Goed gemutst!

07-02-2010 20:50 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Das zeker niet gezellig. Maar nu heb jij én de laptop én de ab
Ieder nadeel hep z'n voordeel

Ik heb vanmiddag ook even alleen in de Bruna gesnuffeld Op zoek naar een boek voor de gastouder (ik ben er erg goed in om boeken voor haar te kopen die ze al heeft - andere mensen trouwens ook, vorig jaar kreeg ze een boek 4x!). Ik heb nu een beetje een outsider boek gekozen, hoop ik. En een Marianne Frederiksson voor mezelf, zij schrijft zo mooi.
quote:Pammie schreef op 20 februari 2010 @ 20:59:

En een Marianne Frederiksson voor mezelf, zij schrijft zo mooi.welke? ik heb ze zo'n beetje allemaal gelezen. was niet van elk boek even gecharmeerd, maar kan van de meesten wel genieten.
Het is: 'Het raadsel van de liefde'. 'Anna, Hanna en Johanna' en 'Simon' vond ik erg mooi.

Voor de gastouder heb ik 'Ik haal je op, ik neem je mee' van Niccolò Ammaniti.
Leuk trouwens, baas over de ab, er is geen bal op de tv
Van de week luisterden we in de auto naar de liedjes van Kinderen voor Kinderen. 'Ik ben toch zeker Sinterklaas niet' stond op.

Ik wil een broertje

En een mooie rooie fiets

En een hele grote teddybeer

Maar meestal krijg ik niets

Mompelt Mini van de achterbank: 'Voor dat bróertje kan hij toch wel zorgen?'

MF vind ik ook mooi. Althans, dat wat ik gelezen heb, vond ik mooi.
Boek ligt naast me maar ik moet eerst 'Eten, bidden en beminnen' uitlezen.
Waar ga jij morgen heen Remma (ik zie net je www)?
schoonouders (friesland)
Aha
Ik ben zo dom geweest om vandaag op de elo van school te kijken. Daar zag ik dat in in mijn beide havo 4-klassen leerlingen erbij krijg, waardoor ik 2 klassen van 30 heb. Daar baal ik van, want is veel.
Wat is een elo? En waarom krijg je halverwege het jaar leerlingen erbij? 30 is wel veel ja.
gleuf dat ik raadsel van de liefde niet ken. Simon vond ik ook mooi en AHJ ook. Inge en Mira, volgens Maria Magdalena en het 6e zintuig vond ik ook goed.

wat vind je trouwens van 'eten, bidden en beminnen'? vond het wel erg Amerikaans, maar er zaten zeker goeie dingen in, dingen waar ik over na moest denken.

ik heb nu eigenlijk geen boek (heb ook weinig tijd om te lezen), moet maar eens 'het spel van de engel' gaan lezen, denk ik.iemand nog andere suggesties?
Hmm, ik lees vrij weinig de laatste tijd. Heb nog wel veel liggen, maar daar heb ik je al over gehoord, dus aan mij heb je niet veel.

Een elo is een elektronische leeromgeving. Een internetsite, gekoppeld aan de school, waarop je "klassen" kunt aanmaken, en dan jouw leerlingen kunt toevoegen. Je zet er opdrachten op, mededelingen enz.

Maar het team waarin je werkt is bijvoorbeeld ook een groep, dus allerlei werkmededelingen staan er ook op.
quote:Pammie schreef op 20 februari 2010 @ 22:52:

Wat is een elo? En waarom krijg je halverwege het jaar leerlingen erbij? 30 is wel veel ja.volgens mij is 30 leerlingen in havo-4 vooral erg veel. 'in mijn tijd' was havo 4 een soort afvoerputje (veel overstappers van mavo4, veel zittenblijvers) en heb begrepen dat er wat dat betreft niet veel veranderd is
Met 30 is het pappen en nathouden. Nu overdrijf ik misschien, maar het is wel rechttoe rechtaan lesgeven dan.
Ik vond 'Spel van de Engel' erg goed En 'De Waterspuwer'.

Ik vind EBB leuk, ze schrijft grappig en raak. Over sommige dingen denk je inderdaad langer door. Maar met dat hele op zoek naar god heb ik dan weer minder, ik kan me niet zoveel voorstellen om uren in een meditatiegrot te zitten en een goddelijke ervaring te hebben. Maar goed, het lijkt me soms wel heerlijk rustig

Ik zag dat er een vervolg is op EBB, Toewijding heet dat. Is dat wat misschien?
En die MF die ik heb ligt voor ¤4,99 bij de Appie
quote:remma schreef op 20 februari 2010 @ 23:02:

Met 30 is het pappen en nathouden. Nu overdrijf ik misschien, maar het is wel rechttoe rechtaan lesgeven dan.lijkt me ook niet leuk; er is dan weinig ruimte voor creativiteit en het lijkt em heel inspannend. meer politieagentje spelen dan lesgeven?
En die MF die ik heb ligt voor ¤4,99 bij de Appie

Zit er geen maximum aan het aantal leerlingen Remma?
quote:Pammie schreef op 20 februari 2010 @ 23:02:

Ik vond 'Spel van de Engel' erg goed En 'De Waterspuwer'.

Ik vind EBB leuk, ze schrijft grappig en raak. Over sommige dingen denk je inderdaad langer door. Maar met dat hele op zoek naar god heb ik dan weer minder, ik kan me niet zoveel voorstellen om uren in een meditatiegrot te zitten en een goddelijke ervaring te hebben. Maar goed, het lijkt me soms wel heerlijk rustig

Ik zag dat er een vervolg is op EBB, Toewijding heet dat. Is dat wat misschien?waterspuwer is misschein een idee ja. en vervolg op EBB kreeg negatieve kritieken in de krant. maar kreeg spel van de engel ook.
-
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 20-02-2010 23:06
Reden: lekker snel internet hebben wij...
% gewijzigd
ik ga trouwens maar eens slapen. Is Pamman al terug van zijn pokeravontuur?
trusten dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven