Geen ei-teken op Persona computer

13-08-2007 11:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_53219 wijzigde dit bericht op 02-03-2008 15:42
Reden: .
% gewijzigd
Duurt je cyclus dan ook langer?

Misschien valt je eisprong buiten je testperiode?

De stelling 'geen ei = niet vruchtbaar' zou ik niet aanhangen. Too tricky.
What matters most is how you see yourself
.
anoniem_53219 wijzigde dit bericht op 02-03-2008 15:42
% gewijzigd
ben je mss al zwanger?
.
anoniem_53219 wijzigde dit bericht op 02-03-2008 15:43
% gewijzigd
Hm, dan zou ik het ook niet weten. Ik had altijd wel een ei-symbool.

Ik zou me er nog niet te druk over maken. Pas als je na een jaar niet zwanger blijkt te worden kun je ermee naar de huisarts gaan.

Nog een idee: heb je al eens je temp. opgemeten iedere ochtend? (voordat je uit bed stapt). Kijk dan of je dan een verhoging opmerkt halverwege de cyclus
What matters most is how you see yourself
.
anoniem_53219 wijzigde dit bericht op 02-03-2008 15:43
% gewijzigd
Ik heb de Persona gebruikt om zwanger te worden. Omdat mijn eisprong altijd rond dezelfde periode (zo'n 5 dagen speling) was en ik niet iedere maand 7 strips wilde verspillen, heb ik de strips op een gegeven moment gebruikt zonder computer.

Op het moment dat je eisprong eraan zit te komen heb je twee dagen lang twee streepjes op de strips. Omdat dit niet altijd heel duidelijk was, bewaarde ik alle strips van de maand en zo zag je duidelijk verschil tussen de ene dag (niet vruchtbaar) en de andere dag (wel vruchtbaar).

Ik zou als ik jou was de komende maand dan ook de strips die je gebruikt even bewaren. Zo kun je ook zien of je twee dagen lang een duidelijker tweede streepje kunt onderscheiden. Als dat zo is heb je zeker een eisprong.

Is dit niet zo kun je niet glashard zeggen dat je dan ook geen eisprong hebt, niet iedereen reageert namelijk op de strips.....

Succes!
.
anoniem_53219 wijzigde dit bericht op 02-03-2008 15:44
% gewijzigd
Ja hoor, na bijna twee jaar proberen had ik in januari ineens een positieve zwangerschapstest in handen!!!! (Tip; ook de personastrip kan je hiervoor gebruiken want ook deze geeft bij zwanger twee streepjes.)

Eind volgende maand verwacht ik onze eerste.
OOgcreme

Ik gebruik ook persona. Bij de Persona info lijn zeiden ze dat ze dat iedere vrouw elke jaar een keer of twee geen eisprong heeft. Ik weet ook niet of het allemaal waar is, maar anders zou ik eens bellen naar de infolijn. Daar zitten aardige vrouwen met goed advies.

Succes
Ga hem ff uppen, want heb weer eens iets vreemds. ( Tja hoor echt bij het goede topic)

Na 8 dagen na 3e IUI al bloedverlies. Op dag 11 werd ik echt ongesteld. Omdat we op vakantie gaan Persona opgeduikelt. Niet eerder gebruikt dus werd de eerste keer. Zit vandaag op dag 6. Net mijn 1e test bepiest. Ik vloei nog steeds dus dacht dat het wel een groen lampje zou worden. Nu is het een rood lampje geworden en op de test staat een dikke rechterstreep en bijna geen linkerstreep. In een niet gestimuleerde cyclus komt mijn eisprong altijd heel laat zo rond dag 19. Betekend dit nu dat mijn eisprong er al aan zit te komen? Persona geeft geen eiteken.

Heb ik weer.
Hoi Moon,

die vage linkerstreep is er bijna altijd. Dus totaal geen garantie op naderende ovulatie. In je eerste cyclus heb je bijna alleen maar rode lampjes omdat de Persona jouw eerst moet 'kennen' en dus maar het zekere voor het onzekere neemt (het is , normaal gesproken, tenslotte bedoelt om niet zwanger te worden).

Ik zie dus niets raars in jouw verhaal. De test oogt normaal voor het begin van de cyclus, rood lampje ook niet vreemd en eiteken komt ook pas later mits je 'm al krijgt de eerste cyclus.

Ik dacht trouwens dat jij niet positief testte op ovulatietesten, wel op de Personastaafjes? Je kunt trouwens ook makkelijk de teststaafjes gebruiken zonder computer. Scheelt je een hoop gedoe hoor!
Nee ik test ook niet positief op ovulatietesten MH daarom is deze juist zo raar. Volgens mij is het niet normaal namelijk om in het begin van je cyclus een dikke rechterstreep op de test te hebben, maar geen tot een heel vaag lijntje. En dat links vaag is snap ik als er nog geen eisprong aan zit te komen. Het gaat dus om de rechterstreep die nu gewoon duidelijk aanwezig is, en die pas te zien hoort te zijn op het moment dat de LH piek stijgt. En ik geloof niet dat dat bij mij op dag 6 het geval is.

Ik weet dat de 1e cyclus met persona op dag 6 getest wordt en altijd een rode dag aangeeft. Op dag 9 t/m 24 moet er ook getest worden.
Aha, nu snap ik 'm!

Ik was even kwijt wat ook alweer links en rechts was op die staafjes....

Het gaat er dus nu om waarom de rechterstreep ineens zo duidelijk is en dat al op dag 6. Mmmm, dat weet ik eigenlijk niet. Ik moet zeggen dat ik ook al ben vergeten hoe de strips er bij mij uitzagen zo aan het begin van een cyclus. Ik hoop dat een andere expert je zou kunnen helpen!!!!

Succes en veel plezier in ieder geval op vakantie!
Ik weet dat dit een heel oud topic is, maar ik hoop er nog Persona-deskundigen te treffen.

ik ben deze maand begonnen met het testen met de persona. Zit nu bijna aan het einde van deze cyclus en ik heb géén ei gezien. Sterker nog, het rechter streepje heeft werkelijk geen spoortje blauw vertoond...

Natuurlijk wil ik er van uit gaan dat dit dus blijkbaar één van die één of twee maanden per jaar is dat ik geen eisprong heb gehad (want dat kan dus begrijp ik?)

maar wat wil het zeggen in het slechtste geval?

Wat houdt het in als je dat hormoon niet aanmaakt?

Ik ga gewoon volgende maand weer testen hoor, maar ben er uiteraard stiekem echt wel erg mee bezig...
Het kan zijn dat je nog niet aan het einde van de cyclus zit en dat je ovulatie nog moet komen. Dat je deze keer een langere cyclus hebt. Je temperatuur opnemen geeft vaak, hoewel achteraf pas, goed weer wanneer je eisprong is. Even googlen hierop kan je veel meer vertellen.

En het kan ook zo zijn dat je geen positieve ovulatietest krijgt (= ei symbool) maar toch een eisprong hebt (gehad), dus dat je een korte piek van het LH hormoon hebt, net tussen de twee testen in. Het is afwachten tot je wel of niet ongesteld wordt.

Succes!
Dank voor je antwoord Quacker!

En je had gelijk. Ondanks een vrij regelmatige cyclus van rond de 28 dagen, had ik vandaag, op dag 23 een vet ei!

Ik verwacht mn menstruatie dus ook later.

Geruststelling zo'n ei!
Goed dat je hem toch gevonden hebt! Heb je al vaker ovulatietesten gebruikt? Want op zich is het best vreemd om met een regelmatige cyclus pas op dag 23 een positieve test te hebben. Als je cyclus nu weer rond de 28 dagen is en dat gebeurt een aantal cycli zou je eens contact met je huisarts op kunnen nemen. Een bevruchte eicel heeft toch wel minimaal een dag of tien nodig om in te nestelen. Is die periode korter wordt dat lastig. Uitzonderingen daargelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven