Gedwongen abortus

21-04-2010 12:16 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik kwam via via hier terrecht en ik dacht misschien helpt het wel als ik dit plaats en hier reacties op krijg..

Ik ben een meisje van 19 jaar, ik kwam erachter toen ik zwanger was toen ik 5 weken was. Mijn eerste gedachte was dat ik het wilde houden, omdat mijn vriend heel graag wilde dat ik zwanger werd. Ik mocht geen pil gebruiken, hij kocht pillen voor me om sneller zwanger te worden, hij vroeg elke maand of ik al ongesteld was geworden en hij was zelf naar de dokter geweest om te kijken of met hem alles goed was!

Dus dan is het logisch dat mijn eerste reactie heel erg blij was natuurlijk. Mijn vriend (waar ik al 9 maanden een relatie mee heb) reageerde ook heel erg blij en mijn geluk kon niet op. Een echt gezinnetje dacht ik, want ik ben helemaal van het huisje boompje beestje. Na anderhalve dag kreeg ik een telefoontje van zijn zus dat mijn vriend heel erg overstuur was en het kind eigenlijk helemaal niet wilde maar dat niet tegen mij durfde te zeggen. Ik vond dit zo raar want hij pushte mij letterlijk om zwanger te worden en ik kon het allemaal niet bevatten..

Nu is hij zo duidelijk in zijn standpunt: of ik kies voor hem en ik laat de baby weghalen of ik kies voor het kind en dan is hij weg. Ik vind dit zo'n moeilijke keuze, omdat ik heel erg veel van mijn vriend hou en me geen leven voor kan stellen zonder hem. Maar ik was altijd fel tegen abortus. Ik ben toen ik 6 weken zwanger was naar een abortuskliniek gegaan om het weg te laten halen. Toen ik daar 5 minuten zat begon ik te huilen en kon ik het niet. Ik wilde nog een week uitstel, omdat ik er nog niet goed over na had gedacht. Mijn vriend reageerde heel erg boos en wilde me eigenlijk niet zien tot de volgende week, bij de abortuskliniek maar hij is later wel bijgedraait en wilde me toch wel zien.

Ik ben nu zo in tweestrijd en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb altijd gezegd ik zou nooit van mijn leven abortus plegen, maar deze situatie maakt het echt moeilijker..

Ik ben nu bijna 8 weken zwanger, en ik wil voor volgende week woensdag een beslissing hebben gemaakt, omdat het alleen maar moeilijker wordt :(

Ik hoop reacties te krijgen..
Als dat laatste echt niet mogelijk is, dan zou TO misschien de moeilijke keuze moeten maken om het kindje niet te krijgen.

Als ze ajb maar die vent dumpt en nooit meer omkijkt...
anoniem_7909 wijzigde dit bericht op 21-04-2010 13:35
Reden: reactie op Maleficient (voor de duidelijkheid)
% gewijzigd
Ik beslis ook niks op basis van jullie reacties hoor, ik zeg alleen dat mijn ogen nu meer geopend zijn, omdat mijn familie en vrienden dit ook al tegen mij hebben gezegd. Nu ik zie dat jullie er ook allemaal zo over denken zou er misschien wel een waarheid in zitten.. Maar ja, ik ga gewoon heel erg goed nadenken en alles voor mezelf op een rijtje zetten, alle voor en nadelen..
Tjee moeilijke beslissing. Ik word wel een beetje bang van die verhalen over je vriend, heel raar allemaal.

Als ik in jou situatie zou zitten zou ik (hoe graag ik evt. een kind zou willen) het laten weghalen. Puur omdat (wat Aletta ook zei) je komt nooit meer van hem en zijn familie af, daar komt bij dat een cultuurverschil ook moeilijk kan zijn. Je moet er financieel goed voor staan denk ik maar vooral de manier waarop je zwanger bent geworden zou ik niet blij van worden.

Maarja wie ben ik
quote:AlettaJacobs schreef op 21 april 2010 @ 13:00:

Naar aanleiding van je laatste post neem ik het 'labiele' terug. Maar er maar psychotisch van.

Ik denk dat hij het allemaal heel serieus meent, en dat je serieus de rest van je leven met een kerel opgescheept zit die jou en je kind het leven zuur zal maken. Nogmaals sterkte.

Dit wordt wel heel speculatief hè. Het kan dat ze zit opgescheept met een psychoot die haar met zijn reusachtige en barbaarse familie het leven zuur zal maken.

Het kan ook een hele domme en onvolwassen jongen zijn die in paniek hele foute dingen roept en over een tijdje met de noorderzon verdwijnt.

Het lijkt me een beetje voorbarig om iemand een abortus aan te raden op basis van stereotypen over enge Turken. Niet elk Turks klootzakje is meteen een Saban B.

TO, kennen jouw familie en vrienden deze jongen? Ken jij zijn familie, ben je ooit aan hen voorgesteld? Kunnen jij en je omgeving op basis van jullie indrukken van hem en zijn familie inschatten hoe reëel zijn bedreigingen zijn? Ik zou in elk geval wel melding maken bij de politie, zodat zij op de hoogte zijn. En ik zou advies zoeken bij een instantie voor hulp bij ongewenste zwangerschap. Sterkte.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:Joyce48 schreef op 21 april 2010 @ 13:17:

Ofschoon ik absoluut geen voorstander ben van abortus zou ik in dit geval toch heel ernstig een abortus overwegen. Want ik zou namelijk niet willen dat een kind van mij met zo'n vader opgescheept wordt .... Het is voor ieder kind toch het beste dat het een moeder én een vader heeft.

En zelfs als jij het voor elkaar krijgt je kind in je eentje liefdevol groot te brengen, komt er een dag dat je kind zijn/haar vader wil leren kennen. En dan komt jouw kind erachter wat voor een waardeloze figuur die vader is.

Precies wat ik ook dacht!!!!

Weet dat als je het kindje houdt, je niet van hem af bent!!! Hij kan je het leven nog behoorlijk zuur maken. Het kind bij wijze van spreken op eisen. Als jullie geen relatie meer hebben, bvb: co-ouderschap: een week bij hem een week bij jou...... Mét de bijhorende cultuurgewoontes.............
quote:Raisaa schreef op 21 april 2010 @ 12:57:

Ik denk dat mijn vriend nu voor alles bereid is en alles zegt om mij er maar van te overtuigen dat ik het weg moet laten halen. Zo zegt hij bijvoorbeeld dat als ik het hou, hij 15 maanden naar het leger in Turkije gaat (dat is wel verplicht, maar dat zou hij uit kunnen stellen tot zijn 35e) zodat hij er niks meer te maken kan hebben. Maar soms zegt hij ook, ik blijf wel in Nederland & ik ga jou het leven zuur maken en van afstand kijken hoe moeilijk jij het gaat krijgen om in je 1tje een kind op te voeden. Hij heeft wel dingen gezegd van 'je bent nergens veilig in Nederland als dat kind geboren wordt' maar ik denk dat hij zo wanhopig is dat hij van alles verzint om mij in te laten zien dat ik het weg moet halen. Ik denk dat alles wat hij zegt niet zo letterlijk meent..

Hier was ik gestopt, dus moet de rest nog doorlezen....

Dit geeft toch al aan wat voor man het is.

Hij is je aan het manipuleren, bangmaken, chanteren, dreigen en jij denkt "Ik weet niet of hij het letterlijk meent".

Maakt het uit of hij het letterlijk meent of niet, het feit dat hij het zegt, het in zijn hoofd heeft dat zegt toch al genoeg....
Klinkt als een lot uit de loterij, deze 'man'.[/quote]

Een lot uit de loterij??????

Een zak op de grootste vuilnisbelt!!!!!!

Eerst wordt je "gepusht" om zwanger te worden en als je dan zwanger bent bedenkt hij zich pas dat hij het kindje niet wil.

Dumpen, iets anders kan ik hier niet verzinnen.

Als jij met heel je hart en wat gezond verstand ervoor kiest om het kindje te houden, krijg je het alleen ook wel groot.
Okay je bent verliefd op hem, maar écht, écht houden van is het nog niet. Je bewondert hem, je adoreert hem misschien, maar het is niet het einde van de wereld om deze relatie te beëindigen. Daar kom je wel overheen. Je komt er niet overheen als je kindje iets aangedaan wordt, of als jezelf iets aangedaan wordt. Denk je nou echt dat hij opeens een meelevende, meevoelende, vader/vriend wordt? Hij is enorm dominant en jij laat het allemaal gebeuren. Meid, rennen, nu het nog kan.
Nou TO das mooi kut dan. Ik zeg kies waar jij je het beste bij voelt en trek je plan.
quote:Raisaa schreef op 21 april 2010 @ 12:57:

Hij heeft wel dingen gezegd van 'je bent nergens veilig in Nederland als dat kind geboren wordt' maar ik denk dat hij zo wanhopig is dat hij van alles verzint om mij in te laten zien dat ik het weg moet halen. Ik denk dat alles wat hij zegt niet zo letterlijk meent..En jij zegt van zo'n man te houden?! Hoe ongelooflijk dom kun je zijn. Alleen al zo'n uitspraak getuigt niet van volwassenheid (die jij meent te bezitten). En met je uitspraak dat je denkt dat hij het niet letterlijk meent; zet alsjeblieft je oogkleppen af en luister naar je familie, vriendinnen en de goede raad die je hier gegeven krijgt.
Dubbel.
Abortus plegen, die vent dumpen en hem nooit meer hoeven zien, over een jaartje of 5 een nieuwe relatie met een lieve jongen die je echt respecteert, waardeert en waar je op een volwassen manier van houdt, kindje(s) van hem krijgen en gelukkig gezinnetje in een leuk huisje worden.

Klinkt dat allemaal niet vele malen beter? Pleeg je geen abortus dan wordt dit ideaal vele malen moeilijker te bereiken. Want dan zal die lamzak in je leven blijven, of je nu wilt of niet.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
O meis wat een rotsituatie! Gelukkig ben je er inmiddels wel uit dat het met die vriend niets meer wordt. Laat je niet ompraten hoor, het is niet normaal dat je (ex)vriend je bedreigt! Zeker weten dat je in de toekomst wel een leuke man ontmoet die lief voor je is en echt graag een gezinnetje met je wil stichten (en opvoeden).

De enige die over een abortus kan beslissen ben jij. Maar alsjeblieft, vraag professionele hulp bij het maken van die keuze! Zeker als je het zelf graag wilt houden maar zo twijfelt vanwege de enge vader en de niet echt ideale situatie als je nog een opleiding volgt, etc. Denk niet alleen aan je eigen belang maar ook of je dit kindje wel een goede toekomst kunt geven. Zoals iemand hier al zei: wat hulp van je familie is super maar bij een kind komt nog zoveel meer kijken. Denk aan opvang, dure luiers, gebroken nachten, etc. Het is heerlijk maar niet alleen een rose wolk. Sterkte!
Wat een gezellig type trouwens,klap in zijn kloten moet ie krijgen. Idioot.
Nou To...

Je hebt al veel reacties gehad en vele waren waardevol.

Wel fijn dat je je ogen langzaam openen maar je moet keuzes gaan maken op flinke gebieden in je leven. Wel of geen kind, wel of geen relatie, wel of geen agressie in mijn relatie (bedreiging valt onder agressie!) en hoe nu verder....

Mijn advies is, wat ik nu allemaal heb gelezen, dat je het uitmaakt met je vriend, een beslissing maakt over het wel of niet behouden van de zwangerschap en je studie afmaken!

Succes!
Nee echt?
Praat met een professional over je problemen Raisa. Ik denk dat dit een kwestie is die ieder ver boven zijn pet gaat.

Welke beslissing je ook neemt, je zult het de rest van je leven met je mee dragen.

Ik denk niet dat die jongen je met rust laat als je bij hem weg gaat (iets wat je zeker moet doen) Ook als je besluit de baby niet te houden. Ik ben bang dat wat je ook doet hij het er sowieso niet mee eens is. Hij wil een kind van jou, zijn familie wil geen kind van jou. Hij maakt zijn beslissingen onder druk van zijn familie als ik het zo lees. Als je de kans krijgt om met hem te praten over het hoe en waarom doe dat dan. Niet dat je moet schikken naar wat hij wil, maar ik denk wel dat het voor jouw keuze makkelijker is om te weten wat er bij hem speelt. Wat hem zo ver gedreven heeft om jou in deze positie te brengen.
quote:dangeensuus schreef op 21 april 2010 @ 13:53:

Wat een gezellig type trouwens,klap in zijn kloten moet ie krijgen. Idioot.En ik vind dat zijn familie daar ook naar solliciteert.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik kan je niet vertellen of jij in je eentje dat kind moet gaan krijgen, maar ik kan je wel vertellen dat die relatie van jou echt niet in orde is en je moet zorgen dat je van die gozer afkomt.
quote:Whiskers schreef op 21 april 2010 @ 12:39:

Meid, deze vent is niet goed voor je!!

Dumpen die handel, echt!

Een abortus doe je voor jezelf en niet voor hem, daar ga je misschien ongelofelijk veel spijt van krijgen.

Eigenlijk denk ik dat hij je na de abortus toch wel dumpt, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.

Je zegt dat je familie je steunt, vooral je moeder.

Waar twijfel je dan nog over?

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Als deze jongen echt van jou houd zou hij dit nooit maar dan ook nooit van je vragen.

Ik denk ook dat als jij een abortus laat plegen hij het daarna toch wel met je uit maakt.

Hij wil eerst van het kind af en daarna van jou.

En als ik het goed lees wil jij dit kindje niet kwijt.kies daarom voor 2 mensen voor jou en het kindje.

En niet voor iemand die "ineens"niet meer weet wat ie wil
Bij een bezoek aan een abortusklieniek wordt je nooit gelijk geholpen. Ik geloof niets van dit waanzinnige verhaal!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik hoop dat je voor jezelf de juiste beslissing neemt!
Klopt , je hebt een wettelijke verplichte bedenktijd van vijf dagen maar misschien bedoelt ze dat Fame, dat ze niet eens de intake gedaan heeft.
quote:Fame schreef op 21 april 2010 @ 14:06:

Bij een bezoek aan een abortusklieniek wordt je nooit gelijk geholpen. Ik geloof niets van dit waanzinnige verhaal!Wat is dit een trieste reactie! Natuurlijk was ik er al eerder geweest, toen heb ik die volgende dag meteen een afspraak gemaakt voor een abortus die ik 5 dagen later had. Toen ben ik weggegaan.
die intake had ik dus wel al gedaan, jammer dat mensen zo reageren..Het spijt me dat ik niet ieder detail er in heb gezet, ik heb het moeilijk genoeg. Denk je nou echt dat ik zo'n verhaal zou verzinnen?! Belachelijk dit
quote:Fame schreef op 21 april 2010 @ 14:06:

Bij een bezoek aan een abortusklieniek wordt je nooit gelijk geholpen. Ik geloof niets van dit waanzinnige verhaal!

Moeten we gelijk bij ieder verhaal wat een beetje vreemd overkomt

TROL gaan roepen?

Als we toch achter die laptop zitten, en er komt een verhaal boven van iemand die in een moeilijke situatie zit kun je toch beter reageren met een (goed) advies? Baat het niet, schaad het niet.

Als niemand meer een ongelofelijk verhaal mocht plaatsen omdat je dan misschien wel voor een trol aangezien kan worden, zal het hier een aardig (andijvie)soep zootje worden denk ik zo.

Soms gebeuren er gewoon ongelofelijke dingen in deze wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven