géén leuke reactie

08-06-2009 12:42 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik weet dus nu al dat ik GÉÉN leuke reactie krijg van mijn schoonouders

als ik ooit ga vertellen dat ik zwanger ben.

morgen test ik voor het eerst. maar

even over het onderwerp

ik liet wel eens wat doorschemeren en toen kreeg ik al de opmerking

'nou jullie wachten er maar mooi mee" op zo'n toon van ik bepaal wel even wanneer het de tijd is voor jullie

nou mooi niet kan er nu nog kwaad om worden maar wel

met verjaardagen even klote grapjes maken van en wanneer komt die van jou/?

ik heb misschien wel eens een buikje maar

nogmaals als ze het nogmaals zegt zeg ik gewoon dat ik moet schi^ten en wat der probleem nou is

bleh... wordt je toch moe van?

mijn ouders zullen geschockt zijn en gelijk over GELD beginnen

hoe we dat wel niet zullen financeren in deze crisis ect ect

maarja sommige vergeten nog wel eens dat het kind er niet morgen is maar pas over 1jaar............ wie herkent dit?

en wat voor reactie kregen jullie?
Waarom zeggen dat dan dat jullie moeten wachten?

Enne.. het duurt meestal zo'n 9 maanden.
Ik snap het niet zo goed
Ja, dat vind ik echt.
nou daarom

daarom snap ik het hele bemoeizuchtige gedoe van mijn schoonouders niet?
Geen ervaring mee, (schoon)ouders reageerden enthousiast in ons geval. Evt. negatieve opmerkingen zou ik gewoon van me af laten glijden, met een opmerking als 'tja, het is ons leven' oid. Verder niet in discussie gaan. Meestal maken ouders een dergelijke opmerking uit bezorgdheid en is het niet zo slecht bedoeld. Jullie zijn echter verantwoordelijk voor je eigen keuzes.
over een KIND KRIJGEN gaat het
gut, je bent er wel erg mee bezig geloof ik, je bent og aan het testen!

En hey, boeie toch wat anderen zeggen? Het is JOUW leven en dat van je man, als je schoonouders het niet waarderen, kunnen ze de boom in toch?
is het vandaag vage-op dag? Ik lees nu al verschillende posts waarvan ik denk

"hèèèèèh????"
Ik maak me gelukkig nooit zo druk om reacties van anderen en al helemaal niet op voorhand. Maar zo'n reactie 'als jullie wachten er maar mooi mee' vind ik inderdaad niet kunnen en zou dan wel zeggen dat je haar daar niet bij nodig hebt, wat een rare opmerking zeg.
quote:Einzel_nr2 schreef op 08 juni 2009 @ 12:42:

ik heb misschien wel eens een buikje maar

nogmaals als ze het nogmaals zegt zeg ik gewoon dat ik moet schi^ten en wat der probleem nou is

Als je moeder wil worden en een kind wil opvoeden tot een volwaardig lid van de maatschappij, dan moet je misschien eerst aan je eigen houding werken.

Zo praat je niet tegen je schoonmoeder; er zijn andere manieren om haar te zeggen dat je genoeg hebt van haar bemoeizucht.
Wat is nu precies het bemoeizuchtige aan je schoonouders? Dat ze vragen wanneer hun kleinkind komt? Of dat ze zeggen dat het nog geen tijd is? (trouwens, vreemde opmerking). En hoe weet je nu dat ze niet blij zijn? Enwaarom zijn je ouders niet bemoeizuchtig en je schoonouders wel?

Kinderen worden overigens meestal binnen 9 maanden geboren!
Ja belachelijke opmerkingen. Laatst werd ons gevraagd: "En zijn jullie al bezig?" Nou echt een ontzettende brutale vraag.

Waar bemoeien mensen zich mee denk ik dan.

Maar ik weet dan ook gelijk hoe een ander in zijn leven staat.

Denk ik dan vaak een stuk slechter, omdat ze zich bemoeien met ander mans hun priveleven. Jaloers misschien? ik weet het niet, maar zet het van je af. Reageer er niet op, trek het je niet aan. Je weet zo wel hoe andere mensen in elkaar steken, ontzettend triest dus. En wat jou eigen ouders betreft, als ze over het geld hebben. Zeg dat jullie je samen wel redden. Toont kracht en zelfstandigheid! Succes met alles!
De eerste vraag die in mij opkomt is: hoe oud ben je?
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Hoe oud ben je?

En verder snap ik het ook niet zo goed wat je nou vraagt.
quote:ingmagh schreef op 08 juni 2009 @ 12:49:

is het vandaag vage-op dag? Ik lees nu al verschillende posts waarvan ik denk

"hèèèèèh????"Goh ik had hetzelfde
quote:palientje schreef op 08 juni 2009 @ 12:50:

Ja belachelijke opmerkingen. Laatst werd ons gevraagd: "En zijn jullie al bezig?" Nou echt een ontzettende brutale vraag.

Waar bemoeien mensen zich mee denk ik dan.

Maar ik weet dan ook gelijk hoe een ander in zijn leven staat.

Denk ik dan vaak een stuk slechter, omdat ze zich bemoeien met ander mans hun priveleven. Jaloers misschien? ik weet het niet, maar zet het van je af. Reageer er niet op, trek het je niet aan. Je weet zo wel hoe andere mensen in elkaar steken, ontzettend triest dus. En wat jou eigen ouders betreft, als ze over het geld hebben. Zeg dat jullie je samen wel redden. Toont kracht en zelfstandigheid! Succes met alles!Meen je dit nou?? Dat vind ik nou echt raar!
Ja, dat vind ik echt.
nou robo,

je kan het zo stellen een schoonvader die je constant negeert

maar dat ik wel moet luisteren naar zijn zeggen

een schoonmoeder waarje gewoon letterlijk ziek van wordt

met dat jaloerse gedrag van der

sorry de TON is bij mij gevuld

nog 1druppel en dan klapt de ton uitelkaar..
Einzelganger, denk je niet dat je schoonouders en je ouders weleens gelijk zullen hebben en dat je daarom zo boos bent.
hoezo doet mijn leeftijd ertoe? ik ben 28
En nu vraag ik me af hoe je zwanger kunt zijn ...

MAN vraag
Zo lastig is de openingspost toch niet? Ze gaat morgen een zwangerschapstest doen en ze weet nu al dat haar schoonouders vervelend gaan reageren als ze zwanger is, omdat zij vinden dat ze nog zou moeten wachten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarschijnlijk willen je ouders en je schoonouders het beste voor jullie.

Voor (schoon) ouders is het ook niet makkelijk als je kind opeens zelf ouder wil worden. Zij worden dan grootouders. En dat kan voor hun best beangstigend zijn.

Ik denk dat je schoonmoeder gewoon de lachers op haar hand probeert te krijgen met haar opmerkingen omdat zij er nog niet klaar voor is om Oma te worden.

Dat jouw ouders zich zorgen maken om de financien is waarschijnlijk uit bezorgdheid. Is daar een rede toe?

Je komt nogal boos over, het is niet leuk als je (schoon)ouders niet meteen staan te springen, maar misschien moet je ook eens naar hun kant luisteren. Ze zullen het goed bedoelen.
Ik dacht hetzelfde als mizuki...
quote:Einzel_nr2 schreef op 08 juni 2009 @ 12:55:

hoezo doet mijn leeftijd ertoe? ik ben 28Op zich niet, maar uit jouw openingspost had ik het idee dat je erg jong was (een tiener), en dan kon ik me er nog wel iets bij voorstellen dat (schoon)ouders zich met een eventuele zwangerschap bemoeien.
hahaha nee, ik weet wel beter dan hun

maarja dat heb je wel he hier mensen die niet begrijpen en zich totaal niet kunnen inleven in een ander,

tja

verschil moet er wezen, ik zit hier al zo lang op het forum en kon al niet wachten tot ik deze vage reacties kreeg

dus wat doe ik

ik maak een vaag topic aan

wat wel realistisch is

maarja. zoals ik al zei

empathie hé...........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven