Gedwongen abortus

21-04-2010 12:16 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik kwam via via hier terrecht en ik dacht misschien helpt het wel als ik dit plaats en hier reacties op krijg..

Ik ben een meisje van 19 jaar, ik kwam erachter toen ik zwanger was toen ik 5 weken was. Mijn eerste gedachte was dat ik het wilde houden, omdat mijn vriend heel graag wilde dat ik zwanger werd. Ik mocht geen pil gebruiken, hij kocht pillen voor me om sneller zwanger te worden, hij vroeg elke maand of ik al ongesteld was geworden en hij was zelf naar de dokter geweest om te kijken of met hem alles goed was!

Dus dan is het logisch dat mijn eerste reactie heel erg blij was natuurlijk. Mijn vriend (waar ik al 9 maanden een relatie mee heb) reageerde ook heel erg blij en mijn geluk kon niet op. Een echt gezinnetje dacht ik, want ik ben helemaal van het huisje boompje beestje. Na anderhalve dag kreeg ik een telefoontje van zijn zus dat mijn vriend heel erg overstuur was en het kind eigenlijk helemaal niet wilde maar dat niet tegen mij durfde te zeggen. Ik vond dit zo raar want hij pushte mij letterlijk om zwanger te worden en ik kon het allemaal niet bevatten..

Nu is hij zo duidelijk in zijn standpunt: of ik kies voor hem en ik laat de baby weghalen of ik kies voor het kind en dan is hij weg. Ik vind dit zo'n moeilijke keuze, omdat ik heel erg veel van mijn vriend hou en me geen leven voor kan stellen zonder hem. Maar ik was altijd fel tegen abortus. Ik ben toen ik 6 weken zwanger was naar een abortuskliniek gegaan om het weg te laten halen. Toen ik daar 5 minuten zat begon ik te huilen en kon ik het niet. Ik wilde nog een week uitstel, omdat ik er nog niet goed over na had gedacht. Mijn vriend reageerde heel erg boos en wilde me eigenlijk niet zien tot de volgende week, bij de abortuskliniek maar hij is later wel bijgedraait en wilde me toch wel zien.

Ik ben nu zo in tweestrijd en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb altijd gezegd ik zou nooit van mijn leven abortus plegen, maar deze situatie maakt het echt moeilijker..

Ik ben nu bijna 8 weken zwanger, en ik wil voor volgende week woensdag een beslissing hebben gemaakt, omdat het alleen maar moeilijker wordt :(

Ik hoop reacties te krijgen..
Wat je ook doet, doe het voor jezelf. En niet voor je vriend.

Je vriend klinkt niet als iemand waar je een normale, gelijkwaardige relatie mee kan hebben. En dit zal altijd tussen jullie in blijven staan, dus de relatie is nooit meer wat het was. Zou jij het hem niet altijd verwijten als je je kind hebt laten weghalen omdat hij je daartoe dwong?
Stressed is just desserts spelled backwards
Bedenk wat je diep in je hart zelf wilt. Pleeg geen abortus omdat je vriend dat wil, want je zult het hem altijd kwalijk blijven nemen.

En verder: weet je zeker dat je verder wilt met iemand die je dit aandoet?
Als jij echt een abortus had willen plegen, dan had je het wel gedaan, maar blijkbaar zit er bij jou toch ergens een diepgewortelde kinderwens. Er zijn instanties als het FIOM waar ze jonge moeders kunnen helpen.
Is die vriend van jou nou helemaal belazerd? En dan twijfel jij nog tussen je kind en zo'n vent? Eerst een kind willen en dan als je zwanger bent het niet meer willen. Het is geen pak koekjes waar je het over hebt. Maar wanneer hij zo in elkaar zit denk ik dat hij vast nog veel meer 'fijne' trekjes heeft. Ik denk dat dit pas het begin is van een hele hoop ellende! Mijn advies? Heel hard weg rennen!
Je vriend laat zijn ware aard wel zien. Eerst stimuleren dat je zwanger raakt, dan zijn zus laten bellen dat hij het eigenlijk niet wil.

Dat klinkt niet heel erg volwassen, vind je niet?

Een kind is wel een leven, waar je niet zo mee om hoort te gaan (dat vind ik dan). Eerst proberen zwanger te raken, en dan zo maar weer weggooien alsof het niks is. Dat gaat er bij mij niet in.
Wat heb je je kind te bieden afgezien van een belabberde relatie met de verwekker?

Heb je woonruimte? Heb je geld? Kan je de verantwoording aan? Heb je een vangnet om je heen?Wil je dit echt?
Waar kun je trouwens pillen kopen waar je sneller zwanger van raakt?
Wat geeft je vriend als reden dat hij dit kind opeens niet wil, terwijl hij er eerst alles aan heeft gedaan om het te verwekken?
Doen waar jij je goed bij voelt. Als jij het kind wilt houden, dan laat je geen abortus plegen.

En niet wachten tot hij bij je weggaat, maar ga zelf bij deze man weg. Deze man gaat jou niet gelukkig maken.

Eerst pusht hij je om zwanger te worden, wat ik al totaal niet vind kloppen, en nu probeert hij je tot een abortus te dwingen. Wat is het volgende, spijt van de abortus en dan mag jij weer niet aan de pil?

Deze man heeft niet goed op een rijtje waar het om draait en heeft al helemaal geen respect voor jou en jouw positie in dit verhaal.

Sterkte meid, kies voor jezelf!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Heb jij trouwens nog een eigen mening in jullie relatie? Je vriend zegt dat je de pil niet mag gebruiken, en jij luistert dan? het is toch jouw lijf? Denkt hij dat jouw lichaam in zijn bezit is?

Ik vind het allemaal nogal wat en ik denk niet dat dit een persoon is waar je oud mee moet willen worden. Even los van of je dat kindje wil houden of niet.
Iemand die je zo een keuze dwingt te maken, zou ik sowieso niet als vriend willen hebben.
Wat een idioot labiele vriend heb je. Wat je ook kiest, ik zou die relatie nog eens sterk heroverwegen.
Als je vriend je eerst pusht om zwanger te worden zoals hij heeft gedaan en je daarna op deze manier laat zitten. Vind ik hem een onwijze ***. Bedenk of je wel met zo iemand een relatie wil en je leven wilt delen. Ik denk dat je zelf het antwoord hierop wel weet. Heb je ouders die je zouden kunnen helpen en steunen met de opvoeding van je kind? Studeer je nog?
Laat dit niet waar zijn. Je bent zwanger van een gast die je pas 9 maanden kent, die je verplicht om zwanger te worden en nu er dreigt van door te gaan als je het kind krijgt

3 dingen:

toch abortus

'vriend' dumpen (liefst in een inrichting)

zelf een psych zoeken wan dit gaat je niet in de koude klering zitten vrees ik.
Dump je vriend en kies voor het kind of dump je vriend en kies alsnog voor een abortus. Die vriend is jou niet waard. Hij speelt enge spelletjes met je...

En hoe kom je als man zonder recept aan medicijnen om de vruchtbaarheid van een vrouw te bevorderen, vind ik erg dubieus
Wat wil jij?

Wil jij een kind?

Het ziet er naar uit dat je dit dan alleen gaat doen, heb je familie om je heen die je kunnen steunen?
Harstikke bedankt voor alle snelle reacties!

Hij zegt dat hij doordat ik nu echt zwanger ben geworden nu pas inziet dat hij helemaal nog niet klaar is voor het vaderschap (hij is al 25) maar goed, leeftijd zegt ook niet alles! Ik zei ook tegen hem, JIJ wilde dat ik zwanger werd en nu ben ik het, nu wil je dat ik het weg doe alsof het om een hond gaat. Dat kan ik gewoon niet.. Maar ik wil hem ook echt niet kwijt, ik weet dat hij nu in de war is.. Maar zijn gedrag valt absoluut niet goed te praten..
quote:Java schreef op 21 april 2010 @ 12:22:

Wat geeft je vriend als reden dat hij dit kind opeens niet wil, terwijl hij er eerst alles aan heeft gedaan om het te verwekken?Ach je je bent jong verveelt je en wilt een uitdaging..en als het tegenvalt dan toch maar niet Goede instelling
Niets toe te voegen aan alle reacties.

Kijk diep in je hart wat jij zelf echt wilt! Sterkte met je beslissing.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
2 dingen:

Vriend dumpen

Baby laten komen.
Je wilt hem niet kwijt? Nou dan denk ik niet dat je zo een verantwoordelijkheid als een kind aankan.
Raisaa, in je verhaal komt je vriend heel dominant en egoïstisch over. Weet je wel zeker dat je met zo iemand verder wilt? Als je nu voor een abortus gaat, denk je dan dat je dat kunt vergeten en het je vriend kunt vergeven dat hij je ertoe 'gedwongen' heeft.

Ik vind het gedrag van je vriend buitengewoon vreemd. Eerst stelt hij alles in het werk om te zorgen dat je zwanger wordt. Het klinkt behoorlijk geobsedeerd als ik zo lees wat hij er allemaal voor heeft gedaan.

En nu wil hij ineens dat je voor een abortrus gaat??!

Lijkt mij een ongezonde situatie als de een binnen een relatie beslist wat de ander wel en niet moet doen.

Laat je niet emotioneel chanteren door je vriend. Kies voor wat jij wilt. Als dat betenkent dat je vriend er vandoor gaat; jammer dan. Zo'n vent kun je missen als kiespijn.
The time is now
Hij wilde dat jij zwanger werd, wilde je zelf ook zwanger worden?
quote:Raisaa schreef op 21 april 2010 @ 12:25:

Harstikke bedankt voor alle snelle reacties!

Hij zegt dat hij doordat ik nu echt zwanger ben geworden nu pas inziet dat hij helemaal nog niet klaar is voor het vaderschap (hij is al 25) maar goed, leeftijd zegt ook niet alles! Ik zei ook tegen hem, JIJ wilde dat ik zwanger werd en nu ben ik het, nu wil je dat ik het weg doe alsof het om een hond gaat. Dat kan ik gewoon niet.. Maar ik wil hem ook echt niet kwijt, ik weet dat hij nu in de war is.. Maar zijn gedrag valt absoluut niet goed te praten..

dat had hij zich wel even eerder kunnen bedenken he!

Klinkt als een lot uit de loterij, deze 'man'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven