Gezinsplanning discussietopic

03-08-2018 10:02 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw topic om de discussie te voeren.

Hoeveel kinderen heb jij?
Wat zijn hiervoor jouw redenen?

Zo kunnen andere forummers bepalen of jij 'wel goed hebt nagedacht' over die keuze en of jouw argumenten voor die keuze 'in hun ogen kloppen' en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze! Of dat jouw argumenten 'in hun ogen niet kloppen.'

Wie is hierbij gebaat en doet er mee?

(Ik zelf helaas niet, ben aan het werk!)
Ikigai schreef:
27-11-2018 17:20
Nee, onderzoek zegt iets anders. In dit artikel wordt verwezen naar een onderzoek waaruit blijkt dat mensen met twee kinderen het meest gelukkig zijn:http://www.fittevrouwen.nl/kinderen/gez ... t-gelukkig

BESTE SAMENSTELLING VOOR GEZIN:

1. Twee meisjes

2. Een jongen en een meisje

3. Twee jongens

4. Drie meisjes

5. Drie jongens

6. Vier jongens

7. Twee meisjes en één jongen

8. Twee jongens en één meisje

9. Drie jongens en een meisje

10. Drie meisjes en een jongen

11. Twee jongens en twee meisjes

12. Vier meisjes
Kwestie van creatief googelen;

https://www.oudersvannu.nl/nieuws/gezin ... elukkigst/
(Het onderzoek zal ik nog wel even achterhalen; want dit is net zo’n flutbron als bovenstaand onderzoek)

Zul je toch nog aan de bak moeten vrees ik voor 2 kinderen erbij...
lux- schreef:
27-11-2018 16:45
Ok gebaseerd op mijn en man's sterrenbeelden worden het er 4. PLOT TWIST :hyper:
Oei pas maar op voor je het weet moet je 6 of 8 of... (als ik dit forum mag geloven ‘wegen’ Meisjes zwaarder dan jongetjes 🤣)
Springkikker schreef:
27-11-2018 17:43
Kwestie van creatief googelen;

https://www.oudersvannu.nl/nieuws/gezin ... elukkigst/
(Het onderzoek zal ik nog wel even achterhalen; want dit is net zo’n flutbron als bovenstaand onderzoek)

Zul je toch nog aan de bak moeten vrees ik voor 2 kinderen erbij...
Oh yes het ideale aantal is ook mijn sterrenbeeld’s ideale aantal. Woehoe!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Lady_Demeanor schreef:
27-11-2018 17:43
Oei pas maar op voor je het weet moet je 6 of 8 of... (als ik dit forum mag geloven ‘wegen’ Meisjes zwaarder dan jongetjes 🤣)
Hoe bedoel je dat?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
27-11-2018 17:39
Ik zie dat ‘stellen met een kind’ niet meedoen in het artikel. Had ze dus toch gelijk over gezinnen O_O
Ik las het ook. Au. :'(
Haasjehop schreef:
27-11-2018 17:53
Ik las het ook. Au. :'(
Nouja je weet wat je te doen staat toch? Doorfokken, chop chop!
lux- schreef:
27-11-2018 17:56
Nouja je weet wat je te doen staat toch? Doorfokken, chop chop!
Jaa volgens onze sterrenbeelden 2, 4, 6 of 8! Wat zullen we doen?
Haasjehop schreef:
27-11-2018 17:57
Jaa volgens onze sterrenbeelden 2, 4, 6 of 8! Wat zullen we doen?
8, obviously. Dubbel het gelukkigst.
heytan schreef:
27-11-2018 16:42
https://www.viva.nl/werk-en-leven/dit-i ... en-hebben/

Aha! Het is afhankelijk van je sterrenbeeld :applause:
Ik MOET er 4? :rofl: :cry: :bonk:
Was dit de werkelijkheid lag ik onder de zoden :rofl:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
We moeten hier toch maar voor een 2e gaan volgens het forum en de horoscoop... vanavond even mijn man mededelen :-D

We hebben een meisje en dus moeten we dan nog een meisje nemen of is een jongen ook goed?
Ikigai schreef:
27-11-2018 16:32
Nou nee. Ik weet nog zo goed dat er in de klas van mijn zus een meisje zat dat alleen was. Ze kwam vaak bij ons spelen, omdat ze het zo gezellig bij ons vond. Bij haar thuis was het altijd stil. Zij moest altijd zelf iets bedenken, aangezien er niemand was om mee te spelen.

Ze is altijd jaloers geweest op de band die mijn zussen en ik onderling hadden, want zij moest om half 6 weer naar dat lege huis, waar wij gewoon verder konden praten, lachen en spelen tot we naar bed gingen.
Vriendjes van zoon willen allemaal hier spelen, geen irritant broertje in de buurt. Vervolgens willen ze ook blijven eten en logeren.
Janiva schreef:
27-11-2018 19:19
Vriendjes van zoon willen allemaal hier spelen, geen irritant broertje in de buurt. Vervolgens willen ze ook blijven eten en logeren.
Ja, het is natuurlijk niet de bedoeling om andermans kinderen gelukkig te maken.
Ach, stellen zonder kinderen zijn zelfs nog gelukkiger: https://www.nrc.nl/nieuws/2010/08/28/ki ... 53-a932480 ;-D
Maar ja, dat lees je natuurlijk niet op fittevrouwen.nl (wat een vreemde url trouwens voor een lifestyle blog voor mama's )

Ik weet heus wel dat anekdotisch bewijs geen bewijs is... maar ik moest zo lachen toen ik terugdacht aan mijn oom en tante en hun twee dochters vroeger. Jee, wat vochten die meiden elkaar de tent uit! Wij gingen regelmatig met hun gezin op vakantie en het was altijd gillen, schreeuwen, haren trekken etc. :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
https://www.viva.nl/werk-en-leven/dit-i ... en-hebben/

Zouden de VIVA-redactrices een jointje roken voordat ze hun stukkies schrijven?

Mijn aantal kinderen klopt niet met mijn sterrenbeeld.
Wij hebben 1 kind, er komt binnenkort nog eentje bij. Wij wilden beiden een groot gezin en hopen er 4 te krijgen. Als het nu mega tegenvalt met 2 kinderen, kunnen we natuurlijke altijd stoppen met kinderen krijgen ;-).

De horoscopentest is natuurlijk supergeloofwaardig en zegt bij mij 5 kinderen, mijn man krijgt er 2, 4 of zelfs 6. Haha gezellige boel hier dus!
lux- schreef:
27-11-2018 17:38
Maar ikigai heeft 2 jongens toch? Wat nu?
Wat zielig. Kijk je kunt het niet kiezen natuurlijk maarja ik vind wel dat je je kind een zusje ontneemt. Ze zullen nooit weten wat dat is.
Gelukkig heb je bij meer kinderen een grotere kans :heart:
Doornroosje75 schreef:
27-11-2018 19:22
Ach, stellen zonder kinderen zijn zelfs nog gelukkiger: https://www.nrc.nl/nieuws/2010/08/28/ki ... 53-a932480 ;-D
Maar ja, dat lees je natuurlijk niet op fittevrouwen.nl (wat een vreemde url trouwens voor een lifestyle blog voor mama's )
Leuk artikel. Thanks. Mooie term geleerd: parenthood paradox.
Ik heb net de horoscoop gelezen, en als kreeft blijk ik het gewoon perfect voor elkaar te hebben met mijn twee kinderen katten. Zo fijn! :heart:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
kindrebel schreef:
27-11-2018 20:18
Leuk artikel. Thanks. Mooie term geleerd: parenthood paradox.
Ik ben geen abonnee. Doe ‘s samenvatting?
lux- schreef:
27-11-2018 20:40
Ik ben geen abonnee. Doe ‘s samenvatting?
In onderzoeken wordt keer op keer aangetoond dat mensen met kinderen minder gelukkig zijn. Maar als je het ouders direct vraagt zullen ze zeggen dat ze gelukkiger zijn. Ouders leven in een illusie van geluk.

Uit het artikel:
“Het gaat om het volgende. De meeste mensen willen kinderen. De meeste mensen verwachten dat kinderen krijgen hen gelukkiger zal maken. De meeste ouders van jonge kinderen zeggen ook dat die hen inderdaad gelukkiger hebben gemaakt. Maar uit onderzoek blijkt het tegendeel.”
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 27-11-2018 20:55
31.56% gewijzigd
kindrebel schreef:
27-11-2018 20:46
In onderzoeken wordt keer op keer aangetoond dat mensen met kinderen minder gelukkig zijn. Maar als je het ouders direct vraagt zullen ze zeggen dat ze gelukkiger zijn. Ouders leven in een illusie van geluk.
Maar dat is wel ingewikkeld natuurlijk, want wat is dan de referentiegroep? Zouden diezelfde mensen die nu kinderen hebben zonder kinderen ook zo gelukkig zijn geweest als andere (bewust) kinderlozen?
Morgenstond_ schreef:
27-11-2018 20:48
Maar dat is wel ingewikkeld natuurlijk, want wat is dan de referentiegroep? Zouden diezelfde mensen die nu kinderen hebben zonder kinderen ook zo gelukkig zijn geweest als andere (bewust) kinderlozen?
Je kan toch meten hoe het geluksniveau is vóór er kinderen zijn? En dat vergelijken met wanneer er wel kinderen zijn?
kindrebel schreef:
27-11-2018 20:52
Je kan toch meten hoe het geluksniveau is vóór er kinderen zijn? En dat vergelijken met wanneer er wel kinderen zijn?
En corrigeren voor de andere gebeurtenissen die in het leven voorbij zijn gekomen? Het lijkt me echt ingewikkeld :)

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat mensen met kinderen minder gelukkig zijn dan mensen zonder kinderen, alleen al om de zorgen (mentaal en fysiek) die je erbij krijgt.
Morgenstond_ schreef:
27-11-2018 21:00
En corrigeren voor de andere gebeurtenissen die in het leven voorbij zijn gekomen? Het lijkt me echt ingewikkeld :)
Ik ben geen onderzoeker, maar kan me wel voorstellen dat zoiets geen belemmering hoeft te zijn. Al is het maar omdat mensen zonder kinderen ook gebeurtenissen in hun leven hebben.
kindrebel schreef:
27-11-2018 21:05
Ik ben geen onderzoeker, maar kan me wel voorstellen dat zoiets geen belemmering hoeft te zijn. Al is het maar omdat mensen zonder kinderen ook gebeurtenissen in hun leven hebben.
Ik wel ;-)

En ik denk dat het dus echt heel moeilijk is om een unbiased resultaat te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven