Gezinsplanning discussietopic

03-08-2018 10:02 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw topic om de discussie te voeren.

Hoeveel kinderen heb jij?
Wat zijn hiervoor jouw redenen?

Zo kunnen andere forummers bepalen of jij 'wel goed hebt nagedacht' over die keuze en of jouw argumenten voor die keuze 'in hun ogen kloppen' en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze! Of dat jouw argumenten 'in hun ogen niet kloppen.'

Wie is hierbij gebaat en doet er mee?

(Ik zelf helaas niet, ben aan het werk!)
lux- schreef:
28-11-2018 18:21
Oooooo goeiemorgen :nut: yup :)
Heb je dat alleen maar uit dat we 4 kinderen moeten krijgen afgeleid :O? Of ken je ons stiekem? :P
Ik denk teveel door 😉
Wat betreft het artikel vraag ik me af, waarom het zo belangrijk is om ‘feitelijk’ geluk te Meten. Voorzover dat uberhaupt mogelijk is.

Wanneer iemand het idee heeft gelukkig te zijn zie Ik niet in waarom je daar dan iets aan zou willen veranderen.

Je vermogen om jezelf ‘voor de gek te houden’ of gelukkig te maken/denken is toch prachtig.
Geen onderzoek dat mij ervan zal overtuigen dat ik gelukkiger zou zijn in een andere gezinssamenstelling.

En af en toe niet gelukkig zijn kan een goede motivatie zijn voor actie. Gebeurt er ook nog eens wat (daar word ik dan weer gelukkig van).
https://www.ted.com/talks/rufus_griscom ... edcomshare

Gaat volgens mij ook over dit onderwerp (geluk als ouder)
Ik was al erg gelukkig voor ik kinderen kreeg en ben ervan overtuigd dat ik ook erg gelukkig was geweest en gebleven als ik geen kinderen had gekregen.

Maar ik heb nu niet het idee dat ik mínder gelukkig ben. Tijdelijk misschien wel, want als je in het begin soms nachten achter elkaar slecht slaapt, dan word ik daar niet bepaald gelukkig van. Maar wat mij betreft weegt het op lange termijn wel tegen elkaar op.

Vooral dat je je op een bepaald moment realiseert dat het niet meer alleen gaat om je eigen geluk, maar om heel andere, dingen die uiteindelijk van grotere waarde zijn.
Lady_Demeanor schreef:
28-11-2018 18:36
Ik denk teveel door 😉
:hihi:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven