Geen me time of oppas, wil mezelf weer terug!

17-05-2020 23:19 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen die dit lezen,

Ik ben een alleenstaande moeder met een zoontje van 9 maanden.

In deze 9 maanden heb ik weinig tot niet me-time gehad.

Toen ik zwanger was had ik vaak de reacties van familie als de baby er is zal ik graag oppassen dagjes of nachtjes of weekendjes. Nu is hij er en is er altijd wel iets waardoor het niet kan en ik me eigenlijk als last voel als ik vraag of er een dagje en nachtje opgepast kan worden zodat ik even kan bij komen, wat vaak of eigenlijk wel altijd op wordt gereageerd dat het niet kan, moe zijn, of dingen te doen hebben waarbij een kleine niet in hun planning past.

Oppassen in deze 9 maanden is misschien wel 3x in totaal is gebeurt. En dat is 1 dag of 2 daagjes geweest.

Hierbij vind ik het gewoon erg moeilijk en zit ik er soms even doorheen. Zonder een backup of even mijn tijd. Terwijl dat me wel vaak is gezegd maar nu het zover is er niemand echt klaar voor me staat.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

En wat kan ik anders doen dat ik niet zo extreem moe ben?

Dit is niet leuk voor mij maar vooral niet voor mijn kleine man. Ik wil graag weer de energieke vrouw zijn die ik altijd ben geweest, alleen sinds ik bevallen ben lijkt het wel alsof ik leeg gezogen ben en niet meer op volle batterij kom.

Vriendelijke groetjes een hopeloze mama.
Gaat hij naar een kdv?
En neem een betaalde oppas voor af en toe zodat je er eens uit kan.
Huur dan oppas in. Ga op zoek naar een betrouwbare oppas voor 1 avond per week. Of neem een vrije dag terwijl je kind op het kdv is.
Inderdaad een andere vorm van opvang zoeken, betaald dus.
Gatinmijnsok schreef:
18-05-2020 07:52
Huur dan oppas in. Ga op zoek naar een betrouwbare oppas voor 1 avond per week. Of neem een vrije dag terwijl je kind op het kdv is.
Precies, dag vrij nemen als kind op de opvang is. Dat vond ik heerlijk! Man en ik gingen regelmatig op vrijdag naar de sauna samen bijvoorbeeld.
Vraag je het relatief kort van tevoren of steeds voor een hele specifieke dag? Omdat mensen aangeven dat ze moe zijn of niet kunnen?
en je hebt al 3x wel 1a2 dagen oppas gehad, dat is ook niet heel weinig hoor
Langer van tevoren inplannen en een soort schema aanhouden. Niet op woensdag vragen of je kind komend weekend een nachtje kan komen logeren. Maar al een maand ervoor. Als je elke 6 weken een nachtje inplant en dat rouleert, dan wordt niemand teveel belast.
pamelacourson schreef:
18-05-2020 07:53
Inderdaad een andere vorm van opvang zoeken, betaald dus.
Dit.
Ben je overal vanaf.
Maar jij hebt toch voor dit kind gekozen, waarom er anderen mee lastig vallen? Heb je dan wel de juiste keuze gemaakt?
en als je heel moe bent: gaan slapen als kind slaapt, dus: middagdutjes in het weekend
viavia2013 schreef:
18-05-2020 08:03
Maar jij hebt toch voor dit kind gekozen, waarom er anderen mee lastig vallen? Heb je dan wel de juiste keuze gemaakt?
ach, ter relativering: ik wist ook niet dat ik ZO moe zou worden van een kind
Had een voorstelling, maar de werkelijkheid was erger
puntillita schreef:
18-05-2020 08:01
Langer van tevoren inplannen en een soort schema aanhouden. Niet op woensdag vragen of je kind komend weekend een nachtje kan komen logeren. Maar al een maand ervoor. Als je elke 6 weken een nachtje inplant en dat rouleert, dan wordt niemand teveel belast.
Als je netwerk niet wil houdt het op. Zij zijn niet verantwoordelijk voor het kind van TO. En in 9 maanden 3 keer 1 of 2 dagen oppas vind ik ook niet heel weinig.
Betaalde opvang/oppas zoeken, niet afhankelijk zijn van anderen is prettig lijkt me.
viavia2013 schreef:
18-05-2020 08:03
Ik kan me voorstellen dat als je in je eentje een kind wil, je dit bespreekt met je omgeving. Als die dan allemaal zeggen: joh dat komt goed wij willen graag vaak oppassen! Dan kan ik me voorstellen dat dat tegenvalt.

Los van het feit dat het wel haar kind is, maar moet ze die dan ter adoptie opgeven?
lilalinda schreef:
18-05-2020 08:05
ach, ter relativering: ik wist ook niet dat ik ZO moe zou worden van een kind
Had een voorstelling, maar de werkelijkheid was erger
Maar dan nog heb je zelf die keuze gemaakt en kun je niet klagen over dat mensen om je heen niet staan te springen om op te passen. Het leven bestaat uit het maken van keuzes, en deze heb je dan verkeerd ingeschat. Maar je zult t zelf moeten oplossen, dat kun je niet van anderen verwachten. Dat zou niet fair zijn.
viavia2013 schreef:
18-05-2020 08:09
Maar dan nog heb je zelf die keuze gemaakt en kun je niet klagen over dat mensen om je heen niet staan te springen om op te passen. Het leven bestaat uit het maken van keuzes, en deze heb je dan verkeerd ingeschat. Maar je zult t zelf moeten oplossen, dat kun je niet van anderen verwachten. Dat zou niet fair zijn.
Je mag best dingen van anderen verwachten. Je kan dan wel teleurgesteld worden.
En een kind is ook gewoon zwaar, vond ik althans. Het wordt wel beter.

TO werk je? Waar is je kind dan?
Het is ook best intensief om op een baby (!) van een ander te passen.
Wel jammer dat ze het dan zo hard geroepen hebben. Tijd voor een andere oplossing. Ik zou zelf nu niemand meer vragen, maar professionele opvang regelen.
viavia2013 schreef:
Ja hoor dat kan best. En ook na een verkeerde inschatting kan je teleurgesteld zijn. Kan allemaal.
viavia2013 schreef:
dat zeg ik ook niet

Maar kan me wel voorstellen dat TO zwanger was, en iedereen riep: we gaan het samen doen!
Dat ze zich nu afvraagt, waar het "samendoen" blijft.
(aannames hoor, ik weet niet wat er gezegd is)

Maar als linksom niet gaat, dan rechtsom: dan huur je een babysitter of neem je een middag vrij op een BSO-dag
Zeuren op een forum helpt nooit
Neem een betaalde oppas. Er zijn sites zat waar je (betrouwbare) oppassen kan vinden. Op die manier ben ik zelf ook aan ruim 10+ oppasgezinnen gekomen.
Mensen doen nu eenmaal heel makkelijk toezeggingen en beloftes, totdat het er op aan komt inderdaad.. maar weet jouw familie dat je er zo doorheen zit?
Voor weekenden en vooral de nachten zul je toch het meest op hun aangewezen zijn denk ik??
Vriendin van mij heeft het zelfde meegemaakt.
Op een gegeven moment is zij weer gaan daten.
Haar ervaring is dat "vriendjes" wel willen oppassen.
palhaco schreef:
18-05-2020 08:12
Vriendin van mij heeft het zelfde meegemaakt.
Op een gegeven moment is zij weer gaan daten.
Haar ervaring is dat "vriendjes" wel willen oppassen.
ziek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven