Good Luck
woensdag 3 maart 2010 om 22:35
Hoogsensitief;
• snel schrikken check
• last hebben van kleren die kriebelen, naden in sokken of kledingmerkjes tegen de huid
• niet houden van verrassingen check
• meer leren van een vriendelijke terechtwijzing dan van strenge straf check
• lijkt gedachten te kunnen lezen
• moeilijke woorden gebruiken voor de leeftijd
• elk vreemd geurtje ruiken check
• een scherpzinnig gevoel voor humor hebben check, al zijn weinigen het daarmee eens
• zeer intuïtief lijken
• moeilijk in slaap te krijgen na een opwindende dag check
• moeite hebben met grote veranderingen check
• wil zich verkleden als de kleren nat of zanderig zijn geworden wie niet????
• veel vragen stellen
• perfectionistisch zijn check
• oog hebben voor het verdriet van anderen
• van rustige spelletjes houden
diepzinnige, beschouwende vragen stellen
• zeer gevoelig zijn voor pijn
• slecht kunnen tegen een luidruchtige omgeving check, heet ook ouderdom
• oog hebben voor detail (iets dat van plaats is veranderd, een verandering in iemand uiterlijk)
• eerst kijken of het veilig is alvorens ergens in te klimmen check
het best presteren wanneer er geen vreemden bij zijn vooral in bed
• de dingen intensief beleven[/quote]
Ik denk dat ik het net niet haal...
• snel schrikken check
• last hebben van kleren die kriebelen, naden in sokken of kledingmerkjes tegen de huid
• niet houden van verrassingen check
• meer leren van een vriendelijke terechtwijzing dan van strenge straf check
• lijkt gedachten te kunnen lezen
• moeilijke woorden gebruiken voor de leeftijd
• elk vreemd geurtje ruiken check
• een scherpzinnig gevoel voor humor hebben check, al zijn weinigen het daarmee eens
• zeer intuïtief lijken
• moeilijk in slaap te krijgen na een opwindende dag check
• moeite hebben met grote veranderingen check
• wil zich verkleden als de kleren nat of zanderig zijn geworden wie niet????
• veel vragen stellen
• perfectionistisch zijn check
• oog hebben voor het verdriet van anderen
• van rustige spelletjes houden
diepzinnige, beschouwende vragen stellen
• zeer gevoelig zijn voor pijn
• slecht kunnen tegen een luidruchtige omgeving check, heet ook ouderdom
• oog hebben voor detail (iets dat van plaats is veranderd, een verandering in iemand uiterlijk)
• eerst kijken of het veilig is alvorens ergens in te klimmen check
het best presteren wanneer er geen vreemden bij zijn vooral in bed
• de dingen intensief beleven[/quote]
Ik denk dat ik het net niet haal...
woensdag 3 maart 2010 om 22:49
Haha ik zei ook al dat ik dat beter presteren zonder anderen heb! Was vriend het dan weer niet mee eens... (en nee ik doelde niet op bedprestaties...) (en vriend dus ook niet0
Maar goed. Wij met zijn allen dus ook hoogsensitief. gezellig. Vind het een beetje een prullenbakterm. Gooien we alles onder en dan hebben we weer een geweldig mooi etiket gemaakt. Leuk voor mensen die anders etiketloos door het leven moeten. je kunt altijd nog hoogsensitief worden.
Maar goed. Er zal vast ook ergens een kern van waarheid inzitten.
Ik ga ook maar naar bed.
Maar goed. Wij met zijn allen dus ook hoogsensitief. gezellig. Vind het een beetje een prullenbakterm. Gooien we alles onder en dan hebben we weer een geweldig mooi etiket gemaakt. Leuk voor mensen die anders etiketloos door het leven moeten. je kunt altijd nog hoogsensitief worden.
Maar goed. Er zal vast ook ergens een kern van waarheid inzitten.
Ik ga ook maar naar bed.
donderdag 4 maart 2010 om 08:35
Wat een gezellig geklets hier. Ik haak weer even in.
Voelde me gisteren zo naar toen ik naar mijn oma ben gegaan om afscheid te nemen. Ik vond het heel moeilijk dat het de laatste keer is dat ik haar zag. Ik kan het me gewoon nog niet zo goed voorstellen. Zondag had ik haar hand nog vast en nu was die zo koud. Ik had gedacht dat ik me opgeluchter zou voelen dat het voor haar voorbij is en dat ze niet meer zo in de war is, maar ik ben eigenlijk alleen maar verdrietig. Omdat ze zo snel achteruit gaat doen we de kist waarschijnlijk al eerder dicht, en dan waarschijnlijk een mooie foto erop.
Voelde me gisteren zo naar toen ik naar mijn oma ben gegaan om afscheid te nemen. Ik vond het heel moeilijk dat het de laatste keer is dat ik haar zag. Ik kan het me gewoon nog niet zo goed voorstellen. Zondag had ik haar hand nog vast en nu was die zo koud. Ik had gedacht dat ik me opgeluchter zou voelen dat het voor haar voorbij is en dat ze niet meer zo in de war is, maar ik ben eigenlijk alleen maar verdrietig. Omdat ze zo snel achteruit gaat doen we de kist waarschijnlijk al eerder dicht, en dan waarschijnlijk een mooie foto erop.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 4 maart 2010 om 09:18
Ja, ik zei dat nog tegen mijn moeder. Dat ze zo lief over mijn haar en gezicht aaide. Toen had ze een heel helder moment even, misschien dat ze zelf ook wel afscheid wilde nemen van mij. En ze was nooit zo van het aanraken en knuffelen (wel een lieve oma hoor, maar het is gewoon een andere generatie) dus dat maakt het wel extra speciaal.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 4 maart 2010 om 09:50
donderdag 4 maart 2010 om 10:08
donderdag 4 maart 2010 om 12:09
Sterkte Mal... Gaat Mr J mee naar de uitvaart?
Vond het met schoonvader ook verveemdend. Hij lag opgebaard in open kist in een familiekamer, een paar dagen. Bij de uitvaart zelf was de kist dicht, met een mooie foto ernaast.
Bam, stoere knul die Juul! Fijn dat hij het zo goed doet!
Mamax, assertiviteit is beter bij te leren dan empathie, komt helemaal goed met jouw lieverd!
Suus, haaaaaaai meis, fijn dat je 'dr weer bent. Ik voel een woensdagdate opkomen.
Bridges, hoogsensitief maar liefst! Hoe is het met de zenuwen?
Schoolbijdrage is bij onze (Jenaplan) school ook vrijwillig. Inkomensafhankelijk, geloof dat wij iets van 150 euri "moeten" betalen.
Geloof dat Maatje ook wel goed gaat. Vind haar er 's morgens nog wel heel alenig en verlegen bij zitten. Maar vanochtend wilde haar vriendinnetje naast haar komen zitten, en die stuurde ze weg. Raar kind.
Vond het met schoonvader ook verveemdend. Hij lag opgebaard in open kist in een familiekamer, een paar dagen. Bij de uitvaart zelf was de kist dicht, met een mooie foto ernaast.
Bam, stoere knul die Juul! Fijn dat hij het zo goed doet!
Mamax, assertiviteit is beter bij te leren dan empathie, komt helemaal goed met jouw lieverd!
Suus, haaaaaaai meis, fijn dat je 'dr weer bent. Ik voel een woensdagdate opkomen.
Bridges, hoogsensitief maar liefst! Hoe is het met de zenuwen?
Schoolbijdrage is bij onze (Jenaplan) school ook vrijwillig. Inkomensafhankelijk, geloof dat wij iets van 150 euri "moeten" betalen.
Geloof dat Maatje ook wel goed gaat. Vind haar er 's morgens nog wel heel alenig en verlegen bij zitten. Maar vanochtend wilde haar vriendinnetje naast haar komen zitten, en die stuurde ze weg. Raar kind.