Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Viool, ik ben idd 3 jaar thuis nu. Ik vind het voor het gezin heel rustig. Alles kan zeg maar. Ik hoef de kinderen niets te ontzeggen (spelen met een vriendje, een sport oid door de weeks) omdat ze naar de naschoolse moeten. Dat vind ik prettig. Ook de stress van een ziek kind heb ik niet (maar gelukkig zijn ze niet vaak ziek).

Voor mezelf vind ik het dubbel. Ik vind het enerzijds heerlijk om thuis te rommelen, maar ik ben wel redelijk passief. Ik zou veel meer willen doen, er altijd op uit zijn met de kinderen enzo, maar voor je het weet is de middag om met gehang.

Daarnaast zou ik wel weer wat willen werken, niet voor mijn zelfbeeld maar om weer wat om handen te hebben. Ik voel me niet minder ofzo omdat ik niet werk. Het is dat het financieel kan natuurlijk. Maar ik kies voor de kinderen nu.

Goed, ik wil dus wel 2 dagen aan de slag per week. Ik vind het nu wel eens tijd om wat anders te zien dan de binnenkant van mijn huis en een agenda in te vullen anders dan koffie hier en speeltuin daar. Ik wil dan wel een oppas aan huis.

Wakker kind, ik ga voeden!
Net terug uit het ziekenhuis, mag me morgen om 7 uur melden. Eerst even bellen of er plek is. Op zich waren het hartfilmpje en de echo goed, maar er was wel wat minder vruchtwater en dat zou kunnen betekenen dat de placenta iets minder goed functioneert omdat ie gewoon op aan het raken is. Ben nu geloof ik ook gestript, dus het gaat er nu waarschijnlijk eindelijk van komen...

Pinkeltje, zet het bij jou nu wel door?
Misschien dus toch wel al wat vruchtwater verloren? Ben je gestript? Weet je het niet zeker? Ze gaan dan naar binnen en. Met 2 vingers duwen en woelen ze tegen je baarmoeder aan,. En het doet zeer, au. Had je dat?

Spannend morgen melden! Mss gebeurd het wel spontaan vannacht nu, dat zou mooi zijn!
Ja, als dat strippen is, dan ben ik inderdaad gestript ja. Heb nu ook wel wat krampen. Niet fijn, want het trekt door naar m'n rug. Hoop niet dat ik rugweeën krijg, want daar kun je nooit zoveel mee

Waarom wilde ik ook al weer een derde kind...
Krampen zegt nog niets Tieger, dat kan door het gewroet komen. Helaas. Beetje bewegen kan helpen.

Ik hoop dat het doorzet. En dat de krampen toch omslaan in weeën.

Leg vast kruiken klaar voor als je idd rugweeen gaat krijgen. Iets warms erop helpt enigszins
Spannend Tieger!!! Als alles vlot verloopt heb je morgen ws wel de kleine in je armen!
Hier alles goed, ben weer met werken begonnen ben alleen erg moe. Met de pijn valt het mee. Baalde alleen als een stekker want man heeft nog een weekje vakantie en hij hoedt echt niet heel het huis aan kant te hebben maar even de keuken opruimen en schoonmaken zou wel fijn zijn. Alles van vanochtend en een deel van gisteravond stond dus nog op het aanrecht. En hij had vandaag het rijk voor zich alleen tot half 4.

en nu nog even wat vrolijker nieuws... Mijn jongste is alweer 2!!! Nu heb ik echt geen baby meer
Jaa nog gefeliciteerd met jongste 5x5!

Lekker irritant van man, daar zou ik ook erg geïrriteerd van worden
5x5 Gefeliciteerd!! En kan me voorstellen dat je erg moe bent na zo'n eerste werkdag..

ik mocht vandaag idd naar huis met 4 cm ontsluiting...dus we wachten weer af. Misschien maar een potje seksen ;) O nee...het mocht nog niet komen....

Tieger, ben benieuwd wat er bij jou gaat gebeuren na het strippen!! Alvast veel succes!

Verder even weinig opgeslagen in mn hoofd, sorry daarvoor.
5x5, gefeliciteerd met je tweejarige! Was het wel weer fijn om te werken? Wel balen van man, hij zal ongetwijfeld gedacht hebben dat hij vakantie had...

Pinkeltje, op zich jammer dat het niet doorgezet heeft, maar tegelijkertijd ook wel weer goed toch? Of zie jij het niet als een domper?

Het afgelopen uur wat meer harde buiken gehad, heb net even een uurtje nog was gevouwen op zolder, en dus lekker de hele tijd kunnen staan en leunen op de strijkplank. Gelukkig is nu wel het grootste deel weg, we zijn niet van de huishoudelijke sterren hier

Nu eerst nog even een lapje tekst tikken voor Roze Wolk, ik kwam m'n logopedieboek namelijk ook op zolder tegen in de boekenkast Daarna nog even adresstickers maken voor de geboortekaartjes, is dat ook eindelijk klaar. En dan lekker op de bank ploffen.
Wat highlights uit Logopedie voor onderwijsgevenden van Mieke Pronk-Boerma:

De volgorde waarin de spraakklanken worden geleerd tijdens de spraakontwikkeling verloopt als volgt:

De eerste klanken die een baby gebruikt, zijn klinkers. Over de volgorde waarin de medeklinkers verschijnen, vindt men in de literatuur geen eensluidende mening. De /m/, /n/, /p/, /b/, /t/, /d/ en /k/ worden door diverse onderzoekers genoemd als de eerste medeklinkers. Op vijfjarige leeftijd heeft een kind alle nederlandse klanken verworven. met een correcte uitspraak van de /r/ en /s/ hebben veel kinderen dan nog moeite.

Medeklinkerverbindingen blijven technisch problemen opleveren. Het moeilijkst zijn de /sj/, /chr/ en /sch/ aan het begin van een woord en de /sp/ aan het eind van een woord. Rond het zesde jaar kent een kind ook deze.

Volgens Van Maerle kan een kind van drie jaar klinkers, tweeklanken en de medeklinkers /p/, /b/, /m/, /w/, /t/, /d/, /n/, /h/ goed uitspreken. Een kind van vijf articuleert 87% van de klanken goed en beheerst de /f/, /v/, /k/ en /g/ geheel. Een kind van zes jaar articuleert 90 % van de klanken correct en kan de /l/, /s/, /z/, /ch/, /sj/ en /r/ goed uitspreken.

Het is normaal dat een kind van zes jaar nog moeite heeft met het correct uitspreken van woorden waarin drie of meer medeklinkers achter elkaar voorkomen, zoals in 'schrapen', 'spreeuw', 'herfst'.

Dan zijn er nog verschillende articulatiestoornissen:

1 Weglaten van een of meer spraakklanken

2 Vervangen van een spraakklank(combinatie) door een andere

3 Nasaal uitgesproken spraakklanken

4 Vervormen (= verkeerd vormen) van een (of meer) spraakklanken

5 Toevoegen van een spraakklank, vaak in een medeklinkercombinatie

Normaal is dat een kind van:

3 a 4 jaar alle losse spraakklanken goed kan zeggen, behalve de /s/, /l/ en /r/. Er zijn nog veel problemen met het juist vormen van medeklinkerverbindingen.

4 a 5 jaar nog problemen heeft met de juiste uitspraak van de /s/ en /r/. De meeste medeklinkerverbindingen kan hij goed zeggen, behalve die met een /s/, /l/ en /r/ (bijv. spin, bloes, jurk)

6 jaar nog slechts met een enkele medeklinkerverbinding met een /s/ of /r/ in woorden problemen heeft, vooral met de /sj/, /chr/ en /sch/ aan het begin van een woord en de /sp/ aan het eind van een woord. Correct uitspreken van woorden met drie of meer medeklinkers achter elkaar (struik) is voor een normale zesjarige nog moeilijk.

Soms kan er geconstateerd worden dat een kind geen moeite heeft met het uitspreken van de losse spraakklanken, maar dat hij deze klanken nog niet correct in woorden kan inpassen. Zo kan een kind de klanken laten verspringen: weps, piloma, lodpoot (ipv wesp, diploma, potlood); dat kan ook komen door de invloed van de klanken onderling: broteram, ruituig, plaplu (ipv boterham, rijtuig, paraplu).

Dit zijn uitingen van een nog niet voltooide spraaktaalontwikkeling, en zijn geen problemen met het kunnen vormen van losse spraakklanken en ze komen gedurende het taalverwervingsproces veel voor, en daarmee niet afwijkend.

---

Volgens mij kun je hier wel wat mee
Neemt niet weg dat een paar lessen logopedie altijd handig en verfrissend kunnen zijn
leuk tieger bedankt voor de info! Ik ga er even op studeren.

Succes he vanacht of morgen spannend hoor!!!

En pinkeltje weer thuis sjonge laat het nu maar komen toch!

Morgen mijn eerste werkdag! Heb er echt zin in, heb gelijk een cursus in utrecht over competenties dus mijn grijze hersencellen worden gelijk goed aan het werk gezet. Met 1 collega we gaan ook samen met de trein dus wel gezellig! Ik ben me nu even aan het inlezen dus later meer!

fijne avond
Oh, je zou sowieso de screening wel moeten doen, al was het maar om zeker te weten dat er een probleem is. Voor hetzelfde geld is dit het niet (hé, ik ben geen logopedist) en zit ik er hartstikke naast.

Hmmm, ik ga het nu al wat minder leuk vinden... Volgens mij zijn het inmiddels wel weeën geworden, ik moet er echt even m'n aandacht bij houden. Komen inmiddels zo rond de 7 a 8 minuten, niet leuk meer. Zit alleen een beetje te twijfelen wanneer we het ziekenhuis moeten bellen. Liever dat ik er de halve nacht zit (en man daar even wat kan dutten), dan dat hij hier nog wat dut/slaapt. Maar dat zullen ze in het ziekenhuis vast niet vinden...

Man wordt ook al zenuwachtig van mij, ik hang nu namelijk ook een beetje over een stoel heen dit te tikken Tja, dat staat nog het lekkerst
Oh tieger dan is dit het hoor! Gestript en nu om de 8 min weeën = bevallen. Je gaat vannacht gewoon weer mama worden . Persoonlijk zou ik nog wat thuis willen hangen maar dat moet je zelf aanvoelen. Nog geen rugweeen? Sterkte!!! Meld je het wel hier als je bent bevallen?

Zet m op!!!!!!!!!!!!

RW sterkte morgen met werken. Fijn dat het weer ok voelt
Go Tieger go!!! Zet em op!!! Ooooo wat leuk, er komt een baby'tje aan!! Succes!!!!

O jee, pinkel, weer thuis.

Pfff, wat een rare situatie.

5x5, gefeliciteerd met je jongste!

En weer aan het werk. Ben benieuwd hoe dat gaat. Hopelijk houd je het een beetje vol.

Jee, RW, weer aan het werk. Gek hoor. Fijn, dat je er wel weer zin in hebt!
Als ik zo blijf hangen, blijft het redelijk aan de voorkant, en trekt het nog niet echt door naar m'n rug. Inmiddels zo om de 6 a 7 minuten, dus het lijkt toch wel echt door te zetten. Net gebeld met het ziekenhuis, ik moet het nog een uurtje aankijken, en dan nog een keer bellen. Of eerder bellen als het echt niet meer gaat...

Vragen ze of ik weet hoe ontsluiten voelt... Eh, nee... De vorige keer was 2,5 jaar geleden... Daar heeft de natuur heel mooi voor gezorgd, dat je dat dus vergeet
Tieger ik heb bij oudste ook rug weeën gehad, vreselijk. Bij A kreeg ik ze bijna ook maar, en dit klinkt raar maar volgens mij kan het echt, heb ik ze weg kunnen denken. Ik gong tijdens de wee helemaal in de wee zitten en op het moment dat het naar mijn rug dreigde te gaan zette ik er in gedachte een stop op zodra het voorbij mijn zij dreigde te komen.

Klinkt zweverig hè, maar het lukte mooi wel! Maargoed, mss had ik sowieso geen rugweeen deze keer. Bij 2e kreeg ik ze op het einde ook nog.

Nou kom op, je hebt het al 2x gedaan dus je weet hoe het moet. Gaat lukken!!
Jaaaa, Tieger!!! Nogmaals succes gewenst! Je kunt het! 'k ga nu slapen en hoop op prachtig bsbynieuws morgenochtend!!
En en en?
Hihihi, hier nog een nieuwsgierig persoon!!

En en en????
Haha tieger ik denk dat jij een logopedist gaat bezorgen op aarde ???

Meid zet hem op he. Tieger een bikkeltje, forumt gewoon door haha, tot de laatste perswee.

Pinkeltje weer thuis ??? Straks zit deze baby langer dan de andere pinkelbabies!!

Amalia bedankt voor je stukje, jij gaat dus juist weer met nr 3 aan het werk ? Ik weet het allemaal ook echt niet. Wat extra verbouwgeld kan ook geen kwaad en ik heb natuurlijk best een baan om van te houden ( al was het alles wat je geinvesteerd hebt aan bloed zweet en traaaanen ) nee maar loslaten is ook soms goed. Ik heb besloten een sessie te gaan doen bij iets zweverigs en er veel over te praten om er uit te komen ;-( stoere keuzes zijn het hoe dan ook kom ik nu achter. Het is ook echt niet dat ik t zo goed heb dat ik het me kan permiteren. Het gaat voor mij misschien immaterieel wat opleveren maar materieel zeg maar dag tegen kleding kopen, extraatje, en kan ineens mn eigen iphone rekeningen en verzekeringen niet betalen etc voelt toch ook raar. Weet niet. Zal wel wennen maar toch is ook stukje vrijheid ?

Mag ik even grrrrrrrrrr!! Mviool: oja ik heb topo.

Maar ik weet het niet.

Had ik er meer op moeten letten ? Wat heeft dit joch dat hii er altijd mee wegkomt ? Heeft hij dat van mij ? Achter dviool zit ik aan en bii mviool vergeet ik het maar hii speelt ook zo vaak bii anderen etc dus de vraag: huiswerk ?? Stel ik daardoor minder schijnt.

Maar hij weet het zelf toch ook.

Enfin hij wist me ook nog te melden dat hij een keer SNACHTS had geleerd !!

Dviool zijn drang om beter en liever gevonden te worden vanuit zijn onzekerheid ( ik ben slimmer he ??) begint zijn voordelen te tonen ;-(

mviool zou weleens de neiging kunnen hebben de schoolprestaties " erbij" en " ernaast" te doen

pfff ben echt geirriteerd vooral omdat het hem dus is gelukt, niemand heeft hem gecontroleerd of overhoord. Heel raar.

Hoe kan het dat je bij het ene kind nooit opmerjt dat het huiswerk heeft en de ander wel?

Zijn het dviool zijn inleidende klaagzangen die me er aan herinneren ? Zijn plichtsgetrouwe ik moet dit en dat ??

Ohoh. Voor mviool weer een nieuw systeem nodig om hem aan huiswerk te krijgen. Hij heeft een agenda. Agenda op kalender laten schrijveh ? In mn iphone ??
Of gewoon lekker zelf laten doen met de visie, gewoon nu meteen duidelijk dat het zijn verantwoording is ??

En dat als hij hulp bij overhoren wil hij dus op tijd moet melden ?
Sorry meiden alleen viool op honk nog niks van tiegerbaby !( die is er vast al )
Het heeft toch ook wel iets viool, dat mviool het zelf regelt en het nog haalt ook.... Maar ik snap dat iets meer controle en overzicht fijn voelt.

Moeilijk dat werkdilemma. Ik heb het nu goed geregeld voor straks, na 1 nov, en daar ben ik ook echt blij mee, maar liever zou ik bijv het eerste half jaar helemaal niet werken. Financieel een no-go (en wij leven echt niet duur, maar eigen zaak levert natuurlijk niet direct veel geld op). En een aanbieding zoals ik kreeg afslaan, dan zou ik wel gek zijn, zoveel werkplekken dicht in de buurt zijn er niet, zeker niet zonder weekenddiensten.

TIEGER!!!! Ik las je verhalen van gisteravond, wat spannend! Je hebt nu misschien al een babietje... of je hebt het nu heel zwaar met weeën. Kan niet wachten op nieuws! Spannend spannend meiden!

En Pinkeltje weer thuis. Ga je toch braaf tot na 36 weken wachten? Is wel goed voor baby natuurlijk, maar kan me voorstellen dat je gestoord wordt van dat welles/nietes bevallingsspelletje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven