Gestopt met de pil

07-08-2009 20:54 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Kind Gestopt NOD/UD/GB Bijz. Buurvrouwtje282esep '0917-12Blink2252ejuni '0907-08-1022-03

20 wknUtah 27 1e jun '05 14-04-'06Bas Nadine409 35 1eapr '0630-08-'07 Nick Blink225 1eokt '06 29-09-'07 VincentOngeduld2 29 1enov '0614-01-'08 Guido Utah 27 2e aug '07 02-05-'08 Tim Zaza28 1eokt '06 15-08-'08Lynn Bloemetje78301ejul '07 23-11-'08Kleintje* Meissie80281e dec '06 10-12-'08 Charlotte Sweety32 351e okt '06 24-12-'08 Laura Tinkerbel80281ejun '06 24-03-'09TomasNadine409342e nov '08 26-08-'09 Luuk
Oja, uitgerekende datum zou dan 1 juli zijn. Leuk!! Ik ben helemaal hyper!! hahaha
YEAH!!! Blinkie is zwanger!

Meis, van harte gefeliciteerd!!! ik ben helemaal blij voor jullie!!!

Ik kwam ff snel lezen, maar dit nieuws had ik niet verwacht!! Wel reden om te reageren natuurlijk!

ga nu wel snel slapen, afgelopen nacht was shit, dus elke minuut slaap is meegenomen.

Morgen meer....

nog even een vreugdedansje voor Blink, Blinkman en Vincent!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Yeah!!!! Go Blinkie!!!! Hartelijk gefeliciteerd meis!!! xxxxxxxxx

sorry mijn smiley's doen het ook nog altijd niet.....
(schaam) oja en uiteraard ook voor Blinkman en Vincentjeeeeeeeeee hoeraaaaaaaaaaa
Blink: Gefeliciteerd!!
Buurvrouwtje, als je je gegevens even opschrijft, zet ik je weer in de tabel!
Gefeliciteerd Blink!!!!!! Wat super leuk!

Was al zolang niet geweest en kwam nu even kijken om te zien of Blink al wat te melden had over haar cyclus en wat blijkt...

Het beste nieuws van vandaag!

Heel hartelijk gefeliciteerd! Zo leuk!

Geniet ervan,

Utah

PS

Buurvrouwtje, ik heb ook twee kinderen. De eerste had ik echter al voor ik hier kwam schrijven. Net als bij Nadine zijn het twee jongens. Bas en Tim.
@ Utah, check ook onze hyves even!!
Dankjewel dames voor de felicitaties! Ik ben ook zo blij! Ik sta zelfs alweer in de tabel. Super Zaza!!

Zojuist nog even een test gedaan van cb. Een dikke plus!! Dus nu begint het besef een beetje te komen.

Ik had deze ronde al een goed gevoel en dat was dus wel juist!
Blink, ik ben zo blij voor jullie! echt helemaal super!!!

Hier weer een kl*** nacht gehad. Ben sinds vorige week al aan het "winkelen" voor een osteopaat en vandaag heb ik er een gevonden waarvan ik goede geluiden heb gehoord en die morgen al plek heeft (goddank!!). Ik moet dus morgen om 14.45 u met Luuk naar de osteopaat. Er zijn toch wat dingen waarvan ik denk, hé, dat zou wel eens iets kunnen zijn. Luuk had bijv. bij de geboorte een hematoom (onderhuidse bloeduitstorting) op z'n hoofd. Hij heeft dus ergens klem gezeten. Ook heeft bij de bevalling de navelstreng strak om z'n nek gezeten. Het hoeft allemaal niks veroorzaakt te hebben, maar god weet zit er ergens iets niet lekker. Ik hoop dat ze me kunnen helpen. Het blijft toch verrekte lastig dat Luuk maar gemiddeld na 2 van de 5 voedingen slaapt en de rest ontevreden wakker is (lees: veel huilt).

Gisteren met Nick weer naar het zh geweest, nu voor de echo van z'n nieren en bloedprikken. Nou, m'n kind heeft nu definitief een trauma van het zh, dat kan niet anders! Met bloedprikken konden ze bijna geen aders vinden. Toen eindelijk een dunnetje gevonden. Hij zat bij man op schoot, twee zusters die z'n prikarm vasthielden en ik drukte z'n bovenlichaam tegen man aan. Mèn, hij schreeuwde moord en brand. Toen moesten we nog voor de echo. Daar had ie natuurlijk helemaal geen zin meer in. Wederom in de houdgreep en krijsen tot en met! Maar goed, we hebben het overleefd, volgende week dinsdag de uitslag, ben erg benieuwd.

@ Buurvrouwtje, welkom terug. Leuk dat jullie voor een tweede gaan. Geef maar snel je gegevens door, dan zet Zaza je er weer bij in de tabel. En wij delen idd al weer 3 jaar lief en leed. We hebben zelfs al een keer een meeting gehad in de dierentuin met onze kindjes (afgelopen maart) en we zijn een keer lekker wezen smikkelen van een high tea. Helaas waren we daar maar met z'n drieën, maar lekker dat het was

@ Ongeduld, wellicht dat we weer eens een afspraak kunnen plannen om wat te gaan ondernemen met z'n allen (met of zonder kids)? Wat mij betreft is de high tea zeker voor herhaling vatbaar!

Nou meiden, ik ga snel weer ff wat doen aan het eten. Luuk zal ook zo komen voor een voeding en dan wil ik klaar zijn.

Tot snel en ik kom morgen wel ff verslag uitbrengen van het bezoekje aan de osteopaat.

Liefs X
O ja, bijna vergeten...

@ Meissie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hopelijk heb je snel weer een pc en zien/ lezen we je hier wat vaker!
Meissie, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Nadine, jeetje wat sneu voor Nick. Is geen wonder als hij geen ziekenhuis meer in wil. Arm ventje. Ik hoop dat de uitslagen goed zijn volgende week!! Dikke knuffel , want het is echt niet leuk om je ventje zo te zien huilen.

Hoe is het met de enkel van je man?

Ik hoop dat de osteopaat gaat helpen voor Luuk! Fijn dat je morgen terecht kunt!!

Nogmaals een high tea! Ik heb er zin in! Ik vond het zeer geslaagd de vorige keer!! (kan ik ook eens die mokka koffie uit proberen. Is er vorige keer door het gekletst niet van gekomen! ).
Zeg Blink, dat is niet de afspraak. Ik zou versterking worden voor het "werken aan een tweede he" niet dat jij dan dezelfde avond al bericht dat je zwanger bent Gekheid hoor, geweldig joh!!!! Onwijs gefeliciteerd! Wat een leuk bericht je zal wel helemaal in de wolken zijn. Ik heb dus as vrijdag mijn NOD. Ik heb ook goede hopes maar het is natuurlijk pas de eerste ronde. Duurde het bij jou de eerste ronde veel langer voordat je weer ongesteld werd dan 28 dagen? Want vrijdag zit ik namelijk op 28 dagen dan maar weet helemaal niet of dat de lengte van mijn cyclus is. Vorige keer was ik gelijk de eerste ronde zwanger dus weet het ook niet van toen. Nu ik dit lees van jou, ook dat je voor je NOD hebt getest, moet ik me echt inhouden hoor. Heb met mezelf afgesproken dat als ik zaterdag nog niet ongesteld ben, dat ik dan een test toe. Dan zit ik op 29 dagen cyclus. Heb een gezellig etentje 's avonds en wil, als het niet zo is, onbezorgd een wijntje erbij drinken :-)

@ZAZA: Buurvrouwtje, 28 jaar, 2e kind, 1e ronde, gestopt in september, eerste NOD is nu a.s. vrijdag 23 oktober. Fijn als je me er (weer) inzet.

@Nadine: leuk zeg dat jullie zelf gemeet hebben gezellig. Welke omgeving hadden jullie afgesproken dan? Enneh...is er ook een Hyves, begrijp ik dat goed? Want ik heb ook Hyves, misschien kan ik jullie eens opzoeken daar? Vervelend dat het met je manneke niet helemaal soepel gaat, kan me helemaal voorstellen dat je moe bent! Hopelijk een fijne nacht tegemoet!

Groetjes Buurvrouwtje
Buurvrouwtje, Ik had mijn NOD expres wat later gezet omdat ik een erg onregelmatige cyclus had (28/29/40/37 dagen). Maar ik heb ovutesten van CB gebruikt en dan zou ik morgen NOD hebben en dus niet zondag. Ik had namelijk vorige ronde mijn eisprong op dag 20 pas en deze ronde op dag 17. Dus weer iets eerder. Voor mij dus erg goed dat ik ovutesten gebruikt heb. Ik had anders echt niet geweten wanneer ik een eisprong had.

Wens je veel succes!!
Blink: Ook hier enorm gefeliciteerd! Had het nieuws vanochtend al illegaal op het werk gezien, maar niet eerder kunnen reageren. Echt ongelooflijk mooi nieuws!

Nadine: Wat naar, jullie bezoekje aan het ziekenhuis! Die arme Nick, hij snapt er natuurlijk niets van.... En Luuk zo onrustig! Ik hoop dat de osteopaat verlichting brengt.

Meeting? Leuk! Ik zal weer een datumplanner aanmaken. November lijkt me te snel, december onhandig, januari doen??

Meissie: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Zwaai voor de rest, ik spiek nog even op hyves en duik dan mijn mandje in.
Zo, ook even op hyves gereageerd!
joehoe wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd Blink!! jippie weer een zwangere :-)
@ Ongeduld, januari lijkt me prima! ik ben voor!

@ BLoemetje, geniet je een beetje van je verlof??

@ Blink, hoe reageerde je man? en hebben jullie het al tegen iemand verteld (buiten ons ) of wacht je de eerste echo af?

Met enkel van man gaat het goed. Hij kan weer autorijden en is dus weer aan het werk gegaan afgelopen dinsdag. Wel weer wennen hoor, maar ook fijn dat hij weer een hoop kan. 2 nov. moeten we weer terug naar de dokter en wordt hij nog een keer voor 3 weken getaped.

@ Buurvrouwtje, wat mij betreft kom je eens kijken op hyves, maar daar ga ik natuurlijk niet alleen over...

De eerste keer zijn we met de kindjes naar Ouwehands dierenpark in Rhenen geweest en de high tea hebben we in Nijmegen gedaan, maar dat was meer omdat ik hoogzwanger was en dan niet zo ver hoefde te rijden (woon in Brabant) Meissie woont het verst van allemaal (Belgie) en ik woon het meeste uit de richting van de rest maar vind het niet erg om een stukkie te rijden.

Gisteren dus naar de osteopaat geweest. Luuk heeft zich daar voorbeeldig gedragen en bijna constant liggen lachen naar dat vrouwtje. Ze voelde behoorlijke spanning op z'n schedelbasis en nek wat komt doordat de navelstreng om zijn nek heeft gezeten tijdens de bevalling. Voor hem is het dus nogal zwaar geweest. Ook voelde ze aan zijn darmen dat deze nog niet 100% gerijpt waren (of net hoe je dat noemt) en dat er veel lucht zit. Daardoor werkt zijn spijsvertering ook niet optimaal. Het gebruik van de probiotica was zij ook voor dus daar moeten we mee doorgaan. We wilden overstappen op omneo voeding maardat raadde ze af omdat die eiwitten een stuk zwaarden zijn en zijn darmpjes dat ws niet aankunnen. Zo heeft Luuk al 2 keer spruw gehad en die schimmel komt ook uit de darmen. Ook zijn verkoudheid heeft ermee te maken (hij is nu al voor de 3de keer heel erg verkouden) Alles staat met elkaar in verbinding... Gisteren na de behandeling was hij erg onrustig, maar dat waren we toch al gewend. Vandaag heb ik het idee dat het ietsje beter gaat (al is de wens de vader van de gedachte....). Hij heeft vanmorgen zowaar even geslapen na zijn voeding (ook zelf in slaap gevallen!!) en ook geen kramp gehad. Nu ligt hij ook te slapen maar dat deed hij meestal al wel na deze voeding. Ben vooral benieuwd naar wat hij na de volgende 2 voedingen doet.... Volgende week donderdag moeten we weer naar de osteopaat, ik hoop zo dat het werkt!!!

Zaterdag hebben we personeelsfeest van m'n man z'n werk, daar heb ik wel zin in. Hopelijk is het voor de oppas ook te doen en is Luuk lekker rustig...

Nou, alle jongens slapen, ik ga ook even proberen 'n uurtje m'n ogen dicht te doen!

Liefs
Nadine, hopen dat het idd goed werkt voor Luuk! Ben benieuwd! Van dat het met je man's enkel wat beter gaat! Wel lekker dat je even bij kunt slapen.

Hoe gaat het met Nick en Luuk. Ik bedoel dan meer van is Nick ook een beetje jaloers soms? Begrijpt hij het allemaal een beetje?

Ik had het mijn nichtje al verteld. Zij is ook bezig met zwanger worden. Helaas een miskraam gehad, maar nu proberen ze het opnieuw. Dus hopen dat dat ook niet meer te lang duurt.

Mijn moeder was heel erg blij! Ik had het stil willen houden, maar dat lukt echt niet bij mijn moeder. Ik moest het gewoon vertellen! Mijn opa was er ook dus die weet het ook en werd helemaal emotioneel. Zo'n lieve man! Verder nog niemand. Denk mijn broer dit weekend. We hopen dat het goed gaat en blijven positief. Verder houd ik het nog wel stil hoor.

Wel moet ik vanaf volgend jaar op zoek naar ander opvang. Ik had het al wel gedacht hoor. Met Vincent heeft mijn moeder het al druk met 2 kindjes wordt het echt te zwaar. Dus even kijken bij het KDV hier dichtbij als ik mijn echo heb gehad. Maar dat duurt nog wel even. Ik zag wel dat je best wel een eigenbijdrage hebt bij 2 kindjes. Phoe! Maar moet mijn broer nog maar even precies uitrekenen. Zal toch wel geregeld moeten worden! Vond het wel fijn zo bij mijn moeder, maar om daarom maar bij 1 kindje te laten. Nee. We komen er vast wel uit. Ik vind het wel balen dat er op Man's werk niets te regelen valt met 1 dag minder werken. Dan werd het al een stuk makkelijker. Is toch raar dat ze in de bouw nog steeds zo ouderwets zijn! Hij gaat het gewoon nog weer proberen. Eerst maar eens weer met ouderschapsverlof. Ik zelf zou ook wel volledige 6 maanden ouderschapsverlof na mijn zwangerschapsverlof willen krijgen. Maar of mijn baas het daar mee eens is? Ben bang van niet.

Maar eerst maar eens de eerste echo afwachten en me dan hier verder mee bezig houden.
Oh meiden... normaal slaapt Luuk nooit tussen +/- 16.00 en 21.00 maar hij zag er zo moe uit dat we hem toch in bed hebben gelegd, de babfoon op standje 1 en afgesproken dat we hem 'n half uur zouden laten huilen (als het maar geen paniek-brullen werd) zodat we rustig konden eten met z'n 3-en. Wat denk je? na 20 min. huilen viel ie in slaap en hij slaapt nu ongeveer 'n half uur! Ik durf het haast niet neer te typen, bang dat ie wakker wordt, en hopelijk is het ook niet eenmalig, maar ik ben voorzichtig blij!

Nick ligt ook al in bed, dus tot de volgende voeding van Luuk om 'n uur of negen zouden we toch ff rustig moeten kunnen zitten met z'n tweetjes!

Snel een baileys met ijs inschenken, dat heb ik verdiend!

Fijn weekend allemaal!
Nadine: Fijn dat Luuk ook even lekker ligt te slapen.

Hoop van harte dat de osteopaat wat kan betekenen maar ik hoor altijd goede berichten.

En proost! die bailey's heb je idd wel verdient meis!

Ik vind je een kanjer zoals je met je 2 mannekes (oh nee 3 eigenlijk ) omgaat.

Het gaat allemaal niet vanzelf he? maar je doet het super!
hij slaapt nog steeds!!!!!

Ga 'm nu maar wakker maken voor z'n laatste voeding.

Mèn wat ben ik blij. Hopelijk is het niet eenmalig en doet ie het morgen weer zo goed!

Thanks Sweety voor je lieve woorden, dat doet mijn moederhart goed!
vanmorgen na z'n voeding heeft Luuk weer geslapen!! ik ben zo blij. Nu ligt ie ook weer te pitten. Als ie 't nu maar vol blijft houden. De volgende stap is zelf leren in slaap vallen, maar voor nu ben ik heppie en heb ik plots zeëen van tijd!!

Gisteren was m'n fiets teruggekomen van een beurt bij de fietsenmaker. Ook zit er nu een zitje achterop voor Nick inclusief fietstassen erbij. Vanmorgen dus voor het eerst met Nick achterop wezen fietsen. Wat een zaligheid zeg, die kilo's niet meer voorop!! En ook die fietstassen zijn erg fijn. Daar kunnen precies de boodschappen van slager, groenteman en wat kleine dingetjes in, echt super! Nick klaagde wel over koude handen dus er moeten wel snel handschoentjes komen.

dit is trouwens Nick's nieuwe winterjas, hoe vinden jullie 'm?

Ik ben er helemaal mee in m'n s(j)as!

Nou ladies, ik ben er weer vantussen. Nick slaapt nog wel tot 'n uurtje of 4 dus ik ga ook ff liggen.

Liefs Nadine
Hoi!

Nadine, wat een heerlijke opluchting dat Luuk nu zo goed en zo veel slaapt. Zou dat door die behandeling bij de osteopaat komen? Het is hoe dan ook een verademing voor dat kleine ventje en voor jullie. Geniet ervan. Leuk jasje trouwens voor Nick. Ik heb dit jaar zelf ook een rode winterjas angeschaft (voor mezelf). Ben er erg blij mee. Bas gaat deze winter in een krijgertje van een ander kind (zat een touwtje in bij zijn nek. Snap ik niet bij kinderkleding. Gelukkig was het met een schaar zo verholpen.) en Tim draagt een krijgertje van Bas. Lekker voordelig!

Blink, wat leuk dat er zo lief gereageerd is op jullie geweldige nieuws. Jammer dat het voor je man niet gemakkelijk is om een dag minder te gaan werken. Ik hoop dat jullie eruit komen. Ik vraag me ook af hoe het bij ons zal gaan met kinderopvang na de verhuizing. Ben bang dat we in onze nieuwe woonplaats heel lang op een wachtlijst komen... Nou ja, we zien wel.

De herfstvakantie is hier bijna voorbij. De afgelopen zeven weken waren absurd druk. Gelukkig heb ik heel veel werk kunnen verzetten, maar af en toe moet ik wel een beetje zuchten en steunen. Afstuderen is heel leuk, maar vooral ook heel zwaar. Het eerste weekend van de vakantie en de maandag en dinsdag daarop heb ik lekker kunnen uitrusten. Dat was ook wel nodig. De rest van de week toch maar weer aan het werk gegaan ondankt de vakantie. Daardoor zit ik nou al bijna af te tellen tot de kerstvakantie...

Met Bas en Tim gaat het goed. Bas kletst ons nog altijd de oren van het hoofd en begint steeds meer toe te raken aan de basisschool. Op het kinderdagverblijf vinden ze het af en toe lastig om hem voldoende uit te dagen... Vooral in combinatie met een vriendje is Bas daar af en toe niet te houden. Oeps...

Ik vermoed dat Tim zijn achterste kiezen krijgt. Hij heeft heel veel poepluiers en daardoor ook schrale billen. Zielig hoor. Hij is nu een spurt aan het maken in zijn verbale ontwikkeling. Het lijkt wel alsof hij er elke dag wel een woordje bij leert. Leuk om hem steeds beter te kunnen begrijpen. Hij is daardoor zelf ook minder gefrustreerd.

Nou, jullie zijn weer helemaal op de hoogte van het reilen en zeilen hier. Allemaal nog een prettig weekend en tot gauw,

Utah

(En nu snel even naar hyves...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven