Gastouder worden?

09-12-2010 08:07 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Geen idee of hier al topics over zijn, maar ik zit erover te denken om gastouder te worden.

Werk nu 3 dagen 'buitenshuis'. Mijn kinderen gaan nu naar oma. Volgend jaar gaat mijn oudste naar de basisschool.

Wie heeft er ervaring als gastouder? Positief en negatief graag!

Bedankt alvast.
Als je rechts --> gastouder intikt, bij zoeken, kom je meerdere topics over gastouder zijn/worden/hebben tegen.

Je weet dat je er een opleiding voor nodig is?
Bedankt voor je reactie. Ga zo even zoeken!

Ik weet dat er een opleiding voor nodig is. Heb sph, moet nog wel kinderehbo halen dan.
Sommige zorgverzekeraars vergoeden kinder-ehbo in een aanvullend pakket..

Een vriendin van mij is gastouder en ze verdient niet zo heel veel. Sommige weken is het zelfs niets. Als gastouder krijg je alleen de uren betaald die de ouders ook daadwerkelijk afnemen. Voor de ouders een voordeel, voor jou een nadeel..
Stukjecake, ik ben GO en ze betalen mij voor de afgesproken uren, niet voor de afgenomen uren, ik zou wel gek zijn, ook als ik of het kind ziek is worden/ opvakantie gaan worden de contract uren gewoon doorbetaald.

Ik verdien 4,- per kind per uur en heb 5 kinderen en mijn aftrekkosten, ik sta ingeschreven bij de kvk, loop zelf debiteurenrisico enz.

Netto hou ik ongeveer ruim 2000 per maand er aan over, dus dat is na alle belastingen.

Je vriendin doet het ws dus te vrijblijvend en is niet zakelijk.
Zusenzoo, das een behoorlijk inkomen!

Vang je elke dag kindjes op? Heb je ook eigen kinderen?

Hoe bevalt die combinatie?
Ik werk 4 dagen van 10 uur, heb zelf grotere kinderen, op de basisschool.

Ik vang 5 kinderen (mijn jongste is 7 en de oudste telt niet mee want die is al ouder dan 10), dus de jongste blijft over en 1 kindje wordt om 15.00 opgehaald dus dan komt de jongste ook mee naar huis, na school.

Het bevalt mij uitstekend, maar vergis je niet, het is heeeel erg druk en je huis moet je toch wel heel erg aanpassen, ik heb een aparte kinderkamer/speelkamer en verder in iedere kamer een bedje, ik wil graag dat ze allen apart slapen.

Als ze slapen is het even forummen en schoonmaken en alles weer klaar zetten voor als ze wakker worden.

Mijn huis is kinderproof en het is duidelijk een kinderopvanghuis, overal speelgoeddozen en knutselspullen, dat hoort er echt bij en ik heb een aparte kapstok moeten aanschaffen, en kast met mandjes met namen en nog veel meer, denk aan bedjes, speelgoed op maat, kinderstoelen, bolderkar, tweelingwagen, buggy etc. en niet te vergeten eten en knutselspullen.

Als je met kinderen werken leuk vindt en je bent bereid een stuk van je huis op te geven dan zou ik ervoor gaan, het wel zakelijk aanpakken anders loopt men over je heen, dat zie ik erg veel om mij heen, zoals als ze niet komen dat de GO niet betaald krijgt enzo.

Ga op zoek naar een goed GOB, laat je inschrijven en adverteer zelf en maak mond op mond reclame bij school bijv.

Succes, als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie!

Het gastouder worden zou voor mij begin 2012 worden.

Werk momenteel zelf ook met kinderen en weet van aanpakken. Het niet kunnen terugvallen op een collega, dat lijkt me wennen, maar komt (helaas) nu ook voor op mijn werk...

Dat mijn huis een kinderopvangplek wordt, dat vind ik niet erg. Hoort erbij ook (en is het nu ook al wel deels).

Heb info opgevraagd bij 1 bureau hier in de buurt. En ook zij hanteren de regel dat een vraagouder niet hoeft te betalen als zij tijdig afzeggen. Dat vond ik erg vreemd, maar komt dus vaker voor?

Weet van een ander bureau dat daar de vraagouders wel moeten doorbetalen bij afwezigheid van het kind. Niet bij afwezigheid van de go.

Bij hen ga ik nog verdere info opvragen.
Jij maakt afspraken met de VO en jouw GOB moet deze afspraken in jullie contracten zetten of je maakt zelf een contract, ik zou echter met een buro in zee gaan die er voor de GO is.

Je hebt een goede hyves voor gastouder, staat er veel info, gastouder hyves even googlen, onderaan staan allemaal topic.

Ik heb geen goedkoop buro maar wel een van de betere qua comminucatie naar de VO ne de GO toe, ze betaald alle cursussen etc en we krijgen regelmatig bezoek van haar.

Ik reken zelf 4,- p/u maar er zijn ook GO die 6,- per uur rekenen, die hebben niet zoveel leverage als dat ik heb, omdat ik met mijn uurtarief binnen de marges blijf van de opvangtoeslag, de afspraak met de ouders is dan dus ook dat ik vakanties/vrijdagen/ziekte etc krijg doorbetaald, anders verhoog ik ook gewoon weer mijn tairef naar bijv. 6,00

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven