Gedwongen abortus

21-04-2010 12:16 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik kwam via via hier terrecht en ik dacht misschien helpt het wel als ik dit plaats en hier reacties op krijg..

Ik ben een meisje van 19 jaar, ik kwam erachter toen ik zwanger was toen ik 5 weken was. Mijn eerste gedachte was dat ik het wilde houden, omdat mijn vriend heel graag wilde dat ik zwanger werd. Ik mocht geen pil gebruiken, hij kocht pillen voor me om sneller zwanger te worden, hij vroeg elke maand of ik al ongesteld was geworden en hij was zelf naar de dokter geweest om te kijken of met hem alles goed was!

Dus dan is het logisch dat mijn eerste reactie heel erg blij was natuurlijk. Mijn vriend (waar ik al 9 maanden een relatie mee heb) reageerde ook heel erg blij en mijn geluk kon niet op. Een echt gezinnetje dacht ik, want ik ben helemaal van het huisje boompje beestje. Na anderhalve dag kreeg ik een telefoontje van zijn zus dat mijn vriend heel erg overstuur was en het kind eigenlijk helemaal niet wilde maar dat niet tegen mij durfde te zeggen. Ik vond dit zo raar want hij pushte mij letterlijk om zwanger te worden en ik kon het allemaal niet bevatten..

Nu is hij zo duidelijk in zijn standpunt: of ik kies voor hem en ik laat de baby weghalen of ik kies voor het kind en dan is hij weg. Ik vind dit zo'n moeilijke keuze, omdat ik heel erg veel van mijn vriend hou en me geen leven voor kan stellen zonder hem. Maar ik was altijd fel tegen abortus. Ik ben toen ik 6 weken zwanger was naar een abortuskliniek gegaan om het weg te laten halen. Toen ik daar 5 minuten zat begon ik te huilen en kon ik het niet. Ik wilde nog een week uitstel, omdat ik er nog niet goed over na had gedacht. Mijn vriend reageerde heel erg boos en wilde me eigenlijk niet zien tot de volgende week, bij de abortuskliniek maar hij is later wel bijgedraait en wilde me toch wel zien.

Ik ben nu zo in tweestrijd en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb altijd gezegd ik zou nooit van mijn leven abortus plegen, maar deze situatie maakt het echt moeilijker..

Ik ben nu bijna 8 weken zwanger, en ik wil voor volgende week woensdag een beslissing hebben gemaakt, omdat het alleen maar moeilijker wordt :(

Ik hoop reacties te krijgen..
Probeer over die trieste reactie van Fame heen te lezen Raisaa. Dat er één persoon is die blijkbaar vraagtekens heeft, ach, so be it. Alle andere reacties zijn er in ieder geval wel om je te helpen!
Wat een kansloos triest verhaal dit zeg.

Welke weldenkende jonge meid komt nou in zo`n situaties terecht?? Dat is maar 1 groep: Labiele en laagsociale domme grieten.

Sjees, hoe dom kun je zijn?!
En daar hebben we trieste reactie nummer twee.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:TheEmpress schreef op 21 april 2010 @ 14:15:

Welke weldenkende jonge meid komt nou in zo`n situaties terecht?? Dat is maar 1 groep: Labiele en laagsociale domme grieten.

welke weldenkende vrouw reageert nou zo op deze vragen? Hoe dom kan je zijn...

onzekerheid en nog niet genoeg mensenkennis wellicht, maar om iemand nou gelijk labiel en laagsociaal te noemen...
Dit zegt toch alles over Fame en TheEmpress. Blijkbaar geboren zonder gevoel ofzo en laten we het dan ook maar niet hebben over het IQ van beiden.

Dit was mijn laatste reactie op die zinloze, trieste en vooral sneue reacties. Als beiden niets zinnigs toe te voegen hebben, stop dan met lezen en ga buiten spelen ofzo.

Raisaa, laat dit je niet tegenhouden om te reageren hoor!
Raisaa, heb je nu nog contact met hem? Ik zou voor de zekerheid ook even bij je ouders gaan wonen. Of misschien bij iemand die hij niet kent, zodat hij je niet kan traceren.
quote:AlettaJacobs schreef op 21 april 2010 @ 12:54:

Wat ik nu ga zeggen is geen advies, maar misschien helpt het je bij je overwegingen.

Persoonlijk zou ik het kind niet laten komen. Niet eens zozeer omdat 19 jaar te jong zou zijn voor een kind, wel vanwege de vader. Ik zou niet de rest van mijn leven aan een labiele Turk met dito familiebanden vast willen zitten. Want als je voor het kind kiest, kies je ook voor de vader. Misschien niet voor een liefdesrelatie met hem, maar wel voor een relatie als vader van jouw kind. Hij zal altijd een rol blijven spelen in het leven van je kind, zijn familie zal altijd een rol blijven spelen in het leven van je kind.

De drama's die dat met zich mee zal brengen, daar zou ik niet op zitten te wachten op mijn 19e. 5 weken na de conceptie begonnen de problemen, en over het algemeen worden dit soort zaken er niet beter op, eerder slechter. Religie, cultuurverschillen, het labiele karakter van je vriend, ze zullen de rest van je leven domineren. Daar zou ik voor passen.

Maar goed, nogmaals: dit is geen advies, dit zou mijn eigen overweging zijn. Ik wens je heel veel sterkte met het nemen van je beslissing.Je omschrijft het veel beter (en netter) dan zoals ik het in mijn hoofd had. Ben het helemaal met je eens.
Misschien een overweging: wanneer je in een stabiele liefdevolle en langdurende (5 jaar +) relatie en kind krijgt, zet dat al alles op scherp. Kan je nagaan hoe dat zal gaan als je vriend je nu al onder druk zet, zich niets aantrekt van jouw gevoelens en voor jou wilt beslissen? Bovendien: hij zal altijd een rol blijven spelen in het leven van een kind. Wat als het een meisje is en hij net zo over haar leven denkt te kunnen beschikken als over het jouwe? Wil je dat voor je kind?
quote:Smurfje75 schreef op 21 april 2010 @ 14:24:

Dit zegt toch alles over Fame en TheEmpress. Blijkbaar geboren zonder gevoel ofzo en laten we het dan ook maar niet hebben over het IQ van beiden.

Dit was mijn laatste reactie op die zinloze, trieste en vooral sneue reacties. Als beiden niets zinnigs toe te voegen hebben, stop dan met lezen en ga buiten spelen ofzo.

Raisaa, laat dit je niet tegenhouden om te reageren hoor!Volgens mij mag een ieder zijn mening hier achterlaten. En als je dit verhaal leest mag je dat toch wel zeker ongelooflijk vinden? Hoeveel verstand kan een 19-jarige hebben om zich zo te laten behandelen???
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je het kind niet weg laat halen zit je de rest van je leven aan die kerel vast.

Wil je in de toekomst altijd achterom moeten kijken? Altijd maar in angst leven? Is dat de toekomst die jij voor je ziet?

Ik ben ervan overtuigd dat het echt de cultuur is. En de ouders van die kerel hebben heeeeel veel in te brengen, vergis je daar niet in.

Hij zal echt nooooit veranderen.

Wees verstandig en blijf niet bij die gast.
Is Elninjoo op vakantie of zo?
quote:Ainne schreef op 21 april 2010 @ 15:04:

Is Elninjoo op vakantie of zo?

En verder eens met Aletta. Die gast spoort niet. Daar wil je geen kind van, hoe kut het nu ook is.
quote:Ainne schreef op 21 april 2010 @ 15:04:

Is Elninjoo op vakantie of zo?Gniffel

Ze staat er ergens tussen hoor.
mahna mahna tuduuuudududu
Dumpen zo'n vent!!!
quote:Raisaa schreef op 21 april 2010 @ 14:11:

die intake had ik dus wel al gedaan, jammer dat mensen zo reageren..Het spijt me dat ik niet ieder detail er in heb gezet, ik heb het moeilijk genoeg. Denk je nou echt dat ik zo'n verhaal zou verzinnen?! Belachelijk ditJoh, probeer het je niet teveel aan te trekken. Er lopen hier altijd wel een aantal tiepjes rond die het altijd beter weten en nooooooooooittt fouten maken of in vervelende situaties terecht komen. Wie zonder zonde is enz.....

Sjees, hoe dom kun je zijn?!Laagsociaal? Heb je dat ergens opgepikt ofzo?
Je moet de keus maken die jou het beste lijkt. Maar ik weet zeker dat je hem nooit zou vergeven als je abortus laat plegen en dan bij hem blijft.

Moeilijk zo'n keus. Ga er misschien met je huisarts over praten.

Wat ben je als je laagsociaal bent? Je reactie getuigt er overigens ook niet van dat je verstand hebt van de term 'weldenkend', of er zelf ervaring mee hebt.

@Fame - Wat maakt dat je vindt dat je er een oordeel over moet hebben? En dat de TO daarop zit te wachten? Als iemand tegen jou zegt: "Wat ben jij een dom wijf." krijg je dan ook zo ontzettend de neiging om je gedrag te veranderen? Lijkt me niet.

@TO - Ik heb niet je hele topic gelezen, maar ik denk dat je al hele goede reacties hebt gekregen. Ik zou zelf ook wel de overweging hebben die Aletta aangeeft: wil je wel een kind met deze man? Maar goed, ook van mijn kant is dat geen advies, wel iets waar ik ook zelf over na zou denken. Heel veel sterkte in ieder geval met de situatie en ik hoop dat je iets aan de reacties hebt!

Sjees, hoe dom kun je zijn?!Het zal je verbazen hoeveel 'verstandige' hoger opgeleide vrouwen vastzitten in een ongelijkwaardige en/of agressieve relatie. En dan zwanger raken.
Als je alleen een kind op wil voeden, zul je erg sterk in je schoenen moeten staat. Dit gevoegd bij het feit dat deze knul je waarschijnlijk heel veel narigheid gaat bezorgen, lijkt mij een abortus verreweg de verstandigste keuze. Denken dat een kind vanzelf wel op een goede manier volwassen wordt, is bijzonder naief en onjuist.
Wat een experts op het gebied van de Turkse cultuur opeens allemaal zeg!

Hoe dan ook, je vriend is gek. Was het een gekke Nederlander, was hij nog steeds gek. Nu is het een gekke Turk. Maakt dat uit? Nee in principe niet natuurlijk. Probleem is alleen dat veel Nederlandse meisjes zich laten foppen door hun vriendjes en alles schuiven op 'ja zo is zijn cultuur/familie/religie, daar kan hij voor de rest ook niks aan doen'. Mijn oproep zou zijn om het er los van te zien. Is zijn gedrag dan acceptabel voor je?

Lijkt me van niet.

Dus

- of abortus

- of geen vaderrol voor hem

Abortus is overigens geen grote schande in de Turkse cultuur, zolang het maar niet algemeen bekend wordt. En dat wordt het vaak niet, dus 'typische Turken-Turken' preferen een abortus boven een buitenechtelijk kind want dat houdt je minder makkelijk verborgen...
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:Fiorah schreef op 21 april 2010 @ 15:48:

[...]

@Fame - Wat maakt dat je vindt dat je er een oordeel over moet hebben? En dat de TO daarop zit te wachten? Als iemand tegen jou zegt: "Wat ben jij een dom wijf." krijg je dan ook zo ontzettend de neiging om je gedrag te veranderen? Lijkt me niet.

Heb ik ergens iemand voor dom wijf uitgemaakt????

Nee, het is nu eenmaal een feit dat, als je net verse vriendje eerst zijn uiterste best doet om je te bezwangeren en je daarna naar de abortuskliniek stuurt, je heel verstandig bezig bent met zowel je leven als je eigen lijf en psyche.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik krijg ineens heel erg een gevoel van "loverboy"!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Fame schreef op 21 april 2010 @ 16:10:

[...]

Heb ik ergens iemand voor dom wijf uitgemaakt????

Nee sorry, ik had je even moeten quoten. Ik doelde op jouw bericht dat iedereen zijn mening mag posten. En dat zal allemaal best waar zijn.... maar dat betekent nog niet per se dat het zinvol of productief is om dat ook te doen. Wat voor functie heeft het precies om de TO te vertellen dat je vindt dat ze dom is geweest (of een labiele en laagsociale griet, volgens TheEmpress), welk doel bereik je daarmee? Maar goed, deze discussie hoeven we in dit topic niet te voeren...

@TO - Dan nog iets... het is speculatief, dus ik het zou ook heel goed niet zo kunnen zijn... maar het kan ook manipulatie zijn van je vriend. Dat hij het vooral belangrijk vindt dat jij doet wat hij zegt. Dus dat hij kan zeggen: "Ik wil dat je zwanger wordt." en dat jij dat dan doet, en hij vervolgens de macht heeft om te zeggen: "Ik wil dat je het weg laat halen." en jij dat dan ook doet... Kortom: dat hij macht over jou heeft en jij doet wat hij zegt. Herken je hier wat in bij hem?

Sjees, hoe dom kun je zijn?!Ten eerste, ben ik absoluut niet labiel en laagsociaal en zéker niet dom. Ik zit in mijn 2e jaar van geneeskunde op de Erasmus in Rotterdam. Dus ik voel me hierdoor ook totaal niet aangesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven