Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
pompidom...
Sorry sorry dames maar ik belandde met man en schone mama in de Babydumpshop en dan weet je het wel...;-)

Nou als oom gyn gelijk heeft zet me dan maar in het roze!!

Zaza ik kom je kleur versterken

En niet volgens de chinese kalender dus..of er moet een verborgen piemeltje zitten....

De echo was super alles erop en eraan (voor zover te beoordelen) en we zagen de echo ook in 3 dimensionaal beeld en dat is zo duidelijk!! Zie je daar gewoon je eigen kindje!

Ze was lekker beweeglijk en ik voel haar dan ook goed de laatste daagjes.

Ben zooo blij tralalaaaaaaaa...

Ps: Please geen berichten op mijn persoonlijke hyves over het gelacht. Behalve de ouders weet niemand het en dan houden we graag zo.

Ik ga nu even mijn nieuwe aankopen rangschikken en dan de tuin in. Het is eindelijk een beetje zonnig.

Kus meiden later meer en sorry voor het ego-bericht.

Nieuwe echo>dinsdag 26 augustus
Ps: Het werd ook wel tijd voor wat roze in de tabel hoor

(geintje het maakt helemaal niks uit)
JAYYYYY Wat leuk sweety! Wat heb je allemaal gekocht?
Whoehoe! Gefeliciteerd dat alles goed was! (en dat het een meisje is! )
Jippie! Weer meer roze in de tabel!!!

Sweety, proficiat meid met de goeie echo!!

Kga nu lekker pitten, ben moe van al het zwemmen vandaag

Liefs Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Sweet: Wat fijn dat alles goed is! En een meisje! Wat leuk! Ze heeft straks genoeg keuze aan toekomstige echtgenoten!

Tink: Hoe is het op de roze wolk?

Harley: Welkom op hyves!

Wij hebben straks familiedag. Ik hoop dus op goed weer, want regen op ons bolletje zie ik niet zo zitten.
Euh...nou een aankleedkussen, een lakentje, een dekentje,

2 beren,een superschattig pakje maatje 56 en en...de gratis kadodoos van Babydump en ik kon er wederom niks aan doen.. (grinz)

Vandaag weer verder shoppen , tis misschien wat vroeg maar zo leuk! Ach ben nu tenslotte over de helft....

Ongeduld: Gezellig familiedag! Ik stuur mooi weer jouw kant op...hoewel het hier erg donker wordt ;-(
sweet, wat een geweldig nieuws! Super En nu lekker shoppen, ik zou de hele kitsch kitchen leegkopen voor een meisje

ik heb vannacht weer buikkrampen gehad en mijn temp daalde met een halve graad tov gister, dus zal vandaag weer ongesteld gaan worden. Voordeel is dat mijn cyclus wel 6 dagen korter is geworden, dat is fijn. Maar ik zit er wel doorheen. Gisteren vertelde een collega dat zij zwanger is: in 1 keer raak en dan zo'n big smile erbij. Ik kan het niet meer. Ik heb het zo gehad met al die zwangeren om me heen met hun misplaatste opmerkingen (ja maart is wel leuk om te bevallen, maar als ik had geweten dat het in 1 keer raak zou zijn, had ik nog even 2 maandjes gewacht, want mei is wel fijner om te bevallen) echt, hoe durf je??? Het kan mij niet schelen wanneer ik zou bevallen, al is het op 31 december om 00.00 uur, als ik maar ooit zwanger mag worden. En die onzekerheid of het ooit wel gaat lukken, trek ik niet meer. En ik weet gewoon niet meer hoe ik er mee om moet gaan, dus tips zijn heel erg welkom.

sorry voor weer een ego bericht
Oh lief Bloemetje, wat heb je het dan zwaar als mensen dat zeggen! En het is geen excuus, maar in al hun enthousiasme, vergeten ze dan dat het voor andere mensen niet in één keer raak is. Ik vond de gemaakte opmerking trouwens wel erg lomp. Je hebt er toch wel iets van gezegd hè?! Dat zou ik nl. wel doen, ook als ik niet bezig zou zijn.... Ik vind dat je dat gewoon niet kunt maken.

Maar meid, kop op. Je bent nog maar net de mmm in gegaan en voor jou staan er zeker nog een aantal mogelijkheden op het programma! En ego berichten zijn helemaaaaaaaaaaaal niet erg, we zijn er voor elkaar in GT en ST dus zeker ook als jij het ff allemaal niet meer weet. En er zijn hier genoeg voorbeelden op het forum van hoe het wel kan, ook na zoveel jaar!!! Probeer daar aan vast te houden. Ooit komt ook voor jou de dag en dan zetten we een ladder neer om op je roze wolk klimmen!!!

Hou je taai en een dikke knuffel

Nadine
Bloem

Probeer te onthouden dat mensen inderdaad niet weten wat ze zeggen op zo'n moment. Ik vind dat je er gerust wat van kan zeggen of anders bij weg kan lopen. Heb dat ook wel eens gedaan bij onnadenkende collega's.

En hoewel het niet zo voelt voor jou, ben je met de stappen in de mmm eigenlijk een beetje opnieuw begonnen. Je gaat nu nieuwe kansen krijgen, alleen je hebt het gevoel al zo lang bezig te zijn.

Vergeet niet dat er maar een héél klein percentage van de mensen echt ongewenst kinderloos blijft. En de kans dat jij daar bij hoort is zo goed als nihil. Ze kunnen heel veel tegenwoordig gelukkig. Je weet alleen niet hoe lang je nog moet wachten en wat je nog moet doorstaan. Dat is het frusterende.

quote:bloemetje78 schreef op 26 juli 2008 @ 10:28:

Het kan mij niet schelen wanneer ik zou bevallen, al is het op 31 december om 00.00 uur, als ik maar ooit zwanger mag worden. En hou dit wat je zelf zegt in je hoofd. Misschien duurt het nog wel een jaar, misschien wel langer. Misschien ben je volgende maand wel zwanger. Je weet het niet. Maar, je mag er wel vanuit gaan dat het gaat lukken. Dat weet ik zeker!!
Bloem: Meisje toch! Dikke knuffel voor je! Tuurlijk kun je ze wel iets aandoen. Meiden die dat zeggen hebben natuurlijk alle recht om gelukkig te zijn, maar een beetje invoelingsvermogen zou fijn zijn. Ik heb geen tips voor je. Ik sluit me aan bij de woorden van Nadine & Zaza. Ik kan alleen mijn oor en mijn schouder aanbieden.
Bloemetje: Och jee....je hebt er niks aan maar ik weet zo donders goed hoe je je voelt!

En inderdaad ze bedoelen het niet kwaad maar het komt soms zo stom over als jezelf al zo'n tijd zo graag wil....

Lees wat Zaza schrjft meis...het percentage dat echt geen kinderen krijgt is echt klein! En het geduld is vreselijk moeilijk maar hou vol en neem pauze als je het niet trekt.

Niet jaren/maanden doorstomen tot je "op" bent dat is een tip die ik je wil meegeven. Ik heb het namelijk wel gedaan en dat ging niet goed.

Zorg voor je rust en voor jezelf en je relatie anders trek je het niet.

En ook jouw tijd komt.....

Schrijf hier maar lekker van je af, het kan echt opluchten weet ik uit ervaring en heb je even geen behoefte dan gewoon niet

(zonder schuldgevoel!)

Dikke hug meis.
@Bloem, Ik snap ook heel erg wat je nu voelt. Ik heb het met een collega meegemaakt, voordat ik de 3de iui kreeg nog wel. Die was 4 jaar geleden in de eerste ronde zwanger van een 2ling. Nu wil ze weer een kindje en zij denkt dat het nu ook wel weer de eerste ronde raak zal zijn. Zij was al aan het rekenen wanneer ze het beste kon stoppen met de pil omdat het kindje dan volgend jaar nog mee kan naar marokko, want dat is zo leuk. Nou wat was ik kwaad zeg. Ik heb het haar wel gezegt. Ik zei je doet maar lekker maar wees wel voorbereid dat ik niet zo entausiast ga reageren zoals jij zou willen als het bij je lukt. Sommige mensen denken er zo makkelijk over. Ohw wat was ik boos. Ik heb haar wel uitgelegd dat het ook anders kan lopen. Ik was wel blij dat ik er wat over kon zeggen, omdat zij het wist wat wij aan het doormaken waren. Ze begreep het ook wel en wou me niet kwetsen maar ze had gewoon beter na moeten denken. Ik hoop zo dat het goed komt bij je en idd de percentage die echt kinderloos blijven is erg klein hoor!

Dikke knuffel meid
dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Helpt mij echt!

Jullie zijn lief! En inderdaad, zo'n klein percentage, daar zit ik vast niet bij.

Hadden jullie dat ook toen jullie het mensen gingen vertellen dat je zwanger was dat de meeste toch nog zoiets hebben van is het niet te vroeg om het te vertellen, want je kan nog een miskraam krijgen?
Tinkie: bij ons was dat ook, wij waren er ook wel vlot bij met vertellen (met 5 weken ouders en 6 weken vrienden, nog voor de eerste echo) Maar ik kwam er 20 dec. achter dat ik weer zwanger was en tja, wat is er dan mooier om met kerst te vertellen? De vrienden hebben we met oud en nieuw ingelicht, ik drink altijd wel een borrel, toen dus niet en iedereen wist ook van mijn miskraam dus 1 en 1 was toch wel snel 2 en dan vertel ik het liever zelf. Ik was vanaf begin januari ook heel misselijk en moest de hele dag door eten, en ik kon het natuurlijk wel van de daken schreeuwen! Het voelde ook zooooo anders dan de eerste zw.schap dat ik het vertellen wel aandurfde. Toch blijft het jammer dat mensen niet enthousiast kunnen reageren. Je bent zo blij, hebt de eerste echo gehad, dan probeer je toch niet meer aan een mk te denken?! En ik zei dan altijd zoiets van: ach ja, gaat het fout is ook iedereen op de hoogte en kan ik m'n verdriet delen....

Heb je ook nog leuke/ lieve reacties gehad??

Nadine
Tinkerbel: Ja dat hadden wij ook. Ben je eindelijk zwanger na 8 jaar en krijg je dat!

Ik begrijp het ergens wel maar zou het dus zelf nooit zeggen.

Je kan toch op zijn minst een felicitatie krijgen omdat het toch mocht lukken?

ik had wel moeite met dat soort reakties maar weet wel dat mensen het niet rot bedoelen.

Ben net als Nadine nieuwsgierig of je ook leuke spontane reakties hebt gehad?? Hoop het voor je.
Tink: Weet je, het is nooit goed wanneer je het verteld. Mijn schoonouders hadden het ongetwijfeld eerder willen weten, anderen vonden dat we het te snel vertelden en andere kregen het pas mee toen we de kerstkaartjes hadden verstuurd (daar stonden onze namen op en een ?). Dus niets van aantrekken!

Voor iedereen een dikke knuffel, maar een extra dikke speciaal voor Bloem & Harley!
Ja natuurlijk had ik van allemaal leuke reacties maar toch ook die opmerking. Ze zijn tot nu toe allemaal erg blij voor ons en mijn schoonmoeder die gilde het helemaal uit toe we het gisteren vertelde. Ze zei wel duimen gekruist maar het komt goed want jullie zijn allebei gezond. Dus daar was ik wel blij mee. Mijn eigen moeder was ook blij en zei dus ook nog niet vertellen, pas na de 12 weken aan de rest. Bij mij ging het ook 2 keer fout. Maar dat wil helemaal niets zeggen, want zij rookte en dronk ook volgens mij tijdens de zwangerschappen en ik en vriend doen dat niet. Wat ik wel erg jammer vind is dat ze blijven roken als wij er zijn. Ik durf niet te zeggen dat ze moeten ophouden, want het is hun huis. Daar mogen ze zelf weten wat ze in doen, maar ik blijf nu wel liever even thuis. Dan komen ze maar hierheen.
Oh, Tink, zo herkenbaar, dat roken! Helaas geen tips van mij, alleen dan misschien toch de stoute schoenen aantrekken en het ter sprake brengen. Of misschien je vriende stoute schoenen aantrekken, hij staat er iets verder vanaf en zit niet tjokvol hormonen.

Geniet van je wolkje en de leuke reacties, de mindere gewoon negeren!
Tink: Mijn moeder heeft ook meerdere miskramen gehad en mijn zus ook 2 en bij mij verloopt het tot op heden perfect....dus dat hoeft helemaal niet zo te gaan hoor.

Eerlijk gezegd vind ik het blijven roken niet zo respectvol.

Ik begrijp dat niet overal waar je als zwangere komt de rook weg hoeft te blijven maar bij je eigen moeder??

Toch zou ik het zeggen meis en anders inderdaad komen ze maar bij jou. Daar hebben jullie het voor het zeggen.

Fijn dat er ook leuke reakties zijn. Je hebt het zo verdient!
@ Tink: meid, als jij niet wilt dat hun roken in jullie bijzijn, of dat van je kindje, kun je dat gewoon aangegeven. En als hun daar geen gehoor aan willen geven, kun je zeggen dat je dan niet graag naar hun gaat en dat hun dan maar naar jullie moeten komen. Mijn moeder en stiefvader roken alle 2 maar niet als wij er zijn met Nick, dan gaan ze naar buiten of naar de bijkeuken. Gaat Nick bijv. slapen, roken ze wel gewoon in de huiskamer enzo. Ik ben er van overtuigd dat als je het bespreekbaar maakt, er best een oplossing te vinden is (bijv. roken onder de afzuigkap?) Succes!

@ Blink: hoe was het met Vincent bij het CB?

Ik ben vandaag ook weer met Nick geweest. Heel zielig die prikjes. Hij moest echt kei hard huilen . Bah, ik had zelf de tranen in m'n ogen staan! Hij was maar 300 gram aangekomen de laatste 2 maanden en hij weegt nu 9700 gram. Dat komt natuurlijk door het moeizame eten van de afgelopen tijd, dat had ik ook wel verwacht. In de lengte was hij wel goed gegroeid, hij is nu 75 cm (vorige keer 72). Ook z'n ontwikkeling was goed. Hij was wat aan de snelle kant zei de verpleegkundige. Nou, dat dan weer wel!

Sinds gisteren kruipt hij ipv tijgeren; echt prachtig om te zien! Hij kan ook voortaan zelf gaan zitten vanuit staan. Echt meiden, het gaat nu ineens super snel! Tis geen baby meer, maar al echt een dreumes aan het worden!

Denk veel aan vorig jaar rond deze tijd en natuurlijk ook aan de bevalling nu zijn eerste verjaardag eraan komt. Tjonge, wat een emo-muts ben ik ook! hahaha!

Kheb gisteren trouwens een sollicitatiebrief de deur uit gedaan voor een baan bij mij om de hoek! Spannend!! Krijg in week 33 bericht... duimen dus!

Nou, ik ga snel aant werk. Ik heb besloten dat ik nog een week extra vakantie wil, maar dan kan natuurlijk alleen als e.e.a. af is. Moet het nog ff overleggen met m'n baas, maar meestal is ie niet zo moeilijk.

Veel liefs en een dikke knuffel voor allemaal!
hallo meiden!

hier weer een wat vrolijker berichtje!

Tink: positief denken, komt vast allemaal goed. En als jij niet wilt dat er gerookt wordt in jouw omgeving: dan passen ze zich maar aan of je komt niet meer. Zelfs als het je moeder is. Het is jouw lichaam en zwangerschap hoor meis! Jij doet waar je je goed bij voelt.

Zaza: hoe'st met de bloeddruk? Hoe voel je je?

Sweet: nog op je roze wolk? hihi roze en roze je snapt 'm he

Nadine: een baan om de hoek! Klinkt goed. Al klinkt de baan die je nu hebt ook prima, want je hebt volgens mij een hele fijne baas.

Ongeduld: hoe is het op je werk? Voel je je al wat meer thuis?

Harley: hoe gaat het met jou na het gesprek met de gyn?

met mij gaat het wel weer. Vandaag een dagje vrij en wilde lekker gaan zonnen in de tuin, maar de zon laat zich helaas niet zien

ga straks even lekker de stad in dan maar.

Ik heb me afgemeld bij onze hyves. Vind het toch prettiger om in de anonimiteit te blijven, hoop dat jullie het niet erg vinden? Ik doe sowieso steeds minder met hyves.

fijne dag allemaal!
Tink, ik zou het gewoon vragen hoor! Ze kunnen vast wel even buiten roken als jij er bent. Gewoon aangeven dat je je er niet prettig bij voelt.

Nadine, wat gaat het hard he? Vriendin van mij heeft ook een kleintje dat nu bijna een jaar is.. Zo leuk, maar het gaat zo snel!

Zielig hoor, die prikjes. Maar ja, het is voor een goed doel!

Duimen voor je sollicitatie!

Bloem, fijn dat je weer wat positiever bent. Geen zon gehad? Was gisteren hier een heerlijke dag. Niet te warm, volop zon. Heb er echt een tuindag van gemaakt. De afgelopen dagen vond ik het wel érg warm en benauwd, maar zoals gisteren mag van mij wel een paar weken duren.

Vanmiddag naar de verloskundige. Heb best veel last van (pijnlijke) harde buiken. Harde buiken heb ik natuurlijk al heel lang. Maar ze gaan steeds vaker pijn doen.. Zaterdag 37 weken, dus misschien duurt het wel niet zo lang meer.. vind het wel spannend hoor! Alleen, als ik harde buiken krijg, krijg ik ook zo'n ontzettende maagpijn. Vannacht paar keer wakker van de pijn. Herkennen jullie dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven