Goed gemutst!

07-02-2010 20:50 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oef, dat klinkt erg übermoederig Sok. Waar ga je vanaaf heen dan? Of ist voor het werk?

Remman gaat straks met de oudste 2 weg, dus ik heb mini een middag voor me alleen. Wat zal ik eens gaan doen met hem? Het is hier nogal druilerig weer, dus even lekker een stuk fietsen is niet echt aanlokkerig.
Ik vind spelletjes met kind(ren) doen erg leuk! Met Bel doe ik vaak Dierenbingo en met Liz wie-ben-ik en kwartet. Inmiddels hebben we ook 'wat-ben-ik' is een aanrader voor het hele gezin!

Memorie doe ik nooit. Dat vond ik vroeger al stom.

O ja, rummicub-junior doe ik ook vaak, dat vind ik helemaal leuk. Liz is daar behoorlijk goed in.
Rummicub deed ik vroeger altijd met mijn oma. Ik ben eigenlijk niet zo'n spelletjemens, maar dat vond ik nog wel leuk. Zat ook te bedenken dat zeeslag wel iets zou zijn voor jongetje.

Sja Remma, kweet het ook niet. Ook vingerverven? Punniken? Naar de film? Zwemmen?
Hier ook rummi met oma. Ik vond het leuk en ik was er erg goed in. Verder gek op memorie toen ik jonger was. Verder ben ik niet zo'n spelletjesmens. 1 potje kwartet vind ik prima, net als 1 of 2 keer wie is het. Maar meer niet.
Ik heb Mannie zaterdagmiddag alleen denk ik. Ik wilde eigenlijk naar een vliegtuigmuseum ofzoiets. Geen idee of we dat hebben in de buurt.

Sok, je klinkt als de ideale moeder. En wat lief dat je Sokmna zoveel werk uit handen neemt.

Mif, ik blijf me verbazen over hoe verschillend je kinderen kunnen zijn. En 2 is inderdaad een leuke leeftijd. En 3. En 4. En 5. En 6.

Wij doen vaak Krokodil met kiespijn, Cars memory en Disney wie-ben-ik.
Spelletjes hier wel in huis, maar ik ben niet zo'n spelletjesmens. Ben dan weer meer van de Lego en het knutselen geloof ik.

Hier het tuig allemaal thuis en regen, dus we spelen allemaal met de Duplo-trein en Maby puggelt. En ik ga mezelf zo eens van koffie voorzien.

Kinderen zijn inderdaad heel verschillend. Zo is Sien echt altijd vrolijk en gewoon een supermakkelijk kind, waar ik me nog nooit zorgen om heb gemaakt. Ot kan veel bozer zijn en wat sikkeneurig, maar die kan weer zo heerlijk bij je op schoot komen zitten en je bedelven onder kusjes. En Maby is gewoon een lekker ondeugend ding en ook altijd vrolijk.

Bah, het wordt hier helemaal donker. Hopen dat het rond 17 uur als Sien moet gymmen droog is, want dan kan ik mooi met Ot en Maby even in de speeltuin spelen.

Ik hoor trouwens net dat A-man vanavond laat alweer thuis komt en dat is mooi, want dan kan ik morgen vroeg naar het werk en de gemiste half uurtjes ivm halen en brengen compenseren.
Sien is hier trouwens aan het spelen met Legopoppetjes en praat daar ondertussen met een heel hoog stemmetje plat Duits bij. Erg grappig om te horen.
ben wel een spelletjes mens en dan weer geen knutselmoeder; zal wel iets met mijn 2 linkerhanden te maken hebben

o, 'iets' heeft 'nog steeds honger'(al halve chocoladeletter achter de kiezen en vanmiddag 3 boterhammen) dus ik moet aan de bak
ik ga vanavond uit eten met beste vriendin; niemand ziek, zwak of onderweg, dus het moet lukken. Morgenavond gaan we naar Verweggistan, naar ouders Sokman en blijven toot maandag. heb er best zin in (lees: uitslapen en zonder kinderen sjoppen)
Gezellig van vanavond en heeeeerlijk wat betreft de komende dagen
Wij eten vanavond boerenkool met worst, spekjes, zilveruitjes, augurk, piccalilly en jus. Lekker.
quote:remma schreef op 25 februari 2010 @ 16:56:

Wij eten vanavond boerenkool met worst, spekjes, zilveruitjes, augurk, piccalilly en jus. Lekker.boerenkool klinkt goed, worst ook, spekjes prima, jus idem, maar de rest mag je houwen
en ik heb al zo'n honger! ik moet tot minimaal 7 uur wachten..
Je kunt dan beter even iets eten, da's al weer weg voordat jij je prakkie op je bord hebt
heb ook de restjes opgeknaagd van wat de kinderen niet bliefden.

Slof al helemaal niet, Poek een paar stukjes worst, een paar stukjes aardappels en onder dreiging van geweld 1 spruitje. af en toe word ik er doodziek van, zo weinig als ze eet. Maar wel de hele middag zeuren 'dat ze zo'n honger heeft'.
Wie zet dat arme kind dan ook spruiten voor

Wij hadden roerbakmie. Weinig verheffend maar wel lekker snel opgewarmd

Alles ligt plat, hoewel, Mini leest nog een boekje (ik vind dat zó leuk). Pamman is naar de fysio en is zo weer terug en dan komt er iemand voor iets kijken wat hij op Marktplaats had gezet.

Ik ga een sollicitatiebrief knutselen. En ik wil eigenlijk even boodschappen doen. Morgen heb ik crea met 4 groep drie-ers die hier thuis komen 'koken'. Ik haal ze op om 10 uur, dan gaan ze hier aan de slag met iets wat ik heb bedacht en om 12 uur moeten ze weer terug zijn. We gaan smoothies maken en ik heb vandaag op het werk een receptenkaartje geknutseld, ze mogen daarop schrijven wat ze in hun smoothie hebben gedaan en dan kunnen ze het versieren. Volgens mij ben ik dan wel weer creatief genoeg geweest.
Veel plezier Sokje! En weekeinde met uitslapen klinkt erg goed.

A-man belde net op dat hij al bijna thuis is (planning was eerst morgenochtend, toen vanavond heel laat en nu dus nog 2 vluchten eerder). Is wel gezellig, spreken we elkaar nog even. Alhoewel het weer prima ging in mijn eentje. Kinderen waren zo lief, vanavond zat ik om 19.30 uur alweer in een opgeruimd huis met kinderen op bed. En dat terwijl ik pas om 18.15 uur thuis was. Ik snap eigenlijk niet waarom ik alleen maar zo efficiënt ben als ik alleen ben .
Omdat er dan geen kerel in de weg loopt
quote:Pammie schreef op 25 februari 2010 @ 19:54:

Omdat er dan geen kerel in de weg loopt Dat wou ik nou ook zeggen. Efficiency is the middlename van alleenstaande moeders. Die van samenwonende/getrouwde ook, alleen heb je dan nog wel eens stoorzenders.
Had ik al gezegd hoe helemaal heppiedepeppie ik ben met mijn nieuwe mobiel?

Heel blij dus
Ik lig al in bed, ik ben uitgeteld. Limoen kwam afgelopen nacht minimaal 4x aan ons bed, voor dan weer dit dan weer dat. En ik ben inmiddels zelf ook niet lekker, koude rillingen, hoofdpijn en de klieren in mijn hals zijn pijnlijk en dik.

Limoen is best wel zielig, de waterpokken zitten werkelijk overal, tot en met tussen haar billen, op haar oogleden etc, de meest onhandige plaatsen. Ze kon niet slapen daarstraks want die op haar billen die steken zo, zei ze (en ik had al gesmeerd met een speciaal waterpokken/calendulanzalfje). Ze is niet naar school geweest, maar bij gastouder thuisgebleven, die had ook een waterpokken kind dus die konden mooi samen op de bank hangen. Maar vanaf het moment dat ik haar opgehaald heb eind van de middag, tot ze naar bed ging, heeft ze onophoudelijk gejammerd en gepiept. En hoe zielig ik haar ook vind, op een gegeven moment kon ik haar wel achter het behang plakken. Man heeft haar wonder boven wonder stil gekregen.

Ik knutsel liever dan dat ik een spelletje doe, geloof ik, man heeft het andersom gelukkig.

Sok, heerlijk, uitslapen. En etentje met vriendin ook. Veel plezier alvast.

Anky, held
Ik heb mijn overleden mobiel weten te repareren met een nieuw frontje (het binnenwerk was niet stuk, alleen de behuizing) in een andere kleur, dus nu lijkt het ook net alsof ik een nieuwe heb

Wat heb je voor één Remma?
Gai het toch unne I-Phone Remma?
Beterschap Citro, laat maar even goed voor jezelf zorgen. En ook beterschap voor Limoentje, niets erger dan onophoudelijk jeuk.

Mini lag ook te piepen van de jeuk, ze heeft een paar waterwratjes op haar bil en het is uitgebreid naar haar dijen en kuit. Heel lastig. We smeren nu al een aantal dagen sudocreme en zo te zien werkt dat goed.
Vervelend Es, dat je je niet zo happy voelt. Hopelijk is het een voorbijgaande winterdip ofzo (en hopelijk komt het voorjaar er snel aan).

En hopelijk heeft Liz wat aan d;r kuurtje tegen die amandelen toestand.

Ik moet eerlijk zeggen, ik weet eigenlijk niet of er andere opties zijn voor Limoen d'r amandelen. Man is met haar gegaan en die vraagt meestal niet de dingen die ik zou vragen. Maar gezien hoevaak ze last heeft van d'r keel, hoesten, snot, oren, dikke amandelen etc.. weet ik niet of een kuurtje van dit of dat nog wat gaat doen, daar kun je ook niet maar mee aan de gang blijven toch. Dus mij lijkt amandelen verwijderen geen onlogische stap, maar ook hier in mijn omgeving krijg ik er best kritische reacties op, dus ik zal weer eens googlen en anders de arts nog eens bellen. Sowieso kon ze voorlopig nog niet terecht hoor.

Ik weet niet of het me afvragen of Limoen wel helemaal in orde is ligt aan het feit dat ze de oudste is. Tot Mandarijn kwam hadden we ook weinig vergelijking natuurlijk maar het valt wel op dat bij Limoen alles moeizaam is en bij hem makkelijk. Hij is een dondersteen en druktemaker eersteklas, en we krijgen vaak reacties inderdaad, zo van daar heb je je handen vol aan. Dat klopt, maar dat vind ik niet raar. Limoen vind iedereen superlievig, en dat is ze ook. Maar om haar maak ik me toch regelmatig zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven