Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even ego vandaag:

Nou, hij was fijn. Not.

Problemen, problemen. (die ik al wel had voorzien)

De chirurg ziet dat het geopereerd moet worden, zonder operatie kan ik niet van mijn klachten afkomen. Bij belasting wordt de zenuw dichtgedrukt en word ik dus incontinent en krijg ik de verlammingsverschijnselen terug. Een natuurlijke terugtrekking van de hernia door rust is vrijwel uitgesloten want de hele tussenwervelschijf zit zo ongeveer aan de verkeerde kant van m'n ruggegraat.

Hij heeft twijfels of hij er wel bij gaat kunnen en die heeft hij uitgesproken. En nu hebben Eduard en ik dus 2 verschillende dingen begrepen. Dus we moeten dat nog navragen want ik wil dat wel duidelijk hebben.

Ik heb begrepen dat hij eerst met een endoscopische operatie gaat beginnen en dan kijken of hij met een buisje de hernia gaat verwijderen. Als dat niet lukt, maakt hij me ter plekke verder open en dan gaat hij kijken of hij er dan wel bij kan. Maar dat er dus wel een risico is dat hij er helemaal niet meer bij zal kunnen komen. En dan zou hij me dicht moeten maken en dat is het dan.

Eduard heeft begrepen dat hij die endoscopische operatie gaat doen en als dat niet lukt me dus verder openmaken en dat hij er sowieso WEL bij kan, alleen dat het probleem is dat hij de wond groter moet maken dan dat hij graag zou willen (en ik heb een risico op slechte wondgenezing). En dat dat het probleem is. Dus dat hij er sowieso wel bij kan maar alleen met een hele grote wond.

En dat wil ik wel even duidelijk hebben nog. Want als ik gelijk heb dan wil ik liever een second opinion bij een chirurg die meer vertrouwen erin heeft dat hij er echt bij gaat kunnen. Ik wil niet eerst geopereerd worden, dichtgemaakt worden en dan of de rest van mijn leven invalide door het leven (want dat ben ik nu) of op zoek naar iemand die me weer open gaat maken om het nog eens te proberen. Liefst wel even in 1 keer graag.

Vooralsnog sta ik wel op de wachtlijst om geopereerd te worden in Tilburg. Er volgt 1-2 weken van te voren een oproep en het kan lang duren want alle hersentumoren en spoedhersenletsel gaat voor (en Tilburg is een vooraanstaand hersenziekenhuis). Dus ik ben er nog wel even mee zoet.

Maar we gaan dus nog wel wat uitzoekwerk doen want ik wil wel goed weten waar ik aan ga beginnen.

Nou, heel verhaal maar we zijn er dus nog niet. Nog geen licht aan het eind van de tunnel.

Ik ga het even laten bezinken.

Groetjes

Cin

Een caleidoscoop kan ik niet maken hoor Compu :-) Dat is wel heel veel gevraagd.

Ik hoor steeds vaker de naam Berend, jammer. Maargoed, dat heb je altijd toch? Denk je een beetje origineel te zijn...

Lekker Suze, dat het zo fijn wonen is daar. 10 minuutjes op de fiets, helemaal top! En je kerel, is ie ook blij? Waar werkt hij? Nog in Amsterdam? Dat is wel een eind rijden dan. Jammer dat je er niet was maandag, maar vrij logisch.
Oh Hel, jij wordt een supernanny zeg, zomaar kind in kleren gekregen! Koosnaampjes, ja hoor, zoals oudste zoon hem en zijn broertje noemt en ik heb het altijd over mijn prinsjes als ze moeten slapen. Dan zeg ik: welterusten mijn kleine prinsje (is ook erg eigenlijk he).

Kokos, graag gedaan. Het duurde even omdat ik telkens geen tijd had om de stad in te gaan. Jongste zoon heeft dezelfde trui en ik vond em zelf zo leuk... Geweldige foto van Lianne!
Goh wat een toestand Cin. En het is dus best complex blijkt uit jullie beider verhaal.

Vervelend dat je nu nog geen zicht hebt op wat gaat komen.

In elk geval goed dat je je er in gaat verdiepen en geen genoegen neemt met de visie van deze chirurg.

Is er een hernia forum waarin je deze info kunt vinden?

Zou je ook voor Belgie gaan?

Ik wens je veel wijsheid bij het overdenken en info verzamelen (las net over een herniakliniek).

En hou je taai, meid!
Jee Cin, wat een ellende zeg. Dat is geen fijn nieuws. Zou je niet sowieso voor een second opinion gaan? En zoals Compu ook vraagt: zou je in Belgie kunnen? Dat staat wel goed aangeschreven toch?

Hele dikke knuffel maar weer. Sterkte lieverd!
Cin, jeetje wat een rotnieuws zeg! Zou je niet sowieso voor een second opinion kunnen gaan bij een ziekenhuis waar je meer prioriteit krijgt? Ook van mij een dikke knuffel!
Jeetje Cin, wat klote... Misschien kun je via je verzekering een zorgmakelaar inschakelen? Die kijken dan waar je z.s.m. terecht kunt voor behandeling en zo... voor je...
Jeetje Cin, daar ben je mooi klaar mee! Wat ontzettend rottig. Sterkte!
Hmm, Cin.. Dat is niet zulk lekker nieuws. Heel verstandig dat je nog na gaat vragen wat hij nou percies heeft bedoeld te zeggen. Kan je daarna nog bedenken of je voor second opinion gaat, dat kan altijd nog. Ik hoop dat Eduard gelijk heeft! Kan je morgen direct bellen?? Wel proberen hoor (en desnoods gaan huilen, doet het vaak goed bij de poli-assistent). He getsie, dis echt niet leuk....
he Cin wat een ellende allemaal. Ik heb er verder geen verstand van dus ik kan er niet zoveel over zeggen, maar ik hoop toch dat er een goede oplossing komt. En desnoods eens vragen bij een ander ziekenhuis. Ik heb wel goede dingen gehoord over de St Maartenskliniek in Nijmegen. Nog maar even een dikke voor jou!
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat een klotenieuw Cin, alles is al gezegd door anderen, hopelijk wordt het met navraag allemaal duidelijker voor jullie.

Enne ik heb het je al vaker gezegd: als ik ergens mee kan helpen, dan gil je maar (niet te hard graag).

Dikke knuffel voor jou
Dat is inderdaad een goede kliniek Mal, dat heb ik ook gehoord en een vriendin van mij is daar ooit geopereerd. Ik vind het echt naar Cin!
Nou, gelukkig lijkt het wel iets beter te gaan hier, maar nu zit Jonathan steeds aan zijn oren als hij eet. Ik hoop niet dat er een oorontsteking achteraan komt. Gelukkig gaan de medicijnen er nu wel in (wel moeizaam, maar goed).
Ik hoop het ook niet voor hem Mal. Nu moet het maar eens over zijn he. Gelukkig geen medicijnstress.

Wij hadden een onrustig nachtje vanwege CG's kriebelhoest. Op een gegeven moment had ik toch nog een drankje gevonden dat hielp.

En toen ik sliep, begon ik te dromen over Cin. Zo naar dat ze wekenlang met pijn moet doortobben.
The Drekster http://nl.youtube.com/watch?v=zkw6zn-6o ... re=related
quote:Star schreef op 23 oktober 2008 @ 12:08:

The Drekster http://nl.youtube.com/watch?v=zkw6zn-6o ... re=related

Gelukkig zónder de pizza slash antizweetvoetschoenmerkverkoopman

Bij ons klonk het wel wat zuiverder. Hij deed vast extra zijn best omdat Wij in de zaal zaten.
Apart zeg. Ik vroeg me eerst af waarom hij zingt, maar ik begrijp de strekking. Bijzondere afsluiter.

En wie is de pizza slash antizweetvoetschoenmerkverkoopman??

Ga ff slapen.
Ik vond dat zingen ook nogal dom. Zonde van de tijd ook.
quote:compu schreef op 23 oktober 2008 @ 13:17:

Apart zeg. Ik vroeg me eerst af waarom hij zingt, maar ik begrijp de strekking. Bijzondere afsluiter.

En wie is de pizza slash antizweetvoetschoenmerkverkoopman??

Ga ff slapen.

Haha zoals jij dat schrijft lijkt het net of je mij naar bed stuurt

die man stond alles te vertalen bij Drek, maar dat sloeg nergens op. Maar hij vertelde eerst dat hij reclames inspreekt oa voor Geox. En die ging ook meezingen aan het eind.
Dat vond ik ook raar, dat hij ging zeggen waar hij 'bekend' van was. Alsof dat iets is ofzo. Lekker belangrijk. Vond hij nogal stoer ofzo, de Oetker man. Tsss.
Ja idd, een loser was het. Zo van; ik kan ook wel iets hoor!

Wat een drekte weer zeg.
Ik dacht eerst, wat is het hier rustig, hoe komt dat toch, maar toen had ik het gevonden. Vishnu mist .
Juud, hoe laat kom je greys kijken? Ik denk dat ik Jonathan morgen naar het KDV doe, want hij is de hele dag al koortsvrij.
Wat goed, koortsvrij! Grijpt hij nog naar zijn oortje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven