Gestopt met de pil... januari 2009

12-01-2009 12:43 4490 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!! Zaterdagavond mn laatste pil ingenomen en nu gaan we ervoor!!

Misschien nog meer meiden die net gestopt zijn?

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateUgglover 31jr1 mei 0930 juni��Futuremaman 27jr28 jan 0912 juni��Yaelle2 29jr1 jan 0921 juni��Rianne2910 24jrnog niet���Bebje 27jr13 feb 0921 juni��Loesssie 27jrjan 0911 juni��Coco1977 32jrsept 0929 mei��Nietvoordepoes 29jr1 jan 098 juni vlk+pretecho!JA! 9 okt 09Akka 29jr25 sep 086 juli vlk/10 juli echoJA! 17 okt 09Jippiedepippie 30jrsept 0823 juni vlkJA! 20 okt 09Muca 26jrjan 097 juli vlkJA! 24 okt 09Sunshine09 32jr1 jan 0915 juli 20 wkn echoJA! 29 nov 09Jowellie 35jrdec 0822 juni gynJA! 20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0923 juni vlk / echoJA! 29 jan 10Mundy 33jr22 jan 0918 juni vlkJA! 30 jan 10Xasi 26jrdec 082 juniJA! 11 feb 10
Sunshine, gefeliciteerd! Ben zo blij voor je!!! totaal onverwachts, maar erg gaaf!

Wat vruchtbaar zijn jullie alemaal, HOpelijk volgen wij snel!!!

@maris; wat lief hoe je schoonouders reageerden! Echt tof dat jullie het live aan je schoonvader konden vertellen!

@ coco/ loessie; balen dat het zo lang duurt... ik hoop voor jullie dat er snel meer duidelijkheid komt...!

@akka; fijn dat de echo goed was, en het is dus maar 1 baby?

@yaelle; vervelend van je buikpijn... hopelijk heeft de dokter je kunenn vertellen wat het is !

@ iedereen die ongesteld is geworden .... op naar volgende keer
Ahhhh yaelle jij kan wel een knuffel gebruiken!

Wat vervelend allemaal... die echo is vervelend, maar hopelijk geeft het wel meer duidelijkheid.. n

Huilen mag best even, dat lucht waarschijnlijk op..
yaelle het zit je niet echt mee hé?! inwendige echo is echt niet erg hoor je voelt er niks van, dus niet druk om maken.

Het is natuurlijk niet echt fijn, maar het is wel fijn als je dalijk weet wat er nu precies is met je.

neem maar lekker een kop warme thee en een kruikje op je buik.

sterkte!!

ik leef met je mee
Ach Yaelle wat voel ik met je mee. Dikke knuffel vanuit hier!!!

Wanneer heb je die inwendige echo? Wel goed dat de HA je doorstuurt om verder te laten onderzoeken.

Ik had idd ook pijn die uitstraalde naar mijn benen, maar ben wel zwanger en van de week had ik dat ook.

Ik hoop voor je dat het niets ergs is en dat het zo te verhelpen is!!!
@Xasi: Ik heb mijn vriendin die verloskundige is verteld dat ik zwanger ben en meteen gevraagd over afvallen en zwanger zijn en worden.

Als je heel veel afvalt door echt te gaan lijnen, breekt je lichaam vetweefsel af en hierdoor komen er gifstoffen vrij wat niet goed is voor de baby. Lijnen is dus niet goed.

Nu is het bij mij zo dat ik in de winter altijd wat aankom en in de zomer gaat er dat weer af. Ik eet wat lichter en beweeg meer. Nu ik zwanger ben, zal ik gezonder gaan eten (hoop ik hahahaha) en ook meer bewegen nu het mooi weer is. De kans bestaat dus dat ik zonder dat ik met lijnen bezig ben wel afval. Dit is niet erg. Zolang ik gewoon gezond eet en wat beweeg is dat niet erg.

Ik weet niet of jij veel wil afvallen, maar pas je eetpatroon aan met gezonde dingen en eet regelmatig en beweeg veel. ZO val je toch wat af, heel langzaam en is dit niet schadelijk.
bedankt mariska dat was ook idd mijn plan, geen dieet of iets dergelijks, maar gezond eten en gaan bewegen.

lief dat je aan me hebt gedacht!
Hola guapas!

ff snel: heb echo foto op onze Hyve gezet. Hij is (nog) te groot voor Viva, maar daar wordt aan gewerkt!

Er zijn trouwens nog maar 9 leden op onze (Xasi gemaakt) Hyve, waar blijft de rest?
minniakka is CUTE!! haha

lijkt wel kleiner dan mini nvdp klopt dat?
Akka, wat lijken onze kinderen op elkaar!!

Zie ik het goed dat hij/zij 2,98cm is? 'Die van mij' was bij de echo 2,89cm. Een ietsiepietsie kleiner dus! Hoeveel weken en dagen was je vandaag precies?
Oh volgens mij kan ik het al lezen op de echofoto. 9wk6dg. Precies één dag langer dan ik toen ik de echo kreeg.
Zijn ze echt nog maar zó klein??!! Je ziet al duidelijk dat het baby'tjes zijn vind ik. Bijzonder hoor!

Geweldig dat jij je kindje nu ook gezien hebt Akka!

@Yaelle, dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat de uitslag meevalt en dat je je snel weer beter voelt

Ik ga morgenavond naar mijn beste vriendin, gezellig een meidenavondje samen, want vriendlief gaat vissen (karpervissen, dus de hele nacht) Ik denk dat ik haar ga vertellen dat ik van de pil af ben, ik wil het zo graag met iemand delen! Hoewel we besloten hadden om het niemand te vertellen, zei mijn vriend dat hij het niet erg vond als ik het haar zou vertellen. Ik slaap er dus nog een nachtje over, maar denk wel dat ik het vertel.
@Yaelle: jeetje een inwendige echo... heeft de HA nog iets gezegd over wat hij vermoed wat het is?! In ieder geval wel heel goed dat hij je doorverwijst... heb je hopelijk snel meer duidelijkheid. Een hele dikke iig!!

@Akka: ik heb mini-Akka gezien op de foto!! Mooi hoor... je bent zeker een trotse mama .

@FM: jij was toch een weekendje weg naar Groningen? Hoe was/is het??

@Ugg: 1 mei stop je alweer met de pil... dat valt dus gelukkig mee met de 'vertraging'. Wanneer ga je nou eigenlijk precies op vakantie?

Nou meiden fijn weekend allemaal!
Oja en NvdPoes heb je je Angelsounds al??
loessssie heb t veranderd op hyves....zei toch al dat ik het elke keer vergat

'

ben natuurlijk direct het boek aan het verslinden (kan boeken niet laten staan, zelfs saaie boeken niet haha maar das weer wat anders) daar in staat dus dat alleen NL zo geheimzinig gedaan wordt over vertellen van wel en niet zwanger gaan worden/zijn, 3 maanden lijn, geslacht etc etc.

Dus mundy voel je internationaal en vertel het gewoon hahaha

nee hoor grapje je moet doen wat jij fijn vindt natuurlijk.

maarr ik vraag me wel altijd af waarom moet er eigenlijk allemaal zo geheimzinnig over moet worden gedaan? (is geen aanval of zo maar vraag het me echt oprecht af) het is toch een leuke en spannende tijd die je wilt delen?? En ook als het niet lukt.

Is het dan echt alleen om de het suprise effect te vergroten?

Wat zal er achter liggen dat we het zo voor ons zelf houden, terwijl we er blijkbaar (zie ons en vele soort gelijke forums) veel behoefte aan is om er over te praten en ervaring uit te delen....

Is het uit zelf bescherming of angst???

zo dat was even mijn gedachtegangetje er over hihi
Thnx voor al het medeleven. Ik weet dat het alleen maar goed is natuurlijk en dat ik er alleen op die manier achter kom hoe of wat. We hopen er maar het beste van!

Net ff een bereknuffel gekregen van mijn lief, voel me al weer wat beter :-)

Ik kan nu twee dingen doen: Lekker mijn bedje in gaan of lekker een drankje drinken en deze hele KUT dag vergeten!

Ga voor het laatste

Misschien niet echt de gezondste optie, de kater komt later

Maar ik ben er aan toe!

Ik weet trouwens nog niet wanneer ik de echo heb. Maandag ga ik bellen voor een afspraak. Weet ook niet of ik mijn menstruatie nu af moet gaan wachten....Is pas ergens begin april....Hmmmm... ff kijken dus.

Fijne avond allemaal!

O ja, ik ben wel écht écht écht héél blij voor Sunshine en Maris! Echt top!
drinkze yaelle!
hmmmm heb ik het mis of hebben we al een tijd niks van jippie gehoord?? (of heb ik nu al zwangerschapsdementie, zonder het zwangere gedeelte dan
ugglover en xasi: ik ben er nog!!!!

heb een zware en vermoeiende week gehad, weinig ruimte om achter de computer te gaan zitten, en hier drie dagen missen is gelijk wereldnieuws missen:

SUNSHINE EN MARISKA ZWANGER!!!! JEUUUUJ!!!

Ik ben superblij voor jullie, echt gefeliciteerd!!!!

heeeel erg gaaf zeg

wauw!!!
heb net even bijgelezen, op iedereen reageren na tig pagina's wordt wat lastig....

xasi: wat laat, maar wat ontzettend sneu van je katje, dikke knuffel alsnog van mij, enneh had nog niet bij mijn vriendinnetje nagevraagd (sorry), maar wat mariska's vriendin zegt klinkt heel logisch. Sowieso is lijnen niet echt geschikt, inderdaad gezonder eten en meer bewegen uiteindelijk toch de beste optie!

akka: wat fantastisch dat je nu een echo hebt gehad en jullie kleintje hebt mogen bewonderen!!! heerlijke bevestiging lijkt me dat! ennuh veel plezier met vieren en vertellen vanavond!

dikke knuffel ook voor jou yaelle: naar al die onderzoeken zeg

nvdp: ben heel benieuwd naar je angelsounds?!

trouwens ik ben ook wel voor om gewoon dit forum aan te houden.... (heb ook al zoveel accounts en mails enzo dat ik er soms helemaal gek van word) ik las om yahoo en hyves nog wat meer voor eventuele persoonlijke zaken te houden?
@ Yaelle

Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Misschien een "schrale troost" maar een inwendige echo valt echt reuze mee. Ik heb het zelf nl ook gehad.

Ik hoop dat je snel mee duidelijkheid hebt.

Geniet van je borrel!!
xasi: ik brainstorm even mee over het wel / niet vertellen dat je aan het proberen bent:

ik kan me voorstellen dat als je al een lange tijd bezig bent en het lukt na een half jaar of jaar nog niet, misschien je wat flauw bent van alle mensen die extra op je letten bij feestje (of je drinkt) of in het ergste geval continue aan je vragen: en al zwanger??? telkens weer een teleurstelling als je moet aangeven, nee helaas nog niet...

@all: ik mag dinsdag voor het eerst naar de verloskundige en dan krijg ik ook gelijk mijn eerste echo...

spannend vinden we het... als er maar echt iets in zit....

ook wel een beetje op zoek naar wat meer bevestiging...

lijkt me heeeeel bijzonder om te zien!!!
Mariskaaaa, wakker worden!

Er is een topic geopend (in Overig) over een stoffenwinkel in jouw regio. Verkopen jullie ook stoffen? Snel, stuur ze naar jou toe!
Goeiemorgen meiden!

Wat is het hier rustig? Ben niet gewend dat er maar een paar berichtjes worden geschreven op een dag.

@Yaelle: vervelend dat je nu een inwendige echo moet laten doen! Maar ook wel fijn dat je ha je serieus neemt en het verder laat onderzoeken. Wanneer moet je? Heel veel succes en sterkte in ieder geval! En een dikke

En hoe voel je je vandaag na die borrels van gisteren?

Jouw favo band is trouwens ook heel favo bij mij! Vooral dat ene zwartkleurige....

@nvdp: hoe is het met je bos stro? Wat handelbaarder geworden?

MiniAkka is idd 2,98 cm. Volgens de echo ben ik vandaag 10 weken zwanger, das 2 dagen verder dan ik dacht.

En jij was wat minder ver he... heb je gehoord van echoscopiste dat dat met de innesteling te maken kan hebben? Soms ben je al zwanger, maar duurt het innestelen wat langer en dan blijk je dus korter zwanger te zijn. (want tijdens innestelen, of iets ervoor, groeit het vruchtje eventjes niet) Toen ze dat vertelde moest ik aan jou denken. Jaja, er word aan je gedacht tijdens het maken van echo's!

@Xasi: de foto lijkt idd kleiner dan die van nvdp. Dat komt denk ik omdat we een foto van een foto hebben gemaakt. Kunnen hier thuis niet scannen. Dus hebben met onze digi camera foto van de echo gemaakt én filmpje! Het was zooooo bijzonder om te zien, het wordt nu nog echter. Bijzonder is ook om te zien dat miniAkka aan het bewegen was, dat besef je je pas echt dat er iets levends in je groeit. Heel speciaal!

@ Mariska: en om dan meteen op jouw vraag terug te komen: het voelt idd heel onwerkelijk en vreemd. Ondanks de misselijkheid en kwaaltjes voelde ik me niet echt zwanger. Pas na de echo begin ik het echt te beseffen.

Gisteravond in bed nog naar miniAkka liggen kijken.... ze ligt op ons nachtkastje.... moesten allebei heel wat traantjes wegpinken.

@Mundy: ben je er al uit of je het aan je vriendin gaat vertellen? Dat je aan het klussen bent voor een beeb?

@FM: het is idd maar één kindje. En dat vind ik stiekum ook fijner. Hoef ik me igg geen zorgen te maken om de ruimte. Tenminste niet nog meer zorgen... ons huis is sowieso klein én onhandig ingericht met de woonkamer op zolder! Wie heeft dat nou weer bedacht!

Hoe was jullie romantisch weekend naar Groningen? Genoten van elkaar? Heb je hem nog paar keer besprongen voor de zekerheid?
Wie vroeg trouwens of ik mijn haar verf? Ja dus, althans de kappert doet dat.

Op mijn foto is te zien dat ik donkerbruin haar heb, maar das dus hartstikke nep! Ben van mezelluf donker /asblond. En als je het donker verft, lijkt je uitgroei dus grijs!

Grappig detail: door de hormonen groeit mijn haar sneller (overal! ik scheer me een ongeluk) en lijkt het alsof ik mijn grijze haar nodig bij moet laten kleuren!

Maar ik twijfel of ik dat moet doen.... de berichten zijn tegenstrijdig. Het schijnt dat er niet zoveel schadelijke stoffen in je lichaam komen bij het verven, maar het is natuurlijk niet echt nodig om het risico te lopen. What to do: uit laten groeien en er dus uitzien als een soort ma Flodder?
Goeiemorgen allemaal,

@yaelle: wat onwijs vervelend van die buikpijn en dat je niet weet waar het van komt! Ik vind het echt rot voor je en hoop heel erg dat er niets ernstigs is

Heel goed dat je gisteren lekker bent gaan borrelen!

@akka: gaaf zeg, zo'n echo. Dat lijkt voor mij nog zóó ver weg. Mijn vriend reageerde trouwens heel leuk. Hij was van de week net zo teleurgesteld als ik dat mijn ongesteldheid eraan zat te komen, dus nu ook superblij maar net als bij mij is het voor hem ook nog wel heel abstract. Om het te vieren gaan we vanavond uit eten, leuk!

@xasi: tja, vertellen of niet. Ik zat laatst ook te denken 'waarom doet iedereen er zo geheimzinnig over eigenlijk?'. Naast dat het cultuur is kennelijk in Nederland is het voor mezelf niet zozeer het verrassingseffect waarom ik het nog niet vertel, maar meer de kans dat er iets misgaat en dat ik dat wel met sommige mensen wil delen maar niet met Jan en alleman. 'T is toch iets heel persoonlijks.

Ik heb aan 4 vriendinnen verteld dat ik met de pil gestopt ben. Ik ga hen denk ik binnenkort al wel vertellen dat ik zwanger ben (haha 'ik zwanger ben', dat ik die zin hier kan schrijven!!!) maar wacht met de rest van de vrienden tot ik een echo heb gehad denk ik. Wanneer we het familie gaan vertellen, daar zijn we nog niet helemaal uit...

@mariska: ik was ook heel vroeg wakker vanmorgen! Ging overal over nadenken, van 'hoop dat alles goed gaat' tot verhuizen en kinderopvang regelen, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven