Gezinsplanning discussietopic
vrijdag 3 augustus 2018 om 10:02
Hier een nieuw topic om de discussie te voeren.
Hoeveel kinderen heb jij?
Wat zijn hiervoor jouw redenen?
Zo kunnen andere forummers bepalen of jij 'wel goed hebt nagedacht' over die keuze en of jouw argumenten voor die keuze 'in hun ogen kloppen' en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze! Of dat jouw argumenten 'in hun ogen niet kloppen.'
Wie is hierbij gebaat en doet er mee?
(Ik zelf helaas niet, ben aan het werk!)
Hoeveel kinderen heb jij?
Wat zijn hiervoor jouw redenen?
Zo kunnen andere forummers bepalen of jij 'wel goed hebt nagedacht' over die keuze en of jouw argumenten voor die keuze 'in hun ogen kloppen' en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze! Of dat jouw argumenten 'in hun ogen niet kloppen.'
Wie is hierbij gebaat en doet er mee?
(Ik zelf helaas niet, ben aan het werk!)

vrijdag 3 augustus 2018 om 11:23
Ik heb de afgelopen maanden twee mensen gesproken die een meisjeswens hebben. Een heeft een zoon, maar mag voorlopig niet meer zwanger worden, en de ander heeft net een tweede zoontje gekregen. Zelf dacht ik bij mijn eerste dochter ook ‘zo, die is binnen’.Kunstenkitsch schreef: ↑03-08-2018 11:19Twee kinderen is natuurlijk helemaal tha bomb, maar dan alleen als je of twee meisjes hebt of een “koningskoppel” (puke) . Als je als moeder twee jongens hebt, dan ben je zielig.
Als vader wil je natuurlijk twee zoons of het bovengenoemde koningskoppel.
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:23

vrijdag 3 augustus 2018 om 11:24
Toch naar de VS dan. Bij teen mom op mtv heb je er al 2 in die situatie.MinkeDeWit schreef: ↑03-08-2018 11:13Ik had er best drie willen hebben, maar dat zouden er dan drie van drie vaders zijn. Dat kan echt niet in Nederland.

vrijdag 3 augustus 2018 om 11:26
Wow, wat een verhaal. Ben je er nu wel blij mee? Volgens mij is dit de nachtmerrie van elke bewust kinderloze.patatjedubbelmayo schreef: ↑03-08-2018 10:451 Kind. Gekregen toen ik 42 was. Was heel bewust kinderloos, altijd heel zorgvuldig geweest met voorbehoedsmiddelen en man gesteriliseerd. Dus toen ik een paar keer niet ongesteld werd dacht ik dat het de overgang was.
En toen een vriendin zei 'weet je zeker dat je niet zwanger bent?' hebben we gierend van het lachen een test gehaald. En boy was ik zwanger zeg, die streep was zo dik hij paste bijna niet eens in het venstertje. Vriendin heeft nog 3 tests gehaald, van andere merken en allemaal hetzelfde.
Compleet in shock waren we,
Ik was te ver om abortus te laten plegen dus direct gestopt met roken en drinken en 4 maanden later bevallen van een kerngezond jochie.
En wat iemand daar van vindt? Lekker belangrijk.

vrijdag 3 augustus 2018 om 11:28
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:39
Ik stiekem ook. Maar goed ik denk dat ik er uiteindelijk wel overheen was gekomen hoor, een zoon.MinkeDeWit schreef: ↑03-08-2018 11:23Ik heb de afgelopen maanden twee mensen gesproken die een meisjeswens hebben. Een heeft een zoon, maar mag voorlopig niet meer zwanger worden, en de ander heeft net een tweede zoontje gekregen. Zelf dacht ik bij mijn eerste dochter ook ‘zo, die is binnen’.
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:44
Inderdaad, maar waarom wilde je dan die discussie aangaan? Ik kom in mij eigen omgeving niet veel weerstand tegen, maar 1 keer werd ik door een voor mij onbelangrijk iemand egoistisch genoemd voor het hebben van 1 kind. Dat mag hij vinden... waarom kan je dan niet denken: Ceester is wel een hele domme met haar nadenken en ventileren van haar argumenten en gevoelens jegens haar EIGEN keuze, zullen we die maar lekker laten lullen in dat 1 Kind topic??Ikigai schreef: ↑03-08-2018 11:09Precies, lijkt mij ook niet verstandig, maar dat mag je niet zeggen, want iedereen is altijd heel zeker van z'n zaak.
Lijkt me als arts ook heel lastig om mee om te gaan.
En dat verdedigen valt mij ook op. Dat is helemaal niet nodig. Je wil het of je wil het niet. Klaar.
Ik heb je nu ook lang genoeg enabled...
vrijdag 3 augustus 2018 om 12:58
2 kinderen gekregen en wil er geen meer.
Wij hebben er 2 gekregen omdat mijn man uit een groot gezin komt en toch graag meer dan eentje had gehad. Ik had er niets op tegen maar had evengoed bij eentje kunnen blijven. Heb het absoluut niet gedaan zodat mijn zoon niet alleen zou zijn geweest hoor.
Ben zelf enig kind en vond dat geweldig. Maar man had vooral het idee om 2 of 3 kinderen minimum te hebben. 3 is voor mij te veel. Voor de simpele reden dat ik fulltime werk en financiëel 2 best mooi is. Wil ze nu en later ook genoeg kunnen geven.
Wij hebben er 2 gekregen omdat mijn man uit een groot gezin komt en toch graag meer dan eentje had gehad. Ik had er niets op tegen maar had evengoed bij eentje kunnen blijven. Heb het absoluut niet gedaan zodat mijn zoon niet alleen zou zijn geweest hoor.
Ben zelf enig kind en vond dat geweldig. Maar man had vooral het idee om 2 of 3 kinderen minimum te hebben. 3 is voor mij te veel. Voor de simpele reden dat ik fulltime werk en financiëel 2 best mooi is. Wil ze nu en later ook genoeg kunnen geven.

vrijdag 3 augustus 2018 om 13:07
Er zal een reden geweest zijn dat je geen kind(eren) wilde, toch? Als je er dan op je 42e achterkomt dat je zwanger bent en een paar maanden later ineens een kind hebt, lijkt me dat een gigantische kentering in hoe je je leven voor je zag.
Het was niet bedoeld om een impertinente vraag te stellen. Ik was alleen nieuwsgierig naar hoe je het hebben van een kind hebt ervaren. Ik heb het een beetje lomp geformuleerd zie ik nu

vrijdag 3 augustus 2018 om 13:07
Dat kan ook nog ja; ik ken een stel en die wilden na drie jongens nog een meisje en inmiddels hebben ze zes jongens en willen ze nog steeds een meisje...

Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

vrijdag 3 augustus 2018 om 13:14
vrijdag 3 augustus 2018 om 15:30
Ik heb 3 zoons.
Ik ben onverwachts zwanger geworden en dat is na 8 weken een miskraam geworden maar dat heeft wel onze kinderwens opgewakkerd dus een maand later zwanger van onze oudste zoon.
Toen hij 7 maanden oud was bleek ik 20 weken zwanger te zijn dus daar kwam de middelste aan! Daar was vooral ik echt nog niet aan toe maar het loopt zoals het loopt.
Toen hij een aantal maanden oud was gestopt met de pil en een maand later zwanger van de jongste.
Nu ben ik al ruim een jaar niet meer aan de pil maar niet zwanger geworden, we zouden graag nog een kindje willen maar mijn man heeft chemo gehad na de geboorte van de jongste dus waarschijnlijk is hij nu onvruchtbaar. Heel erg jammer maar geen groot drama.
Wij wilden graag een groot gezin met de kinderen dicht op elkaar. Dat is gelukt.
En over graag een meisje willen, ik zou nog graag een dochter willen maar ben zielsgelukkig met mijn zoons. De oudste heeft wel een handicap die bijna alleen maar bij jongens voorkomt (98%van de patientjes is een jongen) dus wij hebben heel erg zitten hopen op meisjes maar gelukkig hebben de andere 2 jongens geen handicap.
Ik ben onverwachts zwanger geworden en dat is na 8 weken een miskraam geworden maar dat heeft wel onze kinderwens opgewakkerd dus een maand later zwanger van onze oudste zoon.
Toen hij 7 maanden oud was bleek ik 20 weken zwanger te zijn dus daar kwam de middelste aan! Daar was vooral ik echt nog niet aan toe maar het loopt zoals het loopt.
Toen hij een aantal maanden oud was gestopt met de pil en een maand later zwanger van de jongste.
Nu ben ik al ruim een jaar niet meer aan de pil maar niet zwanger geworden, we zouden graag nog een kindje willen maar mijn man heeft chemo gehad na de geboorte van de jongste dus waarschijnlijk is hij nu onvruchtbaar. Heel erg jammer maar geen groot drama.
Wij wilden graag een groot gezin met de kinderen dicht op elkaar. Dat is gelukt.
En over graag een meisje willen, ik zou nog graag een dochter willen maar ben zielsgelukkig met mijn zoons. De oudste heeft wel een handicap die bijna alleen maar bij jongens voorkomt (98%van de patientjes is een jongen) dus wij hebben heel erg zitten hopen op meisjes maar gelukkig hebben de andere 2 jongens geen handicap.

vrijdag 3 augustus 2018 om 15:31
En minimaal 2,5, want anders doe je beide kinderen tekort!MinkeDeWit schreef: ↑03-08-2018 11:13Is twee dan het aantal waar je nooit opmerkingen over krijgt? Mits daar maximaal drie jaar tussen zit dan, en ze van dezelfde vader zijn![]()

vrijdag 3 augustus 2018 om 15:43
Ik hoor dit vaker, maar herken het bij mezelf niet. Ik denk dat ik er rationeel in stond; van te voren weet je dat het of een meisje, of een jongen wordt. Meer smaken zijn er niet en daarnaast staat het geslacht van de baby op het moest van bevruchten al vast. Wel was ik elke keer ontzettend nieuwsgierig naar de sekse, maar dat was meer omdat ik voor mezelf concreet moest krijgen wie ik asiel gaf. Gewoon “baby”was te abstract voor me.MinkeDeWit schreef: ↑03-08-2018 11:23Ik heb de afgelopen maanden twee mensen gesproken die een meisjeswens hebben. Een heeft een zoon, maar mag voorlopig niet meer zwanger worden, en de ander heeft net een tweede zoontje gekregen. Zelf dacht ik bij mijn eerste dochter ook ‘zo, die is binnen’.

Wel vond ik vreselijk dat anderen mij heel zielig vonden toen ik mijn derde zoon kreeg. Ik was heel blij met mijn nog ongeboren jochie, maar mensen in mijn omgeving vonden het nodig om te zeggen dat ze me zo een meisje gunden. Ook al ben ik dol op kleding en make-up, dat stond en staat voor mij toch echt los van jongetje of meisje.
vrijdag 3 augustus 2018 om 17:49
Inderdaad lomp geformuleerd. En ik heb al heel lang geleden besloten dat ik dergelijke vragen direct afkap. Ook al zijn ze niet lullig bedoelt, ze zijn het wel. Ik vraag toch ook niet aan jou of je wel gelukkig bent met je kinderen?Ikigai schreef: ↑03-08-2018 13:07Er zal een reden geweest zijn dat je geen kind(eren) wilde, toch? Als je er dan op je 42e achterkomt dat je zwanger bent en een paar maanden later ineens een kind hebt, lijkt me dat een gigantische kentering in hoe je je leven voor je zag.
Het was niet bedoeld om een impertinente vraag te stellen. Ik was alleen nieuwsgierig naar hoe je het hebben van een kind hebt ervaren. Ik heb het een beetje lomp geformuleerd zie ik nu![]()
Vriendelijk.

vrijdag 3 augustus 2018 om 18:25
O hoeveel opmerkingen ik krijg "dat ik er "maar" eentje heb". Vooral omdat ik nog "redelijk" jong ben. Vooral bovenstaande opmerking of "je mag wel opschieten met de 2e, anders zit er zo 4 jaar tussen", vind ik echt best kwetsend soms. Van goede naasten kan ik het best hebben, maar random mensen of kennissen mwaaa doe maar niet..... Ik vraag toch ook niet waarom je 6 kinderen hebt, of 2 of 3 of 8?
Zo, dat is even gezegd
Zo, dat is even gezegd

vrijdag 3 augustus 2018 om 18:31
Ja hoor. Na jaren therapie ben ik er over heen dat ik een zoon heb. Na elk jochie kon ik weer terug naar de psycholoog, maar alles is nu pais en vree hier in huize Kunst.MadameJean schreef: ↑03-08-2018 11:39Ik stiekem ook. Maar goed ik denk dat ik er uiteindelijk wel overheen was gekomen hoor, een zoon.
Een kind is en kind. Los van geslacht. Ik snap dat hele “zo, die heb ik binnen” niet,
vrijdag 3 augustus 2018 om 18:35
vrijdag 3 augustus 2018 om 18:43
Toepasselijke nick dan!JollyRider schreef: ↑03-08-2018 18:35Maar goed, mijn vrouw bleek extreem geil tijdens en na zwangerschap, dus het werd een soort vliegwiel, een automatisch steeds verder groeiende meute kinderen![]()