Good Luck!
woensdag 21 mei 2008 om 15:07
donderdag 22 mei 2008 om 15:17
Heerlijk!
Goedemiddag! Foto's van Luxemburg op de groep.
Amalia, ik denk dat Kokosman niet naar zo'n ouderavond zou gaan omdat hij soms wat te bevooroordeeld is en al denkt dat het niet nuttig is. Daar heb ik een hekel aan, maar zo zit hij in elkaar.
Star, ja, lekker meissie heb ik
Het wegbrengen naar psz ging woensdag weer wel goed, het is wat wisselend. Fotograaf kwam en ik had haar mooi kleertjes aangedaan, staartjes in d'r haar. Zei de leidster later:"Ze huilde toen de fotograaf er was". Nu ben ik vergeten te vragen of ze nu wel of niet op de foto staat. Ach, maakt niet uit.
Ze gaf het ook zelf aan toen ik vroeg of ze de fotograaf had gezien, toen zei ze:"Janne huilen". Wat dat betreft is ze erg goed in haar uitspraken. Ze had op de psz een paardebloem gemaakt (geplakt). Wel grappig, want het wattenbolletje bovenop de stengel was de uitgebloeide paardebloem, zo'n pluizenbol, weet je wel? Dat zei ze ook zo:"Is pluizenbol mama".
We hebben die heel vaak op de camping weg geblazen, vond ze prachtig.
Goedemiddag! Foto's van Luxemburg op de groep.
Amalia, ik denk dat Kokosman niet naar zo'n ouderavond zou gaan omdat hij soms wat te bevooroordeeld is en al denkt dat het niet nuttig is. Daar heb ik een hekel aan, maar zo zit hij in elkaar.
Star, ja, lekker meissie heb ik
Het wegbrengen naar psz ging woensdag weer wel goed, het is wat wisselend. Fotograaf kwam en ik had haar mooi kleertjes aangedaan, staartjes in d'r haar. Zei de leidster later:"Ze huilde toen de fotograaf er was". Nu ben ik vergeten te vragen of ze nu wel of niet op de foto staat. Ach, maakt niet uit.
Ze gaf het ook zelf aan toen ik vroeg of ze de fotograaf had gezien, toen zei ze:"Janne huilen". Wat dat betreft is ze erg goed in haar uitspraken. Ze had op de psz een paardebloem gemaakt (geplakt). Wel grappig, want het wattenbolletje bovenop de stengel was de uitgebloeide paardebloem, zo'n pluizenbol, weet je wel? Dat zei ze ook zo:"Is pluizenbol mama".
We hebben die heel vaak op de camping weg geblazen, vond ze prachtig.
donderdag 22 mei 2008 om 15:44
Star, ik las je berichtje, ik wilde toch even reageren... als je voor het eerst naar de KA gaat dan heb je toch nog niet meteen de hele dag onderzoeken? Meestal wil de KA zelf eerst zien of het nodig is of niet en is er eerst een gesprek, het nakijken van de grafiek en een klein onderzoekje (wegen, meten, hartje luisteren) Tenminste, zo is het bij ons steeds gegaan (weet niet of het bij jou anders is gepland), eerst een gesprek en dan (eventueel) van alles inplannen. Er is echt een hierarchie als het gaat om artsen, de huisarts kijkt neer op de CB arts, de kinderarts kijkt neer op de huisarts, zo heb ik het al vaak gemerkt. Een KA trekt toch zijn eigen plan. En ik zou zelf niet zo gerustgesteld zijn door een huisarts die het advies van een CB wegwaaid als onzin en die zelf maar een jaartje kindergeneeskunde heeft gedaan. Is niet om je in de war te maken of kritiek op je te geven, maar je hebt je al een hele tijd zorgen gemaakt om Ceetje en daarom wil ik dit toch even uitleggen en meedenken... en tuurlijk wil je je meisje behoeden voor nare onderzoeken! Dat snap ik heel goed. Maar ik denk dat alleen een gesprek met een kinderarts misschien wel beter is om zeker te zijn dat onderzoek echt niet nodig is. Nou ja nog een dikke erbij van mij!
Wij zijn gisteren naar de duinen van het eiland geweest erg mooi! En er liepen veel poesjes dus dat vond Jonathan heel leuk!
Wij zijn gisteren naar de duinen van het eiland geweest erg mooi! En er liepen veel poesjes dus dat vond Jonathan heel leuk!
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 22 mei 2008 om 15:55
Mal bedankt voor je reactie. HAIO komt net van de opleiding en is m.i. veel beter op de hoogte dan CB-arts. Het was overigens de wijkverpleegkundige die dat riep en niet de arts. Die had in augustus al iets over schildklier van kind geroepen. Dus neem me niet kwalijk dat ik ze niet zo serieus meer neem
Heb een aantal keer m.b.t. slapen bijvoorbeeld al om advies gevraagd, maar altijd maar vaag gelul gehoord, geen concrete adviezen.
Dat van die onderzoeken zei huisarts. Ze zijn hier in ziekenhuis overigens wel van meteen aanpakken. Ik heb zelf een ganglion wat ik verwijderd wil en waarvoor ik een verwijsbrief heb gekregen. Kon meteen een afspraak in het ziekenhuis maken voor dagopname, zonder ooit chirurg vooraf gezien te hebben.
Kom niet in de verleiding zo'n zwerfkatje mee te nemen, hoor je me
Heb een aantal keer m.b.t. slapen bijvoorbeeld al om advies gevraagd, maar altijd maar vaag gelul gehoord, geen concrete adviezen.
Dat van die onderzoeken zei huisarts. Ze zijn hier in ziekenhuis overigens wel van meteen aanpakken. Ik heb zelf een ganglion wat ik verwijderd wil en waarvoor ik een verwijsbrief heb gekregen. Kon meteen een afspraak in het ziekenhuis maken voor dagopname, zonder ooit chirurg vooraf gezien te hebben.
Kom niet in de verleiding zo'n zwerfkatje mee te nemen, hoor je me
donderdag 22 mei 2008 om 17:56
Star, ik lag nog even na te denken bij het zwembad (niks beters te doen ) en nu is het natuurlijk wel zo dat die groeicurves echt gericht zijn op hollandse kinderen en Ceetje is natuurlijk half Iers. En Hollanders zijn de langste Europeanen, dus wie weet moeten ze daar ook eens naar kijken dan alleen naar de groeicurves die hier bekend zijn?
Nee we nemen geen zwerfkatje mee, ze zien er hier allemaal lekker gezond en gecastreerd enzo uit, dus er wordt hier goed voor de beestjes gezorgd. wel allemaal heel lief en aanhankelijk de katjes, gezellig hoor. We zagen er gisteren een en die leek heel erg op D, ook een beetje heilige birmaan type kat met blauwe ogen en daar werd Jonathan heel blij van. Denk dat ze elkaar missen want D zit elke nacht te janken in Mr J´s kamer.
Nu even Jonathan in bad gooien en hem de tijd geven om te poepen, want hij wil niet poepen in het openbaar haha.
Nee we nemen geen zwerfkatje mee, ze zien er hier allemaal lekker gezond en gecastreerd enzo uit, dus er wordt hier goed voor de beestjes gezorgd. wel allemaal heel lief en aanhankelijk de katjes, gezellig hoor. We zagen er gisteren een en die leek heel erg op D, ook een beetje heilige birmaan type kat met blauwe ogen en daar werd Jonathan heel blij van. Denk dat ze elkaar missen want D zit elke nacht te janken in Mr J´s kamer.
Nu even Jonathan in bad gooien en hem de tijd geven om te poepen, want hij wil niet poepen in het openbaar haha.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 22 mei 2008 om 18:18
Gek, je moet aan je zwembad denken, niet aan mij
Maar goed, huisarts vertelde me dus dat ze meer naar gewicht en lengte- en gewichtgroei van het eerste jaar kijken, dan naar huidige lengtegroei. Gewicht is belangrijker en daar is ze precies midden in de curve. Komt ook nog eens bij dat kinderen tijdens de diepe slaap het meest groeien. En we weten allemaal hoe Ceetje slaapt
Familie van Starman is allemaal Heel Klein, dus wellicht heeft het inderdaad met Ierse kleine mannetjes bloed te maken.
Aaaah wat schattig al die katjes. Maak maar flink wat foto's!
Wil hij op hotelkamer wel poepen dan? Want is toch ook niet thuis natuurlijk.
Maar goed, huisarts vertelde me dus dat ze meer naar gewicht en lengte- en gewichtgroei van het eerste jaar kijken, dan naar huidige lengtegroei. Gewicht is belangrijker en daar is ze precies midden in de curve. Komt ook nog eens bij dat kinderen tijdens de diepe slaap het meest groeien. En we weten allemaal hoe Ceetje slaapt
Familie van Starman is allemaal Heel Klein, dus wellicht heeft het inderdaad met Ierse kleine mannetjes bloed te maken.
Aaaah wat schattig al die katjes. Maak maar flink wat foto's!
Wil hij op hotelkamer wel poepen dan? Want is toch ook niet thuis natuurlijk.
donderdag 22 mei 2008 om 19:59
Welke maat Crocs hebben jullie kinderen? Laurens heeft maat 24, maar ik begreep dat er alleen oneven maten zijn. Moet hij dan 25 of 23? Moet ze sowieso even passen natuurlijk, maar ik vraag het me gewoon af.
En hebben jullie 'gewone' Crocs of Croclings? Die vind ik nl wel stoer. Ik heb er nog niet naar gezocht, maar keek even op de site.
En hebben jullie 'gewone' Crocs of Croclings? Die vind ik nl wel stoer. Ik heb er nog niet naar gezocht, maar keek even op de site.
donderdag 22 mei 2008 om 20:36
Die Mal. Waar ze toch al niet bij stilstaat op vakantie. Nu aan jezelf denken he! X
Star, nu compleet gerustgesteld? Vast wel.
Jij vond Gr. uit de Rimboe toch walgelijk?
Nou, ik kijk nu naar de GK finale! Nog erger!
Kokos, leuke foto's. Je ziet er goed uit ondanks je zware start van je zwangerschap! En wat wordt Lianne groot joh. Leuk hoor.
Star, nu compleet gerustgesteld? Vast wel.
Jij vond Gr. uit de Rimboe toch walgelijk?
Nou, ik kijk nu naar de GK finale! Nog erger!
Kokos, leuke foto's. Je ziet er goed uit ondanks je zware start van je zwangerschap! En wat wordt Lianne groot joh. Leuk hoor.
donderdag 22 mei 2008 om 22:16
Dikke tieten heeft Bridget zeg! Sorry, kon er even niet omheen.
Zo, weer een uurtje spinnen achter de rug. Ik ben wel de spinlooser hoor. Mijn zus houdt alles goed vol, en ik nam nog een vriendin mee die altijd met lief hardloopt en helemaal nooit gespind had, en die hield het ook netjes vol!! Tssss, ik kan echt niet zolang staan op dat ding. Noja, ben al blij dat ik een uur beweeg, maar ik voelde me wel looserig...
Wat rekken ze zeg, bij GK. Voor wie zijn jullie? Ik was voor Huub omdat hij écht heel stom is. Maar ik schakel toch over naar Brian, omdat ik die oorbellen erg lelijk vind
Zo, weer een uurtje spinnen achter de rug. Ik ben wel de spinlooser hoor. Mijn zus houdt alles goed vol, en ik nam nog een vriendin mee die altijd met lief hardloopt en helemaal nooit gespind had, en die hield het ook netjes vol!! Tssss, ik kan echt niet zolang staan op dat ding. Noja, ben al blij dat ik een uur beweeg, maar ik voelde me wel looserig...
Wat rekken ze zeg, bij GK. Voor wie zijn jullie? Ik was voor Huub omdat hij écht heel stom is. Maar ik schakel toch over naar Brian, omdat ik die oorbellen erg lelijk vind
donderdag 22 mei 2008 om 22:25