Gezag na huiselijk geweld

21-06-2020 00:35 130 berichten
Mijn ex partner. Vader van mijn kinderen is veroordeeld voor huiselijk geweld. Sociale wijkteam heeft begeleide omgang voorgesteld voor hem. Zodat ik kan herstellen van het trauma. De begeleide omgang heeft hij afgewezen. Na alles wat ik mee heb gemaakt met hem, ben ik heel erg bang voor hem. De mishandelingen vonden ook plaats met de kinderen erbij als getuigen. Dus ik ben bang dat hij later dit ook bij hun gaat doen.

Hij wil omgang zonder begeleiding.
Het juridisch loket durfde hier geen uitspraak over te doen, dus daar had ik ook niets aan.
Kan iemand mij vertellen wat zijn kansen zijn, en wat er voor mij staat te gebeuren (wat kan ik verwachten) . Ik wil graag al een advocaat maar dat is heel erg duur voor mij. Omdat ik uit zo'n situatie kom, heb ik nu ook weinig financiële middelen. Dus ik hoop dat er hier mensen zijn die ervaring hiermee hebben, of/en een juridisch achtergrond.

Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar ik hoop dat ik mijn OP later mag verwijderen, in verband met herkenning en veiligheid.
anoniem_638f50e0930ed wijzigde dit bericht op 20-09-2020 16:08
Reden: Herkenning/veiligheid
30.43% gewijzigd
.
anoniem_638f50e0930ed wijzigde dit bericht op 24-07-2020 18:52
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem veel plezier wensen met het te proberen voor de rechtbank.

Maar als hij er staat met een advocaat zou ik wel proberen om zelf ook - desnoods pro deo of weet ik hoe het werkt in Nederland - een advocaat te pakken te krijgen.

Ik zou namelijk wel beducht zijn dat die advocaat meegaat in zijn verhaal en een boel gaat proberen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
23-07-2020 17:47
Ik zou hem veel plezier wensen met het te proberen voor de rechtbank.

Maar als hij er staat met een advocaat zou ik wel proberen om zelf ook - desnoods pro deo of weet ik hoe het werkt in Nederland - een advocaat te pakken te krijgen.

Ik zou namelijk wel beducht zijn dat die advocaat meegaat in zijn verhaal en een boel gaat proberen.
Das toch goed dat die advocaat meegaat met zijn verhaal. Daar is hij voor, het is zijn advocaat. Helaas is dat dan gebaseerd op leugens, voor hem. En kan mijn advocaat dat dan hopelijk weerleggen, lijkt me zo. Als het anders in dossiers staat. Wat er in de brief stond kon ik in principe nu al weerleggen, zwart op wit.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker laat hem maar gaan met zijn advocaat. En jij met jou advocaat. Hij gooit zijn eigen ruiten in. Laat hem er maar een zaak van maken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een punt hebt waarop je hem onderuit kan halen!
Ik hoop voor je dat dit allemaal snel voorbij is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven