Geslachtskliniek: ja - nee?

27-11-2010 19:16 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je wilt kinderen en stel er is ook een geslachtskliniek.

Ze hebben er een betrouwbare methode, het is niet schrikbarend duur en jij (of je wederhelft) hoeft ook geen ingewikkelde dingen te doen of onplezierige behandelingen te ondergaan. En de kliniek is ook niet verboden oid.

Zou je er gebruik van maken?

Zo ja, waarom wel en zo nee, waarom niet?

Ben gewoon nieuwsgierig naar aanleiding van het topic 'Ik wil een dochter'. Dus er zit geen onderzoek achter of zo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Jorina schreef op 27 november 2010 @ 19:27:

Of zoals Aletta zegt idd.

En dan in mijn geval het sperma van een hond, anders krijg je geen puppy's uiteraard.

*realiseert zich dat dit wel een hele zieke gedachte is *Maar wil je dan een reu of een teef? (los van de zieke gedachte)
Ik zou heel erg blij zijn met een gezond kind, en vind dat je als mens meer tevreden moet zijn met wat je toebedeeld wordt. Ik hou van een mens, niet van een geslacht.
This is not kosher!
Ik zou er ook niet voor kiezen omdat het mij ook niets uitmaakt.

Maar ik kan me wel voorstellen als iemand al 3 jongens zou hebben en ze willen nu toch nog wel graag een meisje, dat ze dan naar de kliniek gaan.
Gewoon doen!
quote:Marahbloem schreef op 27 november 2010 @ 19:31:

[...]

Maar wil je dan een reu of een teef? (los van de zieke gedachte) Dat maakt me niet uit, het leven is nou eenmaal niet maakbaar.
Ja hoor. Als de mogelijkheid er is zie ik het probleem niet. Ik ben niet tuk op verassingen dus prima.
quote:avondzonnetje schreef op 27 november 2010 @ 19:30:

En volgens mij zijn de voorlopige conclusies uit onderzoeken dat kinderen die met IVF geboren worden vaker iets hebben dat wijst op ontwikkelingsstoornissen en stoornissen in het autistisch spectrum.

*gaat even op zoek naar het studiemateriaal voor bronvermelding*

Daar heb ik inderdaad ook iets over gelezen. Zou zijn omdat door IVF mensen kinderen krijgen die normaal samen niet vruchtbaar zouden zijn omdat hun dna teveel op elkaar lijkt. Gevolg is een verhoogde kans op 'afwijkingen'. Tenminste dat is wat ik er ongeveer van opgeslagen heb.

Wel offtopic trouwens
The time is now
quote:Jorina schreef op 27 november 2010 @ 19:32:

[...]

Dat maakt me niet uit, het leven is nou eenmaal niet maakbaar.
Nee. Het gaat goed zoals het gaat: er worden zo ongeveer net zoveel jongetjes als meisjes geboren. Daar moeten we niet aan gaan rommelen, want dan komt ons kroost later niet meer aan de man/vrouw. Zie china.
quote:avondzonnetje schreef op 27 november 2010 @ 19:30:

En volgens mij zijn de voorlopige conclusies uit onderzoeken dat kinderen die met IVF geboren worden vaker iets hebben dat wijst op ontwikkelingsstoornissen en stoornissen in het autistisch spectrum.

*gaat even op zoek naar het studiemateriaal voor bronvermelding*http://gezondheid.blog.nl ... s-op-aangeboren-afwijking
Nee, want hoewel ik denk ik liever een dochter zou willen, zou ik toch 'het lot' willen laten beslissen. Geen idee waarom, want ik geloof niet in het lot, maar toch iets van als het zo is, dan heeft het zo moeten zijn en dan komt het ongetwijfeld goed.
quote:Erwt schreef op 27 november 2010 @ 19:28:

Als de mogelijkheid er zou zijn en laagdrempelig toegankelijk zou zijn, denk ik dat er sowieso een andere tendens zou ontstaan. Mensen besluiten dan niet dat ze een kind willen, maar dat ze een dochter of een zoon willen. Tsja...

Ik denk ook dat als de mogelijkheid er eenmaal is die tendens snel zal ontstaan. Misschien niet direct bij de 1e, maar wel bij de 2e/3e.

Ik merk nu ook erg om me heen dat vrijwel iedereen nu weet of wil weten wat het is,bij de echo van 20 weken (is het toch?). Die echo was er eerst niet en toen riepen veel mensen dat ze het niet zouden willen weten, maar nu de echo er wel is, weten de meesten het wel. Sommigen vertellen nu zelfs al dat ze zwanger zijn van Sofie of Max.
Studiemateriaal ligt op mijn werk, het was vanuit een Scandinavisch onderzoek.

Ik wil niet zeggen dat ik tegen IVF ben; ik vind het een mooie manier voor mensen met een hele sterke kinderwens. Maar als het niet nodig is, moet je het niet doen. Wij moeten niet gaan rommelen met de geslachten. Gewoon omdat het kan.
quote:tilalia2 schreef op 27 november 2010 @ 19:35:

Nee. Het gaat goed zoals het gaat: er worden zo ongeveer net zoveel jongetjes als meisjes geboren. Daar moeten we niet aan gaan rommelen, want dan komt ons kroost later niet meer aan de man/vrouw. Zie china.Denk je dat het zo'n vaart zal lopen? Want dan moeten wel veel stellen naar die kliniek gaan en dan moeten ze ook in meerderheid de voorkeur hebben voor 1 en hetzelfde geslacht.
quote:tilalia2 schreef op 27 november 2010 @ 19:35:

Nee. Het gaat goed zoals het gaat: er worden zo ongeveer net zoveel jongetjes als meisjes geboren. Daar moeten we niet aan gaan rommelen, want dan komt ons kroost later niet meer aan de man/vrouw. Zie china.Je impliceert hiermee dat er een boel mensen zijn die dus een voorkeur hebben. Waarom rust er dan nog steeds zo'n taboe op?
quote:Watchamacallit schreef op 27 november 2010 @ 19:39:

Nee, want hoewel ik denk ik liever een dochter zou willen, zou ik toch 'het lot' willen laten beslissen. Geen idee waarom, want ik geloof niet in het lot, maar toch iets van als het zo is, dan heeft het zo moeten zijn en dan komt het ongetwijfeld goed.Maar zou het dan niet verleidelijk zijn, om als het 1e kind een jongetje is, voor de 2e toch naar de kliniek te stappen?
Maar het bepalen van het geslacht van een kind heeft veel meer impact dan het bekijken van het geslacht. De conceptie kan dan per definitie geen zaak meer zijn tussen de vader en de moeder, er zal altijd een derde partij nodig zijn. Dat lijkt me persoonlijk niet bepaald aantrekkelijk, zelfs al zou ik dan kunnen kiezen wat het wordt.

Maar aan de andere kant, misschien is dat inderdaad de kant waar we opgaan: seks voor lust, medici voor voortplanting. Gek idee
Nee. Ik vind niet dat alles maakbaar moet zijn.

Dat is hetzelfde als je mensen zelf laat bepalen wat het klimaat of het weer wordt. Krijg je gegarandeerd problemen, ruzies... En in dit geval een vrouw- manoverschot. Een China vol jongetjes en nog meer van die halvegare landen waar de man de voorkeur heeft. Lijkt me niet oké.

Wat ik mij dan weleens afvraag; stel.. je krijgt een zoon met iemand waar je later op een nare manier van scheidt, of uit elkaar gaat. En die zoon lijkt veel op je nare ex. Krijg je daar weleens rotgevoelens bij?
Nastik, ik denk dat je voor jouw vraag beter een eigen topic kunt openen.
Gewoon doen!
@ Nastik: Dat zijn genen. Ik kan me voorstellen dat het je soms triggert, maar ik kan me niet voorstellen dat je er echt rotgevoelens bij krijgt. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Wat ik wel weet is dat een van de kinderen van mijn zus qua eigenschappen veel van mij heeft. En daar irriteerde mijn zus zich vroeger al aan. En nu ziet ze dat weer terug bij haar eigen kind. Ze laat wel eens merken dat ze daar erg geirriteerd van kan raken. Maar ik geloof niet dat ze er echt rotgevoelens bij heeft. Of dat ze minder van dat kind houdt.
Ik had bij mijn 2e zwangerschap een lichte voorkeur voor een meisje. We hebben al een dochter, en 2 meiden lijkt me ontzettend leuk. Maar toch zou ik nooit gebruik maken van zo'n kliniek. Het krijgen van kinderen vind ik een groot wonder en ik vind dat je daar om deze reden (voor "de leuk") niet op in hoort te grijpen.
@ Nastik: Misschien is de wetenschap over 100 jaar wel zover dat je zelfs kunt regelen welke eigenschappen je wel wil en welke niet. Scheelt een hoop bij een evt scheiding
quote:Giesjuh schreef op 27 november 2010 @ 19:52:

Nastik, ik denk dat je voor jouw vraag beter een eigen topic kunt openen.

Ja, waarschijnlijk wel. Maar misschien zou dat ook een motivatie voor een dochter kunnen zijn.

Je bent een rotvent, maar ik wil wel een kind, maar dan eentje die op mij lijkt.

Ik heb zelf een dochter, en dat is écht mijn hardcopy. In uiterlijk, Karakter. Alles. Ik heb geen rotvent en ook een zoon zou ik gewledig vinden, Maar misschien dat Barbiemama' s daarom eerder voor een dochter zouden kiezen als ze die mogelijkheid hebben.
quote:AlettaJacobs schreef op 27 november 2010 @ 19:44:

Maar het bepalen van het geslacht van een kind heeft veel meer impact dan het bekijken van het geslacht. De conceptie kan dan per definitie geen zaak meer zijn tussen de vader en de moeder, er zal altijd een derde partij nodig zijn. Dat lijkt me persoonlijk niet bepaald aantrekkelijk, zelfs al zou ik dan kunnen kiezen wat het wordt.

He, je hebt waarschijnlijk gelijk hoor, maar het idee was "en jij (of je wederhelft) hoeft ook geen ingewikkelde dingen te doen of onplezierige behandelingen te ondergaan."

Voor een meisje slik je een roze pil en voor een jongetje een blauwe, zoiets.

quote:Maar aan de andere kant, misschien is dat inderdaad de kant waar we opgaan: seks voor lust, medici voor voortplanting. Gek idee

Het lijkt me zo leuk om eens een kijkje in de toekomst te kunnen nemen. Om te zien waar we naartoe gaan.

Maar helaas, dan maar heel oud proberen te worden.
quote:avondzonnetje schreef op 27 november 2010 @ 19:58:

@ Nastik: Misschien is de wetenschap over 100 jaar wel zover dat je zelfs kunt regelen welke eigenschappen je wel wil en welke niet. Scheelt een hoop bij een evt scheiding

Het zou me allemaal niks verbazen.

En toch vind ik het allemaal maar niks, dat gengerotzooi.
Volmondig nee.

het is de mooiste verrassing van het leven.

ik heb om die reden ook niet willen weten bij de echo wat het geslacht van mijn buikbewoner was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven