Good Luck!
maandag 21 juli 2008 om 21:41
Haha nee hoor geen kabouters hier vandaag! Maar derek is welkom hoor!
En ik heb dan maar respectievelijk 6 maanden en 5 weken bv gegeven maar ik krijg er ook de kriebels van!!!
Mal: graag gedaan hoor, hoop dat je dus echt een beetje opfleurt!!! Hoe gaat het met M. vandaag?
Mamax: hé je bent er weer! Gezellig! Wat een leuke foto's van de mannen! Lekker stel zo hoor!
Amaal: fijn dat het wel iets beter met B. gaat, ondanks toch nog wat diarree...
Jin: wat leuk dat broer komt! Hmmm de tobi open, nee geen ervaring... Wel knap van hem!
Naatie: lekker hoor nu verlof! Geniet ervan! Jammer van de logopedie, maar wie weet helpt het heel goed en kan hij zich daarna beter duidelijk maken en kan hij dan ook iets meer zelf, los van jou zeg maar...
mal; smileys: doe dan ook een kotssmiley graag!!!
Hier gaan de nachten echt weer minder. Vannacht kwam meisje al om half 12, ik bezig tot twee uur (niet continu hoor, maar wel telkens heen, even wegsoezen en weer heen) en om half 5 of zo was het vriend zijn beurt. Dat betekent dus nu opeens weer 2 nachtvoedingen en nu kom ik helemaal in de knoei met de flesvoeding omdat je dat maximum van een liter moet aanhouden en zo. Zucht. Gaf ik nog maar bv...
Vanmiddag bij vriendinnetje geweest. Zij is fysio, en heeft me geholpen met goede oefeningen voor de buikspieren en wil ook de komende tijd nog wel gaan helpen. Erg fijn, ik heb nu oefeningen waarvan ik weet dat het gaat helpen en dat ik het goed doe! En het is vol te houden, dus ook wel belangrijk!
En ik heb dan maar respectievelijk 6 maanden en 5 weken bv gegeven maar ik krijg er ook de kriebels van!!!
Mal: graag gedaan hoor, hoop dat je dus echt een beetje opfleurt!!! Hoe gaat het met M. vandaag?
Mamax: hé je bent er weer! Gezellig! Wat een leuke foto's van de mannen! Lekker stel zo hoor!
Amaal: fijn dat het wel iets beter met B. gaat, ondanks toch nog wat diarree...
Jin: wat leuk dat broer komt! Hmmm de tobi open, nee geen ervaring... Wel knap van hem!
Naatie: lekker hoor nu verlof! Geniet ervan! Jammer van de logopedie, maar wie weet helpt het heel goed en kan hij zich daarna beter duidelijk maken en kan hij dan ook iets meer zelf, los van jou zeg maar...
mal; smileys: doe dan ook een kotssmiley graag!!!
Hier gaan de nachten echt weer minder. Vannacht kwam meisje al om half 12, ik bezig tot twee uur (niet continu hoor, maar wel telkens heen, even wegsoezen en weer heen) en om half 5 of zo was het vriend zijn beurt. Dat betekent dus nu opeens weer 2 nachtvoedingen en nu kom ik helemaal in de knoei met de flesvoeding omdat je dat maximum van een liter moet aanhouden en zo. Zucht. Gaf ik nog maar bv...
Vanmiddag bij vriendinnetje geweest. Zij is fysio, en heeft me geholpen met goede oefeningen voor de buikspieren en wil ook de komende tijd nog wel gaan helpen. Erg fijn, ik heb nu oefeningen waarvan ik weet dat het gaat helpen en dat ik het goed doe! En het is vol te houden, dus ook wel belangrijk!
maandag 21 juli 2008 om 21:50
Mal, thanks voor de update van Juud.
Ik heb dan 'maar' 12 maanden bv gegeven, maar ik krijg ook af en toe de kriebels van vrouwen die gelijk beginnen te bleren, dat ze absoluut geen bv willen geven omdat ze het raar vinden, omdat de sex dan zo raar voelt, omdat ze geen geklooi aan hun lijf willen... tja ieder zn eigen ding dan maar.
Ik voel me aangesproken : Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen bv wilde geven, maar ik heb altijd respect voor vrouwen die wel BV geven, en ik zal daar niemand om veroordelen, Andersom lijkt dat vaak wel anders te zijn. en ik denk dat de keuze die jezelf maakt altijd de juiste keuze is. Leven en laten leven is mijn motto.
zow aangesproken modes weer uit
Ik heb dan 'maar' 12 maanden bv gegeven, maar ik krijg ook af en toe de kriebels van vrouwen die gelijk beginnen te bleren, dat ze absoluut geen bv willen geven omdat ze het raar vinden, omdat de sex dan zo raar voelt, omdat ze geen geklooi aan hun lijf willen... tja ieder zn eigen ding dan maar.
Ik voel me aangesproken : Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen bv wilde geven, maar ik heb altijd respect voor vrouwen die wel BV geven, en ik zal daar niemand om veroordelen, Andersom lijkt dat vaak wel anders te zijn. en ik denk dat de keuze die jezelf maakt altijd de juiste keuze is. Leven en laten leven is mijn motto.
zow aangesproken modes weer uit
maandag 21 juli 2008 om 21:52
Naatie, het kan goed dat Tobias veel meer gaat kletsen als het nieuwe kindje er is! M zijn broer was ook een late prater maar wilde wel meedoen met dat gebabbel tegen zijn verse broertje en ging ineens heel goed praten (die was een jaar of 3 toen). Grappig toch> wie weet gaat het bij jullie ook wel zo. Hij is dan wel de stoere grote broer natuurlijk. Wel goed dat ze eea testen, want je moet we uitsluiten dat het niet iets lichamelijks is.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 21 juli 2008 om 21:55
Bam, ik snap je wel hoor maar als 2 vrouwen enthousiast praten over BV dan is het een beetje lomp als een ander dat er doorheen schreeuwt. Het ligt er ook aan hoe zoiets gaat. Ik doe dat andersom ook niet als zij het over FV hebben. Zo bedoel ik het een beetje. Maar het blijft een gevoelig onderwerp onder de vrouwen.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 21 juli 2008 om 22:03
Bridge, oei lastig met die voedingen, daar heb ik geen verstand van! Maar 2 keer per nacht is niet leuk nee.
Met M gaat het wel wat beter. Hij is per direct gestopt met cola drinken en moet daar erg van afkicken (is ook wel erg chagarijnig).
Vanmorgen is hij naar de fysio geweest (was eigenlijk mijn afspraak, voor mijn rug) en die wilde hem ook wel wat begeleiden. Zodat als hij gaat sporten hij het goed opbouwt en sport is weer goed tegen spanningen. En hij wil nog een afspraak maken met de dieetiste om ongeveer 10 kilo af te vallen (meer hoeft ook niet) Wat een hoop goede voornemens he!
Kotssmiley mis ik ook dus aangegeven!
Met M gaat het wel wat beter. Hij is per direct gestopt met cola drinken en moet daar erg van afkicken (is ook wel erg chagarijnig).
Vanmorgen is hij naar de fysio geweest (was eigenlijk mijn afspraak, voor mijn rug) en die wilde hem ook wel wat begeleiden. Zodat als hij gaat sporten hij het goed opbouwt en sport is weer goed tegen spanningen. En hij wil nog een afspraak maken met de dieetiste om ongeveer 10 kilo af te vallen (meer hoeft ook niet) Wat een hoop goede voornemens he!
Kotssmiley mis ik ook dus aangegeven!
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 21 juli 2008 om 22:06
quote:Maleficent schreef op 21 juli 2008 @ 21:55:
Bam, ik snap je wel hoor maar als 2 vrouwen enthousiast praten over BV dan is het een beetje lomp als een ander dat er doorheen schreeuwt. Het ligt er ook aan hoe zoiets gaat. Ik doe dat andersom ook niet als zij het over FV hebben. Zo bedoel ik het een beetje. Maar het blijft een gevoelig onderwerp onder de vrouwen.dat is idd lomp, zou ik ook niet doen. Ik vind gewoon dat het ieder zijn keuze is en begrijp de gevoeligheid verder niet zo goed. ( wel over hoe het ging hoor, dat zou ik ook niet leuk vinden)
Bam, ik snap je wel hoor maar als 2 vrouwen enthousiast praten over BV dan is het een beetje lomp als een ander dat er doorheen schreeuwt. Het ligt er ook aan hoe zoiets gaat. Ik doe dat andersom ook niet als zij het over FV hebben. Zo bedoel ik het een beetje. Maar het blijft een gevoelig onderwerp onder de vrouwen.dat is idd lomp, zou ik ook niet doen. Ik vind gewoon dat het ieder zijn keuze is en begrijp de gevoeligheid verder niet zo goed. ( wel over hoe het ging hoor, dat zou ik ook niet leuk vinden)
maandag 21 juli 2008 om 22:08
goedenavond
even een bevallingsverhaal voor de liefhebbers;-) Wel snel, want het voelt nog erg beurs daar beneden
zaterdag om 8 uur moesten we in het zh zijn. We werden al opgewacht, wat een service! Eerst moest ik aan het ctg. Meisje deen het nog steeds super, weeën lijn was één rechte lijn. Toen gel ingebracht. Mijn baarmoedermond stond nog steeds volledig, ik dacht dat ie al rijp was, omdat ik 1 cm ontsluiting had. Toen weer een half uur aan ctg. Nou en dan moet je dus wachten. Ik mocht gewoon rondlopen. Helaas was het erg slecht weer, dus een blokje om lukte niet. Ja in het zh maar dat is 10 min en dan ben je er door. Dus veel gezeten, gelegen en gelezen. Toen om half 12 weer ctg. Toen waren de eerste hobbels te zien op de weeën lijn. Voelde als ongesteld worden, dus niks aan de hand. Wel erg blij dat het geen rechte lijn meer was. Toen weer wachten op de volgende ctg. Die stond gepland om half 3, want om 3 uur mocht ik weer gel. Dus weer half uur plat, 1 of 2 harde buiken. De gel inbrengen en nog een half uur aan het ctg. Toen was het inmiddels half 4 en had ik een behoorlijke dip, mijn baarmoedermond was nl nog precies hetzelfde als 's morgens. En het idee dat Mark dan misschien ook nog wel 2 nachten weg was deed me geen goed. M was mijn uoders even bellen, die zouden nog even langskomen met Mark. Even gehuild bij zuster (die kwam dus toevallig net zeggen dat ze naar huis ging, toen ik daar lag te huilen). Mijn ouders waren er om kwart over 5 en gingen om half 6 weer weg met Mark. In de lift naar boven had ik een buik, die echt al wel wat zeer deed. Op de kamer zei M nog; ga maar even slapen, je hebt je kracht vannacht nodig denk ik. Nou dat lukte dus niet. Echt de ene naar de andere wee. Geen tijd om op te vangen of bij te komen. Zuster gebeld (ik vroeg mezelf hardop af of ik misschien in bad de weeën op wilde vangen) Maar dat lukte dus niet meer. Toen ik om 5 voor 7 naar de wc ging, voelde ik een plopje en stond ik daar met een natte broek. Dus eerst naar de wc (weer 2 weeën weggepuft daar) en toen ging de zuster even kijken of het echt vruchtwater was. Ze bleef er de volgende wee bij, maar dacht adt het plas was, omdat er normaal meer vruchtwater vrij komt tijdens een wee (en ik had nog behoorlijk wat vruchtwater over) Dus een stripje in mijn onderbroek voor de zekerheid. Nou en toen was er dus geen houden meer aan. Persweeën! Ik dacht nog; dat kan helemaal nog niet, maar kon ze echt niet tegen houden. Gelukkig bleef de zuster er ook meteen bij. Zij hielp me erg goed met puffen (ik was een beetje in paniek, omdat het zo snel ging en was de hele techniek kwijt) Vanaf daarna is het qua tijd even vaag voor mij. Ik weet dat ze stteds riep; probeer het weg te zuchten, probeer het zo goed als je kunt. Er kwamen nog 2 zusters bij en toen hoorde ik; oke we moeten nu naar de verloskamer en bel de gyn (ik lag nog op de weeën kamer en de gyn had een spoedkeizersnede) Voor mijn gevoel zijn we het hele zh doorgegaan met het bed, maar het was de kamer ernaast. Steeds geprobeerd de weeën weg te puffen, maar het laatste stukje lukte echt niet, dus mocht ik zachtjes er aan toegeven. Ze hoopten het te kunnen rekken tot de gyn klaar was. Toen ze doorkregen dat dat niet ging lukken, mocht ik mee persen. 9 minuten en 3 weeën later was Anne Femke er dus al. Ze waren net te laat voor een knip, dus nu zit er een scheur. Ze wilden uit voorzorg een knip zetten, omdat de kans op totaal ruptuur dan kleiner is. De 3 zusters waren ook echt helemaal verbaast hoe snel het ging en glunderde helemaal dat het hun gelukt was met zijn 3 tjes. Anne had de navelstreng 1x om haar nekje, dus eerst een score van 8 maar direct daarna een 10. Ze heeft heel lang bij me gelegen, tot de gyn kwam. Die heeft eerst zich verbaast dat ik daar lag (er was nog een vrouw bezig en die had ze verwacht) en toen de placenta geboren laten worden. Daarna nam ze Anne even mee voor controles en toen ging ze mij hechten (8 totaal) de Zusters deden Anne de kleertjes aan en toen mocht ze weer lekker bij mij liggen. Heb haar meteen aangelegd en ze pakte meteen! Zo hebben we tot een uur of 9 met zijn 3tjes op de kamer gelegen. Echt zo super, konden we echt even goed naar haar kijken. Mijn ouders mochten nog even langkomen met mark rond 22 uur, dus toen ben ik even lekker gaan douchen. Stond echt helemaal verbaast onder de douche; wat ging dat snel, ze is er gewoon echt al! Kon het eigenlijk niet zo goed geloven. Toen naar de kamer en meisje weer lekker op mijn arm gehad en beschuit met muisjes gegeten. Mark vond Anne ook helemaal lief en gaf haar heel voorzichtig een kusje. Ze gingen om half 11 weer naar huis en om 11 ging m ook weg. De nacht ging goed; van 12 tot half 2 bezig geweest met voeden (weer wennen hoor, maar voelt weer heerlijk) Om 4 uur werd ik wakker, maar Anne bleef slapen tot half 6! Oh ondertussen 2 x naar de wc geweest, dus als ijzer goed was mocht ik zondag naar huis. Nou dat was goed, dus om een uur of 10 mochten we naar huis. Echt heerlijk!!! En nu gaat het ook heel goed. Voel de stuwing komen, dus bv is echt op gang. Anne komt om de 3-4 uren, dus rond 23 uur zal ze weer komen. En mark doet het ook goed. Merk wel dat ie iets baldadiger is en wat probeerd ons te testen. Maar verder gaat ie gewoon lekker zijn eigen gang. We hebben de wandelwagen bak in de box staan met een grote stoel ernaast, dus zo nu en dan klimt ie op de stoel, zegt even hoi en gaat dan weer verder. Kraamhulp is ook super; alleen balen; mensen te kort, dus vanaf morgen heeft ze 2 gezinnen. Ze komt dan de ene dag hier 's morgens en de andere dag 's middags. Baalde ze zelf ontzettend van, maar ja je doet er ook niks tegen. Gelukkig is m nu de hele week thuis (zou eigenlijk wo-do-vrij werken en dan 2 weken vrij) Dus dat gaat goed komen.
Nou hier laat ik het bij. Kont is echt hout nu!!
Meiden bedankt voor de felicitaties en tot snel!!
x maris
even een bevallingsverhaal voor de liefhebbers;-) Wel snel, want het voelt nog erg beurs daar beneden
zaterdag om 8 uur moesten we in het zh zijn. We werden al opgewacht, wat een service! Eerst moest ik aan het ctg. Meisje deen het nog steeds super, weeën lijn was één rechte lijn. Toen gel ingebracht. Mijn baarmoedermond stond nog steeds volledig, ik dacht dat ie al rijp was, omdat ik 1 cm ontsluiting had. Toen weer een half uur aan ctg. Nou en dan moet je dus wachten. Ik mocht gewoon rondlopen. Helaas was het erg slecht weer, dus een blokje om lukte niet. Ja in het zh maar dat is 10 min en dan ben je er door. Dus veel gezeten, gelegen en gelezen. Toen om half 12 weer ctg. Toen waren de eerste hobbels te zien op de weeën lijn. Voelde als ongesteld worden, dus niks aan de hand. Wel erg blij dat het geen rechte lijn meer was. Toen weer wachten op de volgende ctg. Die stond gepland om half 3, want om 3 uur mocht ik weer gel. Dus weer half uur plat, 1 of 2 harde buiken. De gel inbrengen en nog een half uur aan het ctg. Toen was het inmiddels half 4 en had ik een behoorlijke dip, mijn baarmoedermond was nl nog precies hetzelfde als 's morgens. En het idee dat Mark dan misschien ook nog wel 2 nachten weg was deed me geen goed. M was mijn uoders even bellen, die zouden nog even langskomen met Mark. Even gehuild bij zuster (die kwam dus toevallig net zeggen dat ze naar huis ging, toen ik daar lag te huilen). Mijn ouders waren er om kwart over 5 en gingen om half 6 weer weg met Mark. In de lift naar boven had ik een buik, die echt al wel wat zeer deed. Op de kamer zei M nog; ga maar even slapen, je hebt je kracht vannacht nodig denk ik. Nou dat lukte dus niet. Echt de ene naar de andere wee. Geen tijd om op te vangen of bij te komen. Zuster gebeld (ik vroeg mezelf hardop af of ik misschien in bad de weeën op wilde vangen) Maar dat lukte dus niet meer. Toen ik om 5 voor 7 naar de wc ging, voelde ik een plopje en stond ik daar met een natte broek. Dus eerst naar de wc (weer 2 weeën weggepuft daar) en toen ging de zuster even kijken of het echt vruchtwater was. Ze bleef er de volgende wee bij, maar dacht adt het plas was, omdat er normaal meer vruchtwater vrij komt tijdens een wee (en ik had nog behoorlijk wat vruchtwater over) Dus een stripje in mijn onderbroek voor de zekerheid. Nou en toen was er dus geen houden meer aan. Persweeën! Ik dacht nog; dat kan helemaal nog niet, maar kon ze echt niet tegen houden. Gelukkig bleef de zuster er ook meteen bij. Zij hielp me erg goed met puffen (ik was een beetje in paniek, omdat het zo snel ging en was de hele techniek kwijt) Vanaf daarna is het qua tijd even vaag voor mij. Ik weet dat ze stteds riep; probeer het weg te zuchten, probeer het zo goed als je kunt. Er kwamen nog 2 zusters bij en toen hoorde ik; oke we moeten nu naar de verloskamer en bel de gyn (ik lag nog op de weeën kamer en de gyn had een spoedkeizersnede) Voor mijn gevoel zijn we het hele zh doorgegaan met het bed, maar het was de kamer ernaast. Steeds geprobeerd de weeën weg te puffen, maar het laatste stukje lukte echt niet, dus mocht ik zachtjes er aan toegeven. Ze hoopten het te kunnen rekken tot de gyn klaar was. Toen ze doorkregen dat dat niet ging lukken, mocht ik mee persen. 9 minuten en 3 weeën later was Anne Femke er dus al. Ze waren net te laat voor een knip, dus nu zit er een scheur. Ze wilden uit voorzorg een knip zetten, omdat de kans op totaal ruptuur dan kleiner is. De 3 zusters waren ook echt helemaal verbaast hoe snel het ging en glunderde helemaal dat het hun gelukt was met zijn 3 tjes. Anne had de navelstreng 1x om haar nekje, dus eerst een score van 8 maar direct daarna een 10. Ze heeft heel lang bij me gelegen, tot de gyn kwam. Die heeft eerst zich verbaast dat ik daar lag (er was nog een vrouw bezig en die had ze verwacht) en toen de placenta geboren laten worden. Daarna nam ze Anne even mee voor controles en toen ging ze mij hechten (8 totaal) de Zusters deden Anne de kleertjes aan en toen mocht ze weer lekker bij mij liggen. Heb haar meteen aangelegd en ze pakte meteen! Zo hebben we tot een uur of 9 met zijn 3tjes op de kamer gelegen. Echt zo super, konden we echt even goed naar haar kijken. Mijn ouders mochten nog even langkomen met mark rond 22 uur, dus toen ben ik even lekker gaan douchen. Stond echt helemaal verbaast onder de douche; wat ging dat snel, ze is er gewoon echt al! Kon het eigenlijk niet zo goed geloven. Toen naar de kamer en meisje weer lekker op mijn arm gehad en beschuit met muisjes gegeten. Mark vond Anne ook helemaal lief en gaf haar heel voorzichtig een kusje. Ze gingen om half 11 weer naar huis en om 11 ging m ook weg. De nacht ging goed; van 12 tot half 2 bezig geweest met voeden (weer wennen hoor, maar voelt weer heerlijk) Om 4 uur werd ik wakker, maar Anne bleef slapen tot half 6! Oh ondertussen 2 x naar de wc geweest, dus als ijzer goed was mocht ik zondag naar huis. Nou dat was goed, dus om een uur of 10 mochten we naar huis. Echt heerlijk!!! En nu gaat het ook heel goed. Voel de stuwing komen, dus bv is echt op gang. Anne komt om de 3-4 uren, dus rond 23 uur zal ze weer komen. En mark doet het ook goed. Merk wel dat ie iets baldadiger is en wat probeerd ons te testen. Maar verder gaat ie gewoon lekker zijn eigen gang. We hebben de wandelwagen bak in de box staan met een grote stoel ernaast, dus zo nu en dan klimt ie op de stoel, zegt even hoi en gaat dan weer verder. Kraamhulp is ook super; alleen balen; mensen te kort, dus vanaf morgen heeft ze 2 gezinnen. Ze komt dan de ene dag hier 's morgens en de andere dag 's middags. Baalde ze zelf ontzettend van, maar ja je doet er ook niks tegen. Gelukkig is m nu de hele week thuis (zou eigenlijk wo-do-vrij werken en dan 2 weken vrij) Dus dat gaat goed komen.
Nou hier laat ik het bij. Kont is echt hout nu!!
Meiden bedankt voor de felicitaties en tot snel!!
x maris
maandag 21 juli 2008 om 22:18
Ha, ben ook op weg van de BVmaffia lid te worden, zit morgen op 11 maanden
Vriendinnetje verbaasde zich heel erg dat ik nog voedde. Ze vroeg: 'oh, wat is normaal eigenlijk qua tijd dan?' (maw, dit is niet normaal ha ha). En meteen: je gaat toch niet door tot hij 5 is hè?
Nou, nee, dat gaat me ook een beetje ver. Ik ben gewoon te lui, ha ha! Berend wordt vaak als eerste wakker, dus ik plemp 'm aan de tiet in bed en ik doe mijn ogen nog dicht. Na een kwartiertje even een wissel en hopla, ik kan nog lekker een half uurtje soezelen. Als Berend per ongeluk een keer 'uitslaapt' (wat bijna nooit voorkomt!!! Helaas) dan gaat er een fles in. Regel: voor half 8 wakker--> borst, na half 8 wakker-->fles. Ongeveer. Meestal is hij 7.10 wakker. Fijn wekkertje.
Tja, het gaat goed, dus dan hou ik het maar zo. Lief ook blij, want die kan ook blijven liggen. En ik vind het wel handig voor noodgevallen. Stel dat ik ergens strand zonder eten voor hem. Leg ik ;m aan. Gebeurd ook zo snel, not, ha ha.
Berend heeft vandaag trouwens ongeveer een halve liter bouillon op, dus zijn vochtgehalte is weer wat aangevuld. Hij ziet er ook slecht uit hoor, heeft echt een jasje uitgedaan. Mager scharminkel. Mss beeld ik het me in, maar ik voel zijn ribjes helemaal. Kan ook zijn dat ik die daarvoor ook voelde, maar het valt nu echt op.
Verder een beetje yoghert, halve soepstengel en een perzik, dus dat is weer een beetje vastigheid in z';n maag. Hopelijk blijft het er nu wel allemaal in.
Ik ga douchen en naar bed. Tot morgen!
Vriendinnetje verbaasde zich heel erg dat ik nog voedde. Ze vroeg: 'oh, wat is normaal eigenlijk qua tijd dan?' (maw, dit is niet normaal ha ha). En meteen: je gaat toch niet door tot hij 5 is hè?
Nou, nee, dat gaat me ook een beetje ver. Ik ben gewoon te lui, ha ha! Berend wordt vaak als eerste wakker, dus ik plemp 'm aan de tiet in bed en ik doe mijn ogen nog dicht. Na een kwartiertje even een wissel en hopla, ik kan nog lekker een half uurtje soezelen. Als Berend per ongeluk een keer 'uitslaapt' (wat bijna nooit voorkomt!!! Helaas) dan gaat er een fles in. Regel: voor half 8 wakker--> borst, na half 8 wakker-->fles. Ongeveer. Meestal is hij 7.10 wakker. Fijn wekkertje.
Tja, het gaat goed, dus dan hou ik het maar zo. Lief ook blij, want die kan ook blijven liggen. En ik vind het wel handig voor noodgevallen. Stel dat ik ergens strand zonder eten voor hem. Leg ik ;m aan. Gebeurd ook zo snel, not, ha ha.
Berend heeft vandaag trouwens ongeveer een halve liter bouillon op, dus zijn vochtgehalte is weer wat aangevuld. Hij ziet er ook slecht uit hoor, heeft echt een jasje uitgedaan. Mager scharminkel. Mss beeld ik het me in, maar ik voel zijn ribjes helemaal. Kan ook zijn dat ik die daarvoor ook voelde, maar het valt nu echt op.
Verder een beetje yoghert, halve soepstengel en een perzik, dus dat is weer een beetje vastigheid in z';n maag. Hopelijk blijft het er nu wel allemaal in.
Ik ga douchen en naar bed. Tot morgen!
dinsdag 22 juli 2008 om 08:22
Rappe bevalling Ris, wow!!
Goedemorgen!
Mal: Alweer wat opgeknapt?. Klinkt als een heftige bevalling van Juud, dank voor het doorgeven.
Al enig idee wanneer je op kraamvisite gaat?
Mamax: Wat een lieve foto zeg van je twee mannen.
Op golfles, dat klinkt. Leuk dat je het leuk vindt. Ik heb ook gehoord van kenissen dat het nog behoorlijk pittig is, zo'n hoe noem je het ook weer?
Naatie: lekker verlof, Geniet ervan. Fijn he een kind wat aan je hangt en je ook nog eens continu uitprobeert. Misschien wel goed zo,n logepediste, altijd goed om dingen uit te sluiten.
Goedemorgen!
Mal: Alweer wat opgeknapt?. Klinkt als een heftige bevalling van Juud, dank voor het doorgeven.
Al enig idee wanneer je op kraamvisite gaat?
Mamax: Wat een lieve foto zeg van je twee mannen.
Op golfles, dat klinkt. Leuk dat je het leuk vindt. Ik heb ook gehoord van kenissen dat het nog behoorlijk pittig is, zo'n hoe noem je het ook weer?
Naatie: lekker verlof, Geniet ervan. Fijn he een kind wat aan je hangt en je ook nog eens continu uitprobeert. Misschien wel goed zo,n logepediste, altijd goed om dingen uit te sluiten.
dinsdag 22 juli 2008 om 08:56
GVB, Bam.
Rissie, wat een mooie bevalling! Het klinkt wel heftig, maar volgens mij heb je het heel goed gedaan! Foto's?
Jin, hoe gaat het bij jou eigenlijk met de BV? Thomas nog steeds zo aan het spoken?
Hmm, ik ben net door oudste zoon weer met beide benen op de grond gezet. Ik was Sam aan het verschonen, want die had een poepluier.
Max: is dat macaroni?
Ik: nee, dat is poep
Max: nee hoor, macaroni!
Rissie, wat een mooie bevalling! Het klinkt wel heftig, maar volgens mij heb je het heel goed gedaan! Foto's?
Jin, hoe gaat het bij jou eigenlijk met de BV? Thomas nog steeds zo aan het spoken?
Hmm, ik ben net door oudste zoon weer met beide benen op de grond gezet. Ik was Sam aan het verschonen, want die had een poepluier.
Max: is dat macaroni?
Ik: nee, dat is poep
Max: nee hoor, macaroni!
dinsdag 22 juli 2008 om 11:10
Ris, dat klinkt als een mooie bevalling! Heerlijk dat ze zo lekker bij je heeft gelegen vordat het circus op gang kwam. En meteen lekker drinken... En nu lekker kramen! Hebben jullie al veel visite of doen jullie het even rustig aan?
Ha ha Mal, ja, dat zijn de verhalen die ik bedoel! Ik snap dat nooit zo goed, mensen die zo lomp met hun mening uit de hoek komen (of het nou over bv gaat of iets anders). Over bv, dat valt mij ook altijd op, dat hier op het forum bv min of meer de norm is terwijl de cijfers iets heel anders zeggen. Fijn dat M bij jouw fysio terecht kon. Nu de rest van de goede voornemens nog uitvoeren! Heeft hij veel last?
Compu, klinkt idd een beetje sneu, mensen die uit alle macht doen alsof hun leven niet verandert met kind(eren). Ik kom ze ook wel eens tegen en hoop dan maar dat ze hele onuitstaanbare koters hebben. Ik heb ook zo'n stel in de kennisenkring, zelfs zodanig dat ik me afvraag waarom ze eigenlijk kinderen wilden. Triest genoeg is hun dochtertje niet onuitstaanbaar, maar heel verlegen en onzeker (niet aan mij om te beoordelen dat dat aan hun manier van opvoeden ligt, maar stiekum denk ik het natuurlijk wel). Vriendin van me is na 4 wkn gestopt met bv, volgens mij heeft ze echt verkeerd advies gehad (dominante schoonmoeder die 30 jaar geleden kraamverzorgster was, need I say more). Vind ik wel moeilijk om m'n mond te houden hoor... (maar ze is er zelf best verdrietig over, en commentaar achteraf wordt ze ook niet vrolijker van dus ik leef maar gewoon mee).
O, moet nu echt even m'n kind blij maken (ja ja, zo'n moeder die de hele dag achter de computer zit terwijl het kind voor de tv hangt... )
Ha ha Mal, ja, dat zijn de verhalen die ik bedoel! Ik snap dat nooit zo goed, mensen die zo lomp met hun mening uit de hoek komen (of het nou over bv gaat of iets anders). Over bv, dat valt mij ook altijd op, dat hier op het forum bv min of meer de norm is terwijl de cijfers iets heel anders zeggen. Fijn dat M bij jouw fysio terecht kon. Nu de rest van de goede voornemens nog uitvoeren! Heeft hij veel last?
Compu, klinkt idd een beetje sneu, mensen die uit alle macht doen alsof hun leven niet verandert met kind(eren). Ik kom ze ook wel eens tegen en hoop dan maar dat ze hele onuitstaanbare koters hebben. Ik heb ook zo'n stel in de kennisenkring, zelfs zodanig dat ik me afvraag waarom ze eigenlijk kinderen wilden. Triest genoeg is hun dochtertje niet onuitstaanbaar, maar heel verlegen en onzeker (niet aan mij om te beoordelen dat dat aan hun manier van opvoeden ligt, maar stiekum denk ik het natuurlijk wel). Vriendin van me is na 4 wkn gestopt met bv, volgens mij heeft ze echt verkeerd advies gehad (dominante schoonmoeder die 30 jaar geleden kraamverzorgster was, need I say more). Vind ik wel moeilijk om m'n mond te houden hoor... (maar ze is er zelf best verdrietig over, en commentaar achteraf wordt ze ook niet vrolijker van dus ik leef maar gewoon mee).
O, moet nu echt even m'n kind blij maken (ja ja, zo'n moeder die de hele dag achter de computer zit terwijl het kind voor de tv hangt... )
dinsdag 22 juli 2008 om 12:01
Balen dat je toch naar logopedie moet met Tobias Naat
Bridge, balen van nachten
Mal, dus je vent is cold turkey aan het afkicken van de cola?
Klinkt wel grappig eigenlijk
Merkt hij al verschil?
Woooooow Ris wat een verhaal! Wat is dat bijzonder snel gegaan zeg! En grappig, drie van die trotse verpleegkundigen
Macaroni in luier
Bridge, balen van nachten
Mal, dus je vent is cold turkey aan het afkicken van de cola?
Klinkt wel grappig eigenlijk
Merkt hij al verschil?
Woooooow Ris wat een verhaal! Wat is dat bijzonder snel gegaan zeg! En grappig, drie van die trotse verpleegkundigen
Macaroni in luier
dinsdag 22 juli 2008 om 12:04
Bam, je hebt helemaal gelijk hoor, het is je eigen keus en die hebben anderen maar te respecteren. Ik weet ook niet waarom bv/fv vaak zo gevoelig ligt. Net als werken vs thuisblijven. Misschien omdat veel moeders onzeker zijn over al die keuzes...
O ja, Compu, we waren bij de molen van Etersheim, gehucht aan de dijk. Zaterdag en zondag kan je 'm bekijken en heel lekkere zelfgemaakte appeltaart eten. Er is ook een museummolen hiervandaan jouw kant op, plaatsnaam is me even ontschoten maar is vast te googelen. Die is volgens mij elke dag open en volop in bedrijf. Indrukwekkend hoor, dat binnenwerk!
Bridges, even doorbijten dus met de nachten... Wanneer moet je eigenlijk weer werken, na de zomervakantie toch? Of begin ik nu over iets waar je liever nog niet aan wil denken?
Amalia, he wat naar om Berend zo te zien afvallen. Vannacht alles binnen gehouden? Als die diarree weg is zijn z'n spekkies vast snel weer terug.
Mmmm, lekker weer om de deur uit te gaan. Moeten vandaag naar A, oma komt oppassen en vriend en ik gaan naar een concert. En ik moet nog boodschappen doen en we zouden nog even bij Suus en Julia langs... Maar Mare is zo tevreden aan het rondscharrelen hier, ik laat haar maar even aanrommelen. Kan ik mooi nog even de krant lezen.
O ja, Compu, we waren bij de molen van Etersheim, gehucht aan de dijk. Zaterdag en zondag kan je 'm bekijken en heel lekkere zelfgemaakte appeltaart eten. Er is ook een museummolen hiervandaan jouw kant op, plaatsnaam is me even ontschoten maar is vast te googelen. Die is volgens mij elke dag open en volop in bedrijf. Indrukwekkend hoor, dat binnenwerk!
Bridges, even doorbijten dus met de nachten... Wanneer moet je eigenlijk weer werken, na de zomervakantie toch? Of begin ik nu over iets waar je liever nog niet aan wil denken?
Amalia, he wat naar om Berend zo te zien afvallen. Vannacht alles binnen gehouden? Als die diarree weg is zijn z'n spekkies vast snel weer terug.
Mmmm, lekker weer om de deur uit te gaan. Moeten vandaag naar A, oma komt oppassen en vriend en ik gaan naar een concert. En ik moet nog boodschappen doen en we zouden nog even bij Suus en Julia langs... Maar Mare is zo tevreden aan het rondscharrelen hier, ik laat haar maar even aanrommelen. Kan ik mooi nog even de krant lezen.
dinsdag 22 juli 2008 om 12:40
Oh wat leuk, twee bevallingsverhalen, ben ik gek op! Fijn dat het twee keer op een natuurlijke weg kon. Maar heftig hoor, sterkte met het herstel dames!
Mamax, ik geef nu nog maar een keer of zes per dag bv. Twee keer ´s avonds, twee keer ´s nachts en een keer ´s morgens en een keer ´s middags. De rest is nu bijvoeding. Ik wil het over een maand niet meer overdag doen omdat ik dantwee hele dagen ga werken en niet wil kolven. De nachten blijven echt zwaar ruk. Als ik vier uur slaap is het echt heel veel, oudste zoon die vaak een keertje huilt, man die vaak ´s nachts op moet en ik wek hem dan omdat hij met oordoppen slaapt, jongste zoon twee voedingen dus veel slaaptijd blijft er niet over. Niets aan te doen, gewoon doorgaan is mijn motto. Eens wordt het beter.
Zoho, druk programma Hel. Leuke dingen allemaal!
Naatie, ben je opgelucht dat je nu naar de logopedist gaat? Wanneer kun je al terecht?
Jongste zoon wil aandacht, tot later!
Mamax, ik geef nu nog maar een keer of zes per dag bv. Twee keer ´s avonds, twee keer ´s nachts en een keer ´s morgens en een keer ´s middags. De rest is nu bijvoeding. Ik wil het over een maand niet meer overdag doen omdat ik dantwee hele dagen ga werken en niet wil kolven. De nachten blijven echt zwaar ruk. Als ik vier uur slaap is het echt heel veel, oudste zoon die vaak een keertje huilt, man die vaak ´s nachts op moet en ik wek hem dan omdat hij met oordoppen slaapt, jongste zoon twee voedingen dus veel slaaptijd blijft er niet over. Niets aan te doen, gewoon doorgaan is mijn motto. Eens wordt het beter.
Zoho, druk programma Hel. Leuke dingen allemaal!
Naatie, ben je opgelucht dat je nu naar de logopedist gaat? Wanneer kun je al terecht?
Jongste zoon wil aandacht, tot later!
dinsdag 22 juli 2008 om 12:44
Hee hallo. Ik heb nog steeds geen stem, o echt naar is dat! Gelukkig is Jonathan er niet want ik kan nu ook echt even mijn stem ontlasten. Dan merk je pas hoeveel je praat met je kind! Gelukkig kan ik jullie wel achter mijn toetsenbord vervelen
Bam, ik ga pas naar Cas en Juud als ik beter ben, ik wil daar niemand aansteken! Zeker de kleine niet. Met opvoeden is het idd leven en laten leven. Ik neem aan dat het gros van de moeders alles met liefde doen, op hun manier. Aanvallen slaat ook nergens op. Maar soms voel je wel eens kleine steekjes (tenminste ik wel) maar dat komt meer door onze situatie, en dat is dan niet eerlijk tegenover de ander.
Star, ik merk het alleen aan dat hij erg chagarijnig is, tot nu toe dan. Ik hoop wel dat hij het nu volhoud, hij is wat dat betreft net een vrouw een beetje een emotie-eter zeg maar (en cola drinker). Paar kilo eraf zou hem wel goed doen want hij apneut heel erg. Ik moet hem echt aantrappen 's nachts soms.
Hel, ja ik ken ook dat soort mensen wel die alles willen blijven doen wat ze daarvoor ook deden zonder kind. Tja, ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken. Voor hun werkt het gewoon goed zo (kindjes ook vaak naar opa en oma) kindjes verder wel heel gelukkig en krijgen aandacht genoeg. Voor ons is het een ondenkbaar iets om bijv nog zo vaak helemaal laveloos uit de kroeg thuis te komen. De stituatie is gewoon anders. Zij kiezen ook nog heel erg voor zichzelf en de relatie en bij ons staat de relatie en wij weer achter Jonathan. Het zou misschien beter een soort middenweg moeten zijn tussen deze 2 uitersten, denk ik. Want onze neuro zegt ook wel dat veel huwelijken stranden met een ziek kindje. En uiteindelijk blijf je toch met zijn tweetjes over als het grut de deur uit is. Moeilijk. Leuk dat Mare zo lekker in huis kan rommelen. Lief is dat he!
Jonathan heeft nu behalve zijn haasje een nieuwe favoriet. Dat is een Po-teletubbieknuffel, en daar is hij nu ook steeds heel innig mee aan het knuffelen, zoooo schattig!!! Ik heb er wel foto's van, een keer eens laten zien.
Rissie, dat klinkt ook allemaal hectisch jouw bevalling!!! Ik ben erg benieuwd naar de 1e foto's. Lijkt Anne ook een beetje op Mark? Of is ze heel anders?
Compu, hoe is het nu met je meisje? Het brabbelen gaat hier op en neer. De ene dag niks en de andere dag verbaas je je. Ik heb het gevoel dat hij nu ook nee begint te zeggen. Dan zegt hij nee (niet gericht), en dan zeg ik terug; zei jij neehee??? en dan moet hij heel hard lachen. Grappig he!
Amalia, sterkte met je ventje! Hoop dat hij snel weer een beetje op gewicht is!
Bam, ik ga pas naar Cas en Juud als ik beter ben, ik wil daar niemand aansteken! Zeker de kleine niet. Met opvoeden is het idd leven en laten leven. Ik neem aan dat het gros van de moeders alles met liefde doen, op hun manier. Aanvallen slaat ook nergens op. Maar soms voel je wel eens kleine steekjes (tenminste ik wel) maar dat komt meer door onze situatie, en dat is dan niet eerlijk tegenover de ander.
Star, ik merk het alleen aan dat hij erg chagarijnig is, tot nu toe dan. Ik hoop wel dat hij het nu volhoud, hij is wat dat betreft net een vrouw een beetje een emotie-eter zeg maar (en cola drinker). Paar kilo eraf zou hem wel goed doen want hij apneut heel erg. Ik moet hem echt aantrappen 's nachts soms.
Hel, ja ik ken ook dat soort mensen wel die alles willen blijven doen wat ze daarvoor ook deden zonder kind. Tja, ik weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken. Voor hun werkt het gewoon goed zo (kindjes ook vaak naar opa en oma) kindjes verder wel heel gelukkig en krijgen aandacht genoeg. Voor ons is het een ondenkbaar iets om bijv nog zo vaak helemaal laveloos uit de kroeg thuis te komen. De stituatie is gewoon anders. Zij kiezen ook nog heel erg voor zichzelf en de relatie en bij ons staat de relatie en wij weer achter Jonathan. Het zou misschien beter een soort middenweg moeten zijn tussen deze 2 uitersten, denk ik. Want onze neuro zegt ook wel dat veel huwelijken stranden met een ziek kindje. En uiteindelijk blijf je toch met zijn tweetjes over als het grut de deur uit is. Moeilijk. Leuk dat Mare zo lekker in huis kan rommelen. Lief is dat he!
Jonathan heeft nu behalve zijn haasje een nieuwe favoriet. Dat is een Po-teletubbieknuffel, en daar is hij nu ook steeds heel innig mee aan het knuffelen, zoooo schattig!!! Ik heb er wel foto's van, een keer eens laten zien.
Rissie, dat klinkt ook allemaal hectisch jouw bevalling!!! Ik ben erg benieuwd naar de 1e foto's. Lijkt Anne ook een beetje op Mark? Of is ze heel anders?
Compu, hoe is het nu met je meisje? Het brabbelen gaat hier op en neer. De ene dag niks en de andere dag verbaas je je. Ik heb het gevoel dat hij nu ook nee begint te zeggen. Dan zegt hij nee (niet gericht), en dan zeg ik terug; zei jij neehee??? en dan moet hij heel hard lachen. Grappig he!
Amalia, sterkte met je ventje! Hoop dat hij snel weer een beetje op gewicht is!
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 22 juli 2008 om 12:47
Halloooo, ben ik ook weer.
Berend had vanmorgen iets meer vastige substantie in zijn luier, zeg maar een soort macaroni , dus dat gaat de goede kant op!
Maar die spekkies Hel, die had ie al niet. Hij had al weinig reserves daarom ging ik me nu ook wel zorgen maken. Maar nu komen ze er mss wel, ik hoop het!
Zaanse Schans is ook altijd zo leuk vind ik! Qua molens dan. Al moet ik zeggen dat het nostalgie is voor mij hoor, ging er vroegâ, toen het nog gratis was, altijd met mijn oma heen. Toen waren er ook nog niet zoveel Chinezen volgens mij
Ben er nu al lang niet meer geweest. Zuiderzeemuseum vind ik ook super. En dan met de boot daarheen, leuk uitje!
Doei!
Berend had vanmorgen iets meer vastige substantie in zijn luier, zeg maar een soort macaroni , dus dat gaat de goede kant op!
Maar die spekkies Hel, die had ie al niet. Hij had al weinig reserves daarom ging ik me nu ook wel zorgen maken. Maar nu komen ze er mss wel, ik hoop het!
Zaanse Schans is ook altijd zo leuk vind ik! Qua molens dan. Al moet ik zeggen dat het nostalgie is voor mij hoor, ging er vroegâ, toen het nog gratis was, altijd met mijn oma heen. Toen waren er ook nog niet zoveel Chinezen volgens mij
Ben er nu al lang niet meer geweest. Zuiderzeemuseum vind ik ook super. En dan met de boot daarheen, leuk uitje!
Doei!
dinsdag 22 juli 2008 om 13:09
Wat leuk Star, heb je foto´s gemaakt? Dat wordt dus een paard als nieuwe aanwinst voor jullie dierentuin.... Er staat een paard in de gang, ja ja een paard in de gang.
Amalia, fijn dat het iets meer macaroni was, dat gaat de goede kant op. Op naar spaghetti.
Mal, sterkte met chaggi vent. Knap hoor! En jij beterschap.
Amalia, fijn dat het iets meer macaroni was, dat gaat de goede kant op. Op naar spaghetti.
Mal, sterkte met chaggi vent. Knap hoor! En jij beterschap.
dinsdag 22 juli 2008 om 13:19
Naatie, we hebben iets vaker dan gemiddeld eens in de drie weken logees (niet alleen familie hoor). Mijn moeder staat alweer gepland voor augustus, zo leuk! Hoe voel je je verder?
Kokos, dank voor je kaartje! Zat vandaag bij de post. Wat fijn dat je geen aanvallen meer hebt en dat het (afgezien van de misselijkheid en moeheid) zo goed gaat. Ik gok op een jochie.
Kokos, dank voor je kaartje! Zat vandaag bij de post. Wat fijn dat je geen aanvallen meer hebt en dat het (afgezien van de misselijkheid en moeheid) zo goed gaat. Ik gok op een jochie.