Good Luck 2

18-03-2009 16:58 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
nou, deel 2 dan maar

Whaaaaaaa!! BUB!

Wat leuk nog een jochie! En wat een leuke namen!

Enka van harte meis!!!!
Op d'r Hyves wordt ze ook gefeliciteerd, dus ik denk dat het toch echt waar is!

Gefeliciteerd Enka, Enkaman en Thijmen met Lars! Wat een ontzettend stoere naam ook.

Cin, leuk dat je er weer bent! En wat een prachtige dochter heb je toch. Staat haar trouwens erg goed d'r haar zo.

Jinny, arme oudste! En arme jij, zo'n auto schoonmaken is geen pretje!

Gesprek was wel aardig. Van de vrouwen die Progesteron krijgen bevalt 35% alsnog te vroeg. Waarvan 20% voor 35 weken en 10% voor 32 weken. Op zich was dat wel positief dus. In het onderzoek zijn ze met die injecties met 18 weken begonnen, zij raad ze vanaf 16 weken aan. Gewoon als extra zekerheid. Om de week krijg ik dan een echo en de andere week zou ik de injectie dan ook bij de huisarts kunnen halen.

Vent is er nog niet helemaal uit. Hij vind het risico wel aanvaardbaar, maar hij weet nog niet zeker of hij wel een derde wil.

Ze had ook nog iets minder nieuws. Ik heb al een aantal maanden geregeld last van bloedverlies na het vrijen, dus ik moet nu naar de gynaecoloog voor een colposcopie. Ze maken dan een uitstrijkje met een vergrootglas erop. Eventueel nemen ze een hapje eruit als ze het weefsel niet vertrouwen. Ik heb nu een afspraak voor 20 april in het VU, maar moet dan net ongesteld worden, dus ik moet hem sowieso verzetten. Denk dat ik hem daar afzeg en naar het ziekenhuis in Compustad ga. Die gynaecoloog ken ik nog van de operatie. Dat vind ik een hele fijne man. En het is niet zo ver. Maar ja, ik heb zelf het idee dat het iets onschuldigs is, dus ik kijk er niet erg naar uit. Maar vind het wel belangrijk dat er naar gekeken is voor ik eventueel zwanger word.
Aaaaah Jin, weer een ziek ventje? Beterschap en sterkte!
Mamax, dat zijn inderdaad wel redelijk positieve cijfers! Vind je het voor jezelf aanvaardbaar? Vent moet het vast nog even laten bezinken allemaal.

Hè gets, uitstrijkje.
Uitstrijkje gaat nog, hier hebben ze het over een biopt en een wondje wat als het heftig bloedt wordt gestelpt met een bijtende stof wat een krampend gevoel in de onderbuik geeft. Uitstrijkje is even aaien met een wattestaafje.

Ik vind het wel aanvaardbaar ja.
Heeee, wat gaaf Enka!!!!!

Gefeliciteerd Enkafamilie met de geboorte van Lars!!!!

Ik had een meisje verwacht, ben enigszins verbaasd! Hmm heb het ook ALTIJD fout! Dit is voor het eerst dat mijn Cavia uitdrijvingsdansje geholpen heeft. Ik bewaar hem voor Star en Suus
Stressed is just desserts spelled backwards
Oh bah, Jinny sterkte ermee weer! Arm ventje!

Mamax, dat klinkt positief toch? Nu alles even laten bezinken bij man. Dat andere klinkt ook wel spannend. Heb je dan veel helderrood bloedverlies? Goed dat ze het even checken.
Hoera! Enka baby is geboren! Lars, leuke naam! Welkom op de wereld!

(Als het een grap is, zou het wel een hele goeie zijn...)

Niet heel veel bloedverlies Mal. Uitstrijkje vorig jaar was goed, dus ik verwacht niks raars. Maar wel fijn dat ze het voor de zekerheid nakijken. Ik moet nu 12 mei om 18.30. Lekker dat het 's avonds kan.
Mamax ook redelijk positief nieuws dus. Dat is op zich fijn. Geeft in ieder geval perspectief en nu kunnen jullie misschien een "eerlijkere" keuze maken dan wanneer het risico erg groot is. (hmmm klinkt vaag, begrijp je me?)

En verdere onderzoeken. Spannend...

Jin: sterkte met oudste. Nog geen lente daar? Hopelijk knapt hij snel op...

Buurman vanmorgen naar een hospice gebracht. Wilde hij zelf ook graag dus dat is fijn. Wel naar om te zien hoe hij dus echt uit zijn huis gaat naar zijn laatste oord... En de familie die het er moeilijk mee had. En Ambulance, wat Ties natuurlijk mega spannend vond. Maar goed, hopelijk vindt hij snel zijn rust want hij is blijkbaar erg taai... Houdt het langer vol dan iedereen had gedacht...
Ha, de schijnt. Beter dan de mist vanochtend.

Juud, voor Mart. Wat vervelend dat ze nog niets concreets weten van die eczeem/uitslag bij Cas. Heeft hij er veel last van?

Jin, beterschap voor oudste.

Mamax, redelijke cijfers inderdaad. Zitten er ook nadelen aan die Progesteron?

En dat uitstrijkje, wel goed dat ze dat nakijken. Ze bekijken eerst het uitstrijkje en besluiten dan eventueel om een biopt te nemen?

Compu, wat heb jij lang bv gegeven. Fijn dat CG weer beter is. En de schoolkeuze gemaakt, lekker dat jullie eruit zijn.

Ris, knap van Mark! Ik hoop dat je vermoeidheid snel over is, kan natuurlijk van alles zijn.

Star, hoe gaat het met jou? Net als Suus op een roze wolk?

Mamax, is het dan niet 'gewoon' een scheurtje? Dat heb ik ook wel eens na het vrijen. Nou ja, goed dat je het extra laat controleren.

Bridge, o wat erg van je buurman. Ik zou het denk ik wel fijn vinden als buurvrouw dat hij in het Hospice ligt nu. Lijkt me een heel verdrietig gevoel dat iemand in het huis naast je zoveel pijn heeft en gaat sterven.
Ben er ook blij mee hoor Mal. Laatste week was voor ons ook vervelend (staat in schril contrast met wat hij meemaakt natuurlijk) Elke keer de visites, elke ochtend de vraag of er nog "leven" is naast je. Erg naar. En het geeft me rust dat hij dit zelf wilde en we nu weer "rust" naast ons hebben en dat als Ties buiten speelt ik me niet druk over hem hoef te maken...

Heb nieuwtje, topic over geopend. Willen jullie meelezen. Ook weer heftig/spannend allemaal...
Bridges, arme buurman en familie

Ooooh kippenvel hier!!! Enka van harte!!! Joehoeheoee, baby uit buik, geweldig! Leuk hoor, Lars!

Ha ha ha, ja idd Star, dat van GV was een grap. Ik trapte er ook in. Maar vanmorgen op school toen iemand zei: 'he, je oorbel is uit' realiseerde ik me dat het 1 april was en toen viel het kwartje van GV ook opeens..

Hel, hier nog vitamine D, nu van 5 naar 10 druppels zelfs. Het wordt erg aangeraden tot en met 3 jaar, dus ik doe het braaf. Het is laatst verhoogd naar 10. Maar ik vergeet het wel eens hoor. Berend krijgt heel soms, maar die drinkt nog pap 's ochtends en volgens mij zit daar ook wat in. Maar niet genoeg voor 10 druppels geloof ik.

Mijn achterbuurvrouw (dat klerenwijf ha ha) werkt op het CB en heeft laatst gehoord dat nu dus 10 druppels wordt aanbevolen en dat het echt Heel Belangrijk is. Nouja, dan doe ik het maar... baat het niet, schaadt het niet dacht ik.

Cin, knappe meid!!! Wilde ze het haar er zelf af? Staat goed zeg!

Nou, Berend op bed, laurens heeft zijn 1e verjaardagspartijtje en die moet ik zo ophalen. Vraag me af of hij het leuk vindt, want hij is hangerig en huilerig en lijkbleek. Gaat ziek worden denk ik.

Maargoed, nu dus nog even 10 minuten voor mezelf. Heerlijk.

Suze, met het oog op een hangerige Laurens is het misschien beter om onze afspraak even door te schuiven? Mss gaat het morgen beter, maar tot nu toe gaat het sinds 2 1/2e dag steeds slechter... wat doen we?

Ciao ciao
Enka, Enkaman en Thijmen, joehoeeeee!!! Gefeliciteerd!!! Wat leuk, weer een boy, en wat een mooie namen. Wauw, wat mooi toch altijd weer, zo'n bericht... Heel benieuwd hoe de bevalling is gegaan, snel?

Ha ha, leuke aprilgrap van de school, Amalia! Jee, en is dat niet erg jong nog voor een verjaarspartijtje zonder ouders? Nou ja, jij even rust, niet verkeerd.

Ooooh Jinny, wat een pech, oudste ziek! Zurige lucht in de auto dus....

Mamax, klinkt wel positief, fijn! Geeft in elk geval duidelijkheid voor de "onderhandelingen" thuis. Maar biopt niet leuk nee...

Compu, leuk om rond te kijken op de huizenmarkt! Ook al is het boven budget, je idee van wat je wil wordt toch steeds duidelijker...

Ha ha, ex-collega op bezoek met baby, 10 mnd oud, echt een schattig kereltje. Kruipt nu m'n kamer in. Ha ha, even koedikoedi doen...
Wat leuk!!! Gefeliciteerd Enka, Enkaman met jullie ongetwijfeld prachtige zoon Lars! Geniet van de kraamtijd!
Oh, en ik lees gemengde berichten over de vitamine D. Ik heb zelf ook zoiets van ze komt genoeg buiten en eet goed en gevarieerd, zal wel los lopen. Maar jouw klerebuurvrouw weet natuurlijk wel waar ze het over heeft. Mmm. Denk dat ik het dan voor de zomer (veel buiten, veel zon) maar even laat en in het najaar weer begin.
En Mare is licht getint. Donkere kinderen hebben weer extra nodig. Maarja, ik zeg ook alleen maar wat ik hoor hoor.

Nouja, kind is 3 geworden, jongste van 3 kinderen en mocht 3 vriendjes uitnodigen. laurens speelt om de week bij hem en de andere week hier, dus het is vertrouwd. Beide ouders waren mee, dus 2 per kind. Prima toch?
Bridge kom eens melden dat je met 1 grote grap bezig bent!
Hel, ik probeer er wel aan te denken, denk dat de jongens het ongeveer 2-3 keer in de week krijgen. Idd 10 druppels. Voor de rest komen ze genoeg buiten, dus verder maak ik me er maar niet te druk om.

Bridge, nog even kort hier. Die opmerking op je andere topic steekt me behoorlijk eigenlijk. Er waren een aantal die liepen te geiten (hoewel ook in die opmerkingen legitieme vragen schuilden), maar er waren er ook een heel aantal die serieus met je meedachten. Ik vind het oprecht jammer dat je dan zo reageert.
Never mind, ik vroeg me al af waar je last van had; van de datum.
Mamax, sorry als ik je (of iemand anders) er een verkeerd gevoel mee heb gegeven... Dat is oprecht niet mijn bedoeling geweest... oké?
Heb je trouwens iets eerder sms gestuurd... wel gehad?
Ik dacht ook al even van; heee, dit is toch niks voor Bridge om zo streberig te zijn met haar kinderen? Ik snapte er al niks van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven