géén leuke reactie
maandag 8 juni 2009 om 12:42
ik weet dus nu al dat ik GÉÉN leuke reactie krijg van mijn schoonouders
als ik ooit ga vertellen dat ik zwanger ben.
morgen test ik voor het eerst. maar
even over het onderwerp
ik liet wel eens wat doorschemeren en toen kreeg ik al de opmerking
'nou jullie wachten er maar mooi mee" op zo'n toon van ik bepaal wel even wanneer het de tijd is voor jullie
nou mooi niet kan er nu nog kwaad om worden maar wel
met verjaardagen even klote grapjes maken van en wanneer komt die van jou/?
ik heb misschien wel eens een buikje maar
nogmaals als ze het nogmaals zegt zeg ik gewoon dat ik moet schi^ten en wat der probleem nou is
bleh... wordt je toch moe van?
mijn ouders zullen geschockt zijn en gelijk over GELD beginnen
hoe we dat wel niet zullen financeren in deze crisis ect ect
maarja sommige vergeten nog wel eens dat het kind er niet morgen is maar pas over 1jaar............ wie herkent dit?
en wat voor reactie kregen jullie?
als ik ooit ga vertellen dat ik zwanger ben.
morgen test ik voor het eerst. maar
even over het onderwerp
ik liet wel eens wat doorschemeren en toen kreeg ik al de opmerking
'nou jullie wachten er maar mooi mee" op zo'n toon van ik bepaal wel even wanneer het de tijd is voor jullie
nou mooi niet kan er nu nog kwaad om worden maar wel
met verjaardagen even klote grapjes maken van en wanneer komt die van jou/?
nogmaals als ze het nogmaals zegt zeg ik gewoon dat ik moet schi^ten en wat der probleem nou is
bleh... wordt je toch moe van?
mijn ouders zullen geschockt zijn en gelijk over GELD beginnen
hoe we dat wel niet zullen financeren in deze crisis ect ect
maarja sommige vergeten nog wel eens dat het kind er niet morgen is maar pas over 1jaar............ wie herkent dit?
en wat voor reactie kregen jullie?
maandag 8 juni 2009 om 12:48
Geen ervaring mee, (schoon)ouders reageerden enthousiast in ons geval. Evt. negatieve opmerkingen zou ik gewoon van me af laten glijden, met een opmerking als 'tja, het is ons leven' oid. Verder niet in discussie gaan. Meestal maken ouders een dergelijke opmerking uit bezorgdheid en is het niet zo slecht bedoeld. Jullie zijn echter verantwoordelijk voor je eigen keuzes.
maandag 8 juni 2009 om 12:49
maandag 8 juni 2009 om 12:50
quote:Einzel_nr2 schreef op 08 juni 2009 @ 12:42:
Als je moeder wil worden en een kind wil opvoeden tot een volwaardig lid van de maatschappij, dan moet je misschien eerst aan je eigen houding werken.
Zo praat je niet tegen je schoonmoeder; er zijn andere manieren om haar te zeggen dat je genoeg hebt van haar bemoeizucht.
Als je moeder wil worden en een kind wil opvoeden tot een volwaardig lid van de maatschappij, dan moet je misschien eerst aan je eigen houding werken.
Zo praat je niet tegen je schoonmoeder; er zijn andere manieren om haar te zeggen dat je genoeg hebt van haar bemoeizucht.

Wat is nu precies het bemoeizuchtige aan je schoonouders? Dat ze vragen wanneer hun kleinkind komt? Of dat ze zeggen dat het nog geen tijd is? (trouwens, vreemde opmerking). En hoe weet je nu dat ze niet blij zijn? Enwaarom zijn je ouders niet bemoeizuchtig en je schoonouders wel?
Kinderen worden overigens meestal binnen 9 maanden geboren!
Kinderen worden overigens meestal binnen 9 maanden geboren!
Ja belachelijke opmerkingen. Laatst werd ons gevraagd: "En zijn jullie al bezig?" Nou echt een ontzettende brutale vraag.
Waar bemoeien mensen zich mee denk ik dan.
Maar ik weet dan ook gelijk hoe een ander in zijn leven staat.
Denk ik dan vaak een stuk slechter, omdat ze zich bemoeien met ander mans hun priveleven. Jaloers misschien? ik weet het niet, maar zet het van je af. Reageer er niet op, trek het je niet aan. Je weet zo wel hoe andere mensen in elkaar steken, ontzettend triest dus. En wat jou eigen ouders betreft, als ze over het geld hebben. Zeg dat jullie je samen wel redden. Toont kracht en zelfstandigheid! Succes met alles!
Denk ik dan vaak een stuk slechter, omdat ze zich bemoeien met ander mans hun priveleven. Jaloers misschien? ik weet het niet, maar zet het van je af. Reageer er niet op, trek het je niet aan. Je weet zo wel hoe andere mensen in elkaar steken, ontzettend triest dus. En wat jou eigen ouders betreft, als ze over het geld hebben. Zeg dat jullie je samen wel redden. Toont kracht en zelfstandigheid! Succes met alles!
maandag 8 juni 2009 om 12:54
quote:palientje schreef op 08 juni 2009 @ 12:50:
Ja belachelijke opmerkingen. Laatst werd ons gevraagd: "En zijn jullie al bezig?" Nou echt een ontzettende brutale vraag.
Denk ik dan vaak een stuk slechter, omdat ze zich bemoeien met ander mans hun priveleven. Jaloers misschien? ik weet het niet, maar zet het van je af. Reageer er niet op, trek het je niet aan. Je weet zo wel hoe andere mensen in elkaar steken, ontzettend triest dus. En wat jou eigen ouders betreft, als ze over het geld hebben. Zeg dat jullie je samen wel redden. Toont kracht en zelfstandigheid! Succes met alles!Meen je dit nou?? Dat vind ik nou echt raar!
Denk ik dan vaak een stuk slechter, omdat ze zich bemoeien met ander mans hun priveleven. Jaloers misschien? ik weet het niet, maar zet het van je af. Reageer er niet op, trek het je niet aan. Je weet zo wel hoe andere mensen in elkaar steken, ontzettend triest dus. En wat jou eigen ouders betreft, als ze over het geld hebben. Zeg dat jullie je samen wel redden. Toont kracht en zelfstandigheid! Succes met alles!Meen je dit nou?? Dat vind ik nou echt raar!
Ja, dat vind ik echt.
maandag 8 juni 2009 om 12:54
maandag 8 juni 2009 om 12:56
maandag 8 juni 2009 om 12:56
Waarschijnlijk willen je ouders en je schoonouders het beste voor jullie.
Voor (schoon) ouders is het ook niet makkelijk als je kind opeens zelf ouder wil worden. Zij worden dan grootouders. En dat kan voor hun best beangstigend zijn.
Ik denk dat je schoonmoeder gewoon de lachers op haar hand probeert te krijgen met haar opmerkingen omdat zij er nog niet klaar voor is om Oma te worden.
Dat jouw ouders zich zorgen maken om de financien is waarschijnlijk uit bezorgdheid. Is daar een rede toe?
Je komt nogal boos over, het is niet leuk als je (schoon)ouders niet meteen staan te springen, maar misschien moet je ook eens naar hun kant luisteren. Ze zullen het goed bedoelen.
Voor (schoon) ouders is het ook niet makkelijk als je kind opeens zelf ouder wil worden. Zij worden dan grootouders. En dat kan voor hun best beangstigend zijn.
Ik denk dat je schoonmoeder gewoon de lachers op haar hand probeert te krijgen met haar opmerkingen omdat zij er nog niet klaar voor is om Oma te worden.
Dat jouw ouders zich zorgen maken om de financien is waarschijnlijk uit bezorgdheid. Is daar een rede toe?
Je komt nogal boos over, het is niet leuk als je (schoon)ouders niet meteen staan te springen, maar misschien moet je ook eens naar hun kant luisteren. Ze zullen het goed bedoelen.
maandag 8 juni 2009 om 12:57
quote:Einzel_nr2 schreef op 08 juni 2009 @ 12:55:
hoezo doet mijn leeftijd ertoe? ik ben 28Op zich niet, maar uit jouw openingspost had ik het idee dat je erg jong was (een tiener), en dan kon ik me er nog wel iets bij voorstellen dat (schoon)ouders zich met een eventuele zwangerschap bemoeien.
hoezo doet mijn leeftijd ertoe? ik ben 28Op zich niet, maar uit jouw openingspost had ik het idee dat je erg jong was (een tiener), en dan kon ik me er nog wel iets bij voorstellen dat (schoon)ouders zich met een eventuele zwangerschap bemoeien.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
maandag 8 juni 2009 om 12:57
hahaha nee, ik weet wel beter dan hun
maarja dat heb je wel he hier mensen die niet begrijpen en zich totaal niet kunnen inleven in een ander,
tja
verschil moet er wezen, ik zit hier al zo lang op het forum en kon al niet wachten tot ik deze vage reacties kreeg
dus wat doe ik
ik maak een vaag topic aan
wat wel realistisch is
maarja. zoals ik al zei
empathie hé...........
maarja dat heb je wel he hier mensen die niet begrijpen en zich totaal niet kunnen inleven in een ander,
tja
verschil moet er wezen, ik zit hier al zo lang op het forum en kon al niet wachten tot ik deze vage reacties kreeg
dus wat doe ik
ik maak een vaag topic aan
wat wel realistisch is
maarja. zoals ik al zei
empathie hé...........