinnen langs en even ergens afspreken, van die lanterfant dagen. Dat had ik dus bij mviool ook. Dan genoot ik het meest. Nu heb ik naturlijk een serieus huidhouden ( viool kijkt eens rond en lacht nu heel hard ) maar het gevoel is hetzelfde. Viool met baby maakt een bon vivant, een flierefluiter.

amalia hoe ging de nacht nu? Sardegna had een goeie vond ik, als je eenzaampjes naar je babymeisje gaat in slaapdronken toestand, weet dan dat oviool en lmeisje ook roepen !!

Omdat ze vannacht onrustig was heb ik anders geslapen. Ik kon haar niet echt pijlen. Dronk ze een kant- slaapt. Ik leg haar in bed- gaat ze huilen. Ik probeer van alles. Conclusie : nou ze wilde alsnog die andere kant
Amalia maar spugen ze dan niet bij reflux ?

Ik hoor oviool ook weleens opgeven ofzo, bedoel je dat ?
Trouwens zo lief van de kleertjes en wat een leuk idee ! Ik vind dat ook leuk om te doen maar eerst afwachten of er zich een meisjesbaby meld in forum !
Viool als er steeds wat melk opkomt en dat slikt ze weer weg (soms spuugt ze ook wat) dan komt er ook maagzuur mee en dat irriteert de slokdarm natuurlijk. Als dit al tijden zo gaat gaat dat op een gegeven moment pijn doen denk ik. En dat is nu geloof ik.

Oviool moet eerst flink groeien voordat ze 56 uit is . Mss kan jij het aan Bengel of Uma sturen??
Wie strakjes dat zou willen... Hoor ik dan!
Ze is inderdaad nog lang niet uit maat 56
Oh, arme pinkel en tieger, wat een gewacht... Ben benieuwd hoe de nacht bij tieger is gegaan. Volhouden maar weer, tsja, je hebt niet echt keus he, de babies komen uiteindelijk toch wanneer ze zelf willen.

Ja Amalia en Viool, wij hebben de nachtvoeding-club! Lmeisje begon om 2 uur al te pruttelen vannacht, ik dacht wat krijgen we nu, dat is echt wel vroeg. Speentje gegeven en toen was ze er pas weer om kwart over 4, dus dat was prima. Ze heeft dus niet altijd honger als ze wakker wordt, weer wat geleerd. kwart over 8 was ze pas weer wakker, en zo lief breeduit aan het lachen vanmorgen, heerlijk!

Oudtse en middelste hadden ook allebei reflux (denk ik, want spuugden ook veel en ook veel zuur), die hebben tot 5-6 mnd redelijk veel gehuild, daarna werd het minder, zowel spugen als huilen.

Viool, kun je die kennis niet weer even een dagje inhuren die ook ging helpen toen je uit het ziekenhuis kwam, om in 1 dag je huis even een goeie beurt te geven? Investeren in jezelf hoor, niet te veel huishoudelijke klusjes met je vermoeide lichaam en geest. Lekker op oviooltje concentreren.

't Is hier in huis ook wat minder netjes dan normaal Maar ik hou het wel een beetje bij hoor. En in het weekend helpt vriend mee met stofzuigen en dweilen enzo.
En ik zit niet in een verbouwing, dus dat scheelt de halve wereld aan troep en stof natuurlijk.

Rikst, hoe gaat het verhuizen? Al nieuws van je kat?
Oh, en had ik al verteld dat mijn allerbeste vriendinnetje zwanger is van haar eerste en sinds een paar weken weet dat ze ook een meisje krijgt? Geweldig vinden we dat, lekker samen met onze meiden tuttelen en op stap over een tijdje. Volgende zomer iig samen op vakantie, we maken vast plannen. Net als roze wolk, leuk is dat hè, nu avast over volgende zomer nadenken.

En daar gaan mijn kleertjes dus heen, ik sla het opsturen daarom over, sorry...
Wat leuk sardegna ! Ik heb ook een goede vriendin van mijn opleiding. Ze krijgt ook een meisje in oktober ! Ze woont best ver van hier.

Maar we gaan zeker een keer met de meiden de stad in
Ik heb zojuist de verwarming aangedaan

1 september... waar gaat dit over??
Brrrrrr herfst! Maar ik ben dol op kastanjes en bladeren en regen in de herfst als ik binnenzit ( voorwaarde )

@amalia jii bent toch al een tijdje thuismoeder, hoe bevalt dat, mis je je werk en wat doet het met jou relatie, zelfbeeld( ben je er trots op en blij mee of voel je je nu onzekerder zonder combi baan-gezin) en vooral met je gezin en de rust ? Zomaar een paar vragen, misschien wel brutaal. Maar ik zou ook wel ervaringen willen horen van vrouwen die er na werk voor kiezen om ( een tijd) bewust thuis te zijn.

Natuurlijk ook omdat ik me afvraag wat het met mij zal doen.

Ik heb de afgelopen 5 jaar 4 verschillende banen gedaan naast mijn praktijk: winkel, pedagogisch begeleidster, docent en freelance van alles en nog wat. Terwijl ik dus ook al jaren me afvraag hoe het zal zijn als thuismoeder
Hier blijft het rustig, af en toe wat flinke krampen/weeën, maar dat zullen wel voorweeën zijn want ik blijf er bij in slaap vallen. Ben inmiddels dus wel bijna uitgeslapen zo, dat scheelt. Lijk nu wel mijn slijmprop te verliezen, echt goor en ranzig zeg

Straks naar het ziekenhuis, ben benieuwd wat er dan uiteindelijk uitkomt. Voorlopig nog niks spannends dus...

Amalia, ik heb de verkorte variant gedaan, maar dat bleek uiteindelijk toch niks te zijn. Uiteindelijk dus ook mee gestopt, toen mijn eindstage niet helemaal goed ging. Maar ik heb de spullen er nog wel van.

Pinkeltje, dat is ook een domper, dat het nu dan stopt... Zou je niet liever weer naar huis willen, en dan later nog weer komen? Of zou je dan liever thuis bevallen als dat qua termijn zou mogen?

Nu gauw naar ziekenhuis! Voorlopig meld ik me maar even niet meer... of hopelijk gewoon gauw met kind.
Gauw met kind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven