Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooh Cin, wat erg, ha ha!!! Nee hoor, kan het me voorstellen. Wel leuk dat ze jou herkende :-)

Kokos, gefeliciteerd... ik heb het gemist geloof ik, sorry....

Hmm, Laurens loopt nu op zijn blote voeten buiten met 12 graden, schiet lekker op.... Ik ga m zo maar op bed gooien, want hij ziet er moe uit. Berend er ook bij, lekker rustig.

Klinkt goed Mal! Geniet!!!

Hel, bedoelde je die film die in de jaren 40 speelde? Die romantische? The Notebook? Heb ik ook gezien, prachtig!!! Heb er echt nog 2 dagen aan gedacht.

Ha, lekker zonnetje! Nu de warmte er nog bij...
Yessss, The Notebook Amalia! Ik had sinds Mar Adentro niet meer zo zitten grienen bij een film. Mannetjes fijn in dromenland?

Kokos, heeeej, welkom terug. Klinkt goed, jullie vakantie. Lekker uitrusten en relaxen, dat heb je goed gedaan. Gelukkig dat de misselijkheid weg is. Hopelijk krijg je ook snel weer wat meer energie. Ohh, en nog gefeliciteerd! Mooie leeftijd hoor, 36 (volgend jaar antirimpelcreme )

Star, lekker aan het googelen?
Je vakantie klinkt heerlijk Kokos! Fijn dat de misselijkheid afneemt en dan zal het ook wel niet lang meer duren voordat de vermoeidheid gaat afnemen.

Hel wanneer ga je ook alweer verhuizen?

Haha Cin wat een bak, dat jij Bridge niet herkende. Grappig dat jullie elkaar tegen kwamen. En wat goed van het huis! Al enig idee wanneer jullie de sleutel krijgen?

Heee Mal! Al een beetje bruin? Fijn dat het vliegen goed ging, deden ze ook niet moeilijk over de melk? Hoe vermaakt M. zich alleen thuis? Zorgt hij er nu voor dat het huis helemaal tip top en orde is als jullie terug zijn . Als dat zo is ga ik ook alleen op vakantie en laat ik Vent met een hele waslijst aan klussen alleen thuis. Op 1 dan natuurlijk de babykamer!

Leuk Star dat telefoongesprek, heerlijk he als ze lekker (gaan) kletsen.

Weekend Noordwijk was nat, maar dat was te verwachten want altijd als wij wat boeken in NL regent het. Maar het was wel gezellig. Het is alleen te erg want ik kon niet langer dan 2 uur winkelen. Had ik eindelijk Vent mee om tassen te dragen moest ik na 2 uurtjes al aangeven dat ik het niet meer trok. Vond Vent natuurlijk niet erg . Zo en nu ga ik weer bankhangen. Na een hele dag gewerkt te hebben trek ik het ook niet meer op deze harde stoel achter de pc. Nog 9 weken opgeblazen zijn en dan een mooi kindje . Gaat snel he! Ik hoef nog maar 3 weken te werken, ben de dagen dus aan het aftellen!
Morguh, ik moest zo lachen om Lianne vanochtend. Ik werd wakker van haar geklets in bed en daar kan ik zo van genieten! Toen heb ik zachtjes haar deur geopend, maar dat had ze natuurlijk snel door. Kijkt ze me aan:"Kijk mama, allemaal streepjes in bed!". Er scheen wat licht door het raam en de spijlen van haar ledikant zorgden voor strepen in haar bed. Ze vond het prachtig.

Wat is het toch een heerlijk kind .

Over zindelijkheid gesproken, hier nog niets hoor. Lianne had net een schone luier van me gekregen, zegt ze:"Mama, Lianne gaat plasje doen in schone luier". Toen ik voorstelde om dat op het potje te doen zei ze resoluut:"Nee, niet op het potje"> niet verder op aangedrongen want dat werkt toch niet.

Op de camping liep ze 's middags in d'r blote billen rond. Staat ze stil zegt ze:"Lianne mag niet op het gras plassen". Hoe ze daar nou bij kwam, geen idee. Dus wij zeiden dat het wel mocht en dat deed ze ook, maar niet van harte want daarna moest ze persé haar luier weer om.

Ik heb haar net even gemeten trouwens, omdat maatje 92 al te klein begint te worden en dat had ik vorige maand gekocht. Is mevrouwtje drie centimeter gegroeid!!

Lengte is dus geen probleem, maar het lopen moet ik wel in de gaten houden. Ze loopt naar binnen, voornamelijk met haar linkervoet. Dat komt omdat ze op haar buik slaapt, vermoed ik, want dan ligt ze met haar voetjes naar binnen gedraaid. Op het CB zeiden ze de laatste keer dat het wel bijtrekt, uiteindelijk, maar ik weet het niet.

Cin, ha, ha, dat had ook mij kunnen overkomen hoor! Hé, wat goed van het huis: gefeliciteerd!

Star, ha, ha, dat telefoongesprek: prachtig!

Bridges, wanneer krijgt Fieke de echo nou?

Mal, het was me helemaal ontschoten dat je alleen met Jonathan op vakantie bent. Stoer hoor.

Wat fijn dat jullie toch nog op vakantie konden. Geniet ervan!

Hel, hoe gaat het met jou en Mare?

Juud, jeetje nog 9 weken! Dat gaat inderdaad snel. Lekker nog drie weken werken en dan relaxen.

Ik ga de caravan schoonmaken.
Vanmorgen met Ceetje naar huisarts geweest om verwijsbrief voor kinderarts te halen, ze wilde ons eerst nog even zien.

Ze vertelde dat ze zich naar aanleiding van de groeicurves helemaal niet druk maakte, helemaal niet omdat ze Ceetje al een aantal keer heeft gezien en ze niets verontrustends ziet aan haar.

Ze gaf wel aan dat als ik me zorgen maakte, ik uiteraard zonder problemen naar de kinderarts mocht. Ik heb gezegd wat ze op het CB zeiden, mss groeihormoontekort, en daar was ze eigenlijk best pissig over. HA is HAIO en heeft een jaar kindergeneeskunde gedaan en heeft eea uitgelegd over groei van kinderen. Ze heeft voor de zekerheid nog even naar hart en nieren geluisterd/gevoeld, maar dat was allemaal perfect in orde.

Jullie begrijpen dat ik de afspraak van 4 juni laat vervallen Ik ben er nu veel meer op gerust met haar uitleg dan met 'uitleg' van het CB, die me eigenlijk niets verteld hebben..
Sterretje, zou je dat nou wel doen? Gaat dit niet straks toch weer knagen? Waarom zou je dit duidelijke verhaal van je ha niet nog eens laten vertellen door de kinderarts?

Ik denk dat ze gelijk heeft hoor, daar niet van. Maar ik kan me zo voorstellen dat je dit gewoon toch even wil horen van een kinderarts? Of zie ik dat verkeerd?

Kokos, welkom terug. Fijn dat jullie het zo lekker gehad hebben! Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Hmm, ik moet even wat telefoontjes plegen waar ik helemaal geen zin in heb... Na ja, toch maar even doen...
Nou nou nou...euhm ik weet niet, haar verhaal kwam zo duidelijk en betrouwbaar op me over, dat mijn gevoel het niet nodig vindt om kind mee te slepen naar kinderarts. Aangezien zij dus ook een jaar kindergeneeskunde heeft gedaan, denk ik dat ze wel weet waar ze het over heeft.

Ze zei trouwens dat ik, mocht ik me weer zorgen gaan maken, dat ik dan gewoon terug kon komen
Ja Star, ik zou toch ook even langs de KA gaan hoor. Dan kan eea helemaal uitgesloten worden. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Hmm, was net in Amsterdam, voelde toch wel als thuiskomen.... Hoewel ik heel blij ben dat ik daar weg ben en hier woon. Maar het was zo levendig en gezellig. Ik zag een moeder met een kindje op de fiets, lekker knus. Kan hier ook, ha ha, maar het zag er zo lekker uit in het zonnetje allemaal. Ach, gewoon even een beetje heimwee...

Lekker Kokos, dat je zo van Lianne kan genieten. Hier ook geen potje (meer) hoor. Ging een tijdje goed maar hij wil niet meer en ik ga het nog niet pushen. Komt wel. Als het weer mooier weer wordt is het makkelijker in de tuin.

Hoi Suze!!! Nog leuke huizen gespot?
Jippie, ik hoef niet te slapen vanmiddag. Zat net even online in de H&M shop te kijken, maar kan beter maar de winkel zelf in lopen. Heb namelijk niet zoveel positiekleding voor de zomer.

Star, moeilijk om te beslissen wat nou goed is. Natuurlijk telt de mening van de ha mee, fijn dat je gerust bent gesteld. Maar ik begreep uit eerdere berichten dat je je best zorgen maakt(e), dus kan geen kwaad om alsnog de deskundige te laten kijken, toch?

Suze, hoi!

Amalia, heerlijk weer hè?

Volgende week alweer naar de vlos. Vorige keer vroeg ze of ik een 20-weken echo wilde, toen was ik er nog niet helemaal uit. Ik had een folder mee, waar de voor- en nadelen in stonden en was er nog niet helemaal uit. Met man overlegt van de week, en we laten die 20 weken echo wel doen.

Ga de was ophangen in de tuin en lekker relaxen. Caravan is schoon, de stoep is met stoepkrijt gekleurd door mijn creatieve dochter .

Prettige dag meiden en knuffel voor de peuters en baby's.
Kokos, die 20weken echo wordt tegenwoordig vergoed gegeven. Maar er zitten natuurlijk consequenties aan. Want wat als het niet goed is? Weg laten halen is geen optie (vind ik hoor!!!). Maar wat wel fijn is aan deze echo, is dat áls er iets niet goed blijkt te zijn (hazenlip, klompvoet) je al kan voorbereiden voor de bevalling. Natuurlijk kan het ook erger zijn dan dit, maar ook dan is het prettig om je hierop voor te bereiden.

En als alles wel goed is, zoals in de meeste gevallen, is her natuurlijk leuk je kindje even te zien.

Maar dit is mijn mening hoor. Ik wil hier absoluut geen discussie over losmaken, maar wilde mijn kijk er even op geven.
hallo allemaal weer! Ik kom weer even wat warme groetjes overbrengen en heb weer even wat bijgelezen. Ik ga zo even met jonathan in het zwembad. hij mag nog niet echt zwemmen door zijn oortje, maar ik heb een babyfloat voor hem gekocht en daar dobbert hij de hele dag gelukszalig in rond met een big smile. Als ik hem uit het water haal voor eten of drinken gilt hij de hele boel bij elkaar. Ik moet na de vakantie maar eens aan de lijn, er staat hier elke avond een grote chocoladefontijn. echt slecht...!

Star, ik zou voor de zekerheid toch even naar de kinderarts gaan. Daar gebeurt toch verder niks naars voor Ceetje en dan weet je het zeker als het goed zit!

kokos, fijn dat je niet meer zo misselijk bent!

juud, zijn jullie naar Noordwijk geweest, leuk! Ik weet niet of malman zoveel klust, hij geniet ook wel een beetje van de rust. Alleen zit D (de kat) elke nacht te janken in Mr J zijn kamer.

Cin, fijn dat de verkoop bijna rond is!!! gaaf zeg!
Stressed is just desserts spelled backwards
EVEN langs de KA Amaal? Zo zie ik dat niet, kind krijgt dan waarschijnlijk onderzoeken a la handfoto's, meten, wegen, onderzoeken, bloedprikken etc. en dat vind ik nu na de uitleg van huisarts gewoon niet nodig.

Grappig Kokos, dacht dat 20 weken echo tegenwoordig soort van verplicht/standaard was. Maar altijd weer spannend en toch ook leuk, even naar je kindje zwaaien
Oh Star, zo had ik het niet begrepen. Ik dacht dat je daar alleen een gesprek zou hebben om te kijken of hij/zij het nodig zou vinden om eventueel verder dingen te onderzoeken. Nee, dan kan ik me voorstellen dat je er niet zoveel zin in hebt. Dat is niet leuk
Dat vertelde huisartsin, dat het dan ws wel een hele dag zou duren in ziekenhuis.
Stonden trouwens wat vragen op de groep, wat moeten we voor snaaiwerk meenemen?
oh, ik zal even op de groep kijken voordat de batterij het begeeft!
Gereageerd. Doe geen moeite!!! Maar andere suggesties zijn welkom mochten jullie andere ideeën hebben.
Hoi, hoi,

Ik heb vanavond voor de verandering spinazie geroerbakt met knoflook, lenteui (eh.... of was het bosui?), losgeklopt ei en een lepel honing. Ben niet zo van het koken, maar bedacht dat ik wat anders wilde dan altijd die gekookte spinazie. Dus dook ik in mijn roerbak-kookboek, maar half geïmproviseerd omdat ik geen shii-take paddestoelen had en geen sherry. En het smaakte prima .

Even ego over mijn lieve meisje. Ze zat net in een reclamefolder te kijken en zag een scheerapparaat voor mannen. Loopt ze naar Kokosman in de keuken, zegt ze:"Kijk papa, scheren (giren maakt ze ervan).

Star, zoveel onderzoeken gelijk voor je meisje, nee, daar zou ik ook niet voor kiezen als je een goed gevoel hebt na het gesprek bij de ha. Ik dacht ook dat die 20 weken echo een standaard iets was.

Amalia, dat was nou ook wat de doorslag bij ons gaf; als ze iets afwijkends zien, dan kunnen ze direct in actie komen na de bevalling. Maar tegelijkertijd zat ik nog in mijn hoofd met het feit dat zo'n onderzoek ook niet 100% is. Je mening geven mag natuurlijk altijd! Weghalen is voor ons ook geen optie, tenminste, zo denk ik er nu over.

Ik bedacht me vanmiddag dat we bij Lianne we ook een latere echo gehad, maar dat werd niet een 20-weken echo genoemd. Ik kan me nog goed herinneren dat de gyn zei:"Maagje is goed gevuld, dat ziet er goed en .... bla, bla, bla". Toen gingen we gewoon met de gedachte er naartoe van:"Leuk! Weer een echo". Nu kregen we dus een folder met info.

Mal, geef mij wat van die chocolade! Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Mis je M. al?

Dikke knuf voor jullie!

Tijd voor een bakkie koffie.
Kokos, de broer van een vriend van mij zag op de 20 weken echo dat zijn kindje een hazenlip had. Ze hadden zich dus al helemaa voorbereid en alles uitgezocht. Nu vonden ze het meevallen toen het jochie geboren werd (ze hadden erger verwacht), en als ze het niet geweten hadden waren ze mss heel erg geschrokken. Maargoed, vroeger wist je dit ook niet van tevoren en ja, of het beter is dat weet je natuurlijk ook nooit. Ik was me er bij Berend ook meer van bewust dat het een 'afwijkingsecho' zou kunnen zijn. Bij Laurens vond ik het meer van 'leuk, kindje kijken!'.

Wanneer ga je 'm doen?
Eh... dat weet ik dus niet. 28 mei naar vlos, verwijsbrief mee voor ziekenhuis, afspraak maken. Gyn heeft het druk, vorige keer kon ik pas na 5 weken terecht.

Ha, ha, heb nog steeds niks gedronken dus het wordt hoog tijd. Goede avond Amaal! (En alle anderen).
Misschien is dat sowieso bij een tweede kindje, dat je de zwangerschap en alles er omheen wat rminder onbevangen ervaart... Vk gaf mij destijds bij de 20 wkn echo ter overdenking mee dat 'ie vaak "vals alarm" geeft. Met alle stress en ellende van dien. Ik heb 'm ook gewoon laten doen trouwens.

Klinkt lekker Kokos! 't Is wel duidelijk dat je niet meer misselijk bent Wat een lief kletskousje heb je daar in huis!

Star, fijn dat ha je heeft gerustgesteld. Wel verwarrend hoor, die tegenstrijdige berichten. Zou denk ik niet zo goed weten wat ik zou doen (maar jij wel, en dara gaat het om ). Maar je kunt altijd nog die verwijzing halen toch?

Suus, nog wat leuks gezien vandaag? Mare's eerste commentaar toen ze vanochtend de kamer binnen kwam: "Oooooh, mooie kaarsen!", hihi (ze wilde er ook meteen mee aan de sjouw maar daar heb ik een stokje voor gestoken)!

Mal, chocoladefontijn? Wat zijn dat voor schandelijke uitspattingen?! Mr J aan het chillen in z'n babyfloat, wat lief...
Zo, heb vriend naar ouderavond op het kdv gestuurd. Mama gaat chillen
Morguh,

Hel, dat had je goed geregeld gisteravond. Ik denk dat Kokosman in principe niet naar zo'n ouderavond zou gaan maar als ik het zou vragen zal hij het wel doen.

Wat heb je gedaan? Lekker gebadderd/gedoucht, boek gelezen, favoriete bak ijs leeg gegeten???

Lianne had ik vanochtend om 08.15u wakker gemaakt (klein slaapkopje) want een half uur later moest ze naar psz. Daar is ze nu lekker aan het spelen. Ik ben (samen met vriendin) uitgebreid uitgezwaaid door haar en haar vriendje. Leuk!
kwart over 8? Maak me gek Kokos!! Nouja, Berend hier 7 uur, dus dat valt ook mee. En ik lag al een half uur wakker omdat ik het koud had!!! Echt raar.

Waarom zou Kokosman uit principe niet gaan? Hele nuttige avonden hoor. En die leidsters staan daar ook niet voor niets op hun vrije avond (ik kan het weten ha ha, op school hadden we dat ook altijd 1x per jaar. En heel irri als ouders niet kwamen en dan later in het jaar al die dingen vroegen die je daar had uitgelegd)

Hmm, Berend slaapt en ik moet L op halen van het speelzaaltje. Moeilijk. Ik gok het er maar op. Moet echt NU weg zie ik!!! Ooooh
Gekke Lianne, lekker wijffie

Gaat het wegbrengen naar psz nu goed trouwens?

Ouderavond nog interessant Hel? Of geen feedback gekregen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven