Gezinsplanning discussietopic
vrijdag 3 augustus 2018 om 10:02
Hier een nieuw topic om de discussie te voeren.
Hoeveel kinderen heb jij?
Wat zijn hiervoor jouw redenen?
Zo kunnen andere forummers bepalen of jij 'wel goed hebt nagedacht' over die keuze en of jouw argumenten voor die keuze 'in hun ogen kloppen' en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze! Of dat jouw argumenten 'in hun ogen niet kloppen.'
Wie is hierbij gebaat en doet er mee?
(Ik zelf helaas niet, ben aan het werk!)
Hoeveel kinderen heb jij?
Wat zijn hiervoor jouw redenen?
Zo kunnen andere forummers bepalen of jij 'wel goed hebt nagedacht' over die keuze en of jouw argumenten voor die keuze 'in hun ogen kloppen' en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze! Of dat jouw argumenten 'in hun ogen niet kloppen.'
Wie is hierbij gebaat en doet er mee?
(Ik zelf helaas niet, ben aan het werk!)
dinsdag 27 november 2018 om 16:35
Wwaaaaahhahahahahahahahaaaahahaha goeie

Echt hilarisch.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 27 november 2018 om 16:39
Nee want mensen die enigst kind zijn hebben ook nog eens helemaal geen vrienden. Vet zielig is dat.Ikigai schreef: ↑27-11-2018 15:17Contacten met andere kinderen zijn natuurlijk heel anders, dan je bloedeigen broers en zussen waarmee je samen in een gezin opgroeit. Een enigskind staat er alleen voor als de ouders hulpbehoevend worden. Een enigskind heeft niemand om te praten over zijn prille kindertijd en thuissituatie, wanneer de ouders overleden zijn. Een enigskind staat er altijd alleen voor en staat altijd 1-2 achter. De ouders kunnen een front vormen en het kind staat altijd alleen. Geen broer of zus om eens lekker lol mee te trappen, of stiekem een bondje mee te smeden. Nooit tante worden, op verjaardag zijn alleen je ouders er, geen andere leeftijdsgenoten die in dezelfde levensfase zitten.
Ik vind het wel degelijk een heel fundamenteel iets. Als ik zie hoeveel mijn kinderen nu al aan elkaar hebben, dan had ik mijn kinderen wel degelijk iets ontnomen als we niet voor een tweede waren gegaan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 27 november 2018 om 16:42
Lekker bij twee houden. Ik vind het ook altijd wel makkelijk gezegd van mannen als ze er 3+ willen. Zij hoeven immers niet zwanger te zijn en niet te bevallen. De eerste maanden komen vaak ook vooral op de moeder neer. En dan moeten jullie ook nog dat medisch traject door, wat ook intensief is voor jou.
Nee, ik zou zo'n opmerking niet kunnen waarderen. Sowieso: kijk eerst eens hoe dat is om twee kinderen te hebben en of het überhaupt lukt en daarna kun je altijd weer verder denken. Dit komt nogal kinderlijk over.
dinsdag 27 november 2018 om 16:42
dinsdag 27 november 2018 om 16:43
Ja mijn man is vreselijk kinderlijk. Irritant is dat. Dank je voor je wijze raad.Ikigai schreef: ↑27-11-2018 16:42Lekker bij twee houden. Ik vind het ook altijd wel makkelijk gezegd van mannen als ze er 3+ willen. Zij hoeven immers niet zwanger te zijn en niet te bevallen. De eerste maanden komen vaak ook vooral op de moeder neer. En dan moeten jullie ook nog dat medisch traject door, wat ook intensief is voor jou.
Nee, ik zou zo'n opmerking niet kunnen waarderen. Sowieso: kijk eerst eens hoe dat is om twee kinderen te hebben en of het überhaupt lukt en daarna kun je altijd weer verder denken. Dit komt nogal kinderlijk over.
dinsdag 27 november 2018 om 16:45
Ok gebaseerd op mijn en man's sterrenbeelden worden het er 4. PLOT TWISTheytan schreef: ↑27-11-2018 16:42https://www.viva.nl/werk-en-leven/dit-i ... en-hebben/
Aha! Het is afhankelijk van je sterrenbeeld![]()

dinsdag 27 november 2018 om 16:49

dinsdag 27 november 2018 om 16:51
`heytan schreef: ↑27-11-2018 16:42https://www.viva.nl/werk-en-leven/dit-i ... en-hebben/
Haha - nou ik zit er dan al 1 overheen op dit moment.
Maar man moet nog even door - dus het lijkt mij het beste dat we uit elkaar gaan en dat ik hem dan 1 van de kinderen geef.
Zit ik weer netjes op 1, en kan hij er - na de herstel operatie van de vasectomie - nog 4 bijnemen met een schorpioen
dinsdag 27 november 2018 om 16:52
Tja, je sterrenbeeld zegt het. Ik zeg ga ervoor!snorriemorrie schreef: ↑27-11-2018 16:49Mijn man moet er 2 en ik 1.... Dus maar 1 oplossing: we moeten scheiden en hij moet een nieuwe boogschutter vinden om ook nog een kind mee te krijgen. Probleem opgelost
lux- wijzigde dit bericht op 27-11-2018 16:54
0.00% gewijzigd

dinsdag 27 november 2018 om 16:53
Overigens denk ik dat deze zin uit de eerste alinea het wel goed zou doen op het kindvrije topic:heytan schreef: ↑27-11-2018 16:42https://www.viva.nl/werk-en-leven/dit-i ... en-hebben/
"Het krijgen van kinderen moet je natuurlijk gegund zijn, maar als dat zo is, is het ’t mooiste dat er is."

dinsdag 27 november 2018 om 16:57
Grappig dat jij dan wel direct na de geboorte van de tweede wist dat je geen derde wilde. Dan weet je toch ook nog helemaal niet wat twee kinderen hebben inhoudt.Ikigai schreef: ↑27-11-2018 16:42Lekker bij twee houden. Ik vind het ook altijd wel makkelijk gezegd van mannen als ze er 3+ willen. Zij hoeven immers niet zwanger te zijn en niet te bevallen. De eerste maanden komen vaak ook vooral op de moeder neer. En dan moeten jullie ook nog dat medisch traject door, wat ook intensief is voor jou.
dinsdag 27 november 2018 om 17:00
Wat een onzin. Je kunt toch prima een wens hebben voor een wat groter gezin. Ja, een zwangerschap en bevalling kan heftig zijn voor een vrouw maar een man kan hierin ook ontzettend veel voor zijn vrouw betekenen/zorgen.Ikigai schreef: ↑27-11-2018 16:42Lekker bij twee houden. Ik vind het ook altijd wel makkelijk gezegd van mannen als ze er 3+ willen. Zij hoeven immers niet zwanger te zijn en niet te bevallen. De eerste maanden komen vaak ook vooral op de moeder neer. En dan moeten jullie ook nog dat medisch traject door, wat ook intensief is voor jou.
In ieder geval hier altijd de wens gehad voor 3 of 4 kinderen. We hebben nu 2 kinderen en tot nu toe gaat het allemaal heerlijk, voorspoedig en voelt het nog niet compleet. Misschien komt dat gevoel nooit maar praktisch en financieel zou het prima kunnen..
overigens laatst gelezen dat gezinnen met 4 kinderen het gelukkigst zijn (niet empirisch onderbouwt, wellicht een flut onderzoek) maar wat sneu voor de gezinnen met ‘maar’ 2 kinderen.. die zijn dus niet het meest gelukkig...
dinsdag 27 november 2018 om 17:07
Niet happen joh. Echt trust me, je verdoet je tijd.Springkikker schreef: ↑27-11-2018 17:00Wat een onzin. Je kunt toch prima een wens hebben voor een wat groter gezin. Ja, een zwangerschap en bevalling kan heftig zijn voor een vrouw maar een man kan hierin ook ontzettend veel voor zijn vrouw betekenen/zorgen.
In ieder geval hier altijd de wens gehad voor 3 of 4 kinderen. We hebben nu 2 kinderen en tot nu toe gaat het allemaal heerlijk, voorspoedig en voelt het nog niet compleet. Misschien komt dat gevoel nooit maar praktisch en financieel zou het prima kunnen..
overigens laatst gelezen dat gezinnen met 4 kinderen het gelukkigst zijn (niet empirisch onderbouwt, wellicht een flut onderzoek) maar wat sneu voor de gezinnen met ‘maar’ 2 kinderen.. die zijn dus niet het meest gelukkig...

dinsdag 27 november 2018 om 17:20
Nee, onderzoek zegt iets anders. In dit artikel wordt verwezen naar een onderzoek waaruit blijkt dat mensen met twee kinderen het meest gelukkig zijn:http://www.fittevrouwen.nl/kinderen/gez ... t-gelukkigSpringkikker schreef: ↑27-11-2018 17:00Wat een onzin. Je kunt toch prima een wens hebben voor een wat groter gezin. Ja, een zwangerschap en bevalling kan heftig zijn voor een vrouw maar een man kan hierin ook ontzettend veel voor zijn vrouw betekenen/zorgen.
BESTE SAMENSTELLING VOOR GEZIN:
1. Twee meisjes
2. Een jongen en een meisje
3. Twee jongens
4. Drie meisjes
5. Drie jongens
6. Vier jongens
7. Twee meisjes en één jongen
8. Twee jongens en één meisje
9. Drie jongens en een meisje
10. Drie meisjes en een jongen
11. Twee jongens en twee meisjes
12. Vier meisjes

dinsdag 27 november 2018 om 17:31
Wat heerlijk rationeel allemaal Ikigai.Ikigai schreef: ↑27-11-2018 17:20Nee, onderzoek zegt iets anders. In dit artikel wordt verwezen naar een onderzoek waaruit blijkt dat mensen met twee kinderen het meest gelukkig zijn:http://www.fittevrouwen.nl/kinderen/gez ... t-gelukkig
BESTE SAMENSTELLING VOOR GEZIN:
1. Twee meisjes
2. Een jongen en een meisje
3. Twee jongens
4. Drie meisjes
5. Drie jongens
6. Vier jongens
7. Twee meisjes en één jongen
8. Twee jongens en één meisje
9. Drie jongens en een meisje
10. Drie meisjes en een jongen
11. Twee jongens en twee meisjes