Good Luck 2

18-03-2009 16:58 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
nou, deel 2 dan maar

pompidom...
quote:Jinny schreef op 05 april 2009 @ 09:04:

Lachen van dat oudje Mal. Misschien is ze wel paaldanseres.

Jemig laat Star. Moest je er worden tussen gepropt? Oudste heeft nog ab en kan niet veel hebben, verder is ie op de been hoor (nog niet naar Kita). Jongste gisteren weer pseudo krupp aanval maar gelukkig hebben we een stoomapparaat. Het gaat nu weer iets beter geloof ik. Man stoomt hem nu.

Whoehahahaha paaldanseres!

Nee hoor, niet ertussen gepropt. Deze twee dames zijn de echoscopistes van het ziekenhuis en werken dus alleen in de avonden, paar avonden per week. Dit is de laatste afspraak van de avond.

Och erm, twee kwakkelende mannetjes!
Slumdog Milionair ook echt nog niet op teevee hoor Amalia
Gezellig eten Amalia, was je alleen met man?

Gossie, Star, ik ben bijna een beetje zenuwachtig voor jouw afspraak, zo nieuwsgierig ben ik haha.

Zo´n lekker rommeldagje hier, heerlijk!
Oh ja, ik heb nog een opvoedkundig vraagje aan jullie. Is jullie peuter altijd netjes stil als volwassenen praten? Als ik met iemand praat roept hij vaak naar mij tussendoor. Ik zeg wel vaak, even wachten tot mamma is uitgepraat, maar dat heeft niet zoveel effect. Hoe is dat bij jullie?
Precies hetzelfde Jin

Ze moet nu wel leren dat ze er niet doorheen mag praten en gaat wel redelijk. Of ze moet echt ergens zo enthousiast over zijn dat ze het niet op kan houden.
Oh bij mijn zijn ze heel stil en wachten netjes op hun beurt.

Duhuuh...
Oh bij mijn zijn ze heel stil en wachten netjes op hun beurt.

Duhuuh...
Uh-uh
Die van mij zijn ook al zo keurig Amalia Vanmiddag zei Max: En nu even stil papa, ik wil met mama praten!

Vandaag lekker naar Sprookjeswonderland geweest, was een groot succes. Gelukkig maar, we hebben een seizoenskaart, dus anders hadden ze tegen hun zin in gemoeten.

Even kort: Star, gave auto! Mal, gaaf ondergoed (heb er ook 1 setje van), Amalia, gefeliciteerd met je vriendinnetje! Leuke naam, mijn nichtje heet Sarah, vind ik net iets minder.

En nu weet ik het niet meer. Tafel is bijna af, dan ben ik er weer wat meer. Nu nog even Enka's foto's bewonderen en dan de monsters naar bed brengen.
Enka, wat een lekker ventje! Mooi bed ook Heb jij de nachtkastjes er ook bij?
Hai!

Zo, ik zat gisteren zomaar in het stadion van de aanstaande kampioenen! Leuk hoor! Vriend van bridgesvriend kon niet dus ik mocht op zijn kaart. Erg leuk!

Enka: wat een mooie foto's! Mooi ventje hoor! En foto's met Thijmen zijn ook echt leuk, hij ziet er trots uit!

Jin: hè wat rot dat oudste nog zo jaloers is. Ties ook wel hoor, maar niet zoals jij omschrijft. Hier blijft het bij weg duwen, erop zitten (ja echt helaas... :sad: ) en opzij trekken... Maar ze lachen ook veel samen. Balen dat ze weer ziekig zijn, blgh... Tijd voor virusvrijetijden... En dat erdoorheen praten: hier precies hetzelfde. Erg vervelend af en toe.

Mamax: ah sprookjeswonderland. Leuk. Nog steeds niet geweest met kids maar heb er veel leuke berichten over gehoord! Fijn dat tafel bijna klaar is!

Star: wow gave auto zeg! Ziet eruit als een echte gezinsbak i.p.v. een Froger-bak Spannend hoor, dinsdag! Ik denk ook meisje! Ik was nog vlak bij je vandaag. Moest naar het zoekenhuis in P. Vriend van ons ligt er... Hopelijk wordt hij morgen naar hier vervoerd want vanaf waar hij woont is het flink uit de richting, maar hij was op zijn werk toen hij naar EHBO ging. (Infectie in zijn knie.)

Mal: ha fijn nog schoentjes voor erbij dus. Waar had je ze gezien? Kan ik iets voor je betekenen?

Juud: jee wat knap van Cas! Best vlot toch of valt het mee? Ga je de KMA al provoceren of toch nog even wachten? Sommige kinderen hebben het ook al als ze melk op de huid krijgen toch? Heeft Cas dat ook?

Amalia: ha gefeliciteerd, leuk Zara, al moet ik idd ook steeds aan de winkel denken. Alles gezond? Lief meisje?
Ha, het ligt dus niet aan mijn praatgrage kind (had meningsverschilletje op de bbq met iemand, vandaar mijn vraag).

Bridges, oei er op zitten , klinkt ook ehm erg lief. Ze hebben hier ook wel lol samen hoor, maar op het moment overheerst de jaloezie.
Ik wil graag een trampoline in de tuin, ben aan het zoeken. En dan een waar vooral moeders op kan he, dat snap je wel.
Die fases hebben we hier ook. Heel vervelend inderdaad, ik herken het. Vind het ook zo sneu want als hij weer eens op Fieke gaat zitten/liggen moeten we hem aanpakken en boos worden terwijl ik het ook weer erg sneu vind. Aandacht individueel krijgt hij echt, van ons beiden, dus dat is het niet denk ik. Gewoon moeilijk denk ik. Maar goed, het is fijn dat ze beiden groter worden en meer samen en naast elkaar kunnen spelen. Het is ook niet leuk, een babypeuter die continu aan je speelgoed zit! (hij zit dan ook vaak lekker aan de grote tafel te spelen/tekenen etc.)

Trampoline vinden toch niet zo ingewikkeld?
Max zit ook vaak op Sam hoor. Sam vind dat alleen erg leuk, gek kind. Hier gelukkig helemaal geen ervaring met jaloerse kinderen. Die van mij zitten zelfs hand in hand op de achterbank.

Amalia, grappig, ik had Het Gesprek zaterdag in de auto. Vent had de hele tijd dochtertje van vriendin vastgehouden (vandaag 4 weken) en was helemaal vertederd. Maar een 3e bij ons ziet hij gewoon echt niet zitten. Ik denk dat het bij ons dus ook bij 2 blijft. Aan de ene kant vind ik het wel jammer, aan de andere kant kan ik er prima mee leven.
Tja Zara. Een vriend van ons zei al tegen ze: wordt de volgende Hennes en die daarna Mauritz. Hadden ze niet echt door. ha ha.

Ik vind het wel een aardige naam, maar ik moet bij Sara, Zara of Sarah meer denken aan zo'n pop in de tuin wanneer je 50 wordt.

Laurens gaat idd ook wel eens op Berend liggen of duwen ofzo. Irritante is dat Berend eerst moet lachen en na 5x is het brullen. Krijgt Laurens weer op zijn kop ja.

Of als Laurens iets doet dat niet mag, gaat berend het ook doen en krijgt L op zijn kop. Dan zegt hij: Berend doet het ook. Tja, dan is het toch lastig uitleggen dat hij Laurens nadoet en hij nog klein is enzo.

Ach, ik geloof niet dat ze er ernstige schade aan overhouden hoor... En anders draag ik wel bij aan de psych later
Bridges, nee helemaal niet moeilijk, maar veel aanbod, en even meten welke grootte in de tuin past.

Amalia, proest, of vroom en dreesman, ook leuke namen!

Mamax, vent is dus overtuigd van jullie complete gezin? Gek eigenlijk dat het zo zwart wit is he (als je een keuze hebt, dat even voorop gesteld, voor veel mensen is het lang zo makkelijk niet).
Ja Mamax, kan je er mee leven? Ja, ik ook wel, zal wel moeten hè, haha. Nou, ik weet het nog niet hoor. Ik had het wel graag van te voren duidelijker gehoord. Eerlijk is eerlijk, we hebben niet van te voren besproken hoeveel we er wilden. Laten we eerst maar eens zien of het lukt. Maar ik heb wel altijd een wens voor 4 gehad. Dat weet hij. Nu kom ik wel terug van 4 hoor (pffff, waar laat je ze ook?), maar ik was niet zo snel aan Berend begonnen als ik wist dat het de laatste was. Klinkt raar, maar we gingen 2x verhuizen, man kreeg promotie druk druk dus allemaal. Ik had dan wel nóg bewuster willen genieten van de zwangerschap. Heb ik wel gedaan, tussen de muren verven door zeg maar.

Maargoed, het is nog niet echt deur dicht afgesloten vind ik. Vind ik ja ha ha.

Misschien moeten we er idd echt nog eens voor gaan zitten. Hij zegt nu: ik vind het goed zo en druk zat. En daar moet ik me dan bij neerleggen. Maar dat is toch niet echt eerlijk? Ik vind het wel nog heel leuk, 1 erbij. Hij moet het niet voor mij doen, maar hij kan niet dit zo zeggen en mijn mening niet meenemen in het besluit.

Toch?

Tja... moeilijk allemaal.
Misschien hebben jullie mannen gewoon wat meer tijd nodig. Sam en Berend zijn nog best wel klein natuurlijk. Vaak komt de derde wat later (dat zie ik overal) ik scheel zelf ook 5 jaar met de middelste bij ons thuis. Dan zijn de oudste 2 naar school en dan is het al een stuk minder druk in huis overdag. Zo ging het bij mijn ouders in ieder geval en ik zie het vaker. Mijn moeder vond het heerlijk dat ze alle tijd had om overdag wat te prutsen met mij. Misschien nog even laten rusten. En wie weet over een tijdje dat de mannen er anders tegenaan kijken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Toen ik thuis woonde vond ik trouwens het leeftijdverschil niet zo leuk maar hoe ouder je wordt, des te kleiner het verschil. En misschien is dat in een jongensgezin ook wel weer heel anders. Ik werd nogal betutteld door mijn zussen.
Ah Jin, ik snap het... Lastig dus, keuzes maken...

Wat betreft de derde, hier zal het er ook niet van komen denk ik. Tot mijn verdriet (wat laatste tijd ook steeds weer even boven komt...) Nog niet echt het gesprek maar steeds vaker het idee dat vriend/wij het misschien niet aankunnen. Fieke gewoon nog steeds geen opperbeste slaper, we zijn moe en vinden het best druk. Hij kan zich er al prima bij neerleggen, ik nog niet. Zal nog wel even tijd nodig hebben denk ik. Bij tijd en wijlen komt het in onze gesprekken wel naar boven, maar nog niet uitgebreid. Tsja lastig. ik roep al tijden dat ik nog een "legaal" kindje wil (dus van na het trouwen) maar daar trapt hij ook niet in denk ik...
En inderdaad Amalia: dat het lastig wil als jouw keuze er niet toe lijkt te doen. hij wil niet dus het gebeurt niet. Wat ook wel logisch is, want je moet er samen voor gaan en toch is het dan geen gezamenlijke beslissing...
Leuk Bridge, in het stadion. Was wel een mooie wedstrijd he! Of waren jullie even bang weer te verliezen van Ado?

Goed zeg Juud, van Cas! Nou moet je hem goed in de gaten houden. Ben je nog bij de bouwmarkt geweest? Was open vandaag he!

Wij zijn vandaag bij de lammetjes geweest van de schaapskooi, die liepen nu allemaal buiten. Echt schattig. Alleen schrok Jonathan zich echt kapot toen hij naast een groot moederschaap stond en die begon keihard te blaten ineens, haha! Was wel zielig maar zo grappig! Ik had het per ongeluk ook nog op de foto staan want ik vond het zo schattig dat hij zo dichtbij durfde.

Ach, en er stond een maxicosi met een heel klein babietje erin, en Jonathan was daar niet weg te slaan. Zo lief! Dan krijg ik wel een brok in mijn keel hoor. Maar wie weet.
Haha ja hoor de schrik zat er heus wel even in!!! Maar gelukkig konden we daarna met een gerust hart springen voor AZ! (oké ik niet, ik scheet in mijn broek omdat ik het hele stadion voelde bewegen, echt waar! Dat bewegen dus hè)

Leuk joh, die lammetjes! Staat de foto ergens? Of komt het ergens?

Kan me de brok in jouw keel wel voorstellen hoor! (nou ja eigenlijk helemaal niet...) Ik hoop zo voor jullie dat het jullie gegund is!

Zo, en nu ga ik even iets heel spannends doen, een brief versturen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven